Portál AbcLinuxu, 26. května 2024 18:44


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
20.12.2011 15:45 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Článek si klade nelehký cíl upozornit na existenci portálu. Řada lidí totiž chodí pouze na linuxové servery s rootem v čele a o portálu skoro ani neví.
gtz avatar 20.12.2011 16:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Však to co zde linkujete je pouze obsah wikipedie. Žádný portál.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
20.12.2011 17:24 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Kdybyste kliknul na ten odkaz, co v tom článku je, tak zjistíte, že na Wikipedii jsou portály.

"Portál: Linux" je jeden z nich.
20.12.2011 17:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Pokud vím, portály na Wikipedii sdružují dohromady určitá témata – je to něco jako kategorie, ale o úroveň výš, obecnější. Nemá to být samostatný obsah, jak se patrně mylně domníváte.
gtz avatar 20.12.2011 17:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
to jsem udělal a na 1/3 obrazovky na mne vyjel ten jejich spam, abych si přečetl dopis od nějakého maníka. A čumí tam, že přijímají i koruny. To raději polezu na linuxsoft/root než tam.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
mirefek avatar 21.12.2011 18:20 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Na mne zadny spam nevyskakuje... http://www.userstyles.org/styles/13893/modernwiki
20.12.2011 16:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Článek? Já vidím akorát okopírovaný obsah jedné stránky z Wikipedie, navíc ještě v rozporu s licencí.
20.12.2011 17:18 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
V článku jsou jen úryvky stránky, nutné pro komentáře. Z Wikipedie se může kopírovat cokoliv, pokud se uvede zdroj (což je splněno). Odpor některých zdejších lidí vůči blogům o Linuxu je známý.

20.12.2011 17:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
V článku jsou jen úryvky stránky, nutné pro komentáře.
Ony jsou tam nějaké komentáře? Vypadá to jako okopírovaná stránka, kterou se vám nepodařilo zformátovat stejně, jako je to na Wikipedii. Takže to dělá ostudu jak Linuxu, tak Wikipedii.
Z Wikipedie se může kopírovat cokoliv, pokud se uvede zdroj (což je splněno).
Ani jedno není pravda. Podmínky užití najdete na té stránce, kterou jste kopíroval, překvapivě pod odkazem Podmínky užití. Zdroj se uvádí například tak, že napíšete „Zdroj:“ a za to dáte odkaz. nestačí jen tak plácnout někam odkaz, u kterého není jasné, proč tam je (v kontextu celého příspěvku to vypadá, že když se vám při tom kopírování rozsypalo formátování, nějak se tam připletl i odkaz na konci).
20.12.2011 17:53 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Prohlížel jste si někdy ostatní blogy, jestli všechny vaše podmínky splňují?

Je opravdu skvělé, když se na primárně linuxovém webu vyhazují z titulní stránky články o Linuxu. Zatímco ty o úplně něčem jiném tam zůstavájí.

Takže ty čtyři písmena tam dopíšu a v dalších zápisech se rači zaměřím na kočky nebo na sex.
20.12.2011 18:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Já jsem žádné moje podmínky neuváděl, dával jsem vám odkaz na podmínky Wikipedie.

Článek jsem z titulní stránky odstranil z toho důvodu, že jde o jednoznačné porušení autorského zákona. Článek to není o ničem, je to jen okopírovaný a pokažený text z Wikipedie. Ale kdyby to bylo aspoň v souladu s licencí Wikipedie, kterou je tak snadné dodržet – pak bych si o tom sice pořád dál myslet, že je to hodně nepovedený zápisek, ale neviděl bych důvod ho z titulní stránky odstraňovat.
20.12.2011 18:14 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Ale jaké porušení, když zdroj je v článku uveden ?

Řada jiných serverů přebírá, popř. upravuje články z Wikipedie, takže to vůbec nechápu...

20.12.2011 18:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Tak ještě jednou. Články z Wikipedie nemůžete kopírovat, jak se vám zachce, ani když uvedete zdroj. Musíte doržet Podmínky užití.
20.12.2011 18:46 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Ano, čtu, že se má poskytnout hypertextový odkaz (kde je to možné) nebo adresu URL užité stránky. Takže mám svědomí čisté.

Zato vy ste se do toho nějak zamotal.

Ale klidně to řešme dál. Opravdu si do detailu stojíte za všemi výroky, co jste napsal v této diskuzi?

Nechcete si je ještě jednou v po sobě v klidu přečíst a znovu posoudit?

gtz avatar 20.12.2011 18:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
On to myslel, že uvedeš [*Použitý zdroj] a k tomu dáš link. Většinou se to tak píše, když citujete z Wikipédie. Správně jak on myslí by to mělo být, že u citace by mělo být něco podobného. Tedy

[Citace odkud]
vlastní citace

a jedeme dále

Tohle asi on myslel
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
20.12.2011 18:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Čtěte dál. Nemůžete skončit u první odrážky.
GeoRW avatar 21.12.2011 10:47 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
clovece, toto by si na ziadnom sude nevyhral. Jednoznacne ide o uzitie v sulade s autorskym zakonom. Nieco ako recenzia knihy, proste "fair use" bez ohladu na licenciu, ktorou je ten obsah distribuovany. Tak tu zase neprud :-D
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Chytrex avatar 21.12.2011 11:01 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Jo FJ občas prudí, většinově s ním nesouhlasím, ale zrovna tady bych řekl že má pravdu. Ono v podstatě na dodržování licencí stojí a padá i GNU/Linux..
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
21.12.2011 11:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Když píšete, že je to v souladu se zákonem, napište také konkrétní číslo paragrafu. „Něco jako“ nebo „prostě“ nejsou zrovna přesné odkazy, podle kterých by se dalo vaše tvrzení doložit. Pokud jste myslel, že jde o citaci podle § 31 – těžko nazvat citací něco, co je několikanásobně delší, než autorův původní text. Navíc citace podle zákona vyžaduje jisté náležitosti uvedené v § 31 odst. 1…
xkucf03 avatar 21.12.2011 11:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Nevím, jak na Slovensku, ale u nás platí, že:
Do práva autorského nezasahuje ten, kdo a) užije v odůvodněné míře výňatky ze zveřejněných děl jiných autorů ve svém díle
Míra mi moc odůvodněná nepřijde, protože téměř všechen text tvoří citace, a to „své dílo“ tady více méně chybí.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xkucf03 avatar 20.12.2011 17:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Článek si klade nelehký cíl upozornit na existenci portálu.
Napiš to do úvodu a vůbec nějak lépe rozliš, co jsou citace a co tvoje komentáře… Zpočátku jsem vůbec nechápal, co se tímto zápiskem snažíš říct.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
20.12.2011 17:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Ono o kvalitě obsahu vypovídá už jenom to, že citace zabírají několikanásobně víc prostoru, než vlastní text autora. Když nemám co říct, dlouhé citace to nezachrání…
xkucf03 avatar 20.12.2011 19:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Jakkoli je tenhle zápisek příšerný, asi by bylo celkem dobré udělat si brigádu a trochu ten portál na Wikipedii vylepšit.

Přidal jsem odkazy na Debian a SUSE. Novinky bych asi vyhodil úplně, protože pochybuji, že to někdo zvládne udržovat (až se někdo takový najde, tak je tam klidně vrátit, ale půl roku staré novinky jsou akorát pro ostudu).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
20.12.2011 17:39 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Komentáře jsou v nouzi udělané tučnou kurzívou. Protože tady nefunguje barevné písmo, což sem nevěděl.

Původně sem používal barevné písmo. Nahoře bylo upozornění, že komentáře jsou barevně.

xkucf03 avatar 20.12.2011 19:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Barevné písmo? Ještě to tak!

Citace můžeš vložit do <blockquote/> značek a je fakt, že zápisek by měl být tvořen hlavně tvým vlastním textem, ne samé citace – stačí odkázat stránku na wiki a citovat jen to nutné.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 20.12.2011 17:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Datum registrace: dnes
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
20.12.2011 17:20 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Jo, a ono tady jde napsat zápis bez registrace? To sem nevěděl.
=^..^= AmigaPower® avatar 20.12.2011 17:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Ne, a to teď jako už budeš psát příspěvky jako registrovanej?
20.12.2011 17:39 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Dyť to sakra vidíš, né!
=^..^= AmigaPower® avatar 20.12.2011 17:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
No tak hned nebuď nasranej... :-D Do budoucnosti fakt nevidim... :-D
20.12.2011 18:08 santana | blog: studnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Ale psát o Linuxu odcházím jinam. Na abclinuxu psát o Linuxu asi nemá smysl.

Tady budu psát jedině o tématech, která se zde ujala.

Doufám, že mne podpoříš u dalšího zápisu.
gtz avatar 20.12.2011 18:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Na abclinuxu psát o Linuxu asi nemá smysl.
klid, to je zde takto jen poslední dobou kdy se zde píší totální kraviny. Jsou vánoce, děcka nemají co dělat tak píší někam kde jim to někdo dovolí. I já jsem již o tom uvažoval, ale dnes jsem nějaký blog o linuxu spáchal.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
=^..^= AmigaPower® avatar 20.12.2011 21:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
...na Linux glog nemam, nebudem si nic namlouvat :-D
pavlix avatar 21.12.2011 02:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Ale psát o Linuxu odcházím jinam. Na abclinuxu psát o Linuxu asi nemá smysl.

Z čeho usuzuješ, když jsi to ani nezkusil? Ne, kopírování z Wikipedie fakt za psaní nepovažuju, ty ano?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Heron avatar 21.12.2011 09:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Psát o linuxu smysl má. Okopírovat nějakou stránku z wikipedie (a ještě k tomu České) smysl nemá. To už je lepší udělat mikrozápisek s odkazem a vysvětlením (to mi tam chybí nejvíce), proč to se dáváš.

Chytrex avatar 21.12.2011 10:09 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
jééé sorry, nešim sem si že už tu hodinu máš téměř totožnou reakci. Rozhodně souhlas.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
pavlix avatar 21.12.2011 11:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
I já :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Chytrex avatar 21.12.2011 10:07 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
No nevim no.. Mi to moc jako zápisek o linuxu nepřišlo.. Je to copypaste odněkud... Než tenhle zvratek tak to už radši mikroblog o znění "Pomožte upravit XYZ na wikipedii" nebo oč ti vlastně šlo..
Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
poky74 avatar 20.12.2011 17:46 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Neoznačoval bych grub za balíček, určitě ne v textu pro začátečníka, kterej si sotva spojí pojem balíček a repozitářema (a pokue je myšleno jako balíček funkční, bylo by fajn to explicitně napsat).

K tomu grubu bych uvedl i alternativy, grub není rozhodně nejlepší.

U těch distribucí rozhodně chybí Debian, opomenout jednu z nejstarších a nejpoužívanější (imho) distribuci je hřích.

 

Wikipedista nejsem, tak do toho vrtat nebudu, jen to co mě napadlo a kdyby to někdo chtěl upravit..

Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
kyknos avatar 20.12.2011 23:03 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Portály na Wikipedii === prachsprostý spam
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
gtz avatar 21.12.2011 16:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Však už jsem to sem psal [15]
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kyknos avatar 21.12.2011 23:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
tu kazdorocni kampan na wiki lze snadno vypnout, mluvim o portalech samotnych, ktere jsou uplne k nicemu a odkazy na ne se masivne spamuje ve spouste clanku
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
GeoRW avatar 21.12.2011 10:49 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
na cesku (aj slovensku ;-) wikipediu sere pes, tak sa necuduj :-D
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
23.12.2011 07:37 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kategorie „Software pro Linux“ obsahuje opravdu ten nejrozšířenější software, který každý linuxák každodenně používá:
Zvláštní. V posledním týdnu jsem z toho spustil jenom Nero. SELinux sice v systému běží, ale rozhodně bych neřekl, že ho aktivně používám. Nainstalované mám ze seznamu ještě Geany a Rhythmbox. Toť vše.
otula avatar 23.12.2011 20:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zcela mi uniká smysl tohoto zápisku. Navíc jsou v něm faktické chyby, jako například, že Arch Linux je distribuce optimalizovaná pro architekturu i686. Tohle platilo možná před x lety, kdy se ještě běžně nepoužívaly 64bitové procesory. Tehdy to bylo svým způsobem pokrokové. Z tohoto zápisku bych si ovšem podvědomě vyvodil, že je to distribuce 100 let za opicemi.

BTW: odkud zkopíruješ text pro příští zápisek? Z Rootu, či z Linuxsoftu?
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.