Portál AbcLinuxu, 3. června 2024 04:12


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.8.2020 21:39 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takže v podstatě používáš nějaký hybrid mezi Sidem (4 574 balíků) a testing (4 253 balíků). A jako bonus tam máš přimixované starší balíky ze stable (745) a ještě starší z oldstable (229). To mi přijde jako strašný paskvil. Proč nepřejdeš rovnou na Sid, nebo testing? Dalo by se pochopit např. používání stablu a natažení pár novějších balíků z unstable/testing, ale pak se to řeší přes pinning, aby se neupgradovaly jiné balíky (kromě závislostí, tam se tomu samozřejmě nevyhneš). Nejsem nějaký Debian guru a detailně těmhle věcem nerozumím, tak mě možná někdo opraví, ale mně to co popisuješ mi přijde v podstatě jako rozbitý systém.
Max avatar 2.8.2020 00:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Do stable jedině backports a pak možná koncová repa jako ty pro nodejs, docker, mariadb apod. Ale mixovat s testingem a unstable, to je magořina.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
2.8.2020 01:43 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Jo, máš pravdu, backports jsou určitě lepší. Používal jsem dlouho testing, takže jsem to ani neznal.
Heron avatar 1.8.2020 22:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cca 10tis. nainstalovaných balíčků? Co to je za instalaci? Na pracovním desktopu (deb testing) mám 1847 (z toho 1005 libs) a chtělo by to velmi důkladný jarní úklid. Na serveru FreeBSD mám nainstalováno 255 portů z čehož cca polovina je jen pro kompilaci.
Heron
2.8.2020 01:43 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
chtělo by to velmi důkladný jarní úklid
Máš nějaký tip, jak na to? Používáš nějakou utilitu na vyhledávání nepoužívaných balíků, nebo tak?
Jendа avatar 2.8.2020 02:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Já jsem na to šel tak, že jsem si nechal vypsat balíčky, na kterých už nic nezávisí (tj. měly by to být programy, které chci jako uživatel opravdu používat), ručně je prošel, a ty, co nechci, odstranil. To jsem pak ještě 2x opakoval (protože odstraněním listů závislostního stromu se z nějakých dalších balíčků stanou listy) a až na jeden omylem odstraněný font to dopadlo dobře.

Jak na to technicky? Blbě. V poznámkách mám:
apt-cache rdepends --installed, ale to moc nefungovalo

"aptitude why abiword" bylo lepší ale pomalé

"apt-rdepends -r balíček" je taky divné

this:
for p in `dpkg -l | grep ^ii | cut -d " " -f 3 | grep -E "^lib"`; do echo "if [ \`apt-get -s purge $p | grep -E \"^(Purg|Inst|Conf)\" | wc -l\` -eq 1 ]; then echo $p; fi"; done | parallel
2.8.2020 04:15 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Dík, to zní jako dobrá strategie.
2.8.2020 08:53 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Hele, a co prostě apt-mark showmanual? Sice tam můžeš mít balíky na kterých něco závisí, ale to je jednak asi relativně vzácné (napřed nainstaluješ A, až potom B, které shodou okolností vyžaduje A), jednak už není problém to zkontrolovat před případným odinstalováním (třeba tím aptitude why)…
Heron avatar 2.8.2020 10:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
apt-mark showmanual | wc -l
456
Neřekl bych. Evidentně tam jsou i balíčky na kterých závisejí manuálně nainstalované balíčky. Tj jasně, šlo by to manuálně projít, označit balíčky, které opravdu uživatelsky chci, potom by to spočítalo závislosti a vše ostatní odstranilo (s filtrací na essential).

Ale to už by skoro byla jednodušší nová instalace :-D
Heron avatar 2.8.2020 09:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Dřív na tohle fungoval deborphan, který ve výchozím stavu vypsal knihovny, na kterých nic nezávisí a měl přepínač, který umožňoval vypsat i všechny nezávisející balíčky (k manuálnímu posouzení). Nějakou dobu už ale (alespoň na mojí instalaci) nefunguje. A jasně, musel se i na knihovnách spouštět opakovaně.

Dneska občas něco najde aptitude, něco apt autoremove, ale je to bída.
2.8.2020 16:58 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Balíkov bolo 4669. Aj pri tom počte si myslíš, že je to veľa?
debian.plus@protonmail.com
Heron avatar 2.8.2020 18:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Ano. Ale tak to záleží na tom, k čemu to používáš. Pokud např instaluješ perl nebo python moduly z distra, tak těch jsou tisíce. Apropos, v nejnovějším Ubuntu jsem si všiml, že to má v distu i golang moduly (1138). Podle jakého klíče to vybírali nevím, ale je to zcela zbytečné. Golang appky to nepotřebují (statická kompilace) a při buildování si to stáhne závislosti samo.
k3dAR avatar 3.8.2020 00:03 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Ne. ;-) pokud nejde o distro kde si instalujes baliky rucne bez zavislosti ktere si prebiras rucne, resp. ano. *buntu instaluje i doporucene zavislosti, ktere kdyz by clovek vypnul s tim ze si doporucene bude sam prebirat ktere z nich nainstaluje rucne... mam v primarnim NB s Xubuntu nainstalovanejch aktualne 4033 balicku, system + nejake programy/nastroje, ruzne baliky a/nebo sady pro kompilace, nejake -dev balicky historicky potrebne pro zkompilovani neceho co sem testoval atd...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
Heron avatar 3.8.2020 12:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Install-Recommends a Install-Suggests je snad první věc, která se vypíná.
nainstalovanejch aktualne 4033 balicku
Asi něco dělám špatně, protože pracovní desktop používám pro vývoj v pythonu a nově i v golangu, tedy "věci pro kompilaci" jsou automatickou součástí těch 1847 (z toho 1005 libs) + další věci jako Blender, Audacity, LibreOffice ani nepočítám apod., rozhodně se neomezuju. Ale co rozhodně neinstaluju jsou věci, které si s sebou berou "půlku" KDE nebo GNOME, protože mi nepřijde normální, kdy obyč appka typu krusader potřebuje 200 knihoven z KDE. (Používám double commander, kde krom závislostí na xkách to potřebuje JEDNU GTK knihovnu.)
k3dAR avatar 3.8.2020 21:46 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Install-Suggests je by default vypnute, ja mluvil o Recommends (ty zapnute by default jsou) ktere nechavam protoze se nechci probirat tim co z nich pak budu nebo nebudu potrebovat, z toho uz sem vyrostl(az na vyjimky kdy vidim ze nejaka blbost taha obravdu neceho hromadu a docasne to vypnu), na disku mu neprekazej a neujizdim na nizkem poctu balicku za "kazdou" cenu :) ano mam naintalovane nejake Qt programy, takze i kus KDE mezi tema 4033 je... jako doublepanel manager pouzivam mc, pokud neco v grafice obcas tak take DoubleCommander, nicmene i Krusader mam nainstalovanej presto ze ho nepouzivam, neprekazi a nicemu (ani me) to nevadi...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
Heron avatar 4.8.2020 11:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
se nechci probirat tim co z nich pak budu nebo nebudu potrebovat
Jak probírat? Proč? Přece instaluju to, co potřebuju ke své činnosti, vůbec nevidím důvod se probírat dalšími "doporučenými" balíčky.
neujizdim na nizkem poctu balicku za "kazdou" cenu

Já taky ne.
doublepanel manager pouzivam mc
Na terminálu jo, ale má některé vlastnosti, které nemůžu vystát. Například při přejmenování na místě se fokus nehodí na přejmenovaný soubor, tak jak to mají všechny dvoupaneláky co znám (Salamander, TC, DC, asi i ten Krusader), ale focus zůstane na svém místě dle pořadí. Nedovedu si to vysvětlit, buď lidi málo přejmenovávají a nebo potom už nepracují s tím co přejmenovali (což je ještě divnější). No nic.
Gréta avatar 3.8.2020 19:19 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu

jako chápu že třeba natom serveru každej nástroj/balíček navíc muže bejt nějaká díra/slabina navíc nebo se muže hodit útočníkoj. nóó ale na vosobním počítadle zas třeba tak moc nějaký balíčky navíc nevaděj ne???????? :O :O :O :O

Max avatar 2.8.2020 00:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, pěkná ukázka toho, jak se to dělat nemá. Udržovat takový mix musí být peklo.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
dolik.rce avatar 3.8.2020 07:46 dolik.rce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten PHP skript mě dost vyděsil, ale asi to odpovídá tomu, v jakém stavu ten systém je :-) Kdyby to někdo chtěl zkusit bez instalace PHP, tak ekvivalentní oneliner přímo v shellu je

LC_ALL=C apt list --installed | grep -v 'Listing...' | cut -d/ -f2 | cut -d" " -f 1 | sort | uniq -c | sort -hr
3.8.2020 09:30 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
V mojom skripte nahram, ze ak su dve verzie, tak ich da do 1. A to uz tak jednoducho nedas v BASH. Tiez by si musel nieco skriptovat a to by si skocil v podobnom algoritme ako ja.
3 stable,stable,unstable,unstable,now
debian.plus@protonmail.com
dolik.rce avatar 3.8.2020 13:47 dolik.rce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
To jako dvě verze jednoho balíčku? To AFAIK přece ani nejde.
3.8.2020 15:25 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
A o multiarchitekture si nepocul?
debian.plus@protonmail.com
dolik.rce avatar 3.8.2020 19:40 dolik.rce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
Multiarch znám, ale zatím jsem neobjevil jediný rozumný důvod ho používat. Ale i kdybych ho objevil, tak si pořád myslím, že jedna aplikace zabalená pro dvě architektury jsou dva balíčky.
3.8.2020 19:51 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
Napr. co si pamatam, tak isteho casu bol Skype iba pre 32-bitovu verziu.
debian.plus@protonmail.com
k3dAR avatar 3.8.2020 21:48 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
napr. 64bit OS a 32bit Wine pro 32bit Windows aplikace...
s tim ze bych balicekX pro 2 arch pocital jako 2 balicky ale souhlasim :)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
3.8.2020 16:40 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja jich mam 495 a staci to. Znas apt autoremove?
btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
3.8.2020 17:54 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
Znas apt autoremove?
Ano, znam.
debian.plus@protonmail.com
3.8.2020 18:44 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hele debiane udelej statistiku toho jak cesky a slovensky internety spehujou uzivatele. Koukam i abicko spehuje a to je ve svete linuxu nepredstavitelne. Internety jako idnes, mobilmania, diit, root a podobny spehujou snad dvaceti zmrdskyma reklamkama, je to pribizne 4x tolik co spehujou vyhlaseny zahranicni internety.
btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
Gréta avatar 3.8.2020 18:59 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)

dušane taky bys moch udělat statistiku podobnejch zahraničních NEanglickejch linuxovejch portálů jako sou root nebo abclinuxu jestli tenhleten propad se děje jenom u nás nebo seto děje jakoby tak nějak všude :O :O

3.8.2020 21:02 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
kamile co ty o tom vis simte.
btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
Gréta avatar 4.8.2020 11:49 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
14.8.2020 14:50 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uz ma debian i3-gaps nebo furt ne, kdyz jsem to nedavno zkousel tak balicek nebyl :(
btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.