abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 219 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    14.12.2007 21:52 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?

    Midnight Commander?!

    Každý má právo na můj názor!
    skaven avatar 14.12.2007 22:03 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    MC je šikovný nástroj, to nepopírám, ale mi osobně se nelíbí, že nefunkuje "v okýnkách" - tedy že si nemůžu ve více oknech rozeditovat více souborů a pak se přepínat zase zpátky do commanderu. Editace samotná je fajn, dokonce je tady zvýraznění syntaxe, což mne příjemně překvapilo...
    15.12.2007 15:50 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    v options -> configurations vypnout "use internal edit". a EDITOR=neco_okynkoveho_treba_gvim
    Gogulux avatar 14.12.2007 22:21 Gogulux | skóre: 3 | blog: WTF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    +
    14.12.2007 22:04 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    asi to nebudeš slyšet rád, ale nic lepšího, než dvojici mc - krusader jsem zatím nenašel
    skaven avatar 14.12.2007 22:08 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Ještě mimo téma: Zaujalo mne, že pod linuxem neexistuje žádný jednoduchý html editor - jednoduchý v tom smyslu, že já osobně nepotřebuju žádnou správu projektů apod, ale rád bych základní funkce, jako např. když označím text a zmáčknu (např.) ctrl+B, tak aby se text obklopil značkami. Stačí mi zvýraznění syntaxe a schompnost vkládat tagy buď klikáním nebo (ještě lépe) klávesovou zkratkou...
    Josef Kufner avatar 14.12.2007 22:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Vim.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    skaven avatar 15.12.2007 00:43 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Vim se nechová dle mých zvyklostí. Když zmáčknu enter, nehodí mě to na nový řádek, předpokládám, že na doplňování tagů bych si musel vyrobit nějaké skriptíky, sám o sobě to vim asi neumí... VIM má spousty funkcí, ale já hledám něco jednoduchého, co bude určeno přímo pro vytváření html a php stránek...
    David Watzke avatar 15.12.2007 10:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Když zmáčknu enter, nehodí mě to na nový řádek,
    Fakt ne?
    předpokládám, že na doplňování tagů bych si musel vyrobit nějaké skriptíky, sám o sobě to vim asi neumí...
    Stačí doinstalovat (např. closetag).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    skaven avatar 15.12.2007 11:09 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    je to zvláštní, ale když stisknu enter, jen se kurzor přesune na další řádek, ale nevytvoří nový řádek. Tak jako tak jsem našel zalíbení v Bluefish, takže s VIMeme už asi laborovat nebudu...
    Josef Kufner avatar 15.12.2007 11:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Ono Vim je poněkud svérázný editor, trochu těžší na naučení ze začátku, ale nic lepšího neseženeš.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.12.2007 22:51 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    hahaha
    17.12.2007 18:31 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    emacs + psgml-mode ... nie je to síce také bfu-idné ako popisuješ, no keď sa naučíš definovať si vlastné klávesové skratky, tú efektivitu oceníš

    všoebecná funkcia sgml-tag-region (C-c C-r): C-c C-r b enter

    ... a veľa ďaľších vlastností

    14.12.2007 22:43 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Nvu. A urcite existuje aj nieco jednoduchsie (bez wysiwygu).
    14.12.2007 23:11 12345 | skóre: 41 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Bluefish?
    Dalibor Smolík avatar 15.12.2007 00:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Ano, Bluefish je také moje volba.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    skaven avatar 15.12.2007 01:00 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Vyzkoušel jsem Bluefish a zdá se, že to je to pravé ořechové. Je v GTK, rychlý a umí klávesové zkratky (stačí v menu najet na položku a stisknout patřičnou zkratku - výtečné!), postraní panel s procházením souborů se dá snadno vypnout, umí v záložkách otevřít více souborů. Děkuji za tip!
    Josef Kufner avatar 15.12.2007 11:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Ty zkratky takle fungují ve všem v Gtk.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    skaven avatar 15.12.2007 01:10 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Pouze mi vrtá hlavou jeden problém - když z krusaderu dám otevřít soubor z ftp pomocí Bluefish, otevře mi to v programu pouze cash soubor, ne přímo ten z webu (ačkoli otevřít soubor z ftp ručně to umí) - nějaký tip jak na to?
    Josef Kufner avatar 15.12.2007 11:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Ukecat Krusader. V tomhle je Bluefish nevine.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.12.2007 23:37 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Nie je to tým, že to nie je KDE aplikácia? Pretože napr. KWrite alebo Kate mi otvárajú súbor z Krusaderu priamo na serveri.
    15.12.2007 00:16 Jinej Michal | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Quanta a projekty prostě nepoužívám:-)
    skaven avatar 15.12.2007 00:46 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Quantu považuji za molocha, 90% funkcí zde nepoužiju, rád bych něco vskutku jednoduchého.
    15.12.2007 01:02 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Co kate... Umoznuje primo editaci na serveru akorat teda nehlasi ze byl zmenen soubor behem editace (dosti nevhodne kdyz vice lidi edituje jeden soubor :))
    skaven avatar 15.12.2007 01:12 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Kate je šikula, ale hledám něco pod GTK a navíc Kate neumí zkratky, kterými bych si vytváření a editaci usnadnil...
    kotyz avatar 15.12.2007 12:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Co medit? Pouzivam misto kate/kwrite ale weby nedelam. Ale umet by to mel taky.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    skaven avatar 15.12.2007 17:42 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Medit je šikula, ale zkratky pro vkládátní html tagů jej bohužel naučit nedokážu :(
    Josef Kufner avatar 15.12.2007 11:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    No jestli máš nějaký nápad, jak to udělat...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 14.12.2007 22:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Obvykle to řeším makefilem nebo skriptem na upload. Ruční aktualizace dělám jen v krajní nouzi – je to to nejhorší a nejproblémovější řešení, protože jakmile do toho hrabe člověk, tak to vždy podělá.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.12.2007 22:28 daeltar | skóre: 13 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Jeste lepsi by bylo zkusit Capistrano. (viz capify.org)
    14.12.2007 22:21 PY.gn.EI | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?

    Já osobně na FTP použvám gftp. Nemá zrovna moc funkcí, ale mě vyhovuje.

    14.12.2007 22:43 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    +1
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    skaven avatar 15.12.2007 01:03 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Gftp je nástroj, kterým bych pouze uploadoval soubory na server - v tomto ohledu bych rád kompletní řešení správy webů, tedy možnost náhledů, editace atp.
    14.12.2007 22:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Pres fish:/ kio-slave primo v Konqueroru.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    14.12.2007 22:46 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Alebo ftp:// alebo sftp:// alebo ftps:// (na toto treba doinstalovat kio-ftps).
    14.12.2007 22:39 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Mé stránky bydlí (jako ostatně většina mého domácího adresáře) v GITové repository, takže na stroji, u kterého zrovna sedím, commitnu změny, udělám push na server a skriptík nastavený jako update-hook v repository zařídí, aby se změněné soubory updatovaly i v adresáři, do kterého vidí web-server.
    14.12.2007 22:56 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    jo, takhle nejak bych si to zaridil asi taky. pokud updatuju skripty na vic serveru, tak jedu pres rsync. Jinak na vzdalenou editaci se da pouzit vim/gvim - umi ftp, ssh, http(tusim jenom read:-))
    14.12.2007 22:40 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    ... jinak na ftp-čkování samozřejmě lftp a jeho funkce mirror :)
    14.12.2007 23:06 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Jednoducho sa zmier s tým, že v XFCE a GTk nikdy nebudeš mať funkcionalitu KDE. Teda v niektorých veciach aj áno, ale vo väčšine nie.
    skaven avatar 15.12.2007 01:16 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Smířený s tím jsem - k XFCE přecházím právě pro jednoduchost, které toto protředí a zdejší aplikace povětšinou nabízí. Zatím jsem našel aplikace, které přesně vyhovují mému gustu - od přehrávače hudby, přes prohlížeče obrázků až po kecálka. Jedniné, co se nedaří je dvoupanelový manager ala Pygocelis (ten se mi na první pohled velmi zamlouval právě pro svou jednoduchost, neexistuje ale žádná jeho stabilní verze...).
    David Watzke avatar 14.12.2007 23:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Používám spíš sftp a to v Konqueroru. Na cronjoby a podobnej automatickej stuff používám lftp.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.12.2007 23:39 ljljlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Nejsou dva panely malo?

    V gnome je velmi dumyslne vybudovany virtualni filesytem. To ma dusledek ten, ze si jako dalsi okno v nautilu otevres okno s ftp. Nevim, jak v cestine, ale anglicky je to z menu: Places->Connect to Server->ftp (with login). Pak se objevi nove okno se vzdalenym adresarem (stejne funguje i na ssh a https). S nim uz muzes normlane pracovat jako by byl na lokalnim stroji (az na odezvy). Kopirujes pak treba tak ze vezmes jednu ikonku a das ji do druheho okna....
    David Watzke avatar 14.12.2007 23:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Tak je to i v KDE, akorát to řeší kio slaves. A když jsou 2 panely málo, v Konqueroru si jich člověk může nasekat kolik chce.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    atan avatar 14.12.2007 23:54 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    pripojuji ftp pomoci curlftpfs.
    skaven avatar 15.12.2007 01:26 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Přimountování eftýpka jako samostatného disku je vskutku geniální myšlenka, bohužel mi curlftpfs nechce šlapat, neustále hlásí, že nejsou práva pro přístup k namountovanému adresáři... škoda. Navíc předpokládám, že neexistuje způsob, jak takto efektivně spravovat třebas 15 ftp účtů...
    skaven avatar 15.12.2007 18:21 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Na stránce http://www.quiptime.de/qt/de/node/2266 jsem našel šikovný návod na používání curlftpfs, třebas to někomu pomůže. Autor radí, jak jednoduše vytvořit aliasy na při/od mountování ftp...
    15.12.2007 00:18 Jinej Michal | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Používám jEdit a Quantu a soubory edituju přímo na FTP, takže dávám jenom "uložit" a o víc se nestarám.
    15.12.2007 01:38 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Mozna zkus gnome-commander zkompilovat z nejnovejiho kodu, jestli to bude stabilni, tak vyvoj co ja vim jde dost rapidne dopredu. Ale jsem to nezkousel, jenom jsem se jednou probiral jejich mailing-listem ve snaze zjistit, jestli uz to neco umi (umi, totiz volani zalozek klavesovou zkratkou) a tempo pridavani novych funkci je uctyhodne.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.12.2007 12:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Ja bych ti poradil Eclipse nebo jEdit, ale to je na tebe asi moc moloch...:-) Vyse si psal, ze se ti libi Bluefish, me jeste napada par alternativ: Scribes, SciTE (moje volba na rychlou editaci), Screem, Geany a asi budou i dalsi.

    A co se tyka uploadu, tak si nemuzu pomoct, ale napisu ti co uz jsem psal :-) Ant :-) Psani buildfilu pro nej se vubec neda srovnat s psanim makefile nebo skriptu (u Antu pises targety v jednoduse pochopitelnem dialektu XML) a je pro nej hodne pluginu, ktere ti ulehci vsechny mozne ukony, ktere se potencialne muzou v "deploy" procesu vyskytnout...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    16.12.2007 15:58 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Ke krusaderovi jsem mel par pripominek a nemohl jsem jej pouzivat. Kdyz byly vsechny moje pripominky doreseny, pak stejne jsem si nezvyknul. Zkousel jsem i jine varianty a ve finale se ukazalo, ze neni uplne od veci pouzivat konquerora - ma vic panelu, umi se taky pripojovat kamkoliv a uz dlouho jsem windows nevidel, takze uz dlouho nemam zadny mentalni blok ohledne zdanlive podobnosti s pruzkumnikem. Ovsem ani toto se nikdy neukazalo tak vykonne jako MC. Opet vzhledem k tomu, ze jsem jiz dlouho windows nepouzival, tak nemam mentalni blok ohledne zdanlive podobnosti konzole s dosem. Protoze konzole bezi "ve vokynkach" a tim padem je MC plnohodnotna aplikace a nelze argumentovat ze "jaksi neni ve vokynkach" - jednoznacne tam je. Konzole muze mit spoustu tabu a tedy muzu mit spoustu instanci MC. Dokonce se nam nezkracuji nazvy souboru atd... Funguji obe schranky (shit+ins nebo prostredni tlacitko mysi), takze nic nechybi. MC je z daleka ta nejlepsi mozna volba i z toho duvodu, ze se neomezuje pouze na okynka, ale pokud se strojem pracujeme vzdalene, tak pouzivame opet toho sameho managera, takze nemusime ani menit svoje zvyklosti jen proto, ze momentalne nemame "okynka" vzdalene. Potrebuju-li spoustu instanci, tak to resim pomoci programu screen. Klidne bych bral neco lepsiho nez MC, protoze by mne vazne zajimalo zdali je co zlepsovat..?
    skaven avatar 16.12.2007 18:33 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    s MC bych se asi naučil pracovat, ale nefunguje mi otevírání souborů v externích alikacích - když chci editovat soubor z ftp například v bluefish, po kliknutí se sice bluefish otevře, ale edituje se zde cash soubor a mc navíc vyhodí chybu. Interní editor MC mi zase nechce zalamovat řádky, takže je editace dost nepřehledná... inu, je to boj...
    Josef Kufner avatar 16.12.2007 19:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Jenže tohle není chyba. To to jen dělá něco jiného než chceš a chyba je trošku jinde. Ty chceš přistupovat k FTP z více programů, ale zpřístupňuješ si to jen z jednoho. Aby jsi mohl používat i ostatní programy, je potřeba zpřístupnit si FTP o úroveň níže, na vrstvě společné pro všechny programy. Touhle vrstvou je už od pradávna VFS, prostě starý dobrý virtuální souborový systém. Díky FUSE si do něj můžeš připojit prakticky cokoliv, takže si sežeň FTP klienta, který bude fungovat s FUSE (např. curlftpfs?) a uvidíš, že F4 bude fungovat bez problémů.

    Btw, nevítě někdo o jednoduchém grafickém klikátku pro připojování věcí přes FUSE?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    skaven avatar 16.12.2007 22:58 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    S curlftpfs neustále laboruju, už jsem zmáknul základní příkaz
    sudo curlftpfs -o allow_other ftp://user:pass@ftp.example.com /mnt/host
    Eftýpko se namountuje, vše funguje jak má, soubory lze editovat (jen se mi zdá, že ukládání je poněkud pomalé). Nechci ale při každém připojování na ftp vypisovat sáhodlouhý příkaz, takže jsem se dle návodu pustil do editace /etc/fstab a přidal
    curlftpfs#ftp.host.com /mnt/host fuse rw,uid=500,user,noauto 0 0
    Při startu se sice ftp namountuje, ale s omezenými právy, takže jej vidím jen pokud se do adresáře dívám jako root. Nevím jak zde přidat ono allow_other. Kdyby na tohle bylo nějaké grafické klikátko, měl bych konečně tenhle problém z krku...
    Josef Kufner avatar 16.12.2007 23:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Na mountovani veci pres FUSE nepotrebujes roota (a tedy ani sudo). Stačí přístup k /dev/fuse.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    skaven avatar 17.12.2007 00:05 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    skutečně! stačilo povolit práva tomuto souboru a už to šlape. díky za pomoc!
    Josef Kufner avatar 17.12.2007 02:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Pak je zde ještě jedna možnost: Automounter.
    echo '*       -fstype=fuse,allow_other                :curlftpfs\#ftp\://&/' >>/etc/auto.ftp
    echo '/mnt/ftp                /etc/auto.ftp                   -g --timeout=10' >>/etc/auto.master
    /etc/init.d/auto reload
    cd /mnt/ftp/kernel.org
    ls -l
    
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    skaven avatar 17.12.2007 12:41 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    uf, jsem začátečník, můžeš prosím více přiblížit, jak to funguje? Předpokládám, že tohle je obsah nějakého souboru - script, jehož spuštěním se přimountují adresy obsažené v auto.ftp ?
    Josef Kufner avatar 17.12.2007 12:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Ne, tímhle nakonfiguruješ automounter, aby jsi pouhým vstupem do adresáře se připojil k FTP. První dva příkazy přidají řádek do souboru, ten třetí znovu načte konfiguraci a zbytek je ukázka použití. Uděláš to jednou a pak už jen cd /mnt/ftp/server/cesta...

    Funguje to v Debianu, potřebuje balíky autofs (tuším, už si to moc nepamatuju). Je tam akorat problem s heslama a bezpecnosti, protoze to bezi jako root a citelne to je pro vsecky uzivatele, ale zas je to velmi pohodlne...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    skaven avatar 12.1.2008 17:58 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?
    Zkoumal jsem možnosti práce s ftp na xfce a zdá se, že řešení není příliš mnoho, chtěl jsem zkusit rozchodit mountování ftp tak, aby bylo přístupné různým programům. Rozchodil jsem curlftpfs, ale jednak je pomalé a druhak často padá. Dnes jsem se pustil do lufs, postupoval jsem podle tohoto návodu, ale ztroskotal jsem na bodě 3.2.1 , patch mi prostě nefunguje.

    Už jsem z toho celkem zoufalý, ftp potřebuju denně a tahle polovičně fungující řešení mne dohánějí k šílenství... nainstaloval jsem alespoň gFTP, ale to neumožňuje editaci souborů přímo na serveru, což je podle mě zásadní věc... Kdybyste měli někdo nějaký šikovný tip, budu rád...
    24.4.2009 01:20 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvoupanelový manažer aneb jak řešíte ftp?

    Asi tak hledám náhradu za PSPAD a za celý den jsem na nic schopného nenarazil. Projel jsem asi 10 různých aplikací a tak dobré ftp připojení v okně jak pspad nikde není, účty s hesly apod. Všechno je to jenom, nainstaluj si plugin ftp, zadej jednorázově přístup a toť vše. Za hodinu na jiném projektu zadávat to samé atd. Asi volím wine a starý dobrý pspad.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.