Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Tak tu mám jeden úkol, naprogramovat věcičku, která bude umět ořezávat z velkejch TIFFů černý a bílý nedůležitý okraje. Chtěl bych se s váma poradit, jak na to, třeba někoho napadne nějaký vylepšení
Jedná se o to, že tu mám naskenovaný negativy kde je v levo a v pravo černej velice nepravidelnej pruh a nahoře a dole to stejný v bílým. A jak se těch pruhů co nejlépe zbavit s tím, že bych měl umět vypočítat, jak to nejlépe říznout a přitom ztratit co nejmíň ze samotné fotky.
Dále program nemusí být 100%. Když si nebude jistej, tak to raději neořeže a taky by měl umět dávkovej režim, pustím ho na adresř a on ořeže co bude umět a druhej režim, kdy dycky nabídne ořez a uživatel si to bude moct upravit. Ty další věci sou už docela fpohodě, nejhorší bude práce s velkým tiffem a zjišťování, kde to mám oříznout.
Vymyslel jsem to tak, že bych mohl dycky jít od hrany obrázku (jedno který) a sledovat, kdy skončí černý/bílý pixely a ten bod si zaznamenat do nějakýho listu. Potom projít celej seznam a vyřadit extrémy a mezi tím zbytkem vypočítat nějakou lineární křivku. Nejhůř se mi asi bude dělat ta křivka. Co vy na to? je to reálný a nebo to mám rovnou zahodit a nebo existuje už něco speciálně na tuhle situaci vymyšlený? Jinak hodlám to provést v C++ a QT4.
PS: a pokud se schovávaj u vás na disku a nebo v záložkách zajímavý věci týkající se tohoto témata, tak sem s nima díky
Tiskni Sdílej: