abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    14.2.2006 17:45 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil

    mno a co? od toho, abych mel setrideny autory a skupiny mam souborovy system. nesnasim nejaky virtualni adresare umelci/alba/zanr/velikostumelcovapera. grr

    14.2.2006 17:48 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Tak to bude nejlepší, když se tomuhle i dalším článkům které chci napsat vyhneš obloukem o co největším poloměru to jen půjde :-)
    Copak toho není dost?
    14.2.2006 20:26 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil

    tak jo :-)

    Mikos avatar 14.2.2006 18:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Á, pán je konzervativec ;-) Věř tomu že mnohým tento přístup pouze přes filesystem ani zdaleka nestačí a nevyhovuje, já jsem jedním z nich :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 19:43 BillyThe.pilgrim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    no jo, taky bych radsi vsechno tridil jen na zaklade ID3 tagu. Jenze bohuzel je v nich jeste vetsi zmatek, nez v adresarich. Kazdej si tam pise vicemene co chce a ti zdatnejsi dokonce i ignoruji vyznamy jednotlivych tagu (a tak se obcas umelec ocitne v polozce album a album se vesele zamenuje s nazvem)...
    15.2.2006 09:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    nevím, jaký přístup používáš ty ... umí symlinky?

    mě se totiž organizace na filesystému líbí protože pak snadno udělám něco jako
    české/Plavci
    české/Rangers => Plavci
    české/The Rangers => Plavci
    ...
    české/Jan Werich => Osvobozené divadlo/Jan Werich
    ...
    14.2.2006 17:50 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Přehrávač, který jsem pochopil
    Podle mě jsou nejlepší přehrávače jednoduché, které nabízí takové malé okénko, jaké má WinAMP 2. Ekvalizér a jednoduchoučký seznam souborů skvěle doplní ono malé okénko do podoby plnohodnotného přehrávače. V Linuxu mi tak stačí pro tuto chvíli ještě stále docela funkční XMMS.
    14.2.2006 18:20 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    Souhlas. Jedine, co me mrzi, ze vyvoj XMMS ponekud ustrnul.
    14.2.2006 19:07 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    Celkem nadějně vypadal Beep Media Player, ale současná podoba BMPx je na můj vkus příliš moderní, vyžaduje GTK+ 2.8, které už jede přes Cairo a je dost pomalé. Aspoň pod klasickým X serverem XFree86 4 nebo X.org < 6.9.0
    14.2.2006 19:41 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    a preto tu je Audacious
    14.2.2006 21:12 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    Díky, ten vypadá dobře. :-)
    14.2.2006 20:39 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    XMMS a Beep, když jsem oholil vzhled od všech udělátek, je pro mne únosný. Když na mne vybafl Amarok a začal mi tam strkat nějaký nápisy divný, něco s albama, tak jsem ho v hrůze zavřel a teď tam asi ještě je. Pokud jsem ho už neodinstaloval -- brzo udělám. Takové mpg123, ogg123 to je žrááádlo. :-) To si vždy chválím útěk od Win. Nebo maj W. také něco tak pěkného, černého, jen hrajícího?
    14.2.2006 21:26 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    Jo, jo, starej dobrej WinAMP poslouží pod Windows velmi dobře a dá se potáhnout kdečím, takže může vypadat i trochu DOSově. Možná by někomu přišla vhod celá moje malá sbírka.
    14.2.2006 22:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    Hmmm... Jo WinAMP byl dobrej. V prvním poblouznění jsem na něm pouštěl i ty barevný flekance v pohybu. Pak byla nějaká nová verze a to už bylo divoký a tak jsem tam vrátil tu starou. Jo, kde je jim konec.
    Ale fakt, s Beep jsem dokonale spokojenej.
    14.2.2006 21:46 mcm | skóre: 13 | blog: linca | domažlice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    ještě v dosu jsem používal dosamp, ale ten uměl akorát mp3 a navíc nevím, jestli je ho možný rozchodit třeba v takovejch xp...

    potom me ještě napadá quickview, taky pro dos. :-)

    Josef Kufner avatar 15.2.2006 01:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem pochopil
    Celkem spokojene používám mpd + upravene gmpc 0.11.2. Vrze 0.12 mě moc naštvala, tak jsem si dopsal fičurky co mi chyběly. Teda spíš odstranil co přebývalo, ale na první pohled to vypadalo, že chybělo :-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.2.2006 18:16 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Banshee jsem zavrhl pote, co jsem zjistil, ze jeho search-as-you-type (fce, bez ktere u me nema prehravac sanci) je pomaly jak prase a ze neumi ID3v2...to sem fakt cumel. Takze pouzivam Rhythmbox, ktery je z tech GTK+ asi nejlepsi. I kdyz se neumi nastartovat minimalizovany do systraye a kdyz ho do ni chcete schovat, musite kliknout na jeho ikonku tam, protoze jinak ho bud sestrelite, nebo proste jen minimalizujete... je to nestesti s tema prehravacema v Gnome. Cekam na Songbird jako na smilovani a doufam, ze bude rychlejsi a mensi zrout nez FF........
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.2.2006 18:28 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    No já používám Amarok :-) Ale pěkná hračka je i Muine. A ani není mrtvý, nedávno se ho ujal jiný autor a vydal novou verzi :-)
    Copak toho není dost?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.2.2006 18:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    no, Amarok jsem v KDE pouzival taky a nad nej neni. Ale kdyz jsem videl, co vsechno na me apt-get vyvalil za zavislosti, kdyz jsem ho chtel do Ubuntu nainstalovat... :-(
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 14.2.2006 18:38 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Nemůžu si dovolit trošku nepopíchnout ;-)

    [flame] Ooo, jak já miluju amaroK! Na ten přehrávač nedam dopustit... Když jsem u sestry instaloval na zkoušku Ubuntu a v něm samozřejmě Gnome, zkoušel jsem různé přehrávače. Konkrétně Rhytmbox, Muine, Banshee a Quod Libet. A myslel sem že z nich umřu ;-) Přišly mi jako blbý vtip. To nejsou vývojáři pro GTK/Gnome schopní udělat tak kvalitní a výborný přehrávač jako amaroK? Prostě amaroK je bezkonkurenční, nejen v Linuxu, ale i ve Windows a jinde (iTunes nebo Foobar2000 se mu ani náhodou nerovnají ;-)) [/flame]
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 18:46 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Amaroku hlavně chybí nějaký slušný vzhled, jako přehrávač je sice dobrý, ale musí se odklidit někam na nějakou zastrčenou plochu aby se na to člověk nemusel koukat.
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 14.2.2006 18:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    To záleží čistě na vkusu, každému se líbí něco jiného ;-) Mně jako KDEčkaři se vzhled amaroKu opravdu líbí, je vskutku povedený...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 18:55 antonin chadima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    amarok je super

    a vzhled se da menit styly podivej se na kde look

    a ti co pouziva neco ala xmms brzy vymrou jak na windouws tak na linux

    podivejte se jak pouziva pocitac mlada generace
    14.2.2006 19:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Až si příště budu stěžovat na vzhled KDE aplikací, bude lepší když se KDEčkaři zdrží komentářů o možnosti stylů. Pouze tak dokazují … že jejich vidění světa je zcela nekompatibilní s mým. (má zásoba eufemismů je zcela na nule!)
    Copak toho není dost?
    31.3.2006 19:39 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Z toho jak pouziva pocitac mlada generace zvracim. Proto mam system nastaven tak, aby byl co nejvic nepratelsky. Po tom co jsem uznal, ze vim je prilis uzivatelsky privetivy jsem se rozhodl pouzivat jen sed. LaTeX take nepouzivam, protoze ty strasne makra jsou priserne, takze pouzivam cisty TeX. ratpoison pouzivam jen proto, abych si mohl zobrazit vic xtermu vedle sebe. ;-)

    Ne, to jsem prehnal, ale chtel jsem tim rict, ze kaslu na to, jak pouziva pocitac mlada generace. Pouzivam BMP, hudbu (pokud ji mam v mp3, mam proste radeji CDcka) mam usporadanou do adresarove struktury. Pisu ve vim, pokud chci napsat neco co vypada, pouziju LaTeX. Uprednostnuji male a jednoduche pred velkym a slozitym. Nesnasim sw co se snazi udrzovat poradek v mem bordelu. A rozhodne se nepovazuju za nejakeho starika.
    14.2.2006 18:40 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše OT: MONO
    Ke zmínce o MONU - to mám očekávat, že GNOME bude v budoucnosti vyžadovat MONO, nebo že v něm bude nedejbože nějaká jeho část napsaná?
    14.2.2006 18:42 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Už teď je v něm napsáno dost aplikací které by byla škoda ignorovat. Proč nedejbože?
    Copak toho není dost?
    14.2.2006 19:01 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Je to podobný luxus, jako instalovat si GTKMM kvůli jednomu programu (třeba na přepínání videomódů a šoupání obrazem, který jsem se pokoušel napsat, když tu je xrandr a xvidtune), nebo spouštět JVM kvůli něčemu, jako je Azureus, když tu je btlaunchmanycurses.py. A nebo třeba celé KDE kvůli Konqueroru.
    14.2.2006 19:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Já si to taky neinstaluju kvůli jednomu programu. To by bylo trochu slabý.
    Copak toho není dost?
    14.2.2006 19:16 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Stejně je zvláštní, že na ty GTKMM programy jsem zatím moc nenarazil. Překvapivě to bylo jenom VMWare. :-) A javovým programům se vyloženě vyhýbám, i když se mi na disku válí i nějaký to JDK.
    Mikos avatar 14.2.2006 19:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Ono těch Mono aplikací už je (bohužel) celkem dost. Jen tak namátkou mě napadá Beagle, F-Spot, Muine, Banshee a ještě jich je spousta dalších. A bude hůř :-) Naštěstí mě jako KDEčkaře to moc netrápí (naopak se tajně v duchu pochechtávam ;-)).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 19:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Neustále sypete slova jako nedejbože nebo bohužel, ale ještě z vás nevypadlo proč…
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 14.2.2006 19:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    NU mě je to neopodstatněný iracionální odpor ;-) Prostě nemám Mono rád a tak to je :-) Je to podobné jako u tebe odpor ke KDE a jeho vzhledu ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 14.2.2006 19:24 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Samozřejmě můžu předhodit i argumenty, ale ty by byly stejně tak zpochybnitelné a subjektivní, jako ty tvoje vůči KDE :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 19:27 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Věř mi, že důvody proč nemám rád KDE a nepoužívám ho jsou dost objektivní a nejde jenom o nějaký vzhled :-)
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 14.2.2006 19:30 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Zajímavé, že mně (a spoustě dalších) KDE tak vyhovuje (a GNOME mi oproti tomu absolutně nevyhovuje ;-)). Tedy ty tvé argumenty nejsou objektivní, nýbrž subjektivní. Objektivně možná jen vypadají z tvého úhlu pohledu :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 19:34 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Mé požadavky a očekávání jsou trochu jiné. Nejsem si tím jist, ale odlišnosti už pravděpodobně začínají u vnímání slova desktop.
    Copak toho není dost?
    15.2.2006 09:49 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Mno, me se take zda tvuj odpor ke KDE stejne i/racionalni jako Mikosuv k Monu. Ale rad bych znal tve vnimani slova Desktop, protoze ja take pouzivam KDE a mozna ze trpim nejakym blbym zlozvykem, ktery nejsem s to si uvedomit.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    14.2.2006 19:21 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Beagle se mi líbil podle toho, co jsem o něm četl, jenže... Takovej binec na disku ještě nemám a aby mi zrovna v nejlepším začal čenichat po disku nějakej pejsek-démon a brzdil mi tak mou starou P-II šunku, o to moc nestojím. Fotky projíždím pomocí GQView a hudbu přehrávám tím, co mi přide pod ruku. Někdy to není ani XMMS, ale třeba lame --decode něco.mp3 - | aplay, oggdec -o - něco.ogg | aplay. A když jsem neměl Alsu, tak jsem na to občas použil sox ještě ve Fedoře Core 1.
    Mikos avatar 14.2.2006 19:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    No vám to tak třeba stačí, ale spoustě lidí prostě ne :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 19:25 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Během kompilace LFS si člověk moc nevybere. Buď tohle nebo nic. :-) Kdyby ten aplay ale uměl přehrávání přerušit, tak by mi to stačilo i normálně. :-)
    14.2.2006 19:28 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Pejsek nic nebrzdí, neříkej přeci žes na Plešovo povídání o prioritách nebyl.
    Copak toho není dost?
    14.2.2006 20:10 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Skutečnou zátěž jsem opravdu neměřil. :-)
    15.2.2006 09:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    lame --decode něco.mp3 - | aplay, oggdec -o - něco.ogg | aplay
    hmm ... mpg123 něco.mp3, ogg123 něco.ogg?
    15.2.2006 09:54 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Jak jsem napsal, během instalace LFS toho moc na výběr není. Program ogg123 se instaluje i s oggdecem (když nezapomenu na knihovnu libao), ale s mpg123 se mi většinou čas ztrácet nechce a hodím tam radši nejprve lame. :-)
    14.2.2006 20:22 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Moc toho o MONU nevím, takže budu rád, když mě poučíte. Ale mám za to, že MONO je tu kvůli tomu, aby aplikace napsané pro .NET (chápejte jako pro MS Windows) zfleku bežely i na Linuxu a ostatních systémech. Takže něco dost podobného, jako je Wine. Pro psaní linuxových aplikací mi MONO nepřipadá jako dobré a "systémové" řešení.

    Navíc mám trochu averzi k interpretovaným jazykům :-( (MONO/.NET programy se AFAIK zkompilují maximálně do byte-kódu a ten se pak interpretuje.)
    14.2.2006 21:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Já o tom také vím nad rámec nějakého uživatelského minima nemnoho.

    Avšak, MONO jako takové je určené pro Linux a nativně v něm běhá. Spouští cosi čemu se říká CLR, moje doměnka je taková, že to je přesně to samé co Javí bajtkód, jenom v jiné podobě a s více záhadným jménem :-) Faktem je, ež tyhle CLR aplikace a knihovny se jmenují .exe a .dll a vypadá to, že to do nějaké míry skutečně windowsí aplikace jsou (asi nějaký kousek kódu aby to šlo ve windows spustit stejně hezky jako nativní aplikace, vypadá to jako docela hezký trik). Nikomu nic nebrání si to přejmenovat a použít binfmt_misc.

    Co se týče rozhraní, tak to kopíruje to z .NET, ale nevím do jaké míry. Záměrem je asi mít to celé. Nicméně GNOME aplikace používají GTK# a další vazby na linuxové knihovny, takže jsou stejně linuxové jako třeba ty na PyGTK (uvažujme, že Python je taky pro Linux a Windows). V tom stále nic ideologicky závadného nevidím :-)

    Narozdíl od Javy je to celé pod GPL či nečím takovým (GNU pokusy o Javu mi nepřijdou moc přesvědčivé zatím, bohužel).
    Copak toho není dost?
    14.2.2006 22:03 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    a vypadá to, že to do nějaké míry skutečně windowsí aplikace jsou (asi nějaký kousek kódu aby to šlo ve windows spustit stejně hezky jako nativní aplikace, vypadá to jako docela hezký trik)
    Ale ona to je skutečně Windows aplikace. Respektive DOSová, protože má starou MZ hlavičku a tak. To je holt MS úchylka se zpětnou kompatibilitou :-(. Jak na to reaguje file?
    Narozdíl od Javy je to celé pod GPL či nečím takovým (GNU pokusy o Javu mi nepřijdou moc přesvědčivé zatím, bohužel).
    OT: Mono není čistě GPL, ve skutečnosti je to složitější, viz FAQ. Ve zkratce, překladač a CLR jsou GPLv2, kdežto knihovny jsou pod MIT licensí. Navíc je důležité si uvědomit
    When a developer contributes code to the C# compiler or the Mono runtime engine, we require that the author grants Novell the right to relicense his/her contribution under other licensing terms.
    To znamená, že Novell je vlastníkem překladače i CLR a může je vydat pod libovolnou jinou licencí. Čistě GPL je afaik dotGNU Portable.NET
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.2.2006 22:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Já se ve Windows aplikacích nevyznám.
    $ file muine.exe
    muine.exe: PE executable for MS Windows (console) Intel 80386 32-bit
    
    Ty licence jsem nevěděl, ale je to obecně uznávané open source, to mi stačí, ne takový ty Suní pokusy :-)
    Copak toho není dost?
    14.2.2006 21:53 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: MONO
    Ano, to je zamer, aby bylo Gnome v .NET (Mono). A s Monem je problem ten, ze je to .NET a tedy implementuje nektere soucasti .NET, ktere jsou "vlastnictvi" Microsoftu (!). Tedy Microsoft kdykoliv muze treba zacit vybirat poplatky, nebo neco podobneho. A to, ze se jedna prave o firmu Microsoft je prave na tom to zarazejici. U Javy neni se SUNem problem, ale Microsoft... vime prece jaky styl chovani ke konkurentum ma tato firma. Takze asi tak. Krom toho Mono jeste neni dokoncene, takze nektere soucasti jeste nejsou implementovany.

    Ma pro firmu, ktera ma temer monopol, smysl podporovat multiplatformovost, tedy i rozvoj jinych platorem (u osobnich pocitacu)? Myslim, ze ne.

    Nerikam, ze .NET je spatna technologie, ale ja bych tak neriskoval. Radeji budu psat v Jave. Inu, C# je vykradena Java, staci se na to podivat, takze je velice jednoducha zmena, kdyby neco nehezkeho stalo s Javou.

    Miguel de Icaza a spol. jsou obdivovatele Microsoftu, to je znamo, ale ja s nima ten optimismus nesdilim z jednoducheho duvodu: jsme pro ne konkurence (a ne partneri).

    http://www.mono-project.org
    14.2.2006 18:57 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Já používám XMMS. Na obří zrůdy jako je amarok nějak nemám HW ani potřebu. xmms mám hozené na šesté ploše a už jsem ho docela dlouho neviděl.. akorát mu jednou za čas pošlu xmms -s, -p .. a z nautila komplet playlist nebo slozku.. Ale škoda, že nezvládá české id3 tagy. Ale to asi žádný přehrávač co?
    14.2.2006 19:04 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    O důvod víc vytvářet výhradně Oggy. Škoda, že si skoro nikdo nedal říct. A někteří zvrhlící používají dokonce WMA! Fuj! :-)
    14.2.2006 19:17 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    oggy mají utf8?
    14.2.2006 19:23 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Podle toho, co píše vorbiscomment, tak jo. Jediná chyba je, že některé programy (mj. plug-in pro WinAMP) používaly pro číslo stopy hodnotu TRACK a potom se ujalo označení TRACKNUMBER, takže některé Oggy mám označkovány divně. Ale to už je dávno. :-)
    Mikos avatar 14.2.2006 19:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Mně amaroK zvládá ID3 tagy s diakritikou v pohodě ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 19:13 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    I ty mp3, kterým byl ID3 tag napsanej pod windows?
    Mikos avatar 14.2.2006 19:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Nějakou chybnou diakritiku v tagách jsem dřív měl (ale určitě to nebylo ve všech českých tagách, jen v některých), nicméně jelikož i u některých alb mi tagy chyběly, tak jsem jednoho dne celou svou sbírku (a že toho není málo ;-)) projel EasyTagem, doplnil chybějící tagy a ty chybné opravil. Stejně je to nutné, pokud chce člověk používat nějaký pořádný přehrávač s databází.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2006 21:23 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil

    Jojo, easytágo je jeden z nejlepších softwérů co znám :-)

    14.2.2006 21:36 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Banshee taky znamená něco jako křik... možná proto (ale jistej si nejsem)
    14.2.2006 21:56 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    uzivatelu :-D
    14.2.2006 22:05 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    jedine MPD + (gmpc/ncmpc)

    jednoduchost XMMS, system tray, neprerusovany poslech pri odlogovani a nalogovani, Gtk+

    jedina vec, ktera mi vadi je nutnost vytvareni databaze, ale da se to prezit ;-)

    http://www.musicpd.org/
    Josef Kufner avatar 15.2.2006 01:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač, který jsem nepochopil
    Celkem kruté je, když člověk uspí notebooka a uvědomí si, že zapoměl stopnout přehrávání hudby... Ono když hraje jiný počítač (schovaný v komoře) a repráky jsou po utp protažený ke správnému stolu...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.