Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Já dělám tištáky starým plotterem. Něco v tomhle smyslu: http://forum.mcontrollers.com/viewtopic.php?t=530
Jenom plotter používám HP 7475A. Je to sice relativně pomalé, ale pokud se mi něco nezdá, můžu to fixkou bezproblémů dotáhnout. Navíc počítám, že je to metoda jednoznačně nejlevnější (pokud se vám povede sehnat levně ten plotter). S podleptáváním apod. problémy nemívám. Akorát je potřeba dát si pozor na nečistoty a různá smetí na desce, protože se můžou nalepit na pero, které je pak tahá za sebou a desku pak můžete zpravidla zahodit. Taky je potřeba dbát na správní přilepení toho kuprexitu, protože když vám to nevyjde a pero sjede z/na desku, tak se většinou poškodí špička.
Jenom plotter používám HP 7475A.Jaký na to používáš SW? Plotter tu je, ale nevím, z jakého moderního programu dostat HPGLv1, aby to sežral.
Já tisknu normálně z Eaglu (HPGL).
Vytvořenej HPGL soubor tam pošlu z terminálu a hotovo. Řešil jsem akorát problémy s řízením toku ... hlavne když to byl složitější tišťák, nebo tam bylo hodně tvarů, který trvají dlouho vykreslit -> nejdřív začla blikat LEDka error a pak (..asi když přetekl buffer), tak to začlo malovat kraviny.
Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem napsal dva skritpy, z nichž jeden vezme HPGL file, vyháže z toho příkazy "SP" (protože pero tam mám napevno) a potom ten jeden soubor rozdělí do více menších... a to tak, že každej tenhle soubor se maluje jedním tahem. Druhej skript je potom posílá s nastavitelnou časovou prodlevou na sériový port.
proto je nejlepsi ze zacatku nechat si nakreslit obys te desky na podklad na ktery si ju prilepis, a potom vis presne kam ju dat a nic takovyho se ti nemuze stat...
Jj, tak to taky dělám. Problém ale byl, když přetekl ten buffer a ten plotter si začal čmárat naprosto nesmyslně po celé A4.
nevím jakej používáš podklad pro DPS, mě se osvědčila 1mm tlusta lehce pruzna plastova deska, sirka tak aby se presne vlezla do plotteru a vyska 420 (vyska A3), potom je opakovana presnost dost vysoka (nekolikrat se mi uz takhle povedlo udelat presne oboustrane desky na prvni pokus, odchylka mezi top a bottom byla po vyleptani sotva 2desetiny) takze muzes posilat data postupne, klidne na 3x nebo 4x, vyhnes se preteceni ne zrovna velkyho bufferu plotteru....Používám obyčejnej papír. Oboustrannou desku jsem s tím ješte nedělal - kdyžtak jsem tam nasekal plno propojek. Budu to s tou plastovou deskou někdy zkusit.
Jj, jak jsem psal o pár příspěvů výš: "Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem napsal dva skritpy, z nichž jeden vezme HPGL file, vyháže z toho příkazy "SP" (protože pero tam mám napevno) a potom ten jeden soubor rozdělí do více menších... a to tak, že každej tenhle soubor se maluje jedním tahem. Druhej skript je potom posílá s nastavitelnou časovou prodlevou na sériový port. "
Dalsi moznost je rozdelit si "zdrojak" pro ten plotter na vic casti, akorat si musis pohlidat aby bylo zrovna zvedly pero, potom jenom pockas az dokresli a zvedne pero a posles mu dalsi instrukce...
jinak...jak odesilas plotteru data? catujes do /dev/lp0 nebo si prisel na neco lepsiho?
Tiskni Sdílej: