abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 38
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Výsledky scio aneb velké zklamání

    22.2.2008 13:43 | Přečteno: 8902× | Škola | poslední úprava: 22.2.2008 14:12

    Dne 9.2 se konalo tuším druhé kolo NSZ(Národních srovnávacích zkoušek), kterého jsem se zůčastnil i já. Důvodem, že jsem do toho šel, bylo fakt, že školy na které chci jít, umožňují přijetí bez PZ, pokud uchazeč splní některé z kritétií. Jedno z nich bylo, pokud student dosáhl na Střední škole průměru 1.5 a nižší a zároveň v NSZ z OSP (Obecné studijní předpoklady) skončí mezi 30ti procenty nejlepších

    Tak mě napadlo, že to vyzkouším, zaregistroval jsem se a krom testu jsem si objednal pár online testů. Když jsem si zkoušel online testy, tak jsem dosáhl percentilů - 97;98;99. Což znamená že asi 2% lidí co ten test psali skončili lépe jak já. Nebyla to sice hezká představa, že se najde tolik lidí lepších jak, já ale alspoň to nebylo tak zlé. Den před hlavním testem jsem se šel s kamarádem uklidnit do asi 50 metrů vzdálené hospody.

    Původně jsem plánoval jen jedno pivo plus pár her fotbálku a domů, abych byl další den ready. Naneštěsrí se to protáhlo a místo jednoho piva bylo piv 6, teda 6 jsem jich alspon myslim platil :-D. Takže když jsem ráno vstával, cítil jsem že v mém těle přebývá ještě nějaký ten alkohol. Naštěstí mě čekala dobrá zpráva, po důkladném prozkoumání pozvánky na NSZ, jsem zjistil, že se koná až v 11:30, a né v 9:30 jak jsem si do té doby myslel. To mě potěšilo, protože jsem veděl že v 11:00 můžu jed autom, bez rizika že něco nadýchám ( no spíš jsem to odhadoval).

    Ještě jsem zapomněl zmínit, že jak jsem byl v té hospodě v dobré náladě, tak jsem se vsasil s kámošem, že to napíšu nad 99 percentil. Sázka zněla pokud to dám, tak mě vožere a pokud ne tak ožeru já ho. No když jsem dorazil na NSZ a do rukou jsem dostal arch, do kterého se měli zanášet správné odpovědi. Zjistil jsem že je na něm tuším 105 otázek. Což mě vyděsilo, jelikož ty testy na netu měli jen 36 otázek. Konečně mi došlo proč je na ten test 105 minut :-(

    Test byl rozdělen do třech bloků přibližně po 36 otázkách. První blok jsem zvládl tak tak, zbylo mi asi 5 minut. Druhý blok jsem byl již značně unavený, ale nakonec jsem až na jednu otázku stihl vše. Krize se dostavila až u třetího bloku, kde se dostavila únava a začátky nevolnosti, jsem asi něco špatnýho večer snědl :-D. Takže u posledního bloku jsem nestihl asi 12 otázek. Nejtěší pro mě byli procenta. Za boha jsem si nemohl vzpomenout jak se počítají, no trojčlenku sice umím, ale v tu chvíli mi to nějak nemyslelo.

    Asi po 6ti dnech byly předběžné výsledky. Měl jsem 7 chyb a 15 otázek jsem vynechal. Což mi oznamovalo, že bych měl kamaráda pozvat do hospody. To jsem vyřeši plesem kde jsem mu koupil pár piv a láhev vína. Dneska mi přišlo konečné vyhodnocení, kde je napsán i percentil. Který je přibližně 94, což znamená že asi 325 lidí napsalo ten test lépe jak já. Sice na přijetí na FIT VUT Brno mi to stačí, ale svědčíto o tom, že je lepší před testem nepít alkohol a pořádně se prospat.

           

    Hodnocení: 53 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.2.2008 14:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    ... ale svědčíto o tom, že je lepší před testem nepít alkohol a pořádně se prospat.
    jak můžeš z pouhého jediného experimentu vyvodit takovýto závěr? - kde je kontrolní pokus?

    já když jsem se onehdy před přijímačkama ožral jak doga, tak jsem je udělal významně líp než na pokus za střízliva :-p
    kozzi avatar 22.2.2008 14:28 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    To je fakt, asi bych měl udělat průzkum. Ale já nevycházím z jednoho pokusu. Těch pokusů bylo víc ale ty dřívějši se tykali jen obyčejných písemek. Jinak ale třeba u kouření trávy mám opačnou zkušenost, ale ta byla jen jedna, takže obecně to platit nemusí.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    David Ježek avatar 22.2.2008 14:43 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    vůbec nejlepší (běžné, ne přijímací) zkoušky jsou, když napíšeš písemnou část, prófa si vezme hoďku na vyhodnocení, takže před ústní stihneš v hospodě zalomit ještě tři pivka a k ústní přijdeš nalitej ;-).
    Luk avatar 22.2.2008 15:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    ...a pak dopadneš jako můj spolužák z průmyslovky, který si během času získaného odpadnutím 2 hodin stihl dát 5 piv a když ho pak učitel vyvolal, ani se neudržel na nohou :-D

    Jinak do autoškoly jsem občas chodil "pod vlivem" (samozřejmě jen na teorii, ne na jízdy!) a na výsledky kontrolních testů to nemělo vliv - vždycky na plný počet ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kozzi avatar 22.2.2008 15:20 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Jo, tak to já sen snad nikdy na teorii nebyl strizlivej a taky na 100 procent, za to na jizdy jsem byl vzdy strizlivej ha uz asi vim proc jsem je opakoval :-D. Jinak spousta kamosu su proste pred jizdama skocila na panka ci na par pivek. No nejlepsi byl muj ucitel autoskoly, ten mi rekl at si den pred zaverkama at se du nekam striskat at nejsem rano nervozni :-D. Ackoliv to mi rikal skoro furt jsme byl furt desne nervozni. jsem se moc zamyslel nad tim ze bych mohl nekoho zranit atd...
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 22.2.2008 15:22 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Ted uz to tak nehrotim, klidne si to frcim 500m v protismeru :-D to je tak kdyz clovek veze skupinu nalytejch z plesu a ted mu vsichni radej kam ma jed. No tak jsem se rozhodl ze neposlechnu ani jednoho, takze mi zbyla jen jedno volba a to do protismeru, by clovek nerekl jak rychle se vsichni sklidnily, nekteri vypadali i celkem vydesene :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Bluebear avatar 22.2.2008 18:21 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    klidne si to frcim 500m v protismeru a ted mu vsichni radej kam ma jed

    Za úmyslnou jízdu v protisměru by ti ten jed měli namíchat do kafe :-/
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 22.2.2008 18:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Za určitých okolností jezdím také částečně v protisměru. Zejména tam, kde je za tmy vysoké riziko setkání s naprosto neosvětleným cyklistou (bez odrazek a tmavě šedě oblečeným).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.2.2008 13:59 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Jojo, v takovýchto podmínkách je mnohem lepší jet uprostřed silnice. Jezdím tak často po neosvětlených venkovských silnicích, kde je takovýchto cyklistů a chodců hodně. Nicméně neosvětlené auto v protisměru by mohl být docela šok ;-)
    Free your mind and the ass will follow...
    Luk avatar 23.2.2008 15:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Neosvětleného auta si všimnu mnohem spíš než neosvětleného cyklisty/chodce.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 22.2.2008 14:59 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Řekl bych, že poučení z toho plynoucí není příliš překvapivé :-)

    "Každý ví, jak je důležité jít ke zkoušce střízlivý. Na nepochopení této prosté skutečnosti byla založena nejedna kariéra počišťovače či kytarového virtuosa v metru." (T. Prattchett)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    deyia avatar 22.2.2008 15:50 deyia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Kua že já blb se s někým takovým vůbec sázím! :-D Máš u mě pivo ...
    kozzi avatar 22.2.2008 17:11 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Tak to je alspon neco pozitivniho tento den :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    22.2.2008 17:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Já chci taky! :-) Škoda, že za mých mladých let tohle nebylo. Mohla by to být docela sranda. :-) (Nebo vlastně bylo, ale já k nám se to jaksi tehdy nedoneslo...) (Pokud i bez znalosti procent a toho, že střední škola se píše s malým s (další věci nekomentuji), je člověk lepší než devatenáct z dvaceti jeho vrstevníků, tak je to docela tristní... :-()
    kozzi avatar 22.2.2008 17:24 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Njn, za to všechno může ICQ a všeobecně doba, na češtinu se kašle.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 22.2.2008 17:27 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Bez takových znalostí to samozrejme nejde, nastesti ja to vim, ale nejak to zapominam aplikovat :-D. Co se procent týče, tak tam mám spíš problém že si nějak vždy popřeházím čísla. No asi si to budu muset celej život psát do trojčlenky :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    22.2.2008 18:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    No ber to zase optimisticky, s největší pravděpodobností umíš s procenty zacházet lépe, než většina absolventů žurnalistiky...tedy pokud "umět lépe zacházet" neznamená něco jiného, než co myslím... :-D
    deyia avatar 22.2.2008 18:05 deyia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    :-D To si ještě rozmyslím ...
    22.2.2008 16:06 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    No, ne ze bych to chtel doporucovat obecne, ale treba ja jsem desnej tremista - pri dulezitych zkouskach jsem byval tak nervozni ze jsem se nemohl soustredit... panak pred zkouskou me uvolnil a mival jsem lepsi vysledky.
    22.2.2008 16:44 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Asi po 6ti dnech

    Lidi, to "ti" se tam nepíše, naučte se to... vypadá to odporně.
    unknown_ avatar 22.2.2008 17:09 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Asi po 6ti dnech - Lidi, to "ti" se tam nepíše, naučte se to... vypadá to odporně.
    odporně, odborně :-D
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.2.2008 17:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    No hlavně je to blbě.
    unknown_ avatar 22.2.2008 17:08 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    do rukou jsem dostal arch
    Jako originální CD? :-D.
    FIT - pak se pochlub, taky nad tím uvažuju.
    kozzi avatar 22.2.2008 17:11 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    JJ original dokonce je to nova verse ktera jeste nejde ani stahnour :-P
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    unknown_ avatar 22.2.2008 17:16 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Když sme tak u těch verzí, tak mi to v konsoli píše "verzi" Core dump - je to OK? Předtím to psalo Don't panic, tak zatím nepanikařím, ale ... :-D
    kozzi avatar 22.2.2008 17:17 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Jo to je OK, ono u archu nova verze se vypisuje driv nez vyjde na cd
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    22.2.2008 19:43 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání

    Tak to já mám bohaté zkušenosti s nocí před zkouškou a dodržuju pár jednoduchých zásad:

    Zaprvé, nepít alkohol. To bych ani nedokázal. Když jsem ve stresu nebo v nějaké nepříjemné situaci, dělá mi pouhé pomyšlení na alkohol zle.

    Zadruhé, nejít spát. Kdykoliv jsem šel v noci před zkouškou spát, dopadlo to špatně. Kromě toho se dá ušetřit až polovina času na přípravu, když si člověk všechno zopakuje těsně před zkouškou. Nemusí totiž usilovat o uložení do dlouhodobé paměti. (Hlavně když ten předmět nestojí za nic.)

    Možná bych přidal ještě třetí, mnohem obecnější (a zcela off-topic) zásadu: Nikdy nedělat nic v předstihu. Co je v předstihu, to je vždycky špatně a s dvojnásobnou spotřebou času.

    Luk avatar 22.2.2008 20:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Zaprvé, nepít alkohol. To bych ani nedokázal. Když jsem ve stresu nebo v nějaké nepříjemné situaci, dělá mi pouhé pomyšlení na alkohol zle.
    Mírné pití alkoholu nevadí. Člověk se uvolní a lépe se na to připraví. Ale rozhodně nechlastat, aby to znamenalo druhý den kocovinu. A nehulit trávu (zhoršuje vybavování z paměti).
    Zadruhé, nejít spát. Kdykoliv jsem šel v noci před zkouškou spát, dopadlo to špatně.
    Taky blbost. Pokud se člověk učí přes noc, má informace v mozku nezpracované a může se mu v tom udělat pořádný guláš (vím, o čem mluvím - např. moje někdejší zkouška z fyziky byla přímo učebnicovou ukázkou).

    Naopak - jít spát dostatečně brzo (třeba v mírném alkoholickém opojení). A pokud možno se poslední den před zkouškou vůbec neučit.
    Kromě toho se dá ušetřit až polovina času na přípravu, když si člověk všechno zopakuje těsně před zkouškou. Nemusí totiž usilovat o uložení do dlouhodobé paměti. (Hlavně když ten předmět nestojí za nic.)
    Viz výše. Navíc většina předmětů není pro srandu králíkům (některé ano, ale zase tolik jich není; kdo za "špatný předmět" považuje třeba Programovací techniky, toho bych fackoval, až by se mu hlava protáčela dokola) a proto je naopak dobře, pokud se to do dlouhodobé paměti uloží.
    Nikdy nedělat nic v předstihu. Co je v předstihu, to je vždycky špatně a s dvojnásobnou spotřebou času.
    Omyl. V předstihu se pracuje v mnohem větším klidu, s méně chybami a často mnohem rychleji než ve spěchu na poslední chvíli.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.2.2008 20:46 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    to bych umel napsat taky a uz sem to mockrat slysel. horsi je to dodrzet:-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    23.2.2008 16:55 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Mírné pití alkoholu nevadí. Člověk se uvolní a lépe se na to připraví. Ale rozhodně nechlastat, aby to znamenalo druhý den kocovinu.

    V mém případě by pití ve stresu znamenalo zcela jistě šavli. I v malých dávkách.

    Naopak - jít spát dostatečně brzo (třeba v mírném alkoholickém opojení). A pokud možno se poslední den před zkouškou vůbec neučit.

    Tohle je taková nesmyslná iluze, kterou člověku vtloukají do hlavy učitelé už od základní školy. Kdysi jsem něčemu takovému věřil a trvalo mi roky, než jsem zjistil, že jde o nesmysl. Jak se říká, understanding comes with time. Neučit se poslední den a jít před zkouškou spát je extrémní plýtvání časem. Takový postup totiž předpokládá, že člověk má celou zkoušenou látku v dlouhodobé paměti. Dostat ji do dlouhodobé paměti zabere přinejmenším trojnásobek času ve srovnání s pamětí krátkodobou (na dobu cca 10 hodin).

    Navíc většina předmětů není pro srandu králíkům (některé ano, ale zase tolik jich není; kdo za "špatný předmět" považuje třeba Programovací techniky, toho bych fackoval, až by se mu hlava protáčela dokola) a proto je naopak dobře, pokud se to do dlouhodobé paměti uloží.

    Předmět „Programovací techniky“ na mé škole (MFF UK) není, netuším tedy, co si pod tím mám představit a do jaké míry je zrovna tento předmět užitečný. Asi jsem se v tomto ohledu nevyjádřil dost jasně, proto svůj názor zdůvodním podrobněji, abych předešel nedorozumění.

    Je naprosto samozřejmé, že si člověk musí z každého předmětu trvale pamatovat všechny důležité výsledky a poznatky podstatné pro další studium, případně pro praxi. Jaký je ovšem důvod, abych si pamatoval kupříkladu všechny podrobnosti důkazu věty o stacionárních bodech lagrangiánu déle než po dobu zkoušky? Věty o ekvivalenci ČRF, Turingových strojů, Markovových algoritmů a kdovíčeho ještě je rovněž dobré znát. Ale je opravdu nezbytné mít v trvalé paměti jejich důkazy, vzorec po vzorci? Z dalších takových chuťovek jmenujme třeba větu o planárním separátoru nebo nejrůznější věty o Chomského hierarchii. Když dělám něco ve Flexu nebo v Bisonu, samozřejmě bych měl vědět, kde v Chomského hierarchii se to bude nacházet. Ale opravdu musím trvale umět všechen formalismus kolem toho? Ne, nemusím. Na to je totiž krátkodobá paměť a její obrovský potenciál se dá využít jedině po krátkou dobu.

    Abych to shrnul do jedné věty: Trvalé znalosti, které si má student z předmětu odnést, nelze srovnávat se znalostmi, které musí předvést u zkoušky.

    Omyl. V předstihu se pracuje v mnohem větším klidu, s méně chybami a často mnohem rychleji než ve spěchu na poslední chvíli.

    Tak to asi žijeme každý v jiném světě. Ve světě, kde žiju já, věci v předstihu ze zásady nedělám. Otázka ovšem je, co přesně se pod takovým pojmem rozumí a na jaké úkoly se dá podobná zásada aplikovat. Proto tuhle (vágní) tezi nemá smysl dál podrobně rozebírat.

    Luk avatar 23.2.2008 17:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    I v malých dávkách.
    Alkohol podávaný v malých dávkách neškodí v jakémkoli množství :-D
    Tohle je taková nesmyslná iluze, kterou člověku vtloukají do hlavy učitelé už od základní školy. Kdysi jsem něčemu takovému věřil a trvalo mi roky, než jsem zjistil, že jde o nesmysl. Jak se říká, understanding comes with time.
    To je přesně ono. Understanding, ne pouze plain knowledge. Mozek potřebuje čas, aby si získané informace zpracoval. Největší část se děje ve REM fázi spánku.

    Ohledně úspěchu u zkoušky záleží na tom, jak je tato organizována. Pokud se zkouší pouze holé znalosti, nemusí mít nezpracovanost informací příliš velký vliv. Pokud se ale testuje použití znalostí v praxi, má to vliv velmi podstatný.
    Předmět „Programovací techniky“ na mé škole (MFF UK) není, netuším tedy, co si pod tím mám představit a do jaké míry je zrovna tento předmět užitečný. Asi jsem se v tomto ohledu nevyjádřil dost jasně, proto svůj názor zdůvodním podrobněji, abych předešel nedorozumění.
    Předmět Programovací techniky (nebo jinak nazvaný předmět s podobným obsahem) je jedním ze základních předmětů pro všechny, kdo chtějí vytvářet programy. Absolvent předmětu by měl mít přehled o možnostech ukládání dat a manipulace s nimi, a to především ve vazbě na operační a paměťovou složitost. Tedy vědět, jak v určitém případě ukládat data a manipulovat s nimi (zvolit vhodné metody).

    Bohužel, spousta lidí tvoří programy zjevně bez toho, aniž by k této oblasti byť jen přičichli. Pak z nich vypadávají pomalé a žravé programy. Proto považuji právě tento předmět za něco, co by nemělo sloužit jen k získání známky u zkoušky.
    Trvalé znalosti, které si má student z předmětu odnést, nelze srovnávat se znalostmi, které musí předvést u zkoušky.
    To je samozřejmě pravda. Ale pokud se pro učení zvolí špatná metoda, moc z těch trvalých znalostí nezbyde.
    Tak to asi žijeme každý v jiném světě. Ve světě, kde žiju já, věci v předstihu ze zásady nedělám. Otázka ovšem je, co přesně se pod takovým pojmem rozumí a na jaké úkoly se dá podobná zásada aplikovat. Proto tuhle (vágní) tezi nemá smysl dál podrobně rozebírat.
    Přiznám se, že obvykle také nic nedělám v předstihu, spíš skoro všechno na poslední chvíli, případně i po ní ;-) Vím, že je to pitomost, leč lidská lenost je mnohem silnější.

    Mimochodem, japonský úspěch v mnoha oblastech vychází kromě jiného právě z toho, že jsou schopni pracovat přesně podle plánu a již dopředu předcházet možnému zpoždění a jiným problémům. Kdežto Češi to mají obvykle na háku, nechají věci uležet a pak je na poslední chvíli dotahují (často s chybami).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.2.2008 18:39 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Na mé škole (FAST VUT) musíš mít v dlouhodobé paměti základní informace, protože bez nich nedáš ani zápočet.
    22.2.2008 21:19 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Kdyz jsem chodila na gympl ja, zkouseli na nas pilotni verze techto testu. Test ze studijnich predpokladu byl velmi snadny, jen na nej bylo silene malo casu, ale stihla jsem to... ruzne logicke ulohy a podobne ptakoviny... takze si jiste umite predstavit, jak jsem se posleze chechtala, kdyz prisly vysledky a mne bylo receno, ze jsem byla lepsi nez sto procent uchazecu :-D

    No holt asi i mistr tesar...
    ^D
    kozzi avatar 22.2.2008 21:24 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Jo no kamoska mela zase v seminari z matematiky z testu jednou tusim 103% a podruhy 105%, takze jsme dosli k zaveru ze zbytek tridy si ankonci roku dopiusse jeden test navic oproti ni :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    deyia avatar 23.2.2008 08:25 deyia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Jo, aktualitka, ta dotyčná získala v posledním testu skóre už lehce pod 100% (konečně), ale nevím, kolik přesně a nechci kecat ...
    kozzi avatar 23.2.2008 14:01 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Mas jabber?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    deyia avatar 23.2.2008 15:13 deyia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    jj, la_negra@jabber.cz
    22.2.2008 21:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    No to je jednoduché, byla jsi nejlepší a ještě jsi překonala sama sebe. ;-)
    22.2.2008 23:24 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    vetsina takovych testu je postavena tak, aby clovek mohl co nejmin premyslet. najdou se i testy, ktere jsou postavene tak, aby je nikdo nezvladl a projevilo se v nich, jak clovek jedna ve stresu.

    nedavno jsem delal toefl a na tom bylo docela hezky videt, ze je udelany, aby to clovek udelal taktak nebo spis mirne neudelal.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    25.2.2008 09:28 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Nejlepsi priklad takoveho testu, ktery popisujes, je myslim stary dobry Klokanek, ktereho jsme delavali na zakladni skole. Vzdycky jsem dopadla nejlip, kdyz jsem ho vyplnovala s tim, ze letos je mi ale fakt uz uplne jedno, jak to dopadne :-) (Ve stresu a kdyz to chce mit vcas clovek snadno dela chyby a Klokanek za chyby body odcita.)
    ^D
    20.11.2010 17:36 tresinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Ahoj, mám přes 20 scio testů na VŠ z OSP a ZSV, jako jenom scio testy s výsledky, tak i připravování k testům.

    Prodám 50kč za jeden (původní cena 150kč), při více množstevní sleva.

    Kontaktujte mě na tresinka91@seznam.cz . Hodně štěstí!
    8.4.2011 13:22 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výsledky scio aneb velké zklamání
    Chudáčku. jen 94 percentil....

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.