abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1028 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:31
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    10.11.2005 19:38 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    No ale v těch „normálních“ editorech obvykle nejdou rozumně používat třeba regulární výrazy.

    A co má ovládání editoru společného se standartou opravdu netuším.
    10.11.2005 19:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    V některých ano. Třeba kate umožňuje vyhledávání a nahrazování podle regulárního výrazu. Určitě i některé další (dokonce i některé windowsové), ale z hlavy si nevzpomenu.
    10.11.2005 20:28 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    A jde v Kate pracovat při nahrazování se skupinami v regulárních výrazech? (No offense)
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    10.11.2005 20:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    A jde v Kate pracovat při nahrazování se skupinami v regulárních výrazech?

    Jestli myslíte použití templatů \1\9 v replacement textu, odpověď zní ano.

    jose17 avatar 10.11.2005 21:22 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    btw Word tuším tiež zvláda nejakú spotvorenú formu regexpov
    Ja vim, on vi, ty nano!
    David Watzke avatar 10.11.2005 19:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Cos tímhle příspěvkem chtěl dokázat? Odradit nás od Vimu? Dokázat tak, že protože si nějakej xplesa myslí, že Vim není dobrej, tak ho přestanem používat? Tak to není. Vim používám, protože mi vyhovuje. Ty používej co chceš, nikdo ti Vim necpe. Stejně tak ty bys neměl psát takhle... no, neurvale. ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.11.2005 19:40 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    doufam ze brzo taky napises blog Uz mam taky Windows :)
    10.11.2005 19:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Jeho ovládání je nestandartní …

    (pozn.: předpokládám, že myslíte nestandard) Možná to bude tím, že samotný program vi je pravděpodobně starší než ty "standardy", kterým odporuje. Je to asi tak, jako když se laik ptá, proč se v Linuxu adresáře v cestě oddělují lomítkem místo "obvyklých" backslashů a proč si ti linuxáci musejí za každou cenu vymýšlet odlišnosti…

    … a málo intuitivní

    U programu, který používám několikrát denně, je mi intuitivnost ovládání naprosto ukradená. Daleko důležitější je pro mne efektivita a tam je na tom vim velmi dobře. V některých situacích (např. editace souboru na vzdáleném počítači pří roundtripu okolo dvou sekund (to bohužel není hypotetický příklad)) je dokonce nedostižný…

    … a hlavě se chovaj normálně

    Co je normální, je značně subjektivní a navíc ještě závislé na kontextu.

    10.11.2005 20:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Slovo normálně velmi často označuje, že z člověka právě vypadla kravina daná jeho omezeným rozhledem a duševními schopnostmi :-) Nebo že ze sebe ten dotyčný dělá idiota schválně, že.
    Copak toho není dost?
    10.11.2005 23:06 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Zadna hra. Jestlize nekdo blogpostuje jako idiot a diskutuje jako idiot, bude to s nejvetsi pravdepodobnosti idiot. Bohuzel mam dnes velmi slabou vuli a timto prispevkem opet zvysim ctenost blogu toho idiota. Bohuzel.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.11.2005 20:22 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    O editoru vi, z kterého vychází vim, se říkalo, že je všude. Možná to byla kdysi pravda, ale dnes už není, v základních instalacích některých distribucích Linuxu chybí (překvapivě třeba v Gentoo, jak někteří psali), to ale nic nemění na tom, že zkušený unixový uživatel by měl znát nejméně základní příkazy. (Třeba ono naprosto přirozené a rozumné, nikoli úchylné [ESC][:][w][q][ENTER].) Obyčejný linuxový uživatel jej už v dnešní době znát nemusí - v konzoli je třeba ještě mcedit - ne nepodobný známému nceditu - a kopec dalších (pico, nano, ...), v Xkách Kate, Bluefish, gEdit a mnoho jiných.
    11.11.2005 01:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    O editoru vi, z kterého vychází vim, se říkalo, že je všude. Možná to byla kdysi pravda, ale dnes už není, v základních instalacích některých distribucích Linuxu chybí (překvapivě třeba v Gentoo, jak někteří psali)
    Myslite pred instalaci, tj. na instalacnim bootovacim LiveCD, ktere jen nabootuje a jehoz ukolem je zajistit spojeni s ftp repozitari? Ano tam chybi stejne jako skoro vsechny ostatni aplikace. Aby tam byl kvuli par kratkym radkam textu, ktere je eventuelne treba napsat, by byl asi zbytecny luxus. Pri instalaci si pak VIM naopak muzete doinstalovat pred upravou vetsiny konfiguracnich souboru.

    Ze z Gentoo vyhodili VIM, je obycejny hoax (o to oblibenejsi). Naopak, ja se k VIM dostal diky Gentoo. Viz napr. Learning vi -- the "cheatsheet" technique - manual pro zacatecniky v dokumentaci ke Gentoo.
    11.11.2005 08:46 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Já nevím, jsou moje informace jsou stejně z druhé ruky.
    Zdenek.Z avatar 10.11.2005 20:26 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Ano, standartně se ViM opravdu nechová. S vlajkama nemá nic společného. Zvýrazňování syntaxe a kontrolu překlepů má ViM taky. Grafickou konfiguraci třeba gvim taky. A umí tolik věcí, které ve spoustě jiných programů nenajdu. A ovládání má svoji logiku a když ji v něm člověk najde, tak je skvělé. A nevím, proč bych musel ukončovat vim přes {ESC}:wq{ENTER}, když si můžu cokoliv namapovat na jakoukoliv klávesovou zkratku. Můžeš dělat to samé třeba přes F12 nebo Ctrl-S.
    11.11.2005 11:05 Peter Figura | skóre: 12 | blog: pefi | Modra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Vseobecne sa nevie aj o moznosti ukoncit Vim pomocou ZZ alebo ZQ.
    Viac v helpe :help ZZ
    David Watzke avatar 11.11.2005 13:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    ZZ uloží a ukončí, používám to od začátku. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.11.2005 20:29 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.

    Kruci! On vim není náboženství, filozofie, nebo něco takového? :-)

    Ale vážně... Existují i jiné dobré editory, třeba jEdit.

    10.11.2005 20:48 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    jEdit taky pouzivam, jinak proti Vimu nic nemam, ale nepouzivam ho tak casto
    11.11.2005 18:08 phusick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    jEdit rulez Natrafil som nan nahodou, ale je nenahraditelny:)

    Rozhodne ako akykolvek software s rozhranim na vytvaranie plugins pospolitym ludom. Mam ich v jEdite natiahnutych 32 a tak dokaze vsetko na co si len pomyslim. Vdaka Slava Pestov.
    10.11.2005 21:01 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.

    Necítím valnou potřebu s kýmkoliv diskutovat o svém sexuálním životě, nicméně vás mohu ujistit, že z vimu jsem se ještě nikdy nevystříkal. I přesto si myslím, že jde o naprosto vynikající nástroj, který je ke spoustě účelů dokonce daleko vhodnější než moje manželka, ze které ...

    Prostě melete hlouposti a předpokládám, že vám nejde o nic jiného, než provokovat. Kdybych se nicméně náhodou mýlil a toužíte po věcné diskusi na téma, co a jak s vimem, bránit se nebudu.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.11.2005 22:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    ROFL :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.11.2005 21:32 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Hele chlape, já sem si ve vimu napracoval pár (desítek) hodin a rozhodně bych neřek, že je to jenom prográmek. Sice je to pravda ale vim je o dost víc. Když jsem dělal ručně html tabulku o velikosti 50kB (ano jsem html/masochista) tak jsem vlastně ani nic jynýho použít nemoh. Cokoli grafickýho bylo nepoužitelný pro vykreslování syntaxe (slow machine), vim na tom byl o dost líp a navíc po shlídnutí kouzelníka Kolorose, jsem se taky naučil pár triků a teď mi přijde vim nejpřirozenější. Přece jenom mi ta klávesnice přijde rychlejší. Ale je pravdou, že na úplně všechno vim dobrý není. Například pro malé poznámky či naprosto drobné editace v X používám radši leafpad.... chjo, ten flame...
    10.11.2005 21:58 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.

    Tedy ne, že bych chtěl rýpat, jen… to „jynýho“ myslíš vážně?

    11.11.2005 08:12 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    no jo no, taky sem na to koukal jako buk... :-D
    :s%/jynýho/jiného/
    10.11.2005 21:56 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    O prazdninách jsem měl vysosat některý údaje z texťáku a pokud jsem to nechtěl dělat růčo, tak jsem potřeboval lepší editor.. Bylo to v práci ve windowsech a reguláry PSPadu na to byly krátký - nainstaloval jsem gvim a bylo vyřešeno ;-)
    Kolega na mě koukal jak na mága a říkal že jsem mu ušetřil dva dny otrocký práce. Proto Vim ;-)
    10.11.2005 23:00 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    negde sem tady widel docelo ftipnou myslenku, kera se mi libila: vis jakej je nejhorsi editor? vim
    David Watzke avatar 10.11.2005 23:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Všude tady vidím smutnou myšlenku, která se mi nelíbí ale souhlasím s ní, ale tu ti radši nebudu říkat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.11.2005 23:07 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Nechápu, proč je tolik Linuksáků z programu vim tak vystříkaný.

    To bys ale chápat měl, když jediný Linuksák jsi ty.
    10.11.2005 23:17 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Pokud chci něco napsat a mám tu smůlu že jsem nalezlej v Linugzu, tak vždy použiju program mc a mcedit. Jednoduchý, rychlý a jeden z mála programů kterej za něco stojí. Bohužel zatím nativně nepoužívá UTF-8, ovšem to je problém překotně rychlého vývoje a ohromného množství programátorů, kterou komunita disponuje.

    Jinak v Linugzu jsou prográmky, který jsou naprosto trapný a malinko, spíše vůbec intuitivní (Než ho začneš používat, musíš se naučit dementní způsob ovládání), nebo jakš takš grafický editorky, ale dokonalý žrouti paměti. O IDE ani nemluvím.

    Taky je dobrý, když si jen něco pustím ve KDE nebo Gnome. Proč se na otevření blbýho texťáku musí čekat a proč se neotevře se ihned jako ve Windouvzech nechápu.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    10.11.2005 23:21 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    To proto, že ....

    ...ale to nemá cenu, ať ti to vysvětlí někdo jinej, já se s tebou nebudu zdržovat :)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    David Watzke avatar 10.11.2005 23:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Nevím jak dlouho čekáš na Vim, ale já moc ne. Windows? Myslel jsem, že se bavíme o editorech v OS, ne o ...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.11.2005 23:33 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Gedit, kedit zobrazí v OS Linux textový soubor pomaleji nežli netepad v OS Windows. Očividně. Gvim pod OS Linux se rozjede také docela pomalu. Bohužel.

    Ale o to nejde. Třeba winvi v OS Windows, které používá winapi, je daleko rychlejší než gvim v OS Linux. Ale taky je to uchylnej editorek.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    David Watzke avatar 10.11.2005 23:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Nevím jak tobě, ale mě startuje gvim hodně rychle. Notepad nic neumí, víš. Neumí ani nahrazovat a podporuje jen kódování win-1250, žádná syntaxe, ... Mohl bych jmenovat léta. Ale to jsou 3 věci, proč nemá ten editor žádnou šanci. Startuje ti jak dlouho? 0,1s? Mě startuje Kate 0,3s, gvim taky. Těch 0,2s navíc si raději počkám, než editovat v takovým hnusu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.11.2005 00:01 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Ne, že bych se chtěl zastávat MS™ Notepadu™ - toho shitu. Ale utf-8 umí taky.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    11.11.2005 00:17 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    A nahrazení textu také.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    11.11.2005 00:36 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Ne, že bych Notepad™ používal, ale je to asi nejspolehlivější a nejdokonalejší program od Microsoftu™.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    David Watzke avatar 11.11.2005 06:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    No vidíš, hned ho jdu emulovat. ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.11.2005 10:50 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    A notepad ešte vie aj písať logy.
    10.11.2005 23:40 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Ten slavný notepad, který oproti ubohému geditu umí zvýrazňování syntaxe, spellchecking, práci s více dokumenty, ...? To je opravdu s podivem, jak rychle se spouští.
    11.11.2005 09:40 Filda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Pozor, notepad je tak advanced, že už od roku 2000 podporuje hotkey na uložení souboru :)
    11.11.2005 09:50 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    A taky bylo tehdy odstraněno nesmyslné omezení velikosti souboru na asi 64 kB. I mnohé editory pro DOS uměly víc! :-D
    11.11.2005 00:49 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Gvim pod OS Linux se rozjede také docela pomalu. Bohužel.
    Takový znalec Linuksu, jako vy, si jistě musel již dávno všimnout toho, že GVim podporuje asi nejvíce různých uživatelských rozhraní na světě. Ne všechna jsou pomalá jako GTK+ 2.
    10.11.2005 23:17 hihop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    xplesa

    Nechápu, proč je tolik Linuksáků z úchyláka xplesy tak vystříkaný. To fakt nechápu. Vždyť je to jen úchylák pro psaní textů, kterej se chová dost trapně a nepružně. Jeho ovládání je nestandartní a málo intuitivní. Uchyláků pro psaní textů je hromada, mnohé jsou také zadarmo, mají grafické nastavení konfigurace, kontrolu překlepů (ta chybí dosti citelně), produkují texty s hlavou a patou, a hlavě se chovaj normálně.

    <úchylárna>http://www.abclinuxu.cz/blog/xplesa</úchylárna>
    10.11.2005 23:22 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    ROFL :-D
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    11.11.2005 09:02 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    VSPZS :-D

    BTW.: mv xplesa /dev/null
    θηριον ειμι
    11.11.2005 09:43 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    BFLMPSVZ :-)
    11.11.2005 12:30 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    TTZN-MPNV? THX :-D
    θηριον ειμι
    11.11.2005 08:59 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    My SIGN :-)
    11.11.2005 09:42 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Soude podle poctu kometaru vidim, ze JXP opet zvitezil :-D nebo spis :-( ?
    11.11.2005 09:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Ale pane Plešingere! "Vždyť je to jen prográmek pro psaní textů" Sám to říkáte a přitom se zdá, že jeho existence křiví Vaší tvář i duši zlobou. Měl bych možná pro Vás řešení, které by mohlo zlepšit Váš psychický stav. Nepoužívejte ten prográmek!
    S tím že jej jiní používají, ba dokonce rádi, se ovšem budete muset smířit. Svět je zlej. :-)
    11.11.2005 10:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Stejně to všichni děláme jen proto, abychom ho naštvali… :-)
    11.11.2005 10:41 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Já jsem v pohodě a můj psychický stav ujde. Stačí se podívat, koli jsem napsal komentářů. Ovšem docela jsou vtipný s heslem, že na to radši ani nebudou reagovat.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    11.11.2005 11:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    No nevim, nevim. Ja jsem byl odborníky klasifikovám jako osoba s nízkým prahem frustrační tolerance a vysokou agresivitou a vězte, že má vlastní žena nepoužívá vždy (sic!) Vim, synové mají na svých počítačích XP a jeden z mých nejlepších kamrádů dělí všechny programy na všech systémech na "wordy" (píšou) "exely" (tabulky) "hrací" (přehrávají muziku,nebo filmy).
    No, a já to nekomentuji ani verbálně. :-)
    Nechci Vás rozrušit, ale ten kamrád chvíli sledoval u mne práci s Linuxem (překlad pro Vás Linkzem) a projevil přání si pořídit totéž a naučit se s tím, neb se mu to zdálo od pohledu přívětivé. :-)
    11.11.2005 10:46 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Jeho ovládání je nestandartní

    A aké to je to "štandardné ovládanie"?

    11.11.2005 13:05 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    tag newim, jak by na me zapusobil linukx, gdybych ho neznal, precizd si tady tu dyzkuzi, porovnava se tady jedno trochu lepci "šmrdlátko" (vim) s trochu horšim "šmrdlátkem" notepad apod., bych si asi rek tyjo co je to ten linuxs za programek, gdyz se tam hadaj vo takovejch kravinach, to tam bude mozna i kalkulacka a mozna bude umned i arccos(), zajimalo by me jesi se na nakejch widlackejch forech taky hadaj jesi je lepci notepad nebo TotalCmd-F3
    11.11.2005 13:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    No, zdá se, že to naše šmrdlátko má aspoň kontrolu pravopisu…
    Copak toho není dost?
    11.11.2005 13:20 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Ten předešlý příspěvek jsem psal ve vimu, a takto jej vim upravil (já za to nemohu), tento píši v poznámkovém bloku a ten vždy můj text pozmění jinak než vim (posuď sám). Jinak ale ten "linuxs" spolu s "linukxem" jsou kompromisy uvedené zde za tím účelem, aby mému textu obě opačně zainteresované strany porozuměly.
    11.11.2005 15:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    To je pravda, když za sebe člověk nechá myslet textový editor, dopadá to všelijak. Čímpak je asi powered JXP.
    Copak toho není dost?
    .. avatar 11.11.2005 17:57 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Sponkou? :-)
    11.11.2005 18:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Odhalen! :-)
    Copak toho není dost?
    11.11.2005 19:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    A já myslel, že Binky teď otravuje někoho jiného, co dostal padáka… :-)
    11.11.2005 13:13 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Vim se svobodnej a o tom to taky je. Jestli tohle někdo nedokáže pochopit a raději používá lepší, ale nesvobodný software, tak je blbej. Nezažil tu nádheru novější odladěnější verze, možnost podívat se do zdrojáku a bejt z toho pif paf puf. A ta kompilace, to je nádhera. Tohle nechápeš nebo co???
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    11.11.2005 13:15 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Vim se svobodnej a o tom to taky je. Jestli tohle někdo nedokáže pochopit a raději používá lepší, ale nesvobodný software, tak je blbej. Nezažil tu nádheru novější odladěnější verze, možnost podívat se do zdrojáku a bejt z toho pif paf puf. A ta kompilace, to je nádhera. Tohle nechápeš nebo co???
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    11.11.2005 13:15 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Vim se svobodnej a o tom to taky je. Jestli tohle někdo nedokáže pochopit a raději používá lepší, ale nesvobodný software, tak je blbej. Nezažil tu nádheru novější odladěnější verze, možnost podívat se do zdrojáku a bejt z toho pif paf puf. A ta kompilace, to je nádhera. Tohle nechápeš nebo co???
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    11.11.2005 13:25 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    ale joo, napotretiii sem to ush pochopil
    11.11.2005 13:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Klid, Vojtěchu, už jsme to slyšeli…
    11.11.2005 13:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    A nejste nejste nejste z toho Vimu Vimu Vimu přeci jen jen jen trochu rozrušenej rozrušenej rozrušenej ??? :-)
    11.11.2005 14:01 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    E uea em oeee. Ne.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    11.11.2005 14:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Ja mám pocit, milý Jindřichu, že již sám tušíte, že Linux je nejlepší stávající systém a Vim nejlepší editor s nejintuitivnějším ovládáním. Žádné hledání patřičného okénka, ale prosté napsaní logického, jednoduchého příkazu. Zatím se tomu poznání bráníte, ale když si tyto zjevné pravdy přiznáte, uvidíte, že se s tím vědomím dá i žít!
    Hodně síly k smíření s krutou pravdou vinšuji! :-)
    11.11.2005 14:07 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    ja si taky raci staaahnu fryyy krek a dicky se cejtim celej swobodnej,nez abych si ho neswobodne kupoval
    11.11.2005 20:56 m4n0w4r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek.
    Tak tohle už je vážně nečitelné... A mimochodem, v Total Commanderu mi F3 zobrazuje lister pro čtení, zato při F4 se mi otevírá gvim. ;-)
    28.3.2006 15:07 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim je jen prográmek
    Jé díky za tip na tu blokaci té pleši, vždycky jsem se lekl, když jsem si chtěl přečíst něco zábavného.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.