Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.
OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.
Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.
Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.
… více »Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Dlouho očekávaný program Bibble 5 Pro je venku. Konečně.
Když jsem si pořídil digitální foťák, bylo nutné vyřešit "vyvolávání" RAW souborů. Zkoušel jsem všechno možné co bylo dostupné zdarma a buď jsem nebyl spokojen s výsledkem nebo způsobem jakým bylo výsledku dosaženo (často bylo nevyhovující uživatelské rozhraní). Začal jsem tedy hledat komerční SW pro práci s RAW soubory a narazil na Bibble, otestoval trial verzi a SW zakoupil. Kupoval jsem verzi 4, když se potom dala stáhnout preview verze B5, tak jsem na ní přešel a i přes některé vady používal. Dnes jsem si na Facebooku všiml oznámení o dostupností finální verze, takže stahuji a instaluji. Potěšilo mě, že mám upgrade na B5 zdarma. Příjemné také je, že licence platí pro Windows, Linux i Mac verzi SW.
Tiskni Sdílej:
Já dosud používám Capture One 4 i když už je verze 5. Používám tento program již od verze 3 jelikož tehdy co se týče ceny a obrazové kvality nebyla velká konkurence.
S Bibblí jsem měl problémy. V několika po sobě jdoucích verzích mi při určitých podmínkách lezly zmršené JPEGy (rozhozené barvy).
Škoda, že Capture One není pro Linux určitě bych šel zase do něj, ale teď jsem na vážkách jestli nemám zkusit přejít ke konkurenci. Nedělají nějaký crossupgrade?
Oproti čtyřce do b5 přidali možnost doostření při výstupu. podívej se na vlastnosti ouput batch a zkus nastavit doostření tam.Doostření v output batch jsem nezkoušel, měl jsem nastavené jenom to, co je v nástrojích pro konkrétní obrázek. Jinak ostrost jsem samozřejmě porovnával až na výstupu.
jinak b5 neukazuje doostřené náhledy jako 4. ta doostřovala při jakémkoli zoom obrázku. B5 doostří pouze 100% zoom. Mluvím teď o práci s konkrétním obrázkem. ne o výstupu. Stěžovala si na to už spousta lidí v supportním fóru.Toho jsem si taky všiml. Docela by se mi líbilo, kdyby bylo možno předchozí chování zapnout (i za cenu zpomalení).
Ten určuje, jak se obrázek renderuje.
No zkoušel jsem to měnit, žádný neodpovídal Lightroomu a dost se to měnilo. Není tam nějaký Neutral? Věci jako Portrait, Event bych čekal kapku jinde.
Co se týče tý soudkovitosti, tak můj seťák není v jejich DB a žádný jiný můj objektiv tím netrpí, takže to Lens Correction v této oblasti nedzkouším. Ale asi to bude vono.
To může být způsobené Look profilem. Zkus se podívat na záložku Tone a použít jiný Look Profile. Ten určuje, jak se obrázek renderuje. Výchozí by měl být Product Reduced.Možná jsem divný, ale ani jeden mi nevyhovuje (nejmíň hrozný je asi portrait). Ale všiml jsem si, že při načítání se obrázek zobrazí v normálních barvách a teprve pak se to rozhodí.
Zkoušel jsem se na to také kouknout a žádný výrazný problém nevidím. Máš zkalibrovaný monitor? Jaký barevný prostor používáš při exportu obrázku? sRGB, AdobeRGB nebo jiný? To by také mohlo hrát roli.Monitor mám zkalibrovaný (nehledě na to, že všude jinde to vypadá normálně). Vstup mám v Adobe RGB a výstup většinou používám sRGB. Všechno mám v Bibble nastaveno (vstupní RAW má profil vložený). Ještě vyzkouším tu final verzi.
Vstupní RAW žádný profil nemá. Profily se přikládají k JPEG, TIFF ...atd. Většina RAW formátů je sice založena na tifu, ale žádný profil nemají.Aha, předpokládal jsem, že když mám zaškrtnuto embed profile ve foťáku tak se nacpe i do toho CR2 (páč to má strukturu skoro identickou se standardním TIFFem).
U konzumních přístrojů se uživatelská kalibrace nepředpokládá, akorát se část této magie odehrává ve foťáku. Nechce se mi věřit, že Bibble/Lightroom/Aperture jenom hádají podle čeho vypočítat skutečné barvy.Ony je nehádají. Přijde mi, že vycházíte z toho, že raw konvertor v těchto programech, či jak to nazveme je obecný pro jakýkoli raw z jakéhokoli přístroje. Pokud by tomu tak bylo, musí samozřejmně soubor nést informaci jak má být zpracován. Tak to ale přece není. Navíc také proč by to výrobce dělal? Ani Canon, ani Nikon ani nikdo ostatní nejsou "lidumilové" a mají primárně zájem, abychom od nich koupili víc než jen tu krabici co z ní padají fotky. Bohužel struktura formátu raw je u všech výrobců (dobře, možná ne všech ale žádnou specifikaci jsem neviděl) neveřejná a tak se můžeme jen dohadovat co uvnitř skutečně všechno je a jak to přesně vypadá. Konvertor přece pozná co je to za soubor (a z jakého přístroje)) a podle toho se zachová. To ale přece nesouvisí "jen" s interpretací barvy (ICC o ničem jiném není). Pokud by konvertor byl obecný, nebyl by u každého sw napsán dlouhý seznam podporovaných přístrojů. Ztratil by smysl.