abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (59%)
     (13%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 395 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Výzva k portaci strategické hry

    19. 8. 2002 | Reklama | Hry a zábava | 9197×

    Myslíte si o sobě, že jste skvělý programátor? Nyní máte příležitost dokázat to celému světu!

    Strategie jsou jedním z nejvíce opomíjených žánrů mezi autory freeware her a o těch českých to platí dvojnásob -- kvalitních českých strategií je jako šafránu.

    Proto zbystřete, máme tu opravdu kousek, který stojí za kousek pozornosti.

    Ve hře se stanete velitelem vojsk OSN, plnících mírové mise v Evropě. Časem však kvůli velkým ztrátám na životech v řadách vojáků OSN začnou po celé Evropě demonstrace obyvatelstva proti účasti jejich jednotek v těchto misích. Budete tedy nuceni nahrazovat vojáky mechanickými stroji. Bohužel, jak bývá špatným zvykem, moderní technika často nefunguje tak jak by měla a často se obrací i proti svým pánům ...

    • propracovaná umělá inteligence
    • více než 40 misí
    • 40 druhů jednotek a 20 druhů budov
    • několik druhů terénů ovlivňujících parametry jednotek
    • rozlišení až 1024×768
    • více než 250 zvukových hlášení jednotek

    Hra je free včetně zdrojových kódů, bohužel byla původně psána pod DOS (resp. i W9x jsou bez problémů) v jazyce Borland Pascal (grafické rutiny jsou v ASM). Pokud by se našel někdo schopný a ochotný portovat ji na jiné platformy, kontaktujte prosím autory přes domovskou stránku hry http://giliath.hi-web.cz.

    Redakce: Jelikož si myslíme, že rozšíření Linuxu v Česku/Slovensku prospěje existence kvalitní domácí hry, připojujeme se k této výzvě. Navíc nabízíme naše tričko autorovi, který úspěšně provede portaci této hry pod Linux pod Open Source licencí.

    Související články

    Odkazy a zdroje

    Zdrojové kódy [.zip, 577 kB]
           

    Hodnocení: 54 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    CIJOML avatar 19.8.2002 12:51 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše a co freepascal?
    A co to zkusit prelozit free pascalem???
    19.8.2002 13:38 Tomáš Bláha
    Rozbalit Rozbalit vše a co freepascal?
    Mohlo by to jít, jen grafické rutiny by se musely portovat třeba na SDL. Rád bych ty zdrojáky viděl. Jsou v tom hlavním balíčku (6x sfx rar)? Stahuje se mi to rychlostí 400B/s, takže se asi hned tak nepodívám :-(((
    CIJOML avatar 19.8.2002 16:45 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše a co freepascal?
    jestli je to psane v borland pascalu 7.0, tak se nemusi portovat nic...free pascal je s nim plne kompatibilni a normalka to prelozi. Dokonce i s optimalizaci treba na P3 :))
    19.8.2002 17:09 LK
    Rozbalit Rozbalit vše a co freepascal?
    Pise se, ze graficke rutiny jsou v ASM a to asi kompatibilni s DOSem nebude :-( PS: Tim ASM se asi mysli assembler, docela zvlastni prebirani uchylky windowsovseho sveta, kde se mluvi o tom, obrazky jsou nikoliv jpegy, ale JPG, format souboru nikoliv Excel, ale XLS, takze vlastne tadle hra je programovana v PASu ;-)
    24.8.2002 19:39 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše a co freepascal?
    To se hodne pletes, freepascal neni s tim borlandatskym plne kompatibilni... Mam to prakticky overeno :( Lepe receno by mela fungovat konverze Freepasc>Borland ale opacne jsou potreba upravy kodu. Ty byvaji vetsinou nastesti naprosto minimalni. BTW: Samozrejme se musi odstranit unity DOSu a nahradit necim jinym, tedy napriklad emulaci DOSovych rutin ci cimsi podobnym...
    19.8.2002 19:08 Jiří Unčovský
    Rozbalit Rozbalit vše a co freepascal?
    V těch baličcích zdrojáky nejsou, snad v tom 200MB souboru. A co licence puvodnich zdrojáků?
    19.8.2002 15:55 Ondrej Svetlik
    Rozbalit Rozbalit vše dostupnost
    Help, ta linka, na ktere to roste, je opravdu neunosne pomala. Nemate to uz nekdo stazene, rad bych se na to podival, ale nemam dost psychickych sil a mladi mi take rychle utika (-:.
    19.8.2002 18:19 Magor
    Rozbalit Rozbalit vše Hmm, uz to bezim portovat (leda ve snu)
    Lidi, vemte rozum do hrsti, neco psanyho pod prehistorickou veci, jako je borland pascal (takze maximalne to muze bezet pod 16bit rozsirenym modem, nebo v realnym modu ;-))), este michany s assemblerem, to je fakt jednoduse portovatelny ;-))) V praxi by to znamenalo nahradit assemblerovy rutiny pascalovym kodem, prelozeni freepascalem = opravit jakykoli vyskyt ukazatelu na 32bit protected mode friendly kod, portovani na linux = vyparani jakyhokoli primyho pristupu k hardware (hmmm, a krasa je zjistovat co vlastne tenhle kousek kodu ma delat, aby se to nejak nahradilo volanim adekvatni funkce knihovny), takze vlastne prepsat to cely. jediny co by bylo mozna pouzitelny je hlavni programova smycka, a data. a to uz by bylo pomalu jednodusi, kdyby to clovek psal znova.
    20.8.2002 07:13 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Hmm, uz to bezim portovat (leda ve snu)
    taky si myslim, ze ta portace bude spis prepis do C a SDL. a z te hry se pouziji data a algoritmy. jenze pro programatory je nejtezsi prave vytvorit data (a pripadne pribeh), takze zbyva uz jen ta lehci cast, ne? ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    20.8.2002 07:28 Tomáš Bláha
    Rozbalit Rozbalit vše Hmm, uz to bezim portovat (leda ve snu)
    Takže kde se tedy dají zdrojáky prohlédnout?!?
    20.8.2002 08:27 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Hmm, uz to bezim portovat (leda ve snu)
    na té stránce má být kontaktní email. pokud nejsou v těch archívech, zeptejte se. rád budu pomáhat projektu po marketingové stránce apod.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.8.2002 18:31 JRK
    Rozbalit Rozbalit vše Mirror
    Pravděpodobně zítra bude mirror na stormnet.i989.net - právě to stahuju
    20.8.2002 08:03 Tahac
    Rozbalit Rozbalit vše Mirror
    Je to uz nekde vystavene?
    20.8.2002 13:59 Petr Svestka - puvodni spoluautor hry
    Rozbalit Rozbalit vše odpovedi na Vase dotazy
    Je to psano v BP 7.0 a assembleru, nejsem programator, takze podrobnosti Vam nereknu :(, moje prace byla v napadu, "manegementu", animacixh, zvucich. Kontakt na programatora zaslu na pozadani. Myslim ze zdrojaky jsou okomentovany sice ne asi bezchybne, ale u slozitejsich casti nejaky komentar je, tak snad to nebude tak zlé. Odkaz na zdrojaky uz je na nasich strankach hotov, ma to asi 600kB. Linku mame jen 128k, takze jeste dnes se pokusim dat mirror nekam kde je aspon 10M linka, vydrzte.
    20.8.2002 14:50 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše odpovedi na Vase dotazy
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    20.8.2002 16:15 Martin Kadlčík
    Rozbalit Rozbalit vše odpovedi na Vase dotazy
    Mozna by bylo dobre dat na rychlou linku i spustitelnou verzi ;)
    20.8.2002 17:51 Petr Svestka - spoluautor hry
    Rozbalit Rozbalit vše odpovedi na Vase dotazy
    ode dneska budou zdrojaky i spustitelna verze (i ta velka s animacemi) dostupna na adrese: http://www.pslib.cz/~xsimeth/stormnet/ Budme vdecni tomuto cloveku ze mi dal FTP pristup na server kde je 10M linka!
    27.8.2002 09:00 Zdenek Mazanec
    Rozbalit Rozbalit vše odpovedi na Vase dotazy
    Pokud chcete a lidi maji zajem, muzu to dak na stroj s gigovou linkou do nixu. Misto nehraje roli. Pokud mate zajem, zdenek.mazanec@contactel.cz
    20.8.2002 13:59 Petr Svestka - puvodni spoluautor hry
    Rozbalit Rozbalit vše odpovedi na Vase dotazy
    Je to psano v BP 7.0 a assembleru, nejsem programator, takze podrobnosti Vam nereknu :(, moje prace byla v napadu, "manegementu", animacixh, zvucich. Kontakt na programatora zaslu na pozadani. Myslim ze zdrojaky jsou okomentovany sice ne asi bezchybne, ale u slozitejsich casti nejaky komentar je, tak snad to nebude tak zlé. Odkaz na zdrojaky uz je na nasich strankach hotov, ma to asi 600kB. Linku mame jen 128k, takze jeste dnes se pokusim dat mirror nekam kde je aspon 10M linka, vydrzte.
    21.8.2002 16:30 me
    Rozbalit Rozbalit vše odpovedi na Vase dotazy
    Ten obrovsky soubor full_ver_with_a.zip nelze korekne rozbalit, obsahuje chybu. Aspon WinZip 8.1 si s nim neporadi. Tady je cast log zaznamu:
    Extracting UNINSTAL.EXE
    Extracting VESATEST.EXE
    Extracting 1
    Error:  invalid compressed data to inflate
    Extracting 10
    Extracting 11
    Extracting 2
    Extracting 3
    
    22.8.2002 08:37 Petr Svestka - puvodni autor
    Rozbalit Rozbalit vše odpovedi na Vase dotazy
    na tu chybu v archivu se hned mrknu
    22.8.2002 02:38 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše NT 4 not compatible
    skusal som to spustit pod ntckami, ale bez uspexu. Tak asi az doma... ;( nexapem, preco sa to snazite portovat. ved pod FreeDOSom to snad pobezi, nie? A co tak dosEmu?
    22.8.2002 12:40 magor
    Rozbalit Rozbalit vše NT 4 not compatible
    hmm, to sice taky nechapu, a jak jiz bylo receno, bude to spis (pokud se to nekdo rozhodne delat) napsani nove hry nad starymi obrazovymi a zvukovymi daty. BTW : vidim, ze ses fak velkej frajer (oprav si doma klavesu "ch", pise ti 'x' :-)))))), tak ti to reknu asi takhle: nativne bezici aplikace je o necem trochu jinym nez nutnost rebootovat do freedosu nebo to spoustet pod dosemu, ktery napr ja (a mozna i par dalsich) opravdu nejak nemusim. dale prepsanim s vyuzitim multiplatformnich knihoven (napr allegro, sdl apod.) a C dostanes zdrojaky ktery prelozis jak pod widlema, tak pod *nix-ovejma systemama a nebudes to muset pro kazdej system prepisovat... HOWG. PS: Jako opravdovy znalec, ktery vi co je to FreeDOS a DosEmu (a bezesporu jak to vsechno funguje), bys mohl vedet, ze dosova gamesa ti velice pravdepodobne pod ntckama nepujde, protoze se od dosu, a jeho grafickych nadstaveb W95/98/ME podstatne lisi (zatimco ty posledne zminovane bezi nad "dosovym" jadrem, NTcka dos pouze emuluji) .....
    26.8.2002 09:08 Ondřej Tůma
    Rozbalit Rozbalit vše NT 4 not compatible
    Hi, opravte mě jestli se pletu, ale tím pádem teoreticky lze konvertovat zdrojáky do C, a poté je přeložit pod linuxem. Sám sem to nikdy nezkoušl, tak nemohu určit jakých kvalit jsou tyto konvertory schopné, je ovšem fakt že všechno co je napsané v Assembleru, se musí nahradit, se schopými nástroji by to snad nemuselo být tak strašné.
    30.8.2002 00:54 fuKA
    Rozbalit Rozbalit vše NT 4 not compatible
    No vidim, ze opravdu nevite o cem je konverze z P2C. :-) Bohuzel musim konstatovat, ze prevod zdrojovych kodu teto hry je dosti nemozny. No a pokud se vam to opravdu podari, tak gratuluji, jste fakt dobry. No a co se tyce assembleru, tak to by se prepsat dalo, ale uz vidim, jak u toho nekdo sedi 14 dni 24 hodin v kuse aby to prepsal do neceho normalniho (SDL, Allegro). Podle me ta hra neni tak dobra, aby si zaslouzila tolik usili. Uricte mate kazdy neco uzitecnejsiho na praci.
    30.8.2002 04:13 jose
    Rozbalit Rozbalit vše NT 4 not compatible
    o tom, ze ntcka/w2000 dos emuluju som bol samozrejme oboznameny uz davno. ono tiez, tazko by asi tazko na dose zalozeny system cital/zapisovat z/do ntfs :) ale taky stary, dobry Striker slape (i ked trosku p-o-m-a-l-yyy, ale predsa..) inak suhlasim s FuKOm, podla mna si ta hra nezasluzi portovanie. si myslim, ze maximalne sa najde par nadsencov, ktori budu pokracovat v patlani paskalovskeho kodu a tym to hasne. PS: s tym x asi budem musiet nieco robit. snad pomuoze prepisanie drajvrov ku klavesnici ;)
    3.9.2002 16:09 Bohdan
    Rozbalit Rozbalit vše NT 4 not compatible
    ja bych to tak cerne nevidel. Co chybi snad kazdemu OSS hernimu produktu? Dobra grafika ... tady je zdroj. Ev trosku howto a to se taky pocita. Takze to vidim na novy prjekt s vyuzitim toho nejlepsiho
    4.9.2002 11:47 magor
    Rozbalit Rozbalit vše NT 4 not compatible
    no, _neco_ slape,ale napr se u dosovych her neda ocekavat vystup na zvukovku, pokud se o neco pokusi nestandardni cestou, casto zbuchnou atd. zkratka, kompatibilita s dosem je tak akorat pro textovy rezim. myslim ze dneska neni problem mit pro novy hry+praci masinku s w2000 / linuxem a nekde v koutku stary pentijko za par stovacu s dosem (100% kompatibilni ;-)))
    6.9.2002 23:24 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše No tak chlapi...
    Vsichni jiste mate pravdu, o tom prekladani (ja tomu nerozumim) ale kurniksopadonemetrhymllaudonkrumcajselement pusti se do toho nekdo nebo tady o tom budete jen plamene krafat a kde nic tu nic??? Jsem si jist ze popripade napsat ty kody znovu je zajiste drina ale nemyslite ze by bylo prima kdyby takovato strategie pochazela zrovne od nas (Cechu)??? A to prosim pekne v Open Source rezimu, mozna by se nektera z firem zaobirajici se vyvojem games chytla za rypak a zacala by alespon neco portovat po pripade uvolnovat zdr. kody pro portaci do Linuxu. Jak rikam treba, takze me nemusite hned tak chytat za slovo. Uz jeden vyvojovy team z Brna ( aspon mam pocit ze z Brna) ukazal, ze kdyz se Cechum chce dokazou udelat hru ze si pred ni vsichni zahranicni teamy sednou na prdel. Tim myslim Operaci Flashpoint. Takze zaverem. Jestli to nekdo umi a ma na to cas at se do toho pusti ale prestante uz tady kecat ty radoby chytre poznamky co a jak nejde (tyhle keci nic nevyresi). Mam pocit ze na mne kdysi z Fortune vyskocilo jedno takove moudro a rad Vam ho sem napisu:
    Kdo chce hleda zpusoby,
    kdo nechce hleda duvody.

    Tak se tim ridte a Cau.
    7.9.2002 21:41 jose
    Rozbalit Rozbalit vše kvescn
    otazka na autorov: zdrojaky som si sice nestahoval, ale mam take podozrenie, ze medzi nimi asi nebudu subory s 3d objektami (budovy, stroje, zbrane..) v nativnom formate, ze? tym myslim nieco ako 3d studiovsky format, rhino alebo v com ste to robili.. ak je moje podozrenie opodstanene, budete s tym nieco robit? diky. -joschka-
    16.9.2002 19:06 Petr Š. - puvodni apoluautor
    Rozbalit Rozbalit vše kvescn
    modely ve 3d formatu lze jiste ziskat, zeptam se toho grafika co to delal, myslim ze to ma nekde schovane na CDcku. mam dojem ze to bylo stare dobre 3D studio, verze asi 4 pokud si nekdo mysli ze ta hra nestoji za portovani, tak je videt ze si ji nezahral. Jiste, in-game grafika neni nic moc, ale vzhledem k tomu kdy tahle hra vznikala, neni to tak hrozny. Navic grafika je v BMP, takze nikomu nic nebrani trochu si s temi obrazky pohrat :) Navic nedostatky ingame grafiky vyvazuje vice nez dostatecne hratelnost a promyslene ovladani, na ktere nema ani C&C.
    16.9.2002 19:17 PS
    Rozbalit Rozbalit vše dodatek
    jinak jeden z tech nadsenejsich zalozil projekt na http://sourceforge.net/projects/stormnet/ tak ho tam nenechte samotneho! myslim ze u nas je dost chytrych programatoru, kteri jsou ochotni delat neco bokem jen tak, pro zabavu a dobry pocit
    25.1.2003 23:47 jose
    Rozbalit Rozbalit vše dodatek
    myslim, ze ak by ten nadsenec uploadoval vsetky data fajly na sf.net, myslim, ze by to malo aj realnu sancu sa rozbehnut.. takto nikto nevidi, do coho ide..
    23.9.2002 16:46 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše kvescn
    tak tady máte něco z historie, jak se to vyvíjelo po grafické stránce: ftp://ftp.aion.cz/Transfer/zager/stormnet_history.zip (3,6MB) 3DS modely byly nalezeny, chcete to? kdyztak se ozvete na svestka@hi-web.cz
    25.9.2002 19:28 Peter Lehotsky
    Rozbalit Rozbalit vše poskozeny archiv
    Vypada to slusne, ale v archivu na http://www.pslib.cz/~xsimeth/stormnet/ je poskozen jeden soubor (missions/mapa64.bmp) a proto nejde rozbalit (staci dat opravit). Dalsi co me dostalo byla dokumentace v .doc. PL

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.