abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě

    6. 12. 2013 | David Ježek | Hardware | 9481×

    Vedle fenoménu kryptoměn, který v těchto týdnech totálně změnil poměry na trhu grafických karet, se blíže podíváme na další zajímavé téma: příchod levných monitorů se 4k UltraHD rozlišením na trh v příštím roce…

    Obsah

    Radeony jsou zcela vyprodány, těžba kryptoměn prudce roste

    link

    Jak se poslední týdny prakticky s každým novým dnem objevovaly nové a nové zprávy o tom, jaká je cena 1 bitcoinu, bylo jen otázkou času, než nastane zlom. A ten zlom přišel s novou generací Radeonů. Zejména model R9 280X, který je v podstatě přeznačeným Radeonem HD 7970 GHz Edtion, tento týden prakticky zmizel z eshopů po celé planetě a zájem těžařů se pak nevyhnutelně nutně přesunul k sice dražšímu, ale o to výkonnějšímu Radeonu R9 290X, resp. jeho pomalejší verzi R9 290.

    V tuto chvíli jsou tak prakticky zcela vyprodány dostupné Radeony vyšších verzí, v Česku zcela jistě. Tohle podle mě podcenila jak AMD, tak Nvidia. AMD bylo ještě nedávno vytýkáno, že nestihla na předvánoční pulty přinést nereferenční Radeony R9 290 a R9 290X a tudíž bude tratit na ziscích. Tyhle drobnosti ale těžaře kryptoměn nezajímají, těm jde o co nejvyšší výkon a schopnost co nejrychleji vytěžit co nejvíce „peněz“, ať již jde o Bitcoiny, Litecoiny, Namecoiny či cokoli co se objeví.

    Bude zajímavé sledovat kvartální výsledky obou výrobců GPU za tento kvartál. AMD prodá prakticky cokoli, co dokáže dostat na trh, Nvidia naproti tomu ne. Stojí za tím její zabedněnost, kdy GeForce mají oproti superdrahým kartám Quadro/Tesla záměrně brutálně osekán výkon v double-precision, zatímco AMD u Radeonů není takto drastická. Radeony jsou tak pro těžbu kryptoměn několikanásobně až řádově (o 1 řád) výkonnější, tedy dávající i lepší poměr výkon/spotřeba a pořizovací náklady/zisk, tedy návratnost investice.

    Hardwarové novinky

    Ono přeci jen koupit kupříkladu základní desku zvládající 4 grafické karty a k tomu 4 Radeony R9 290X, je (pokud ty Radeony seženete) otázka zhruba 70+ tisíc Kč. Návratnost ale stojí na tom, zdali (jsem přesvědčen, že jednou ano) či jak brzy tahle bublina splaskne. Jakákoli kryptoměna totiž stojí na ještě větší vodě než třeba dolar (již dávno nekrytý zlatem) nebo koruna (vystavená rozmarům/diletantsví ČNB – nehodící se škrtněte) a jednoho dne se desítky tisíc Kč investovaných do těžebního PC a tisíce Kč za kWh mohou proměnit buď ve vykradenou peněženku, nebo splasklou bublinu plnou bezcenných Bitcoinů. Ale to již jen spekuluji, nicméně tento současný fenomén je velmi zajímavý.

    Známý krajinářský fotograf Rodney Lough Jr. jednou řekl, že vynálezce klíče nikdy nepředpokládal, že bude používán jako vražedná zbraň. Narážel tím na Photoshop a jak jsou dnes tímto nástrojem vražděny fotografie. Já si dovolím parafrázovat, že AMD by ani ve snu nenapadlo, že její skvělou novou herní grafiku Radeon R9 290X budou lidé používat v 24/7/365 provozu na něco úplně jiného a jistě by je ani ve snu nenapadlo, že přeznačený Radeon R9 280X bude tak superúspěšným produktem.

    Mimochodem, kryptoměnová smršť je nyní taková, že celkový výpočetní výkon, kterým je nyní Bitcoin počítán, 256krát přesahuje výkon 500 nejrychlejších superpočítačů svět, když je sečteme dohromady! O Litecoinu se jistě netřeba zmiňovat, Namecoin už v celkové hodnotě také prolomil 100 miliónů dolarů. Franta Fuka nyní kupuje Bitcoiny za 16 337 Kč a prodává za 25 176 Kč. Uvidíme, jak dlouho tohle vydrží a jak dlouho to bude mít takto raketovou vzestupnou tendenci.

    Tak co, těžíte nějakou kryptoměnu?

    Monitory s rozlišením 3840×2160 budou příští rok běžné, přijde i 3440×1440

    link

    V posledních dnech se sešlo hned několik zpráv, ze kterých plyne, že nejen filmově-televizní trh bude mít příští rok 4k žně, ale dojde i na segment počítačový, resp. herní.

    Až dosud se objevovaly převážně informace o 32palcových monitorech s vynikajícím IGZO (indium, gallium, zinek, oxid) panelem od Sharpu, s rozlišením 3840×2160. Je podstatnou nevýhodou pro běžné smrtelníky byla a je cena, monitory se totiž pohybují nad hranicí 70 tisíc Kč, spíše někde mezi 80 a 90 tisíc Kč. IGZO ale není potřeba, 4k rozlišení se dá do podobné úhlopříčky vměstnat i bez něj, třeba „konvenční“ technologií IPS či něčím z ní odvozeným.

    AU Optronics právě tohle chystá na příští rok. Její displeje o úhlopříčkách 27 a 32 palců a rozlišení 3840×2160 pracují na bázi technologie AHVA (Advanced Hyper-Viewing Angle), která je evolucí IPS. V obou případech uvede AU Optronics na trh jak verzi se standardním gamutem, tak vezi se širokým. Dosáhne též na 10bit/color zobrazení, byť za pomoci ditheringu. Displeje tohoto výrobce používají ve svých monitorech například Asus, BenQ, Philips či Samsung, tak se nechme překvapit, s čím příští rok přijdou, a samozřejmě též za jakou cenu.

    Smršť 4k monitorů Dell

    link

    Na nic nečeká čerstvě z burzy stažený Dell. Představil hned čtyři modely monitorů spadajících do 4k kategorie. Špičku zastupuje 32palcový model UltraSharp 32 (UP3214Q) s oním Sharp IGZO panelem, u kterého již nemá cenu se zastavovat (snad kromě zmínky o dvou DisplayPortech, jednom HDMI a hubu 4×USB 3.0 ).

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Opačnou část úhlopříček zastupuje 24palcový UltraSharp 24 (UP2414Q), který umí stejné rozlišení. Mimochodem, ke vstupům se sluší upřesnit, že zatímco na HDMI dávají tyto nové monitory 30 Hz, na DisplayPortech zvládají 60 Hz. Jeho cena bude 1 400 dolarů.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Nejlevnějším, nikoli již UltraSharpem, ale „běžným monitorem“ bude P2815Q. Rozlišení opět 3840×2160, ale cenovka pod 1 tisíc dolarů. Dostupnost příští rok, 24 a 32palcové monitory jsou na trh letos. Nelze vyloučit, že 28palcový model ponese právě něco levnějšího, ať již od LG, nebo AU Optronics či Chi Mei Optoelectronics, pokud stihli Dellu nabídnout nějaký ten 4k panel.

    „Skoro čtyři ká“

    link

    Dell pak chystá ještě něco, co přímo 4k není, ale rozhodně to nespadá do současné éry s maximálně 2560 body na šířku. 34palcový monitor U3415W totiž příští rok nabídne zvláštní rozlišení 3440×1440, tedy hodně širokou nudli, výškově v bodech odpovídající 27palcovým monitorům s 2560×1440. Berme to jako takový monitor pro filmové fanoušky, kteří širokoúhlou nudli s poměrem stran 21:9 chtějí, ale ty dosavadní 29palcové s rozlišením 2560×1080 je iritovaly, i kdyby jen tím, že stály a stojí tolik co sedmadvacítka s rozlišením 2560×1440.

    Hardwarové novinky

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.12.2013 00:38 PPK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    1 ) Grafiky jsou vyprodany hlavne diky litecoinu a dalsim menam pouzivajicim jiny algoritmus nez bitcoin. Bitcoin se dneska tezi na specialnich zarizenich ktere maji nekolikanasobne lepsi efektivitu a tezba na grafikach tak dnes nevydela ani na spotrebovanou elektrinu. 2 ) Za spatnym vykonem Nvidie neni chybejici podpora DP. Ty vypocty hashu pouzivaji jen cela cisla. Nvidia ma bud slaby alu jednotky, nebo jich ma proste malo.
    6.12.2013 02:03 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    2) nvidia ma compute architekturu optimalizovanou na DP vykon (kde TITAN je 2x az 3x tychlejsi jak 290X), kterej pak umele osekavaj u hernich karet, protoze za teslu/quadro si proste muzou uctovat mnohem vic

    tohle ale zeslozituje ALU, takze jich tam pak je min nez u AMD

    dalsi problem nvidie je ze jejich podpora pro OpenCL je smesna, takze pokud benchmark/software neni psanej jak v OpenCL (pro AMD) tak v CUDA (pro NV) tak vysledky dopadaj ve prospech AMD
    6.12.2013 09:28 mikeovec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Poopravil by som na OpenCL (univerzalne pre vacsinu Intel, AMD, nvidia, Altera,...) a CUDA (iba nvidia). A co sa tyka vypoctov DP, tak nvidia ma 2x az 3x vacsi vykon iba v urcitych optimalizovanych vypoctoch specialne pre hardware nvidia a naopak, ak je zase vypocet vyhovujuci HW architekture AMD v DP, tak tam je nvidia adekvatne pomalsia. BTW AMD ma tiez profi radu FirePro, ktora ma tiez celkom spokojnych zakaznikov.
    6.12.2013 11:31 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Sice riskuji, ze zase budu narcen z astroneceho nicmene k tomuto tematu bych jen podotknul, ze v top500 je 37 superpocitacu na nvidii a 2 na AMD grafikach (lepsi z nich na 117 miste). Tam asi bude jina pricina, nez ze HW pro superopocitace vybiraji astroneco...
    12.12.2013 12:08 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Má AMD něco podobného jak Tesla? ;)
    6.12.2013 13:17 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Co si vzpomínám, tak nVidia nemá ve švábech nějaké instrukce bitových posunů (musí je emulovat jinými instrukcemi), které jsou při těžbě právě hodně využívány, proto má AMD výrazně vyšší výkon.
    7.12.2013 03:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    tezba na grafikach tak dnes nevydela ani na spotrebovanou elektrinu.
    Jeden vydělaný bitcoin pokryje při 20kKč za 1 BTC 4MWh. Jak dlouho trvá těžba jednoho bitcoinu (třeba v poolu) při takové multiGPU konfiguraci?
    Jendа avatar 7.12.2013 04:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    ATI HD7970 dá 550 MH/s a na jeden Bitcoin v současnosti potřebuješ asi 120 PH, tedy ti bude trvat 120e15/550e6/3600 = 60 tisíc hodin (7 let a do té doby zase stoupne výkon sítě). Žere asi 400 W, takže za 7 let spotřebuje 24 MWh.
    Jendа avatar 7.12.2013 04:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Takhle vypadá graf složitosti a je z něj zjevné, proč jsme přestali těžit :-).
    7.12.2013 17:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Uf to je hezký náběh na exponenciálu :-O. Jinak ten poměr není zas tak hrozný, jsem čekal, že pokud to GPU nepůjde, tak to bude tak řádově.
    6.12.2013 07:27 Stanley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    První část je slušný blábol a je jen otázka, kdy to na autora praskne. Autor evidentně netuší, která bije, jinak by se nemohl podivovat nad výkonem sítě(z principu JE potřeba aby to byly významné násobky top super počítačů), blábolit o nesouvisející double precision atd.
    6.12.2013 08:24 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    A zase ta autorova zaujatost. Pritom je klidne mozne, ze prodavat Tesly za premiovou cenu profikum (ti si kartu bez ECC beztak neporidi) a herni grafiky hracum je lepsi obchodni strategie nez prodavat herni grafiky minerum a nasirat hrace, ze je vyprodano. Ostatne neni treba pripominat, ktera firma z tech dvou je trvale ve ztrate a ktera trvale v zisku. A odvazni hracickove si najdou na netu navod, jak z obyc nvidia karty udelat teslu (HW uprava a BIOS).

    A bitcoiny se dnes uz na grafikach moc nepocitaji, hlavni tezebni vykon je na ASICech a ty se na jinou ulohu dost tezko prevadeji takze basneni o celem vykonu site je zbytecne.

    Redakce je asi vdecna za kazdy clanek... nicmene je otazka, zda tyto clankly abicku spise neskodi.
    6.12.2013 09:49 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ah ti astroturferi, je zajimave je pozorovat pod kazdym clankem o AMD a Nvidii.
    6.12.2013 10:25 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Proč myslíte, že jim záleží na jednom článku na ábíčku? Kdyby to skutečně byl ten mýtický shill, kterého pitomci na webu vidí a každým rohem, tak se zaměří na nějaké hojně navštěvované stránky, a taky asi na nějakou jinou jazykovou oblast než je čeština plus k tomu jako bonus bratři Slováci.
    6.12.2013 12:15 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    prodavat herni grafiky minerum a nasirat hrace, ze je vyprodano
    He ? To jakoze prodejce je zodpovedny za to, ze nejaka skupina lidi vykoupi jeho produkt a predbehne jine lidi ? Are-you-f'kin-kiddin-me ?
    6.12.2013 15:50 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Cemu nerozumis? Zakaznik proste zjisti, ze dana karta neni k sehnani a je asi jasne, komu priste vinu. Jestli za to muze mala vyteznost, nebo tezari je mu asi ukradene.
    6.12.2013 18:24 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Aha takze par idiotu prisije vinu prodejci/AMD z toho jasne plyne ze jsou fakticky na vine ? AMD i prodejce vydelavaji at si to koupi kdokoliv. Podle tebe lepsi obchodni strategie nez mit vyprodano je, kdyz zbozi hnije na skladech ? Ty ses genius :-) jdi radsi drtit neverici mazanymi argumenty jehovisto..
    6.12.2013 21:29 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Pokud vyrobce neni schopen dodavat produkt, ke kteremu existuji substituty je to vzdycky velmi negativni jev, kteremu se snazi kazdy rozumny manager vyhnout.

    Pri omezeni vyrobnich kapacit je proto nutne delat takove kroky (cenove nebo jine) aby tento jev nenastal.

    7.12.2013 04:31 bohyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Pokud vyrobce neni schopen dodavat produkt, ke kteremu existuji substituty je to vzdycky velmi negativni jev, kteremu se snazi kazdy rozumny manager vyhnout.

    Pri omezeni vyrobnich kapacit je proto nutne delat takove kroky (cenove nebo jine) aby tento jev nenastal.

    Hlavne to znamena ze prodava pod cenou. To ze produkt neni docasne skladem by az tak nevadilo (viz treba predobjednavky pred uvedenim na trh).
    9.12.2013 19:51 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Nauc se cist a chapat text. Vubec nechapu jak ten tvuj vylev souvisi s tim co jsem napsal ja.
    Jendа avatar 6.12.2013 19:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Pritom je klidne mozne, ze prodavat Tesly za premiovou cenu profikum (ti si kartu bez ECC beztak neporidi)
    Proboha, proč by profík potřeboval třeba na eh… kryptografické výpočty ECC?
    6.12.2013 21:17 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Protoze pripady, kdy pamet selze je prekvapive hodne viz http://www.cs.toronto.edu/~bianca/papers/sigmetrics09.pdf

    A kdyz se ve vypoctu splete, muze to mit u profika nedozirne nasledky (spadne most treba ;-) ). U cryptominera vskutku ne...
    Jendа avatar 6.12.2013 21:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    muze to mit u profika nedozirne nasledky (spadne most treba ;-) )
    Ještě jednou: kryptografické výpočty. Tím myslím třeba crackování nebo tak. Tam se fakt sem tam překlopený bit ztratí.
    6.12.2013 22:03 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Tak ja puvodne takovy typ profesionala na mysli nemel... Ale i toho by jiste dost rozladilo, kdyby se to stalo zrovna ve chvili, kdy zkousi spravny klic a byl by vyhodnocen jako chybny.
    7.12.2013 03:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ale i toho by jiste dost rozladilo, kdyby se to stalo zrovna ve chvili, kdy zkousi spravny klic a byl by vyhodnocen jako chybny.
    Kdyby se ta chyba na prostoru třeba 2^64 klíčů strefila zrovna do toho správného, tak bych si asi šel vsadit sportku. Podle krátkého hledání na googlu je to ještě řádově menší pravděpodobnost, než že vyhraju ve sportce a uhodí do mě blesk. Což je docela zajímavý, protože při uhození blesku by nejspíš k nějaké chybě v paměti došlo :-D.

    BTW když už přemýšlím o té sportce, není těžení bitcoinů vlastně něco jako speciální případ loterie?
    Jendа avatar 7.12.2013 05:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Kdyby se ta chyba na prostoru třeba 2^64 klíčů strefila zrovna do toho správného, tak bych si asi šel vsadit sportku.
    Hlavně když se to třeba při crackování A5/1 pomocí TMTO chytře™ udělá, tak danou komunikaci bys typicky cracknul několikrát, a to v časech od sebe exponenciálně vzdalovaných. Takže když z nějakého důvodu netrefíš ten první crack, tak si holt počkáš na další. U méně bezpečných operátorů :-) tohle dokonce zbytečně žere výkon, protože na masivně paralelním clusteru nejsi schopen crackovat tak, abys mnoho klíčů neobnovil zbytečně víckrát najednou.
    BTW když už přemýšlím o té sportce, není těžení bitcoinů vlastně něco jako speciální případ loterie?
    Solo mining je (pokud nemáš masivní HW), ale těžba v poolu ne. Aby pool dlouho nenašel blok** nebo ty bys dlouho nenašel nonce* (na běžném GPU každých ~10 sekund, protože minimálně ve starší verzi protokolu je jenom 32b a prostor 2^32 projdeš za chvíli), to by byla hodně blbá náhoda.

    * Nonce je blok s minimální složitostí. Pool je dává počítat klientům, aby se ujistil, že nepodvádí. Klienti reportují vyřešené nonce poolu a občas se zjistí, že nějaká nonce tvoří nejen fiktivní blok s minimální složitostí, ale i skutečný blok. Pak se pool zaraduje, protože našel blok.

    ** Leda že by pool měl mnoho nečestných klientů, kteří nereportují nalezené bloky. Tím ale okrádají všechny klienty poolu, tedy i sebe, proto k tomu nejspíš není motivace.
    7.12.2013 17:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    ad loterie: Mě v tom šlo hlavně o to, zda nehrozí nebezpečí, že se na to vztáhnou zákony o hazardních hrách (ne že bych chtěl někoho navádět :-D).
    Tím ale okrádají všechny klienty poolu, tedy i sebe, proto k tomu nejspíš není motivace.
    Vždycky se najde někdo, kdo si ten vztah neuvědomí. Stejně jako se stále najde někdo kdo otevře box označený jako radioaktivní a vytáhne z něj válec s kobaltovými tabletami (jsem si říkal, že ty lidi už tak blbí snad dneska nejsou).
    7.12.2013 20:20 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Z ekonomického hlediska je přece naprosto logické, proč podvádět a nereportovat blok - místo pouhého podílu berete vše. Takže je IMHO velká šance, že to lidi budou dělat - pokud je někdo nebude kotrolovat.
    Jendа avatar 7.12.2013 20:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Z ekonomického hlediska je přece naprosto logické, proč podvádět a nereportovat blok - místo pouhého podílu berete vše.
    To je velice zajímavý nový typ útoku. Mohl bys podrobněji popsat, jak funguje?

    (Po vypočítání nonce nejde změnit coinbase, protože by to změnilo hlavičku bloku a tedy i výsledný hash.)
    8.12.2013 16:22 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Já netuším jak to funguje ani jestli je to možné , pardon :) Jen jsem v podstatě reagoval na
    Leda že by pool měl mnoho nečestných klientů, kteří nereportují nalezené bloky. Tím ale okrádají všechny klienty poolu, tedy i sebe, proto k tomu nejspíš není motivace.
    Jendа avatar 8.12.2013 20:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Myslel jsem to přesně tak, jak jsem to napsal :-). Nereportování znamená zatajení. Když miner v poolu najde blok, má jen dvě možnosti - buď ho pošle do sítě (pak se připíše odměna všem v poolu), nebo ho zahodí (pak se nepřipíše odměna nikomu, tedy ani jemu). Není možné ex-post po nalezení upravit coinbase transakci, aby mířila na soukromý účet minera, protože hash se počítá z celého bloku - úpravou transakce hash změníš a blok pak už nebude validní.
    Bystroushaak avatar 7.12.2013 21:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Stejně jako se stále najde někdo kdo otevře box označený jako radioaktivní a vytáhne z něj válec s kobaltovými tabletami (jsem si říkal, že ty lidi už tak blbí snad dneska nejsou).
    O lidské blbosti si netroufám pochybovat. Můj oblíbený případ:
    An identical lighthouse was found completely destroyed, and its radioactive power element discarded at a bus station in the city of Kingisepp, 50 kilometres away from the crime scene. Three people who the police established were the perpetrators died from radiation poisoning.
    -- Radioisotope Thermoelectric Generators

    Jinak wikipedie poskytuje docela dost čtení na dlouhé zimní večery, třeba tohle člověku vezme iluze docela dobře; List of military nuclear accidents.
    Jendа avatar 7.12.2013 22:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Je čas přidělat si spektrák/geiger na kolo a začít s tím jezdit po okolí. Třeba se něco najde.
    7.12.2013 22:41 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Hezké, obzvlášt potěší jak zařadili Prahu do společnosti incidentů z Indie a Ruska.
    8.12.2013 00:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ale zase ten člověk reagoval docela dobře (poslal ženu a dítě pryč a došel si pro kvalitnější geiger a následně zavolal úřady).
    Jendа avatar 8.12.2013 02:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ale zase ten člověk reagoval docela dobře (poslal ženu a dítě pryč a došel si pro kvalitnější geiger
    Až potud dobré.
    a následně zavolal úřady
    A tohle bylo blbě. V takovém případě se nevolá 150, ale 910114321@sip.odorik.cz (funguje i z PSTN).
    8.12.2013 04:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    :-D To se nevyplatí. Lepší je výlet k nějakýmu ruskýmu majáku. A vlastně stačí jako David Hahn nakoupit kotel věcí jako detektory kouře, thoriové síťky do lamp apod.

    P.S. Docela by mě zajímalo zda se někdo nepokusil na vlastní pěst vyzvednout pár těch atomovek co byly zahozený do oceánu.
    8.12.2013 16:26 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    A tohle bylo blbě. V takovém případě se nevolá 150, ale 910114321@sip.odorik.cz (funguje i z PSTN).
    Někdy mám pocit, že tady probíhá nějaká dlouhodobá soutěž, kdo bude ten úplně nejvylízanější hárdkór nerdfrikulín na webu.
    9.12.2013 13:12 Thread
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    A já mám neustále pocit, že vy tu pane ovocníčku provozujete nějakou soukromou soutěž o největšího anti-opensource, anti-geek, anti-internet autoritáře a zastánce policejního státu. Nebo jen vytrvale trollíte...
    8.12.2013 12:37 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Souhlasím. Navíc zářič nebyl vysoce nebezpečný, ale zřejmě, podle toho jak vypadal váleček, tak tam byl desítky let.
    Jendа avatar 8.12.2013 20:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Navíc zářič nebyl vysoce nebezpečný
    To hodinkama nemusíš poznat. Takový malý stroječek může mít dost pochybnou přesnost, pokud se blízkostí zářiče přehltí.
    9.12.2013 00:38 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    To že jsem ho nebral jako bylo odsud a to jak vypadal váleček odsud
    Jendа avatar 6.12.2013 22:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ten paper tvrdí, že v mém notebooku (64 Gb RAM) dochází ke 3 chybám za hodinu? WTF?
    25,000 to 70,000 errors per billion device hours per Mbit and more than 8% of DIMMs affected by errors per year
    Tohle mi taky nějak nevychází, znamená to, že ~desetina pamětí chybuje pořád, a zbytek skoro vůbec? Pak tu desetinu jde vyřadit memtestem.
    7.12.2013 02:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Taky mě to přijde moc. To by tak jednou za den spadnul OS (většina by nejspíš šla do nepoužité paměti nebo do nedestruktivních dat). Zase na notebooku většinou neprovozuješ datacentrum (obligatory xkcd reference requested :-D).

    BTW je docela vtipný, že zrovna tuhle posílal admin z mé univerzity zajímavost, že poprvé po hodně dlouhé době (určitě ne v hodinách) došlo k opravitelné chybě na jednom serveru :-D.

    Jo jsem si říkal, že do toho museli počítat i nějaké vyhořelé datacentrum :-D. Jinak pokud těch 8% je hard error (a ne dočasné nakopnutí nějakou energetickou částicí z poudra čipu), tak se po selhání opravdu může vyměnit (ale to už je většinou kryptovýpočet poškozen).
    Jendа avatar 7.12.2013 05:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Dočetl jsem to a nejsem o moc moudřejší.
    To by tak jednou za den spadnul OS (většina by nejspíš šla do nepoužité paměti nebo do nedestruktivních dat).
    No hlavně bych to viděl při memtestu. To by memtestem neprošel žádný počítač…
    7.12.2013 18:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Já to nedočetl (jen prolétl), ale nejsou ty hard chyby až časem? Čili po zakoupení a následném memtestu je paměť OK. Pokud nejsou, tak s tebou souhlasím, protože jiná varianta mě nenapadá :-/.
    Jendа avatar 7.12.2013 18:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Memtest nedělám jenom po zakoupení, ale i v okamžicích naprostého zoufalství, když počítač prostě nefunguje :).
    7.12.2013 20:27 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    To jsem taky jednou udělal. A chyba, tak jsem vyndal modul, abych zkusil, který s z dvou osazených to je. Ale pak jsem zjistil, že chybují oba. Tak jsem do počítače dal úplně jiný a taky. Tak jsem se zhrozil, že jak jsem do té desky dával moduly, tak je ona všechny sešrotovala.

    No, naštěstí se ukázalo, že ten memtest byl nějak špatně nainstalovanej nebo měl rozbitá data, a prostě pak v jednom testu všechny moduly vyplivoval, i když byly zdravé (ale je to chyba programu, měl by si ty uložené vzory nejdřív ověřit hashem).
    7.12.2013 20:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    hmmm ... žeby?
    8.12.2013 16:28 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Je to možné, myslím že to failovalo na té adrese. Ale tuším to opravila opětovaná instalace balíčku z repozitáře (pravda, je možné, že mezitím dostal ten bugfix).
    7.12.2013 22:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Do takovýho stavu jsem se ještě nedostal :-D. Maximálně na stroji, kterej byl stejně blbej (deska ALI BXcel).
    7.12.2013 21:52 tydýt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    ...v mém notebooku (64 Gb RAM) dochází...
    jste se pane asi trochu upsal, snad jste myslel PC, jinak jsem totiž ještě noutbuk s tak velkou pamětí neviděl, v pc shopech maj tak maximálně herní noutbuky 16 Gb RAM
    7.12.2013 22:07 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Gb není GB
    Baník pyčo!
    7.12.2013 22:44 tydýt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    sory, už to studuji http://cs.wikipedia.org/wiki/Byte
    7.12.2013 22:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    tady někdo nezná jednotku binární informace ;-).
    7.12.2013 22:45 tydýt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    sory, už to studuji http://cs.wikipedia.org/wiki/Byte, holt zapomínám :-(
    Jendа avatar 7.12.2013 22:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Koupil jsem to se 4 GB a přidal do toho další 4 GB. Stálo to asi tisícovku.
    Jendа avatar 7.12.2013 22:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Stálo to asi tisícovku.
    (jako ta paměť, notebook byl samozřejmě dražší)
    7.12.2013 23:06 tydýt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    se Vám omlouvám, sem si neuvědomil jak jsou ty jednotky http://cs.wikipedia.org/wiki/Byte, promiňte :-( za můj zbytečný komentář
    Jendа avatar 9.12.2013 15:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Šmarja, klid, nic se nestalo, zabíjet tě za to nebudu (možná :).
    Jendа avatar 6.12.2013 22:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    prodavat herni grafiky minerum a nasirat hrace, ze je vyprodano
    A co opačně? Prodávat herní grafiky hráčům a nasírat minery, že je vyprodáno? Jak může výrobce odlišit, za jakým účelem si kartu kupuju? Má pomocí DRM těžbu Bitcoinů zakázat?
    6.12.2013 09:05 cx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    aky software bezi na tych radeonoch ? Mozete niekto pastnut link ?
    Jendа avatar 6.12.2013 19:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Jak to myslíš? Spustíš na tom například cokoli v OpenCL.
    6.12.2013 20:19 lister
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Tak nějak pořád nemůžu pobrat, jestli ta akce Franty Fuky je opravdu míněna vážně. Ale asi se fakt najdou joudové, který mu to pošlou :-/
    7.12.2013 10:10 Stanley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    A co teprve to množství nevěřících joudů v diskuzích. Někdo holt jen hloupě kecá v diskuzích a někdo zase bitcoiny ke své spokojenosti používá. Neznám jinou službu která by mi umožnila zaplatit za notebook do USA s poplatkem cca 2Kč. Jestli vy ano, tak napište a třeba příště zkusím to.
    Jendа avatar 7.12.2013 18:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Podle mě myslel ten dost nevýhodný kurz, který Fuka má. A mně nezbývá než dodat: spusť stejnou službu s lepším kurzem, určitě to spousta lidí ocení a trhneš na tom.
    Agent avatar 7.12.2013 00:37 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Návratnost ale stojí na tom, zdali (jsem přesvědčen, že jednou ano) či jak brzy tahle bublina splaskne. Jakákoli kryptoměna totiž stojí na ještě větší vodě než třeba dolar (již dávno nekrytý zlatem)
    A zlato má nějakou pevnou hodnotu nebo je jeho hodnota taky spekulativní? Čim je vlastně kryté zlato?

    Vždycky dojde k tomu, že cena prostředku používaného k placení přeroste jeho reálnou hodnotu. Peníze jsou jen papírky jejichž reálná hodnota je mizivá. Kdybychom místo nich používali knoflíky, je to jedno.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Jakub Lucký avatar 7.12.2013 13:09 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Zlato je kryté konkrétní průmyslovou hodnotou. Pokud by ho nechtěly (nejen) ženské nosit na sobě, dají se z něj pořád udělat luxusní dráty pro audoifily nebo nějaká elektronika, prodejná za cenu, která ti to tvoje zlato +- zaplatí...

    Teoreticky se tak dají používat i jiné suroviny, ale ty mají blbý poměr množství/cena (málokdo asi má skladiště 100x100 metrů na hliník/železo)

    Nekrytý dolar je víceméně papír, takže jeho jediná praktická využitelnost bude asi topivo. Uvážím-li, kolik se toho musí slisovat na jednu briketu, tak to asi nebude moc stát za to...

    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    7.12.2013 13:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Zlato je kryté konkrétní průmyslovou hodnotou.
    Čímž se moc neliší od nekryté měny, ztrátu krytí tu akorát způsobují jiné vlivy.
    Quando omni flunkus moritati
    Jakub Lucký avatar 7.12.2013 16:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Tak se pojďme bavit o pravděpodobnosti. Co je pravděpodobnější, že nějaký stát zkrachuje, nebo že se náhle přestane zlato průmyslově i esteticky používat?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    7.12.2013 17:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    No pokud zkrachuje nějaký velký stát (nebo hodně států) tak se zlato na estetiku moc používat nebude... V průmyslu se navíc může začít používat levnější nahradní materiál (díky nanotechnologii může přijít průlom každou chvíli).
    Jendа avatar 7.12.2013 18:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Po objevu neutronových transmutací jsme měli velké štěstí, že se jádra stabilních izotopů zlata trefila svojí konfigurací zrovna tak, že nejdou rozumně vyrobit. Pokud by zlato dokázal vyrobit ve sklepě kdejaký magor, který si koupil urychlovač, podobně snadno, jako se dá třeba křemík vyrobit z hliníku, tak by to byl docela průser. Teď přijde fúze a bude se vyrábět třeba hélium. Co bude dál?
    7.12.2013 20:26 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Cena zlata je čistě a jen založená na víře, na emocích lidí a na jeho nedostatkovosti. Stejně tak je cena pravých diamantů, nosorožších rohů, tygřích varlat, a mnoha dalších předmětů, které někdo považuje za cenné a je ochoten za ně hodně platit.
    8.12.2013 16:31 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Tam jde ale i to to, že i v případě ztráty důvěry v jeho investiční/směnné užití nemůže vybouchnout úplně. Nestane se prostě totální "crash", což se může přihodit s cenným papírem nebo bitcoinem, kde je tržní hodnota *čistě* závislá na tom, že je po tom poptávka jako po měně. Pokud trh zpanikaří, tak se z bitcoinu může stát naprosté nic, zatímco to zlato může ztatit i velkou část hodnoty, ale úplně absolutně holej zadek vám nikdy nezůstane. To je docela podstatné omezení investičního rizika.
    Jendа avatar 8.12.2013 20:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Jak už jsem se několikrát ptal :), existuje nějaký řádový odhad, jak moc by zlato v tomto případě kleslo? Na desetinu? Setinu? Fakt vůbec netuším, kolik je za to ochoten zaplatit třeba ten polovodičový průmysl.

    Btw. ještě je tu jedna možnost crashe, jak už jsem psal výše, a to, že se zlato naučíme vyrábět.
    9.12.2013 21:36 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ten prumysl je za to mozna ochoten zaplatit i desetinasobek. Jenze kdyby lidi prestali zlato pouzivat jako "investici", tak by vznikl obrovsky previs nabidky pro ten prumysl a cena by sla treba na setinu. Ja teda moc rozdilu mezi cennym papirem a zlatem nevidim. Jestli budu mit po krachu setinu, nebo nulu me asi tak nerozhazi, protoze pak bude mit vetsi hodnotu jidlo v me spizirne.
    Jendа avatar 9.12.2013 21:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ten prumysl je za to mozna ochoten zaplatit i desetinasobek. Jenze kdyby lidi prestali zlato pouzivat jako "investici", tak by vznikl obrovsky previs nabidky pro ten prumysl a cena by sla treba na setinu.
    Jo, tak jsem to myslel, neumím se vyjádřit :-).
    a cena by sla treba na setinu.
    A mě právě zajímá, jestli se dá odhadnout, jestli to bude desetina, setina nebo tisícina.
    9.12.2013 23:09 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Průmysl používá něco v objemech cca 10% produkce. Problém průmyslu je ale v tom, že jím spotřebované zlato se v podstatě "ztrácí", na rozdíl od mincí, prstenů, prutů a dalšího šperkařského zboží je v průmyslu v produktech v tak malých koncentracích, že jeho vytěžení po použití produktu je dražší než získání zlata z dolu někde v Africe.
    10.12.2013 08:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Pokud vím, tak Číná dováží elektronický odpad, aby z něj ty drahé kovy recyklovali.
    Quando omni flunkus moritati
    Bystroushaak avatar 10.12.2013 14:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Doporučuje 9 z 10 čínských otroků. Related.
    10.12.2013 14:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Nějaký odkaz na to, jak ti otroci vznikají? Potulují se Čínou lovecká komanda, koho chytí, toho prodají do otroctví?
    Quando omni flunkus moritati
    7.12.2013 18:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Já bych používal měnu krytou něčím jako stabilním olovem (klidně i ocelí, hlavně pokud je separace izotopů neefektivní). Po čase by pak navíc stoupala cena :-D (proč mě to jen asociuje bitcoin :-O).
    Jendа avatar 7.12.2013 18:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Jenže to pak způsobuje inflaci té měny. Jako má Bitcoin matematicky určenou deflaci, tak tohle má fyzikálně určenou inflaci :-).
    Jendа avatar 7.12.2013 18:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Zlato je kryté konkrétní průmyslovou hodnotou. Pokud by ho nechtěly (nejen) ženské nosit na sobě, dají se z něj pořád udělat luxusní dráty pro audoifily nebo nějaká elektronika, prodejná za cenu, která ti to tvoje zlato +- zaplatí...
    Nevěřím tomu, že by taková cena zlata byla 1000 Kč/g. Zdroj?
    9.12.2013 18:44 mck182
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Daj se koupit zlate slitky (kterym vznesene rikaji "zlata cihla") a ty stoji neco kolem 1100Kc/g, viz napr. --> http://www.ceskamincovna.cz/investicni-zlato-cihly-slitky-393/investicni-zlata-cihla-1g-3015-p/
    Jendа avatar 9.12.2013 19:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Samozřejmě, to vím. Ale ptal jsem se na jejich cenu v případě, že by spousta lidí nepoužívala zlato jako směnný prostředek, ale jen pro výrobu drátků k čipům, nanocoating a podobně.
    10.12.2013 10:41 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    1100? To by ses nechal pekne natahnout.
    19.12.2013 18:43 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Skladiste 100x100x3 m pojme 30000 m^3 hliniku, to je 81000 t a s vykupni cenou 30kc/kg je to 2.43*10^9 kc, coz je vic, nez statni dluh CR.

    --

    Yokotashi

    chapadla.cz

    >> 17a5a9b8d43506f97f62d76322595ada e42753a936e81c3c42ac5eb07222f746aaf4a3e1 <<
    Jendа avatar 19.12.2013 22:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Státní dluh je o tři řády jinde.

    Co jsou ty hashe(?)?
    Jakub Lucký avatar 20.12.2013 10:53 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Otázka je, jestli, když si budu potřebovat někam uložit tři sta tisíc, jestli si do sklepa navezu 4 metry krychlové hliníku, nebo si koupím sedm slitků po padesáti gramech a uložím je v bance.
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    mirec avatar 10.12.2013 13:13 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Nikto nepoužíva virtex 7 alebo iné FPGA?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Jendа avatar 10.12.2013 14:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ne, už ani na FPGA se nevyplatí těžit. Vyplatí se přeflashovat je na něco užitečnějšího.
    mirec avatar 10.12.2013 20:37 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě

    Lámanie DES na FPGA je dosť stará záležitosť. Hlavne preto som premýšľal nad tým, či by to nebolo výhodné ...

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.12.2013 20:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    No pokud chceš maximální výtěžnost, tak samozřejmě ASIC, FPGA je na statické úlohy (jako hashovací funkce) vždy architektonicky pomalejší.
    11.12.2013 22:55 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    No, za prvé tu mnohým nedochází, že čím větší těžba, tím méně jednotkové hodnoty. Takže buď jsou těžaři dutohlaví nebo je jim u kompu zima, že kupují nevyužitelný výkon vyrábějící při daném tiku více teplo než co jiné. Za druhé, ty karty jsou vyráběny v relativně malých sériích, což přirozeně vede k jejich vykoupení všemi těmi, kdo sleduje rostoucí ceny všeho, co neroste samo jen ze slunce a vody. Proto je nejen bitcoin jaksi z podstaty nikoli matematické (pouze někteří matematici pochopili a namodelovali) samoregulující se kyberměna. Hádejte, kdo a proč /dev/null bitcoinové burzy, což jsou jen rutinně (tj. diletantsky pro podmínky cyberwars) zabezpečené servery. A včíl meditujte, ogaři.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Jendа avatar 11.12.2013 23:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    No, za prvé tu mnohým nedochází, že čím větší těžba, tím méně jednotkové hodnoty.
    To je u zlata taky (resp. tam klesá přímo hodnota gramu zlata, tady je jenom obtížnější vytěžit jednotku, ale cena jednotky neklesá). Jsou jeho těžaři dutohlaví?
    Takže buď jsou těžaři dutohlaví nebo je jim u kompu zima, že kupují nevyužitelný výkon vyrábějící při daném tiku více teplo než co jiné.
    Těžbou mírně zvýšíš difficulty všem, ale vytěžené BTC přistanou u tebe na účtu.
    Hádejte, kdo a proč /dev/null bitcoinové burzy, což jsou jen rutinně (tj. diletantsky pro podmínky cyberwars) zabezpečené servery.
    Parse error. Kdo?
    12.12.2013 16:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Jsou jeho těžaři dutohlaví?
    AFAIK nejsou, protože cena zlata je na trhu menší, než náklady na jeho vytěžení, tak se doly zavírají.
    Těžbou mírně zvýšíš difficulty všem, ale vytěžené BTC přistanou u tebe na účtu.
    Není to dnes náhodou tak, že se to vyplatí jenom na hardware zaměstnavatele? (Tj. tam, kde neplatíš elektriku.)
    Quando omni flunkus moritati
    12.12.2013 22:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Nebo pokud ti nejde o zisk, ale o anonymní převod CZK → BTC (přes médium - elektřina).
    20.12.2013 15:57 volvox | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Přesně tak, já tak peru špinavou elektřinu z Temelína, abych si pak mohl koupit kvalitní elektřinu z uhlí...
    23.12.2013 12:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Jednodušší je elektřinu z Temelína odfiltrovat - http://www.nucleostop.de/
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 23.12.2013 12:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Ještě, že máme střídavý proud, takže se radioaktivní elektrony jenom přesouvají tam a zpátky, a pokud je mezi tebou a Temelínem dost dlouhé vedení, tak se ti do bytu nedostanou.
    23.12.2013 17:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě
    Tak mě napadá co s těma elektronama udělá jednocestnej usměrňovač (proud teče jen při jedné půlvlně - v jednom směru).
    23.12.2013 17:57 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: bitcoinová mánie takřka vyprodala Radeony na celé planetě

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.