abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 975 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy

    3. 10. 2014 | David Ježek | Hardware | 6947×

    BendGate je novým heslem, které si Apple nedá za rámeček, podobně jako před lety AntennaGate. Jenže dnes už nemá u kormidla Jobse schopného vymámit z jalové krávy tele, ale obyčejném Cooka. Než se ale ponoříme do nejsmradlavějšího bahna současné IT doby, podíváme se na další témata.

    Obsah

    Příští Apple iMac dostane superjemný 5k displej

    link

    Sféra IBM PC stihla adaptovat nové 5k displeje rychleji. Byl to Dell, kdo jako první veřejně předvedl monitor s rozlišením 5120×2880, čtyřnásobným oproti oblíbenému 2560×1440. Dnes již víme, že k připojení takového monitoru bude potřeba nejnovější DisplayPort 1.3 (nebo něco podobně rychlého), ale to iMacu nevadí, tento all-in-one počítač je k takovému displeji připojen interně.

    Právě nová generace iMacu v nejvyšší verzi toto rozlišení nabídnout. Nižší modely zůstanou u konzervativnějších rozlišení, a navíc u integrované grafiky v CPU Intel Haswell Refresh (byť údajně půjde o nejvyšší verzi Iris Pro GPU – mimochodem, bude to opravdu Haswell Refresh, na neustále odkládaný 14nm Broadwell už Apple nečeká). Vyšší přinesou zmíněné superjemné rozlišení. Apple se také s příští generací navrátí ke GPU od AMD, když poslední dobou využíval hlavně Nvidia GPU (samozřejmě krom integrovaných Intelů).

    Radeony R9 300 od AMD údajně s 20nm GPU

    link

    Když už jsme u těch GPU, tak jeden blesk z čistého nebe. Ač informace o výrobních procesech TSMC lítají od jednoho konce k druhému, objevila se informace, že chystaná příští generace minimálně pro nejvyšší hi-endové GPU využije rovnou superdrahý a nejpokročilejší 20nm výrobní proces. Ten, na rozdíl od 16nm FinFET procesu, je převážně die-shrinkem stávající 28nm technologie, kterou má TSMC dobře odladěnu a AMD ji po léta využívá, takže by adaptace GPU na 20nm proc neměla být tak složitá, jako byť jen uvažování o 16nm FinFET výrobě GPU s – odhadem – 10 miliardami tranzistorů na taktu 1 GHz+. Zatím mi to ale přijde spíš jako něčí vlhký sen, případně půjde o výrobu u GlobalFoundries, nemající s TSMC nic společného.

    Z nevzdálené historie se sluší připomenout, že AMD jako první uvedla ve spotřebitelském segmentu z hlediska netriviálních grafických karet jak GPU vyráběné 40nm technologií u TSMC (na Radeonu HD 4770), tak 28nm GPU na Radeonu HD 7970.

    Vývoj 16nm technologie FinFET u TSMC zdárně pokračuje

    link

    Nicméně další oslí můstek: o 16nm FinFET ARMech vyrobených v TSMC se již hovořilo v souvislosti s Huawei. Ta má jako první takové čipy ve svých smartphonech použít. TSMC přímo s ARMem se nyní opět připomněly a sdělují světu, že vše je na dobré cestě. Na stávajících jádrech Cortex-A53 a A57 v 4+4jádrovém uspořádání big.LITTLE dosahují taktů až 2,3 GHz při nižší spotřebě. Konkrétně jádra A55 mají za běhu baštit v této verzi pouze 75 mW s tím, že další vývoj výrobního procesu umožní ještě vyšší pracovní frekvence a sníží spotřebu. To je zkrátka FinFET, což konkrétně v případě TSMC znamená klasický 20nm proces, jehož řídící prvky tranzistorů jsou „postaveny na výšku“ a tudíž při pohledu shora menší a tudíž označované jako 16nm. Jestli toto má nějaký význam i z hlediska budoucí přenositelnosti alespoň části výrobním návrhů z 28nm/20nm výroby velkých GPU do tohoto FinFET světa, je předčasné soudit. To ví pouze TSMC a AMD, či Nvidia. Kdyby to ale šlo hladce / rychle / snadno, tak jistě stále nepřešlapujeme na 28nm čipech klasického provedení.

    iPhone 6 Plus vykazuje závady v návrhu konstrukce, je mechanicky poddimenzovaný

    link

    A nyní už k největšímu tématu posledních dní. Vše dobře ilustruje doprovodné video, ale pro případ, že jste toto téma zcela minuli: Někteří majitelé čerstvě uvedeného iPhone 6 Plus si po pár dnech stěžovali, že se jim telefon ohnul. A jelikož je z hliníku, tak už se samozřejmě nenarovnal, zůstal ohnutý. Po kratším bádání se zjistilo, že se telefon ohýbá zejména v oblasti u tlačítek hlasitosti, kde je ztenčená konstrukce hlavního hliníkového rámu a uvnitř se nachází přišroubovaný plíšek mající konstrukci vyztužit. Jenže ten spíš působí jako páka a lépe usnadňuje ohnutí telefonu, pokud je na „správném místě“ vyvinut potřebný tlak. Nebudu se více vrtat v tom, jak diletantské a z hlediska práce konstruktérů Applu odfláknuté je to, že 7,1 milimetru tenký 5,5palcový telefon se takto ohýbá, k tomu jsem se již vyjádřil na Deep in IT. Dnes pouze k tématu doplním to, co se objevilo.

    Apple celou věc komentoval tak, že s takovýmto problémem se mu z miliónů prodaných kusů hlásilo pouze 9 zákazníků. Pokud budeme Applu věřit (to nechám na vás), pak se ale sluší dodat, že to asi mnozí ani nezkoušeli, protože Apple je znám zamítáním reklamačních nároků i na očividnější věci, kde nemohlo dojít k pochybení uživatele (vzpomenu dávnou aféru kolem akumulátorů tuším v iPodech, kde došlo až na soudní záležitosti). Je jasné, že když se někdo k produktu velikosti 15,8 × 7,8 × 0,7 cm chová tak, že jej nosí po kapsách, dojde k nějakému namáhání konstrukce ohybem či rotačním tlakem. Kdyby byl přístroj plastový, patrně by se konstrukce lépe vracela do výchozí polohy a nezůstávala prohnutá trvale, ale takto se zkrátka chová hliník, zejména pokud je jeho tloušťka zhruba milimetr až dva. Toto Apple evidentně podcenil.

    Zatím není žádná informace, jestli bude věc nějak nadstandardně řešit v reklamacích či výměnách. Alespoň částečným řešením jistě je používat nějaký obal, ale to už za prvé zvětšuje konstrukci (což mohl Apple udělat sám rovnou v návrh, ale to by se nedostal na 7,1 mm) a za druhé zmizí efekt „iPhonu v ruce“, což je dle mnohých onen pověstný „pussy magnet“ (klidně si dosaďte i jiné zvíře než kočku domácí). Dalším řešením pochopitelně je nenosit telefon „freecoolínsky“ volně v kapse těsných kalhot, ale to je také pro mnohé nepřijatelné. Velký tenký mobil je prostě kompromis vyžadující specifické zacházení. A celé je to jen o tom, jestli Apple nastavil mezní hodnotu namáhání dostatečně daleko, aby telefon přežil standardní tvrdší zacházení v průběhu let, nebo příliš riskoval a vymstilo se mu to hned na začátku prodeje. Podle mě to druhé, prohnutých iPhonů 6 Plus bude postupem času jen přibývat a spousta lidí bude mít výraz člověka, co právě vyjel z prodejny aut a nějaké hovado do něj hned nabouralo. Při ceně někde mezi 25 a 35 tisíc Kč (dle konfigurace) je to opravdu drahý špás.

           

    Hodnocení: 62 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.10.2014 08:31 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Lidi co dají dnes přes 20tis za to, aby si mohly s někým na dálku popovídat to asi budou mít v hlavě natolik pomíchaný, že ohnutý mobil nebude ten největší problém, který musí řešit.
    3.10.2014 08:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No co, prohnuté obrazovky jsou teď hit (aspoň podle markeťáků), tak proč by nemohl být prohnutý i iPhone…
    3.10.2014 20:08 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    no ale to apple podcenil nepouzitim ohebneho OLED...
    3.10.2014 20:09 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    tim spis, kdyz slo iphone pred zvednutim spravnym prisednutim vytvarovat do ergonomie ohnuteho sluchatka... protoze prece kazda apple ovce ma xicht jako prdel, kdyz ne primo xicht na prdeli.
    Rezza avatar 3.10.2014 12:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Uz mame objednany Passport, trosku pod 20, ale proste si na dalku chci povidat :).
    eagle.metawerzum avatar 4.10.2014 14:18 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    16 tisíc něco, jsem ho viděl v předprodeji. Já mám Z10 a jsem spokojen. Uvidíme kolik bude stát Classic. Pak možná zvážím update ze Z10 :-)
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    Rezza avatar 6.10.2014 15:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Ja za neho dal vic, protoze objednan z UK. U nas je sice nejlevnejsi, ale k dispozici az za mesic. A je to ultimatni zarizeni!
    3.10.2014 13:14 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Tomu zarizeni se rika telefon je z historickych duvodu, spis je to PDA ktere jako jednu z (mnoha) funkci podporuje funkci "popovidani s nekym na dalku".
    Conscript89 avatar 3.10.2014 13:49 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Tomu se rikalo MDA, ne?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    mikirc avatar 3.10.2014 14:27 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    To i moje staré MDA Vario, je pohodlnejsi a praktictejsi na volani, nez placka velikosti knizky.
    Byl jednou jeden...
    3.10.2014 14:43 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Ale není tak tenké!
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    3.10.2014 20:44 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Zase to volani, nevim co s tim mate. Volani je u techto PDA typicky marginalni zalezitosti, proto je jeho ergonomie nepodstatna. Co je dulezite je ergonomie pri browseni internetu, facebooku, hrani her, sledovani filmu ...
    3.10.2014 15:58 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    iPhone není primárně zařízení na popovídání si s někým na dálku. Dokonce to primárně není ani chytrý telefon ani hračka. (Tím je nějaký Android tak za 6000 Kč.) iPhone je primárně průkaz příslušnosti k určité sociální skupině, může též posloužit jako druhotný pohlaví znak. Je to něco jako kabelka nóbl značky. Takže to, jestli se ohýbá nebo ne, co všechno umí a jestli to uživatel využije, je vcelku jedno. Důležité je, že musí být kůl. Až přestane být kůl (třeba proto, že ho bude mít moc lidí), tak přestane fungovat jako vstupenka do sociální skupiny nebo druhotný pohlavní znak, a pak ho frikulíni ho přestanou kupovat.
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 16:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Já teda nevím v jakých sociálních vrstvách se pohybuješ ty, ale v minulé práci, kde byl plat rozhodně podprůměrný ho mělo asi 5 lidí z 16. Nebylo to kvůli sociálním vrstvám, či že by chtěli machrovat, ale prostě kvůli pohodlnosti. U všech z nich se jednalo o lidi 30+, táty a mámy od rodiny, kteří potřebovali něco co dlouhodobě funguje a není dementní, nic víc.

    Teď co dělám v praze, tak vidím každou chvíli někoho s iphonem v metru na schodech a jsou to lidi všech ras, tvarů, stáří a pohlaví. Nebudu popírat, že existují lidi které popisuješ, ale imho netvoří ani zdaleka takové procento uživatelů, jak si představuješ. Ostatně, zajímalo by mě z čeho vlastně čerpáš. To soudíš na základě známých? Nebo že se to tak nějak povídá? Nebo to tak musí být, protože iphone jsou drahé telefony, když je kupuješ od výrobce?
    3.10.2014 17:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Já teda nevím v jakých sociálních vrstvách se pohybuješ ty, ale v minulé práci, kde byl plat rozhodně podprůměrný ho mělo asi 5 lidí z 16. Nebylo to kvůli sociálním vrstvám, či že by chtěli machrovat, ale prostě kvůli pohodlnosti. U všech z nich se jednalo o lidi 30+, táty a mámy od rodiny, kteří potřebovali něco co dlouhodobě funguje a není dementní, nic víc.
    nemohu se zbavit dojmu, že v některém z uváděných parametrů silně kecáš

    přijde mi absolutně mimo zdejší relitu, aby táta nebo máma od rodiny v kategorii "plat rozhodně podprůměrný"[*] vydali "prostě kvůli pohodlnosti" celý svůj měsíční výdělek za telefon ...

    [*] kdy jen bydlení v něčem větším než jednopokoják v králíkárně a jídlo pro celou rodinu dokáže bez nějakého luxusu pohltit i více než ten jeden plat, čili prostor na šetření vpodstatě není
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 18:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    přijde mi absolutně mimo zdejší relitu, aby táta nebo máma od rodiny v kategorii "plat rozhodně podprůměrný"[*] vydali "prostě kvůli pohodlnosti" celý svůj měsíční výdělek za telefon ...
    Protože máš slabou fantazii. Operátoři ty telefony většinou nabízí se slevou, pokud je koupíš zároveň s úvazkem na dva roky a taky v tu chvíli nezahodíš starý telefon, ale prostě ho prodáš. To ti část pokryje.

    Na druhou stranu, v tu dobu jsem byl taky proti iphone, protože se mi zdál předražený a k ničemu. To že bych pro smartphone mohl mít nějaké využití jsem popíral ještě někdy před čtvrt rokem.
    pavlix avatar 3.10.2014 19:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Navíc jsou pro přesně pro tuhle sociální skupinu připravené různé splátkové programy. A není to jenom u nás, když jsem byl v Bostonu, byla tam nejčastější reklama právě na společnost, která poskytovala splátkové programy při nákupu iphone.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.10.2014 21:40 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    To, že na něj tak úplně nemají, přece neodporuje tomu, že funguje jako statusový symbol. Člověk si nasyslí na ajfon, protože se tím jakoby posune výš, nebo tak aspoň bude vypadat. Většina lidí chce bejt cool, takže když kolektivní nevědomí (čti: hodně marketingu a práce s médii) rozhodne, že ajfon je cool, tak co už lidem zbývá.
    pavlix avatar 3.10.2014 23:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    To, že na něj tak úplně nemají, přece neodporuje tomu, že funguje jako statusový symbol.
    Jo moment, na to jsem vůbec nereagoval, už jen proto, že jsem neměl sílu se pitvat v tom, jak moc jsou tyto symboly důležité právě pro ty, kteří na to až tak moc nemají. A to ani nemluvím o dětech, kvůli kterým si lidé berou tyhle hračky na splátky, což jenom potvrzuje, jak jde krásně cílit na nevýdělečné a přitom vybrat balík.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.10.2014 12:33 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    To jsou hrozné kyselé hrozny tady... :)
    7.10.2014 20:55 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Nedělej si iluze. Kyselé hrozny možná, ale to neznamená to, co si myslíš. Kdybych třeba já měl volné kapesko na ajfon, tak bych za to byl pochopitelně rád, a pak bych ty prachy použil na nějakou rozumnou věc...
    3.10.2014 21:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Protože máš slabou fantazii.
    doufám že nemám :-) a právě proto si tam představuju jiné důvody než "prostě kvůli pohodlnosti"
    Operátoři ty telefony většinou nabízí se slevou, pokud je koupíš zároveň s úvazkem na dva roky
    aby ta sleva byla nějak zajímavá, musí být ten úvazek poměrně vysoký ... hm, tak zpět, žádnej úvazek, abych nekecal blbosti, tak jsem se podíval na aktuální nabídku, a buď jsem slepej nebo nevidím, ale dotovaný telefony nemůžu u operátorů najít, jen na splátky?

    nicméně ty splátky, ač pomůžou na ten telefon "našetřit", tak nezařídí, aby těch 20 kKč v rodinném rozpočtu nechybělo, a teda chtěl bych vidět rodiče, kterej to dá "prostě kvůli pohodlnosti", místo toho, aby třeba vzal rodinu k moři apod.
    a taky v tu chvíli nezahodíš starý telefon, ale prostě ho prodáš. To ti část pokryje.
    to jako skutečně nějakou významnou část, nebo se bavíme tak asi o pěti pivech?
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 22:51 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    nicméně ty splátky, ač pomůžou na ten telefon "našetřit", tak nezařídí, aby těch 20 kKč v rodinném rozpočtu nechybělo, a teda chtěl bych vidět rodiče, kterej to dá "prostě kvůli pohodlnosti", místo toho, aby třeba vzal rodinu k moři apod.
    Na mě se nekoukej, já to nekupoval. Od té doby co mám taky iphone to ale začínám aspoň chápat, protože prostě nastavuje standard docela vysoko a to nějakým levným androidem nenahradíš.
    to jako skutečně nějakou významnou část, nebo se bavíme tak asi o pěti pivech?
    Většinou měli iphone už předtím, takže imho tak třetinu/polovinu.
    4.10.2014 01:42 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    prostě nastavuje standard docela vysoko a to nějakým levným androidem nenahradíš

    achjo
    Bystroushaak avatar 4.10.2014 02:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Jen pro jistotu, pokud jsi nečetl tři předcházející diskuze na tohle téma - já mám i android, takže mám přímé srovnání. Ten android je pomalá sračka, kde se sekají animace (jakože přechody v OS, ne gify) a prohlížeč (ani by mě nenapadlo přes to jít na net, kromě stavu nouze), GPS potřebuje desítky minut na to aby se chytla a foťák je jak něco z minulého desetiletí.

    Nechci tvrdit, že iphone je nějak super, to jen většina ostatních mobilů jsou pěkné sračky, kde se šetří na všem, na čem jde. Zrovna ve středu jsem se zasmál, když jsem byl s AW na tom talku v brmlabu a jeho telefon se náhodně restartoval a pak mu teprve dorazily SMS, co jsem mu posílal 30m před tím. Zažil jsem to taky, i když ne na tom co má teď, ale na tom co jsem měl před tím (s cyanogenem). Vážně mě nebavilo vysvětlovat lidem že mě neslyší, protože telefon má zrovna nějaký SW problém a že když ho restartuju, tak to zase fungovat začne.

    Oproti tomu iphone prostě funguje. Neseká se, GPS se načte za pár vteřin, foťák fotí relativně dobře. Docela jsem si i zvykl na ten styl ovládání, kde se moc nekliká, ale různě táhne (například v menu místo zpět není tlačítko zpět jako na androidu, ale prostě pohyb z leva do prava, atd). Přijde mi to takové přirozenější a imho to budou integrovat dřív nebo později všichni.

    Blackberry, které jsem měl před tím není špatné, jen ty jejich telefony jsou většinou stavěné na ty jejich předražené speciální tarify a na psaní emailu. Všechno ostatní je tam jaksi podružné a najít běžné aplikace občas bývá problém.
    4.10.2014 14:08 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No kdyz srovnavas iPhone za 20K s nejakym levnym Androidem, tak to se fakt nedivim ...
    Bystroushaak avatar 5.10.2014 00:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No kdyz srovnavas iPhone za 20K s nejakym levnym Androidem, tak to se fakt nedivim ...
    Ten android nemusí být tak levný, cenová hranice je tak do 10k. Jinak iPhone z druhé ruky koupíš od 4-8k, podle toho jestli 4s, nebo 5.
    5.10.2014 09:41 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Co je to teda za Android?

    Jinak ted nejakou dobu pouzivam Huawei G6 za 4.5K a zadne z tvych uvedenych neduhu nema. Za ty penize je to velmi slusny a bez problemu pouzitelny telefon. (a to srovnavam s highendovym SG Note 3). Na testovani mame v praci iPhone 4s a ze by to byla nejaka slava se rict neda, hlavne co se tyce rychlosti ...
    Bystroushaak avatar 5.10.2014 14:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Já mám například zkušenost se SG S4, LG P700, HTC G1, a nepřímou s tím, co má AW (netuším co to je). Nejlépe se choval S4, kde i více/méně fungovala GPS, ale po roce se každý z nich začne chovat divně jako různé zamrzání a tak.
    Na testovani mame v praci iPhone 4s a ze by to byla nejaka slava se rict neda, hlavne co se tyce rychlosti ...
    4s je skutečně už docela starý a rychlostí zrovna nezaujme. Ale to imho poznáš jen na výpočetně "náročných" úlohách, ne při běžném používání.
    5.10.2014 15:40 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    LG P700 je vic nez dva roky stary telefon za 3K, HTC G1 ... no to snad nema cenu ani komentovat ...

    S tou GPS se mi to nezda ... ja za ty roky s GPS problemy nikdy nemel (a to GPS pouzivam skoro denne). Ani neslycham, ze by s GPS mel nekdo nejake vazne problemy. Tak jako tak to spis bude hardwarovy problem konkretniho kusu/modelu a ne Androidu.
    ale po roce se každý z nich začne chovat divně jako různé zamrzání a tak.
    Hodne zalezi na tom, jak se k telefonu chovas - resp. jake aplikace do nej instalujes. Tohle je vyhoda AppStore a jeho schvalovani aplikaci ... Pokud je clovek trochu opatrny (clovek se musi chovat stejne jako u PC - nesmi proste instalovat cokoli nekde vidi), tak vetsinou tyhle problemy nema. Jinak reset do tovarniho nastaveni pomuze.
    4s je skutečně už docela starý a rychlostí zrovna nezaujme. Ale to imho poznáš jen na výpočetně "náročných" úlohách, ne při běžném používání.
    K tomu iPhone 4s, zadne vypocetne narocne ulohy na nem ani nemame ... UI je proste pomale, resp. obcas se trha ...
    Bystroushaak avatar 5.10.2014 17:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    LG P700 je vic nez dva roky stary telefon za 3K
    iPhone 5 je taky víc jak 2 roky starý, btw. Jinak ty 3k jsou dnešní ceny, ne ceny tenkrát imho.
    Hodne zalezi na tom, jak se k telefonu chovas - resp. jake aplikace do nej instalujes. Tohle je vyhoda AppStore a jeho schvalovani aplikaci ... Pokud je clovek trochu opatrny (clovek se musi chovat stejne jako u PC - nesmi proste instalovat cokoli nekde vidi), tak vetsinou tyhle problemy nema.
    Nikdy jsem toho moc neinstaloval. Budík, poznámkovou aplikaci, gps zobrazovače (kompas co naviguje k GPS bodu a tak). Rozhodně jsem těch aplikací neměl víc jak 10 a nebylo to nic obskurního.
    Jinak reset do tovarniho nastaveni pomuze.
    Jak kde. Viděl jsem i telefony, kde to nepomohlo, pomohlo až flashnout jiný firmware.
    K tomu iPhone 4s, zadne vypocetne narocne ulohy na nem ani nemame ... UI je proste pomale, resp. obcas se trha ...
    Je pravda, že 4s nemám a nikdy jsem neměl. Co jsem ale měl tak možnost pozorovat u kamaráda, tak to funguje všechno v pořádku. Ale u her to jde poznat. Offline navigace se mu taky docela seká.
    6.10.2014 14:18 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No, já můžu srovnávat HTC Desire HD a iPhone 4. Uvedení na trh +- dva měsíce, +- stejná cena ($500 tuším).
    • iPhone funguje, dělá co potřebuju, baterka se pořád drží, obvykle reaguje plynule, aktuální verze systému vyšla asi před třemi měsíci.
    • Desire HD svůj poslední update dostalo po roce od uvední, na Android 2.3.5. Neoficiální ROMky mají problémy od nefunkčních částí HW (nefotí...), přes nestabilitu, náhodně blbnoucí systémové funkce... A ani výkonnostně to Android 4.x nezvládá (ačkoliv výdrž na baterku je lepší, než byla u oficiální ROMky
    Souhrn: HTC leží v šuplíku "kdybych náhodou někdy chtěl dělat appku pro Android". iPhone mě taky spoustou věcí štve, ale dá se používat. Když si vemu, kolik starostí bych si ušetřil, kdybych si tehdy rovnou koupil iPhone místo toho HTC... :-D
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    pavlix avatar 6.10.2014 15:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    A kolik z těch starostí ušetřilo to, že nemáš alternativní firmware pro iPhone?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 6.10.2014 15:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Na iphone se dá flashnout android, btw. Viděl jsem to na vlastní oči u staršího iphone (2? tak něco), ale předpokládám, že to půjde i u těch nových.
    eagle.metawerzum avatar 4.10.2014 14:26 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Na jaké speciální tarify? Drahé je jenom BES, a to normální člověk nepoužívá. To využívají firmy. K BlackBerry s operačním systémem BB10 stačí normální tarif. Aplikací je dost, kromě svých nativních z BlackBerry World se dají využít i porty z Androidu.
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    Bystroushaak avatar 5.10.2014 00:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    BES a BIS.
    eagle.metawerzum avatar 5.11.2014 16:55 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    U BlackBerry 10 OS není BIS potřeba.
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    5.10.2014 15:48 ByCzech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Proč nic z toho na svém Android telefonu nepozoruju? Protože si umím vybrat? ;-) Nebo protože vy jste si vybral telefon s Androidem tak aby jste mohl na jinou platformu nadávat? Vyberete-li si kvalitní, zjistíte, že nic takového se vám dít nebude a navíc si těch zařízení za cenu iPhone koupíte 4-5, ale pravda, zase se nebudou umět ohýbat ;-).
    Bystroushaak avatar 5.10.2014 17:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Proč nic z toho na svém Android telefonu nepozoruju?
    To je asi stejně dobrá otázka, jako proč já to pozoruju - asi máme rozdílná zařízení. A nebo možná nechceš vidět.
    Nebo protože vy jste si vybral telefon s Androidem tak aby jste mohl na jinou platformu nadávat?
    1. Je to služební telefon, který jsem dostal i když jsem o něj nijak nestál.
    2. Nenadávám na něj (to bych napsal že je to třeba "sračka zpíčená"). Pouze jsem kritizoval, co mi vadí na telefonech, se kterými jsem přišel do styku.
    Vyberete-li si kvalitní, zjistíte, že nic takového se vám dít nebude a navíc si těch zařízení za cenu iPhone koupíte 4-5, ale pravda, zase se nebudou umět ohýbat ;-).
    Opravdu? Můj iPhone mě stál 8 tisíc. Ukaž mi kvalitní android za 1.6 - 2 tisíce korun. Resp. ukaž mi kvalitní android za 8 tisíc korun, který by mu mohl subjektivně konkurovat (tím nemyslím značku, ale co do velikosti a kvality displeje, výdrže baterie, rychlosti chytnutí GPS [5s kdekoliv, včetně budov], foťáku, velikosti interní paměti [32GB] a tak). Klidně si ho koupím, až tenhle telefon odejde.
    5.10.2014 18:37 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Resp. ukaž mi kvalitní android za 8 tisíc korun, který by mu mohl subjektivně konkurovat (tím nemyslím značku, ale co do velikosti a kvality displeje, výdrže baterie, rychlosti chytnutí GPS [5s kdekoliv, včetně budov], foťáku, velikosti interní paměti [32GB] a tak). Klidně si ho koupím, až tenhle telefon odejde.
    Treba LG G2. Ve vetsine tech veci bude lepsi nez iPhone 5, navic bude mit minimalne jeste rok zaruku. Jinak jiz zminovany Samsung SG4 taky neni spatny a ma nektere vyhody navic (vymenna baterie, slot na SD kartu).
    Bystroushaak avatar 5.10.2014 19:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Slot na SD kartu moc neupotřebím - už takhle tam mám víc místa, než kdy rozumně využiji. Ta možnost výměny baterie by se ale hodila, v tomhle iphone dost saje. Píšu si do poznámek.
    6.10.2014 22:23 jano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Mam telefon od Cat, ten sa neprehne ani ked po nom prejde buldozer. Da sa s nim telefonovat aj pod vodou a v nudzi sa s nim daju na stavbe zatlkat aj klince. Okrem toho sa pri jeho vahe da pouzit aj ako zbran, rozhodne sa neda stratit, lebo ked ho nemate, hned to poznate. Aby som bol cool, kupil som si k nemu v Lidli aj pracovne ponozky od tej istej firmy. Este zozeniem nejaky nakladac alebo bager, samozrejme Cat, ktorym sa budem vozit do roboty, potom uz budem sef aj na ceste ... skuste ma potom naburat ...
    7.10.2014 09:29 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    To telefonovani (hlavne prenos zvuku z ust do mikrofonu) pod vodou bych chtel videt.
    6.10.2014 23:57 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Prosím Vás, už se přestaňte ohánět tím chytnutím GPS do několika vteřin. Asi o fungování těch čipů a principu GPS moc nevíte a jestli to naběhne do 5s, tak to GPS prostě mají zapnuté hned od začátku, aniž to uživatel tuší, nebo získávají informace o poloze podle umístění AP-čka ( že by to byl případ té pozice v budově ? ), což umí Android taky.
    Bystroushaak avatar 7.10.2014 00:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Prosím Vás, už se přestaňte ohánět tím chytnutím GPS do několika vteřin. Asi o fungování těch čipů a principu GPS moc nevíte a jestli to naběhne do 5s, tak to GPS prostě mají zapnuté hned od začátku, aniž to uživatel tuší
    Čirou náhodou jsem v životě taky vystudoval obor Mechanik elektronik, takže o tom jak funguje GPS mám docela slušnou představu, díky za optání. Před pár lety jsem si s tím hrál přes nějakou GPS debugovací aplikaci na G1, kde ti to dokonce zobrazovalo jak ten telefon časem chytá jednotlivé satelity, takže představu mám poměrně jasnou a konkrétní.

    Když si nechám otevřené mapy, vypnu screen mobilu, popojdu 100 metrů a zase ho zapnu, tak to můžu pozorovat v praxi - prvně se zobrazí GPS bod staré pozice. Pak během třeba 2/3 vteřin to nakreslí kolečko kolem půlky ulice, jak se chytí první (nedostatečná) data z GPS a případně WIFI a kolečko se postupně zmenšuje, jak to dopočítává fix na základě polohy z vícero satelitů.

    Vtip je v tom, že když tohle udělám na iPhone, tak se během oněch 5 vteřin skutečně najde, s přesností třeba na metr/dva. Když to udělám zatím u libovolného jiného mobilu všech možných značek a operačních systémů, které jsem zkoušel, tak čekám. A čekám. Pak se chytnou highendové mobily. A třeba ten zmiňovaný LG se chytne ve městě až po 600+ vteřinách (10 minut, a ne, to není vtip). To GPS je tam prostě aby se neřeklo, že ho nemá, ne aby ho člověk mohl občasně používat.

    Tohle byl jeden z důvodů, proč jsem si vůbec kupoval iPhone - protože mi to bylo předvedeno na vlastní oči a uznal jsem, že tohle moc jiných mobilů s cenou z druhé ruky za ~8 tisíc nesvede. Neříkám, že to nezvládne žádný jiný telefon, jen jsem prostě v životě asi neměl to štěstí.
    nebo získávají informace o poloze podle umístění AP-čka ( že by to byl případ té pozice v budově ? ), což umí Android taky.
    Jo, a v lese to chytá AP-čka lesních včel a na louce včel lučních.
    7.10.2014 08:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    ... tohle moc jiných mobilů s cenou z druhé ruky za ~8 tisíc nesvede. Neříkám, že to nezvládne žádný jiný telefon, jen jsem prostě v životě asi neměl to štěstí.
    FTR, mám Sony Ericsson Xperia Pro (Iyokan) s víceméně aktuálním CyanogenModem, a často mi to pozici zobrazí ještě než stihne OSMAnd vykreslit mapu

    na druhou stranu, občas má "svůj den" a trvá mu to různě v řádu minut, někdy i desítek - to ale obvykle nevydržím[*] a zkusím ho restartovat, což velmi často pomůže a po novém spuštění se najde do půl minuty (ale říkám "velmi často", ne "vždy") ... jojo, před lety jsem odešel od woken, neb mě restarty nebavily, a už to máme zpět :-/

    [*] navigaci zapínám obvykle proto, že ji potřebuju, ne proto, že si s ní chci hrát a mám na to celý den ... což je u OSMAndu v kombinaci s tím, že triviální trasu plánuje v řádu desítek sekund, nad 100 km jsou to vždy minuty, dosti vražedné[**] ... bohužel nenašel jsem zatím nic lepšího, nějaké tipy (ideálně s balíčky na f-droidu)?

    [**] jednou jsem se vracel do Brna od Rouchovan, kde to tak úplně neznám, spěchal jsem hodit kolegu na vlak, takže to chtělo vyrazit a ne hodinu studovat mapu, no a navigovat mě to zažlo někde od Ivančic, kde už jsem to teda vůbec nepotřeboval ...
    Jo, a v lese to chytá AP-čka lesních včel a na louce včel lučních.
    a navíc s vypnutou wifinou :-)
    7.10.2014 20:38 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    GPS a přesnost metr/dva ?!? No to fakt máte dobrý telefon :-) :-)
    7.10.2014 20:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No ale vždyť je to přece ajfoun… :-)
    Bystroushaak avatar 7.10.2014 22:09 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    GPS a přesnost metr/dva ?!? No to fakt máte dobrý telefon :-) :-)
    Ježiš, to je pořád snaha něco dokazovat, hystericky si kopnout a zabučet dvěma smajlíkama.

    Metr/dva to zobrazí ty vektorové mapy, které nejsou zrovna nejpřesnější (ať již jde o apple/google/mapy.cz) a každý výrobce tam má silnici vždy trochu jinak. V praze, v silné zástavbě. Dostat z toho souřadnice by asi šlo přesněji.
    7.10.2014 20:54 Field
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    A o Assisted GPS jste slyšel? Možná by ho stačilo na tom Androidu jenom zapnout. Na iPhone je to zapnuté by default a vypnout se to myslím ani nedá.
    Bystroushaak avatar 7.10.2014 22:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Kdysi jsem na tom LG prošel celé menu a nic takového jsem tam nenašel. Tedy pokud jde zapnout, tak nevím kde.
    1.11.2014 21:15 BernyeHK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Opravdu? Můj iPhone mě stál 8 tisíc. Ukaž mi kvalitní android za 1.6 - 2 tisíce korun. Resp. ukaž mi kvalitní android za 8 tisíc korun, který by mu mohl subjektivně konkurovat (tím nemyslím značku, ale co do velikosti a kvality displeje, výdrže baterie, rychlosti chytnutí GPS [5s kdekoliv, včetně budov], foťáku, velikosti interní paměti [32GB] a tak). Klidně si ho koupím, až tenhle telefon odejde.
    A ukážu, již docela dlouho mám možnost pracovat s Xiaomi red rice a opravdu má kvalitní display, neseká se, výborně vyladěné prostředí, rychlou a spolehlivou GPS, dělá perfektní fotky a s velikostí paměti nemá problém. Sice nemá NFC, ale to nepovažuju zrovna za největší nedostatek. Však, dokud jsem nepřecházel od zlodějské banky k stávající, neměl jsem ani bezkontaktní kartu, žel nová banka jiné neumí.A abych nezapoměl, cena 4K.
    7.10.2014 16:24 tomfi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    O tom to nebude... Je to o tom, že opravdu se lidi nechtějí starat.

    IOS mám jediný a to IPAD 2.. po 3 letech používání (já, manželka, děti ... upozorňuji malé). Co z toho mám? stále funguje jako nový (výdrž, nabíjení, rychlost reakcí, fungují všechny aplikace z applestoru, pozor, to že fungují nemyslím jako slideshow, nebo nějaký záhadný hlášky o "insufficient storage").. vydržel drsné zacházení, kdy se o něj děti občas porvou (není to zdravé, takže jim ho pak zabavím, že už si očividně IPAD užili), nezpočetně pádů na zem (koberec, lino), tlučení do displaye různými autíčky apod... když jsem tuhle se synem navštívil elektro a měli tam novější IPAD, schválně jsem ho nechal ať si ho ozkouší (že je to novej) a zeptal jestli mladej vidí rozdíl... hádejte. Jen takové jednoduché srovnání: I malé dítě zvládne u IPADu odinstalovat hru, kterou už nechce používat a vlastně

    Tablet s androidem by měl zcela jistě jiný osud... nebo né, pujčte dětem kolem 4 let tablet s androidem ať si chvilku třeba půl hodinky pohrají (bez omezení, né nějaké "tady to nech ležet a jenom se opatrně dotýkej"... instrukce jako "do toho nesmíš takhle mlátit tou kostkou, mohlo by se to rozbít" jsou přípustné :)).

    Když srovnám své zkušenosti s androidy ... mám htc desire 500... ten už se co se týče GUI a jeho plynulosti a rychlosti reakce na dotyk a nabýhání aplikací srovnatelný s tímto 3 roky starým ipadem... ale řeším věci, který jsem u ipadu nikdy neřešil, musím se o něj více starat, musím tomu více "rozumět" (třeba již zmíněný problém... když nemůžu nainstalovat novou aplikaci z důvodu místa, mělo by stačit odebrat jinou... nestačí), když nechci dostávat upozornění z aplikací do horní lišty... kde najdu nastavení které jim to zakáže?, jak vypnu na androidu kameru? jak zakážu odinstalaci programů aby mi dítě náhodou neodebralo aplikaci?).

    Myslím že fráze zde zmíněná "musíte se o to starat jako o PC" je přesně vyjadřující ten problém... já se o nic starat nechci, je to elektronika, kterou chci používat, ne se o ní starat.

    To je pohled člověka s Apple produktem.

    Já si iphone nepořídím, protože podle mě je předražený, ale když si jej někdo pořídí nebude chtít dělat kompromisy.

    A chápu proč se lidem ohýbací iphone nelíbí...
    Vždyť jsou to jen jedničky a nuly ...
    8.10.2014 15:20 mps
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Ty asi ani z rychlika netusis, ako funguje GPS, vsak ? :))))
    Bystroushaak avatar 8.10.2014 20:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Však, počítám, že teď přijde na řadu tři A4 stránky dlouhý post, kde mě osvětlíš svou moudrostí, místo těhle keců.
    3.10.2014 22:52 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    jiste, protoze prave takovito zamindrakovani podprumerni se umi vymezovat jenom spotrebnim znackovym zbozim
    3.10.2014 17:50 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Plat podprůměrný? Tedy méně než 25 500 hrubého? v čistém méně než 19 314? To je jeden měsíční plat za iphone. proč?
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 18:16 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Plat podprůměrný? Tedy méně než 25 500 hrubého? v čistém méně než 19 314?
    Nástupní plat tam (Ústí nad Labem) byl za 17k hrubého. Po dvou letech jsem byl na 18k5.
    To je jeden měsíční plat za iphone. proč?
    Protože je jeden měsíční plat menší, než cena iphone. Matematika & shit.
    3.10.2014 20:16 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    osobne pri uvedeni iphone 1 tohle odpozorovano na sluzebni ceste. v marketingu a managmentu to patrilo k bontonu stejne jako permanentka do opery mezi CFO, CEO. skutecne to tak fungovalo v minulosti v konrektnich kruzich. koupit si original iphone 1 a nepatrit do one skupiny pak bylo temi lidmi vnimano lehce nvrazive jako kdyz se vekslak snazi proklouznout do lepsi spolecnosti... stejne nevrazive jako rolexy z trznice, bentley z ciny apod. az tak dobre byl ten marketingovy vyplach zvladnuty.
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 22:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Tak od doby iphone 1 se lecos změnilo. Taky zrovna ty kruhy které popisuješ mi přijdou jako plné povrchních lidí, kteří si najdou pozlátka na machrování i kdyby apple shořel. Zanevřít kvůli nim na něco, je stejná blbost jako přestat nosit kvalitní boty jen proto, že si na ně nějaká sociální skupina silně potrpí.

    Je vtipné, jak často vidím stížnosti že lidi s applem jsou ovce, když přitom skoro vždy platí to samé o tom, kdo si stěžuje. Jen prostě místo aby spadal do skupinky apple loverů, tak automaticky spadá do skupinky apple haterů. Ukazuje to, že ve skutečnosti je docela málo lidí, co si dělají (v rámci možností) co chtějí, jen proto že chtějí, aniž by je k tomu nutilo sociální okolí.

    Připomíná mi to situaci na základce, když přišli pokemoni. Člověk musel být buď ve skupince co pokemony žrala, nebo proti ní. Když chtěl někdo spadat do skupiny "je mi to v prdeli, klidně se na to kouknu, ale v podstatě mě ty vaše dětinské sračky nezajímají", tak ho neměly rády obě.
    Václav 3.10.2014 23:19 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Tak já považuju za ovce hlavně ty, kteří mi na otázku „umí to tohle a tamto“ odpoví „Ne a stejně to nikdo nepotřebuje“

    Konkrétně jsem postupem času dostal takovou odpověď na otázku posílání fotek z mobilu do mobilu přes bluetooth, mass storage nebo mtp a upload souborů přes webový prohlížeč.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 23:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    posílání fotek z mobilu do mobilu přes bluetooth
    Neumí tohle náhodou airdrop?
    Václav 3.10.2014 23:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Nevím, jen si pamatuju jak po mě chtěl kámoš v době prvních iphonů fotky z jedné akce a ač jsem z mého Winmo HTC mohl bez problémů posílat fotky i majitelům dumbphonů, iphone si ani nevrzl.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    eagle.metawerzum avatar 4.10.2014 22:53 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Ano, to bylo v době iPhonů 2G z roku 2007, takže před 7 lety.
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    Václav 8.10.2014 16:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Nejde o to že by to dnes neuměl, ale o typickou odpověď „nikdo to nepotřebuje, takže to není chyba mobilu“ (ideální je pak přidání dané vlastnosti s velkou slávou zpropagovat u nové verze iOS). Upload souborů z prohlížeče to už umí? To nikdo nepotřeboval asi před rokem, když jsem se o tom s jedním majitelem iPhonu bavil.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bystroushaak avatar 8.10.2014 20:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Co se týče toho uploadu, tak problém bude v tom, že ten mobil se snaží tvářít tak, jako že vevnitř ani neexistuje žádný filesystém (což může být teoreticky i pravda). Stěží ti pak může nabídnout upload souboru z nějakého umístění, když se celou dobu chová jako kdyby soubory nebyly v nějaké cestě, ale uložené přímo v aplikačních úložištích.

    Nechci to nějak obhajovat, taky mi to přijde dementní, ale dokážu si představit tu logiku za tím. Když vyberu, že chci nahrát soubor, tak mi to nabídne vybrat si z fotek, či otevřít foťák, což je dost k ničemu. Na vlastní soubory pak používám dropbox klienta, kde můžu kdykoliv vygenerovat odkaz na libovolný vložený soubor.
    3.10.2014 21:38 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Nezavidte. Pokud si nemuzete dovolit iphone, zmente praci.
    3.10.2014 21:41 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Ty jsi ale jelito :)
    3.10.2014 22:25 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Napodobne ;)

    Nechal jsem se unest. Na projevy zavisti jsem alergicky. Zacinam mit pocit, ze se eurosocialismus vryva do mysli lidi az moc. Za chvilku bude clovek, ktery nejezdi v hybridu, nepobira davky a nenosi obleceni z recyklovaneho materialu, povazovan za zlocince. Je mi smutno, ze zijeme v dobe, kdy staty trestaji uspech, vyzdvihuji neschopnost a jeste tuto demagogii vryvaji lidem do hlav neustalym opakovani a nastavovanim zakonu (napr. dan z prijmu, socialisticke zdravotni pojisteni, apod.).
    3.10.2014 22:53 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    neni to jelito, je to idiot
    3.10.2014 23:05 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Jestli vam to, ze mi nadavate, pomuze k vyreseni nejake frustrace, smele do toho. ;-) Mam pochopeni pro silna slova z ust slabych muzu.
    4.10.2014 01:47 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    nepomuze mi to. ale ta frustrace, ze je kolem tolik povrchnich a sobeckych chytrolinu jako ty, opravdu existuje.
    4.10.2014 13:21 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    ze je kolem tolik povrchnich a sobeckych chytrolinu jako ty

    Sobectvi je nasemu druhu prirozene, ale o tom me prispevky v zadnem pripade nejsou. Pokud chce nekdo sam byt stedry, necht je, je to jiste pozitivni vlastnost. To, co chci ja, je to, aby se omezila mira prerozdelovani, ktere clovek vynucene podleha bez ohledu na to, zda je stedry nebo sobecky.

    Ja, jelikoz nejsem sobecky, nechci odevzdavat tolik penez na financovani socialistickeho zrizeni, ale chtel bych mit vice penez treba pro svou rodinu. Ja sam rozhodne sobecky nejsem, na rodine a vsech blizkych rozhodne nesetrim a dokonce obcas prispivam na ruzne charitativni sbirky. Vynucenou solidaritu vsak povazuji za oxymoron, ktery neni nicim jinym, nez okradanim a trestanim schopnych. A pokud to, ze bych radeji zaplatil operaci svemu psovi nez nejakemu socialistickemu darmozroutovi, znamena, ze jsem sobecky, tak tedy jsem sobecky.
    4.10.2014 17:24 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Ty odine i bystroushak mate krapet subjektivne zjednodusene uvazovani nebo prinejmensim vyjadrovaci indispozici. Tak jak bystroushak ma jen jednu skatulku na appelhaters, tak ty mas zase na zavistfags. Uplne postradate cele spektrum hateru. Treba me spravne nezaradite. Ja jsem totiz smartphonehater s celou dalsi pestrou skalou *hater nalepek.

    A do haterstvi me dotlacil socialni tlak vyrobcu, kteri prestali vyrabet mobilni telefon v dostatecne kvalite a funkcnosti. Takze ano v tomto smeru jsem socialnim tlakem nesvobodny a beru to jako morlani povinnost dat vedet ostatnim nespokojenym uzivatelum, ze v tom nejsou sami, a ze se na tomto trhu proste nebudu nadale ucastnit. nehodlam byt totiz v pruzkumech vyrobcu veden v kategorii duchodce co si mobil obmenuje jednou za 20let, ale v kolonce nasrany exiter potencialni zakaznik pokud ovsem bude odpovidajici produkt.
    4.10.2014 00:37 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    "trestání úspěšných" je taková blbá fráze, že když to klišé někde slyším, tak většinou přestávám vnímat.

    No ale on celej ten post je takovej, že si říkám, jestli to není troll. Na druhou stranu, on člověk podobně za vlasy přitažené blogy čte i v časopisech/novinách, tak co.
    4.10.2014 13:14 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    "trestání úspěšných" je taková blbá fráze

    Neni to pouha fraze. Naopak to presne vystihuje zakony v cr a celem eurosocialistickem bloku. :-(
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 4.10.2014 16:22 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No neříkám, že se stavem EU souhlasím, ale co znám "úspěšné lidi", tak úspěch berou jako samozřejmost, ale neuvědomují si, že i oni mohou padnout na dno a pak se budou obracet k systému a natahovat ruce. Navíc je důležité rozlišovat "přirozený úspěch" a "zlodějnu". Dost lidí, kteří se považují za "úspěšné" jsou jen pouhý zloději a vůbec si neuvědomují, že to co dělají s úspěchem nemá vůbec nic společného. Tím chci jen říci, že systém musí být. Ano, současný systém je cestou do pekla a je naprosto jedno, jestli člověk má úspěch, nebo ne. Podívejte se na Jobse, byl velmi úspěšný, bohužel ale ani to nepomohlo překonat zákeřnou nemoc. V takové chvíli si člověk uvědomí, že smyslem života jsou úplně jiné hodnoty, než ty o kterých se tu přete. Omluvou snad jen jsou nedostatečné životní zkušenosti. Teď to myslím obecně. Nepřete se tu sám.
    5.10.2014 12:40 kron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Celkem úsměvné myšlenky...... Mohl byste mi říci, co byste jako "úspěšný" člověk dělal bez těch "neúspěšných"..... ?

    Co třeba takový "úspěšný" podnikatel, který vydělává hlavně proto, že zaměstnává spoustu "neúspěšných" lidí a vydělává tak na jejich práci.... Jaký by asi měl úspěch, kdyby ti obyčejní (dle Vás "neúspěšní") lidé neexistovali ??? To by zaměstnával další "úspěšné" lidi ??? A jakým způsobem by na nich pak vydělával, když by se ti "úspěšní" zaměstnanci nespokojili s tak nízkou výplatou, která je placena těm "neúspěšným" lidem, tedy zaměstnancům ??? Prostě by pak milý "úspěšný" podnikatel přestal vydělávat a stal by se rovněž "neúspěšný" !!!!!

    Takže je třeba si těch neúspěšných lidí vážit !!!! Třeba i tím, že jako úspěšný. tedy více vydělávající, platím poctivě vyšší daně, vyšší sociální a zdravotní pojištění, atd.... a nebrat to jako TRESTÁNÍ ÚSPĚŠNÝCH, protože to je holý nesmysl !!!!!!
    5.10.2014 13:14 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    To je jednoduche, kdyz by ti jeho neuspesni zamestnanci neexistovali, najal by jine neuspesne lidi. Obecne totiz tech neuspesnych lidi neni nedostatek.

    Jinak tim vasim filozofovanim se dostavate na tenky led - bud vymyslite nesmyslne scenare nebo tajne planujete genocidu neuspesnych lidi - ani jedno z toho neni dobry napad.
    7.10.2014 21:02 Field
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Jo, tak tohle je dobrý. Ideální pro první stranu Práva.

    a) dělení úspěšný/neúspěšný je pitomost, ta škála je mnohem širší b) zaměstnanci mají práci díky odvaze a obchodním schopnostem podnikatele, který by zase bez nich nemohl podnikat. Ta závislost je vzájemná a normální podnikatel to tak vnímá. Mí zaměstnanci mají výplatu výrazně (několikrát) vyšší než já. Nemám s tím problém a vyhovuje mi to. c) trestání úspěšných, v tomto případě malých a středních podnikatelů, tu samozřejmě fičí ve velkém. Až jednou přestanete být zaměstnanec a zkusíte si to, tak vás o tom na úřadech rádi poučí. Budete šoupat nohama a s láskou vzpomínat na zaměstnání.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.10.2014 22:29 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    ## VELKÉ OT

    No obávám se, že malý a střední podnikatelé se v tomto případě za úspěšné asi nepovažují. Přitom jsou to právě oni, kdo finančně táhne tuto zem. Ale ono se na ně hledí jako na obtěžující hmyz. Já si také říkám, že až mne neustálé zvyšování nákladů přestane bavit, tak to půjdu zkusit na pracák. Ono není vůbec jednoduché vydělat na všechny ty poplatky. Navíc s výhledem, že člověk neví, jak to bude příští měsíc. A když si představím, že z mých těžce vydělaných a odevzdaných peněz si žije docela slušně nějaká cikánská rodina .... kéž by to dostávala nějaká svobodná mamina na mateřské. Můžete si říci, že jsem rasista a budete mít pravdu, jenže je to důsledkem toho, že ten problém od revoluce nikdo nijak neřeší a je tu větší a větší tma. Stačí se zajet podívat na Černý most. Ze začátku to tam nebylo tak špatné, dnes již naplňuje své jméno a ta čtvrť začíná být velmi nebezpečnou ... Uff, nějak jsem se nechal unést.

    ## KONEC VELKÉHO OT
    8.10.2014 22:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Jo, jsi určitě rasista. Černý Most je plný tak možná white trash.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 9.10.2014 09:21 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Doporučuji tu oblast navštívit, za poslední dva roky se to tam dost změnilo. Já osobně bych tam kvůli té tmě nechtěl žít.
    9.10.2014 09:28 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Proč myslíš, že jsem tu oblast v posledních dvou letech nenavštívil? (Kdysi jsem tam i chvíli bydlel.)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 9.10.2014 09:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No já tam mám jen pár známích a všichni pokukují po něčem jiném. V začátku to tam nebylo zlé bydlení, i když do centra bylo i tím metrem daleko. Zašlo se ke splavu na pivko a od splavu nebyl vidět ani jeden panelák. Teď to tam je hnusně zastavěné a pořád velká tma. Aby to nebyl nakonec takový pozdější Chánov ...
    8.10.2014 23:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy

    Já si vyzkoušel oboje. Tedy živnost i zaměstnání (pracák ne). A z tohoto pohledu mi přijde úsměvné, jak si živnostníci neustále berou do úst své daně.* Když si totiž porovnám, kolik jsem při stejném reálném příjmu platil na dani z příjmu coby živnostník a kolik platím jako zaměstnanec, je ten poměr až alarmující (sociální a zdravotní pojištění je totéž v bledě modrém). A to jsem, co se vykazování nákladů týká, patřil rozhodně k těm slušnějším (nebo možná podělanějším).

    Jistě, samozřejmě jsem si vědom různých nevýhod živnostníka oproti zaměstnanci. Ale ten rozdíl v daňovém zatížení je u nás tak obrovský, že živnostníci nemají v žádném případě právo stěžovat si, jak jsou utlačováni. Koneckonců, kdyby to tak nebylo, nebujel by u nás v takové míře "švarcsystém" a nebylo by ho třeba potírat umělými až absurdními právními opatřeními.


    * - Právě kvůli té zkušenosti z obou stran je mi samozřejmě jasný i důvod: pro zaměstnance je daň z příjmu číslo, které si jednou za měsíc (většinou ani to ne) přečte na výplatní pásce, chvilku si zanadává a jde se věnovat něčemu užitečnějšímu; živnostník si musí tu částku jednou za rok "utrhnout od huby" a vyplnit platební příkaz, takže to příkoří pociťuje daleko bezprostředněji (přestože fakticky zaplatí mnohem méně než ten zaměstnanec).

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 9.10.2014 09:40 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
      Když je podle Vás výhodnější být živnostníkem, proč se z Vás stal zaměstnanec? Zaměstnanec si domluví hrubou mzdu se zaměstnavatelem, ze které si vypočítá čistou mzdu. Výsledná mzda je proněj buď akceptovatelná, nebo ne. Takže ho v závěru daně nemusí vůbec zajímat, protože ty za něj (ne)odvádí zaměstnavatel. Občas je dobré si překontrolovat, jestli zaměstnavatel vše odvádí, protože nejeden zaměstnanec se díky zaměstnavateli ocitl v nemalém dluhu.

      Nevím, proč by živnostníci neměli mít ony "výhody", musejí si práci sami najít, sami jí zrealizovat, případně zaplatit náklady na realizaci a pak jen doufají, že jim zadavatel proplatí fakturu. Zaměstnanec pracuje od do, pokud není jinnak smluvně vázán a o ostatní se stará zaměstnavatel. Takže pokud je tento "pohodlnější" život vykompenzován o něco vyšší daní, pak je to zcela v pořádku. Nic to však nemění na tom, že daně jsou u nás vzhledem k průměrnému platu neúměrně vysoké a to pro obě strany. A to, že musíme živit stále více nemakačenek a podvodníků platí pro obě strany také stejně.

    9.10.2014 10:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Když je podle Vás výhodnější být živnostníkem, proč se z Vás stal zaměstnanec?

    To je na delší povídání, ale v žádném případě to nebylo kvůli příliš vysokému daňovému zatížení. Hlavní důvod byl, že na to moc nemám náturu; živnostník je sám sobě markeťákem a to je činnost, která je mi bytostně cizí. Dokud jsem měl dva stálé dlouhodobé klienty, kteří mi stačili ke slušné obživě, tak to nevadilo. Když tahle spolupráce skončila, rozhodl jsem se místo hledání nových zkusit zaměstnání. Navíc svou roli hrály i profesní důvody; ve svém součastném zaměstnání se dostanu k technologiím a problémům, o kterých bych si mohl jako živnostník leda číst.

    Zaměstnanec si domluví hrubou mzdu se zaměstnavatelem, ze které si vypočítá čistou mzdu. Výsledná mzda je proněj buď akceptovatelná, nebo ne. Takže ho v závěru daně nemusí vůbec zajímat, protože ty za něj (ne)odvádí zaměstnavatel.

    Což v podstatě platí i pro (prozíravého) živnostníka, který si dohodne částku tak, aby po odečtení předpokládaných nákladů a příslušného procenta na daně, sociální a zdravotní pojištění výsledek odpovídal jeho představám. Takže z praktického hlediska to zase až takový rozdíl není. Je tu ale samozřejmě ten emocionální faktor "utrhnutí si od huby", o kterém už jsem mluvil.

    Nevím, proč by živnostníci neměli mít ony "výhody", musejí si … (litanii vynechám, snažil jsem se vysvětlit, že to rozdíly znám (v obou směrech), bohužel marně) … Takže pokud je tento "pohodlnější" život vykompenzován o něco vyšší daní, pak je to zcela v pořádku.

    Jenže ona není "o něco vyšší", to je právě ten problém. U nás je reálné daňové zatížení zaměstnance vyšší několikanásobně a to prostě v pořádku není. Jestliže při zhruba stejném faktickém konečném příjmu jako jsem měl v letech 2006-2008, zaplatím na dani z příjmu třikrát tolik co tehdy, přestože mezitím proběhla Kalouskova deforma, pak to v žádném případě úměrné není. O tolik pohodlnější život zaměstnance zase není. Již zmíněná popularita "švarcsystému" je výmluvným indikátorem toho stavu.

    Otázka na samostatnou diskusi je, jestli by se situace měla řešit snížením daňové zátěže zaměstnanců nebo zvýšením daňové zátěže živnostníků (můj názor je, že od každého trochu). Ale ten extrémní nepoměr by se řešit měl. Bohužel je velmi těžké s tím něco dělat, protože kdykoli si někdo dovolí se v tomto smyslu vyjádřit, snese se na něj okamžitě smršť nevybíravých útoků ze strany těch, kdo tohoto stavu využívají až zneužívají.

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 9.10.2014 11:39 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    ... živnostník je sám sobě markeťákem a to je činnost, která je mi bytostně cizí ... ve svém součastném zaměstnání se dostanu k technologiím a problémům, o kterých bych si mohl jako živnostník leda číst ...

      No ono v jak kterém oboru, domnívám se, že to nelze takto paušalizovat.

    Což v podstatě platí i pro (prozíravého) živnostníka, který si dohodne částku tak, aby po odečtení předpokládaných nákladů a příslušného procenta na daně, sociální a zdravotní pojištění výsledek odpovídal jeho představám. Takže z praktického hlediska to zase až takový rozdíl není. Je tu ale samozřejmě ten emocionální faktor "utrhnutí si od huby", o kterém už jsem mluvil.

     Nepopírám, že pro někoho může být problém dávat peníze pryč, leč je třeba rozlišovat moje peníze a peníze, co mi nepatří. V naší republice jsou bohužel peníze až na prvním místě, takže by se dalo napsat, že živnostník sám o sobě musí mít nabídku nižší, než malá firma. U většiny zadavatelů totiž rozhoduje právě cena a ne to, jaké schopnosti má onen jedinec. Takže živnostník se kolikrát musí prodat pod cenou a sehnat o nějakou tu zakázku víc. Dalším problémem je, že ti co neplatí prostě zkrachují, založí novou živnost a jedou vesele dál, dluhy se tak nějak někde vytratí. To se to potom podniká, když se nehraje podle pravidel. No a tady to funguje od živnostníků, až po velké firmy. Já když potřebuji někoho na výpomoc, ať už jedince, nebo firmu. Tak první, co dělám, že si je prolustruji. Pokud vidím, že někdo někde neplatí, práci mu prostě nedám, protože nehraje fér.

    Jenže ona není "o něco vyšší", to je právě ten problém. U nás je reálné daňové zatížení zaměstnance vyšší několikanásobně a to prostě v pořádku není. Jestliže při zhruba stejném faktickém konečném příjmu jako jsem měl v letech 2006-2008, zaplatím na dani z příjmu třikrát tolik co tehdy, přestože mezitím proběhla Kalouskova deforma, pak to v žádném případě úměrné není. O tolik pohodlnější život zaměstnance zase není. Již zmíněná popularita "švarcsystému" je výmluvným indikátorem toho stavu.

      Ano, to je pravda, je placená vícenásobně, něco odvádí jakoby zaměstnanec a něco zaměstnavatel. Prosstě jedna položka zaplacená několikrát. Je to jako, když se platí silniční daň a pak člověk musí zaplatit povinné ručení a dálniční známku. Prostě se to zaplatí třikrát a všichni se tváří, že je to v pořádku. Na druhou stranu jsou i nesmyslné daňové úlevy pro zahraniční firmy. A že to nejsou malé částky, které se odpouští! To se to potom buduje. A pak se divíme, že naše firmy mají problémy. Ano, ona ta otázka není vůbec jednoduchá a už určitě ne úsměvná. Každý by měl dělat co umí a to ať živnostníci, nebo velké korporace. Bohužel mezi obojími jsou i ti co neumí. Leč pro stát je výhodnější jim jít na ruku, než mít na krku další nezaměstnané. To, že pravidla jsou spíše inviduální, než sjednocená, tak to je bohužel špatné.

    9.10.2014 13:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No ono v jak kterém oboru, domnívám se, že to nelze takto paušalizovat.

    Ptal jste se na mé důvody a v odpovědi používám první osobu jednotného čísla, takže by mělo být zřejmé, že mluvím konkrétně o mém případě a že tento argument neplatí obecně.

    V naší republice jsou bohužel peníze až na prvním místě, takže by se dalo napsat, že živnostník sám o sobě musí mít nabídku nižší, než malá firma.

    To není specialita naší republiky, tak je to i jinde. A netýká se to jen živnostníků, obecně se dá říct (i když se najdou výjimky), že čím větší firma, tím vyšší marži si může dovolit (a tím vyšší ji potřebuje, protože má větší režii). Vůči těm malým je to (částečně) nespravedlivé, ale je to realita, která se těžko změní.

    Ano, to je pravda, je placená vícenásobně, něco odvádí jakoby zaměstnanec a něco zaměstnavatel.

    To, co jsem měl na mysli, byla samotná daň z příjmu, která by teoreticky měla být stejná, jenže z různých důvodů je ve výsledku hodně rozdílná. Kdybych měl počítat poměr pro sociální pojištění (se započtením toho, co "platí zaměstnavatel"), byl by ten poměr vyšší.

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 9.10.2014 13:51 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Ptal jste se na mé důvody a v odpovědi používám první osobu jednotného čísla, takže by mělo být zřejmé, že mluvím konkrétně o mém případě a že tento argument neplatí obecně.

      Dobře, zřejmě jsem to špatně pochopil.

    To není specialita naší republiky, tak je to i jinde. A netýká se to jen živnostníků, obecně se dá říct (i když se najdou výjimky), že čím větší firma, tím vyšší marži si může dovolit (a tím vyšší ji potřebuje, protože má větší režii). Vůči těm malým je to (částečně) nespravedlivé, ale je to realita, která se těžko změní.

      Ano, je to celosvětové, ovšem jsou země, kde i kromě ceny rozlišují kvalitu a umějí si spočítat, co je pro ně výhodnější. Tady se to tak nějak pořád učíme. I když se situace mírně zlepšuje, tak pořád je ve většině cena rozhodující.

    To, co jsem měl na mysli, byla samotná daň z příjmu, která by teoreticky měla být stejná, jenže z různých důvodů je ve výsledku hodně rozdílná. Kdybych měl počítat poměr pro sociální pojištění (se započtením toho, co "platí zaměstnavatel"), byl by ten poměr vyšší.

      Pravdou je, že když jsem byl zaměstnancem, tak mne nezajímalo, jak velké jsou odvedené daně, jen jsem si zjistil, jestli je vše odvedeno a pak jsem chtěl jen svou mzdu. Takže o tom nepoměru nic moc nevím. Na druhou stranu si říkám, že je to možná naschvál. Našim politickým vůdcům přeci jen více vyhovuje, když dvě strany na sebe mezi sebou štěkají, než mít nějakou společenskou "jednotu", protože pak by mohlo být více času se zaměřením na jejich levárny. Není to jen v tomto směru, ale rozhádaná společnost je pro ně mnohem více vyhovující.

    3.10.2014 08:43 ttt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Panu Jezkovi nejak lezi Apple v zaludku, ze o nem porad pise. Ja si myslim, ze jediny problem, ktery ma Apple s iPhone 6 Plus je jak ho vyrobit v dostatecnem mnozstvi, aby uspokojil pozadavky zakazniku. Odhaduju, ze do konce roku se proda kolem 40 - 50 mil. kusu iPhone 6 a iPhone 6 Plus. To jsou krasne starosti, ktere ma Apple. Panu Jezkovi bych doporucil, aby se venoval vecem, ktere pouzival a snad i zna (Windows) a nepsal o vecech, kterym proste nerozumi.
    3.10.2014 09:04 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Popravdě pokud jde o to, kdo má jaké starosti... osobně dávám přednost tlačítkáčům od Nokie, počínaje klasickou "řadou 6000" a zatím konče C2-01. Jestli to teď MS definitivně zařízne, lámu si hlavu, čím budu telefonovat. Pravda je, že mačkat SMS na S40 series je s každou generací větší otrava, protože do toho cpou podporu pro SMTP e-mail a podobné zbytečnosti, takže vybrat příjemce ze seznamu čísel je čím dál víc kliků... ale já si mobil pořizuju hlavně kvůli telefonování, a výdrž na baterku 1-2 týdny mi žádná "matlavá destička" nenabídne. Nedávno jsem někomu v rodině pořídil Nokii 515 a byla to trochu chyba - bloatware, štěrbinová anténa v hliníkovém krytu dává mizerný dosah, superlevná Nokia 113 má znatelně lepší signál... a i ta brzo skončí :-(
    [:wq]
    skunkOS avatar 3.10.2014 12:18 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    "Planned obscolescence."

    Dnes nikdo (skoro) nevyrobí telefon pro normální lidi, co chtějí telefonovat, textovat, případně občas mrknout na net. NIKDO. Všichni tam narvou tři baziliony zhovadilostí, nevhodné materiály, obludné rozměry a tři sta tisíc patentovaných sraček.

    Koupit "telefon" za 25 tisíc mi přijde silně nemorální, aneb ať žijou konzumní hovada, včetně těch iSheeps.
    http://martinrotter.github.io
    3.10.2014 12:33 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Rad podepisu. Dost me zdesilo, kdyz jsem ted koukal po nejakem telefonu, ze cudlikove uz vyrabi vlastne jen Nokia... S tou jsem se nedokazal shodnout nikdy, nejak jsem se usadil u Ericssonu a potom i u SE, porad to melo celkem rozumny software a chovani. Ale to uz take neexistuje. Budu muset asi v bazaru nakoupit par poslednich cudlikovych SE do zasoby, nez uplne zmizi...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2014 13:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Samsung taky ještě pár modelů má. Ale zjistil jsem, že telefon bez foťáku a s bluetooth se už nejspíš nevyrábí žádný.
    Rezza avatar 3.10.2014 13:30 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    A nebo BlackBerry - Q5 za neco malo pres pet tisic je super telefon. Petinove amoralni :))).
    3.10.2014 13:17 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Koupit "telefon" za 25 tisíc mi přijde silně nemorální, aneb ať žijou konzumní hovada, včetně těch iSheeps.

    Co s tim ma spolecneho moralka?
    3.10.2014 16:03 Marv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Utratil jsi peníze, které jsi měl dát na koťátka. To je hodně nemorální!
    3.10.2014 15:39 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Dnes nikdo (skoro) nevyrobí telefon pro normální lidi, co chtějí telefonovat, textovat, případně občas mrknout na net.
    Mrknout na net? Pres telefon? Pokud ma byt ten telefon dobre pouzitelny i na slunci a mel mit dlouhou vydrz, tak by mel mit stary dobry lcd displej (klidne maticovy). Pak uz mrkani na net je presne jedna z tech bazilionu zhovadilosti co tam vyrobci cpou.
    3.10.2014 15:41 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Pardon. Samozrejme GSM modem v tom telefonu uvitam (protoze u vetsiny operatoru nemuzu mit rozume 2 simky aniz bych neco priplacel), ale jemny barevny displej byl jednoznacne krok zpet.
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 16:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    jemny barevny displej
    Jemny levný barevny displej. On to třeba na tom tolik zatracovaném iphone problém není, protože se to nějak dynamicky přizpůsobuje okolnímu osvětlení. Někdy před měsícem jsme takhle zkoušeli srovnávat čitelnost na slunci s tím androidem co má AsciiWolf a zatímco tam jsem neviděl nic, tak iphone byl více/méně pohodě.
    3.10.2014 17:11 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No a na klasickém starém LCD by čitelnost na slunci byla ještě lepší než v místnosti. To je docela potřeba, protože venku může být člověk oslněn (například se dívá na zasněžený svah) a pak zazvoní telefon a člověk má okamžitě reagovat.
    3.10.2014 17:32 zcxv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    jak dlouho ze vydrzi iphone na baterku? ve srovnani s temi cihlami?
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 18:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Mě telefony až tak moc nezajímají, abych to nějak přesně řešil, tak jen přibližně:

    Ten můj je bazarový, po roce nebo víc používání někým jiným vydrží den aktivního používání (internet, volání, focení a tak), nebo dva, maximálně tři dny běžného používání (občas kouknu na emaily, napíšu si poznámku, mrknu na mapy (gps), idos, nějaké ty push notifikace a neustále zapnutý internet [wifi, 3g) na pozadí), kdy ale nevolám a nedělám videohovory (ty žerou baterku nejvíc a obecně je nemám rád).

    Je to taky závislé na operátorovi, podle pokrytí (na jaký výkon musí ta GSM část jet). Když zapnu podporu 4G sítí, tak mi vydrží stěží den a půl, přitom brácha má stejný model (výhoda posílání zpráv zadarmo přes internet), taky z druhé ruky, s přibližně stejnou základní výdrží, ale když na vodafone zapne 4G, tak se to na výdrži nijak nepodepisuje. Já mám tesco mobile (o2) a tam je to znát dost.
    pavlix avatar 3.10.2014 19:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    U mého telefonu to bylo ze začátku okolo 10 dnů, ale to jsem se pohyboval často mimo signál a navíc jsem si s tím trochu hrál. Netroufám si odhadovat, jak dlouho vydrží při pasivním (tedy mém typickém) používání na prostoru s dobrým signálem. V době, kdy ho nabíjím, už si nepamatuju, kdy jsem ho nabíjel minule ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 3.10.2014 23:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Můj předchozí telefon byl blackberry, který na tom byl velmi podobně. V podstatě to ještě stále byl telefon, čemuž odpovídá že nešlo pořádně GPS, fotit a pokus o přístup na internet přes ten dementní pomalý browser byl spíš vtip.
    4.10.2014 18:47 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Pokud člověk vypne všechny ty "zhovadilosti" jako GPS, BT, Wifi, data, vůbec všechny aplikace atd. Tak se dá dát i skoro týden.
    Bystroushaak avatar 5.10.2014 00:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Pak ale nepotřebuješ iphone.
    3.10.2014 20:23 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    ja uz jsem to deklaroval. soucasny smartphone omyl dozije a padim do banky poridit si elektronicky klic a k operatorovi zrusit simkartu. leda snad by evolveo zacalo vyrabet misto cihel klasicky puvodni telefon...
    3.10.2014 21:34 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Konzumni styl zivota je krasny. Ja nevim jak vy, ale ja si rad uzivam svetskych radosti. A mozna i celkem okazale ;-)

    25000? Co dnes je za penize? Proc by bylo amoralni, kdyz si clovek koupi telefon za sve penize? Amoralni je spise nutit slusneho danoveho poplatnika prispivat z dani na chod socialistickeho aparatu a potazmo i na zdravotni peci proc socialisty, kteri dane neplati (nebo jen minimalni). Statem organizovane zdravotnictvi je stejne zrudne jako minimalni mzda!
    3.10.2014 22:56 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    nech si to svoje pseudopoliticke sracky pro idnes
    3.10.2014 23:02 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Nech si sve nadavky pro sve rodice. Muzes jim nadavat za to, jak spatne te vychovali. ;-)
    4.10.2014 00:03 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Myslim, ze ti tim chtel (celkem jemne) naznacit, ze jsi znacne offtopic, a ze takoveto prispevky sem nepatri, protoze jedinym jejich efektem muze byt pouze vyvolani flame. A celkem jemne pisu proto, ze oznacil (trefne) hodnotu prispevku, aniz by jakkoli ohodnotil vasi osobu. Narozdil od vas, vy hodnotite jeho i jeho rodice.
    pavlix avatar 4.10.2014 03:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    eagle.metawerzum avatar 6.11.2014 16:20 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    +1
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    6.10.2014 23:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Dnes nikdo (skoro) nevyrobí telefon pro normální lidi, co chtějí telefonovat, textovat, případně občas mrknout na net. NIKDO.
    Problém je to občasné mrknutí na net. Bez něj by stačil i hloupý, "důchodcovký" nebo odolný telefon (i když ty poslední často mají právě ty obludné rozměry).
    7.10.2014 14:28 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Souhlas, "mrknout na net" je netriviální požadavek a pro mě ať si to výrobci strčej.

    Bohužel Aligátor má nic moc signál a výdrž na baterku, nevím jak modrý zub (u mě nutnost). Vím že jsem to študoval a mávl jsem rukou - jinak jako hec pro kolegy s matladestičkama by to bylo vynikající. Podobně CAT a další. Opravdu nepotřebuju víc než Nokii na úrovni C2-01.
    [:wq]
    7.10.2014 15:49 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Samsung B2710 Xcover
    8.10.2014 11:19 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    "Ve vybave je i IM klient, fotak, GPS, ...", jo a taky barevny aktivni displej, tedy na slunci hur citelny nez v mistnosti.
    8.10.2014 11:21 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Pardon, pravdepodobne je to srovnatelne s C2-01 (ta tyhle nesmysly ma taky, bohuzel ji mam, protoze nic lepsiho (pasivni monochromaticky displej + BT pro handsfree) jsem nenasel.
    skunkOS avatar 16.10.2014 20:53 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Je fakt, že to mrknutí moc nepasuje. Ale vážně uvažuju o koupi třeba Nokie 3310. Prostě na takovéto volání a psaní. Na aliexpresu kolem 13 dolarů, takže žadný DPH.
    http://martinrotter.github.io
    3.10.2014 10:26 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No, vám zase leží v žaludku pan Ježek a jeho články o iPhonech. Myslím, že jediný problém, který má pan Ježek s iPhonem, je napsat o něm článek, který zaujme čtenáře. Ostatně, samotné ohýbání už celkem nikoho nezajímá a možná by se na něj i zapomnělo. Centrem pozornosti a posměchu je teď hysterická reakce Applu a jeho fanklubu.
    3.10.2014 21:44 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Jinak jsou ty argumenty samozřejmě blbost. To téma hejbe mediálním světem, tak se o něm samozřejmě píše, howgh. Že zrovna vám to začne zrovna teď vadit a musíte "Panu Ježkovi" něco doporučovat, ukazuje, že jste v tomhle případě názorově podjatý :) Čili že to píšete jako fanouš značky, kterému se šláplo na kuří oko, nikoliv neutrálně.
    3.10.2014 08:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Když jsem poprvé zahlédl zmínku o 5120x2880 monitoru, říkal jsem si chvíli, jak by bylo fajn mít něco takového na stole. Ale jen do chvíle, než jsem zjistil, že má mít úhlopříku 27". :-(
    3.10.2014 09:11 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Bať bať, při mém oblíbeném rozlišení cca 75 dpi by optimální úhlopříčka vycházela na cca 78" :-) Při modernějších 90 dpi cca 65". Tam by se vešlo otevřených terminálů...
    [:wq]
    3.10.2014 09:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Já bych ani nebyl proti trochu většímu rozlišení, ale tohle už je úplně na houby. Co mi asi 27" 5120x2888 monitor přinese oproti současnému 24" 2560x1440? Trochu víc se toho na něj vejde, ale opravdu jen mírně. Akorát bych si musel fotky na prohlížení detailů zvětšovat na 2:1…
    3.10.2014 11:45 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Hm, kdyby existoval software, ktery by neignoroval pixels per inch, bylo by to veselejsi a vyuzitelne. Mam na 13" displeji 3200x1800 a pismo je fakt krasne citelne, zadne zuby apod., a muze byt i o pekny kousek mensi, nez bych na stejne uhlopricce mohl mit s nizsim rozlisenim. Pruser je, ze jediny program se neumi nakreslit spravne. S vetsi ci mensi snahou jsem to, co potrebuju, nejak prizpusobil, ale k dokonalosti to ma dost daleko.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2014 11:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    O kousek menší být může, ale zdaleka ne o takový, aby to stálo za to. Kdyby ten monitor měl aspoň takových 40", byl by mnohem užitečnější.
    3.10.2014 12:27 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Na notebooku jsem rad za kazdy radek navic v editoru (at uz netbeans nebo neco jineho). V podstate na velkem monitoru (krome v praci, jeste dva mesice) nedelam, taham notebook s sebou a pracuji tam, kde se mi to zrovna hodi, proto to rozliseni a velikost - nechtel jsem tahat kufr s necim vetsim nez 14" a presto chci neco videt. A ono neni moc na vyber...

    U velkeho monitoru bych pri vetsim rozliseni klidne vetsi uhlopricku bral, to v kazdem pripade, pokud by hustota bodu precejen zustala trochu vyssi. Na 24" s 1920x1080 mi vsechno pripada strasne humpolacke :-)

    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2014 13:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Měl jsem na mysli normální monitor. Notebook je pro mne z ergnomického hlediska utrpení každý, nejen kvůli obrazovce, ale i kvůli klávesnici, polohovacímu zařízení a poloze těla.
    3.10.2014 16:34 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Nemám monitor s vysokým rozlišením, jen Eiza s 1920x1200, ale souhlasím. Pamatuji si jak mne na prvních LCD vadilo, že vidím mřížku pixelů, za ty léta jsem si už zvyknul, ale když se trochu soustředím tak čáry mezi pixely vidím na každém monitoru. V podstatě jsem nikdy nechápal lidi, kteří si v době rozlišení 1280x1024 tohle pořízovali na 19" protože 17" se stejným rozlišením udělaly totéž. Nyní 4K na nějakých 27-30" považuji za optimální a už se těším až spadnou ceny.
    3.10.2014 09:14 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše 20nm = die-shrink 28 nm
    "rovinná" 20 nm litografie bez FinFetu odhadem nebude znamenat oproti 28 nm zásadní přínos.
    [:wq]
    3.10.2014 10:44 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Me zaujal (a pobavil) semiaccurate, ale neumim teda posoudit jestli je to pravda (ultrabooky ani nejak moc smartfounu sem nevidel).
    3.10.2014 21:25 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Prijde mi, ze nekolik poslednich dilu hw novinek je bohuzel degradovano nazory autora, ktere jsou vyjadrovany bulvarnim zpusobem. Chapu, ze v brakovych mediich je v mode kopat do applu, ale nevim, proc je to zde. Autor se dokonce navazi do uzivatelu, kteri si apple produkty kupuji (freecoolin, noseni telefonu v kapse, pocit telefonu v ruce, apod.). Ve kvalitni zurnalistice podle meho toto nema co delat. Autor jasne naznacuje, ze mu cena apple produktu prijde vysoka. Mozna jsou jeho radikalni vypady na apple a utoky na jeho uzivatele zpusobeny tim, ze sam si apple produkty dovolit nemuze. Mozna si tuto frustraci autor kompenzuje agresivitou. Tezko rict... Inu, co take cekat od zamestnancu statem financovanych skol, ze ;-)
    David Ježek avatar 3.10.2014 22:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    To je jiný David Ježek. Tento si produkty Apple dovolit může, je pouze jeho svobodná volba, že tak nečiní.
    3.10.2014 22:19 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Pokud je to opravdu tak, tak se omlouvam. Byl jsem zmaten shodou jmen. Ale proc ty vypady proti uzivatelum apple produktu? Nestacilo by jen konstatovat fakta tak, jak to ma ve spravne zurnalistice byt?
    3.10.2014 22:59 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    +1 :-D
    3.10.2014 22:59 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    ze sam si apple produkty dovolit nemuze...

    velmi oblibena pisnicka ovecek. a pak ze to neni kompenzace mindracku, ze?
    3.10.2014 23:17 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    oblibena pisnicka ovecek

    Slovo ovecky vetsinou vychazi z ust zamindrakovanych ;-)

    Jinak z me strany se samozrejme o zadne mindraky nejedna :-) Rekl jsem jen pouhou domnenku z ceho muze pramenit autorova agrese projevena v clanku. Nic vice, nic mene.
    4.10.2014 01:38 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    samozrejme
    7.10.2014 19:16 Creator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Souhlasím. Novinky o Applu používají zbytečně polarizující slovník, stejně tak cokoli týkající se AMD. Je to neprofesionální, nedůstojné, nedospělé a bere mi to chuť další HW novinky rozklikávat.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 5.10.2014 18:42 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Tak pro mne je dost telefonů už nepraktických tím, že jsou na jednu sim. Zvykl jsem si na dual sim a z tohoto už neslevím. Když se tak rozhlédnu, tak krom úplně uzavřených systémů jsou na trhu jen androidí a windowsí přístroje. Vím, že u iphone je možné použít nějaké adaptéry, lépe, či méně fungující. Ale něco takového jsem použil naposledy u Ericssona T10s. Myslím, že za ty peníze by tam neměl být problém se slotem navíc. Má to i svou logiku. Jedna sim v práci a druhá po práci. V tomto směru iphone podle mne zaspal, a i kdyby byl sebelepším kusem železa, tak z tohoto důvodu u mne nemá šanci.
    1.11.2014 20:57 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Nechci nikomu brát iluze o iPhonu, ale cpát všechny majitele do kategorie frikulín a metrosexuál je docela mimo. V mém okolí mají iPhnony lékaři, jeden architekt a pak lidi pracující v akademické sféře. Sestra je doktorka v Rakousku a iPhona má kvůli lékařským aplikacím. Na Androidu prostě nejsou. Teď si koupila iPhone 6. Podle rakouskýho Apple storu 64GB iPhone 6 cena 800 Euro. Prodloužila u operátora Drei současný tarif (25Euro měsíčně, 1000 minut po Reichu, 600 po EU, 1GB data) a prodali ji ho za 419 Euro. Že to u nás stojí 21 tisíc není chyba Apple, ale našeho skvělého státu. Svůj původní iPhone 4S, který mimochodem před 3 lety koupila jako v té době vlajkovou loď, za 70 slovy sedmdesát euro, jen si u Orange udělala tarif se závazkem 2 roky a využila nějaké body za věrnost, které nasbírala, chtěla dát mně. Telefon měl v čudu baterku a rozbitej mikrofon, páč jí s tím děcka několikrát flákly o zem. V servisu ji řekli, že to opravovat nemá cenu a že za 150 Euro ji dají fungl novej 4S 16GB. Takže OK. Vyměnila starej 4S za novej 4S a dala mi ho jako vánoční dárek. Mám ho týden. Já na něj narval iOS 8.1 a jedu k plné spokojenosti. Bez problémů, bez sekání. Zatím jsem nenarazil na aplikaci, která by nešla. Jinak úplně stejně vyměnili rozbitej iPad 2. Která jiná firma vám toto udělá. Když si to spočítáte, tak vám Apple vyjde jako daleko nejlevnější varianta. Drží si cenu, máte aktualizace a vše funguje. Pokud máte k tomu Maca, máte funkcionalitu, o které se vám u Androidu ani nezdá.
    Drom avatar 5.11.2014 02:30 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Pokud máte k tomu Maca, máte funkcionalitu, o které se vám u Androidu ani nezdá.
    Nějaké rozvití myšlénky by se nenašlo? Opomeňme otázku "Apple vs. soukromí uživatele".
    Bystroushaak avatar 6.11.2014 15:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Imho má na mysli synchronizaci, kdy jde snad i vzít email a přehodit tahem z obrazovky iphone na obrazovku maca, integraci kalendářů a tak..
    Drom avatar 9.11.2014 05:23 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Ah, jasně. No to není moc můj styl práce, ale bude to pohodlný. Napsal bych, že takovou funkcionalitu (ač ze začátku zdaleka nikoliv tak uživatelsky přívětivou) bych možná dokázal splácnout i já (za pár miliónů let), ale to by v androidu muselo bej víc unixovýho libovýho nářezu a míň fejsbukový flaksy (že si tak kopnu do představy Google o tom, jaký výběr sw by měl být v základu)...

    Jo, na tydle fíčury Android nemá. Ač teda styl, jakým to (ne)učí uživatele ovládat počítač, a jednoúčelovost takových vychytávek je věc jiná.
    Bystroushaak avatar 9.11.2014 16:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Tak ono nejde jen o tohle, ale o tu sychronizaci obecně. Osobně mám na macbooku linux, takže tohle nemám možnost vyzkoušet, ale slyšel jsem na to samou chválu.

    Jinak já zrovna nedávno dospěl k názoru, že by bylo docela zajímavé mít na notebooku, počítači a mobilu plan9/něco takového. Pak by to celé dohromady tvořilo jeden osobní cloud, kde by synchronizace a sdílení prostředků nebyl problém. Na mobilu bys tak třeba (fakt jen příklad) mohl zpracovávat video, které by se ve skutečnosti renderovalo na počítači.
    Drom avatar 29.11.2014 04:02 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    A máš nějaké pozitivní výsledky s Plan9? Já když ho zkoušel rozchodit naposled, tak jsem nebyl schopen postavit něco, na čem by to jelo (či co). Nicméně je to pár let, mohl bych se na to zkusit zas někdy mrknout.

    Každopádně plan9 běžící na mobilním telefonu, dobrá leč sci-fi :(
    Bystroushaak avatar 29.11.2014 09:40 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    Já s ním mám jen takové základní zkušenosti, ale co jsem viděl (a četl) se mi líbí. Jinak existuje verze pro rPI, kde by mělo být rozcházení více/méně bezbolestné.
    Drom avatar 2.12.2014 02:29 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: iPhone 6 Plus má velké problémy
    No koncept je to hezký, v kombinaci s dnešníma udělátkama do ruky a sítí ideální, škoda, že se namísto toho vymejšlí takyinovace a nikdo se asi tomuhle směru moc nevěnuje.

    rPI nemám, na jednu stranu bych si pohrál :), na druhou stranu by to byl rozmar a bohužel je hromada prioritnějších výdajů.

    Ale čtu, že to snad i fuguje v qemu :) tak se na to asi mrknu, třeba bude přes Vánoce čas.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.