Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Tu druhou můžeme provést i vzdáleně přes VNC pomocí parametru linux vnc. Pokud chceme instalaci zabezpečit heslem, zadáme linux vncpasswd=heslo. Jenom je škoda, že podobná možnost chybí u textové instalace.Zkoušel jsem to jednou u fedory a šlo tam instalovat vzdáleně přes telnet. Provádět už instalaci po síti je skvělá vychytávka
Nevýhoda u toho telnetu je, že se nedá přepnout na další konzole (příkazový řádek, výpis logů, ...)
Ostatně, kdo by používal server na psaní textových dokumentů?Pravděpodobně ti stejní, co by jej používali na kreslení v Gimpu
Na serveri nema OO co robit a ani graficke prostredie.Můžete své tvrzení nejak dokázat?
Zajímavější by bylo uvést verzeZáměrně jsem čísla verzí z recenze vypustil, protože RHEL 5 už není nový produkt a dá se očekávat, že pro verze programů obsažených na instalačních médiích již bylo připraveno (a backportováno) mnoho oprav, které si uživatelé prostřednictvím RHN nainstalují. Připadá mi proto zbytečné a spíše matoucí uvádět výčet verzí.
linux telnet
Pripada mi, ze mnozi z Vas stale nepochopili. ... Pridana je placena podpora 24/7, kterou zkuseny profesional nepotrebuje + nekolik UI pro zjednodusenou konfiguraci. ... samozrejme kazdy vetsi IT subjekt vi a proto se nenecha zlakat takovouto agitackou na RH.Ty jsi nepochopil Pokud by melo RH zivit UI pro konfiguraci tak uz davno zadny RH neexistuje... ani predpoklad, ze zakaznici jsou nezkuseni uzivatele nechajici se oblbnout marketingem je hodne mimo. Vetsina z vyznamnych zakazniku RH se naopak orientuje v tom co chteji hodne dobre (a umeji si sve mnoha-milionove investice spocitat) a zamestnavaji vetsinou cela oddeleni lidi schopnych administrace (i bez klikani). To co chteji je support na urovni, ze ten kdo support poskytuje tak je schopen problem *vyresit* a to i u veci co je komunita uz davno nepodporuje. Vyresit != napsat do nejakeho linux fora, ale schopnost vygenerovat opravu, udelat QA, rozdistribuovat zmenu a pripadne se postarat o zacleneni zmeny do upstream kodu. RH/Novell take casto resi veci co jsou standardne pro linux komunitu neatraktivni pripadne je upstream uplne mrtvy. Dalsi pomerne velkou oblasti jsou certifikace. Tem opradu velkym se vyplati kupovat doporuceny HW + SW, admistrovat stroje pomoci RHN apod. Predstava, ze pro kazdou firmu najdete nadseneho linuxare shopneho resit libovolne problemy je utopie. Predstava, ze kdyz jsem schopen (ekonomicky unosne) udrzovat sve 2-3 servery se svou nekomercni distribuci tak ze toho budu schopen stejne dobre u 1000 stroju je o hodne prehnanem sebevedomi. Zakaznici RH jsou prave vetsi IT subjekty (casto primo dalsi SW/HW firmy).
placena podpora 24/7, kterou zkuseny profesional nepotrebujezkuseny profesional si zpocita, ze je vyhodnejsi si zaplatit tuhle podporu, nez si nekde v zaloze drzet a zivit hromadu zkusenych profesionalu, aby mu v pripade problemu bugfixovali produkty tretich stran
Tiskni Sdílej: