Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Já bych to upřesnil.
Je vyvíjen tlak na kodéry, aby kodéry do Theory podávaly alespoň srovnatelné výsledky s x264.
Nebo li kodéři se zapotí aby vyvinuli pořádné kodéry(enkodéry, dekodéry).
Je to jasný?
Pokud se prohlížeč zapotí nebo dokonce zhroutí vinou nějaké stránky, bude stále reagovat na akce uživatele.
Pokud se zhroutí, tak asi nebude ;)
No pokud jsem to dobře pochopil, tak webový obsah bude obsluhovat prozatím jeden proces, takže mám takový pocit, že pokud se jedna stránka (tab) zhroutí, zkolabují všechny taby.
Dokonce ani jeden proces na stránku problémy neřeší. Už si ani nepamatuji, kdy jsem naposled zažil pád v renderovacím jádře. Naproti tomu pády ve Flash pluginu jsou na denním pořádku. 10-20 pádů denně je běžný standard.
Dokud budou mít pluginy kvalitu Adobe Flash, Firefox potřebuje "Phase V" (která ovšem v plánu není) - oddělené procesy na pluginy (např. Konqueror to má již léta).
Naštěstí je zde nsplugiwrapper, který to umí zařídit i ve stávajícím Firefoxu.
Ve SchoolTool při kliknutí na obrázky je stránka nenalezena
prosim pekne pouzivate to nekdo?
ja jsem doted neprisel na to jak tam nastartovat sshd...
je mi divne ze v tomto typu (jinak spickove) distro nejede sshd samo od sebe...a tak se ptam...
zadny spousteci skript ani nic podobneho jsem tam proste nenesel...
diky za info.
PetrJ
obvykle pri zachrane disku resp. dat na nem, pc nema monitor nebo ma ale maly a spatny totez ostatni periferie.
ve chvili kdy ma sshd je to fuk, pripojim se ze sve stanice a proste jen zkopiruji to co je treba.
Ale není to jen tak - H.264 je patentovaná technologie a v plánu je, že se od roku 2011 budou vybírat poplatky za streamování videa v tomto formátu.WTF? h.264 je přece standard. Nechápu, jak může někdo vybírat prachy za užití standardu... Jsou čím dál vtipnější. Krom toho si stejně myslim, že to situaci nějak moc neovlivní, OSS implementace, tedy x264, už je venku a piráti ji dááávno používaj.
Proč by vybírat peníze nemohl? Většina standardnizačních komisí se spokojí s „rovnými nediskriminačními podmínkami“. Dokonce i požadavek, že implementace musí být proprietární, jako součást těchto podmínek projde.
Nedělal bych si iluze, že lidé změní formát. Když Thomson začal vymáhat poplatky za streamování MP3 a šíření souborů ve formátu MP3, většina je také začala platit. Přestože Microsoft za WMA/ASF takové poplatky nevybírá (a stačí jim desetkrát menší poplatky za kodek, a bez přirážky za hardwarový přehrávač).
Pochybuju, že by někdo z nich začal platit poplatky za to, že si doma překóduje film do AVC použitím x264
Oni na to jdou mazaněji. Prostě si vyžádají počet přehrání určitého videa třeba na YouTube(samozřejmě pouze ty, které jsou v H.264), ty vynásobí počtem videí v H.264 a to ještě vynásobí cenou za jedno přehrání a hned je výpalné na světě. A to si potom nechají servery vrátit a to ať placením za služby nebo reklamou. A komu se to nelíbí, toho zažalují.
Možná to tak akorát povede k menšímu zastoupení využití h.264, páč se namísto něj použije VC-1 od MS, kterej za streamování imho poplatky chtít nebude, a bude šmytec...
Although widely considered to be Microsoft’s product, there are actually fifteen companies in the VC-1 patent pool (as of August 17, 2006). As an SMPTE standard, VC-1 is open to implementation by anyone, although implementers are hypothetically required to pay licensing fees to the MPEG LA, LLC licensing body or directly to its members, who claim to hold essential patents on the format (since it is a non-exclusive licensing body).[1]
A to nepočítám, že je to vlastně WMV3, které je též určitě patentované. A ti na to jdou ještě fikaněji. H.264 je určitě menší zlo.
Pozornost se tak obrací právě k Ogg Theora, kde jsou obavy o podobnou situaci vcelku zbytečné.
Ne tak docela. Oficiálně ji do<video> elementu nezařadili kvůli hrozbě skrytých patentů.
Je tedy logické, že je vyvíjen tlak na to, aby kodéry do Theory podávaly alespoň srovnatelné výsledky s x264.
No tak to jsem teda zvědavý jak. MPEG2 už asi také těžko dostanou na úroveň H.264. Konkurence k H.264 se Thusnelda ani být nesnaží. Jen prostě přiznali, že když převzali VP3 od On2 Technologies a implementovali ho, tak ne úplně nejšťastněji a teď se to opravuje(když už se teda na Theoru už upřely zraky).
Tiskni Sdílej: