abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 39
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Zpravodaj o Víně - 346

    9. 5. 2008 | Luboš Doležel | Různé | 3630×

    První část interview o Wine 1.0: Dan Kegel. Rozhovor s Jeremy Whitem. Práce na IMM/IME. Zrychlování UXTheme. Zprávy z X Developers' Conference. Vylepšování chybových hlášek o chybějících DLL. Oznámeny projekty Google Summer of Code 2008. Změny v databázi aplikací.

    Obsah

    Poslední dvě verze Wine byly 0.9.59 a 0.9.60.

    Poznámky k vydání 0.9.59:

    • Vylepšená podpora .NET frameworku.
    • Lepší zacházení se službami přes oddělený proces services.exe.
    • Podpora pro fragmentové shadery ATI.
    • Lepší podpora pro http proxy.
    • Opravy správy oken.
    • Ve zdrojovém stromu jsou nyní k dispozici předkompilované fonty.
    • Mnoho oprav.

    Poznámky k vydání 0.9.60:

    • Lepší podpora pro Windows IME.
    • Volby pro okenní dekorace ve stylu Windows.
    • Vylepšeno chování v systémové liště.
    • Opravy správy oken.
    • Lepší podpora quartz audio.
    • Lepší podpora spouštění aplikací z unixových správců souborů.
    • Mnoho oprav.

    První část interview o Wine 1.0: Dan Kegel

    link

    Brian Vincent a Zachary Goldberg se spikli, aby mohli komunitě Wine přinést bližší informace od některých známějších a uznávaných členů vývojářské komunity Wine. Budou se snažit o to, aby tyto rozhovory vycházely až do vydání verze 1.0. Každého člověka se zeptali na těch samých deset otázek, kterými se snaží zjistit něco o zásadách jejich uvažování, a zde budou uveřejňovány odpovědi.

    Úvod

    link

    Tento týden se dozvíte něco o zaměstnanci Google, který je ve středu dění kolem Wine. Pomohl portovat Picasu na Linux, je správcem vydání Wine verze 1.0, trvale se pohybuje na mailing listech Wine-Users a Wine-Devel, prohlíží každodenní běhy Valgrindu a pravidelně testuje regrese - celkově rozumí všemu a je to bezva chlápek: Dan Kegel.

    Rozhovor

    link

    1. K verzi 1.0 vedla dost dlouhá cesta. Myslíš si, že za ty roky mělo mít Wine nějaké vydání založené na některé ze starších verzí? Pokud ano, kdy se tak podle tebe mělo stát? Proč? Myslíš si, že aktuální vydání 1.0 přichází ve vhodný čas?

    Udělali jsme vydání 0.8 a 0.9; splnily svůj záměr přilákat více uživatelů, a i když nechci slibovat hory doly, myslím si, že je opravdu ten správný čas na vydání verze 1.0. Jde tedy spíš o to, jak by měla vypadat pravidla pro naše budoucí vydání? Linuxové jádro je pravděpodobně nejpodobnější projekt, co existuje - vydávají verzi každé tři nebo čtyři měsíce. Rád bych, aby bylo wine-1.2.0 včas pro Ubuntu 8.10. Soudě podle časového plánu pro Gutsy a pro GNOME 2.23 by to znamenalo wine-1.2.0 ke konci srpna 2008. To znamená, že bychom byli mimo období zmrazení kódu kvůli verzi 1.0 jen 6 týdnů, než bychom zmrazovali kvůli verzi 1.2, což je moc málo času. Takže tentokrát to asi nevyjde (ledaže by se během těchto šesti týdnů objevily nějaké naprosto úžasné funkce).

    2. Jaké stěžejní věci bys vyzdvihl ve verzi 1.0? Říkám si, že teď když jsme se dostali až k verzi 1.0, tak bychom možná měli stát na střeše a vykřikovat: „Umíme [to]!“. Co je [to]? Pokud by chtěl někdo Wine prubnout, víš o nějakých programech pro Windows, které bys k vyzkoušení doporučil? Pořád existuje tuna programů pro Windows bez srovnatelné alternativy pod Linuxem - jsou nějaké takové programy, které ti připadají obzvlášť užitečné, abys je někomu navrhl vyzkoušet?

    Měli bychom křičet: „Vyzkoušejte své pluginy pro Photoshop CS2! Zkuste Dreamweaver 8! Vyzkoušejte programy kriticky důležité pro vaši organizaci! Nahlaste všechny problémy, co najdete!“

    3a. Podíváme-li se do budoucna, jaké technické změny Wine potřebuje? Existují nějaké velké sady patchů, které se někde povalují a nebyly zařazeny kvůli zmrazení kódu?

    Velké věci, které mě napadají, jsou DIB Engine (nápad, který se objevoval už roky) a podpora .NETu. Jo, a podpora JavaScriptu potřebná pro instalaci Photoshop CS3. Z dlouhodobého hlediska bych byl rád za podporu frameworku ovladačů WDM v uživatelském prostoru.

    3b. Je tady pár různých skupin, které pohánějí kupředu vývoj Wine, konkrétně Google a CodeWeavers. Na co se chcete zaměřit? Za ty roky jsme viděli docela dost velkých změn, které posunuly Wine v různých směrech - například vývoj D3D8 skutečně zahájil éru podpory her ve Wine, port na OS X otevřel dveře přenositelnosti - je na obzoru něco takového? Myslíš si, že někdo udělá ntoskrnl načítající ovladače Windows nebo připojující je do jádra nebo tak něco?

    Výhledově asi budeme muset následovat vzor Windows a implementovat chování specifické pro aplikace, abychom dobře rozchodili nějaké klíčové aplikace bez porouchání jiných. Smutné, ale pravdivé.

    Nemám páru. Řekl bych, že prostě budeme usilovat o jakoukoliv mainstreamovou aplikaci, kterou bude snadné rozjet.

    4. Co nechceme dělat? S jakými technickými věcmi bychom si neměli zatěžovat hlavu? Existují nějaké části Windows, které nemá ani cenu se snažit podporovat? Například podpora Win31 teď visí na vlásku - dojdeme někdy do stavu, že nebude mít cenu to podporovat? Nebo snad Wine má důležitou roli tím, že umožňuje používání archaických aplikací?

    Divil by ses, kolik lidí by si stěžovalo, kdybychom rozbili podporu Windows 3.1! Ono je to tak, že mnoho starých programů trochu win 3.1 využívá, především instalátory. Myslím si, že budeme chtít oživit podporu DOSu a někdy zlepšit podporu Win 3.1. Ale asi nikdy nebudeme o stát o podporu VxD nebo libovolných ovladačů.

    5. Má Wine příliš velké ambice? Nesnažíme se o něco až příliš velkého? Dostaneme se někdy do stavu, že komplexita projektu v kombinaci s množstvím regresí nebude zvladatelná naší vývojářskou komunitou? V jednu dobu asi před deseti lety to vypadalo, jako kdyby Microsoft vydával nové technologie a API každý týden. Věci se, zdá se, dost zpomalily, ale myslíš si, že ten trend bude pokračovat? Myslíš si, že budeme stíhat reagovat na budoucí API Visty, Windows 7 atd.?

    Jednu dobu byl Wine šílený projekt. Už není šílený.

    Hraje nám do karet to, že vítězství je tady snazší pro ty slabochy; stačí, abychom potěšili relativně malý podíl uživatelské základny, abychom znatelně změnili status quo.

    6a. Pokud bys mohl mávnout čarovnou hůlkou a změnit jednu věc ve Wine, co by to bylo?

    Měli bychom velkou sadu pro automatizované testování regresí v aplikacích.

    6b. Pokud bys mohl mávnout čarovnou hůlkou a změnit jednu věc na Linuxu [nebo OS X], co by to bylo?

    Zlepšil bych disková úložiště. Například bych snapshoty LVM udělal efektivnější s ohledem na diskový prostor. (To už vlastně dělám, viz zumastor.org.) A také, pokud teď dáte celý systém na svazek LVM, je obtížné z disků číst, aniž byste z nich bootovali. To bych opravil. (Možná to spraví Dan Phillips. Určitě na to myslí.) A taky bych se zbavil potřeby init ramdisků...

    6c. Pokud bys mohl mávnout čarovnou hůlkou a změnit jednu věc na Windows, co by to bylo?

    Vypadá to, že strategií Microsoftu je čím dál víc slučovat aplikace s Windows, což je jednoznačně protikonkurenční. Myslím si, že by EU měla jít ve stopách původního rozhodnutí protitrustového soudce a nařídit Microsoftu rozdělení do samostatných firem pro Windows a pro aplikace, zakázat odloučené sekci Windows nabízení jakýchkoliv aplikací a zakázat odloučené firmě pro aplikace používání jakéhokoliv zdrojového kódu Windows či nedokumentovaných rozhraní.

    Teď, když se Wine dostalo k verzi 1.0, myslíš si, že ho velké distribuce zařadí? Pokud ne, proč? Bojí se právních sporů? Pokud ano, měli by?

    Wine už distribuují, nebo ne? Hmm, DistroWatch o Red Hatu nic neříká. Někdo by měl zařídit, aby DistroWatch sledoval Wine :-). Každopádně, všechny distribuce by měly být k dispozici se zařazeným Wine. Nevím o žádných právních problémech; pokud by nám to Microsoft chtěl zatrhnout, měl tak učinit už před léty.

    8. Na to bychom se měli ptát jen proto, že není lepší způsob vyvolání násilí než rozjetím flamewaru kvůli licencím, ale vidíš potřebu přejít na LGPL3? Většině vývojářů docela stačí verze 2. Jenže zase si musíme vzít, že většině lidí vyhovovala licence X11, než jsme rychle změnili názor. Je na LGPL3 něco obzvlášť problémového pro Wine?

    Ještě ne. Je to dobrá licence, ale přelicencování je obtížné.

    9. Když vychází verze 1.0, vidíš potřebu pro nějaké změny ve vnitřních procesech? Půjdou patche do stromu stále tím samým způsobem jako doposud? Myslíš si, že se něco ohledně vývojového cyklu po verzi 1.0 změní?

    Jak už jsem řekl dříve, byl bych rád, kdyby Wine přešlo na cyklus se čtyřmi vydáními za rok a aby bylo vydávání relativně bezproblémovou věcí. Ale myslím si, že na to bude třeba nějaké sady pro automatické testování regresí.

    Myslím si, že nás taky čeká nějaká práce se SFLC, a tu je třeba udělat.

    10. Pokud bychom mohli zázrakem zajistit, aby všichni vývojáři na světě dělali pro Wine a Wine 2.0 by vyšlo touto dobou příští rok, co bys tam rád viděl?

    Plnou podporu dvaceti nejžádanějších aplikací!

    Rozhovor s Jeremy Whitem

    link

    S rozhovory se tento týden roztrhl pytel. Toto sice není součástí série Zpravodaje o Víně, ale i tak je to zajímavé. Jeremy White tam řekl něco o příběhu Wine jakožto „toho slabšího“. Čtěte NetworkWorld.com.

    „Kompletně od základů přepisujeme operační systém Windows,“ řekl. „V podstatě jsme vzali největší klenot Microsoftu - měli miliardy dolarů pro vývoj a desítky tisíc vývojářů - a my, open source komunita, jsme to v zásadě reimplementovali. My jsme ti bídní slaboši. A teď by měla začít znít ta hollywoodská muzika.“

    Práce na IMM/IME

    link

    Aric Stewart tvrdě pracoval na podpoře IMM/IME. Dosáhl důležitého milníku a napsal zprávu o stavu:

    Čau lidi, je mi jasné, že toto bude zajímat jen pár z vás, ale rád bych se s vámi podělil o informace o stavu IMM32, neboť jsem dosáhl důležitého milníku.

    Všechny hlavní patche jsou v nyní odděleném IMM32 a IME. Ještě zbývá dost práce, ale hlavní framework už je hotový. Zpracovávání X11 XIM by mělo zůstat nezměněné. Nicméně Wine nyní může rovněž začít načítat nativní IME z Windows.

    Testoval jsem to s Windows ATOK20 (populární japonské IME) a úspěšně jsem zpracovával text v aplikaci s plnou podporou IME. V mnoha aspektech tohoto zpracovávání je ještě potřeba vyřešit další věci, ale dostali jsme se kupředu.

    ImmInstallIME ještě nefunguje a ani nepřepíná klávesnice. Takže pro rozjetí nativního IME stačí přidání následujícího klíče do registru.

    System\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layouts\'rozvržení
     klávesnice' ->"Ime File"='jméno IME souboru'

    takže příklad s japonským ATOK20, které jsem použil:

    System\\CurrentControlSet\\Control\\Keyboard Layouts\\e0010411
     ->"Ime File"="ATOK20W.IME"

    Rád bych od vás slyšel, jak dobře to chodí. Je mi jasné, že používání nativních IME ukáže mnoho míst v IMM32, která je nutné vylepšit.

    Jednou z věcí, na které se zaměřím teď, je to, že při IME inicializaci mimo x11drv, pokud k ní dojde příliš brzo, se x11drv nedaří vytvářet okna. Ještě jsem se na to nedíval po posledních změnách do xim.c (které to už mohly opravit), ale pokud na to narazíte, tento patch může pomoci a věřím, že IME_UpdateAssociation(NULL) už není nutné.

    Zrychlování UXTheme

    link

    Alex Villacìs Lasso nedávno poslal zajímavý patch, který má dopad na běžné uživatele. Zmínil hlavně zrychlení, které by měl zaznamenat skoro každý.

    Dost mě štvala pomalost témovacího enginu v případě listboxu (ten používá vestavěný regedit ve Wine). Vystopoval jsem pomalost až k iteraci v UXTHEME_SizedBlt(), které opakovaně volá UXTHEME_Blt(), aby se pokryla požadovaná oblast. Přiložený patch toto nahrazuje iterací přes bitmapu v paměti, která je pak použita v UXTHEME_Blt() jediným zavoláním. Všechny testy i nadále procházejí. Má to za výsledek znatelné zrychlení vykreslování hlavičky listview v regeditu a na dvou místech ve winecfg.

    Zprávy z X Developers' Conference

    link

    Stefan Dösinger navštívil XDC s pár otázkami pro lidi z Wine, kteří dělají na podpoře X. Na seznamu úkolů měl relativní pohyb myši, podporu tabletů, DRI2 a ještě více. Tady jsou výsledky jeho průzkumu:

    Tady je krátký souhrn událostí z XDC se souvislostí s Wine:

    • Vstup z myši: O to se postará Daniel Stone. Říká, že DGA by nám dalo to, co chceme, ale nedoporučuje jeho použití. Pracuje na rozšíření XInput (nebo přípravě nového XI2), které může dávat zprávy o relativních pohybech myši. Lidé od X chtějí postupně DGA vyřadit. Některé hry to používají pro informace o relativním pohybu, takže nad novým XInput udělají vrstvu emulující DGA. Bude potřebovat pomoc s laděním/testováním, protože Wine bude asi jediná aplikace, která to bude používat přímo. Taky bychom se neměli příliš předem radovat - má v TODO ještě další věci, nicméně je reálné to napsat do konce roku 2008.
    • Tablety: O problémech s konfigurací se ví a pracuje se na tom.
    • Grafika, všeobecně: Lidé od Mesa a ATI jsou ochotní nám s problémy pomoci. Mluvil jsem s Aaronem Plattnerem a Pierrem ? z Nvidie a ví o problémech a interně na nějakých rozšířeních kvůli tomu pracovali. Nicméně se pak rozhodli, že to nebudou implementovat, a to z důvodu, který mi nesdělili (ale doufám, že to znovu zváží, když o to teď někdo stojí). Lidé z ATI mě upozornili, že může chvíli trvat, než se nějaké rozšíření dostane do produkčních ovladačů, ale to asi holt musíme snést. Lidem od ATI i Mesa se navíc líbí myšlenka používat naše kontrolní testy pro ladění a testování svých ovladačů. Nvidiáci mi nabídli pomoc s pády při použití více vláken a s problémem s proměnlivostí u 32 vs 40. (Také jsem mluvil s Benem Byerem z Apple, ale ten nemá na starosti grafické ovladače.)
    • Grafika, flat shading: Beru to jako první věc, pro kterou by se mělo udělat rozšíření. Mělo by být celkem snadné to implementovat v Mesa, neboť všechny karty mají pro tuto věc specifický registr.
    • Grafika, použití více vláken: Všeobecně jsme se shodli na tom, že to, co děláme, je správné, a že je třeba opravit chyby v ovladačích. Vypadá to, že pád s fglrx bude brzy opraven (můj testovací program fungoval s vývojovým ovladačem od Matthewa). Co se problému s Nvidií týče, nahlásím chybu, jakmile budu vědět, zda je pád v glxSwapBuffers chybou ovladače nebo Gentoo.
    • Grafika, míchání sRGB: Všichni mi věří, že naše emulace je pomalá ("pow() - ouuu, to nepoužívejte, nedá se to paralelizovat" [Keith Packard]). Lidé od nVidie o problému ví, ale oprava se nedá moc očekávat. ATIňáci neví, zda jejich dx9 hardware podporuje zápisy sRGB - možná, že to ovladač pro Windows emuluje také - musejí to ověřit.
    • Grafika, věci kolem GLSL: MOVA a LIT, možná pro to udělat rozšíření.
    • Grafika, hacky: Lidé od ATI i Nvidie mě varovali, že jejich ovladače pro Windows mají velkou databázi hacků specifických pro různé programy. Na Aarona zapůsobilo, že Wine žádné extra hacky pro konkrétní programy nemá. Ale mám obavy, že je budeme potřebovat, protože některé aplikace očekávají jiné výsledky, než vykazují naše testy d3d9. Nejlepším východiskem asi bude shromáždit nějaké informace o hacích v ovladačích pro Windows a napsat testy, které je spouští a předvádějí, že u "hl2.exe" se ovladač chová jinak než u "d3d9_test.exe" (nebo tak nějak).

    Vylepšování chybových hlášek o chybějících DLL

    link

    Steven Edwards se ozval s bezva nápadem pro verzi 1.0, který by pomohl uživatelům vyřešit problém chybějících DLL. Jde o to, že by se ukázalo GUI upozornění, že knihovna chybí, a snad nějaké informace, jak věci uvést do pořádku.

    Ahoj, doufal jsem, že bychom ve Wine 1.0 mohli přidat řešení chybějících DLL a funkcí, které by bylo přijatelné pro uživatele spíš, než potichu se valící chybové hlášky do konzoly. Pokud máte aplikaci, která závisí na DLL jako třeba OUTLOOK.EXE závisející na OUTLIB.DLL, dostanete hlášku jako toto:

    err:module:import_dll Library OUTLLIB.dll (which is needed by L"Z:\\home\\sedwards\\.wine\\drive_c\\Program Files\\Microsoft Office\\OFFICE11\\OUTLOOK.EXE") not found
    err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"Z:\\home\\sedwards\\.wine\\drive_c\\Program Files\\Microsoft Office\\OFFICE11\\OUTLOOK.EXE" failed, status c0000135

    Co takhle místo toho vyhazovat pěkný dialog? Začal jsem na tom pracovat, ale nejsem si úplně jist, jak správně předat informace do MessageBoxW nebo možná jak naplnit strukturu MessageBoxIndirect, aby byla chyba zobrazena v lidsky čitelném formátu. Prostě opravdu nevím. Je jasné, že jakmile by to bylo hotové, muselo by se to vypreparovat do pomocné funkce, toto je jen ukázka návrhu...

    Nechce někdo pomoci?

    Steven Edwards a Dan Kegel pak napsali pár zpráv o tom, jak by bylo nejlepší ukazovat chybový dialog. Některé nápady zahrnovaly poslání zprávy přes explorer.exe nebo to odbýt forknutím xmessage. Alexandre Juillard pak napsal své myšlenky:

    Rozhodně není ve vašem zájmu to tahat přes explorer, přímé ukázání dialogu je v pohodě. Musíte si dát pozor, aby k tomu docházelo jen při načítání hlavního exe a nešlo jen o nějaké náhodné načítání DLL; také musíte správně ošetřit situaci, kdy schází displej X.

    Austin English představil svůj nápad s odkazováním na wiki:

    Bylo by mnohem snazší/rychlejší implementovat odkaz na wiki stránku (http://wiki.winehq/MissingDLL?) se seznamem běžných DLL/odkud pocházejí/co dělají/jak použít winetricks/atd.

    Steven Edwards se za den nebo dva vrátil s patchem, který právě prochází kontrolou; můžeme doufat, že to bude implementováno v blízké budoucnosti!

    Oznámeny projekty Google Summer of Code 2008

    link

    Austin English poskytl aktuální informace o tom, které SoC projekty byly přijaty:

    Pro ty z vás, kteří to ještě neslyšeli, dnes byly oznámeny projekty Google SoC - čtěte blog. Bylo přijato šest projektů Wine.

    • Vylepšení implementace MSXML ve Wine - Piotr Caban, mentorem je James Hawkins.
    • Tiskový dialog - Gal Topper, mentorem je Detlef Riekenberg.
    • Řádná implementace Ovládacího panelu ve Wine - Owen Rudge, mentorem je Juan Lang.
    • Implementace DirectPlay - Ismael Barros Barros, mentorem je Kai Blin.
    • Richedit s tabulkami - Dylan Andrew Harper Smith, mentorem je Huw D M Davies.
    • Vylepšená implementace GDI+ - Adam Joel Petaccia, mentorem je Lei Zhang.

    Díky všem, kteří se přihlásili, a gratuluji těm, kteří byli přijati! A teď hurá do hackování ;-)

    Někteří studenti zareagovali s informacemi o sobě. Owen Rudge:

    Ahoj všichni :-). Už jsem se před časem představil, když jsem psal svůj návrh, a jsem velice potěšen, že jsem byl přijat! Jsem třetím rokem studentem počítačových věd na Univerzitě Sv. Andrewse ve slunném(!) Skotsku. Těším se na to, až se vrhnu na práci na Wine, ačkoliv mám bohužel nejdřív zkoušky a musím dokončit bakalářku. Taky mám v hlavě pár nápadů a už jsem vymyslel, jak začnu řešit svůj projekt, takže budu doufejme připraven, jakmile nebudou zkoušky stát v cestě. Zdar.

    Gal Topper:

    Ahoj všichni. Jmenuji se Gal Tommer a cílem letošního léta pro mě bude implementace PrintDlgEx* ve Wine, abychom měli podporu pro novější a flexibilnější tiskový dialog, který byl uveden ve Windows NT. Třetím rokem studuji softwarové inženýrství na Yorkské univerzitě v kanadském Torontu. Mám to štěstí, že zkoušky mám za sebou! Takže si prozatím mohu zároveň užívat projektu a jara :)

    Jsem z tohoto projektu nadšený a jakmile se věci začnou hýbat, budu vás informovat :). Zdar, Gal.

    Ismael Barros:

    Zdravím, jsem ze Španělska a mám za úkol nakódovat podporu DirectPlay do takového stavu, ab ychom mohli rovnou hrát alespoň multiplayer GTA2, ale doufám, že budu mít dost času na to, abych se věnoval i jiným hrám na bázi dplay. Slibuji, že nebudu trávit přespříliš času hraním během testovací fáze :)

    Předtím, než se ponořím do probdělých nocí plných vášnivého kódování (a/nebo nadávání na msdn), mě čekají zkoušky, ale jde to rychleji, než jsem čekal a doufám, že za dva nebo tři týdny už nebudu mít na práci nic naléhavého.

    Snad nic nezkazím, konec hlášení, Ismael.

    Adam Petaccia:

    Zdravím Vinaře, jmenuji se Adam Petaccia a během tohoto léta budu pracovat na implementaci GDI+ ve Wine, takže více programů bude fungovat "rovnou". Nyní studuji na Univerzitě v Severní Karolíně v Greensboro (USA) a těším se na kódování, jakmile budu mít za sebou ty otravné zkoušky.

    Jsem nadšený z toho, jak daleko se Wine dostalo (vzpomínám si, jak jsem spouštěl Starcraft jako root s nice -20, aby hra byla jakž takž hratelná - díky [bohu], že teď už to dělat nemusíme) a těším se na to, že pomohu Wine ještě vylepšit.

    Zbývají ještě dva další studenti (Dylan Andrew Harper Smith, Piotr Caban), kteří se zatím nepředstavili - doufejme, že si o nich přečtete už v následujícím vydání Zpravodaje!

    Změny v databázi aplikací

    link

    Změny od správců programů

    link
    ProgramPůvodní stav/verzeNový stav/verzeZměna
    Qtrax 0.2 Beta Silver (0.9.54) Gold (0.9.60) +1
    openCanvas Plus 1.1 Silver (0.9.60) Gold (0.9.61) +1
    Neverwinter Nights 1.x Gold (0.9.55) Platinum (0.9.61) +1
    High Velocity Paintball 1.2 Gold (0.9.58) Platinum (0.9.61) +1
    Protel DXP Service Pack 4 Gold (0.9.59) Garbage (0.9.60) -3
    Progecad Smart 2008 v8.0.11 Bronze (0.9.58) Gold (0.9.61) +2
    Microsoft Office 2007 Bronze (0.9.58) Garbage (0.9.61) -1
    Armageddon empires 1_06a Platinum (0.9.53) Gold (0.9.59) -1
    Deus Ex: Invisible War 1.x Silver (0.9.50) Bronze (0.9.61) -1
    Airfix: Dogfighter 1.01 Bronze (0.9.59) Garbage (0.9.61) -1
    Serious Sam: The Second Encounter 1.0x Gold (0.9.46) Platinum (0.9.60) +1
    Visma Skatt Privat 2007/2008 Bronze (0.9.59) Silver (0.9.61) +1
    StarCraft Demo 1.01 Garbage (0.9.53) Silver (0.9.60) +2
    iTunes 7.6 Bronze (0.9.60) Garbage (0.9.61) -1
    iLinc iLinc Client 8.6.2.1656 Gold (0.9.59) Platinum (0.9.61) +1
    Lineage 2 The Chaotic Throne - Hellbound Garbage (0.9.59) Silver (0.9.61) +2
    Everlong 3.05 Silver (0.9.56) Gold (0.9.60) +1
    Celková změna +6

    Změny od uživatelů

    link
    ProgramPůvodní stav/verzeNový stav/verzeZměna
    Lingvo 12.0 Garbage (0.9.58) Silver (0.9.61) +2
    S2: Silent Storm 1.2 Bronze (0.9.27) Gold (0.9.59) +2
    Project: I'm Going In 1.0 Bronze (0.9.53) Gold (0.9.61) +2
    GOM Media Player 2.1 Bronze (0.9.53) Silver (0.9.61) +1
    WinSCP 4.0.3 Platinum (0.9.43) Gold (0.9.61) -1
    Chrome 1.1.3.0 Bronze (0.9.48) Silver (0.9.61) +1
    EVE Online 4.10.x Premium Bronze (0.9.59) Gold (0.9.60) +2
    Z Z95 Garbage (0.9.23) Silver (0.9.61) +2
    Supreme Commander SC 1.x.3xxx Garbage (0.9.59) Gold (0.9.60) +3
    WordPerfect 12 Bronze (0.9.20) Garbage (0.9.60) -1
    Bryce 5.5 Garbage (0.9.57) Platinum (0.9.61) +4
    Microsoft Office 2002 (XP) Silver (0.9.58) Garbage (0.9.61) -2
    QIP QIP 2005 Build 8050 Garbage (0.9.60) Platinum (0.9.61) +4
    The Settlers IV Gold: 2.50.1516a Garbage (0.9.59) Silver (0.9.61) +2
    Speed Busters: American Highways 1.0 Garbage (0.9.6) Silver (0.9.60) +2
    Need for Speed Most Wanted 1.3 Bronze (0.9.58) Garbage (0.9.60) -1
    powerISO 3.3 Garbage (0.9.21) Platinum (0.9.60) +4
    Lumines steam Garbage (0.9.59) Bronze (0.9.61) +1
    Moto Racer 2 1.0 Platinum (0.9.58) Garbage (0.9.61) -4
    Digital Voice Editor 2.4.04 Garbage (0.9.40) Gold (0.9.61) +3
    Fate 1.0 Gold (0.9.57) Garbage (0.9.60) -3
    World of Warcraft 2.4.X Gold (0.9.60) Platinum (0.9.61) +1
    Europa Universalis II 1.08 Platinum (0.9.57) Gold (0.9.59) -1
    IrfanView 4.x Platinum (0.9.56) Gold (0.9.58) -1
    Grand Theft Auto: San Andreas 1.00 Gold (0.9.60) Garbage (0.9.61) -3
    Omikron: The Nomad Soul 1.0 Bronze (0.9.37) Silver (0.9.60) +1
    Media Player Classic 6.4.9.0 (2K/XP) Garbage (0.9.55) Bronze (0.9.61) +1
    Grand Theft Auto free from official Rockstar websi... Silver (0.9.59) Platinum (0.9.60) +2
    HLSW 1.x Platinum (0.9.56) Garbage (0.9.60) -4
    UFO: Aftershock 1.2 Garbage (0.9.59) Bronze (0.9.61) +1
    Independence War Deluxe Edition Disc Set Silver (0.9.46) Garbage (0.9.59) -2
    CorelDRAW X3 (13) Garbage (0.9.58) Gold (0.9.59) +3
    Shadowgrounds 1.05 Platinum (0.9.54) Garbage (0.9.61) -4
    Dawn of War: Dark Crusade 1.1 Garbage (0.9.59) Platinum (0.9.60) +4
    Phantasy Star Online: Blue Burst 1.24.15 (Schthack... Silver (0.9.55) Garbage (0.9.61) -2
    Bejeweled 1.87 Gold (0.9.38) Platinum (0.9.59) +1
    Tantra Online All Versions Platinum (0.9.35) Bronze (0.9.61) -3
    Photoshop Elements 5.0 Bronze (0.9.58) Silver (0.9.59) +1
    Quicken Home & Business 2006 Silver (0.9.37) Gold (0.9.59) +1
    winimage 8.00 Gold (0.9.27) Platinum (0.9.59) +1
    Flexpoints german Bronze (0.9.30) Platinum (0.9.59) +3
    Adobe Illustrator 10.0 Garbage (0.9.53) Bronze (0.9.59) +1
    Buchhalter 2003 Silver (0.9.43) Garbage (0.9.60) -2
    Warhammer 40,000: Dawn of War SoulStorm Gold (0.9.58) Silver (0.9.60) -1
    MudBox 1.0.7 Garbage (0.9.55) Platinum (0.9.61) +4
    .kkrieger chapter 1 beta Platinum (0.9.58) Bronze (0.9.61) -3
    FlatOut 2 1.0 Bronze (0.9.57) Silver (0.9.59) +1
    WISO Sparbuch 2008 Garbage (0.9.58) Bronze (0.9.60) +1
    Pirates of the burning sea Current Gold (0.9.57) Bronze (0.9.60) -2
    Fallout 2 All Versions Gold (0.9.57) Platinum (0.9.61) +1
    KeyholeTV 3.06 Garbage (0.9.59) Silver (0.9.60) +2
    The Elder Scrolls III: Morrowind 1.6.1820 (Bloodmo... Gold (0.9.58) Silver (0.9.61) -1
    Yahoo Instant Messenger 9.0 beta Garbage (0.9.58) Bronze (0.9.60) +1
    Rosetta Stone V3 Garbage (0.9.58) Gold (0.9.60) +3
    Zak McKracken - Between Time and Space 1.0 Bronze (0.9.59) Silver (0.9.61) +1
    Heroes of Might and Magic 1.0 Garbage (0.9.56) Bronze (0.9.59) +1
    Excel 2003 Bronze (0.9.54) Silver (0.9.59) +1
    Myth III: The Wolf Age 1.0 Gold (0.9.35) Platinum (0.9.59) +1
    Arx Fatalis 1.x Bronze (0.9.36) Garbage (0.9.59) -1
    BloodRayne 1.0 Silver (0.9.48) Gold (0.9.60) +1
    TextAloud MP3 2.228 Silver (0.9.58) Platinum (0.9.59) +2
    Beyond Good & Evil 1.0.1 Bronze (0.9.46) Silver (0.9.61) +1
    FineReader 8.0 Professional Garbage (0.9.47) Silver (0.9.60) +2
    Widget Workshop: The Mad Scientist's Laboratory 1.... Silver (0.9.33) Garbage (0.9.59) -2
    e-Sword 7.9.8 Bronze (0.9.59) Gold (0.9.61) +2
    BYOND 4.x Bronze (0.9.59) Garbage (0.9.60) -1
    Caesar III 1.x Platinum (0.9.55) Gold (0.9.60) -1
    The Settlers Rise of an Empire 1.0 Gold (0.9.45) Garbage (0.9.60) -3
    ElsterFormular 2007/2008 Platinum (0.9.53) Gold (0.9.60) -1
    Warhammer 40,000: Dawn of War Winter Assault: 1.x Silver (0.9.58) Gold (0.9.59) +1
    Pagemaker 6.52 Platinum (0.9.50) Silver (0.9.60) -2
    Fable: The Lost Chapters 1.0 Bronze (0.9.60) Garbage (0.9.61) -1
    ChessBase 9.0 Garbage (0.9.58) Bronze (0.9.60) +1
    rFactor v1255F Garbage (0.9.58) Bronze (0.9.61) +1
    Stronghold: Crusader 1.x Bronze (0.9.58) Gold (0.9.61) +2
    SWAT 4 demo Gold (0.9.37) Bronze (0.9.59) -2
    Creatures 2 1.00 Bronze (0.9.35) Garbage (0.9.61) -1
    Bejeweled 2 Deluxe 1.0 Gold (0.9.58) Platinum (0.9.59) +1
    Age of Empires III 1.00 Garbage (0.9.56) Bronze (0.9.61) +1
    Age of Empires II The Age of Kings: 2.x Gold (0.9.58) Silver (0.9.60) -1
    Blade of Darkness 1.0x Garbage (0.9.54) Gold (0.9.60) +3
    Dark Age Of Camelot Labyrinth of the Minotaur Inte... Bronze (0.9.54) Gold (0.9.61) +2
    Warhammer 40,000: Dawn of War 1.x Garbage (0.9.58) Platinum (0.9.60) +4
    Second Life All Versions Silver (0.9.57) Bronze (0.9.59) -1
    TrackMania Nations Forever 2.11.11 Gold (0.9.59) Silver (0.9.60) -1
    Half-Life 2 Retail (32-bit) Gold (0.9.53) Platinum (0.9.61) +1
    Halo: Combat Evolved Trial Silver (0.9.30) Garbage (0.9.60) -2
    Avernum 5 1.0 Platinum (0.9.56) Bronze (0.9.59) -3
    Microsoft Combat Flight Simulator: WWII Europe Ser... Garbage (0.9.15) Bronze (0.9.60) +1
    FX Trading Station 01.02.080406 Garbage (0.9.27) Silver (0.9.59) +2
    Age of Empires 1.0 Bronze (0.9.55) Silver (0.9.60) +1
    Celtic Kings: Rage of War 1.10 Garbage (0.9.29) Silver (0.9.61) +2
    Picture Window Pro 3.5 3.5 Gold (0.9.53) Silver (0.9.59) -1
    Dark Messiah of Might and Magic 1.02 Bronze (0.9.55) Garbage (0.9.60) -1
    TeamViewer 3.0 Garbage (0.9.53) Platinum (0.9.60) +4
    Carriers At War (2007) 1.02.2 Platinum (0.9.53) Bronze (0.9.59) -3
    Zuma Deluxe 1.0 Gold (0.9.57) Platinum (0.9.61) +1
    Ventrilo Client 3.0.x Silver (0.9.59) Gold (0.9.61) +1
    Pro Evolution Soccer 6 1.0.0.1 Gold (0.9.58) Silver (0.9.61) -1
    Megaman X8 1.0 Silver (0.9.60) Garbage (0.9.61) -2
    AutoCAD 2002 Bronze (0.9.43) Silver (0.9.59) +1
    Diablo II Lord of Destruction 1.x Gold (0.9.59) Platinum (0.9.60) +1
    MechWarrior 3 1.2 Garbage (0.9.59) Bronze (0.9.61) +1
    DVDFab Decrypter 4.1.2.0 Gold (0.9.57) Platinum (0.9.59) +1
    Carrara Studio Carrara 6 Gold (0.9.52) Garbage (0.9.59) -3
    SuperPI mod 1.5 XS Silver (0.9.36) Platinum (0.9.59) +2
    Perry Rhodan - The Adventure 1 Bronze (0.9.58) Gold (0.9.60) +2
    Google SketchUp 6.x Garbage (0.9.58) Silver (0.9.60) +2
    Halo: Combat Evolved 1.x Garbage (0.9.59) Bronze (0.9.61) +1
    Celková změna +46
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.