abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 918 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Screenshotová recenze: Fedora 13

    25. 5. 2010 | David Ježek | Recenze | 5854×

    Fedora 13 Goddard. Pojďte se podívat, jak vypadá nová verze oblíbené distribuce. Spousta screenshotů a postřehů z instalace, prvního spuštění, základní konfigurace a obecného používání. Fedora 13 se povedla.

    Obsah

    Instalace

    link

    fedora 13 instalace 001 fedora 13 instalace 002 fedora 13 instalace 003 fedora 13 instalace 004 fedora 13 instalace 005 fedora 13 instalace 006 fedora 13 instalace 007 fedora 13 instalace 008 fedora 13 instalace 009 fedora 13 instalace 010 fedora 13 instalace 011 fedora 13 instalace 012 fedora 13 instalace 013 fedora 13 instalace 014 fedora 13 instalace 015 fedora 13 instalace 016 fedora 13 instalace 017 fedora 13 instalace 018 fedora 13 instalace 019 fedora 13 instalace 020 fedora 13 instalace 021 fedora 13 instalace 022 fedora 13 instalace 023 fedora 13 instalace 024 fedora 13 instalace 025

    Proces instalace systému je u Fedory trochu odlišný tím, že vytváří souborový systém formou logických svazků. Podpora Ext4 by ale překvapit neměla.

    Zabydlování

    link

    fedora 13 desktop plocha fedora 13 desktop 01 fedora 13 desktop 02 fedora 13 desktop 03

    Systém je tradičně laděn do modra, základním desktopem je GNOME, KDE 4 ani jiná prostředí samozřejmě nic nebrání používat. Vyzkoušel jsem instalaci „všeho možného“, proto jsou menu s aplikacemi trochu naditější.

    Nastavení systému

    link

    fedora 13 desktop 05 dostupnost bezp aktualizaci

    Na přítomnost aktualizací upozorňuje tradiční applet v horní části obrazovky.

    fedora 13 desktop nastaveni aktualizaci softwaru

    Frekvenci zjišťování aktualizací lze nastavit spolu s jejich automatickým stahováním.

    fedora 13 desktop 09 nastaveni site fedora 13 desktop nastaveni site fedora 13 desktop nastaveni site 1

    Nastavení sítě taktéž důvěrné známé.

    fedora 13 desktop nastaveni firewallu fedora 13 desktop nastaveni firewallu 1 fedora 13 desktop nastaveni firewallu 2 fedora 13 desktop 07 firewall presm portu fedora 13 desktop 08 firewall pravidla

    GUI pro nastavení firewallu je slušně přehledné.

    fedora 13 desktop selinux administration fedora 13 desktop selinux administration 1 fedora 13 desktop selinux administration 2 fedora 13 desktop selinux administration 3 fedora 13 desktop selinux administration 4 fedora 13 desktop selinux administration 5 fedora 13 desktop selinux administration 6 fedora 13 desktop selinux administration 7

    Pro Red Hat typický SELinux je i ve Fedoře 13, a to s obvyklou možností podrobné konfigurace.

    fedora 13 desktop sprava barev fedora 13 desktop sprava barev 1 fedora 13 desktop sprava barev 2

    Co v jiných linuxových distribucích nebývá vždy k vidění, je správa barev s možností jistých základních nastavení a využití profilů (na software, který dodává např. EIZO pro Windows, to ale pochopitelně nemá ani omylem).

    fedora 13 desktop sprava logickych svazku fedora 13 desktop sprava logickych svazku 1 fedora 13 desktop sprava logickych svazku 2 fedora 13 desktop sprava logickych svazku 3 fedora 13 desktop sprava logickych svazku 4 fedora 13 desktop sprava logickych svazku 5 fedora 13 desktop sprava logickych svazku 6 fedora 13 desktop 10 upravit log svazek

    Neméně sympatická je ve Fedoře správa logických svazků (LVM – Logical Volume Management) na discích. Pokud vás přístup Red Hatu zajímá hlouběji, tak této tématice jsme loni věnovali třídílný seriál.

    fedora 13 desktop zdroje softwaru

    Nastavení softwarových zdrojů s již přidanými repozitáři Fusion.

    fedora 13 desktop nastaveni zavadeni systemu

    Zavádění systému v podání GNOME (ve výběru žádný další OS není, instaloval jsem na čistý disk).

    fedora 13 desktop ovladaci centrum

    Ovládací centrum GNOME ve své základní podobě (článek vznikal na beta verzi, proto ignorujte nepřeložené popisky a dialogy).

    fedora 13 desktop predvolby aplikaci spoustenych pri prihlaseni

    Při přihlášení se toho spouští v základu celkem dost, ale i tak Fedora 13 nabíhá sympaticky svižně.

    fedora 13 desktop predvolby vzhledu

    Základní výběr pozadí plochy uspokojí snad každého (kromě „bláznů“ do manga a vypelichaných koček :-).

    fedora 13 desktop zametac

    Již zabydlený nástroj zametač umí vyčistit historii vašeho užívání počítače. Jednoduché, ale často praktické.

    Instalace a aktualizace aplikací

    link

    fedora 13 desktop pridat odebrat software fedora 13 desktop pridat odebrat software 1

    Instalace programů probíhají v programu, jehož přehlednost mi například oproti Kubuntu přijde daleko vyšší.

    fedora 13 desktop 04 duvera gpg install rawtherapee

    V případě, že nemáte importovány GPG od repozitářů, dotáže se, zdali danému konkrétnímu klíči (a v přeneseném slova smyslu tedy i zdroji) důvěřujete.

    fedora 13 desktop instalace1 fedora 13 desktop instalace2

    V případě nevybraných závislostí si vyžádá potvrzení jejich instalace.

    fedora 13 desktop spustit novou aplikaci

    Po nainstalování nových aplikací se objeví dialog umožňující je hned spustit bez nutnosti rozklikávat běžnou nabídku. Sympatické a přehledné.

    fedora 13 desktop usr libexec gst install plugins helper

    Jinak standardní přehrávač multimédií si umí říci o chybějící kodeky, ale přiznám se, že mi to (na rozdíl od Ubuntu) nefungovalo. Možná je na vině beta verze, ale já osobně používám právě buď VLC, nebo Mplayer, takže mě to osobně netrápí.

    fedora 13 desktop aktualizace softwaru

    Takto vypadají aktualizace softwaru. Jednoduchými ikonkami je přímo v dialogu rozlišení, jde-li běžnou aktualizaci, opravu bugu(ů) nebo důležitou bezpečnostní záplatu.

    fedora 13 desktop automatic bug reporting tool fedora 13 desktop 16 reportovani chyb fedora 13 desktop 17 reportovani chyb

    Z Fedory je možné přímo nahlašovat chyby, ale musíte mít pochopitelně příslušný účet (ukázka z Bugzilly).

    Ukázkové programy

    link

    fedora 13 desktop spravce uloh

    Jako obvykle si ukážeme i správce úloh, který používá Fedora ve zjednodušené podobě.

    fedora 13 desktop firefox fedora 13 desktop konqueror

    FirefoxKonqueror mimo jiné ukazující integraci KDE/Qt4 aplikací do GNOME. Všimněte si rozdílné velikosti fontu.

    fedora 13 desktop 06 im facebook chat

    Kecálek podporuje přímo Facebook chat… a mnohé další.

    fedora 13 desktop 15 psi

    Takže si pro změnu ukažme komunikátor Psi.

    fedora 13 desktop 11 vlc flv

    Přehrávač VLC pracuje jako vždy spolehlivě.

    fedora 13 desktop 13 dng converter fedora 13 desktop dngconverter

    Z fotografických aplikací začneme nástrojem pro konverzi z jiných RAW formátů do otevřeného Adobe DNG. Sympatická utilita, ale pentaxáci mezi vámi se jistě bez ní obejdou (neb mají podporu v tělech – a nejsou sami).

    fedora 13 desktop rawstudio

    RAW Studio je jedním z dostupných nástrojů pro rychlé vyvolání digitálních negativů. Kvalit RAW Therapee však nedosahuje.

    fedora 13 desktop ufraw fedora 13 desktop zprava gimpu

    Fedora taktéž implementuje UFRaw s možností otevřít DNG přímo v GIMPu – ten si jej přepošle do UFRawu na vyvolání a poté převezme zpět k dalšímu zpracování. Nicméně v betě mi to poněkud nefungovalo (a nebyla to první beta/RC verze linuxové distribuce, kde předání fotky z UFRawu do GIMPu nefungovalo).

    fedora 13 desktop 14 cinepaint

    Ale dost o GIMPu, podívejme se pro změnu na jiný podobný program. CinePaint vyznává podobnou filosofii mnoha otravných oken a ještě horší je to o to, že pořádně nefunguje. Padá a otravuje hromadami chybových hlášek. Takto opravdu ne.

    fedora 13 desktop 18 audacious fedora 13 desktop audacious nastaveni programu 0 fedora 13 desktop audacious nastaveni programu 1 fedora 13 desktop audacious nastaveni programu 2 fedora 13 desktop audacious nastaveni programu 3 fedora 13 desktop audacious nastaveni programu 4 fedora 13 desktop audacious nastaveni programu 5 fedora 13 desktop audacious nastaveni programu 6

    Z hudebních přehrávačů tentokrát volím Audacious s velmi tmavým skinem.

    Závěr

    link

    Fedora 13 Goddard jde v evolučních šlépějích svých předchozích vydání. Tak jako jiné letošní distribuce, přináší i ona další zrychlení startu, standardní vzhled prostředí se však drží zaběhlých témat, což je rozhodně dobře. Systém se po celou dobu příprav tohoto článku choval stabilně a svižně, až na pár drobných problémů se zlobivými aplikacemi (viz CinePaint) jsem nezaznamenal potíže. Na běžný desktop je Fedora jistě dobrá volba, jen její doladění možná zabere o „pár minut“ více času než třeba u Ubuntu. Umí se však odměnit věcmi, které naopak v Ubuntu nenaleznete, nemluvě o možnosti již při instalaci velmi podrobně rozhodnout, co chcete, a co ne.

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.5.2010 00:12 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Já jsem schopen pochopit screenshitovou recenzi jako takovou a vidět v ní jistý smysl, ale proč jsou v ní desítky obrázků instalátoru nebo několik obrázků menu, to fakt nechápu.
    25.5.2010 09:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    proč jsou v ní desítky obrázků instalátoru nebo několik obrázků menu
    Vadí ti, že je ve screenshotovém článku hodně screenshotů?
    to fakt nechápu
    ...
    25.5.2010 09:09 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Vadí ti, že je ve screenshotovém článku hodně screenshotů?
    Ale vůbec ne. Mně by nevadilo ani kdyby v této recenzi nebyl screenshot žádný. Nebo kdyby jich bylo 5 gigabajtů. Já se jen divím, proč je tam tolik screenshotů stejné věci.
    David Ježek avatar 25.5.2010 09:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    souvoslím "stejná věc" myšlíš .... "instalaci" ...? :-). ale ne, teď vážně: screenshoty jsou odstupňovny opravdu velmi jemně, ale jestli jich instalaci dokumentuje 10 nebo 1000, nemá nijaký vliv na čitelnost článku, ptž jsou vodorovně scrollované v jednom pásu. takže opradu nechápu, CO je skutečným problémem, který zde máš potřebu takto rozebírat.
    26.5.2010 00:24 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    instalaci dokumentuje 10 nebo 1000, nemá nijaký vliv na čitelnost článku, ptž jsou vodorovně scrollované v jednom pásu.
    A nenapadlo tě, že právě to nekonečné scrollování snižuje přehlednost?
    David Ježek avatar 26.5.2010 01:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    to je věc redakčního systému, to já jako eterní autor těžko ovlivním. jistě by šly implementovat jiné metody procházení obrázků než vertikální scrolling, ale to by se třeba zase nelíbilo někomu jinému. tak to prostě překousni, vedeme zbytečnou debatu.
    26.5.2010 11:47 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    ano stejne veci. jestli je to 1/10 nebo 4/10 je imho fuk.
    Grunt avatar 25.5.2010 00:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    V čem je ten CinePaint lepší než GIMP? Já si ho na první pohled s GIMPem spletl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Ježek avatar 25.5.2010 01:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    já tam někdě píšu, že je lepší? ;-)
    25.5.2010 09:57 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Pokud mi paměť slouží, Cinepaint vznikl před pár lety jako fork GIMPu. Liší se ve střevech hlavně tím, že podporuje barevnou hloubku 16 bitů na kanál (RGB 16/16/16).
    [:wq]
    Grunt avatar 25.5.2010 13:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    No fakt že jo:
    It is a fork of version 1.0.4 of the GNU Image Manipulation Program (GIMP).
    Ty jo, kdy ta verze GIMPu tak mohla být vydána? Někdy v minulém tisíciletí?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Solitary avatar 25.5.2010 01:20 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Jo, Bug Report tool jsem ve Fedore 12 taky zazil, kdyz jsem ji cerstve nainstaloval... ale po par aktualizacich jsem ji uz od te doby nevidel, a to je to asi 10mesicu... je videt, ze teda zrejme svuj ucel plni a nahlesene bugy se pravdepodobne resi (aspon co se tyce stability dotycnych aplikaci).
    25.5.2010 02:12 bohyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Kdyz uz jsou zmineny (pochybne) programy pro praci RAW tak nevim proc neni aspon zminena pritomnost RawTherapee v repozitari Fedory.
    David Ježek avatar 25.5.2010 02:21 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    protože je naprosto samozřejmá.
    25.5.2010 09:19 bohyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Samozrejma neni, RawTherapee bylo pridano az nedavno po uvolneni pod GPL ve verzi 3.0 alfa.
    David Ježek avatar 25.5.2010 09:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    rt3alpha a přechod na gpl byl pokud vím oznámen téměř před půl rokem. to u mě osobně nesplňuje definici novinky hodné zmínění ve SCREESHOTOVÉM článku (který si nedělá ambice na plnohodnotnou recenzi F13). ale pokud to považuješ za nedostatek a shledáváš na tomto článku i další absence, nic ti nebrání napsat o F13 podrobnější blogpost, případně se domluvit s Robertem na článku, věřím, že by jej uvítal. Já nejsem pravidelný uživatel fedory.
    25.5.2010 09:49 bohyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Je mi jasne ze to neni vycerpavajici recenze s popisem vsech novinek. Ale jsou to necele 2 mesice co se objevil prvni build v Koji, takze ve Fedore to je pomerne cerstva novinka (pridana i do koncici F11).
    Mozna ten prvni prispevek zni rejpave, ale tak jsem to nemyslel
    25.5.2010 21:15 Hu-go
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Samozrejma je i informace, ze v recenzi uvedeny soft neni lepsi nez RAWTherapy, proc tam je teda zminen? Vase domenky me dojimaji.
    25.5.2010 05:32 -=eM=- | skóre: 11 | blog: Merljin | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Koukám, že na fedoraproject.org ještě není final ke stažení ( až zítra ). Nicméně asi už bude hotová a kopíruje se na zrcadla - nebyl by link odkud bych mohl začít stahovat ? ( s 1 Mbit/s mi to stejně bude trvat dlouho :) )
    It is wiser to find out than to suppose. -- Mark Twain
    vain avatar 25.5.2010 07:37 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Pokud chceš, můžeš to vyřešit elegantněji a to tak, že si stáhneš třeba betu netinstalu (tuším 250MiB +/-) a nainstaluješ to z něj, u výběru repa v instalátoru ještě můžeš změnit z updates testing jen na updates. Nemusíš čekat na iso obrazy stabilní verze a máš už aktualizovaný systém, jde to i s netinstalem Fedory 12 pokud ho třeba náhodou už máš, stačí opět jen změnit repa z 12 na 13 (odzkoušeno).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.5.2010 07:43 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    http://ftp.wicks.co.nz/pub/linux/dist/fedora/13/x86_64/iso/
    25.5.2010 08:53 -=eM=- | skóre: 11 | blog: Merljin | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Díky.
    It is wiser to find out than to suppose. -- Mark Twain
    25.5.2010 13:24 Tecak | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    uz se mirrory oteviraji. V CZ napr.: http://mirror.karneval.cz/pub/fedora/releases/13/Fedora/
    25.5.2010 08:17 TikTak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Nemá někdo zkušenosti s F13 a intel ovladači. Mám F12 a s novým jádrem 2.6.32 nechodí compiz. Seká se a je celkem nepoužitelný.
    vain avatar 25.5.2010 08:26 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Zrovna náhodou já. Mám Fedoru 13 na notebooku. Compiz sice nepoužívám, ale zkoušel jsem ho a byl v pohodě, to už ovšem ale i ve Fedoře 12, co máš přesněji za typ?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.5.2010 14:41 TikTak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    HP 6910p
    25.5.2010 09:52 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Osobně si od F13 slibuju, že si konečně "sednou" nedávné změny v grafickém subsystému kernelu (KMS a spol) proti grafickým ovladačům Intel/ATI/NVidia a zase bude od grafických kotrmelců chvíli klid... a pokud bude mít release F13 v tom směru ještě nějaké mouchy, tak že to brzo spraví nějaký update. Už se na F13 docela těším.
    [:wq]
    Conscript89 avatar 25.5.2010 11:48 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Tak me funguje ATI Radeon HD3450 (R600) bez problemu. HDMI jsem ale jeste nezkousel.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    25.5.2010 16:34 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Jaka je to verze ovladacu, popr. jadra? Me to dost blblo, dokonce tedka jedu prechodne na officialnich (ktere obcas se zblazni ale pri praci nepadaji). Jak se tedka na tom ovladac se spotrebou energie? (Ja mam 3470)
    25.5.2010 12:54 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Mně na notebooku ATI Radeon HD 4300 funguje compiz bez problémů, používám ovladače mesa-dri-drivers-experimental.i686 z repozitáře Fedory (tedy ne přímo od ATI). Akorát spotřeba baterky je velká (bez compizu i s compizem), nevím přesně čím je to způsobeno, nejspíš se na tom grafika dost podílí.
    Jardík avatar 25.5.2010 13:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Já vím, že máš x86_64 CPU. Fak nechápu, proč ho degraduješ použitím 2bit distribuce.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 25.5.2010 13:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Já vím, že máš x86_64 CPU
    Ty si jasnovidec?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 25.5.2010 13:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Ano.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 25.5.2010 13:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Nějak špatně mi píšou písmenka 1,2,3, musím asi víc tlačit, nebo budu muset vyčistit tu klávesnici ... chjo
    Věřím v jednoho Boha.
    25.5.2010 14:51 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Mám 3 GB paměti, takže 32 bitů stačí. Nebyl by v tom asi nijak zásadní rozdíl.

    Větší problém je, že Fedora nenechá procesor odpočinout, narozdíl od Windows (tam se větrák často zastaví). A pak prostě větrák furt hučí a spotřeba je velká (Windows vydrží na baterku skoro 2krát tak dlouho).
    Grunt avatar 25.5.2010 15:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Mám 3 GB paměti, takže 32 bitů stačí.
    Ne že bych se Jardíka chtěl zastávat,
    Nebyl by v tom asi nijak zásadní rozdíl.
    Např. při zpracování videa, obrazu či zvuku byl. A klidně až o několik desítek procent. A to jak měřitelně, tak subjektivně.
    Větší problém je, že Fedora nenechá procesor odpočinout, narozdíl od Windows
    A nebude to spíš tím, že není známé rozhraní k ovládání otáček větráku? Aspoň v mém případě to tak bylo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.5.2010 17:13 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Je fakt, že jsem o tom moc nepřemýšlel. Taky FS mám starší ext3 a ne ve Fedoře výchozí ext4. Tak příště.

    CPU se opravdu moc zatěžuje, powertop hlásí řádově stovky wakeups-from-idle-per-second. Už se to tady řešilo.
    vain avatar 25.5.2010 17:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Ta poslední rada s těmi ovladači nepomohla? Tam bych viděl třeba problém taky, já mám výdrž na notebooku s Fedorou (intel) na úrovni, jakou udával výrobce a to je už starší notebook (takže i baterka - rok a půl možná). Ovšem s Windows porovnat nemohu, nikdy tam nebyly.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.5.2010 17:35 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Ovladače fglrx pro Fedoru 12 zatím pořád ještě nejsou. Resp. jsou, ale ne pro karty HD. Takže nevím.

    Výdrž je s Fedorou 2,5 hodiny, ve Windows 4-5, podle výrobce mají být 4. Mint s fglrx byl někde mezi nima.
    vain avatar 25.5.2010 18:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    U mého NB uvádí výrobce "až" 3 hodiny, vydrží i dnes (kupováno 24.6.2008) v pohodě přeš čtyři. Škoda, že nemám Windows, vyzkoušel bych, jestli na tom budou lépe.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.5.2010 23:40 Premet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Ale jsou viz. rpmfusion
    26.5.2010 13:03 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Jsou, ale ne na karty HD.

    V howto je: All ATI cards below the HD series are unsupported Nepředpokládám, že by to byla blbost. Zkoušel jsem zatím jenom starý ovladač dokud pro Fedoru 12 vůbec nebyly (ten nešel nainstalovat), takže zkusit bych to mohl, ale asi to teda nepůjde.
    26.5.2010 16:15 Premet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Jelikož jsem týden před aktualizací na novou verzi zkoušel a provozoval Catalysty na HD 4850 tak můžu potvrdit, že fungují :)
    26.5.2010 20:22 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Tak dík za tip. Až bude čas, vyzkouším to.
    Jardík avatar 25.5.2010 12:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Můžu potvrdit, že je to stále pomalé (X3100)
    Věřím v jednoho Boha.
    Dent avatar 25.5.2010 11:28 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Ale co je nejlepší - Firefox už respektuje nastavení fontů v Gnome. Konečně nepůsobí jako pěst na oko.
    Jardík avatar 25.5.2010 12:50 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Už když jsem viděl ten obrovský font v kombinaci s rozlišením 800x600, tak se mi zvednul kýbl a poznal jsem, že je to zase pouze pro postižené uživatele, nikoli normální. Já sice neříkám, že je špatné udělat distro pouze pro ně, ale kdy konečně pochopí, že jich je menšina ...
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 25.5.2010 13:33 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    U nás v práci to je evidentně většina =) Co teď rozdáváme ty úžasné Windouwsy 7, tak všichni chtějí nastavit velikost zobrazení na 125, někdy i 150% =) Takže... odkud přesně máš ty statistiky, kdo jak velké prvy/písmo používá? Nejlépe odkaz, nemusíš to sepisovat ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jardík avatar 25.5.2010 13:45 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Já takové lidi nechápu, asi jsou dnešní generace fakt slepý. Já používám nějakých 10 let (tj od doby, co jsem dostal první PC) písmo 8pt, což mi přijde jako rozumná velikost - ani malá, ani velká. Vždyť se vám s obrovským fontem (10pt ve fedoře) na tu obrazovku nic nemůže vejít... např. když ve virtualboxu nastaví fedora rozlišení 1024x768 a je tam těch 10pt písmo, tak se na obrazovku nevejde ani konfigurační dialog nautila. Chápu, že 1024x768 dneska nikdo nepoužívá, ale když už si ho sama nastaví, tak by si měla "inteligentně" nastavit i ten font, když už chytla komplex z Windows, že každý monitor má 96dpi...
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 25.5.2010 13:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Já mám velikost písma 9 na 1280x1024, 90 bodů na palec. Ale to by prostě nikdo tady z mého okolí asi nezvládnul. Výchozí nastavení je na mě taky velké, ale co, tak si to změním a x roků na to nemusím sahat, evidentně je ale řádově víc lidí, co by na to museli sahat, kdyby bylo výchozí menší, nedej bože, ještě to musí zvětšovat. Takže jak říkám, mé okolí nasvědčuje tomu, že raději větší, ať už se to nám dvou líbí nebo ne.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.5.2010 14:55 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Mám dojem, že MS Sans Serif se v malých velikostech o dost líp čte. Takže MS si může dovolit dát defaultně menší velikost, protože má lepší písmo.
    vain avatar 25.5.2010 14:59 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Ale já mluvím o Windows, takže asi nemůže.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.5.2010 15:03 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    V GNOME by to bylo ještě horší. Samozřejmě pokud by se nezměnilo výchozí písmo.
    vain avatar 25.5.2010 15:46 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    No nebylo, protože to v GNOME používám, a ačkoliv ruku do ohně bych za to nedal, výchozí písmo mám taky.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.5.2010 14:00 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    No a zrovna bez uvedeni dpi je informace o 8pt pismu na nic. Chapu, ze na tom prvnim 14" monitoru v 800x600 to bylo velky az az. Ale nyni na me 22" 1900x1200 s 103 dpi uz je ta 8 mala.
    Jardík avatar 25.5.2010 14:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Však 8 pt písmo je všude stejně veliké, pokud je dobře nastaveno dpi.
    Věřím v jednoho Boha.
    26.5.2010 10:09 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    ??? dpi je vlastnost monitora, nastavovat to software-ovo na ine hodnoty bude len de*il (alebo Jardik) ;-)
    Jardík avatar 26.5.2010 11:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Bože, to já přece vím, vždyť to píšu, že pokud je (tím myslím v systému) nastaveno správné dpi (monitoru), tak je to písmo vždy stejně velký.
    Věřím v jednoho Boha.
    David Ježek avatar 25.5.2010 14:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Příloha:
    například já spokojeně používám fonty někde kolem velikosti 10-12, ale třeba když potřebuju psát něco delšího a nechce se mi do toho namáhavě brejlit, nemám problém ani s fontem velikosti 40+. v 1920x1200 se mi toho na monitor vejde dostatečné množství a mohu psát aniž bych se namáhal kontrolováním těch blech na něm. ostatně, ukázka vydá za tisíce slov, takhle jsem před pár dny plodil hwnews20...
    25.5.2010 14:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Ve Windows, jo? Asi si na tebe posvítí naše oddělení ideologické čistoty... ;-)
    David Ježek avatar 25.5.2010 15:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    ale néééééé, to je jen pečlivě vyladěné gnome v redmondbuntu :-D.
    Grunt avatar 25.5.2010 14:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Já používám nějakých 10 let (tj od doby, co jsem dostal první PC) písmo 8pt
    Ano Jardíku, si holt prostě king.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.5.2010 10:26 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Co nechápeš na tom, že mají špatný zrak? Ty jsi mladý a zřejmě máš štěstí. Ale moji zákazníci mají s výchozí velikostí fontů ve windows problém - prostě se jim to špatně čte.

    BTW. Když se ve windows nastaví zvětšení na 125%, tak se zvětší i ovládací prvky a mnoho z nich je pak kostičkovaných a vypadá to otřesně. Docela se divím, že s tím od dob Windows 95 nic neudělali.
    Jardík avatar 26.5.2010 11:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Kostičkují se jen aplikace, co nejsou "DPI aware", protože je to prostě jen škáluje. Aplikace, co jsou DPI aware se nekostičkují - toto je však problém aplikace, resp. vývojářů, co hardcodují fonty a velikosti prvků, né systému (i když taky by už mohli přidat pořádý layout systém). Bohužel i některé aplikace samotného MS mají hardcodované fonty ...
    Věřím v jednoho Boha.
    26.5.2010 12:09 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Já jsem se neptal na vysvětlení. Já vím, proč a jen jsem to konstatoval. :-)
    Ravensun avatar 25.5.2010 22:40 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Koupím tu originální hru System Shock 2 ;)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    David Ježek avatar 26.5.2010 00:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    neprodám! :-D
    Ravensun avatar 26.5.2010 21:47 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Kua já ji snad neseženu! Ať je třeba rasistická, je dokonalá! (teda skoro, dokonalejší by byla, kdyby pro ni udělali linuxový instalátor) :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    David Ježek avatar 27.5.2010 10:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    linuxový instalátor pro sshock2 už dááááávno existuje. jmenuje se wine.
    26.5.2010 10:10 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    ved to je pod Windows, kto by si to len kupoval :-)
    David Ježek avatar 26.5.2010 12:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    zavrhnout skvělou hru jen kvůli tomu pro jaký os je určena, to je svým způsobem rasismus :-).
    vain avatar 26.5.2010 12:24 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Neee =) rasismus je, že ta hra je jen pro jeden OS, je to rasistická hra! =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    David Ježek avatar 26.5.2010 13:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    pak se musím zeptat, jak se vyvíjely akcelerované 3D hry v roce 1995 v linuxových distribucích. tehdy byl totiž sean barret v počátcích vývoje dark enginu, který později LGS použili v thiefech a sshocku 2. ;-)
    Grunt avatar 26.5.2010 13:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    To je softwarový render nebo to už požívalo (a nebo to nabízelo pouze) HW akceleraci?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Ježek avatar 26.5.2010 16:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    používalo to direct3D.
    Grunt avatar 26.5.2010 16:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    95? Se mi ňák nezdá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Ježek avatar 26.5.2010 17:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    no dobře: nikde netvrdím, že v roce 1005 začal dělat 3D kód. imho spíš psal základ, později, když byly DX5 pokračovali v lgs se zbytkem. thief vyšel v listopadu 98, takže řekněme že nejmíň někdy od 97 na 3D enginu dělat museli. tak tedy svou otázku směřuji na rok 1997.
    vain avatar 26.5.2010 17:24 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Největším průkopníkem 3D býval v té době stejně ID Software (více pater - doom; 3D objekty - quake 1 atd...), a jejich hry byly multiplatformní odjakživa ne?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Grunt avatar 26.5.2010 17:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    té době
    V jaké? Já bych zas řekl, že Epic a DE (bavíme-li se o '97). Nedávno jsem spustil Unreala a čuměl s otevřenou hubou čeho je ten engine v módu softwarového renderu schopný. A toho stejného byl schopný i na 100Mhz Pentiu s MMX. Pak jsem si to porovnal se SW renderem Mesy a jen si povzdechl. Ale je pravda, že SS2 je generace ještě trošičku starší (po nástupu HW akcelerace).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Ježek avatar 26.5.2010 18:24 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    slyšels někdy o hře descent? ta přinesla plně 360° 3D prostředí i 3D nepřátele už v březnu 1995, tedy rok a čtvrt před quake1. ;)
    Grunt avatar 26.5.2010 18:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Co Descent, ale The Terminator: Future Shock (a později SkyNET). Stejný rok a dokonce bych se vsadil, že to používá stejný engine.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vain avatar 26.5.2010 19:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Jistě, že jsem o Descentu slyšel, dokonce i hojně hrál =) držel jsem se jen té věty, co byla v nějakém starém Score, článek se jmenoval "Vývoj 3D akčních her" a cituji:
    Tím, že Quake jako první použil polygonové charaktery, jež do té doby byly čistě spritové (dvourozměrné), se uzavřel kruh technického vývoje 3D akčních her.
    Takže tak nějak jsem to do teď držel v hlavě.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Grunt avatar 26.5.2010 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Jak už bylo řečeno, Quake rozhodně nebyl první. Quake byl prostě… Quake.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vain avatar 26.5.2010 19:31 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Příloha:
    Já se nepřu =) Jen tak pro záznam (a zajímavost) přikládám celý článek v příloze.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Grunt avatar 26.5.2010 17:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Netřeba zvedat krevní tlak. Jen blbě rýpu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Valerius avatar 27.5.2010 22:40 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    ... a vypelichaných koček ...

    :-D :-D :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    28.5.2010 12:42 Fydel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Může mi nekdo poradit proc pro F13 nejsou v repozitarich ovladace pro stary NVIDE?? Tim mam namysli kmod-nvidia-173xx-PAE?? Bez akcelerace je to fakt opruz. Diky
    michich avatar 28.5.2010 13:43 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Zeptal jsem se na to v #rpmfusion na Freenode. Je to zřejmě proto, že společnost Nvidia ještě nevydala 173xx driver kompatibilní s X serverem 1.8. Ale mají to v plánu.
    michich avatar 28.5.2010 13:47 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Tou akcelerací myslíš 3D? Teď používáš driver nouveau? Zkoušel sis k tomu přiinstalovat mesa-dri-drivers-experimental? Nebo máš pomalé i 2D?
    1.6.2010 10:26 Fydel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze: Fedora 13
    Díky za odpoved. Jj tou akceleraci myslim 3D a mám nainstalovany ovladace nouveau. Ikdyz i to 2D mi jde nic moc, protoze kdyz pustim film tak mam cpu na 100% apc mi GPU nahrazuje CPU. Pokud tedy nainstaluju mesa-dri-drivers-experimental, bude vse v poradku? Nebo mam radsi pockat az nvidia uvolni novy ovladace 173xx?? A nevite v jakem hje to casovem horizontu? Díky za odpovědi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.