abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 39
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (65%)
     (7%)
     (13%)
     (15%)
    Celkem 167 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Screenshotová recenze Kubuntu 10.10

    26. 10. 2010 | David Ježek | Recenze | 5147×

    Před zhruba dvěma týdny jsme si ukázali, jaké úpravy v desktopovém prostředí učinil samotný Canonical v Ubuntu 10.10. Ale ani na prostředí KDE nezapomínáme, dnes se spolu podíváme na Kubuntu 10.10.
    Kubuntu logo

    Obsah

    Instalace

    link

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Instalační proces je naprosto shodný s Ubuntu, pouze má KDE/Qt vzhled a po dokončení konfigurace zobrazuje troch jiné dialogy. Je to dáno kupříkladu tím, že výchozím webovým prohlížečem v Kubuntu je Rekonq, hudbu obstarává Amarok, či fotky Gwenview.

    Prostředí KDE

    link

    Kubuntu 10.10

    Uživatelům KDE, potažmo přímo Kubuntu, bude jistě důvěrně známé, žádné věci typu přesunu tlačítek zprava doleva se v Kubuntu stále nekonají. Na ploše se po instalaci zobrazuje panel s tweety Kubuntu (bystré oko pozná, že screenshot pochází z LiveCD, ale pro nainstalovaný systém by byl až na volbu instalace shodný).

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Hlavní panel systému je pochopitelně značně konfigurovatelný. Po doinstalování ovladačů Nvidia a změně rozlišení z 1600×1200 na 1920×1200 se mi poněkud sama od sebe roztáhla do šířky nabídka Kickoff – to je jeden z těch momentů, kdy si člověk říká "sakra proč, já to nikde nenastavil a vůbec teď nevím, co s tím. Screenshoty jsou tedy širší, nicméně asi stačí konstatovat, že jde o klasickou Kickoff nabídku KDE, nic speciálního.

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Prakticky totéž platí o pro nastaví systému v prostředí KDE, ale už jsme si ho nějaký pátek neukázali, takže takto vypadá v aktuálním Kubuntu. Nemělo by kupříkladu překvapit, že standardním písmem je nyní "Ubuntu".

    Aktualizace, ovladač Nvidia

    link

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Aktualizace jsou poměrně přehledné, prostředí KDE zde daleko méně plýtvá místem než odpovídající dialog v Ubuntu/GNOME.

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Instalace ovladačů Nvidia je stále o jednom kliknutí myší následovaném jedním restartem. Bohužel musím zkonstatovat, že s Kubuntu 10.10 je zde (opět či stále, jak se vám hodí) nemoc, kdy se systém naprosto odmítá restartovat či vypnout a musím v konzoli psát sudo shutdown -r(h) now. Poněkud otravné, další chyba, kterou začátečník pojmenovává "proč to sakra nefunguje, vůbec nevím, co s tím".

    Přehrávač Dragon

    link

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Tento přehrávač nadále musím považovat za velmi špatnou volbu. U řady videí mi zatuhával (flv, wmv) a jediné, co jej ze zátuhu vyléčilo, byl restart (sudo shutdown -r now), jen pak člověk nesměl zapomenout, že nesmí takové další video pustit, jinak opět restart (sudo shutdown -r now, grr). Opět "nevím, neřeším, jen jsem frustrován".

    Gwenview

    link

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Není úplně špatným programem pro základní úpravu fotografií, ale proti Shotwellu v Ubuntu mu toho ještě dost chybí. Jeho schopnosti však lze rozšiřovat pomocí plug-inů, to je však nad rámec tohoto článku.

    Webový prohlížeč

    link

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Výchozím brouzdadlem po internetových vodách je v Kubuntu ReKonq, aneb Konqueror s WebKit jádrem. Samozřejmě lze doinstalovat libovolný další prohlížeč, ale pokud Kubuntu samo dodává Qt prohlížeč s WebKit jádrem, ve kterém mimo jiné běží Flash bez problémů, pak asi mnoho z vás nebude mít potřebu měnit za jiný.

    Další programy

    link

    Neboť nemá smysl ukazovat si 5× do roka stále víceméně stejný Amarok (ostatně třeba ten je dobrým námětem pro pravidelné články věnující se mu do hloubky) nebo VLC a jiné přehrávače či programy pro úpravy grafiky jako GIMP, dnes si ukážeme dva drobnější nástroje.

    Kubuntu 10.10

    V KDE obsažený applet kalendáře má jednu sympatickou věc, a sice automaticky informuje o státních svátcích.

    Kubuntu 10.10 Kubuntu 10.10

    Lupa je pak dobrá nejen pro možnost zvětšení výseku obrazovky pro ty, kteří hůře či opravdu špatně vidí, umí i simulovat různé typy barvosleposti. To se nepochybně hodí skvěle při vývoji webů či aplikací a grafiky, neboť program dokáže ukázat v reálném čase, jak daný aspekt uvidí postižení lidé (zvětšení lze nastavit na 1:1, či také na zmenšení).

    Závěr

    link

    Od Kubuntu 10.10 jsem upřímně čekal trochu víc. Systém má stále nějaké nepříjemné mouchy, často to bývají jiné než u předchozích vydání a začátečník může být velice rychle rozčarován. Ubuntu se mi v tomto ohledu jeví přeci jen jako spolehlivější řešení, stejně tak pokud toužíte po uživatelsky přívětivé distribuci s KDE v základu, pak je zde třeba openSUSE (jak to dopadne s Mandrivou, to jsem sám zvědav).

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.10.2010 00:20 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Musím říct, že KDE v nové verzi mi přijde až úchylně ošklivé. Odporné zacházení s přechody, mizerná typografie, neskutečně odporné vyhlazování písma (což je ale spíše problém obecný). Prohlížeč obrázků je spíš špatný fór. Ikony jsou nalepené, vertikální zarovnání šipek mizerné. No pokračovat bych mohl, ale asi si spíš dám něco na žaludek. Tohle je moderní desktop 21. století? Gnome například v Ubuntu sice není žádný krasavec (je však dělán víceméně s citem), ale toto je vyloženě k smíchu.

    A ne, tuny témat co jsou na netu třeba na kde-look.org nebo na jeho gnomácké sestřičce nejsou řešením, jen velmi málo z nich má blízko k dotaženosti a příjemnému zpracování. Ve valné většině jsou to úchylné pokusy napodobit windows nebo mac (ty jsou ostatně nejvíce stahované) nebo to jsou témata splácaná za večer blbě fungující nebo pekelně ošklivá.

    Uf, to je mi ale hnus. Ano, jsem grafik i když se nezabývám aplikacemi. Tady to snad musí každýho praštit do očí.
    xhc avatar 26.10.2010 01:05 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    podal si zaujímavý tón, budem v tom pokračovať...zaujímavé, že každú tvoju vetu som u seba negoval a vyšiel z toho môj názor..takže sa tu nebudem zbytočne rozpisovať, každý si vie predstaviť, ako by to dopadlo..

    to, čo sa komu páči je jedna vec, a to, čo užívateľovi prináša gnome a kde je druhá vec ...

    pre mňa je gnome tak odporné, až sa mi chce tyčkovať... neskutočne hnusné minimalistické gnome .. ešte niečo? podľa vzhľadu súdiť prostredie je trochu prehnané, a čo konfigurovateľnosť a možnosť nastaviť si systém tak ako mi je prianím? .. alebo sa mám stať sektárom, ktorému je prikázané aby si takéto rozšírenia nevšímal, aby bol spokojný s tým, čo mu kto ponúka a tým to ukončil? ďakujem, ale keby bolo gnome aj to najkrajšie prostredie sveta, nechcem ho pre jeho sektársky minimalismus, pre mňa osobne je gnome vyslovene nechutné, ikony otrasné, KDE porovnávaš s windowsom? hnusé sa ti všetko, čo ti pripomína win? bože veď gnome je čistý win 3.11 !! ešte šťastie, že mne vzhľad pripomínajúci windows nevadí, dokonca by som nebol ani proti, keby bol úplne identický - toto myslím teoreticky, pretože viac ma zaujíma motor, než karoséria... ďakujem bohu, že tu máme aj okrem iného aj kde, pretože mne sa páči aj jeho karoséria = ak máš svoju vlastnú kombináciu, ktorá ťa uspokojuje na 100% tak ako mňa Káčko (vzhľadovo i funkčne), potom je to v poriadku, ale keď to berieš ako jedinú pravdu, už si divný :)
    26.10.2010 01:24 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Díky za reakci. Mám dualbot s Ubuntu a 80% času trávím ve Windows. Proč, to snad nemusím vysvětlovat když se zabývám grafikou.

    Já hodnotím systém nejen podle vzhledu, ale co mě praští do očí je samozřejmě design (toto je navíc screenshotová recenze). Od systému očekávám mimo jiné to, že mě uspokojí svým pracovním prostředím, které bude lahodit mému oku a nebude mi překážet v mé práci. O gnome jsem taky neřekl, že je krásné, ale že autor vzhledu nebyl poleno a snažil se něco stvořit. U KDE to spíš vypadá jako vtip a ještě k tomu hodně nepovedený. A nejde jen o detaily, jako celek na mě působí odpudivě.

    Mě nezajímá jen motor, mě produkt zajímá ze všech stran, které jsem schopen pojmout a využít.

    Nikomu nechci brát, to že mu KDE připadně příjemné a vyhovující. Proč ne, pracujte si v čem chcete. Já vyslovil svůj názor.

    Teď mě můžete sežrat za to, že jsem z drtivé většiny windowsák.
    26.10.2010 03:25 Tomas Kaluza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Nastesti ze tu mame ty volby. Ja mam na netbooku Ubuntu 10.04, Win7 a Kubuntu 10.10 na vyzkouseni. Kubuntu (a zvlast jeho netbook plast) se mi libi, je i nejsviznejsi ze vsech tri ale nektere drobnosti (jako napr. neustale zadavani hesla do kwallet znova po prihlaseni a defaultni zobrazovani z kpackage) me odrazuji od jeho pouzivani. No, tak z 99.5 procent pouzivam Ubuntu. Je na mem nb prijatelne rychle, necha mi nejvetsi cast obrazovky na praci, muzu mu pridat efekty, ktere ladi memu oku a ... funguje.

    Restarty do Win7 bych za 3 mesice mohl poucitat na prstech (mozna i jedne ruky). Priznam se, ze na oko se mi win7 libi vic, ale pri praci mi sebere vetsi cast obrazovky na sve blbustky je mene prehledne nez UNR v 10.04 a skoro na vse musim cekat. Tak proc bych ho pouzival?

    Nainstalovat BT adapter bylo v Ubuntu jednodussi nez ve win7, nastavit externi monitor taky, nema to virtualn plochy, spodni lista na male obrazovce zabira moc mista a navic je to pomalejsi.

    Jsem rad, ze si muzu zvolit.
    vain avatar 26.10.2010 07:05 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Jen k té kwallet, nevím jak ostatní, ale to je první, co okamžitě vypínám.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.10.2010 14:27 Zomp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    KWallet ani není potřeba vypínat, dá se mu nastavit prázdné heslo a pak neotravuje, přitom všude hezky funguje. Je jen otázka, na kolik to je pak bezpečné...
    26.10.2010 11:09 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Nainstalovat BT adapter bylo v Ubuntu jednodussi nez ve win7, nastavit externi monitor taky, nema to virtualn plochy, spodni lista na male obrazovce zabira moc mista a navic je to pomalejsi.

    U mě to taky bylo docela jednoduché. Píchl jsem a za deset vteřin jel aniž bych cokoli dělal. S externím monitorem to bylo stejné. Jen jsem mu pak nastavil rozlišení. Ale nechápu proč mi to říkáš. Co to vypovídá o vzhledu, který kritizuji?
    26.10.2010 08:23 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    "Mě nezajímá jen motor, mě produkt zajímá ze všech stran, které jsem schopen pojmout a využít." podla tvojich komentarov je to presne opak. ide ti len o vzhlad. nic ine si nenapisal, nic konkretne. bolo by fajn napisat ako si predstavujes konkretne veci ktore su take odpudive v KDE a pripadne ukazat kde je to pouzite tak ako je to najlepsie, pretoze vseobecne kecy nik neberie vazne.
    Everything has room for improvement.
    26.10.2010 11:06 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Tak to chodí, když hodnotím něco podle screenshotů. Screenshotová recenze ti nic neříká? Hodnotím vzhled, protože tu nic jiného není.

    bolo by fajn napisat ako si predstavujes konkretne veci ktore su take odpudive v KDE a pripadne ukazat kde je to pouzite tak ako je to najlepsie, pretoze vseobecne kecy nik neberie vazne. Některé jsem napsal. A ačkoli jsem se vyjadřoval ke vzhledu, začal zas někdo něco plácat o virtuálních plochách a poodobných věcech, které ruku na srdce skoro nikdo nepotřebuje :). Ale to nic.
    26.10.2010 15:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Doporučuju projít zdejší sekci "Desktopy" ;-)
    26.10.2010 15:28 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Prošel jsem si. Jako výchozí reprezentativní stav jsou rozhodně nepoužitelné.
    26.10.2010 15:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Chceš říct, že podle tebe windows vypadá líp, než všechny ty desktopy?
    Já bych o velké části z nich taky neřekl, že vypadají skvěle, ale některé mi přijdou opravdu povedené. A když to porovnám s Windows 7, který narve vyblitou průhlednost prakticky všude a říká tomu "moderní design", tak je na tom většina z nich o řád líp...
    26.10.2010 15:52 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Chceš říct, že podle tebe windows vypadá líp, než všechny ty desktopy?

    Páni, kde já jsem tohle řekl? Nesnaž se mi nic podsouvat.

    Windows 7 používá průhlednost 100%-ní. Navíc pod takovými prvky rozmazává podklad. Výsledek je ten, že je fuk na jakém pozadí to je, nikdy to nebude ošklivé. Prostě se to lehce přizpůsobí. Zkus se podívat na linuxová prostředí, které se tomu snaží přiblížit. Pěkné to bohužel není. Vždy tam narvou přechod, který by se stoprocentní kryvostí možná vypadal dobře, ale takto...

    Problém těch desktopů je ten, že ty hezké jsou velice sofistikované a podsouvat je uživatelům v masivech jako výchozí prostředí je nevhodné.
    26.10.2010 15:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Páni, kde já jsem tohle řekl? Nesnaž se mi nic podsouvat.
    Ok, v pohodě, jen jsem se zeptal...
    Windows 7 používá průhlednost 100%-ní. Navíc pod takovými prvky rozmazává podklad. Výsledek je ten, že je fuk na jakém pozadí to je, nikdy to nebude ošklivé.
    Právě naopak. Vždycky to je ošklivé, protože to má vždycky rozmazanou vyblitou barvu, ať už je podklad jakýkoli. Ale jako je mi jasný, že tohle je subjektivní a každý to vidí jinak. Někomu se třeba tlustý rozmazaný panel a tlusté rozmazané okraje oken i líbí :-D

    Myslím, že je ale jasné, že takový dizajn nedal nikomu moc práce. Udělat jdnolitou plochu, kterou člověk rozmaže, to je snadné. Udělat skutečně pěkný design GUI snadné není.
    Problém těch desktopů je ten, že ty hezké jsou velice sofistikované a podsouvat je uživatelům v masivech jako výchozí prostředí je nevhodné.
    Hm, částečně souhlasim, to ano. Nadruhou stranu by nějak mělo být možné vytvořit GUI hezké a zároveň snadno konfigurovatelné a použitelné. Nejvíc se tomu IMHO blíží Mac OS X. KDE, Gnome i Windows jsou na tom imho všechny stejně špatně...
    26.10.2010 16:08 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Myslím, že je ale jasné, že takový dizajn nedal nikomu moc práce. Udělat jdnolitou plochu, kterou člověk rozmaže, to je snadné. Udělat skutečně pěkný design GUI snadné není.

    Nemyslím, že by tom tak bylo. Odpovědí budiž počet uživatelů. Vzhled windows ač daleko obtížněji lze změnit. Ale ve svém okolí a zvláště u Windows 7 neznám zatím nikoho kdo by tu potřebu měl.

    Souhlasím však že je obížné něco takového udělat. Proto má MS armádu grafiků, provádí testy daleko za hranicemi možností linuxových výbojářů. To je kámen úrazu.

    Hm, částečně souhlasim, to ano. Nadruhou stranu by nějak mělo být možné vytvořit GUI hezké a zároveň snadno konfigurovatelné a použitelné. Nejvíc se tomu IMHO blíží Mac OS X. KDE, Gnome i Windows jsou na tom imho všechny stejně špatně...

    Nechtěl bych tvořit nějaké žebříčky. Mac je opravdu pěkný a dobře přizpůsobený. Windows je ve zcela jiném stylu. V žádném případě neříkám, že je to ideál, avšak pečlivě testování nese nepopiratelné výsledky.

    bohužel ať už to beru z jakéhokoli pohledu, Tak linux je na tom nejhůře. Je to jasně dáno malými možnostmi výbojářů. Linux Mint například má ikony robené za krále klacka. Gnome v Ubuntu plete páté přes deváté (třeba barvy). O KDE už jsem napsal pár věcí výše.
    26.10.2010 16:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Nemyslím, že by tom tak bylo. Odpovědí budiž počet uživatelů. Vzhled windows ač daleko obtížněji lze změnit. Ale ve svém okolí a zvláště u Windows 7 neznám zatím nikoho kdo by tu potřebu měl.
    Obtížná změna je s největší pravděpodobností důvod. Prostě se na to každej vykašle, protože to je moc složitý.
    Proto má MS armádu grafiků, provádí testy daleko za hranicemi možností linuxových výbojářů. To je kámen úrazu.
    Můžete mi prosímvás vysvětlit, co na konceptu "vezmu plochu s jednolitou barvou, zprůhledním, rozmažu" může řešit "armáda grafiků" a "pečlivé testování" ??? :-D :-D
    Vždyť ve photoshopu to je pro zkušeného hotové za pár sekund... Nesrandujte...
    Linux Mint například má ikony robené za krále klacka.
    Nevím, jaké ikony obsahuje by-default Linux Mint, ale Windows 7, ač všeobecné ikony (počítač, média) má relativně hezké, ikony v panelu/v trayi jsou příšerné. Mrňavé, tvar nehezký, nečitelné...

    Možná by nebylo od věci, kdybyste na všechny systémy používal jeden metr ;-)
    26.10.2010 16:45 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Příloha:
    Obtížná změna je s největší pravděpodobností důvod. Prostě se na to každej vykašle, protože to je moc složitý.
    Proto se taky svého okolí ptám. Opravdu z nich nikdo tu potřebu nemá. naprosto mu stačí možnost měnit zabarvení a míru průsvitnosti. Průsvitné to totiž mít nemusí, ale to jistě víš.
    Můžete mi prosímvás vysvětlit, co na konceptu "vezmu plochu s jednolitou barvou, zprůhledním, rozmažu" může řešit "armáda grafiků" a "pečlivé testování" ??? Vždyť ve photoshopu to je pro zkušeného hotové za pár sekund... Nesrandujte...
    To je samozřejmě možné říci o všem. Copak vám jde o složitost provedení? To je dle mého špatný přístup.
    Nevím, jaké ikony obsahuje by-default Linux Mint, ale Windows 7, ač všeobecné ikony (počítač, média) má relativně hezké, ikony v panelu/v trayi jsou příšerné. Mrňavé, tvar nehezký, nečitelné...
    Strašlivé :). Jinak ano, mě sice vyhovují, já jsem však příliš nezajímavý vzorek. Na druhou stranu se nikde nelepí, jsou pěkně srovnané, výchozí dodržují styl barevnosti.

    Jinak příkládám svůj windows. Ano, je to standard. Jen tak pro ukázku.
    26.10.2010 17:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Proto se taky svého okolí ptám. Opravdu z nich nikdo tu potřebu nemá. naprosto mu stačí možnost měnit zabarvení a míru průsvitnosti. Průsvitné to totiž mít nemusí, ale to jistě víš.
    Nepřijde mi, že by z toho něco plynulo o pěknosti toho designu.
    A že to průsvitné být nemusí vím, ale ruku na srdce, jak to pak vypadá, že? :-D
    To je samozřejmě možné říci o všem. Copak vám jde o složitost provedení? To je dle mého špatný přístup.
    Ne, to byla jen poznámka k tomu, jak má MS hezčí design, protože má armádu grafiků.
    A dále jsem chtěl říct, že když design GUI vyřešíš stylem "průhlednost všude", tak se ani moc o žádném designu mluvit nedá, protože kromě "průhlednost je super" nebosahuje žádné nápady.
    Ale windowsí ikonky jsou celkem hezký, to musim uznat, a i GUI widgety ujdou...
    Jinak příkládám svůj windows. Ano, je to standard. Jen tak pro ukázku.
    Já vim jak to vypadá... mám W7 na druhým PC. Zkrátka nic extra...
    26.10.2010 17:57 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Nepřijde mi, že by z toho něco plynulo o pěknosti toho designu.
    Líbivost je jen jeden z aspektů. Také ten že mě přítomnost tohoto typu designu nepřekáží a nenutí mě soustředit se na něj.
    Ne, to byla jen poznámka k tomu, jak má MS hezčí design, protože má armádu grafiků.
    Ani to jsem neřekl. Když to tak budu brát, tak ani MAC nevypadá nijak působivě. Zkrátka samý šedivý přechod.
    A dále jsem chtěl říct, že když design GUI vyřešíš stylem "průhlednost všude", tak se ani moc o žádném designu mluvit nedá, protože kromě "průhlednost je super" nebosahuje žádné nápady.
    Dodržuje určitý koncept, je na tom něco zlého? KDE je opravu splácaný nesmysl.

    Například http://www.kde.org/workspaces/plasmadesktop/screenshots/install_widgets.png . Dolní část okna obsahuje pár ovládacích prvků. O nějakém zarovnání nemůže být řeč. Šipka u selectu vypláclá. Velikost jednou taková podruhé taková.

    Stíny u obrázků pořádně nefungují, jednou je tak, podruhé tak. Tlačítko install vykazuje protosr na pravé straně, ale k čemu? vypadá to docela blbě.

    Tlačítka v horní liště nalepená na vršku. jedno tlačítko jak tak koukám obsahuje záři a to jak vnější, tak i vnitřní, přechod a nějaký maskovaný rámeček. To mi přijde jako by se KDE grafik právě naučil používat styly. Musel tam všechno narvat jen aby ukázal že to umí. Ostatně takové je celé KDE. "Hele vole čum co jsem se naučil!" :) "Umím udělat aby to zářilo, co na tom, že to nesedí, co na tom, že o mřížce nic nevím."

    Legrační.
    26.10.2010 18:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Dodržuje určitý koncept, je na tom něco zlého?
    Dodržuje určitý koncept? Tak si ve windows 7 vyvolejte pop-up menu na hlavním panelu, na ploše a třeba v officech - každý pes, jiná ves :-D
    KDE je opravu splácaný nesmysl.
    S tím já naprosto souhlasim.
    Mrkněte na můj zápisek v blogu, na windows, KDE i Gnome jsem nenechal nit suchou :-D
    26.10.2010 18:52 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Dodržuje určitý koncept? Tak si ve windows 7 vyvolejte pop-up menu na hlavním panelu, na ploše a třeba v officech - každý pes, jiná ves.
    Nevím, zda dobře rozumím. Popup okna napříč celým systémem mají skleněnou dekoraci. Kontextové nabídky jsou pak také stejné.
    26.10.2010 18:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    S tím panelem jsem se nevyjádřil přesně - konkrétně to je kontextové menu na taskbaru. Klikni pravým tlačítkem na aplikaci na taskbaru, pak na plochu a pak v někde officech. Afaik vypdá pokaždé jinak.
    26.10.2010 19:03 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Office a Plocha mají stejně kontextové menu. Ale na liště plní jiný úkol než je kontextové menu. Zorazuje poslední otevřené dokumenty, stránky nebo nejčastěji používané funkce dané aplikace (do toho už ale zasahují aplikace samotné).
    26.10.2010 16:59 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Možná by nebylo od věci, kdybyste na všechny systémy používal jeden metr
    To dělám, proto mám sestaven pomyslný žebříček (ač to nedělám rád), kde mi linuxové distribuce bohužel vycházejí nejhůře. Kdybych používal na každý systém "metr" odlišný, snažil bych se přidat linuxu. To mi věřte. Neříkám, že mě nějak zajímá jeho filosofie. Ani idealismus. Líbí se mi však jeho snaha prodrat se.
    pit0 avatar 26.10.2010 07:43 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    pozerajuc screenshotovu recenziu si hovorim: konecne, vzhlad KDE na ktory sa da aj celkom pozerat. A tu toto :-) Ono 100 ludi 100 chuti...
    26.10.2010 07:50 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    mluvíte o KDE, nebo o KDE v Ubuntu?
    David Šmíd avatar 26.10.2010 08:43 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10

    Inu, mnoho lidí si myslí, že "jak to vypadá v (K)Ubuntu, takové to je" a vyvozují z toho obecné závěry.

    Moje KDE kupříkladu vypadá nádherně, fonty hladké jako dětská prdýlka (a to používám skoro všude font Ubuntu), ikony drží jako přibité. A nepotřeboval jsem k tomu o moc víc, než podle svého vkusu nastavit Písma v systemsettings.

    Výchozí nastavení v (K)Ubuntu o KDE nevypovídá vůbec nic.

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    26.10.2010 11:02 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Vypovídá to o ní mnoho když už je takto přednastavené. Je to holt to první co člověk vidí.

    Z tvého pracovního prostředí vidím snad jen lištu. To mi nějak nestačí :).
    26.10.2010 11:48 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Jako souvisí KDE s tím, co si nadefinuje bububuntu?
    26.10.2010 12:01 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    I na oficiálních screenshotech je KDE hnusné. Navíc Buntu je nejpopulárnější distribuce a masově využívaná, tak proč asi.
    26.10.2010 14:31 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Máte to moc pěkně nastavené. Líbí se mi to. Sice jde výchozí nastavení změnit, ale dá to dost práce pokud se v KDE nevyznáte. Snažil jsem se to celé nějak nastavit, ale nepovedlo se. Bohužel :-(. Zůstávám u Gnome, které sice nelze nastavit tak podrobně, ale nepovažuji to za nevýhodu. Velké množství nastavení umí být i na škodu.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    26.10.2010 14:38 Zomp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Shodou okolností jsem si v noci psal s Nunem Pinheirem (jeden z grafiků KDE) a vypadal, že by se mu pomoc moc hodila, jestli se Vám (/Ti) chce s tím něco dělat, určitě by tu byla hezká možnost seberealizace (a ani by to nemusel být ztracený čas, dokonce i do profesního životopisu by se to snad dalo napsat).
    26.10.2010 15:30 Lex Lexter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Jak jsem psal výše. O design aplikací jsem nikdy příliš nezavadil. Nevím pak jak by to dopadlo. Pohlížel jsem na to v tomto článku jako uživatel.
    otula avatar 27.10.2010 12:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Musím říct, že KDE v nové verzi mi přijde až úchylně ošklivé.
    Aby ses zde nebil sám jak partyzán, tak ti řeknu, že s tebou naprosto souhlasím. A nejsem sám. Když se kamarádovi podělal počítač a nebylo možné už nainstalovat 64bitový Arch s KDE3, který již dlouho používal, nainstaloval jsem mu KDE4. Od té doby mi začal spílat a do měsíce si to sám celé přeinstaloval na Ubuntu (s Gnome).

    U brášky jsem si vyhradil kousek disku, na který jsem nacpal také Arch s KDE3 a udělal mu tam také účet. Během krátké doby už spouštěl Windows jen na hry, jinak zůstával pořád v Linuxu. Dost dlouho. Poté, co jsem mu to nechal upgradovat na KDE4 se slovy „Sice to vypadá odporně, ale spousta lidí si to chválí a nebudeš mít problém s updatem systému“, to vydržel asi 14 dní, pak přestal Linux používat a vrátil se k Windows…

    Ale nikomu KDE4 neberu. Mně se hnusí vzhledem i rychlostí a spokojeně si používám KDE3.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    26.10.2010 07:50 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Ten KPackagekit (stejně jako gnome obdoba), to je ale příšernost.
    vain avatar 26.10.2010 08:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Teď jsem si uvědomil u toho tvého komentáře, že ačkoliv používám gnome, tak vlastně ani nevím, jak ten PackageKit vypadá, jsem ho v životě nepoužil, ale tuším, že ho tu mám =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.10.2010 09:51 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Nejspíše použil. Předpokládám, že většina dnes používaných udělátek typu "aplikace se ptá zda chete doinstalovat doplněk/kodek/atd" používá packagekit. Díky tomu lze tuto funkcionalitu integrovat do aplikace a není třeba v každé distribuci psát znovu a znovu specifické udělátko jednou pro apt, po druhé pro yum, po třetí pro zypper.

    Co jste zřejmě nepoužil je grafická nástavba pro packagekit.

    Jinak vzhledem k hysterickým reakcím Debi/ubu/ntistů (neinteraktivní instalace) je s podivem, že packagekit nakonec tak rychle implementovali.
    vain avatar 26.10.2010 10:16 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    No podle mě právě nepoužil. Vše co potřebuji po čisté instalaci nainstaluju přes yum (jednoduchý "skript" už na to mám pár let) a pak už do toho nerýpu, tu a tam dám yum update. Grafickou nadstavbu jsem (pravděpodobně) fakt neviděl včetně těch funkcionalit pro doplňky.

    Já se jednoduše zarazil nad tou tvou větou, že to je příšernost, tak jsem se zamyslel, co tím myslíš... no a prostě ani nevím, jak to vypadá =) Takže jsem nemohl vyvrátit ani sekundovat ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.10.2010 10:24 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    No jo. Pán je zmlsaný Yumem :-)
    vain avatar 26.10.2010 11:28 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Zmlsaný bych neřekl, ale konzolové aplikace mi přijdou rychlejší než zběsilé klikání, takže to byl spíš přirozený výběr.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.10.2010 11:46 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    některé konzolové aplikace jsou až příliš konzolové, abych tak řekl. Přitom lze udělat konzolový výstup přehledný a názorný. Zrovna Yum to má propracované dobře a tak je potřeba sahat po GUI méně pravděpodobná.
    vain avatar 26.10.2010 12:21 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Jistě, souhlas.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.10.2010 09:01 mam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    V zavere mi chyba fedora, ta ma KDE verziu vzdy dobre vyladenu.
    vain avatar 26.10.2010 09:22 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Pravda, ten KDE spin je hodně dobrý (alespoň byl, co jsem ho zkoušel naposled).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.10.2010 14:06 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    To že si autor neporadil se šířkou nabídky Kickoff mě utvrzuje v názoru, že to je člověk na správném místě :)
    26.10.2010 18:38 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Nechci přikládat polínka do ohně, ale ten design se mi nelíbí taky. Ne jen, že to je hnusné, ale přijde mi to i nepřehledné.

    Mám na desktopu KDE 4.4, a abych se přiznal, vyladit se mi to zatím nepodařilo. Nejlepší téma se mi zatím zdá QtCurve, ale ty možnosti taky nejsou kdovíjaké a nastavit to dá strašně moc práce (a výsledek většinou není dle očekávání).
    Jardík avatar 27.10.2010 11:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Příloha:
    Můžu dotaz, jestli KDE už zvládá automatické přenastavení častu na letní/zimní a podání patřičné informace? Když dnes kliknu na hodiny ve Windows 7, už mě to informuje, že to v neděli bude měnit a po změně to zase ukazuje, že to posunul.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.10.2010 14:52 mf
    Rozbalit Rozbalit vše žádné věci typu přesunu tlačítek zprava doleva se nekonají
    "žádné věci typu přesunu tlačítek zprava doleva se nekonají"

    nesouhlasím.. tupé kopírování Aplího OS X se děje i tu - viz stavové ikony (dostaly kýblem se stříbrnou barvou, takže se špatně odlišují jejich stavy; zvlášť u baterie)
    Jardík avatar 27.10.2010 15:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: žádné věci typu přesunu tlačítek zprava doleva se nekonají
    Myslím, že se spíše inspirovali u Windows 7 (včetně napodobeniny toho tlačítka s šipkou). Nepopírám však, že se MS neinspiroval u Mac OS.
    Věřím v jednoho Boha.
    Matelko avatar 29.10.2010 00:28 Matelko | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Screenshotová recenze Kubuntu 10.10
    Nevím jestli jde o zvyk. Vzhled KDE4 přímo z monitorů znám pouze z domova, Windows 7 pouze od známých a z obchodů. A i výchozí KDE (PCLinuxOS) se mě osobně líbí mnohem více než výchozí Windows 7. Netvrdím, že je všechno ideální a bez chyby, ale tak to na mne působí. Možná jsem už z KDE zdegenerovanej, ale i tenhle Kubuntí se mi docela líbí.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.