Portál AbcLinuxu, 3. května 2024 10:22


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.1.2003 17:51 Lukáš MATELA | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Dobrý článek
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dík autorovi. Dobrý článek.
Něco existuje i v tutorialu ke qt3 (v SuSE 8.0). Prohlížel jsem to i tam, ale nevěděl jsem jak zdrojáky přeložit.
Teď jsem to zkoušel podle článku a narazil jsem na problém:
g++ -c -I/opt/kde3/include -I/usr/lib/qt-3.0.3/include -fno-rtti khello.cpp
po zadání tohoto příkazu jsem dostal oznámení:
khello.cpp: In function `int main(int, char **)':
khello.cpp:5: parse error before character 0240
Poradí mi někdo co s tím?
3.1.2003 19:47 L.Lunak
Rozbalit Rozbalit vše re: Dobrý článek
Ten character 0240 je kvuli nepovedenemu copy&paste z browseru, dostaly se do souboru znaky, ktere se gcc asi nelibi. Jinak jeste ke clanku: - to druhe URL je http://developer.kde.org, bez 'www.'. - to " w->setGeometry(100, 100, 200, 100);" se hodi tak akorat do tutorialu, nastavovat explicitne pozici okna, to se nedela (takhle treba window manager nepouzije vlastni rozum na to, kam to okno umistnit)
4.1.2003 11:48 Lukáš MATELA | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše re: Dobrý článek
Super, moc dík, bylo to přesně ono. Už to jde
egg avatar 3.1.2003 17:56 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše k cemu je MOC?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fajn clanek, diky za nej! :-) Co presne dela ten program MOC? Proc nestaci v khello.cpp includovat khello.h?
Proč led klouže? --Aldebaran bulletin
3.1.2003 18:19 Tomáš Bláha
Rozbalit Rozbalit vše k cemu je MOC?
Meta Object Compiler umožňuje používání některých přídavků k c++. Jedná se o signály a sloty, RTTI a meziobjektovou komunikaci. Podrobněji popsáno to je na http://doc.trolltech.com/3.0/moc.html
egg avatar 3.1.2003 18:34 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše k cemu je MOC?
Diky. Asi se jeste podivam dovnitr toho .moc, abych vedel, na jake konstrukce C++ se ty signaly a sloty prevadi. Protoze vystup metacompileru stejne ve finale kompiluje g++.
4.1.2003 11:56 Lukáš MATELA | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše A ještě jeden dotaz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Připoužití příkazu:
g++ -L/opt/kde3/include/ -lkdeui -lkdecore -ldl -o khello khello.o
mi to nahlásí:
/usr/i486-suse-linux/bin/ld: cannot find -lkdeui
collect2: ld returned 1 exit status
A totéž udělá pro -lkdecore, když přepínač -lkdeui vypnu. Díval jsem se do helpu i manuálových stránek k programu g++ a žádný takový přepínač tam nemám. Nevíte někdo v čem je tentokrát problém. Předem dík za radu
4.1.2003 18:07 Peter
Rozbalit Rozbalit vše A ještě jeden dotaz
mam pocit, ze -lxxxx hovori, ake kniznice budu potrebne ku kompilacii... mali by sa nachadzat v adresari -Lyyyyy (teda v tvojom pripade /opt/kde3/include/, aj ked autor clanku pouzival inu cestu, zavisi na distribucii). Skus sa tam pozriem, ci tam budes mat nieco ako libkdeui resp libkdecore (myslim, ze by sa mali volat takto). Ak nie, pouzi inu cestu... v manualovych strankach ku g++ by si mal hladat prepinac -lXXXX a nie konkretne -lkdeui ale vsetko co som napisal ber s rezervou, nie som si vobec isty...
5.1.2003 01:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše A ještě jeden dotaz
Klidně bez rezervy. -lfoo option udává, že se to má slinkovat s knihovnou foo, což je buď libfoo.a při statickém linkování, nebo libfoo.so.cosi.kdesi při dynamickém (běžnější). -Lsomedir udává, že se knihovny mají hledat v adresáři somedir. Kde se libkdegui.* a libkdecore.* nachází na vašem systému, to asi nejlíp víte sám. U obou závisí na pořadí, a vůbec. Spousta knihoven má *-config, který vám ty správné optiony pro danou instanci umí vypsat, jak je to u KDE a Qt, to nevím (kde-config je něco úplně jiného).
6.1.2003 13:09 L.Lunak
Rozbalit Rozbalit vše re: A ještě jeden dotaz
Mozna by nebylo od veci zkusit to psat v KDevelopu, ten by se mel o takove veci postarat (vytvori sam Makefile atd.). Jinak pro rucni prekladani se mi osobne osvedcil nasledujici skript: g++ -pipe -Wall -pedantic -I$QTDIR/include -I$KDEDIR/include -L$QTDIR/lib -L$KDEDIR/lib -I/usr/X11R6/include -L/usr/X11R6/lib $CXXFLAGS -Wl,--rpath -Wl,$KDEDIR/lib -Wl,--rpath -Wl,$QTDIR/lib $* Kdyz se pojmenuje treba 'kcc', tak ten prikaz se da napsat jen jako 'kcc -lkdeui -lkdecore -ldl -o khello khello.o' a ten skript vsechny cesty najde, at uz je ten system jakykoliv (pokud jsou spravne nastavene $KDEDIR a $QTDIR, pokud ne, tak je treba je nastavit, $KDEDIR byva obvykle bud /opt/kde3 nebo /usr, $QTDIR je obvykle /usr/lib/qt3.
6.1.2003 17:02 Ondrej Krsko | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše re: A ještě jeden dotaz(KDevelop)
Ahoj, postupne (v dalsich dieloch) prejdem na KDevelop. Zacal som takto od zaciatku, aby vsetci videli "az do hlbky" a pochopili aj tie veci, ktore KDevelop robi sam.
6.1.2003 13:17 David Olszyński
Rozbalit Rozbalit vše Tutorial ke qt
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uz to tady sice nekdo zminoval, ale pridam. Pokud tento clanek nekoho zaujal, tak mu musim doporucit tutorial ke knihovne qt. Kdyz jsem ho zkousel ja (cca 3 roky zpatky), tak byl vynikajici (jakoz i cela dokumentace ke qt). I kdyz jsem tehdy sotva rozumel c++ (a myslel si, ze ma smysl v tom jazyku neco delat;-)), tak se z toho dalo hodne naucit.
8.2.2003 23:29 NasaK
Rozbalit Rozbalit vše no a čo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neviem ako vy ale mne to vypada byt velmi zlozite asi zostanem pri KYLIXe !!!! PS:nic v zlom!!!!
21.2.2003 19:31 mp
Rozbalit Rozbalit vše no a čo
Mne pripada Kylix moc zlozity, no co, ostanem pri Vicku a autotools ;) Nic v zlom.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.