Druhý díl kratší, i když by určitě stále mohl být akčnější
Ale k tomu vlaku. Řeknu vám, že ta kabina vypadá bídně. Nikde žádné trubky, nesyčí pára a nejspíš to bude i dost odhlučněné, takže to nebude řvát. To není žádná mašina, takhle si teda vlak nepředstavuju A ty páčky, to je výsměch, kde je nějaká poctivá klika a kohoutky jako v německý světoválečných ponorkách? Zlaté české dráhy, to jsou vlaky, to skřípe, duní a skáče po kolejích
Jasne priste toho nejslabsiho vyhodime v 300 z vlaku, hned bude akce. A myslim, ze nebudeme mit nejmensi problem byt na nove jako zprava dne. Zvlast pokud se rozprskne do nejakeho apartniho vzoru.
Jinak ten vlak drnca ukrutne. Mame furu rozmazanych fotek, protoze to se tezko dalo udrzet i kdyz jsme se snazili oprit fotak o stenu vagonu a nebo naopak neopirat a tak vubec.
A kdyz to vleti do zatacky, tak kdo se nedrzi ma fakt dost smulu.
Proti schinkansenu je to neco uplne jineho. Sikovni japonci postavili koleje primo a celou cestu to jede temer bez zatoceni a muzete courat tam a zpet po libosti, kdezto ICE ma zatacek snad vice nez rovnych useku.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth.
Really? Why not?
I don't know, thur. I didn't athk.
TP -- Making Money
To ne, ale je to spíš takový popis děje, chybí tomu skutečná zápletka. Což neříkám, že je špatné, ale asi to nebude akční No, nevím, ale mám pocit, že pokud ten vlak ve třech stech otevřete, tak se asi vyhodíte všichni
Evropa není Japonsko, džaponci ať si staví jak chtějí, nicméně tady u nás je potřeba brát ohled na to, že to někdy prostě rovně nejde. A to nijak nesouvisí se šikovností, prostě jsou to specifické podmínky v džaponsku. No, já na Japonce reaguju asi jako nemalá skupina lidí na Američany v čele s jejich prezidentem, takže to co jsem napsal rozhodně není objektivní
Po ceste jsme planovali zmerit pomoci GPS brzdnou drahu ze 300 na nulu, ale zabranilo nam v tom to, ze pres ta jejich pokovena okna nebyl ve vlaku signal. Takze k tomu muzeme jeste pridat to vyhozeni z vlaku, predpokladam, ze vlak po otevreni dveri zacne brzit a nebo mu k tomu pomuzeme a dobre privazany clovek muze drzet GPS venku z vlaku, cimz signal bude. To uz mame dva experimenty za cenu jednoho. Navic to cele muzeme hodit na toho nebo ty rozplacle a tak nebudeme platit ani pokutu za zniceni dveri potazmo vlaku.
Vidim to cim dal jasneji, uz aby byla nejaka demonstrace.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth.
Really? Why not?
I don't know, thur. I didn't athk.
TP -- Making Money
Plachtit za vlakem se asi nebude nikomu moc chtít. A v situaci, kdy ten vlak najednou začne prudce brzdit…
A takoví lidé se diví, že jim nechtějí prodat jízdenku :o)
Chtit -- nechtit, o tom to neni, hlavne musi byt dobre privazany k vlaku a GPS k nemu, aby se neposkodila. Protoze to by nam zhatilo cely experiment. Tezko by nam verili, ze pri ceste zpet jsme meli tu neuveritelnou smulu, ze zrovna jak s udelanim zase nekdo otevrel dvere a zase vlal za vlakem s GPS v ruce.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth.
Really? Why not?
I don't know, thur. I didn't athk.
TP -- Making Money
Proc muze? To je sexizmus, zeny maji stejna prava a stejne prilezitosti a vyhazovat budeme toho nejslabsiho, ze.
Jinak je to dva experimenty za cenu jednoho experimentu. Do ceny je potreba pocitat krome nakladu biologickeho materialu take GPS, nejake to lano a nastroje na otevreni dveri a tak podobne.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth.
Really? Why not?
I don't know, thur. I didn't athk.
TP -- Making Money
Rovne to urcite nepujde ani tem dzaponcum, nesmite zapominat na zakladni poucku vsech stavitelu zeleznicnich trati: oblouky se skladaji z malych rovnych useku, naproti tomu rovne useky jsou vlastne slozeny z kratkych oblouku.
Hehe, tomu rikam komfort. Tady ve Finsku maji pro zmenu v kazdem autobuse moznost zaplatit kartou. A ve vlaku (mimo toho ze maji televizi a tvrde hrajou na mistenky) maji bankomat rovnou pruvodci v ruce. Koupe elektronickeho listku s potvrzenim na mobil je uz samozrejmost.
Oni tady vlastne plati kartou vyjma zachodu uplne vsechno ...
To placeni kartou v autobusech a ve vlaku jde jen s embosovanymymi kartami, jsou to offline terminaly. V Norsku jsem dokonce takhle narazil na policajty. V tom pripade si pamatujte: Nikdy nevytahujte embosovanou kartu .
Uz jsi vyzkousel finske Pendolino? Jinak mistenky jsou opravdu potreba jen v Pendolinu, vsechny ty ostatni rychliky, IC a IC2 je nepotrebuji. Ze Ti daji mistenku hned, jak si koupis listek, je jina. Ale kdyz si koupis listek az ve vlaku, tak to mas bez mistenky. Podobne kdyz si koupis listek na posledni chvili a uz neni misto. V lokalkach do 100 km (takovych vlaku zas tak moc ve Finsku neni, ale jsou) mistenky nejsou vubec.
Koupe listku pres Internet problem neni. Ale E-ticket ma dost omezeni, nejde zrusit, nejde prehodit na jindy. Kdyz po Internetu jen platis, na nadrazi si musis vyzvednout normalni listek. Dobre je, ze se da platit jak primym prevodem z nejvetsich fisnkych bank, tak kartami vcetne Visa Electron.
Jestli si myslis, ze se vsude plati kartou, zajdi do Lidlu. Ten totiz i ve Finsku funguje stejne jako jinde (debilne). Ale takova Vapaa Valinta taky nebere vsechny bezne karty.
tohle prirovnani je opravdu presne... at rozsahem prodeje, tak kvalitou... jediny co se mi u nich libi jsou cisty zachody, to se po praze na moc jinych mistech srovnavat neda :(
No, ono asi opravdu zalezi. Jednoho krasneho dne v Londyne jsem si potreboval akutne ulevit, takze jsem si vybral McD a spechal na zachody ... vsechny tusim tri byly tak desne zrizene, ze jsem se malem pozvracel :| (vyjimka potvrzujici pravidlo? :)).
Sklanam sa pred vyvinutym usilim pre dobru vec, ale naozaj zacinam mat pocit, ze tento styl patri skor do blogu. Uz som videl zamknute diskusie aj pre menej off-topic zameranie. Ani laserova tlaciaren vo vlaku to nezachrani.
Off-topic diskuze nejsou vítány proto, že v diskuzním fóru jsou řešeny problémy. O off-topic věcech všal lze diskutovat pod anketami a pod blogy.
Článek však může mít různá zaměření... poučný, zábavný, informativní, ... Myslím, že z názvu seriálu je jednoznačně patrné, že se jedná o vyprávění o výletu, nikoliv o esej, studii nebo manuál.
Jednoznacny souhlas Roberte! Je to velmi pekne napsany clanek. Nesmi jich byt pochopitene prilis, ale jinak je to vitane zpestreni.
A skarohlidi, museli preci vedet co bude ve dvojce a nemeli to tedy cist. Je neprimerene ocekavat, ze druhy dil bude radikalne jiny od prvniho.
.... Vlak bude prázdný - a mimochodem, ten spoj jedu taky já, takže se zase potkáme." ...
tedy typicka reakce damy, ktera je zaintersovana na dalsim setkani nebo prinejmensim ocekava, ze na zacatek dojde k vymnene cisel mobilu. To plati pro zeny jakehokoliv veku a povinosti nas muzu je, se zachovat prinejmensim slusne a ten zajem alespon na oko opetovat.
A zde vidim trochu problem, protoze pani kteri jsou tak trochu do techniky vubec takove signaly neregistruji a zejmena v cizine nas pak nereprezentuji jak by se melo. V pripade, ze tedy doslo k te reakci jak predpokladam navrhuji, aby byl pri podobnych vypravach alespon jeden muz, ktery nema s pocitaci a celou tou technikou nic spolecneho, aby alespon tento kompenzoval tu typickou technickou hluchotu v mezilidskych vztazich....
Je dobré, když se někdo rozdělí o zkušenosti s cestováním s ostatními. Vlakem jsem již necestoval 15 let. Nyní bych to už asi ani neuměl . Těším se na pokračování. Jinak je hezké, že bojujete za dobrou věc a jedete demonstrovat stovky kilometrů od domova. Přijměte za to mé díky a poklonu.
Divím sa...
Divím sa tým, ktorí len pindajú, že článok je dlhý, neobsažný a taký a hentaký, len nie taký, aký by chceli oni sami.
Kričia, ako keby ich niekto okradol. Ako keby platili za to, že to čítali a ešte aj museli čítať.
Veď snáď nikoho na ABC nenútia čítať, čo nechce, alebo ano?
Ak sa mi niečo nepáči, tak to nečítam - je na tom niečo nelogické?
Tak prečo potom toľko povyku?
Nepoviem, ak si kúpim noviny, kde kamelot vyziapuje informácie, ktoré v skutočnosti nenájdem, tak by som sa teda nasr...dil, že ma dostal o peniaze. Ale tu, keď je článok (pre mňa) zadara?
A vôbec, prečo si niekedy neprečítať niečo ľahšie? To stále len makáte a makáte a ste toľko nenásytní po tvrdých informáciách typu "čo slovo to perla"?
Relaxujte páni, trebárs aj pri takomto článku.
P.S.
Mám skúsenosť, že tí, čo najviac kritizujú, nie sú schopní vypotiť ani pár riadkov takého článku, ako by sami chceli čítať. Veď nech skúsia...
"běžet na autobus, který za takového počasí pravidelně nejezdí"
Fedos nejezdi pravidelne za jakehokoliv pocasi:) A nejlepsi jsou ridici v poslednim nocnim autobuse ze Zlicina, kteri jsou ruske narodnosti a stale pod vlivem...
Blogy neprohlížím, nepíši a ani se jim valně nesměji
Jsem docela prekvapen, ze ICE drncalo. pokud jste jeli z Drazdan do Frankfurtu, tak predpokladam, ze jste jeli pres Kassel a tam je trat docela rovna. Je fakt, ze je dost rozdil mezi ICE1 (starsi vozy) a ICE2 (novejsi vozy). Pred tremi lety jsem jel z Essenu do Berlina tam byla nejvyssi rychlost trapnych 250
K tomu se vaze mala perlicka: Z Berlina jsme jeli domu a protoze jsme pres Nemecko svisteli ICE meli jsme priplatek na ICE, pokladni vysvetlila, ze ICE priplatek plati vsude. Po prejeti ceskych hranic nas skasl pruvodci CD, ze nemame priplatek na EC, pouze na ICE a ten Ceske drahy neuznavaji. Bylo to velmi usmevne, stavel se koridor a sedesatka byla normalni rychlost.
Mimochodem na nemeckych drahach se dobre kupuji jizednky na internetu: Vybere se trat, vlak atd., zaplati kartou a pak si stahneme PDF soubor, ktery si vytiskneme a to je nase jizdenka. Kupodivu platna.
Skoda, ze se nesvezete Thalysem: Kolegove tvrdi, ze jsou na vyssi urovni nez bezna hazejici ICE.