Portál AbcLinuxu, 2. června 2024 15:12


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
21.6.2005 07:57 --.----...--.-. | skóre: 6 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Musi tu byt ten titulok?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"A je velmi podobný Gnome." no, neviem, ja som si vzdy myslel, ze Gnome je podobne ako Mac OS.

K tomu nastavovaniu: Kde je problem pri skryti nastavovacich nastrojov (klikacich), tak aby obycajny uzivatel (typ sekretarka) o nich ani netusil, aby s tym nemal problemy, ale zaroven, aby boli dostupne pre niekoho, kto si naozaj potrebuje nieco nastavit? Nedavat tam ziadne, alebo minimalne taketo klikatka je podla mna blbost, zvlast ked su konfiguraky, ze vraj (osobne GNOME nepouzivam), zahrabane niekde v utrobach GNOME.
brk avatar 21.6.2005 07:59 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Amen :o(
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pevné základy jsou samozřejmě zapotřebí, ale Gnome se čím dál víc oprošťuje od toho dobrého, co tu léta fungovalo a začíná si je stavět na vlastním písečku :o(
USE="-qt -kde"
21.6.2005 09:09 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amen :o(
Napriklad ?
brk avatar 21.6.2005 15:23 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amen :o(
Velmi pěkným příkladem je ta síťovina uváděna níže.
USE="-qt -kde"
21.6.2005 10:40 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše prirozene reakce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Byli to lidé používající Windows

Kdyz se bude vychazet z navyku lidi pouzivajcich MS Windows, asi to nebude to nejprirozenejsi chovani. MS sice asi taky provadel nejake ergonomicke studie, ale co radeji testovat na "pannach a panicich", jakkoli bude asi problematictejsi takove sehnat?

BTW. chapu, ze je to prepis zrejme z nahravky, ale je fakt nutne to "ehm"? prece jen zvukovy zaznam a psany text jsou ponekud jina media a kazde chce svoje. napr. je uplne korektni v psanem textu mluveny projev ponekud vyhlazovat, co se tyce stylistiky a gramatiky, tak aby byl pro ctenare srozumitelnejsi.

PS. pokud se ozvou zastanci one "(pseudo)autenticnosti", tak tem bych rad pripomnel, ze se rozhovor evidentne stejne nekonal v cestine :P
21.6.2005 12:48 Filip Vrlík | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: prirozene reakce
Ano mas pravdu, zivy rozhovor a jeho prepis v clanku jsou ponekud jine "media". A ano, mas take pravdu, rozhovor byl v anglictine. Je tedy nutne slovo upravit a mirne uhladit do stravitelne formy a samozrejme take prelozit, ze? :-) Ono "ehm" a podobne jsem tam nechal v pripadech, kdy Miguel odskocil od tematu nebo se nahle pokousel dany problem vysvetlit jinou cestou. To je prirozene a delaji to vsichni. Pouzivame v reci mimiku, gestikulace, pomlky, ruzne pazvuky atd. Kdybych ale vse proste jen vynechal, tak se v tom muze ctenar ztratit. Zvlast kdyz dve vety po sobe na sebe vubec nenavazuji a najednou se mluvi o necem jinem. V takovych pripadech tam "ehm" je a predstavuje onen preskok. Taky potom cely rozhovor vypada prirozene, ze jsme se opravdu bavili mezi sebou, vysvetlovali neco, smali se a podobne, nepusobi tak kostrbate. O to mi slo - prehlednost, srozumitelnost a prirozenost.

Nikdo z nas asi neni anticky recnik, kupodivu ani sam Miguel. Ver mi, ze onech "mmm" je tam o hodne hodne vice. Ja taky nejsem anticky webzine autor, ale snazim se :-) Kazdopadne ale diky za konstruktivni kritiku a nazor
21.6.2005 10:59 petr_p
Rozbalit Rozbalit vše Mac OS X
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když se přesunete z jedné virtuální plochy na druhou, namísto klikání na náhled potáhnete vaši plochu a ona zarotuje jako krychle.
Kde ja jsem to jenom videl? A, ze by Mac OS X?

To, ze chteji delat desktop pro normalni lidi, je jejich vec. Nechapu ale, proc by se konfigurace desktopu mela zabyvat takovymi systemovymi vecmi, jako je nastavovani sitoveho rozhrani. Myslim, ze toto je uloha distributora – udelat pekne nastavovatko, ktere bude rozumet svym konfiguracnim souborum kdesi v /etc/sysconfig (pripadne jinde).

Pokud pujdou touto cestou, tak vznikne jeden velky propletenec, v kterem se nikdo nevyzna. Uz vidim ty dotazy: „Kde si nastavim pripojeni k internetu?“ – „A pouzivas Gnome nebo KDE nebo XYZ?“
21.6.2005 14:32 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Pokud pujdou touto cestou, tak vznikne jeden velky propletenec, v kterem se nikdo nevyzna. Uz vidim ty dotazy: „Kde si nastavim pripojeni k internetu?“ – „A pouzivas Gnome nebo KDE nebo XYZ?“
:-) Nedávno se mě někdo ptal, jestli se vyznám v Gnome a jestli jo, tak jak se připojí CDčko.
21.6.2005 16:31 peter
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
V Gnome nemusím mountovať CD. Robí to samé a robí to dobre a komu sa to nepáči, môže to vypnúť.
21.6.2005 17:41 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
gnome-volume-manager je poměrně nová věc, "nedávno" znamená "někdy vloni" :-) ale o to nejde. Jde o to, že na to abych si připojil CDčko se nemusím nutně "vyznat v Gnome", když stačí jeden příkaz v shellu.
21.6.2005 19:03 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Člověku dalo takovou práci uniknout z posice ,toho, který rozumí počítačům`, když si pod tím každý představuje MS Windows -- a teď bude mít totéž v bleděmodrém s Linuxem, protože rozumět Linuxu bude znamenat umět něco naklikat v KDE či Gnome...
21.6.2005 22:55 Matouš Jan Fialka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Nestraš! Ba ne, ty nestrašíš... ono se to bohužel už děje. :-(
22.6.2005 09:35 Jakub Hegenbart
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Takze kdyz si treba v Solarisu nebo NetBSD neco "naklikam v KDE", budu okamzite "expert na Linux", jo? ;-)
22.6.2005 12:44 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Z implikace neplyne obrácená implikace.
22.6.2005 14:06 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Tvůj původní výrok, Yeti, je až moc reálný, také se toho dost bojím :(, většinou používám GUI jako správce více xtermů, ale tohle mě fakt už štve, stejně jako přitahování win lam na linux:(
23.6.2005 18:11 ubuhi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
I tys byl kdysi lama - nebo jsi byl "expert" už když jsi dělal do plínek ?
PS. Nesmáčím nafoukance a rádobygeniální vůdce lidstva...
23.6.2005 18:13 ubuhi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Nesnáším
23.6.2005 18:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
A má mít člověk radost z hejna uživatelů, které chce jenom lepší Windows zadarmo a myslí si, že tady to najdou? Jak by se tvářil spolek tankistů, kdyby se k nim najednou přihrnulo sto nových členů, kterým jde jenom o to aby to jelo co nejrychleji a chtějí tomu podřídit úplně všechno?
Copak toho není dost?
Majlo avatar 23.6.2005 22:42 Majlo | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Určite nemá ale vyvyšovať sa a nazývať niekoho lamou za to že prišiel z windowsu tiež nie je tá správna cesta.Holt každý sme nejaký
mario@notebook:~$ dpkg -l |grep kde |wc -l 0
24.6.2005 08:51 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Lama není aktualní stav vědomostí. Lama je přístup.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
Majlo avatar 24.6.2005 11:08 Majlo | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
No neviem, neviem v slovníku som to nenašiel :-) .Ale ak má niekto taký prístup ako má je to len na jeho škodu.Nie na škodu iných
mario@notebook:~$ dpkg -l |grep kde |wc -l 0
24.6.2005 15:51 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Kéž by to byla pravda.
Petr (DotaZ) Jakubec avatar 22.6.2005 08:18 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Celkem souhlasim, ale neni to prave to o cem Miguel de Icaza mluvi, mam na mysli tu malou skupinku lidi (at uz zleva ci zprava :-)? me take celkem staci mit misto jakehokoli dektopu/wm jen plochu s nejakym hezkym obrazkem a pak uz volam jen terminaly...

Delat vsak testy na windowsacich je imho spatne. hodne spatne. nejhorsi pocitacove navyky jsem si prinesl prave z tohoto systemu. ono je take dulezite si uvedomit, ze uzivatelske rozhrani windows je velmi zastarale a mam za to, ze jeho(win) uzivatelske rozhrani dnes spise deformuje, nez rozviji ci pomaha v praci.

- Ze by se nabizel (jako obvykle) kompromis? neco mezi xtermem a windowsUI? spraaavne... :-D
22.6.2005 14:56 morgan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
Jenomze dnes zel WIN = PC, jako Xerox = kopirka
23.6.2005 10:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac OS X
To je něco úplně jiného. Sice se často říká xerox místo kopírka, ale ve většině případů, to není kopírka od Xeroxu, ale nějaká Minolta, Canon, Agfa apod. To je něco podobného jako specificky české lux pro vysavač (přestože prakticky nikdo nemá vysavač značky Electrolux).
22.6.2005 12:48 seventhatom
Rozbalit Rozbalit vše Gnome vs. MAC OS X
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Souhlasim s clankem. Je skupina lidi, kteri pouziji terminal na vse (i co jde jednoduseji klikem), ale pro normalni (pro mne) pouziti pocitace proste GUI potrebuji. Zacal jsem s linuxem pred asi 1/2 rokem a musim rict, ze me Gnome prekvapilo svou intuitivnosti (FC3). Mam (nebo nevim, jestli mel) jsem v planu prejit z Win na MAC, ale nejsem si jist, jestli to nyni potrebuji.....Mejme na pameti, ze OS neni cil, ale cesta k cili.
23.6.2005 10:25 aubi | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše jeste jednou licence
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle me pobavilo a pripada mi to jako potvrzeni meho podezreni z diskuze k prvni casti. Muze to okomentovat nektery ze zastancu mono?

http://www.penguin.cz/novinky-view.php3?id=1057
24.6.2005 09:05 Petr Slansky | skóre: 30 | blog: slansky
Rozbalit Rozbalit vše IceWM
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslim si, ze zamereni Gnome na bezne uzivatele je spravne. Neni to jediny desktop pro Linux a expert si pripadne muze zvolit desktop specialni. Ac si mohu vybrat z Gnome, KDE a jinych, tak pouzivam IceWM, protoze je dostatecne funkcni, stabilni i rychly a nedela mi potize prechazet mezi IceWM a Windows (podobne ovladani a horke klavesy). Pokud pracuji v KDE anebo Gnome, tak prepinace temer vubec nepouzivam, necham nastaveni jak je, pokud je funkcni. Na svete je mnohem vic zajimavejsich veci, nez stale ladit nastaveni desktopu... ;-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.