Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.
Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
pekne, to abych nasel diskety
Jo Fallout ... to bylo probdělých nocí u PC a když jsme ještě kdysi na střední pravidelně sledovali stav překladu od Score ... to byly časy ... každopádně Fallout a staré dobré Ufo (X-COM 1 a 2), to byli jedny z nejlepších her, které jsem kdy hrál a je mi úplně jedno, že na dnešek už je to hrozná grafika, ta hratelnost a příběh, to bylo prostě paráda
byla to prakticky prvni hratelna 3D strategie ... a na dobu vydani vypada vic nez good a stale se vyviji a zlepsuje ...
Program: /usr/games/warzone2100(warzone2100) Command line: "warzone2100" Version: Version 2.3.8 Distributor: Debian Compiled on: May 21 2011 10:17:35 Compiled by: GCC 4.6.1 20110507 (prerelease) Compiled mode: Release build Executed on: Tue Aug 9 17:56:22 2011 Operating system: Linux Node name: vesuv Release: 2.6.38-2-686-bigmem Version: #1 SMP Sun May 8 15:43:39 UTC 2011 Machine: i686 Pointers: 32bit Compiled against PhysicsFS version: 2.0.2 Running with PhysicsFS version: 2.0.2 Misc Data: [17:56:23]OpenGL Vendor : ATI Technologies Inc. [17:56:23]OpenGL Renderer : ATI Mobility Radeon HD 5400 Series [17:56:23]OpenGL Version : 4.1.10834 Compatibility Profile Context [17:56:23]OpenGL GLSL Version : 4.10 [17:56:23]Video Mode 1366 x 768 (32 bpp) (fullscreen) [17:56:23]OpenAL Vendor: OpenAL Community [17:56:23]OpenAL Version: 1.1 ALSOFT 1.13 [17:56:23]OpenAL Renderer: OpenAL Soft [17:56:23]OpenAL Extensions: AL_EXT_DOUBLE AL_EXT_EXPONENT_DISTANCE AL_EXT_FLOAT32 AL_EXT_IMA4 AL_EXT_LINEAR_DISTANCE AL_EXT_MCFORMATS AL_EXT_MULAW AL_EXT_MULAW_MCFORMATS AL_EXT_OFFSET AL_EXT_source_distance_model AL_LOKI_quadriphonic AL_SOFT_buffer_sub_data AL_SOF [17:56:23]Using language: Systémové místo Dump caused by signal: SIGSEGV: Invalid memory reference: Address not mapped to object GLIBC raw backtrace: warzone2100[0x81ff237] [0xb781b40c] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcRenderCharTexture+0xaed)[0xb761918d] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x118f9)[0xb76168f9] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcProcessChar+0x97)[0xb760fe17] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x11074)[0xb7616074] /usr/lib/libGLC.so.0(glcRenderString+0x6b)[0xb761627b] warzone2100(iV_DrawTextRotated+0x112)[0x81e6a62] No extended backtrace dumped: - GDB not availablePatrne nejaky problem s pameti..
*** NOTE: Don't use glxgears as a benchmark. OpenGL implementations are not optimized for frame rates >> 60fps, thus these numbers are meaningless when compared between vendors.je nějaký jiný bench?
Oblíbený je extremetuxracer
Díky za připomenutí, dalo mi 6 hodin než jsem ty 3 pc na medium umlátil .
Parádní hra
Tiskni Sdílej: