Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
ntegrovanou grafarnu potrebuju na treti monitor.Tak si dej pozor, občas BIOS integrovanou grafiku zakáže, když je připojená nějaká jiná.
Co jsem měl možnost vidět v dohledových centrech tak tam povetsinou pouzivaly matroxy s 4 DVI vystupama, ovsem to asi urcite neni to co ty potrebujes, pac na hry je to nepouzitelny, ovsem to se da rict i o ty integrovany grafarne.
btw, v SLI by dve grafiky nemely 4 fukncni vystupy?
SSD pro všeobecné použití? Děkuju nechci. Velociraptor je dělo, jenom nezapomeňte dělat zálohy.
K těm grafikám: ještě jsem neviděl, že by BIOS natvrdo zakázal onboard grafiku, ale fakt je, že já se v kancelářském hardwaru moc nepohybuju. Slušný BIOS nabídne, kterou grafiku používat jako systémový VGA adaptér (jde o konfiguraci čipsetu, kam se mají posílat přístupy na legacy VGA I/O a IOMEM rozsahy). Tato volba se projeví v BIOSu, v DOSu a u VESA SVGA ovladačů.
Pokud se týče Windows, jejich volba primárního VGA adaptéru je oddělená záležitost, která s nastavením BIOSu nesouvisí. Prakticky si dopředu rozmyslete, kterou grafárnu chcete používat jako primární displej pod Windows. Doporučil bych tu výkonnější přídavnou, aby zvládala hry. Všechen software pod Windows bez problémů poběží na primárním displeji. Provoz na přídavných displejích má své špecifiká. Taky se dá primární displej přepnout za chodu na jiný z dostupných displejů, ale některý software tuto dodatečnou konfigurační volbu ignoruje (pokud se správně pamatuju, tak svého času třeba MSIE). Bavím se o standardní systémové podpoře víc displejů pod Windows XP. Pokud roztažení virtuální plochy na víc fyzických monitorů dělá driver nebo HW grafiky transparentně, to je jiná (některé modely Matrox) - ale to nebude Váš případ. Čili vyberte si, který displej chcete pod Windows jako primární, a jeho ovladač grafiky instalujte jako první.
Pod Xwindows je to samozřejmě úplně jiná pohádka
Tiskni Sdílej: