Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
subprocess.call() nebo subprocess.Popen() vždycky vyrobím potomka, ať už přes fork() nebo execvp(). Já ale potřebuju, aby se skript spustil v novém shellu jako nový proces, ne jako potomek toho to skriptu. Jde to vůbec nějak?
Pro ukázku jsem vyrobil dva jednoduché skripty, aby bylo vidět, jak to celé (ne)funguje.
foo.sh - spustí cokoliv co zadám v argumentu
#!/bin/bash $1foo.py - vyrobí socket a spustí skript foo.sh
import subprocess
import socket
import time
s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_STREAM)
s.bind(('localhost',8080))
s.listen(10)
subprocess.call(['foo.sh', 'firefox'])
time.sleep(30)
Podle fuser, všechny procesy drží port 8080
yenn@wintermute:~$ fuser -v 8080/tcp
USER PID ACCESS COMMAND
8080/tcp: yenn 9825 F.... python
yenn 9826 F.... foo.sh
yenn 9827 F.... firefox
Řešení dotazu:
subprocess.call(['./foo.sh', 'firefox'], close_fds = True)
(ono je to v dokumentaci napsano dost zmatene).
restart nebo force-reload dhcpd zastaví, znovu spustí a navíc ještě před spuštěním zkontroluje konfigurační soubor, takže zůstanu u volání init skriptu. Ale díky moc za rady.
PS: O zpracování http requestů se stará webserver (Python + CherryPy), takže to by neměl být problém.
Tiskni
Sdílej: