Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.
OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.
Ahoj, mam dotaz ohledne pouziti 1 hardwaroveho VoIP telefonu vice lidmi.
Jaka je moje predstava:
Jak si asi predstavuju realizaci:
byly by treba 3 uzivatele, kazdy by mohl uskutecnovat odchozi hovory.
Pokud by chtel uzivatel A volat na infolinku O2 (proste nejake cislo) zadal by treba *12345*800123456, kde 12345 by bylo jeho tajne heslo. Uzivatel B by mel heslo treba 98765 atd.
Celkove by se dobilo treba 500 Kc kredit (nebo by idealne prisla na konci mesice faktura na provolanou castku), ale kazdy uzivatel by mel nastaveny limit pouze treba 100 Kc.
Dulezite by bylo mit moznost na spolecnem uctu (k nastaveni by mel pristup jen 1 clovek) nastavovat uzivatelum limity ("dobijet kredit" z celkoveho kreditu) a sledovat seznamy hovoru jednotlivych uzivatelu.
Aby bylo jasne, kolik kdo provolal a aby jeden uzivatel neproval vic, nez muze.
Vlastne by to bylo jako kopirka. Kazdy uzivatel si dobije kredit. Firma ma treba 2 kopirky. Uzivatel pusti tisk a pak jde ke kopirce. Tam se heslem/cipem prihlasi a muze tisknout. Kazdy uzivatel si "na cip" dobiji kredit, ze ktereho mu je po kazde strance strhavano.
Je neco takoveho mozne u nejakeho VoIP operatora?
Urcite by to bylo pohodlnejsi a lepsi, nez spolehat na slusnost uzivatelu pri placeni svych hovoru na spolecnem cisle.
Dalsi co me napadlo je mit vlastni Asterisk ustrednu a trunk k nejakemu verejnemu VoIP operatorovi.
V nastaveni Asterisku muzu snadno povolit volani pouze na pevne linky a mobily v CR, drahe linky zakazu - neposlu je do trunku.
Co mi ale neni jasne:
A myslis, ze jde overovat uzivatele na jednom HW telefonu podle vytaceneho cisla?
Aby mi fungoval accounting na uzivatele podle volaneho cisla:
*12345*800123456 - uctuj uzivateli A *36988*800123456 - uctuj uzivateli Bsyntaxe volaneho cisla muze samozrejme jina, *pin*cislo je jen napad.
Jestli Asterisk, nebo FreeSwitch nevim. Zatim jsem pouzival pouze Asterisk na local-voip-only siti s par telefony, tedy bez pripojeni k verejne telefonni siti.
To me nenapadlo
Ale snad by to slo nastavit.
Presne to potrebuju.
Nebude pak problém, že ty PINy budou vidět na tom telefonu v historii hovorů? I když ta půjde asi vypnout, ale je třeba na to myslet.
Jeste jsem nad tim uvazoval.
Take by slo, aby uzivatel zavolal treba na cislo 123, tam by se ho to zeptalo, komu bude volat a on by zadal 800123456 a treba jeste potvrdil # (priklad).
Jaky na to mate nazor? Na realizaci by to mozna bylo jednodussi, nez pin primo v cisle.
Ale pin primo v cisle se mi zda pro uzivatele pohodlnejsi.
Databazi uzivatelu pak budu mit u sebe a logovat hovory budu sam. Jak ale poznam, kolik ktery hovor stoji? Chapu dobre, ze musim vzit cenik od VoIP operatora a podle casu pocitat cenu?Ano.
Jeste jedna vec, umoznuji VoIP operatori nastavit u trunku limitni castku? Napr. kdyz provolam vic jak 1000 Kc, nepujde uz volat. Nikdy nemuzu vedet, kdo mi ustrednu hackne...Normální operátoři, jako třeba Odorik, mají nabíjecí kredit, a když se dostaneš na nulu, tak ti službu vypnou až do příštího dobití.
O neomeznych tarifech vim.
Co kdyz ale jeden blbec bude 2 hodiny mluvit a okupovat telefon?
Nebo druhy pripad - volani do zahranici, na to afaik dosud zadny neomezeny tarif neexistuje.
Ja nechci omezeni per pristroj. Pristoj bude treba jen jeden ale hodne uzivatelu, kteri ho budou pouzivat.
O to nejde, ja potrebuju mit i prehled, kdo kam volal.
Neomezene tarify taky znam, ale proste ho pro teneto ucel nechci pouzit.
EOF
Tiskni Sdílej: