abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Dotaz: Jak automaticky vypnout a zapnout server

    28.3.2015 22:19 Martin
    Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Přečteno: 1264×
    Ahoj, resim snizeni spotreby domaciho serveru, ktery mi bezi 24/7. Az na automaticke zalohy, ktere mi bezi v noci, uz nepotrebuju nonstop beh. Tak premyslim, ze bych ho treba mezi 00:00-06:00 vypinal. Mam smart ups APC-4200SC. Kdyz vypnou proud, debian se zacne vypinat, skonci na halt a UPS mu pak ustrihne stavu. Kdyz proud zase naskoci, znovu najede (Bios ma nastaveno Last state after power off). Dalo by se tohle nejak vyuzit na automaticke zapinani a vypinani stroje?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    28.3.2015 22:25 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Běžné řešení je ho vypnout úplně (poweroff) a v BIOSu nastavit RTC wakeup alarm na dobu, kdy se má zapnout. Stejně tak lze třeba jen uspat do paměti, aby se nemusel úplně vypínat.
    Jendа avatar 28.3.2015 23:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    RTC wakeup jsem ale viděl spíš u menšiny desek.
    vandrovnik avatar 29.3.2015 10:19 vandrovnik | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Já tedy ještě neměl v rukou desku, která by tuhle funkci neměla... Akorát ta volba bývá někdy dobře schovaná.
    Jendа avatar 29.3.2015 19:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Pravda, už jsem ho našel :-). BIOS se tím nechlubil, z Linuxu tam zapsat jde.
    29.3.2015 17:29 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Jedine, ze UPS by ho posilala nadale do halt a planovane vypnuti by ho uplne vyplo. Ale nevim, jestli to pujde takhle oddelit. Poweroff je snad jen symlink na shutdown.
    29.3.2015 19:11 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    poweroff a halt jsou symlinks na reboot, to ale neznamena ze je to to same jako napsat reboot :) ten si totiz pri pusteni "zjisti" jakej command(nebo symlink) ho pustil :)
    vem si busybox pouzitej v initramfs, na nej vede symlinku par desitek, a taky se nepousti porad stejnej busybox, ale prislusnej applet dle nazvu symlinku
    29.3.2015 23:03 Jack
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Ano, protoze program vi, jak byl zavolan. Pro shell je tato informace napriklad v ${0}
    Josef Kufner avatar 30.3.2015 00:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Nejen pro shell. Všechny programy dostávají svůj název, pod kterým byly spuštěny, jako nultý parametr příkazové řádky.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 28.3.2015 22:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Vypínání: halt by měl (pokud to hardware podporuje) i vypnout napájení.

    Zapínání: to je problém pokud počítač neumí RTC alarm nebo někdo v okolí Wake On Lan. Cesta nejmenšího odporu, jakkoli je hnusná, je dát tam Arduino které sepne power tlačítko.
    29.3.2015 17:25 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Halt tam mam zamerne, aby se pocitac po obnoveni dodavky proudu opet zapnul (viz. info o UPS, co mam pripojenou).
    Max avatar 28.3.2015 22:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Nějaké biosy mají plánované zapínání. Lze tedy mít v cronu jen čas, kdy se má PC vypnout a bios jej pak zase nahodí.
    Pokud by to nešlo, tak mně napadají ještě dvě řešení.
    1) mít UPS, co umí časované zapnutí a vypnutí (nevím, jak to konkrétně tato tvá ups má)
    2) za 200,- Kč kooupit časovač do zásuvky a strčit ho mezi PC a UPS + v PC nastavit v cronu vypnutí dostatečně předem, než odpálí napájení spínač.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.3.2015 22:36 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    noo, myslel jsem, jetli by to neumela zapinat nejak ta UPSka, kdyby se naprogramovala jeji EEPROMka..
    28.3.2015 22:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Bezne UPS nemaju hodiny.
    Jendа avatar 28.3.2015 23:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    RTC asi ne, ale určitě tam bude mikrokontrolér.
    29.3.2015 13:43 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    No a to znamena, ze by to slo udelat? Na UPS mam pripojeny a switch, wifi, voip a UPC modem. To je bez serveru k nicemu, takze by se mi hezky vypla i tyhle zarizeni a 5 hodin by se snizila spotreba elektriny jen na rezii UPS...
    29.3.2015 14:09 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Udělat jde všechno, jen se to musí umět. A to bývá dost velké omezení :-)

    Zcela reálné - FW v upsce neupravíš, nemáš od něj zdroják, mikroprocesor bude zřejmě zamčený proti stažení FW, to je nesmysl.

    Pořád mi nejjednodušší vychází v cronu PC vypnout a v biosu nastavit zapnutí. Pokud chceš vypínat i ostatní zařízení, pořiď si k tomu prodlužku s master/slave za pár stovek, PC po zapnutí zvedne spotřebu a zapnou se tím i ostatní zařízení. Běžně se to používá a funguje OK.
    29.3.2015 14:12 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Navíc bys samozřejmě do UPSky musel přidat RTC, které sice stojí dolar i s baterkou a dopravou, ale musel by s ní mp přes I2C komunikovat.
    29.3.2015 14:27 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    pořiď si k tomu prodlužku s master/slave.. to mi i ostatni zazireni zapne, kdyz se spusti server? Mas na nejakou zasuvku tip? Jinak zrejme budu mit tuhle desku http://www.czc.cz/asrock-q1900dc-itx-intel-j1900/153620/produkt tak snad bude mit taky RTC alarm. A jak se to bude chovat, kdyz se server nahodou nejakou chybou nevypne a v cas, kdy by se mel spustit bude zaply? To se asi nestane nic, ne? :)
    29.3.2015 19:23 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    master/slave prodluzka - v slave pripojene zarizeni dostava stavu jen kdyz bezi zarizeni pripojene v master (nez bys ji poridil zkontroluj svoji ups, master/slave bejva primo v ni ;)
    asrock-q1900dc rtc-alarm ma :)
    29.3.2015 19:55 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    UPS mam tuhle http://www.czc.cz/apc-smart-ups-sc420i-260w/110760/produkt a myslim, ze master slave nema
    29.3.2015 20:15 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    ta nema, s master/slave je treba tahle
    a prodluzka master/slave rovnou i s prepetovou ochranou je treba tohle nebo tohle
    Jendа avatar 29.3.2015 14:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Zcela reálné - FW v upsce neupravíš, nemáš od něj zdroják, mikroprocesor bude zřejmě zamčený proti stažení FW, to je nesmysl.
    Kamarád to udělal i přes tyto ochrany, asi po půl roce práce (nechápu že ho to bavilo). Ve zkratce: odleptal procesor, přečetl si sériové číslo vyleptané na čipu, stáhnul dokumentaci a SDK od nejpodobnějšího čipu co našel, sniffoval komunikaci s flashkou na desce, zjistil, že si to z té flashky tahá update firmwaru, napsal si pro ten procesor vlastní disassembler a assembler, disassembloval jednu funkci v tom updatu, přepsal ji vlastním kódem a povedlo se mu spínat pár GPIO, čímž měl diagnostický výstup.
    29.3.2015 19:16 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    tak reverzi a merakem se resi(la) spousta ovladacu na hw bez dokumentace co dolezlo i do linux mainline, ale myslim ze tazatel touto cestou nepujde :-D
    29.3.2015 17:22 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Takze bych se asi vydal cestou, kterou pises. Planovaný shutdown. Prodluzka master/slave (nemam s tim zkusenost), cas zapnuti nastaven RTC alarmem. Jen mi neni jasny, jak se u tehle desky RCT nastavuje: RTC Alarm Power On Allow the system to be waked up by the real time clock alarm. Set it to By OS to let it be handled by your operating system.. Tzn. ze bych ho konfiguroval primo z OS a ne z BIOSu? TO by se mi libilo, pokud by to slo.
    29.3.2015 17:38 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Jasně, že to jde:

    cat /proc/driver/rtc

    echo 0 > /sys/class/rtc/rtc0/wakealarm

    echo `date '+%s' -d '+ 5 minutes'` > /sys/class/rtc/rtc0/wakealarm

    cat /sys/class/rtc/rtc0/wakealarm
    29.3.2015 18:12 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    parada, uz se mi to taky podarilo najit: https://www.linux.com/learn/docs/672849-wake-up-linux-with-an-rtc-alarm-clock :) Tak ted jeste vyresit dva rozdilne zpusoby vypinani.. Kdyz vypina UPS melo by to skoncit na HALT, kdyz to vypnu ja scriptem, melo by to stroj vypnout pres ACPI uplne..
    29.3.2015 19:18 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    tak ups nechas jak mas, a do sveho skriptu das "shutdown now" ;)
    29.3.2015 20:06 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    myslis shutdown -h now? To me prave konci haltem...
    29.3.2015 21:22 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    tak radeji "shutdown -P now", -h je halt nebo poweroff dle uzvazeni systemu, -P je vynucenej poweroff, -H vynucenej halt
    Max avatar 29.3.2015 14:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Já si myslím, že nejjednodušší a nejlevnější řešení bude, to co jsem už napsal. Tzn., že pokud bios nemá možnost wakeup, tak :
    - v cronu nastavit vypínání
    - za UPS dát redukci na klasickou 230V zásuvku, do ní dát časový spínač, který stojí asi 100Kč a do něj pak prodlužku a tam všechny zařízení včetně serveru.
    Je to primitivní, levné a rychlé řešení.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 28.3.2015 23:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    To by asi šlo, ale obávám se, že pro někoho, kdo se na to takto ptá, to je nemožné.
    29.3.2015 14:30 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Tzn, ze pokud nekdo neco nevi a nekdo mu poradi, jak to udelat, tak i pres to se mu to nepodari? Zajimavy pristup;)
    Jendа avatar 29.3.2015 14:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Protože podrobná rada by měla megabajt. Musíš:
    • Zjistit jak z MCU dostat existující firmware. To může znamenat že ho budeš muset odleptat a na čipu přepnout pomocí UV záření nebo mikrosondy pojistku proti čtení a zápisu.
    • Firmware musíš upravit; je možné, že procesor bude architektury pro kterou ještě neexistuje (dis)assembler nebo pro kterou dokonce na netu ani nejde najít instrukční sada.
    • Upravený FW musíš nahrát zpátky, možná zjistíš že je část FW v ROM, pak musíš najít způsob jak nechat svoji úpravu běžet, třeba to má část FW v přepisovatelné flashce.
    Osobně mi přijde blbost dělat tohle kvůli „blbé UPS“. Jsou tady systémy, které by si tuto péči zasloužily mnohem víc, třeba různé RFID karty nebo digitální radiostanice.

    Druhá možnost (která mi připadá schůdnější) je reverznout jakým způsobem ten MCU řídí výkonovou část UPS a naprogramovat si to podle toho + tam přidat požadované funkce na časování.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.3.2015 10:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Já jen upozorním, že častím vypínáním serveru se snižuje jeho životnost.
    29.3.2015 12:11 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Mohl bys to více rozvést. Já jsem z obyčejného PC udělal "server". Prostě v kanceláři bylo PC a nejednou se zjistilo, že by bylo dobré, aby lidi měli možnost pracovat vzdáleně (z vedlejší kanceláře nebo i z domu), aby měli pořád přístup ke stejným souborům a nemusela se řešit synchronizace. Zaplatila se veřejná IP adresa a koupily se za pakatel serverové Windows. Lidi počítač při odchodu z práce normálně vypínají.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.3.2015 13:08 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Tak třeba pevné disky se opotřebovávají při roztáčení, spínání atp. Kondenzátory jsou také raději, když mají nepřetržitý přísnun energie. Přirovnal bych to k jízdě automobilem. Když pojedeš styl brzda plyn, daleko více ho opotřebuješ, než když pojedeš nepřetržitě stálou rychlostí. Vždyť nejeden administrátor má v očích hrůzu, když musí zrestartovat, nebo vypnout server. Neví, co mu po jeho opětovném nahození přestane fungovat. To je to ono zlaté pravidlo, co funguje, na to se nesahá. :)
    29.3.2015 13:48 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Vzdyt ja budu pri vypinani korektne ukoncovat sluzby. Neni duvod, aby neco nenabehlo. Kdybych to mel killnout natvrdo, tak nereknu. Mimo to si disky, deska a CPU na tech 5 hodin "odpocinou" a vychladnou na pokojovou teplotu. Stavu dodava UPS tak by tak z meho lajckeho pohledu nemely byt ani nejake razy. Podle me se zivotnost takhle nezkrati nebo se mozna jeste zvysi. Ale jak rikam, tohle je muj lajckej nazor.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.3.2015 14:30 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Já ale vůbec nepsal o SW, tam se korektní ukončení tak nějak přepokládá. Ono to vychladnutí a zahřívání také dělá své. Asi bych to nepovažoval za kladný odpočinek. Raději vyměním tři obyčejné žárovky za LED, jen abych nemusel server vypínat.
    Josef Kufner avatar 29.3.2015 15:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Nejde o slušné vypnutí, ale o to, že poslední reboot byl loni a od té doby proběhlo mnoho bezpečnostních aktualizací a nikdo neví, zda byly zcela úspěšné. Takže při rebootu se může stát cokoliv. Navíc pokud byl za běhu vyměněn pevný disk, může být Bios i Grub velmi zmatený a nemusí trefit správné zařízení k bootu.

    A ty rázy vznikají při sepnutí přímo v daném zařízení. Do vybitých kondenzátorů (v ten okamžik se chovají jako zkrat) přijde napájení a než se nabijou, tečou tam celkem velké proudy, i když jen chvilku. Pak chvilku trvá, než se napájení ustálí a teprve pak se začne s bootováním. Do toho se začnou roztáčet disky a to také s napájením zamává. Pokud máš disků více a zdroj není dostatečně předimenzován, nebo je starý a filtrační kondenzátory vyschlé, může to na tom i skončit (zdroj se přetíží a vypne).

    Další problém může nastat u velmi opotřebovaných ložisk, které když vychladnou, tak už se neroztočí. Ať jde o disky nebo ventilátory. Nebo budou na roztočení potřebovat více proudu a zdroji či něčemu poblíž (např. regulátoru otáček) se to nebude líbit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 29.3.2015 14:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    A už to někdo reálně dokázal? Nebo to je jen teorie? Nebo tam je nepodstatný rzdíl, který nemá ani smysl zmiňovat? Jde o to, že třeba v jobu máme desktop HP kompy, co se vypínají a zapínají každý den a do toho i někdy během dne se restartují a po 8 letech se vyřazují kvůli již nedostatečnému výkonu. Poruchovost byla u nich cca 5ks z 300 s tím, že těch 5ks bylo v nelidských podmínkách ve vlhkosti apod. (case prorezlý a zoxidovaný), kde jsme našli u desky u uschlou žábu. Pak tam bylo pár pc s tím, že u nich odešel hdd, ale to je celkem běžná věc.
    Proto si myslím, že tady jen strašíš teoretizováním.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 29.3.2015 15:33 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Tak ono stačí, když si koupíš nějaký super eko disk a vedle toho dáš normální. Který odejde asi první? A čím to asi je? Navíc nemůžeš porovnávat zatížení stanice a serveru. To je naprosto neporovnatelné. Jo až napíšeš, že ve firmě každý den vypínáte servery po dobu osmi let a poruchovost byla nulová. Tak pak to má úplně jinou váhu.
    29.3.2015 18:32 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Já mám HTPC pro nahrávání TV.

    A vypínám ho.

    a) Vypíná ho VDR pokud nic nenahrává - naprogramovává zapnutí do BIOSu

    b) Přes www rozhraní ho můžu vypnout či nastavit probuzení v BIOSu

    c) Ho můžu probudit přes wake on lan ručně.

    Pro případ výpadku proudu je nastaveno aby se vždy zapnul (v BIOSu)

    Jinak u vás podle mě bez problémů přes ssh dáš server vypnout, a před vypnutím třeba do biosu nastavit čas zapnutí. Může to dělat třeba cron.

    Ovšem fakt vypínat server na 6 hodin nemá cenu. U mě je to něco jiného když se zapíná nepravidelně jenom pro nahrávání.

    Jinak pokud ho bios neumí zapnout tak bych to vůbec neřešil a nechal ho zapnutý.
    29.3.2015 19:23 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Vypinani budu resit scriptem jak pisete. Jen potrebuju, aby se mi opravdu pres ACPI vypnul a neskoncil na haltu, ktery mam kvuli UPS. Jakou mate konfiguraci a spotrebu?
    29.3.2015 20:01 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak automaticky vypnout a zapnout server
    Spotřeba je celkem veliká je tam starej ATOM. Intel(R) Atom(TM) CPU 330 @ 1.60GHz MB je VIA EPIA
    [root@htpc /]# lspci
    00:00.0 Host bridge: NVIDIA Corporation MCP79 Host Bridge (rev b1)
    00:00.1 RAM memory: NVIDIA Corporation MCP79 Memory Controller (rev b1)
    00:03.0 ISA bridge: NVIDIA Corporation MCP79 LPC Bridge (rev b2)
    00:03.1 RAM memory: NVIDIA Corporation MCP79 Memory Controller (rev b1)
    00:03.2 SMBus: NVIDIA Corporation MCP79 SMBus (rev b1)
    00:03.3 RAM memory: NVIDIA Corporation MCP79 Memory Controller (rev b1)
    00:03.5 Co-processor: NVIDIA Corporation MCP79 Co-processor (rev b1)
    00:04.0 USB controller: NVIDIA Corporation MCP79 OHCI USB 1.1 Controller (rev b1)
    00:04.1 USB controller: NVIDIA Corporation MCP79 EHCI USB 2.0 Controller (rev b1)
    00:06.0 USB controller: NVIDIA Corporation MCP79 OHCI USB 1.1 Controller (rev b1)
    00:06.1 USB controller: NVIDIA Corporation MCP79 EHCI USB 2.0 Controller (rev b1)
    00:09.0 PCI bridge: NVIDIA Corporation MCP79 PCI Bridge (rev b1)
    00:0b.0 SATA controller: NVIDIA Corporation MCP79 AHCI Controller (rev b1)
    00:10.0 PCI bridge: NVIDIA Corporation MCP79 PCI Express Bridge (rev b1)
    00:15.0 PCI bridge: NVIDIA Corporation MCP79 PCI Express Bridge (rev b1)
    02:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation ION VGA (rev b1)
    03:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller (rev 03)
    [root@htpc /]# lsusb
    Bus 002 Device 002: ID 048d:9006 Integrated Technology Express, Inc. IT9135 BDA Afatech DVB-T HDTV Dongle
    Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
    Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
    Bus 001 Device 002: ID 048d:9006 Integrated Technology Express, Inc. IT9135 BDA Afatech DVB-T HDTV Dongle
    Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
    Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
    [root@htpc /]# 
    
    zdroj 150W jeden HDD
    Device Model:     SAMSUNG SV1604E
    Serial Number:    S068J10YA14622
    Firmware Version: VW100-06
    User Capacity:    160 041 885 696 bytes [160 GB]
    
    Dva dvojité USB tunery.

    Bez monitoru, klávesnice.

    Jinak nechápu proč by se neměl vypnout a jakou to má souvislost s UPS?

    Prostě mu pošlu shutdown a možná ani cron nepotřebuješ pokud mu v shutdown zadáš čas.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.