abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 160 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník

    Dotaz: Nefunčkní PC

    svido avatar 13.5.2015 20:24 svido | skóre: 28
    Nefunčkní PC
    Přečteno: 584×
    Zdravím, mám problém, že mi "odešel" PC, resp. při vypalování DVD se kousnul. Po tvrdém restartu už nenajel. Mám podezření na základní desku nebo zdroj.

    Vyndal jsem paměti, grafiku i CPU, odpojené všechny HDD, i CD-ROM, ale počítač se chová stále stejně a to tak, že po stisku tlačítka power se zapne, rozsvítí se kontrolky na desce a cca během 1 sekundy se vypne a za chvíli opět zapne. Takto běží stále dokolečka...

    Zkoušel jsem měřit napětí, je tam sice 12 i 5V, ale je mi jasný, že pokud je špatný zdroj, mohu mít napětí v pořádku, ale jakmile se zdroj zatíží, napětí spadne na nízkou úroveň, což může způsobovat "reset" PC. Na druhou stranu, s deskou byly problémy od začátku. Částečně to vyřešila aktualizace BIOSu, ale i tak čas od času zazlobila.

    Nevíte jak zjistit, jestli je špatná MB nebo zdroj?

    Zdroj mám: Enermax Liberty Revolution85+ 1250W

    MB: GIGABYTE P67A-UD4-B3

    Odpovědi

    Jendа avatar 13.5.2015 20:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Bez paměti většina BIOSů nenajede.
    13.5.2015 20:43 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Bez grafické karty též ne, pokud tam není integrovaná.
    svido avatar 13.5.2015 20:48 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    ne, MB nemá integrovanou grafiku (CPU sice ano, ale MB ne). Jak jsem psal, ikdyž tam nechám všechny komponenty a odpojím všechny disky, PC se stále "restartute". Podle mne neproběhne ani prvotní inicializace desky
    13.5.2015 21:02 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Nevím, jestli to jde bez dalších pomůcek jen tak říci.

    Podle tohoto návodu by deska měla skutečně pípat, u starších desek, pro něž je návod zjevně určen, to tak bylo, ale jestli to platí pro všechny dnešní desky, to netuším. Správně by to mělo být napsáno v návodu k základní desky, který se k některým z nich už ani nedodává.

    Některé desky měly osazený dvoučíslicový displej, který zobrazoval případné chybové kódy, což tato zjevně není. Ale dají se sehnat diagnostické karty s takovým displejem.
    13.5.2015 20:59 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Bez grafiky vacsinou ano. Sice BIOS zapipa, ze nema grafiku, ale pokracuje a normalne nabootuje.
    svido avatar 13.5.2015 20:46 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    ale mělo by to třeba začít pípat, ne? Když tam nechám jak CPU, tak paměti, tak se to chová naprosto stejně.
    13.5.2015 21:02 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Najlepsie sa to zisti tak, ze zdroj vymenis.
    svido avatar 13.5.2015 21:30 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    no, napadla mě koupě u Alzy a pokud to nebude zdojem, tak ho vrátím
    14.5.2015 08:01 trubicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    takova kontrolni otazka: proc jsi vytahnul cpu? vono se to takhle prave chova bez cpu, kdyz chcipne od prehrati, nebo ma spatnej kontakt, nepipa a restartuje se

    spravne je sice cpu vytahnout, ale pak znova zastrcit, aby se vyloucil spatnej kontakt a abyses mrknul na chladic, jestli dobre sedi a jestli je tam pasta

    vono sice selhani zdroje nebo mb je castejsi, nez selhani cpu, ale i tak
    svido avatar 14.5.2015 08:13 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    protoze mi v minulosti CPU odeslo a chovalo se to podobne. To ze by se prehral, toho se nebojim. Ale kontroloval jsem to, chlazení je v pořádku. Zkusil jsem objednat nový zdroj, snad to bude jen tím
    14.5.2015 10:39 trubicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    ano, souhlasim se vsim, spis nechapu, proc zapinas pocitac bez cpu a divis se, ze nic nedela ani nepipa, protoze takto se to chovat bez cpu (nebo s vadnym cpu) ma

    vono bez pameti to taky moc neprinese, kdyz tam mas cpu a nemas pamet, tak ma pipat, ale nevim, jestli to ted novy desky taky tak dodrzuji, nebo s prichodem grafickeho uefi na to kaslou
    svido avatar 14.5.2015 10:43 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    asi to nějak špatně popisuji nebo jsem natvrdlý. Ano chápu, že pokud není deska osazená, asi těžko najde. Na druhou stranu, ikdyž není osazená CPU / DIMM atd, tak by se asi neměla stále restartovat ne? Tak to chápu já.

    Deska ještě UEFI nemá
    14.5.2015 10:51 trubicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    deska neosazena cpu ani ram je imho blbost, klidne se bude porad restartovat, uz jsem to videl, prave proto to pisu

    spalil jsem cpu, takhle se to chovalo, vyndal jsem cpu a ze srandy zapnu, chova se to stejne, dokud jsem tam nedal jiny

    a bez cpu nikdy nic nezapipa
    svido avatar 14.5.2015 10:53 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    ok, to jsem netušil. Ale jak poznat co je třeba vyměnit? Jiný PC, do kterého bych mohl dát svůj CPU nemám.
    14.5.2015 11:01 trubicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    no prave dost blbe, pujcit si zdroj a cpu nekde no, kdyz nic z toho, tak to bude deska

    ja zadny LGA 1155 nemam :(

    i kdyz asi nejpravdepodobnejsi je zdechla deska, potom zdroj a pak az cpu. no a nejjednoduseji se vyzkousi zdroj, to ti nejakej kamarad pujci, takze tak...
    svido avatar 14.5.2015 11:04 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    hmm, já osobně se také přikláním právě k desce... Zdroj jsem koupil v Alze, když tak ho vrátím. Je pravda, že mi prošlo rukama hodně počítačů a špatný CPU byl jen jeden a i to je fakt hodně dávno
    14.5.2015 11:10 trubicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    jeste bych mrknul, jestli nejsou treba ohnuty piny

    profouknul to a dal tam to stary cpu znova s jednou pameti, jestli nebyl jen proste spatnej kontakt, i kdyz u toho LG bych na to moc nesazel, zase za zkousku nic nedas :)
    svido avatar 14.5.2015 11:15 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    nene, nejsou. Kontroval jsem. CPU jsem dam dal před 4 lety a vyndaval ho včera.
    14.5.2015 18:13 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    To ses vazne natvrdlej, CPU v desce byt musi, bez nej se ani nezapne. Chybejici RAm vetsinou uz signalizuje. A nenastartuje se proto, ze napajeci cast kolem CPU by bez zateze vyhorela. Takze to i jen zkouset zapnout = pokouset jestli vsechno funguje jak ma, a pripadne znicit MB.
    14.5.2015 09:01 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC

    - Taky sazim na prehrati. Stacilo pockat, az se to zchladi 5-10 min.
    - Pripadne taky vycistit vetraky, jestli to neni nove.
    - Zdroj po nejake dobe, par let, je taky schopen odejit. Vetsinou to souvisi s neodpracovanim zdroje. Nebo po moc letech v nem odejdou kondiky jako v zakladni desce. CD pri vypalovani dost zahriva a pak take se pracuje s diskem.

    14.5.2015 09:04 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    - Jo, tatka mel ted problem s novym pc, ze neprilehal chladic k procesoru. Tez velmi neprijemne. Kdyz se to zatizilo, tak to prave vyplo na prehrati. Ale to myslim neni tvuj pripad, zda se, ze nemas novy pc, ze uz je otrkany.
    svido avatar 14.5.2015 09:11 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    tím to fakt není. PC byl teď vypnutý přes týden. Po zapnutí se chyba projevuje, jak jsem psal. Ventilátory jsou čisté.

    Zdroj není žádné ořezávátko, stál skoro 9tis. a je to hlavně Enermax - ikdyž to samozřejmě neznamená, že by nemohl odejít. Celý PC je starý 4 roky a 3 měsíce.
    14.5.2015 10:29 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Na zdroj bych moc nesázel. Zvláště ne za takto kvalitní. Deska s procesorem bez ničeho má spotřebu max 100W tím pádem uvedený zdroj je velmi předimenzován a při zátěži nemůže povolit. Více mě odcházejí desky. Například mě z 6 koupených strojů z roku 2012 na desce Intel DX79TO Thorsby odešly 3. Dvě z nich se chovaly podobně. jely cyklickým restartem bez toho, že by cokoliv zobrazily na grafickém výstupu. A jejich hexa informační display oznamoval kód s významem v dokumentaci: "Reserverd fo future use".
    svido avatar 14.5.2015 10:34 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    ted už předimenzovaný je, ale v podstatě celé 4 roky tam bylo 16 disků. Ale i tak je zdroj silný. Osobně si také myslím, že to nebude zdrojem, ale deskou. Nemám dobré zkušenosti s Gigabyte. Jen jestli to je opravdu deska, tak se mi to moc nehodí... Uvidíme večer
    14.5.2015 10:45 trubicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    A jejich hexa informační display oznamoval kód s významem v dokumentaci: "Reserverd fo future use".
    to je pekne, vsak taky k chybe doslo z pohledu vyroby v budoucnosti :)
    14.5.2015 10:38 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Zdroj není žádné ořezávátko, stál skoro 9tis

    to je zdroj s UPS a elektrocentralou ? ;)
    14.5.2015 17:02 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Ano, plus obsluha a benzín na 24 hodin provozu v ceně.
    14.5.2015 15:05 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    Nedavno som menil nafuknute kondenzatory v zdroji Enermax NoiseTaker II...
    svido avatar 15.5.2015 21:46 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    takže mám novinky...

    1) včera výměna zdroje - nepomohlo, 2) dnes nova deska - nepomohlo. Restartuje se furt... Sice už problikává obraz, ale... viz. https://www.youtube.com/watch?v=8Sx80TXHkHc

    Ikdyz zapojim HDD, tak se to chova stejne jako na videu. To uz snad vypadá na CPU...

    Co si o tom myslíte?
    svido avatar 19.5.2015 14:19 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    tak nepomohla ani výměna zdroje a desky.Přijde mi, že je odpálený CPU. Už na to nemám čas ani chuť, takže jsem to dal do servisu. Jsem zvědavý, co mi řeknou.
    19.5.2015 14:35 trubicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    to bude cpu
    svido avatar 19.5.2015 14:49 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    také si myslím. Asi můj první Intel, který je v pr... Uvidíme. Jen je blbý, že nová i7 v soketu 1155 nestojí málo. Ikdyž by mi možná stačilo i5 a možná bude mít vyšší výkon než i7-2600K co tam je teď
    19.5.2015 15:58 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    A to musis kupovat nove?
    svido avatar 19.5.2015 16:09 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunčkní PC
    tak to jsi mě dostal. Nikdy jsem kupoval použité komponenty a ani mě to nenapadlo. V použité věci nemám obecně moc důvěru

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.