abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie

    14.1.2016 18:23 L_l
    Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Přečteno: 779×
    Zdravím chlapi, mám laptop, s nímž chci být hodně mobilní. Proto na něj potřebuji nainstalovat distro s desktopovým prostředím šetrným spotřebou energie. Zvažuji použí Openboxu, LXDE, LXQt nebo JWM. Jako distro chci použít Manjaro, ale uvažuji i o Antixu. Nejedná se mi o úsporu paměti, ta je druhořadá. Baterii chci co nejvíce vytěžit. Četl jsem, že pro tyto potřeby byl vyvinut LXDE desktop. Jestli máte nějaké tipy, prosím, sem s nimi.

    Odpovědi

    Jendа avatar 14.1.2016 20:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Dej si někam do panelu svého existujícího DE měřák zatížení procesoru, a bude ukazovat hodně, tak řeš, co to žere.
    14.1.2016 20:32 Love_Dali | skóre: 24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    což je mnohdy asi nejjednodušší prostředí. Už několikrát jsem zažil, že všechno v DE běhalo v pohodě, ale pak se tam ukázala nějaká komponenta, co (většinou kvůli bugu) vytížila CPU do extrému.
    14.1.2016 21:27 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Jo, jo, např. Plasmashell nebo Baloo.
    15.1.2016 09:08 Love_Dali | skóre: 24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    což je mnohdy asi nejjednodušší prostředí...
    Chtěl jsem říct řešení - včera byl náročný den..
    14.1.2016 21:26 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Nejvíce žerou ty prokleté aplikace.
    14.1.2016 20:48 vxmery | skóre: 8 | Čeklís
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie

    Manjaro ofiko podporuje iba Xfce a KDE. LXDE je vyvíjané komunitou t.j. je väčšia pravdepodobnosť bugov.

    Zaujímavý článok o odlahčených distrách je TU.

    Mne sa ako out-of-box dobre vyladené a nenáročné distro pre bfu osvedčil Linux Mint Xfce.

    Ak si skúsenejší, tak zrejme Arch, ten si poskladáš presne podla svojich potrieb.
    Samozrejme je to môj subjektívny názor.

    Dobrá nálada naserie toľko ľudí, že je dobré si ju zachovať
    14.1.2016 21:25 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Díky. Počtu si. S těmi official verzemi... Ofi verze není zárukou stability. Včera se mi rozbil Manjaro s KDE 5, a to používám stable repozitáře. Plasma je prozatím nepoužitelná.
    15.1.2016 09:11 Hannibalus | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    ... Plasma je prozatím nepoužitelná.
    Suhlas.
    32-bit system is not "conservative", but quite unnecessarily fossil. Linux without fckin systemd
    16.1.2016 14:57 Váš komentář
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Včera se rozbil KDE5 a proto hledám desktop který bude žrát baterku nejméně, to nechápu.
    16.1.2016 19:07 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    KDE 5 se mi rozbila na jiném stroji. Ten nesouvisí s mým dotazem zde.
    14.1.2016 20:53 Hannibalus | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    antix bez systemd
    32-bit system is not "conservative", but quite unnecessarily fossil. Linux without fckin systemd
    14.1.2016 21:22 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Mně jako uživateli SystemD zase tak moc nevadí, ale beru, že geekům vadit může. Když jsem se díval, i Antix měl dvě verze předtím SystemD. Ale divím se, že nyní jej nemají, když staví na Debianu. Třeba příště budou stavět na Devuanu.
    15.1.2016 09:13 Hannibalus | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Oni stavaju na Debian Testing a tam systemd je. No vyhodilo ho a nahradili. Mozno by ti pomohlo toto
    32-bit system is not "conservative", but quite unnecessarily fossil. Linux without fckin systemd
    pavlix avatar 15.1.2016 09:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Já jsem třeba narazil na to, že mi v Enlightenment nefunguje správně top, protože má v sobě kompozitor a reaguje výkyvy na samotné překreslování topu. Ale nejhorší žrout je stejně Firefox a navíc dělá nějaké nesmysly, protože po restartu tolik nežere.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.1.2016 10:04 msk | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Řešil jsem na ntb něco podobného, teď používám Fedoru s LXDE, to je docela v pohodě nicméně ještě k tomu doporučuju instalovat TLP a pokud chceš mít přehled o tom co jak žere tak ještě přihoď powertop
    15.1.2016 12:50 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Díky za tipy. LXDE mě napadlo, ale dosud jsem žil v domění, že když došlo ke sloučení Razor-qt a LXDE, tak LXDE jako takové zanikne. Navíc nerozumím těm PRAKTICKÝM rozdílům mezi těmito dvěma prostředími.
    15.1.2016 10:09 Love_Dali | skóre: 24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Osobně jsem už léta spokojen s Archbang. Je to v podstatě Arch + OpenBox. Do toho jsem doinstaloval mate a mate-extra, plank a zbytek už je na každým.

    OpenBox byl správce oken a přes plank jsem si spouštěl mate věci.

    a přes prvních pár odkazů se dá doladit celkem dost :)

    https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#safe=off&q=cpu+power+management+arch
    15.1.2016 12:47 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    O Openboxu přemýšlím. Dokonce uvažuji, že v rámci úspory baterie bych nechal Abiword místo LO, protože Abiword umí odt. Je mám obavu z formátování textu.
    15.1.2016 13:44 vxmery | skóre: 8 | Čeklís
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie

    Pokiaľ sa budeš používať iba odt, tak ok. Akonáhle budeš potrebovať otvoriť doc, tak sa priprav na katastrofu.

    LO Writer zvláda kompatibilitu omnoho lepšie. Moja skúsenosť.

    Dobrá nálada naserie toľko ľudí, že je dobré si ju zachovať
    15.1.2016 14:09 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Na LO nedám dopustit, sám jej používám. Používám výhradně odt, docx, doc apod. jen když jsem někým přinucen.
    15.1.2016 14:18 vxmery | skóre: 8 | Čeklís
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie

    Tak si rozumieme. Žial doc/docx ťa okolnosti donútia používať či chceš alebo nechceš. Preto radšej Writer. Iba to som chcel na margo Abiwordu.

    Dobrá nálada naserie toľko ľudí, že je dobré si ju zachovať
    15.1.2016 14:34 Hannibalus | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Alebo sa vykasli na to a kup si dieselovu centralu a mozes mat aj heavydm dekstop. Zle jazyky hovoria ze nafta zacina byt lacnejsia ako elektrika :)
    32-bit system is not "conservative", but quite unnecessarily fossil. Linux without fckin systemd
    15.1.2016 14:49 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    +1
    15.1.2016 12:55 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Ak budes pouzivat web browser, tak setris zbytocne.
    15.1.2016 13:31 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Souhlasím.
    Jendа avatar 15.1.2016 18:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    I browser se dá krotit, když vypneš JavaScript, animované gify (!) a samozřejmě HTML5 multimédia, tak v idle moc nežere.
    Jendа avatar 15.1.2016 18:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    16.1.2016 23:10 little-drunk-jesus | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    kdysi jsem pouzival rozsireni Suspend Tab, ktere fungovalo taky dobre a dalo se nastavit po jake dobe se tab uvnitr firefoxu suspendne a umelo to i vyjimky na url, takze clovek porad mohl pouzivat treba gitter a nemusel to manualne refreshovat.
    16.1.2016 00:19 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Xfce je dostatecne usporne (resp. neni nenazrane) a pritom normalni prostredi ;)
    pro setreni baterky pak snizit podsviceni LCD a nainstalovat powertop a tlp
    # do /etc/rc.local (pred exit 0)
    powertop --auto-tune --quiet >/dev/null
    # a nastavit vyuzivani swapu az v krajnim pripade kdy dojde ram:
    echo 1 > /proc/sys/vm/swappiness
    16.1.2016 13:03 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Ono je i nějaké nenormální prostředí?
    Jendа avatar 16.1.2016 13:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Já za nenormální považuji všechna prostředí, které nejsou tiling a nevypadají jako Windows 95. Nenormální jsou tak např. OS X, Unity a GNOME3.
    16.1.2016 13:47 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Vlastně ano. Na GNOME3 a Unity jsem úplně zapomněl. Souhlasím. GNOME je dost nenormální, ale jednou se ty velké ikony budou hodit.
    pavlix avatar 16.1.2016 14:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Implikace mezi normální a tiling? To se mi moc nezdá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.1.2016 20:19 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    za "normalni desktopove prostredi" povazuju takove ktere se nesnazi o moderni revolucni uvahy ze jde desktop udelat i jinak, tedy Unity, KDE>3.5, Gnome3...
    Xfce, LXDE, LXQt povazuju za normalni, akorat pouze prvni z nich neni oklestene nebo nestabilni :)
    a jeste jinak, normalni povazuju takove, ktere by dokazal snadno pouzivat cestovatel v case co by z roku 1985 pricestoval od Amiga Workbench 1 ;)
    16.1.2016 21:46 Váš komentář
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    XFCE je okleštěné GNOME 2
    16.1.2016 22:09 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    jo, ale pred 10rokama ;)
    Josef Kufner avatar 16.1.2016 00:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Ono je úplně jedno, jaké prostředí používáš. Jde o to najít a zlikvidovat programy, které nenechají počítač a hlavně procesor spát. Velké desktopy zabírají více paměti, trvá jim déle nastartovat, ale jinak všechny většinou spí a čekají na vstup uživatele, takže baterku nežerou. Ale pokud tam máš animovaný ukazatel využití CPU, tak je úplně jedno, že běží na tom nejlehčím desktopu.

    Spusť si powertop a uvidíš, co žere. Očekávej na prvním místě podsvícení displeje a na druhém webový prohlížeč.

    Docela dobré je zapnout efekty na desktopu, ale povypínat animace. Grafická karta je efektivnější při přehazování textur než procesor a navíc se aplikace nemusí při každém šoupnutí překreslovat znovu. Navíc si tím přilepšíš i na výkonu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Václav 16.1.2016 09:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    +1

    Plasma 5, zatížení CPU jednotlivými komponentami prostředí se drží v neměřitelných hodnotách, jen při hýbání okny a podobně dosahuje nějakého toho procenta. A to mám běžně podtaktováno na 800 Mhz.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    16.1.2016 04:34 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    Skus pouzit prostredi Mate(napriklad je v Linux Mint ale i jinde) s vypnutou akceleraci compiz. a doladit to s powertop.
    16.1.2016 06:46 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vhodné desktopové prosředí pro výdrž baterie
    a jeste governor doladit, ak je potreba

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.