abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 53
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (68%)
     (7%)
     (12%)
     (13%)
    Celkem 189 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Dotaz: Ubuntu nebo Kubuntu?

    25.10.2016 13:39 petrfm | skóre: 23
    Ubuntu nebo Kubuntu?
    Přečteno: 3899×
    Ahoj, nadhodil jsem to v jiném vlákně, ale myslím, že nikoho neurazím, když pro tuhle specifickou otázku založím extra dotaz, protože to s původním dotazem až tolik nesouvisí.

    Běžel jsem 2 roky na Kubuntu 14.04, ale dnes si jdu pro nový disk do nového NB a tak nějak se ohlížím zpátky, bilancuju. Připadá mi, že KDE mi nic nedává, že mi spíš bere čas různým přizpůsobováním atd. Pripada mi, ze je tam dost nedodelanych veci, nebo veci, ktere postupne umiraji az zaniknou. Naproti tomu, zkusil jsem si vcera nove ubuntu a po zmene vychoziho tematu naprosto super. Vypada sice jako chudy braska Kubuntu, ale na druhy pohled je v nem prave to, co clovek pouziva a neotravuje ho nesmyslny moloch, ktery je tam jen na ozdobu. Libi se mi, ze se to distro aktivne vyviji a je mainstreamove, protoze ja se sice nepovazuju za BFU, ale desktop pouzivam k PRACI a ne pro zabavu, abych se v nem neustale vrtal. Takze ocekavam stabilitu, podporu a zaroven prijemny vzhled - o ten nove KDE absolutne prislo :-) navic, nepovazuju kubuntu 16.04 za stabilni, pro kazdodenni praci - viz ruzne reportovane bugy - proste chci odladeny system a kdybych sel do KDE znovu, radeji zase kubuntu 14.04

    Takze pro mne jsou plusy UBUNTU s Unity oproti verze s DE KDE: + jednoduche a prehledne prostredi pritom funkcni, dobre prizpusobene dnesnim ultrasirokouhlym LCD + moznost pouzivat AKTUALNI LTS verzi distribuce + maximalni mainstreamovost - vnimam to jako vyhodu, ze pripadne bugy budou rychleji nalezeny a odstraneny + moznost pouzivat normalne KDE aplikace - Krusader, Kdenlive - vice toho asi z kde nepouzivam, jeste digiKam - nejsem si jisty zda je vubec z KDE apps + kdyz jsem pred lety zkousel ciste ubuntu, moc se mi libila integrace samby a obecne sitovych disku do prostredi systemu. V kde musim pouzivat smb4k pro mountovani samba sharu do pracovniho adresare. V ubuntu mi to fungovalo jako na windows - otevru v prohlizeci souboru sdileny disk a poklikem primo pustim film / dokument - o nejaky interni mount se zrejme stara primo Unity? Tohle je priznam se vec, ktera mi prijde jako hodne fajn. Je to takove uzivatelske, ale o to prece na desktopu jde predevsim.

    Otazka zni - je neco, o co se prechodem na ubuntu s unity pripravim? Aktivity jsem nevyuzival, widgety taky moc ne, mel jsem jenom poznamky na plose - to bych stejne radeji resil nejakym syncovanym souborem do owncloudu, at k tomu muzu i zmobilu. Jedine co jsem si rucne dodelaval byly funkce pravym klikem mysi nad soubory v adresari - primo z dolphinu - uprava velikosti fotek, prejmenovani, atd. Tohle se da jednoduse spoustet scriptem z konzole, bez toho bych asi umel zit. Takze mi vychazi, ze pro produktivni praci mi KDE nenabizi nic navic, jenom je to takova podivna zmet nesmyslu - viz. nejaky KDE emailovy klient, KDE program pro IM atd, proste aplikace, ktere stejne kazdy nahrazuje necim, co je multiplatformni a co neni svazane s DE.

    Prosim no flame, ze KDE je sracka, Ubuntu taky a mam si nainstalovat arch. Respektuju lidi, co maji na system, resp. distribuci, nebo DE jine pozadavky a chteji si ho maximalne prizpusobit, ja proste hledam linuxovy desktop podobny windows 7 - nainstaluj, PRIZPUSOB SE a pracuj. Ovsem bez vsech tech MS vymrdavek, ktere cloveku otravuji zivot.

    Srovnavejme tedy mnou nadhozene Ubuntu a Kubuntu, protoze si myslim, ze tyhle mym predstavam a pozadavkum vyhovuji nejvice.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Odpovědi

    25.10.2016 14:02 figliar0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Tie rozsirenia spravcu suborov o skripty by mali ist aj v Nautilovi (ak je este stale v Ubuntu vychodzim spravcom). Rozobera to clanok tuna (pozor slovencina ;-)).

    Ja som dakedy davno presiel Ubuntu --> Xubuntu (v casoch, ked sa zacalo hovorit o prechode Gnome 2 --> 3). Vtedy sa mi zdalo, ze do Ubuntu samotneho ide viac usilia ako do derivatu. Potom som presiel z viacerych dovodov na Archlinux. V praci mam Mint zo Cinnamonom - ten som volil tiez, pretoze si myslim, ze do hlavneho desktopu ide viac energie ako do inych.

    Skratka si myslim, ze prechod na Kubuntu --> Ubuntu je plus, nakolko mam pocit (i ked zalozeny na minulych skusenostiach a odvtedy sa mohlo kopec veci zmenit), ze v derivate je prostredie iba akoby "dolepene" a menej odladene zo zvyskom systemu ako v hlavnom distre. Nehovorim, ze je zle pouzivat napr. Kubuntu, ale ja keby som chcel trebars Xfce, siahnem radsej po distre, kde je Xfce takpovediac vlajkova lod (alebo po "DE-independent" distre, ako to ja volam).
    25.10.2016 14:19 Redmarx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Urcite nainstaluj Ubuntu a vyzkousej si Ubuntu s Unity. :-)

    Hlavne neuvazuj jako windows user, to je uplne nejdulezitejsi co pro sebe muzes udelat. OK, ozkousis Unity za 14 dni ho budes mit plny zuby, co udelas? -zadas do konzole jedinny prikaz a udelas z Ubuntu Kubuntu, pozor jedinny prikaz, zadny reinstal!!!

    sudo apt-get install kubuntu-desktop

    A o to prave jde, vsechno se da resit elegantne a jednoduse. :-)

    ---

    Jinak kazdemu vyhovuje neco jineho, muj osobni tip:

    Nainstaluj Ubuntu a doinstaluj Cinnamon.

    Zalezi taky jaky mas pocitac, jak vykonny. Na modernich PC ja osobne Unity nebo Cinnamon, obe prostredi jsou jine, ale obe me upoutaly. Pro windows usera je Cinnamon opravdu povedenou volbou a prechod je opravdu hladky. Ano vnasim ti do toho urcite otazku, zda rovnou nejit do Mintu, kde je Cinnamon vychozi. Muzes a nemusis.

    Ja osobne provozuju Ubuntu 16.04 s Unity a Cinnamon mam na nasazen na Manjaro linuxu.
    25.10.2016 15:21 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Jojo mint mne taky zaujal, ale prijde mi, ze ubuntu je mnohem rozsirenejsi distro. Navic ho pouzivam na serveru, atd. Pokud se vyskytne problem, najdu tisice stranek navodu a do minuty ho vyresim. Tohle povazuju za velkou vyhodu. Proto mam o distru vicemene jasno a presne jak pise kolega nademnou, mam taky ten pocit, ze je lepsi pouzivat distro s jeho defaultnim DE, protoze to bude IMHO lepe odladene, nez derivaty.

    Zda se mi to, nebo ubuntu s unity napadne pripomina MAC OS?

    NB nema problem s vykonem, takze nepotrebuju nutne nejake usporne DE. Chci aby to bylo STABILNI, melo nejakou budoucnost a aby to bylo produktivni - cize prostredi na praci a odpocinek, ne to mit proto, abych to udrzoval a ladil...

    Jednoduse - Linux mam hodne rad, ale neni to moje hobby.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 25.10.2016 17:40 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    reknu to jednou: "vyzkousej Xubuntu", podruhe "vyzkousej Xubuntu" a potreti "vyzkousej Xubuntu" ;)

    to prostredi proste funguje a porad stejne a dobre, zaroven ma spoustu moznosti nastaveni, ruznych drobnosti ktere muzes nebo nemusis pouzivat, co delaj pouzivani prostredi jednodusi, napr to tebou zminene funkce v podobe "Thunar Vlastni akce", oproti Unity navic Xfce vypada mnohem vice jako KDE a/nebo Windows...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.10.2016 18:22 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Ale me se prave libi ten spoustec, co ma Unity. Pripomina mi to W7 - kdy se spustene instance jedne aplikace radi pod danou ikonku a po najeti mam nahled. Prijde mi to takove cistejsi, nez kdyz se zobrazuji zalozky ala WXP.

    Jinak kdyz jsem s linuxem zacinal, touzil jsem po tom, aby se co nejvice podobal Windowsum. Dneska, kdyz vim, ze ma trochu jinou filozofii, tak vubec netrvam na tom, aby se v cemkoliv podobal WIN. Dulezite je, aby se s tim dobre pracovalo :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 25.10.2016 19:43 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    pouzivam pro pustene aplikace DockBarX, je to jako W7 (kdyz uz teda netouzis po podobnosti s Win :D
    pustenej program muzes pripnout, takze zustane ikona i po vypnuti, vice instanci se radi pod sebe(do 4 kusu zobrazi cislo, pri vice pak 4+), umi to zonbrazovat prubehy v ikone, umoznuje akce aplikacec (jako prehrat, preskocit u prehravace hudby atd)... akorat ty nahledy to ma bug ze to k zobrazeni vyzaduje nahradu winmanageru za compiz, coz nechci takze nahledy nemem :) zase mam nahledy pri prepinani pres Alt+Tab...

    jako "startmenu" pak je predinstalovane vyborne WhiskerMenu
    dodat podporu prohledavani menu aplikace jako ma Unity lze pak pomoci i3-hud-menu
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    jmk avatar 25.10.2016 20:37 jmk | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Můžu mluvit z vlastní zkušenosti. Začal jsem na Ubuntu. Nějakou chvíli jel na Xubuntu (tam mně neuvěřitelně štval bug při přepínání rozložení klávesnice) a nakonec jsem zakotvil u CentOS na laptopu. Nicméně obloukem jsem si na desktop vrátil Ubuntu 14.04 a nehodlám na tom nic měnit. S Unity jsem se sžil, hodně využívám "hot corners" a pak také velice užitečnou funkci "Minimize Single Window Applications" nastavuje se v Ubuntu Unity pluginu v Compizu - taková blbost, ale nesmírně efektivní! :-). Navíc obecně je na tom Ubuntu nejlépe s HW podporou (grafika, hibernace/suspend - tedy ACPI) vzhledem k jeho uznaným forkům. KDE jsem kdysi jel na Debianu, ale to už je poměrně dávno a už tehdy mi to přišlo přeplácané. Na CentOS jsem na laptopu přešel teprve cca před půl rokem jinak jsem ta měl Ubuntu 14.04 a 2 roky v plném nasazení v korporátním prostředí a bez problémů, že bych musel něco pořád ladit místo abych pracoval. Jen bych radil zatím používat Ubuntu 14.04 - přijde, že je pořád stabilnější než 16.04. Pokud nemáš problém s podporou HW tak install Ubuntu 14.04.1 a aktualizovat bez povýšení HWE stacku - dle mého nejlepší stabilita. Jinak u Ubuntu rodiny je vždy třeba hlídat aktualizace (bohužel) - občas něco rozbijí - právě proto doporučuji 14.04, kde je to již poměrně vychytané a do budoucna zásadní změny nebudou ale zase podpora jen do roku "2019".
    Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together.
    k3dAR avatar 25.10.2016 21:26 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    jasne :) ja nepatrim k tem co na Unity nadavaj, jen me vyhovuje mnohem vice Xfce :) take 14.04 ale s HWE stackem nevidim problem takze mam 14.04.5 s kernelem 4.4 a xenial hwe, na nekterem hw mam navic i dodane jadro 4.8 z ubuntu "ppa"...
    s 14.04 sem zadne rozbiti nezpozoroval, nepamatuju si ani jesli se mi neco rozbilo s Ubuntu >=10.04...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.10.2016 21:41 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Ale dnes je aktualni LTS 16.04.. co je v nem vlastne spatne? Rad bych instaloval prave 16.04 s unity... uz mam nachystanou flashku :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 25.10.2016 21:47 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    je v nem systemd ;) s tim je spojene ruzne odlisnosti ktere nemusi a mozna nejsou odladene nevim, ja se drzim vsude xubuntu 14.04.5 ;) novejsi aplikace pridavam pomoci PPA... coz bych v urcite casti pripade delal i s 16.04.1... jinak konkretni problemy s Unity v *buntu 16.04 mozna prozradi jmk :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.10.2016 21:57 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    No do pr... ted jsi mi zkazil naladu :-( Navic, ja jsem s tou instalaci skrze pridavane repozitare docela na stiru, budu si to muset nastudovat.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 25.10.2016 22:26 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    jak na stiru? az na vyjimky pujde vzdy o PPA (PersonalPackageArchive), takze zadas do google "jmeno programu ppa" a tuknes na prvni odkaz kde zkontrolujes jestli jsou tam balicky pro tvoje verzi ubuntu a pouzijes prikaz na pridani co tam je:
    sudo add-apt-repository ppa:neco/neco
    tim se prida repositar mezi vychozi sytemove a po aktualiazovani seznamu
    sudo apt update
    nebo automaticky pri pusteni Centrum Software, pripadne tlacitkem obnovit ve vybornem grafickem Synaptic muzes normalne aktualizovat nebo instalovat balicky z PPA...
    muzes samozrejme hledat primo v policku na https://launchpad.net kterej PPA (mimojine) hostuje...

    spousta PPA pak neni zamerena na konkretni program, ale na nejakou kategorii, nebo proste nejake ruzne balicky co autora PPA zajimaji a udrzuje je, nebo napr. http://www.webupd8.org, nebo http://www.getdeb.net a jeho "dcerina" zamerena na hry http://www.playdeb.net....

    jinak muzes pouzit na spravy, vyhlledavani atd klikatko: "Y PPA Manager", za kterym stoji nekdo kdo za webupd8.org :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 25.10.2016 22:28 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    jinak pri instalaci zvol LVM rozdeleni, to ti umozni pak delat snapshot filesystemu, automaticky se LVM aktivuje kdyz zvolis sifrovani disku (celeho(teda naklikanim bez /boot) ne jen ta volba sifrovat home)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.10.2016 23:13 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Moc díky za detailní popis, takhle vypíchnuté vše podstatné. Nějaké ppa už jsem si přidával, takže tuším, že je někde seznam repozitářů, že do něj mohu přidávat ručně, nebo přes konzoli / klikátko.

    Ale uniká mi to podstatné. Kdo takový PPA spravuje a co v něm teda je? Zdrojáky? Kompilované binárky pro konkrétní distro? Prostě mi uniká, jestli jsou to PPAčka tvůrce toho software, takže je to taková "systémově provedená" stránka download na jeho webu.

    Nebo jsou to PPAčka nějakých nadšenců, kteří když vyjde nová verze např. kdenlive a není zkompilovaná pro ubuntu 16.04, tak ji zkompilují a dají k dispozici. Tady bych se pak bál, abych si do systému nezavlekl nějaký cizí škodlivý kód.

    O co jde - v ubuntu 14.04 je například - jen kecám - kdenlive verze 10 a v ubuntu 16.04 už je verze 12. Já si teda nainstaluju ubuntu 14.04 ale chtěl bych používat novější soft, pro 16.04. Tohle teda řeší můj problém? A kdo to PPAčko poskytne? Tvůrce KDEnlive nebo nějaký fanda, který mi k tomu může přibalit nějaký nepříjemný "bonus"?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 26.10.2016 19:10 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    to ze je nekde seznam kam lze pridavat neco rucne, sem umyslne nezminoval, to totiz muze zablokovat komplet aktualizace pokud to clovek udela spatne, navic jde o zlomek situaci, kdy navic ma autor na svejh strankach vetsinou presnej postup jak to udelat...

    PPA uz z nazvu PersonalPackageArchive je v zasade osobni zalezitost :) vetsinou mas na zakladni strance konretniho PPA napsan komentar o co nebo od koho jde, nekdy to poznas uz z nazvu, nebo s toho jake balicku jsou obsazeny...
    nekdy ma proste autor aplikace na svem vlastnim webu napsano v kategorii download - ubuntu, odkkaz, nebo postup na pridani PPA, napr Kodi... stranky Kodi autoru, stranky Launchpad uctu autoru, konkretniho Stabilniho PPA...
    oficialni Clementine take odkazuje na sve oficilni PPA...
    s tim kdenlive je to zrovna tak ze jde o celkem kde (i dalsi) zavisejici velkej projekt, je neoficialni PPA ktere ale pro 14.04 uz 2 roky nema balicek, nebo o oficialni PPA ktere ale ma balicky jen pro 16.04 a 16.10...
    jinak pokud se nepletu tak v PPA nejjsou balicky co by tam nekdo jen tak nahral, ale vyrabi je launchpad automaticky ze zdrojaku...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 19:18 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Hele a zeptam se uplne blbe... Nainstaloval jsem si totiz prave Ubuntu 16.04 a pres ubuntu software instaluju aplikace... Ale jsem z toho akorat nasranej. Proc kdyz instaluju treba virtualbox pres ubuntu software, tak se mi nainstaluje napr. verze 5, pritom na webu virtualbox si primo pro ubuntu 16.04 stahnu verzi 5.1.8? Co kdyz si stahnu ten virtualbox z webu? .deb balicek? Znamena to, ze pak nebudu mit pres apt update aktualizace?

    Vubec nechapu, proc neexistuje jednotny system instalace, takhle je to uplne na palici :-)

    Jakou vyhodu ma, instalovat app pres PPA? V cem je to jine, nez kdyz stahnu z webu treba clementine .deb balicek? Zase ty aktualizace?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 26.10.2016 21:00 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    v ubuntu vychozich repositarich je verze takova, ktera v dobe pred vydanim 16.04 kdy nastalo "zmrazeni" zmeny verzi/aplikace (nasledovane jen doladovanim problemu) byla vybrana jako vhodna/stabilni...
    az na vyjimky se pak nemeni verze v ramci cele doby podpory vydani (16.04 + 5let), a aktualizuje se uz jen opravene stavajici verze, nekde se i backportujou zmeny v novych verzich do tech v repositarich, ale casteji jde proste jen o opravy chyb... vyjimkou je Firefox kterej se dostava pravidelne v novejch verzi kratce po vydani...
    tento princip ve spojeni s 5let podporou je prave to LTS :) jakmile by se menila ista verzi jak na bezicim pasu, tak to co bylo pred rokem dnes neplati, nenni moznost pak zarucit nejakou stabilitu a stalost...
    spravne, kdyz stahnes deb a nainstalujes rucne, tak prijdes o automaticke aktualizace pres "apt", vyjimkou jsou balicky ktere zaroven pri sve instalaci si pridavaji repositar, nevim jestli to dela i VirtualBox, ale dela to treba "Vivaldi Browser"...
    jinak Virtualbox ma svuj oficialni repositar, zrovna ten co neni PPA :) postup je uveden primo na te strance Download ;)

    vyhoda pridani PPA je primarne to ze to pridas jednou a uz to neresis, je to proste jen dalsi repositar z ktereho se pak automaticky systemove resej aktualizace...

    jinak pokud bys preferoval automaticky nejnovejsi verze vsech balicku, ale ZAROVEN nevyzadoval(protoze chtit oboje nelze) stabilitu a stalost, tak od toho jsou "rolovaci"(rolling) distribuce, treba Arch, ale musis cekat ze nekdy nastane nejaky problem, obzvlast kdyz budes chtit zaroven vyuzivat komunitni repositar AUR (vzzdalene obdoba PPA, ale je jen 1 a prispiva do ni kde kdo, pri instalaci se zaroven kompiluje ze zdrojaku (automaticky))...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 26.10.2016 21:14 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    jeste sem koukal ze virtualbox ten postup ma zmatenej, tak shrnuti:
    # misto nacpani do souboru sources.list pridani jako samostatnej soubor v adresari sources.list.d
    echo "deb http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian xenial contrib" | sudo tee /etc/apt/sources.list.d/virtualbox.org.list
    
    # instalace klice kterej kontroluje pravost balicku pri instalaci
    wget -q https://www.virtualbox.org/download/oracle_vbox_2016.asc -O- | sudo apt-key add -
    wget -q https://www.virtualbox.org/download/oracle_vbox.asc -O- | sudo apt-key add -
    
    # doinstalovani balicku zarizujici automaticke prekompilovani virtualbox kernel modulu pri upgrade jadra
    sudo apt install dkms
    
    # aktualizace repositaru a instalace
    sudo apt update
    sudo apt install virtualbox-5.1
    
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 21:34 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Hustyyy :-) chlape, diky moc, perfektne jsi mi to vysvetlil... Mel jsem za to, ze LTS se tyka jen verzi aplikaci a komponent uzce souvisejicich se systemem - bash, ssh, ale treba i mysql, php a i tak se aktualizuji na novejsi verze, ale treba php 6 na 6.1 atd. Ale ze se to tyka i aplikaci typu virtualbox, nebo nejaky hudebni prehravac, to jsem netusil.

    Takze pak je reseni instalovat si to rucne, treba do domovskeho adresare (to ted delam s ruznymi specialnimi nastroji, co ani nemaji instalator, ze si je rucne cpu do /home/petr/SW/jmenoAplikace... naposledy treba IM telegram, to se jen zkopiruje soubor a udela se na nej spoustec... Ale tyhle aplikace se casto aktualizuji samy.) Prijde mi, ze v tom zacina byt diky tomu slusny bordel. Jedna aplikace ma deb balicek, druha .sh instalator, treti jenom spustitelny soubor a sama si kontroluje aktualizace. No, nezda se ti, ze z toho poradku a systemu se stava druhy windows, kdy uz zdaleka nestaci apt udpate, apt upgrade a je hotovo?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 26.10.2016 22:43 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    urcte jsou programy, zvlast nejake speciiality co musis takto nesystemove instalovaat, ale zrovna ten telegram muzes pridat ppa ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 23:49 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    to ale nebude ofiko ppacko, ne? A zrovna do telegramu propasovat skodlivy kod, to je pro spoustu lidi docela zajimave :-) navic on se fakt aktualizuje sam, takze neni problem, stahnout si ho z ofiko webu. Navic je tam primo binarka.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    27.10.2016 07:28 figliar0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Prave to, ze sa aktualizuje sam je zle - casom budes mat kopec SW, ktory sa aktualizuje sam a zistis, ze si na tom ako s Windows.

    Centralna sprava SW ma vyhodu - moze sa napriklad stat taka vec, ze nova verzia programu (ktory sa aktualizuje sam) ma napriklad nejake zmeny v konfiguracii a funkcnosti a niektore veci, co si si nastavil a pouzival Ti zrazu nepojdu - ale budes mat vzdy najaktualnejsiu verziu programu.

    Iny problem su zavislosti - moze sa stat, ze Tvoj program je zavisly na konkretnej verzii ineho SW, ktory sa Ti ale neaktualizuje s nim a potom Ti napriklad dana aplikacia moze prestat bezat uplne.

    Toto sa riesi tak, ze dany program si zo sebou nainstaluje aj vsetky mozne zavislosti (ala Windows). To ma za nasledok duplicity roznych kniznic v systeme, pricom si musis sam riesit, ci je vsetko up-to-date. Predstav si, ze mas takto nainstalovanych 5 verzii nejakej kniznice, na ktorej sa najde nejaka zavazna bezpecnostna chyba - musis si ohliadat, aby sa 5 krat aktualizovala a aby vo vsetkych aktualizovanych verziach bola dana vec opravena.

    Tomu by malo zabranit pouzivanie repozitarov - tam je pre danu verziu OS len ten SW, ktory je kompatibilny (zo zvyskom systemu) a staly pocas doby podpory. Ak sa v dacom najde bezpecnostna chyba, opravi sa. Mam napriklad program XYZ ver 5.8.2, ktory obsahuje velku zranitelnost. Verzia 5.8.3 tuto chybu opravuje. V repozitaroch je vsak nieco ako ver. 5.8.2-1 (s chybou) ale potom vyjde 5.8.2-2 (bez chyby) - pretoze vyvojar distribucie (spravca daneho balicka) tuto opravu backportoval do starsej verzie.

    Inac najdi si na nete prirucku k Linux Mint (kludne aj k starsej verzii, existuje aj v slovencine a sna daj v cestine). Su tam tieo principy pekne laicky rozpisane.
    k3dAR avatar 28.10.2016 01:35 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    ofiko ppacko to neni, je v tom archiv, totoznej jako z oficialniho webu a ten balicek z ppa jen rozbali do /opt pridav .desktop popis a .svg ikonu :) v ppa je sice o par dni startsi a predpokladam ze tu autoupdate-primo-aplikace funkci nema zrusenou, ale byl to proste priklad ze i to co mas stazene archiv muze byt dostupne v repo ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.10.2016 02:24 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    ja ti mam takovou radost... Pridal jsem si ofiko PPAcko kdenlive a pres apt jsem si nainstaloval jeho posledni verzi i kdyz v LTSku je zastarala. Vypada perfektne, slape to dobre a konecne vim, jaky je rozdil v instalaci z ruznych zdroju a jak si pomoct, kdyz potrebuju nejaky SW v jeho aktualni verzi.

    Kdybys bydlel nekde pobliz, pozval bych te na slivovici :-) za posledni 2 dny jsi semnou stravil hodne casu a odpovedel na spousty otazek. Takze DIKY !

    BTW : jinak si pomalu tunim tu 16.04ku a rikam si, proc jsem ztracel cas s KDE. Kdyz clovek spusti compiz config, da se slusne natunit i unity a KDE uz jsou vlastne jenom ty hromady zbytecnych widgetu, okynek a panylku, co clovek porad nekam presouva :-)

    Jeste jsem nevrazil buk do dockyny a nezkusil externi monitor. Jestli to nebude chodit dobre, tak mne m*dne, protoze uz jsem si nainstaloval asi pulku programu :-)))
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 28.10.2016 01:47 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    sem rad ze mas radost, snad ti vydrzela i kdyz slivka vyprchala :-D
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    jmk avatar 26.10.2016 08:23 jmk | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Je to tak jak píše k3dAR. V 16.04 je již plně integrován Systemd a i když nejsem vůbec zapřísáhlý odpůrce tohoto už podstatného kusu softu tak ne vždy je implementováno šťastně. Dále v 16.04 chybí některé ovladače grafiky a i některé utility - přesný seznam nemám, ale po fórech je dost uživatelů s konkrétními poznatky. Jinak co se týče PPA tak je to tak vždy 50/50 některé PPA zdroje opravdu udržuje jen jeden nadšenec, okolo jiných je poměrně živý tým (ale těch je méně). S PPA je to vždy sázka do loterie - umí přinést hodně dobré funkcionality, ale také občas nefungují jak se očekává - je to dáno především tím, že vývojáři Ubuntu negarantují funkčnost softu z PPA zdrojů a co funguje teď na konkrétní konfiguraci po aktualizaci Ubuntu nemusí fungovat - nicméně třeba např. LO z PPA je poměrně bezpečné a přežije i updaty. Co se týče zmiňovaného Kdenlive, Krusaderu, digiKamu, tak je třeba si uvědomit, že tyhle velké balíky si natahají hodně KDE závislostí a některé dialogy potom mohou vypadat divně, nebo se dokonce nezobrazují vůbec - ale je to jenom hypotetická možnost. Osobně provozuji GTK alternativy Nautilus+scripty, OpenShot, Shotwell. Tím tě nechci vůbec odrazovat od Unity :-) jdi do toho a podle mně Ti to nic nevezme a oceníš střídmost rozhraní i když i z Unity se dají udělat omalovánky ostatně jako ze všeho - ale to je prostě Linux a proto ho všichni používáme :-))
    Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together.
    26.10.2016 11:07 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Na druhú stranu je Xubuntu 14.04 podporované už len do apríla 2017, a to aj napriek zbožným prianiam k3dAR-a.
    k3dAR avatar 26.10.2016 13:06 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    vazne se na pocitaci instalovanem z Xubuntu iso bude zobrazovat "jadro nebude aktualizovane protoze Xubuntu"? ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 13:18 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Možno je to ťažké pochopiť, ale linuxová distribúcia je nielen jadro. Bezpečnosť sa týka aj napríklad XFCE komponentov, a s nimi si na jar budeš môcť hvízdať.
    k3dAR avatar 26.10.2016 17:55 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    nejen jadro, ale i GNU nastroje, X.org, Mesa a aplikace ma, mozne je to tezke pochopit, Xubuntu spolecne s Ubuntu ;) aneb mas odkaz na seznam balicku ktere Ubuntu co ma 5let support prestane po 3letech podporovat v ramci "critical security updates"? ono pri instalaci z Ubuntu ISO, mozna te to prekvapi, je mozne doinstalovat nasledne balicky Xfce, opravdu prestanou byt podporovane a oznaceny jako neinstalovatelne nebo nebezpecne?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 18:22 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Začneme metabalíčkom xubuntu-desktop, a v ňom vnorených balíčkoch pre XFCE o ktoré sa v Ubuntu stará Xubuntu Team. A ten sa o to prestane starať po ukončení podpory danej verzie Xubuntu distribúcie.

    Tie balíčky v ubuntu síce ostanú, ale len ako siroty o ktoré nikto nezakopne. A to ani keby mali nareportované chyby ktoré sú v upstreame opravené.
    k3dAR avatar 26.10.2016 18:30 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    vazne me to zajima, je nekde dostupny seznam na ktere se pak nedostane? protoze kdyz tu vezmu laicky, tak stahnu Ubuntu vidim 5let podpora, nainstaluju Xfce prostedi (tedy ne metabalik xubuntu-desktop) nebo klidne jenom samotnej Thunar... jak se tedy dozvit ze tyto balicky 2roky pred koncem podporu Ubuntu ktere sem si naistaloval, bez jakehokoliv upozorneni, prestanou dostavvat security critical updates?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 20:05 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Taký zoznam nie je ani pre samotné ubuntu, a predsa má launchpad plný chýb počas podpory. A to aj keď sú chyby v upstreame opravené.

    Ale ak ten zoznam chceš, môžeš tak ho môžeš vytvoriť.
    k3dAR avatar 26.10.2016 21:03 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    tak ja psal o samotnem Ubuntu... seznam me zajimal a zajimalo me jestli mas odkaz, jinak ho nepotrebuju, protoze do Xubuntu 14.04 mam pridane PPA s Xfce 4.12 ktere uz ted neni nejakou dobu aktualizovane, takze je mi to ocividne jedno ;) kdyztak si proste zkompiluju balicky pro nove Xfce za rok sam ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.10.2016 18:46 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Zoznam si dostal.

    A keby si mal pravdu v tom, že o všetky balíčky v Ubuntu repozitároch sa stará Ubuntu team, a nedeleguje prácu na pracovné skupiny ako napríklad Kubuntu, Lubuntu, Xubuntu, tak môže tie pracovné skupiny rozpustiť. Vedľajší efekt by bol neskracovanie podpory LTS klonov Ubuntu z 5 rokov na 3 alebo menej. Ale, žiaľ nemáš pravdu. Škoda. Svet by bol krajší keby bola tvoja utópia pravdivá.
    k3dAR avatar 28.10.2016 01:26 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    mas halucinace, zadnej seznam sem nedostal, protoze zadnej seznam nemas, a nic moc o tom nevis, diky to mi staci ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    28.10.2016 14:26 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Aby sme si ujasnili tvoje halucinácie. Chcel si zoznam balíkov o ktoré sa stará Xubuntu team (teda zoznam balíkov čo nemá pri LTS podporu 5 rokov) alebo si chcel zoznam balíkov o ktoré sa stará priamo Ubuntu team a na ktoré nevyjde čas aj keď majú LTS podporu 5 rokov? Ten prvý si dostal, a ten druhý je umelecky schovaný v launchpade odkiaľ ho nikto pre istotu neextrahoval. Ale môžeš tak urobiť ty.
    k3dAR avatar 29.10.2016 00:03 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    aby sme si to ujasnili, halucinace jsi mel ty...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    29.10.2016 08:39 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    To je tvoj klasický argument. Nepodložená ale zato opakovaná provokácia.

    Najsmutnejšie je to, že tento typ argumentu používaš vždy keď si uvedomíš že nemáš pravdu.
    29.10.2016 10:15 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Proč v poslední době mnoho diskuzí na Ábíčku končí privátní přetahovanou mezi Peter Golis a k3dAR?
    xxxs avatar 29.10.2016 13:03 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    jedneho to bavi a druhy musi.
    29.10.2016 13:15 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Máš pravdu. Asi by som ho mal nehať žiť v tom jeho naivnom sne, že keď Xubuntu LTS má oproti Ubuntu kratšiu podporu, tak Ubuntu tú podporu pre Xubuntu predĺži. Alebo, ako on sám povedal, v tej jeho halucinácii. Nejednej.
    k3dAR avatar 29.10.2016 16:49 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    goto 48...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    30.10.2016 08:03 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Takže oficiálna 5 ročná podpora Xubuntu komponentov o ktorej si vravel už nie je podľa teba v tom, že by to delegovali na Ubuntu team. Ale je v tom, že si ty osobne sám pre seba prekompiluješ balíčky. To znie logicky. Nechcem vedieť koľko ďalších teamov takto zachraňuješ po tom ako skončí plánovaná podpora ich produktov. Si proste superman, a na tebe stojí vesmír.
    25.10.2016 22:28 becherekmg | skóre: 12 | blog: bech_blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Nemůžu si pomoci, ale jak tento dotaz, tak i ten minulý mi přijdou spíše jako vhodnější téma do blogu než přímo do poradny. Přijde mi to totiž jako filozofický problém.
    Otazka zni - je neco, o co se prechodem na ubuntu s unity pripravim?
    Můžu se zeptat, co má být tím řešením? Na základě čeho si vlastně nakonec vyberete? Podle nějakých "tvrdých" dat (ať už tady odsud nebo i z jiných zdrojů) nebo to bude čistě pocitové rozhodnutí? Co by Vás přimělo do ubuntu s unity nejít? Troufám si tvrdit, že tu nikdo neví, na základě čeho se rozhodujete a co vlastně ovlivní Vaši volbu. Jasně můžeme tu něco doporučit, ale já marně přemýšlím, co Vás nakonec přiměje k rozhodnutí. Myslím si, že to bude pocit a nikoliv data zde napsaná. Já si totiž myslím, že už jste rozhodnut a jen jste chtěl, aby Vám tu ostatní napsali, že ubuntu s unity je to správné řešení. Ale, co to zkusit obráceně - přesvědčilo by Vás, kdyby tu všichni napsali: "unity nebrat, i nadále využívat KDE" (a třeba podpořeno i konkrétními důvody)?

    Mám zkrátka pocit, že je to téma do blogu, protože se obávám, že těžko bude někdo schopen odpovědět tak, by to šlo označit jako řešení.

    Možná je tento můj komentář nevhodný a v každém případě na otázku neodpovídám, ale přišlo, že spíše než odpověď očekáváte potvrzení Vašeho rozhodnutí.
    "Všechny velké idee se nakonec utopí v krveprolití, které se rozpoutá jejich jménem." J. Fouche v seriálu Muž v pozadí
    25.10.2016 23:04 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Kupříkladu by mi stačilo, kdyby mi někdo napsal, co konkrétně by mi mohlo v unity chybět, co podstatného KDE umí a unity ne. Myslím, že jsem popsal dost podrobně, jaká mám očekávání a jde mi spíše o to, aby mi někdo zkušenější vypíchnul něco, co jsem si neuvědomil, něco, co je podstatné a já to přes své nadšeí z unity nevidím.

    Viz třeba tak podstatnou věc, jako je nasazení systemd v nové LTS verzi ubuntu. Na to jsem vůbec nepomyslel.

    Když se tady někdo zeptá, jaké distro do začátku, také dostane nějaké informace vycházející z pocitů a zkušeností uživatelů a musí si z toho vybrat co se mu hodí a podle čeho se nakonec rozhodne.

    IMHO blog bych mohl psát na téma, jak jsem se rozhodl zahodit KDE a přejít na unity. Ale já se nechci zpovídat, já se chci naopak inspirovat zkušenostmi zkušenějších :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    26.10.2016 01:00 becherekmg | skóre: 12 | blog: bech_blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    A je systemd důvodem k nenasazení unity? Pak to ale už není otázka prostředí. Nebo se mýlím? Protože já bych tohle kupříkladu vůbec nepovažoval za relevantní podnět k rozhodnutí jestli unity nebo KDE.

    Vše co se snažím naznačit je, že Vaše rozhodnutí bude zase jenom Vaše. A momentálně si dovedu představit dva scénáře:
    1. zůstanete na KDE, ale myslím si, že Vás to stejně potáhne k unity (když jste jím tak nadšený), protože Vám to prostě nedá
    2. přejdete na unity a nadšení Vám vydrží a naučíte se jej velmi dobře ovládat a využívat nebo časem opadne a zase budete řešit dilema čím jej případně nahradit
    Prostě si myslím, že asi nenajde nic zásadního, co by Vám bránilo v používání jednoho nebo druhého prostředí. Pokud na to bude mít něco vliv, tak spíše věci, které s prostředím až tak nesouvisí (třeba právě systemd)
    "Všechny velké idee se nakonec utopí v krveprolití, které se rozpoutá jejich jménem." J. Fouche v seriálu Muž v pozadí
    k3dAR avatar 26.10.2016 13:08 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    nebylo to pochopeno, systemd neni (ne)duvodem v (ne)nasazeni unity, ale muze rozhodovat mezi nasazeni *buntu 14.04 nebo *buntu 16.04, tedy nezavisle na desktop prostredi...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 13:54 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Presne tak. A nejde vubec o nejake sympatie, nebo antipatie, myslim si, ze v bezne praxi, kdy ten system budu pouzivat k praci ani nepoznam, jestli tam systemd je. Vadi mi spise to, ze je ta distribuce plna predelavek a zasadnich zmen, takze se mohou objevit problemy.

    Ale na druhou stranu, pokud budou problemy, asi se nejrychleji budou resit prave v cistem ubuntu, mam pravdu?

    Rad bych do te 16.04 sel, abych zase za rok nemusel resit upgrade distra, nebo reinstall. Predpokladam, ze pokud nainstaluju 16.04 a budou tam nejake bugy, ktere budou opraveny, tak se budou dat resit prostrednictvim apt-get update, je to tak?

    To ze budu mit na desktopu systemd a timpadem budou odlisnosti v konfiguraci asi neni pro mne takova tragedie.Mam na serveru ubuntu 12.04, takze by to chtelo urcite povysit a systemd se clovek do budoucna nevyhne. Mam tedy moznost se s nim nenasilne seznamit, nez aktualizuju server :-) Protoze na serveru se toho v konzoli dela prece jenom vice.

    Jestli placam kraviny, opravte mne nekdo :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.10.2016 14:57 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Bohužel se stává, že občasná aktualizace systemd něco rozbije a ono to přestane fungovat. A jak už to tak bývá, stává se to v nejnevhodnější dobu. Naštěstí situace už se zlepšila a distributoři se nesnaží za každou cenu nabízet nejnovější systemd. Takže onen problém minimalizují.

    Záleží, co to bude za problém. Některé problémy přežívají i několik verzí LTS. Problémů s distribucí jako takovou moc nebývá, je to "pár" skriptů. Problém bývá s balíčky programů jiných tvůrců a tam už je to mnohem komplikovanější.

    Ano, na desktopu má smysl jít do aktuální verze LTS jakékoliv distribuce. Někdy je povedená, jindy má mouchy, až masařky. Vzhledem k přechodu na systemd se problémy dají očekávat. Nicméně to asi není takový prů... jako při vypuštění OpenSuse Leap, to už by se dávno rozneslo.

    Systemd, to by bylo asi na dlouho, ale jeho prosazování bylo ve stylu MS. Nikoho se nebudeme ptát a prostě to nasadíme. Z Linuxu se nám postupně vytrácí možnosti volby. Jako první jsme přišli o zavaděče, máme Grub2 a to nám musí stačit. Vytlačíme různé inity, necháme jen systemd a pomaloučku lze pozorovat, že se něco blíží i na postech desktopu. Když to shrnu, vytrácejí se nám dvě základní věci a to jednoduchost a volba. Ale snad to nebude tak horké, jak to vidím já.

    26.10.2016 15:21 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Z Linuxu se nám postupně vytrácí možnosti volby.
    Asi mne ukamenujete, ale ja si myslim, ze je to dobre. Ze prave ta moznost volby, svoboda ve vsem a system udelej si sam muze za to, ze linux nema zastoupeni na desktopu. Podivej se na android, omalovali linux, zbavili ho moznosti volby a ovladli svet.

    Je to jako bys prisel do obchodu s auty a oni na tebe vybafli - jaky chcete motor? co kola? Jake poloosy? Tlumeni? Vstrikovani? Co ridici jednotka? Nastavitelna? Klasicka? A napravu? Jakou napravu? Z kovu? Ze slitiny hliniku? Brzdy? Kotoucove? Bubnove? A co kotoucove vrtane? Nebo s drazkou? Nebo vite co? My tady mame edice (distribuce) Vyberte balicek SPORT. Ale pockat, ne, balicek sport ma turbo motor. Ja chci atmosferu. To neni problem, dame vam k tomu navod, jak si to turbo doma v garazi vysroubite, zaslepite tady tyhle dve diry, preprogramujete si jednotku, zvysite kompresni tlaky a mate z toho atmosferu... To je slozite. COZE? Co je na tom proboha sloziteho? Desitka klic a dve hodiny casu v garazi... To nechci, to je slozite. Dobre, tak si vyberte edici UZITKOVE. Tam je motor atmosfera. No jo ale to auto nema vrtane kotouce. To nevadi, to si vymenite, ne? Nevymenim... neumim. COZE? Neumite? Vzdyt je to hracka...

    Ja chci proste NORMALNI auto, ktere jezdi, dobre brzdi a nebudu si ho muset doma v garazi skladat sam. Aha pane, tak to nemame, to si musite zajit tamhle pres ulici, tam maji auta bez moznosti volby, vyberete si barvu, tvar a palivo, nic vic. To vam prece nemuze stacit? To prece nemuze nikdo chtit?

    A podivej se na to. Vetsina lidi vybira auto podle toho, kolik zere a jakou ma barvu :-) Je jim totiz uplne u prdele, co je pod kapotou, kdyz to resi jejich problem - mobilitu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.10.2016 15:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Android ovládl svět díky vysokým investicím, o ničem jiném to není. Bez peněz by jim to nevyšlo. Také je to systém, kterému bych nesvěřil nic citlivého, jako např. číslo platební karty. Neznám nejnebezpečnějí systém. A co nezabavíme dětem lego? Vždyť z něj přece můžeme postavit cokoliv a to není žádoucí.
    26.10.2016 16:05 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
     A co nezabavíme dětem lego? Vždyť z něj přece můžeme postavit cokoliv a to není žádoucí. 
    Ale né. Copak tobě někdo něco zabavil, nebo zakázal? Jenom prostě nikdo nechce vyvíjet něco, co používá 500 lidí, když je tady cílovka čítající 500 tisíc lidí. Ale nikdo ti nezakazuje udělat si to sám :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.10.2016 16:33 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Takže, proto, že ty chceš celý, hotový produkt, tak já si to všechno budu muset kompilovat ... Problém nerozšířenosti Linuxu ale není v jeho jednoduchosti, či možnosti volby, ale v nedostatku aplikací. I když ty volby byly, tak jeho instalace nebyla nikterak složitá. Navíc je to jen otázkou instalátoru, takže není důvod k nějakým rušením. Navíc ty projekty nezanikly proto, že by nebyly dostatečně rozšířené ... Na jedné straně se volá: "Linux není Windows!" a z druhé strany se ozývá: "Uděláme z toho Windows!" ... Jenže Windows už tu máme a bez aplikací to pořád Windows nebudou.
    30.10.2016 11:05 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Tohle už je samo o sobě offtopic, ale já ten kámen hodím - GNU/Linux byl vždy pro mě přitažlivý právě proto že je to DIY systém. Předtím jsem strávil roky tím že jsem ohýbal Windows (obdoba toho že tuním klasické, sériové auto). A pak jsem objevil GNU/Linux a bylo to pro mě jako kdybych sehnal auto-stavebnici, kde nejen že jsou všechny díly zadarmo a nemusí se krást (jako na Windows), ale navíc, a to bylo mnohem důležitější, je možné je sestavit libovolným způsobem, na všechno jsou návody a systém je průhledný. A k tomu patří třeba i jednoduchý init systém který sice není přeborníkem ve výkonu a schopnostech, ale za to se skládá z pár součástek, z nichž navíc jde každá vyměnit (někdě jsem zahlídl sysvinit napsaný v PHP, heh :-)). Jednoduché DE co sice nemá X konfiguračních dialogů a neumí drag'n'drop na nabídkách, ale za to se vše konfiguruje v pár čitelných souborech které snadno odzálohuju a synchronizuju mezi stroji. Snadno konfigurovatelný a vyměnitelný bootloader bez nepředvídatelného chování. Jednoduchá správa softwaru na úrovni balíčků/archivů, klidně více typů (rpm/deb/tar/src) na jednom systému. A tak dále, atd...

    Mně naopak vyhovuje, že nemá můj systém skoro žádné zastoupení na desktopu. Že není unifikovaný, a nevycházejí na něj jako na systém CVE každý měsíc (komponenty, jo to je jiná...ale vyměnit, patchnout je není nic složitého). Že je to hračka, se kterou můžu trávit čas. Proto jsem na GNU/Linux přešel. Ne proto že by byl výkonnější nebo spolehlivější, ale proto že každou komponentu jsem mohl od prvního dne upravovat a to i na úrovni zdrojových kódů, to bylo taky to co jsem hned od prvního dne dělal.

    Ubuntu a spol. jdou úplně jiným směrem, snaží se nabídnout přesně to NORMALNI auto, které si vyberete podle barvy a paliva. A stejným směrem jde i systemd (nakonec kopírují launchd z masoxu). Nakonec i ten dock s groupováním podle aplikací (co ti připomíná Win7) je zkopírovanej od Applu (který ho měl desetiletí zpět) a nakonec našel svou cestu do Unity. Tenhle tlak je jen o obchodu a podílu na trhu. Trochu víc investic (od odvážnějších investorů), víc najatých programátorů - a bude grafické klikátko na každou věc, všechno bude komunikovat přes dbus a systém bude překomplikovaný a rozšířený úplně stejnou měrou jako Android.

    Uživatelé GNU/Linuxu ale IMHO nebyli z většiny lidé co chtějí to NORMALNI auto. Vždycky byli trochu stranou od mainstreamu a nestojí o to aby jejich systém vypadal jako Masox nebo Okna, aby se na něj instalovaly aplikace jedním Správným™ způsobem (což je mimo jiné to čeho by rád dosáhl Lennart Poettering) a aby malovaly hezké ikonky při startu místo výpisu jaderného logu. To je business vize a o tu já nestojím (pravděpodobně ani nevznikla v hlavě Lennarta, ale je to prostě směr kterým se korporace jako Red Hat a podobné vydávají).

    Já stojím o tu svobodu a jsem rád za to že možnost volby mám, a doufám (věřím) že se ta svoboda z GNU/Linuxu nevytratí a bude tu pořád nějaká alternativní KISS distribuce jako Slackware a nějaký (bohužel o něco těžší) způsob jak přeuspořádat a vyměnit klíčové díly běžícího "mainstream" distra. To naštěstí díky GNU/Linux kořenům jde udělat i s tím Androidem (ačkoliv se člověk nadře a potřebuje blicí pytlíky, ne-li kýbl).
    k3dAR avatar 26.10.2016 18:16 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    nejsou to kraviny, tim ze nemas zkusenosti se sluzbama, logama a resenim veci kolem initu bez systemd, ti muze byt jedno ze se system de je to postavene na hlavu, dokud ti bude vse fungovat tak je to jedno, jakmile narazis na problem o souvisi (primo nebo neprimo) se systemd tak reseni nejake najdes a pouzijes...

    dalsi vec je ze se urcite bude venovat vice casu opravam 16.04 nez 14.04
    jak pises je pravda, ze lepsi seznamit se se sytemd na desktopu kde proste obcas restarujes, nez se s tim potkat az na serveru (kam muzes prejit na devuan (debian bez systemd) nebo snad i ubuntu 16.04 bez systemd, pokud nebudes chtit gragicke prostredi by melo jit)..
    samozrejme ze veskere opravy chyb v 16.04 se dostanou automaticky prostrednictvim aktualizace
    apt update && apt upgrade && apt full-upgrade
    nebo pres grafickej program co ti pousti ubuntu samo nebo muzes rucne "Software & Aktualizace"
    nebo pres (doporucuju nainstalovat a zkouknout) Synaptic...
    jedine co tim neproleze je HWE (Hardware Enablement Stack), to prijde s 16.04.2, 16.04.3, 16.04.4, 16.04.5... kdy pokud pak stahnes prislusne iso tak tam HWE mas, ale ve stavajici instalaci ho musis vzdy rune doinstalovat sadou balicku (je to kvuli tomu ze ne kazdej chce menit HWE soucasti, tak te nikdo nenuti)...
    jinak s HWE jde vzdy o sadu "Linux jadro + X.org + Mesa" prevzate po odladeni z v te dobe posledni Non-LTS nebo LTS vydani, vz ten odkaz vesjs, souvisi s tim i doba podpory jadra, verze jine nez XX.XX.1 a XX.XX.5 po vydani 5 prestanou byt podporovane, v 14.04 je tedy ted podporovane jadro 3.13 (z 14.04) a 4.4 (z 14.04.5, prevzate z 16.04.1)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 09:36 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Ale tady přeci nejde o "zkušenosti zkušenějších"...

    Volba DE je hodně individuální, každý prostě pracuje jinak a vyhovuje mu něco jiného. Pro mě osobně by volba mezi Unity a KDE byla jasná (to druhé). Navíc nepoužívám Ubuntu, takže bych případně volil spíše mezi Gnome a KDE...

    26.10.2016 14:00 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Ne? takze kdyz vybiram auto, nemuzu se poradit a zeptat se tech, co auto, ktere chci meli, nebo maji, jake s nim meli potize, nebo proc by si ho priste nekoupili? Opravdu potom necerpam zkusenosti zkusenejsich? Pokud se budu ptat automechanika, nebo fandy do aut, jestli si mam vybrat fabii, nebo octavii, opravdu si myslis, ze mi jeho zkusenosti nemohou pomoct rozhodnout se? Ze mi neporadi - fabii neber, porad se na ni kazi to a tohle, zena ma octavii a nikdy s ni nebyl zadny problem? (jde pouze o priklad, nechtel bych ani jedno z jmenovanych aut)

    Co myslis? Opravdu tedy nejde o zkusenosti zkusenejsich?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.10.2016 15:08 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Musím se Honzi zastat, desktop je fakt idividuální záležitost. Přirovnám to k těm tvým autům. Ty si vybereš mezi oktávkou a fábií, prostě to, co se ti líbí ... dejme tomu oktávii. Zkušenější ti poradí, jaké motorizaci se vyhnout, s jakou výbavou bys ji měl požadovat a proč.
    26.10.2016 15:29 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Veris, ze kdybych vybiral auto do firmy, je mi uplne jedno, jestli se mi libi ? :-) Sleduju pomer cena/uzitna hodnota

    Navic, fabie i octavie se zasadne lisi v kazde generaci. Stejne jako KDE na ubuntu 14.04 je uplne jine nez na ubuntu 16.04. Jednickova octavie v nafte muze byt mnohem lepsi volba, nez dvojkova octavie, presto, ze je novejsi :-) A stejne to funguje i s distribucemi. To, ze je novejsi neznamena, ze ji nezkryplili. A jako linuxovy panic, ktery si 2 roky klika v kubuntu vim houby o tom, jestli kdyz presedlam ze stare octavie na novou fabii, tak misto abych si polepsil, tak treba ziskam poruchovy motor. Protoze nejde jenom o to, ze fabie je mensi, ale je to nova generace s jinym motorem. Asi takhle to vidim skrze auta :-D

    DE je sice jenom "kabat" distribuce, na druhou stranu, ten kabat mas na sobe denne. Pokud ma nejake diry a obcas se rozepne, je lepsi vzit si poradny svetr.

    Ale uz s tim prirovnavanim koncim, zacina to byt jak v materske skolce :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 26.10.2016 18:22 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    neres skolku, radim to z mejch mnoholetitejch zkusenosti s KDE, Ubuntu... zkus Xfce (viz) ;) klidne jen doinstalovanim do stavajiciho Ubuntu a prepnutim docasne ikonou relace pri prihlasovani :)
    http://wiki.ubuntu.cz/přechod_z_ubuntu_na_kubuntu_xubuntu
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 18:49 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    U aut můžeš porovnat objektivní parametry, což půjde u linuxového DE dost těžko. A zkušenosti ostatních pro tebe budou vždycky subjektivní, protože pravděpodobně pracuješ s počítačem jinak než třeba já.

    Jestli ale chceš můj subjektivní názor, tak tady ho máš: nepoužívám Ubuntu, takže Unity znám jen zběžně. Nemohl bych ho používat, protože bych se zrčitě nechtěl s DE vázat na konkrétní distribuci. To už raději Gnome, které je filozofií ovládání podobné Unity a je nezávislé na distribuci. KDE je pro mě osobně zbytečně "těžké". Jinak kdybych chtěl Plasmu, tak zvolím raději KDE Neon než Kubuntu.

    Takže já mám jednu distribuci s XFCE a druhou s i3wm, obě hodně individualizované - nastavení a pouze aplikace, se kterými pracuji. Neproduktivnější jsem asi na i3...

    25.10.2016 23:24 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?

    Když vynechám osobní názory a náměty na flamewar, vyjádřil bych se k tomu asi takto:

    Konec vyjádření.

    25.10.2016 23:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Každopádně díky za názor a cenný tip!
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    26.10.2016 15:00 vxmery | skóre: 8 | Čeklís
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Ahoj, na úvod dva citáty:
    ja proste hledam linuxovy desktop podobny windows 7. Srovnavejme tedy mnou nadhozene Ubuntu a Kubuntu
    Podla mňa si to trocha odporuje, pretože ani Unity ani KDE sa velmi na Win7 nepodobá. Moja skúsenosť je taká, že keď som potenciálnym užívatelom ukázal Linux Mint Cinnamon alebo Linux Mint Mate, vedeli sa v ňom okamžite orientovať, lebo systém Menu a grupovania aplikácií bol podobný ako u Win7. Nainštaluješ a fachčíš. Ale samozrejme platí, sto ludí, sto chutí ;)
    Dobrá nálada naserie toľko ľudí, že je dobré si ju zachovať
    26.10.2016 15:08 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Spatne jsem se vyjadril, psal jsem to dost ve spechu, protoze potom sam uvadim, ze se chci naopak od win oprostit, ze uz nechci, aby mi jej linux pripominal - nechybi mi, takze necitim uzkost, kdyz nemam nabidku podobajici se START :-)

    Slo o to, ze Win7 povazuju za porduktivni system. Nainstaluju, doinstaluju aplikace a muzu pracovat. Hned. Takhle jsem to myslel. Ze nemusim nic dlouze ladit a hledat. S tim souvisi i to, ze treba ubuntu uz znam, kdybych presel na SUSE, byl bych zase uplne v (_!_), protoze bych si ani z konzole nenainstaloval program :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.10.2016 15:12 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Zrovna OpenSUSE má skvělý Yast, kde se GUI verze od té konzolové liší minimálně. Vše na jednom místě, není to rozházené, myslím, že kdejaká distribuce tuto vlastnost může závidět.
    30.10.2016 14:17 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Slo o to, ze Win7 povazuju za porduktivni system. Nainstaluju, doinstaluju aplikace a muzu pracovat. Hned.

    O tomhle jsme se tuším bavili ve vlákně o vývoji elektroniky. Chceš produktivitu, kup si Windows, radil jsem. To není o DE, to je o aplikacích, o uživatelské základně, o podpoře komerčních firem. Jestli chceš pracovní plochu s ikonkami co se dá zasypat že se v ní nikdo nevyzná za týden a instalátory "Next,Next,Next.." kde za 2-3h střídavého klikání a čekání (a restartů) nainstaluješ zhruba co potřebuješ tak Windows je taktéž ta nejlepší volba ;-) jen pozor na aktualizace...
    3.11.2016 11:45 Petr Drlik | skóre: 26 | Bernartice nad Odrou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Vrátím se prapůvodnímu dotazu. Na hlavnim PC mam dual Suse+win, na zkušebním mám Kubuntu(jsem odchován KDE a mandrivou) s LXDE, ale trošku se kouše(je to starší "koušek"), tak chci odzkoušet čisté Ubuntu(i když se mi unity opravdu, ale opravdu nelíbí). Nechci to železo zbytečně přepínat a po názoru, že 14.04 by měla co do spolehlivosti být nejvhodnější, se chci jen zeptat, jak se liší od 15.04(15.10), kde instalační DVD mam již doma a opravdu raději nainstalovat 14.04?

    Jinak bez vstupování do žabomyší války bych volil něco jako Kubuntu. Take je zajímavé ovládání z příkazové řádky, ale doby kdy jsem v TP bez myši zadával ^C, ^K, ^Y, ^V atd a roky jsou dávno pryč a uzpůsobování programů pomocí kompilací jsem se dodnes nenaučil. Kachličkové rozmístění a ovládaní programů je pro mě také těžkopřekusnutelná "novinka" unity.

    Takže když se přemůžu, na starším stroji(2G DDR2) 14.04, 15.04 nebo dokonce 16.04 ubuntu?

    Díky
    Kdyby se bříza nestyděla, tak hoří i pod vodou !
    k3dAR avatar 3.11.2016 13:28 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    pro 15.04 i 15.10 uz zkoncila podpora => nejsou a nebudou zadne aktualizace ani nove programy...
    LTS vydani ma podporu 5let mezitim NonLTS vydani maji podporu jen 9mesicu a s nadsazkou se da rict ze jde o beta/testovaci vydani pro odlanovani novinek ktere se pak dostanou do dalsiho LTS vydani, zaroven z toho vypadne Linux jadro a X.Org/Mesa ktere se v ramci HWE dostava do predchoziho LTS vydani (pokud uzivatel ma zajem, na HWE je potreba prejit rucne(pri ignorovani instalacnich iso >X.Y.2 ktere uz maji HWE implementovane)...

    na otazku jake Ubuntu na starou plecku => Xubuntu 14.04.5 ;)
    Unity je zavisle na vykonu/ovladace graficke karty, tusim v 16.04 ma byt dotupnej rezim "pro plecky" kdy jde stale o klasicke Unity ale oklestene o efekty, zkusenoti s tim nemam...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.11.2016 01:52 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    neumel jsem si predstavit nic jineho, nez kubuntu, resp. KDE. Dnes zcela uprimne - nechtel bych to uz ani za nic. Kdyz spustim stary NB s kubuntu, chce se mi blit a tesim se, az to vsechno dokopiruju, smazu disk a hodim tam ciste ubuntu :-)

    To neni o kachlickach. To je hlavne o vyhledavani. WIN klavesa - rad.... (io) a mas naseptany program pro hudbu. WIN + post ... postovni klient. Atd. Vytvoris, upravis si libovolne tagy, takze kdyz se ti neco spatne hleda, upravis si. Ale je to maximalne intuitivni a nez ty najedes mysi nekam v KDE, tak ja uz v tom programu pracuju.

    Unity se mi absolutne nelibilo, az hnusilo, ale pracuje se mi v nem mnohem lepe a snaze, nez v KDE. Jinak doporucuju prepnout ten vychozi, hnusny, cerny vzhled z Ambiance na Radiance - svetly. Je to ohromny rozdil, puvodni vzhled ubuntu mi prisel silene depresivni a ja tohle na DE hodne prozivam. Kdyz se mi DE nelibi, nebo pusobi depresivne, nemuzu na tom pocitaci rozumne pracovat.

    Jinak mam 16.04 a absolutne zadny problem. KDE mi teda padalo a delalo podivnosti mnohem casteji. Jedna jedina vec, co mi z KDE chybi a na kterou jsem si zvyknul je ta jednotna oznamovaci oblast, kdy se treba kopirovani souboru zobrazuje na liste. V UBUNTU je to takove ala windows, kdy clovek honi indikator prubehu kopirovani nekde pod okny. Ale je to uplna banalita.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 4.11.2016 15:53 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    Super(Win) klavesa a vyhledavat funguje v Xubuntu (Xfce+WhiskerMenu), bud si jen nastavis hotkey Super, coz ale blokne pripadne zkratky Super+F (Thunar), Super+T (Terminal) atd, takze je vhodnejsi pouzit/pridat program xcape ten tento problemek resi... nevi jestli aktualni KDE uz tento problem nema, ale melo totoznej, proto vznikl fork xcape pod nazvem ksuperkey resici totozny problem...

    jinak Xfce+WhiskerMenu vyhledava jak podle ceskeho, anglickeho a dalsich nazvu, tak i podle popisu aplikace...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.11.2016 20:05 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu nebo Kubuntu?
    jo, tak vyhledava i ubuntu s unity - podle nazvu, popisku a tagu. Ja verim, ze je to ve vice DE, jen jsem psal, ze ty ikony nejsou proste jediny zpusob, jak spoustet aplikace. A myslim si, ze to vyhledavatko je nakonec rychlejsi a lepsi, nez nejake seznamy ala KDE na styl START ve WIN 7, apod. navic, seznam aplikaci se v nem necha taky zobrazit, funguje to proste jako filtr.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.