abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (65%)
     (7%)
     (13%)
     (15%)
    Celkem 170 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Dotaz: Material design - jak se toho hnoje zbavit?

    5.12.2016 17:11 petrfm | skóre: 23
    Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Přečteno: 1252×
    Ahoj, cokoliv si nainstaluju, je to k zebliti. Mam ubuntu 16.04 a treba krusader uz jsem si prepnul do puvodniho KDE4 LOOK, ale co s Libreoffice? Ku*va, v tom hnoji se neda poznat ani ikona pro kurzivu nebo bold. To je jako cist cinske pismo :-((((

    Da se to nejak prepnout, nebo musim doinstalovat nejake templejty?

    (nadavky)Toho debila, ktery tenhle design vymyslel, bych zavrel nekam do pracovniho tabora, ony by ho ty debilni napady rychle presly. To musi byt nejaka nemoc, takhle otravovat lidem zivot. Vsechno co bylo hezke, prehledne a FUNKCNI musime za kazdou cenu zku*vit, hlavne aby to vypadalo jinak.(/nadavky)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    5.12.2016 17:27 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Ty uz nejedes na Unity? :-)
    5.12.2016 17:32 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Aha uz vidim, asi jedes. Me zarazil ten Krusader....
    Blaazen avatar 5.12.2016 17:33 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    V LibreOffice se dá změnit styl ikon, ostatní nevím, moná to přebírá ze systému.
    Nástroje->Možnosti...->(node)LibreOffice->(node)Zobrazení->Styl ikon: třeba Tango vypadá normálně.
    5.12.2016 19:30 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Jé, paráda, tam bych to fakt nehledal :-) Díky moc!!! Defakto všechno mimo Breeze vypadá normálně. Jsem nadšený.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.12.2016 13:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Okrem Breeze je pekny humus aj Sifr. Vsetky ikony rovnake...

    Nakopat do riti tychto "designerov". Mam farebny monitor, tak som rad, ze mnohe ikony sa daju rozoznat aj podla farby. Ak sa im to nepaci, nech si kupia ciernobiely a nevnucuju to vsetkym.
    12.12.2016 01:55 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Bože můj, veliký jěžíši kriste... Nainstaluju si Master PDF editor a to za*ané ku*evstvo je i v něm. Dá se toho material designu zbavit nadobro? Poslat ho do /dev/null, plynové komory, prostě to vyhubit?

    Master pdf editor používá QT, čili tuším, že i QT se nakazilo tím virem. Dá se nějak kompletně odvirovat systém od toho material hnoje, klidně ať jsou tam místo ikon třeba textové popisky, bude to přehlednější, ale irituje mně, jak se to nase*e do každé nově instalované aplikace...

    Díky za každou radu, začínám to ubuntu 16.04 proklínat ! Ve 14.04 jsem ten hnůj nikdy neviděl.

    P.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 12.12.2016 04:04 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Ubuntu 16.04 ma novejsi QT/KDE takze to uzasne moderni flat zverstvo je tam vymakanejsi no ;)
    hele vis co bys mel s 14.04 do dubna 2019? podporu a klid ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    12.12.2016 13:43 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Tak zakáž/odinštaluj tú Qt tému (alebo si nastav štandardnú Qt tému).
    12.12.2016 08:13 nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Neporadím, ale jdu vyjádřit psychickou podporu. Taky se tomu vyhýbám jak můžu, naštěstí se mě ale KDE4 jeví celkem normálně, tak ho používám - nicméně se hrozím okamžiku, kdy nebudu moct a nadávky začnou lítat úplně stejně.

    Taky mě přijde že se snad všichni zbláznili a zbytečně kopírujou W10 jak můžou (na které přitom nadávají) - když to nemá dotykové rozložení, tak to má aspoň tu nebarevnou hranatou hrůzu, u které člověk nepozná ani aktivní a neaktivní okno a na levných displejích je to celé jedna velká hnusná šeď.

    Já mám Mageiu, verze 6 se naštěstí zpožďuje, tak se ten okamžik "zhranatění a zhnusnění" oddaluje s tím, ovšem nejradši bych si i do nové verze dal KDE, jako se svého času dávala KDE3 do Mandrivy 2009 - ovšem nevím jak by to bylo se závislostmi a balíky novějších verzí sw v repu - asi špatný a závislý na Qt 5, že? Nebo se pletu?
    12.12.2016 12:33 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Neprijde mi, ze kopiruji MS, mam pocit ze jsem nekde zahledl, ze s material designem prisel google. Ale je uplne jedno, kdo s tim prisel, nechapu, proc by se mel linuxovy desktop necemu podobat a proc by nemohl jit vlastni cestou, vc. tech ikon, ktere byly NORMALNI. Myslim si, ze se najdou uzitecnejsi veci na predelavani.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 12.12.2016 13:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Do užitečnějších věcí se třeba nikomu nechce. Problém open source je v tom, že každý sahá, do toho, co ho baví. Řešení pro mě je držet se takových komunit, které dávají uspokojivé výsledky, což je pro mě třeba Gentoo nebo i3, kteří se skutečně v první řadě vydávají vlastní cestou a pak teprve řeší, jak jde ta vlastní cesta dohromady s ostatními.

    Navíc neexistuje nic jako (jeden) linuxový desktop, je potřeba se soustředit na projekt, který ti vyhovuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 12.12.2016 09:04 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Instalaci to nekonci. Kdyz neco nainstaluji, tak si to taky nakonfiguruji, takze me nejaky vychozi vzhled apod. vubec nezajima. Mam Fedoru 24 s KDE 5, vizualne je to identicke s prostredim, co jsem pouzival na Fedore 12 a pozdeji na CentOS 7.

    Tohle fakt nechapu, OS pro masochisty, co se nechteji spinit s konfiguraci, se jmenuje MS Windows 10. Linux neni OS, je to jen jadro, co je nad tim a jak si to zkonfiguruju, je jenom na mne...
    12.12.2016 12:29 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Tak a ted tu o kompilaci vlastniho jadra a o instalaci SW ze zdrojovych kodu. Instalatory jsou uzivatele MS windows, na linuxu mame prece compile, make install

    Hele, klidne si doma pouzivej derne stitky a maluj si vlastni ikony, ale ja od desktopoveho systemu ocekavam, ze po instalaci programu ho zacnu pouzivat. Fakt netouzim po tom, abych si musel vyhradit vecer ke konfiguraci, abych vubec nasel ikonu pro ulozeni souboru.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.12.2016 13:28 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Pardon, ale Windows včetně updatů instaluju mnohem delší dobu než Arch Linux. A ten material design a obdobné je tam v aplikacích taky. Takže jestli jsi líný nastavit si vzhled aplikací, tvoje chyba, ať používáš jakýkoliv OS.
    Ruža Becelin avatar 12.12.2016 15:05 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Jadro jsem nekompiloval tak 10 let, proc taky? Ale vzhled prostredi si chci upravit tak, jak to vyhovuje mne, ne tvurcum distribuce. Instalatory pouzivam zridka, vetsinu veci mi zajistuje balickovaci system.

    Nechapu, co maji derne stitky co delat s konfiguraci vzhledu - ikonky si nemaluju, ale vybiram. Jestli chces od distribuce pouzitelnost hned po instalaci, budes si zrejme muset udrzovat nejaky vlastni Petrfm Linux, jinak jsi odkazany na vkus tvurcu distribuce...

    BTW snad v kazdem programu je a) volba vlastniho tematu, b) nasleduje vzhled prostredi. Moje prostredi pouziva JEDEN konzistentni vzhled napric GTK/Qt. Driv zlobily veci v Jave, ale to uz se taky zlepsilo.

    Fakt nechapu proc by mel byt nekdo nuceny pouzivat design, ktery si sam nezvoli...
    12.12.2016 15:22 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Jadro kompilujem pomerne casto, ale na testovacich strojoch, ked nieco vyvijam alebo opravujem. Je to prijemnejsia cinnost ako sa srat s nejakym desktopovym hnojom...
    pavlix avatar 12.12.2016 13:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Kdyz neco nainstaluji, tak si to taky nakonfiguruji, takze me nejaky vychozi vzhled apod. vubec nezajima.
    Mně naopak výchozí vzhled a chování zajímají. Šetří mi to čas a nervy řešit nějakou konfiguraci, která mě právě naopak skoro vůbec nezajímá.
    Tohle fakt nechapu, OS pro masochisty, co se nechteji spinit s konfiguraci, se jmenuje MS Windows 10.
    1) Není to masochismus, spíše naopak.

    2) Windows neodpovídají ani těm nejzákladnějším standardům co od systému požaduju, takže je nesmysl ho nabízet jako alternativu.
    Linux neni OS, je to jen jadro, co je nad tim a jak si to zkonfiguruju, je jenom na mne...
    Mám obavu, že diskuze nebyla o jádře, ale o operačním systému, jehož je jádro jenom dílčí součástí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.12.2016 13:19 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Myslím, že nám bylo naznačeno, že operačnímu systému obsahující Linuxové jádro bychom měli říkat Linuxová Distribuce. Ano bylo by to korektně správné, ale též zbytečné, když si rozumíme. Až budeme chtít psát o samotném jádře, tak ho i jádrem budebe nazývat. Puritanství není na místě.
    Ruža Becelin avatar 12.12.2016 14:59 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Nope: Linux neni OS - myslenka byla, ze Linuxova distribuce je na rozdil od Windows/MacOS modularni, takze nejsem vazany jednim prostredim.
    pavlix avatar 12.12.2016 15:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Myslím, že nám bylo naznačeno, že operačnímu systému obsahující Linuxové jádro bychom měli říkat Linuxová Distribuce.
    Jenomže to my už dávno víme, jen se občas holt někdo vyjádří zkratkovitě. Navíc si nemyslím, že to byl obsah sdělení, ale jen berlička k podpoření vlastního názoru na to, jak by ta distribuce měla vypadat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 12.12.2016 14:59 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Tisic lidi tisic chuti - nikdy se neda zavdecit vsem. Nekomu ta placata hruza muze vyhovovat, jiny chce mit konzistentni vzhled napric distribucemi.

    Linux neni OS - myslenka byla, ze Linuxova distribuce je na rozdil od Windows/MacOS modularni, takze nejsem vazany jednim prostredim.
    pavlix avatar 12.12.2016 15:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Linux neni OS - myslenka byla, ze Linuxova distribuce je na rozdil od Windows/MacOS modularni, takze nejsem vazany jednim prostredim
    Tak jestli tohle je ta převratná myšlenka, kterou se nám tu snažíš sdělit, tak jsme si mohli celou diskuzi odpustit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 12.12.2016 17:16 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Ok. Fajn pavlix, tak jestli te to stalo trochu toho drahocenneho casu navic na me reagovat, tak se ti omlouvam.

    No je videt, ze se na urovni Abicka trolove fakt podepsali, clovek tu napise svuj nazor, a podrazdene reakce se jen sypou, jak kdyby clovek nekoho osobne napadal.

    Tak si to tady uzijte, asi nazral cas vymenit po nejakych patnacti letech lokal...
    pavlix avatar 12.12.2016 18:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    No vidím, že se ti tu dějí nepřekonatelné křivdy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.12.2016 15:38 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Rozvinula se tady zase uplne zbytecna a nic neresici debata na tema, co bys chtel, mas linux, absolutne vsechno si projdi a nastav, je to vlastne vyhoda. Alias dodame ti tvoji novou skodu fabii v krabici a ty nam budes tleskat, ze si muzes pastelkama domalovat palubni desku a nemit to uniformni, jako soudruzi od toyoty. Takze klasicky bullshit nekoho, kdo nema pocitac proto, aby mu setril praci, ale proto, aby mohl pracovat s pocitacem.

    Ale k veci - zaznelo tady, zmen si vychozi vzhled QT. Bingo, tohle je zrejme to, co chci, jen o tom jeste nevim. Da se nejak nastavit vychozi vzhled vsech GUI knihoven tak, aby nenabizely material-shit, ale klasicky, ja nevim..., treb tri roky stary design s temi nemodernimi ikonkami, ktere se lisily jedna od druhe? :-)

    Pokud ano, prosim o tip, kde a jak, abych nemusel jednotlive kazdemu novemu programu v jeho menu menit sadu ikon. To mi prijde dost "blbe".
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 12.12.2016 15:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Rozvinula se tady zase uplne zbytecna a nic neresici debata na tema, co bys chtel, mas linux, absolutne vsechno si projdi a nastav, je to vlastne vyhoda.
    Tak je potřeba ji shrnout úplně stejně zbytečným komentářem. A to je výzva, takže i já přidám svůj zbytečný komentář.
    Alias dodame ti tvoji novou skodu fabii v krabici a ty nam budes tleskat, ze si muzes pastelkama domalovat palubni desku a nemit to uniformni, jako soudruzi od toyoty. Takze klasicky bullshit nekoho, kdo nema pocitac proto, aby mu setril praci, ale proto, aby mohl pracovat s pocitacem.
    To není bullshit. To je jeden z mnoha validních pohledů na svět počítačů.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    k3dAR avatar 12.12.2016 15:54 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    treba se rozvinule aby sme si mohli cist ty tvoje uplne zbytecne fnukani okolo? ;) co treba zkusit "Qt Nastaveni"? ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.12.2016 17:48 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Tam snad nelze nastavit změnu ikon, ne? Domnívám se, že to změní jen vzhled oken, ale ikony zůstanou ... nejsem si ale vůbec jist.
    k3dAR avatar 13.12.2016 01:42 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    mas pravdu, koukam na to a ikony menit nejdou, ale i ta zmena vzhledu oken, resp prvku v oknech jako tlacitek, boxu, progress/setting/scroll-baru, fontu atd by mohla tazatele zajimat ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    12.12.2016 16:03 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Nevím co myslíš „soudruhy od Toyoty“, ale jsem raději když si ten vzhled nastavit mohu, než když to nejde vůbec. Zkus si upravit vzhled aplikací z Windows Store na jiný než plochý design :)

    A ano. Pokud ti nevyhovuje default, musíš si to holt nastavit. Všude. Pokud to vůbec jde :)
    12.12.2016 22:06 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Proc, kdyz jsme na foru o linuxu, mi minimalne v kazdem druhem prispevku nekdo predhazuje windows? Kdybych chtel windows, tak mam windows. Chci linux, bez toho hnoje, tak se ptam na to, jak se toho hnoje zbavit. misto toho se tu debatuje o tom, co je linux, ze si to musim nastavit, nebo a to je vubec nejvetsi gol, ze ve windows to nastavit nejde... boze, co je mi po nejakych windows? i kdyby presly kompletne na monochromaticke zobrazovani, je to jejich boj, jejich svet, mne se windows netyka a udivuje mne, ze si lidi kolem linuxu maji porad potrebu brat windows do huby, ja uz MS povazuju delsi dobu za mrtvou firmu.

    Chapes, co tim chci rict? Ja nadavam na to, ze to vubec nekdo dava jako vychozi vzhled. Nestezuju si na to, ze si to musim nekde zmenit. Jsem rad a popravde doufam, ze to jde zmenit, ani jsem nepredpokladal, ze by to zmenit neslo, jenom se ptam jak. Tak je zbytecne mi predhazovat windows, nebo mne poucovat o tom, ze linux je kernel a to, co se mi nelibi, je zrejme GNU.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 12.12.2016 23:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Proc, kdyz jsme na foru o linuxu, mi minimalne v kazdem druhem prispevku nekdo predhazuje windows?
    Třeba mají pocit, že jsi otravný a že kdybys používal výhradně Windows, měli by od tebe klid.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.12.2016 01:12 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Tebe bych taky neoznačil za pohodáře a nikdo ti windows nenutí :-) Takže tím to asi nebude.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 13.12.2016 02:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Zaprvé to není tak úplně pravda, čas od času mi taky někdo vyjadřuje nesouhlas nebo nespokojenost s mými argumenty tím, že mi navrhne Windows, jenom to zrovna není tady v poradně. Ale když už tak sleduješ moje vyjadřování a moji (ne)pohodovost, působím na tebe jako windowsák?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.12.2016 13:52 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Ne, windowsáci jsou většinou v pohodě a neřeší kktiny :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 13.12.2016 23:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Takže ne. Potom mi není jasné, proč tě tak překvapuje, že tobě co chvíli někdo nabízí, až jdeš do prdele používat Windows a mně se to zdaleka tak často neděje. ;)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    k3dAR avatar 13.12.2016 23:33 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    na druhou stranu mam pocit, ze petrfm nepise slogany typu "to ve windows, tam mi to fungovalo" ;) podle me proste kdyz testuje novou varku slivovice tak to prezene a pak se v nem to nahromadene vybubla do prispevku na abclinuu pod neco co ho sere ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 13.12.2016 23:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Nepřijde mi, že by k tomu měl nějak zvlášť daleko.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.12.2016 00:12 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Ted jsi na to kápnul... za všechno může ta slivovice, to je prevít, co rozvazuje jazyk, teda ruce :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    14.12.2016 00:16 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    To je tím, že linux používáš od roku 2003, já teprve pár let. Okolí si ještě nezvyklo, že už nejsem windows pozitivní a na abc nejsem takový morous jako ty, aby si někdo dával tu práci zjistit, "co ten morous pavlix proboha používá za systém, že je věčně nas*anej?" :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 14.12.2016 00:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Zajímavá teorie, ale asi jí nerozumím. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    k3dAR avatar 14.12.2016 00:48 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    malo slivky ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    13.12.2016 12:06 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Proto jsem psala že by mě zajímalo co myslíš těmi soudruhy z Toyoty, kde je vše jednotné. Čekala jsem že myslíš některý z konkurenčních OS. Kde to tak vůbec není a navíc to často ani nejde řešit.

    Pokud ti vadí že to někdo dává jako výchozí vzhled, stěžuj si u vývojáře, nebo pošli patch, distribuuj balíček s jiným defaultem, cokoliv. Máš svobodu.

    Osobně mi material design z estetického hlediska vyhovuje a jedna aplikace duálně pro mobil a desktop v QML kterou teď píšu používá Material také. Deal with it :)
    13.12.2016 13:59 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Toyota byl jen příklad, který nemá nic společného s IT a linuxem. Bylo to přirovnání, lépe by se asi hodilo ssangyong, když už se bavíme o soudruzích, ale i to je jedno, byl to jen slovní obrat. Šlo mi o ten způsob předání auta. Že fabie by byla v krabici a budíky neměly namalovanou ani stupnici, protože kdo ví, jakou bych to chtěl mít barvou, tak mi k tomu přidají fixy a šablonu. No a ta toyota je přistavená v autosalonu, stačí nasednou a jet, přitom nebudu muset otevírat manuál, abych věděl, jakým tlačítkem se v letošním modelu zapínají světla.

    Estetika je jedna věc a použitelnost druhá. Neplést si to. Nesnáším, když někdo estetiku vyzdvihuje na úkor použitelnosti, takové vývojářské frikulíny bych střílel, protože deformují svět. A nemusí jít jen o SW, ale i HW - viz, třeba dnešní notebooky, mobily, apod. Nebo dokonce i ženské podléhají tomu trendu - estetika vynikající, použitelnost nulová.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    13.12.2016 16:41 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Ten příklad je špatný už od základu. Pokud si koupíš auto a nebude se ti líbit jak má designovanou přístrojovou desku, holt si ji budeš muset nechat upravit (pokud to jde). Nebo si to auto nekupuj.

    S estetikou i použitelností material design aplikací jsem velmi spokojena. Nesnáším když někdo své osobní preference pozdvihuje na univerzální pravdu.
    13.12.2016 19:48 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Mozno cloveka irituje to, ze nieco co sa provokacne nazyva "material design" nikdy ako "material" (t.j. nieco fyzicke) nevyzera. Vzdy su to len nahodne umiestnene bezkontrastne plochy na ktore treba patlat aby sa zistilo, ktora je aktivna (po stlaceni nieco vykona).
    13.12.2016 19:45 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    No Windows 10 co sa tyka UI systemu uz presiel na monochromaticke zobrazenie.
    12.12.2016 16:06 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    To je zase diskuze jako z Marsu. Výchozí nastavení všech GUI knihoven - no tak nejdřív budeš muset donutit tvůrce prostředí, aby se shodli na Qt vs. GTK. Protože aplikace napsané v jednom obvykle mají problémy s jednotným zobrazováním v tom druhém. Navíc tu stále máme Qt4, Qt5, GTK2, GTK3... Potom bude ještě třeba kontaktovat vývojáře jednotlivých aplikací, aby i v nativním prostředí sjednotili vzhled svých aplikací s prostředím.

    V praxi ale obvykle stačí nastavit přijatelné téma pro GTK a Qt aplikace a vzhled ikon. Nebo mi tady něco uniká?

    12.12.2016 16:59 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Mě by hlavně zajímalo kde je ta jednotná Toyota. Apple k tomu má celkem blízko, ale bez tvrdé diktatury by to nezvládli. A Microsoft Windows? Tam opravdu jednotnost neexistuje :)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.12.2016 17:50 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Jo jo, ve windowsech není problém najít ikonu z dob W3x.
    Blaazen avatar 12.12.2016 17:52 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Já ten program vůbec neznám, zkusil bych projít nastavení a dále je možno každou Qt aplikaci spustit s jiným tématem pomocí parametru -style, něco jako:
    $ masterpdf -style plastik
    Místo plastik může být qtcurve, oxygen, breeze apod.
    12.12.2016 22:09 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Zkusim, diky za tip. Kazdopadne, povazuju to za nedostatek distribuce, jestlize mi neumoznuje nastavit nejak defaultne vzhled pro vsechny GUI frameworky. Neni jich zase tolik. Mozna by to byl zajimavy zlepsovak, lepsi, nez v pristim vydani zase z nudy premalovat a utajit vsechny ikony.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    13.12.2016 15:29 nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Taky zkusím, hlavně jsem ale nikde nenašel dokdy bude Qt4 podporované a co se bude dít s novými programy, které budou mít závislosti na novějším Qt - předpokládal bych, že to asi nepoběží, ale chtěl bych to vědět na jistotu.

    Ohledně nastavování vzhledu (to není reakce na příspěvek Blaazna, ale obecná): Stává se často, že i když člověk "nastavuje nastavuje" tak ať nastavuje jak chce, stejně je jiný než výchozí vzhled nekonzistentní - např. po změně tématu myšího kurzoru se někde zobrazuje nově nastavený a někde jinde výchozí toho prostředí - asi proto se tolik zajímáme o funkčnost a vzhled výchozího tématu. Dál - mnoho distribucí se chlubilo snadnou instalací a používáním out-of-the-box, co je špatného na tom že nejsem linux guru a proklamované vlastnosti očekávám? Mám linux rád, používám ho už bezmála deset let, ale nejsem a ani nechci být kovaný linuxák, který nosí celý LDP a LFS v palici a na požádání dokáže nastavit "úplně všechno od úplně všeho" - proto se mě dost dotýká, když mě někdo chce odsuzuovat právě za to, že takový nechci být. Něco si nastavím protože už to znám, něco si najdu a nastavím potom, na něco se ptám, protože nevím - co je na tom ku*va špatně? Taky nechápu ty kecy o Windows tady.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.12.2016 16:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    K té myši. To se děje zejména, pokud člověk pustí aplikaci jako root, pak se mu spustí téma nastavené pod rootem. Pokud nechce toto přeskakování témat, musí se přihlásit jako root a nastavit stejný vzhled, jako má uživatel. Tím se dost eliminují další přeskoky témat.
    13.12.2016 20:33 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Tak, tady se uvadi, kdo ten shit vynalezl. https://en.wikipedia.org/wiki/Material_Design

    Je pochopitelne, ze na mobilu, nebo v gmailu, kde se ikonami resi tri veci - menu, ano, ne, pripadne jeste krizkem zavrit, nebo vykricnikem upozorneni, bude ta POUZITELNOST bezproblemova, i kdyby tam misto toho dali morseovku, na rozdil od aplikaci typu libreoffice, kde vedle sebe nase*ou 30 ikon, ktere se podobaji jako vejce vejci. Kdo tohle montuje do desktop aplikaci, je proste pako bez vlastniho nazoru, otrok modnich trendu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    13.12.2016 20:52 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    "Flat" vzhľad sa používal už pred tým, ako sa objavil ten Material od Google (a vôbec by ma neprekvapilo, ak by ten vzhľad Ubuntu vychádzal z témy, ktorá je staršia ako Material).

    PS: Mne osobne nevadí, ak témy upúšťajú od toho, že všetko musí byť oblé a farebné prechody musia byť úplne všade (ako to bolo moderné ešte nedávno).
    14.12.2016 00:20 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Ale mi flat vůbec nevadí, mi vadí ty ikony, co připomínají čínštinu.

    Podívej se sem :

    http://blogadmin.idnes.cz/blog/4844/119552/stvorit.png

    a predstav si zleva - otevrit soubor, tisknout, tucne, baterka :-D Paráda, ne? Designéři mají tip na příští rok.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    14.12.2016 00:46 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Tak zrovna v Material je pre tučné písmo ikona "B" a pre kurzívu "I" (ako takmer všade), takže ak tam máš niečo iné, nemá to nič spoločné s Material (a opäť, tento plochý a zjednodušený vzhľad ikôn sa používal už pred Material).
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.12.2016 03:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Jenže někdy už je to fakt dost přehnané. Třeba můj telefon má ikonu nastavení, která má nějaké to procento průhlednosti, takže je poměrně hůře nalezitelná. Pak člověka napadají různé nadávky. No a když je plocha plná ikon stejného odstínu, tak to na oko sice "vypadá hezky", ale orientace je podstatně horší. Dá se na to zvyknout, pokud se nemění umístění ikon, to člověk potom mačká podvědomě podle pozice. Když však jsou ikony jasně rozeznatelné, pak je člověku můžeš zamýchat jak chceš a on si jí zrakem poměrně rychle najde. Nehledě na to, že jsou lidé, které mají i různé menší, oční vady. Těm jednotný styl může též hodně vadit. Tak nějak si vždycky vzpomenu na workbench od Amigy.Na tehdejší dobu jistě skvělé, ale postrádám důvody, proč se k tomu vracet? Chápu, že ikony se rychleji načtou, ale tady snad není nutné šetřit výkon, ne?
    14.12.2016 11:58 nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    +1
    14.12.2016 13:22 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Tak zrovna tie symbolické ikony takmer nikto nepoužíva ako ikony aplikácií (pretože na to ani nie sú určené) a "flat" ikony nemusia byť jednofarebné.

    Pokiaľ ide o samotný Material vzhľad, je tam použitých oveľa viac farieb (240), ako napr pri Tagno vzhľade pri Gnome (27), takže tie ikony aplikácií aj pri tomto vzhľade môžu byť výrazné.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.12.2016 13:50 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    Je sice pěkné, jaké ty ikony mohou být, jenže výrobci ať desktopu, či nějakého toho matlátka na to mají asi jiný názor. Mne je to naprosto jedno, když mne nějaká ikona hodně sejří, tak si jí změním, ale pro BFU to je většinou odvaz! K čemu těm firmám jsou potom ony průzkumy stylu ovládání zařízení?
    14.12.2016 21:40 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Material design - jak se toho hnoje zbavit?
    To je příprava na to, aby v dalším vydání systému už mohli nasadit pouze ikony like a buy. Jedna bude modrá, druhá červená. Ostatní ikony budou šedé a černé a v další verzi je odstraní úplně, aby zbytečně nerušily nakupování :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.