abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Dotaz: Linux nebo BSD

    3.1.2017 16:56 Petr | skóre: 29
    Linux nebo BSD
    Přečteno: 2126×
    Zdravim, zvazuji koupi noveho notebooku a premyslim nad situaci zda si jako OS nainstalovat Arch nebo OpenBSD. 8 let jsem pouzival Debian, ted 2 roky Arch ale BSD me laka takovym tim vic Unixovym zamerenim, takze vaham co zvolit. Potreboval bych nejaky hint k cemu a proc se priklonit. Dual boot jsem zavrhnul proroze ze zkusenosti vim ze stejne nakonec pouzivam primarne jen jeden system, kdybych potreboval explicitne dalsi budu to resit virtualizaci. Pouziti: intrnet, filmy, progamovani (IDE), databaze... Zda se mi ze vse co bych mohl potrebovat bych mel i v BSD portech. Je tu nekdo kdo presel z Linuxu k BSD ci jinemu Unixu (nebo obracene) - zkusensti?

    Odpovědi

    3.1.2017 17:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Můj osobní názor je, že při řešení linuxových problémů najdeš snáz někoho kdo ti pomůže. A pokud to chceš používat primárně jako desktop, tak tím spíš. Ale pokud si chceš nějaké BSD vyzkoušet, tak si to klidně zkus - při řešení problémů se s tím systémem seznámíš nejlépe a budeš rychle vědět, jestli ti vyhovuje, nebo ne.

    Já osobně rozlišuji distribuce podle toho jakým způsobem u nich probíhá aktualizace. Ne podle toho jak se jmenují. Vyhovuje mi roll-on systém a nechci se probírat houštinami tajemných flagů, takže používám už víc jak 12 let Debian unstable.
    6.1.2017 09:33 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Vidím, že máš rád systemd.
    12.1.2017 10:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Dá se s ním žít a dá se i vyhodit. Tož asi tak.
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2017 16:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Debian unstable? Také jsem ho používal, ale přešel jsem zpátky na stable, teď Jessie .. občas se stalo, že jsem se trefil do aktualizace, kdy nebyly všechny aktuální verze balíčků převedeny do repozitáře a systém zhavaroval. Sázím spíš na jistotu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.1.2017 17:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Jo.. zrovna teď se jedna taková objevila.. libx11 opět uploadoval balík nějaký chytrák co nepracuje s diakritikou..
    10.1.2017 23:07 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Souhlasím. V archu držím verzi 1.6.3-1, protože novější způsobila, že libre office neumí pracovat s českým textem. (jak v adresářové struktuře tak v dokumentech).
    3.1.2017 17:34 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    No pro mne na volbu BSD by bylo jedinné primární kriterium. Potřebuji a vím proč ho potřebuji, ZFS file system. Ostatní důvody jsou tak podobné, jako důvody pro výběr konkrétní linuxové distribuce.
    3.1.2017 18:18 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Snad to není "flame bait". :) BSD mám rád, ale u laptopu obzvláště bych se obával podpory HW. Toto stranou, pro popsaný účel bych řekl, že je to jedno a doporučil bych ten systém, který Vám více vyhovuje (ať už tím, že je to pro Vás jednodušší, nebo tím, že se s ním chcete trochu více naučit).
    3.1.2017 18:47 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    volil bych to, co znas lip a druhy system do virutalu. Takze pohlidat aby ntb umel vt-x/vt-d.
    4.1.2017 12:13 ES
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Osobne jsem z Linuxu presel na OpenBSD. Nejdriv servery, pak desktopy. Ted uz mam Linux jen na specificky ucely v jednoucelovych krabickach desktopy se specifickejka aplikacema. Pro me je jednodusi sprava a minimum duchu v systemu. Chce to ale prestat myslet "linuxove"
    pavlix avatar 4.1.2017 13:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Přestat myslet linuxově, pokud to znamená vidět systém jako hromadu nahraditelných komponent, se mi popravdě úplně moc nechce.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 4.1.2017 13:47 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Pavlix to správně nakousl a já bych se Tě spíše zeptal, jak teď myslíš?
    Jendа avatar 4.1.2017 17:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Nemají systemd a consolekit a policykit a… Prostě je to takový ten průhledný systém o kterém si přečteš v učebnicích unixu z roku 1985. Bohužel ale taky nemají spoustu dalších věcí, jako třeba virtualizaci, RAID5 nebo FS podobný ZFS/btrfs.
    pavlix avatar 4.1.2017 17:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Nemají systemd a consolekit a policykit a…
    Bez toho všeho Linux funguje, a dál? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2017 19:13 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    strlcpy and strlcat

    Memory protection purify

    W^X

    .rodata segment

    Guard pages

    Randomized malloc

    Randomized mmap

    atexit() and stdio protection

    Privilege separation

    Privilege revocation

    Chroot jailing

    New uids

    ProPolice
    4.1.2017 20:55 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Nemají systemd a consolekit a policykit a…
    Bez toho všeho Linux funguje, a dál? :)
    Pre limitné hodnoty "funguje" a "Linux" ;-)

    Tipujem, že máš na mysli "funguje, ak si N vecí prekompiluješ a pri kompilácii vypneš nejaké voľby", alebo "funguje bez GUI" ... a "Linux ako jadro", nie ako "Linux ako kompletná inštalácia nejakej populárnej distribúcie".

    Ak so mnou nesúhlasíš, tak by som bol vďačný za postup ako sa zbaviť consolekit, policykit na niečom, čo používa KDE.
    4.1.2017 20:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD

    Tak zrovna těch není třeba se složitě zbavovat, to už za nás udělal jistý L.P.:

    mike@lion:~> rpm -qa | grep -i consolekit
    mike@lion:~> rpm -qa | grep -i policykit
    mike@lion:~>
    

    A to je, prosím, openSUSE 13.1 (běžná instalace s funkčním KDE4), tj. žádná horká novinka.

    AsciiWolf avatar 11.1.2017 18:28 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Policykit se již nějaký čas jmenuje "polkit". Consolekit je deprecated (nahrazen systemd-logind).
    pavlix avatar 11.1.2017 18:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Co jsem tak pochopil, tak se dá považovat za deprecated jenom na distribucích se systemd.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    AsciiWolf avatar 12.1.2017 17:50 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Původní ConsoleKit se již aktivně nevyvíjí; u systemd-less distribucí je třeba použít jeho neoficiální fork.
    pavlix avatar 12.1.2017 22:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    V tom nevidím zásadní problém. Ale díky za doplnění.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 5.1.2017 00:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    "Linux ako kompletná inštalácia nejakej populárnej distribúcie".
    Distribuce fungují podle toho, na co je dostatečná poptávka, aby se o to chtěl někdo starat. Já osobně jsem nějakou dobu používal systemd na Gentoo, kde je zcela volitelné, až nedávno jsem přecházel zpět na OpenRC. ConsoleKit a Polkit momentálně snad ani nepoužívám, ale možná si je zase zapnu, kdo ví.

    Mě momentálně nevadí si s věcma hrát, ale kdybych přecijen zatoužil po něčem stabilnějším, ani tak nebude OpenBSD momentálně mým favoritem. Není proč, je to jen jedna z možností.
    Ak so mnou nesúhlasíš, tak by som bol vďačný za postup ako sa zbaviť consolekit, policykit na niečom, čo používa KDE.

    Stačí odstranit consolekit, policikit i KDE. Já fakt nevidím jediný důvod, proč používat KDE, když nechci integraci všech těch možných služeb na pozadí. Možná budou i další postupy, ale popravdě mě to moc nezajímá, já radší minimalističtější tooly, co si řeší to svoje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2017 19:16 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Virtualizace už v -current je, softraid funguje dobře. Souhlasím s tím, že největší problém OpenBSD je stávající FS - kéž by portovali Hammer2....
    Vykook avatar 6.1.2017 14:06 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Proto máme FreeBSD které tohle všechno má. Možná má nějaké nedostatky, ale IMHO to je nevíc general-purpose BSD.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    6.1.2017 14:13 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Souhlas, FreeBSD je určitě víc general purpose než OpenBSD. Přesto mi například na laptopech funguje OpenBSD lépe (například suspend a funkční klávesy a také nepochopitelná laxnost vývojářů FreeBSD s podporou Intel grafiky na Broadwellu a výše), ZFS na laptopu oželím také. To naopak ocením na souborovém serveru nebo na pracovní stanici.

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 4.1.2017 13:52 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Odpověď je zcela jednoduchá, pokud chceš proniknout do jiné filozofie, naučit se jí a pochopit jí, tak si jí zvol jako primární. Pokud chceš používat to, čemu už rozumíš a na učení nemáš náladu, pak zvol tuto cestu. Vesměs to není o našich radách, ale o Tvé hlavě.
    4.1.2017 14:00 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Já používám na dvou laptopech (Thinkpad T450s) už pouze OpenBSD. HW je v OpenBSD podporováno lépe než v mnohých Linuxových dsitribucích: suspend funguje bez problémů, wifi a LTE modem také, funkční klávesy jakbysmet. Vše out of the box bez jakéhokoli nastavování.

    OpenBSD má v balíčcích nebo portech k dispozici veškerý software, který používám. A to povětšinou v posledních verzích (používám -current). OpenBSD je defaultně velice bezpečný systém, instalace je nejjednodušší jakou si můžeš představit, už v rámci instalace máš Xka (Xenocara). Z mnoha důvodů bych se k Linuxu nevrátil. Žádný balast ala SystemD...

    Ale tvoje situace může být jiná. Je třeba zvážit i nevýhody: OpenBSD nepodporuje (zatím) žádnou virtualizaci. Já to například řeším Widlema ve VPS. Také souborový systém OpenBSD se nedá srovnávat se ZFS (to má standardně třeba FreeBSD) nebo Btrfs. Také s DRM je problém, takže třeba Netflix nebo HBOGo si nepustíš. Naopak už nejsou v posledních verzích žádné problémy s rychlostí prohlížečů (myšleno oproti Linuxu), videa na Youtube v HTML5 v HD bez problémů (na Flash v OpenBSD samozřejmě zapomeň), Java bez problémů.

    Jestli jsi používal Arch, tak se s OpenBSD sžiješ poměrně rychle.
    6.1.2017 12:56 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Našel sem si na netu, že OpenBSD stojí 60 dolarů.

    Cituji: OpenBSD Price (US$) 60

    Takže rači linux.
    pavlix avatar 6.1.2017 13:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Já jsem si našel na internetu, že Linux stojí $70. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2017 14:17 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Jenže to jsou kanadské dolary, takže je prostě Linux levnější než OpenBSD :-)

    Vykook avatar 6.1.2017 14:13 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Račí Linux? Nečekal jsem, že jsou zrovna raci tak pokročilá stvoření a mají vlastní OS.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    6.1.2017 14:15 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Tak si rači zkus dát trochu práce a na tom samém internetu si najít zdarma instalační soubor OpenBSD...
    9.1.2017 13:11 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Stahovat software zdarma, když ve skutečnosti stojí 60 dolarů, je nelegální.
    9.1.2017 13:30 ES
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Zdarma ke stazeni samozdrejme je a to legalni, ale nic ti nebrani (a vsichi budou radi) pokud tech 60 dolaru, (klidne mene, klidne vice) prispejes primo na vyvoj a ne nejakemu prekupnikovy co stahl a vypalil.
    9.1.2017 13:59 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    OpenBSD je samozřejmě zdarma, legálně, na stránkách OpenBSD. Můžeš si také koupit OpenBSD CD, čímž přispěješ na vývoj systému. Nebo můžeš rovnou dobrovolně přispět na vývoj do OpenBSD Foundation.
    11.1.2017 15:07 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    To asi není pravda. Pokud je příspěvek na nějaký projekt dobrovolný, uvádí se vždy Price Free.

    Jako příklad viz např. Elementary OS Price Free.

    Ale např. Open BSD, Parted Magic a další mají uvedeny ceny. Open BSD stojí 60 dolarů, Parted Magic stojí 9 dolarů, apod.

    pavlix avatar 11.1.2017 15:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Trolling is a art.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.1.2017 16:44 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Hloupemu kazdy hloupy... Jsi opravdu tak omezenej nebo to jen hrajes? OpenBSD samozrejme je ke stazeni oficialne legalne zdarma a zadny prispevek / cenu za nej platit nemusis. Kde jsi prisel k tem 60 dolarum? Vis nesmis kupovat OpenBSD od prekupnika na rohu Vaclavaku....

    pavlix avatar 11.1.2017 17:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Nevěřím tomu, ten člověk podle mě jenom upoutává pozornost.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.1.2017 20:46 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Myslím že to má odtud. Což je samozřejmě prodej CD čka. což je stejné jako openSUSE, nebo jiné distribuce
    11.1.2017 21:57 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Jasne, OpenBSD vydava ke kazde verzi instalacni CD vcetne release songu. Stejne jako u vsech linuxovych distribuci ktere to maji stejne/obdobne je to dobrovolna forma podpory. Stejne jako u vetsiny linuxovych distribuci lze OpenBSD zdarma a legalne stahnout.

    Ty to vis a ted uz snad i neverici Tomas (tedy Michal)...

    11.1.2017 16:45 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Tady si jej muzes zdarma a legalne stahnout: http://ftp.openbsd.org/pub/OpenBSD/6.0/

    4.1.2017 21:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    BSD me laka takovym tim vic Unixovym zamerenim

    Co konkrétně si pod tím představujete?

    xkucf03 avatar 7.1.2017 18:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše GNU GuixSD
    Když chceš zkoušet něco nového, tak GuixSD vypadá hodně zajímavě.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.1.2017 19:15 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GuixSD
    Tazatel ale nepíše, že chce zkoušet něco nového. Ptá se na to, jestli instalovat Arch Linux nebo nějaké BSD...
    12.1.2017 18:17 aleco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GuixSD
    nech si tazatel nainstaluje trebars aj REDHAT ten stoji 60€ cca , ten mu bude vyhovovat keby bol REDHAT v svojej politike rozumnejsi pre bezneho USERA tak je zadarmo a predpokladam ze celllaaaaa komunita FEDORA ktora nie je schopna zakonponovat NVIDIA OVLADAC do svojho tzv:. OS a stale sa bud musi degradovat X , alebo tahat ovladace z nejakeho novehoAU , bublifuku , a tretich stran ... tak pada jasna volba na ARCH , DEBIAN , GENTOO , FREEBSD ... uzivatel chce ZFS preco neviem asi som to prehliadol ... nechcel som sa az tak vyliat prepacte
    12.1.2017 19:05
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GuixSD
    Především repozitáře Fedory jsou proti Debianu skoro prázné jako regály s čerstvým pečivem odpoledne v supermarketech. Je v nich čím dále méně balíků. Prudký pokles pozoruju už od F17.

    K ceně RHEL bych chtěl uvést: Starší verze RHEL-5.11 Price (US$) 80 - 2,500

    Současná verze premium stojí až 18000 USD (samozřejmě záleží na tom, o co jde, nebudu tu kopírovat jejich kompletní ceník).
    12.1.2017 20:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GuixSD
    samozřejmě záleží na tom, o co jde

    Ano, záleží, a to docela dost. Ty částky, které uvádíte, se neplatí za "RHEL", ale za to, že vám RH bude poskytovat support. Částky pak záleží na tom, na kolik instalací a čeho se ten kontrakt vztahuje, a na tom, na jaké služby máte nárok.

    12.1.2017 19:24 blbec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Ja jsem vystridal nekolik distribuci, se vsemi jsem byl spokojen. A to do doby, kdyz mi ty distribuce zacaly rikat, co je pro me nejlepsi. A to v pripade prechodu KDE3 na 4. Az teprv nedavno je ta 4 stabilni (ale perfektni to taky neni). A ted prechod na KDE5. Proste hnus. Nechapu jak to mohou lidem davat na desktopy, kdyz to proste neni odladene. Ano, nepada to - pokud s tim clovek nedela a na nic nesaha. Ale kdyz to ma jet vice dnu v kuse, dela se neustale se soubory a okny, tak je to katastrofa. Za par hodin to sezere celou VRAM, atd. Z dister jako Gentoo jsem uz vyrostl a pocitac mam opravdu na praci a nechci nic resit. Chci od toho maximalni stabilitu. Ne, ze to zapnu a ono to nenabehne nebo ze nepujde nainstalovat nejaky balik, protoze to nekdo zpackal.

    Mam Debian Stable a je to pro me dokonala volba. Uz nechci nikde nic jineho. Kupodivu to co ma byt stabilni, je opravdu stabilni. Tam kde je treba posledni verzi, je posledni verze. Chodi to jak hodinky.
    Dalibor Smolík avatar 13.1.2017 11:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux nebo BSD
    Ano, psal jsem to už výše, Debian stable mi naprosto vyhovuje.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.