Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).
Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.
Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Řešení dotazu:
Nejako nechápem. Má byť táto téma len nejaký sofistikovaný humor?
youtube-dl -F https://www.youtube.com/watch?v=0vrdgDdPApQ format code extension resolution note 313 webm 3840x2156 2160p 18133k , vp9, 24fps, video only, 473.76MiB ... $ youtube-dl -f 313 https://www.youtube.com/watch?v=0vrdgDdPApQ [youtube] 0vrdgDdPApQ: Downloading webpage [youtube] 0vrdgDdPApQ: Downloading video info webpage [download] Destination: ULTIMATE 4K ULTRA HD OLED SAMPLER VideoTest Demo, Stock Video Footage-0vrdgDdPApQ.webm [download] 100% of 473.76MiB in 00:43 ffmpeg -threads 1 -i ULTIMATE\ 4K\ ULTRA\ HD\ OLED\ SAMPLER\ VideoTest\ Demo\,\ Stock\ Video\ Footage-0vrdgDdPApQ.webm -f null - ... frame= 6449 fps= 17 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:04:28.97 bitrate=N/A speed=0.726x ...
Ale pre výkonnejšie, ktoré potrebujú viac kremíka ako tie menej výkonnejšie za uvádza vyššie podporované rozlíšenie. To mi dáva zmysel, žiaden.Vy tam v té Bratislavě musíte mít horko! Nejnáročnější kodeky (HEVC, VP9) jsou v HW podporovány i ve vysokých rozlišeních, protože právě v těchto kodecích se předpokládá distribuce obsahu ve velmi vysokých rozlišeních. Například toto video mi v 8K rozlišení YT poskytuje ve VP9. https://www.youtube.com/watch?v=WjoplqS1u18
$ ffmpeg -i 'ULTIMATE 4K'*'.webm' -c:a copy -c:v mpeg2video 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg ... $ ffmpeg -threads 1 -i 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg -f null - ... Input #0, mpeg, from '0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg': Duration: 00:04:28.98, start: 0.541711, bitrate: 9072 kb/s Stream #0:0[0x1e0]: Video: mpeg2video (Main), yuv420p(tv, progressive), 3840x2156 [SAR 1:1 DAR 960:539], 23.98 fps, 23.98 tbr, 90k tbn, 47.95 tbc ... frame= 6449 fps=118 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:04:28.97 bitrate=N/A speed=4.91xProste, skonvertoval som tú 4K ukážku na bežný MPEG2 stream, a prehrávalo mi to 4K MPEG2 rýchlosťou 5x. Toľko ku obmedzenému priestoru na čipe.
ffmpeg -hwaccel vaapi -threads 1 -i 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg -f null -
Výsledek na i5-7300HQ s HD 630
S VAAPI: frame= 678 fps= 77 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:28.27 bitrate=N/A speed= 3.2x
Bez VAAPI: frame= 550 fps=194 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:22.93 bitrate=N/A speed=8.11x
Podívej se na ten screenshot z DXVACheckeru, co tazatel poslal, uznej, že ta tabulka nekecá a přestaň trollovat.
S VAAPI : frame= 603 fps= 46 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:25.15 bitrate=N/A speed=1.93x Bez VAAPI: frame= 2415 fps=133 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:01:40.72 bitrate=N/A speed=5.55xAtom x5-Z8350
S VAAPI : frame= 438 fps= 25 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:18.26 bitrate=N/A speed=1.03x Bez VAAPI: frame= 188 fps= 41 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:07.84 bitrate=N/A speed=1.71xi3-7100T
S VAAPI : frame= 649 fps= 56 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:27.06 bitrate=N/A speed=2.32x Bez VAAPI: frame= 2886 fps=205 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:02:00.37 bitrate=N/A speed=8.55x
313 webm 3840x2160 2160p 18852k , vp9, 30fps, video only, 628.46MiB 315 webm 3840x2160 2160p60 26568k , vp9, 60fps, video only, 956.39MiB 337 webm 3840x2160 2160p60 HDR 30646k , vp9.2, 60fps, video only, 1.05GiB
Stats for nerds
(poslední položka), zobrazí se okno, kde ze řádku Codec
zjistíš, v jakém formátu ti YT naservíroval dané video. Pro Firefox existuje rozšíření h264ify
, který přinutí YT poskytovat videa ve formátu H264, což může na pomoci na starších a slabších strojích. Nemyslím si, že by ale tohle byl tvůj případ.
Co používáš za prohlížeč a přehrávač? Tuším, že třeba ve VLC se musí HW akcelerace ručně povolit.
Ad Linux. HW akcelerace přímo ve webovém prohlížeči experimentálně funguje v posledním Firefoxu, pokud běží pod Waylandem. Pokud bys videa přehrával externím přehrávačem, např. mpv
podporuje HW akceleraci velmi dobře.
Je naka sance pod nakou linuxovou distribuci docilit efektu prehravky datove narocnych 4k videi z youtubu ?V prohlížeči spíš ne. Chrome umí pod Linuxem hardwarovou akceleraci jen experimentálně a nemám pocit, že by to k něčemu bylo (YMMV). Ve Firefoxu jsem to nezkoušel, ale čekal bych, že to bude podobné. Ve VLC mám při přehrávání 1080p videa CPU zatížené cca mezi 5 až 10 % (oproti cca 20 % při přehrávání 480p videa v prohlížeči), ale že by to bylo lepší než na Windows si nemyslím. Mám taky integrovaný GPU od Intelu a v multiplatformních nativních hrách mám cca polovinu FPS oproti Windows (stejný hardware, stejná konfigurace).
glxinfo
mi píše direct rendering: Yes
, takže víc tu z toho asi prostě nevyždímám. Proč, to netuším.
Tiskni Sdílej: