abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.5. 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 268 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 11:05
    Rozcestník

    Dotaz: Statická inicializace pole struktur v C++

    10.2.2023 09:53 pou | skóre: 18
    Statická inicializace pole struktur v C++
    Přečteno: 768×
    Dobrý den,

    Dejme tomu že mám tuto třídu v C++

    class TEST{
    
    public:
      TEST();
       typedef struct {
            int a;
       }ITEM;
    
    const ITEM items[];
    
    };
    
    Nyní bych chtěl v konstruktoru třídy TEST() naplnit pole items. Plánuji potom zdědit tuto třídu (TEST) a každý potomek si vytvoří svoje pole items.

    Jak na to? Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).

    Jediná pro mě zatím funkční varianta je mít takovýto konstruktor:
    TEST(){
        ITEM asfafafsfff[]={
            {4},{5}
        };
        itms=asfafafsfff;
    }
    
    Ale vůbec se mi to nelíbí. Navíc items nemůže být const a busí být definován jako ITEM * items.

    Odpovědi

    10.2.2023 09:57 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Domaci ukol?
    10.2.2023 21:53 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Ne, ale díky za odpověď
    10.2.2023 16:07 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++

    To je jakýsi podivný mix C++ (class), C (typedef struct) a kdoví, možná i Javy (items[]), ale nejspíš to má být „nekonečné“ pole na konci C99 struktury, které ovšem není ani vzdáleně kompatibilní s C++ (bez přetěžování new a delete), protože samo od sebe není jasné, jak tam mají fungovat konstruktory a destruktory…

    Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).

    V jakém slova smyslu to není možné? To ten embedded systém nemá alokátor paměti? std::array bude fungovat bez dynamické alokace, přesně k takovému použití je určené…

    Kdo / co určuje velikost pole items? Je k tomu přetížený operátor new a delete? Jak vypadá?

    Ten každý potomek má být ve skutečnosti každá podtřída nebo každá instance? Nebylo by v prvním případě lepší mít to pole statické? (Ať tak nebo tak, asi by mělo být protected a/nebo const.)

    #include <array>
    #include <cstdint>
    #include <utility>
    
    namespace {
    
    template <std::size_t Size>
    struct Test1 {
      struct Item {
        int a;
      };
    
      template <typename... ALike>
      Test1(ALike&&... as) : items_{{.a = std::forward<ALike>(as)}...} {
        static_assert(sizeof...(as) <= Size);
      }
    
     protected:
      const Item items_[Size];
    };
    
    template <std::size_t Size>
    struct Test2 {
      struct Item {
        int a;
      };
    
      template <typename... ALike>
      Test2(ALike&&... as) : items_{Item{.a = std::forward<ALike>(as)}...} {
        static_assert(sizeof...(as) <= Size);
      }
    
     protected:
      const std::array<Item, Size> items_;
    };
    
    }  // namespace
    
    int main() {
      Test1<6> t{1, 2, 3, 4, 5};
      Test2<5>{1, 2, 3, 4};
    }
    
    10.2.2023 22:02 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Dobrý den, díky za odpověď.

    Máte pravdu std::array použít můžu - kompilátor to zkompiluje.

    Asi jsem to použil nešťastně (mix C/C++) - proto se rád nechám poučit.

    Nejlépe asi napsat čeho chci dosáhnout:

    Snažím se vytvořit třídu, která na displej vykresluje menu. Položky v menu budou právě v tom seznamu - tedy každá podtřída bude mít svůj set položek. Instance dané podtřídy již seznam měnit nebude (může tedy být konstantní).

    No a celá moje snaha je, aby to bylo přehledně napsané (tedy v konstruktoru jednodušše naplním toto pole) a nejlépe konstantní tak aby se vše uložilo do paměti programu a ne do RAM paměti (položky totiž budou obsahovat text ale i obrázky-ikony).

    Díky
    15.2.2023 14:01 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    To nejde, protoze vnorene pole ve strukturalnim typu musi mit v C++ znamou velikost v dobe prekladu. Musite zadat velikost nebo pouzit ukazatel a pole mit jinde.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.