Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.
HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.
BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.
Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.
Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.
LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).
Bit offset ... 76 80 84 88 92 96 100 104 108 ...
Char boundaries | |-----1-----|-----2-----|-----3-----|-----4-----| |
Bits in byte order 0010 1010 0001 0111 0001 0011 0000 0011 0000 0010
Bits in bit field order 0101 0100 1110 1000 1100 1000 1100 0000 0100 0000
Char bits in byte order 0111 0010 0011 0001 0011 0001 0010 0000
Hex vals of char bits 7 2 3 1 3 1 2 0
Char val of char bits 'r' '1' '1' ' '
a makro, které to načtení provede : (taky jen odhaduju, co to vlastně dělá - nějaké bitové posuny, masky ale jen hádám )
#define read_bits(data,start,size) \
((*((uint64_t*) &(data)[(start) / 8]) >> ((start) & 7)) & (((uint64_t)1 << (size)) - 1))
Osvětlil by mi někdo, co to makro jako dělá ? Tedy tápu, proč je tam uint64_t a hvězdička u toho na začátku, možná je to vymezení typu, se kterým se bude to šibování provádět, ale jako jsem z toho mimo
Děkuji za výklad....
Řešení dotazu:
Ty explicitně napsané bitové operace vypadají složitější, než je nutné.
C i C++ mají bitfield (struct
s dvojtečkami). Tím by se možná dalo něco zjednodušit. (Ne pokud tam je nějaká hodně netriviální transformace nebo komprese, nicméně pokud jde o extrakci / ukládání některých specifických bitů ve dlouhém řetězci bitů, tam bitfield opravdu hustě pomáhá.)
Co se Pythonu týká, asi bych tu funkci pro manipulaci s bity sesmolil v C nebo C++ a pak zpřístupnil přes SWIG v Pythonu.
def read_bits(data, start, size):
return ((int.from_bytes(data[start // 8:], 'big') >> (start % 8)) & ((1 << size) - 1))
Rather than describe everything in terms of byte offsets, I'm going to define the layout as a series of variable-length bit fields. This is a critical part of the item format, because the position of many of the fields can change depending on what comes before it. If I say a certain value is a 3-bit field starting at bit position 150, for example, this translates to bits 6 and 7 of the byte 18 and bit 0 of byte 19 in the data structure. You can read an arbitrary bit field programatically using the following code (in C): #define read_bits(start,size) \ ((*((unsigned long *) &data[(start) / 8]) >> ((start) & 7)) & ((1 << (size)) - 1))
17 18 19 ........|......xx|x.......|... ->(start) & 7 -- zjistim offset 8 & 7 = 0, 9 & 7 = 1 .. 150 & 7 = 6
........|......xx|x.......|... -> 67|0(&data[(start) / 8]) >> ((start) & 7) -- posunu se na zacatek
........|......xx|x.......|... ->67|0((1 << (size)) - 1) -- pripravim si "masku" 1 << 3 = 8 - 1 = 7 0x00000111 - chci tri bity
........|......xx|x.......|... ->67|0((&data[(start) / 8]) >> ((start) & 7)) & ((1 << (size)) - 1)) -- Vyctu tri bity. Pytnon cte data po celych bytech a musel by si vyresit to "prekrivani" se hodnot..
Tiskni Sdílej: