abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 517 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    4.6.2002 09:54 frank
    Rozbalit Rozbalit vše obsah za penize
    Zdravim, na ABC chodi vice lidi diky novemu designu (je o nekolik trid lepsi nez ten stary), databaze hw se mimoradne rozrusta, casto vychazeji zajimave clanky nebo tutorialy - to jsou informace, ktere potrebujeme velmi casto.

    Desim se zpoplatneni obsahu databaze - databazi vytvorili prevazne dobrovolnici, ted by si ji meli zaplatit?

    Obchodni model se mel pripravit v zarodku projektu, ne ted lepit diry kde se da resp. prenaset riziko na ctenare. To neni fer.

    Nicmene asi lepsi placena databaze, nez zadna (resp. v pripade krachu ABC se asi v Cechach uz podobneho projektu jen tak nedockame).

    Moc se mi placeni nelibi, ale v zajmu zachrany projektu jsem ochoten platit jednou za rok za nejakou offline downloadable verzi cca 300-500 Kc.

    Tohle je ale podle meho nazoru problem i vsech dalsich webu o linuxu, ktere v Cechach jsou (a ze je jich az moc mi prijde, nebylo by mozne se nejak sloucit nebo tak neco?), a nerad bych v budoucnu platil za vsechny uhrnem velke sumy. To bych az na vyjimky tyto weby ozelel.

    4.6.2002 11:13 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše obsah za penize
    ahoj,

    jak jsem psal, obsah bude vzdy dostupny zdarma. I prave proto, ze jej vytvarite vy sami. Spise se ptam po sluzbach navic, za ktere byste byli ochotni platit.

    Ad obchodni model: kdyz porovnam prijmy z reklamy jednoho vetsiho serveru, tak pri zachovani pomeru by prijem z reklam mel byt vice nez dostatecny. Bohuzel zde prima umera neplati.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.6.2002 11:52 Zaty
    Rozbalit Rozbalit vše obsah za penize
    Jojo, taky bych si klidne zaplatil za to kdyby byl k dispozici mirror zabaleny .tar.gz. Adekvatni cena by byla pro me asi tak 100-150 za pulrocni archiv clanku.
    5.6.2002 21:33 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše obsah za penize
    Cenu 150-200 za půl roku a jeden archiv .tar.bz2 bych viděl jako optimální
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    4.6.2002 10:02 BlueBear
    Rozbalit Rozbalit vše Přidávat výhody postupně?
    Což zavést status platícího uživatele prozatím třeba jen bez reklamy (a například s malým děkovným bannerem :) a postupně k němu přidávat různá zvýhodnění?

    Řekl bych, že uživatelé ABCLinuxu ho mají docela rádi, takže budou ochotní zaplatit prostě proto, aby ho podporovali. Výhody platícího uživatele by byly spíš taková třešnička na dortu.

    Pokud jde o cenu, stačilo by 50,- Kč měsíčně na hlavu?

    4.6.2002 11:17 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Přidávat výhody postupně?
    Ahoj,

    mel jsem v planu behem prazdnin zavest neco jako klub AbcLinuxu s mnoha vyhodami. Clenstvi melo byt zdarma. No, mozna by se tento plan trochu pozmenit a prevest jej na placeny. Nad tim se budu muset zamyslet.

    Bohate. To by stacilo 100 uzivatelu a mohl bych vypnout reklamy vsem .. Preso bych byl radeji, kdyby uzivatele meli vse zdarma a platili by sledovanim inzerce.

    A diky za podporu

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.6.2002 11:54 Krišpín
    Rozbalit Rozbalit vše Klub ABCLinuxu
    Myslim, ze klub ABCLinuxu by byl dobra vec... myslim, ze nejen ja bych byl ochoten zaplatit nejaky primereny poplatek mesicne/rocne. Ale je potreba se zamyslet nad tim, co bude klub nabizet... nikdo nezaplati jen za to, ze bude moci dostavat novinky se serveru ap...

    ..je to muj nazor.

    4.6.2002 12:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Klub ABCLinuxu
    co takoveto vyhody:
    • zadne bannery
    • 1x rocne tgz mirror celeho serveru
    • slevy u partneru
    • vase napady

    otazka zni: kolik rocne je primereny poplatek?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.6.2002 12:42 Daniel Mladek
    Rozbalit Rozbalit vše Klub ABCLinuxu
    Nebudete mi to verit, ale na tento server jsem prisel poprve tak pred 2ma dni. Jeste jsem vse nestacil zkouknout a uz se tu resi financni otazka. JEstli muzu za ty 2 dny rict, tak komplet cely server se mi libi...ale je to zatim povrchni hodnoceni. Design? V mozille super, v linksu je mi to fuk. Zrovna tak mi jsou uz fuk reklamy (jsou vsude). Zalozit klub ale nevidim jako spatnou myslenku. (Paegas club, Nokia.... to jim dost funguje). Slevy u partneru OK. Nemam zadny extra napad. Jen si myslim ze tgz jednou za rok bude dost velky:-/
    4.6.2002 12:46 Václav Kořánek
    Rozbalit Rozbalit vše Klub ABCLinuxu
    Osobně bych viděl poplatek, tak aby nikoho netrápil okolo 300,- / ročně. To je snad částka, kterou každý oželí. :-)

    Ročně pro to aby režie a poplatky spojené s posláním nebyly vyšší než výnos. :-)

    A mezi výhody bych přidal zaslání CD s mirrorem. Navrh: Zaslat CD (na dobírku) s aktuálním mirrorem a aktivačním nečím (pro předplacený přístup). A pak mít takto předplaceno na rok.

    Jinak já bych byl ochoten zaplatit i víc, kdybych získal garantovanou podporu s parametry:

    - do 24 hodin (do druhého dne)

    - komunikace pomocí: e-mail, news, (IRC)

    (Podpora Kč/hod. mi nevyhovuje. Kč/rok ano i třeba s nějakým maximálním počtem dotazů. Nicméně nejvíc dotazů má člověk na začátku a když instaluje něco jiného.)

    Tato nabídka platí obecně a budu rád když na ni bude někdo reagovat (obchod@scorpionis.cz).

    CIJOML avatar 4.6.2002 13:48 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Klub ABCLinuxu
    Muj nazor jako redaktora je, ze 50 Kc na osobu a mesic by bylo idealni. potom bychom dotycnym vypnuli reklamy, dostavali by mesicni sumar nove pridaneho zeleza ve forme tar.bz2 a clenstvi v klubu se slevami, ktere bychom doufame ziskali. potom bychom cely vydelek z reklam mohli dat na psani clanku....co vy na to?
    Dobry den, Souhlasim, mozne by ale bylo tez zpoplatnit verze clanku pro tisk.
    4.6.2002 14:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Klub ABCLinuxu
    podpora by byla hezka vec, lec kdo by ji delal? nejsem si jist, zda by nekoho uzivila na fulltime uvazek.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    theo avatar 4.6.2002 14:29 theo | skóre: 15 | Rožnov ... hádej který?
    Rozbalit Rozbalit vše Všehochuť
    300,- ročně mi přijde celkem rozumé. Jelikož mám tenhle server rád, jsem ochotný za to ty prachy dát (prostě se třikrát neožeru - jenže já stejně nepiju :-).

    Napadá mě ještě jiná věc a docela to tady chybí - co takhle Email/SMS notifikace? Ať už na nové články, nebo shrnutí z ostatních serverů a podobně. Dá se to pochopitelně rošířit - placená a neplacená verze.

    Dál by mě zajímalo, jakým způsobem to chcete platit? Složenkou? :-D Jak to tak vypadá, budu si muset založit účet u IlikeQ, ale připadně mi to poněkud "donucovací". Rozhodně mě tedy zajímá jak se bude platit.

    BTW proč na ABC nefunguje třeba také news server?

    Sine ira et studio
    5.6.2002 07:05 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Všehochuť
    notifikace - to by asi slo naprogramovat.

    placeni - holt tady bych musel vyresit ucetnictvi. ja se v danich vubec nevyznam :-) Asi bych jeste zvladl, aby mi na ucet u eBanky chodily platby, ale resit jeste ILikeQ se mi nechce. Pri vetsim objemu bych uz asi musel vedeni ucetnictvi prenechat profesionalum. Obecne uvazuji o zalozeni nejake pravnicke osoby, at se mi neplete AbcLinuxu s druhym podnikanim. Neni nahodou mezi ctenari nejaky pravnik, ktery by mi poradil s vyberem?

    news - zatim nebyla potreba. V planu je udelat email gateway do diskusi. Takze pak by prihlasenym chodily dotazy z webu do jejich emailove schranky a jejich odpovedi by se zobrazovaly i na webu.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.6.2002 14:38 Jaroslav Lukeš
    Rozbalit Rozbalit vše A co takhle více reklamy?
    A co takhle více reklamy? Když si vezmu jakoukoliv website která je živená z reklam, tak tam mají zhruba 3-6 reklamních oken (iframe nebo vrstvy), tady jen jedna nudle. Nebo prodat (podstatně zvětšený) prostor reklamní agentuře?

    Taky záleží asi dost na tom, čím a jak brouzdáte. Pokud to děláte jako většinou já (tedy bez obrázků a pod), tak tím serveru nepomůžete. Dala by se ale upravit nějaká malá proxy )to zadavatelé reklamy nemusí vědět), která stáhne jeden paket obrázku z definovaných domén a na další se vyqákne. Tím se vlk (uživatel s tenkou linkou) "nažere" a koza (peníze za reklamu) zůstane celá.

    4.6.2002 14:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše A co takhle více reklamy?
    vice reklamy? me se nedari prodat ani to malo, co tu je a kdyz, tak za velmi nizke ceny. mrkni se na cenik reklamy (levy sloupec, sekce O serveru, odkaz reklama) a uvidis moznosti, ktere by byly. Jenze neni zajem ze strany inzerentu.

    agenturam jsem se to snazil prodat, ale neuspesne.

    a ruzne filtry reklamy povazuji za svinstvo. kdyz chcete pouzivat sluzby serveru, tak za ne platite zobrazenim reklamy. kdyz pouzijete takovy filtr, je to svym zpusobem kradez, pripadne necestne jednani.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.6.2002 16:53 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Nápad
    Dobrý den.
     Dám tři stovky ročně za zachování stávajícího stavu. Dalších stopade až dvěstě za CD s obsahem jednou ročně.
     Pokud mohu přispět s nápadem, tak si myslím, že by měl být zaveden ceník otázek, od jednoduchých, přes blbé až po těžké. Pokud by tazatel za otázku zaplatil, pak by se dostala do hlavní odpovědny a byla by pokud možno zodpovězena profesionálně nebo alespoň tak, jak je zodpovězena nyní. Pokud by nezaplatil, pak by šla do sekce neplacené podpory, ve které by byla zodpovězena dobrovolníkem, pokud by se nějaký dobrovolník našel. Odpovědi by samozřejmě viděli všichni.
    4.6.2002 18:56 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Placení
    Osobně bych asi 100 až 300 Kč za offline verzi dal, tak jednou za rok až půl roku. Platit za to, že mi ubyde jeden reklamní proužek na obrazovce, by se mi asi nechtělo.
    4.6.2002 19:05 ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Co jine servery
    Myslim si a nevim jestli to uz bylo vyzkouseno, ale co takhle umistit stranky abclinuxu na nejaky akademicky server. Jestli mne pamet neklame tak na masarykove univerzite v Brne maji k linuxu vrely vztah a bezi tam i stranky linux.cz, a v Praze na CVUT je to podobne. Tim by naklady defakto padly na nulu, ale nemuzu mluvit za vysoke skoly. Jinak si myslim, ze uspesne komercni organizace v oblasti internetu, ktere maji svuj system postaveny na open source sofveru, by se teto komunite mnely revanzovat, treba takovym zpusobem, ze vytvori prostor treba pro takove projekty jako je abclinux. Jinak jsem proti tomu, aby bylo cokoli placene (kdyz pominu fakt, ze jsem na civilce a sotva s penezma vychazim). To proto, ze kdyz neco na internetu hledam, tak to hci najit pokud mozno rychle a kdyz narazim na stranku kde bych musel nejdriv neco zaplatit, tak nez delat cachry s ucty nebo postou tak to radi najdu nekde jinde.
    5.6.2002 07:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Co jine servery
    ahoj, akadamicka sit je vyloucena. tam mohou byt ciste nekomercni aktivity. nejsem si jist, zda bych pak mohl platit autory apod.

    levnejsi hosting u komercnich internetovych organizaci - dava nekdo nabidku? :-) zatim platim 2100Kc mesicne za 8 GB prenosu a 100 MB dat. Kdybych zainvestoval do noveho pocitace, tak odhaduju, ze server hosting by me stal o par stovek vice a limit by byl nejmene dvakrat vyssi.

    jak uz jsem vicekrat rikal, pristup na AbcLinuxu zustane zdarma a nebude nutne se prihlasovat pro prohlizeni.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.6.2002 09:39 Jakub Chalupnik | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Co jine servery
    No, ja platim mesicne 6EUR za priblizne stejnej hosting (75MB, 7.5GB, 50 schranek, 2 domeny v cene) - akorat je to v nemecku, takze by se muselo zkusit, jak maji tlusty draty do Cech :-) Da se to stahnout i na 4EUR, pokud souhlasite s reklamama.

    Za 49EUR se da poridit exklusivni server s 35GB prostoru a 50GB transfer.

    Takze tak :-)

    4.6.2002 19:07 pv
    Rozbalit Rozbalit vše sjednocena platba
    zatim zadny cesky linux server nenabizi tak kvalitni obsah, abych za nej byl ochoten platit.

    kdyz uz, tak nejhutnejsi informace mam z roota nebo linuxzone, ale ani tem bych za ne nebyl ochoten platit

    jediny k cemu bych byl svolnej by bylo, kdyby se vsechny predni cz linux servery dohodly a nabidly mi neco spolecne za jednu platbu, rekneme 100Kc mesicne a nasledne si to nejak prerozdelily, ovsem predstava ze se budu porad nekde prihlasovat je mi taky odporna

    CIJOML avatar 4.6.2002 20:29 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše sjednocena platba
    Prihlasovat se stale nebudete. Paklize mate povolena cookies, tak paklize jste zaregistrovany uzivatel a jednou jste heslo ulozil, na disku se vam nachazi cookie, ktera se pouzije pri jakemkoliv pristupu na tuto stranku a tak jste rovnou prihlaseny bez prace. Bohuzel zatim nelze tahle moznost vypnout, coz Leosovi vytykam uz delsi dobu.
    5.6.2002 07:12 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše sjednocena platba
    :-) az budu delat reorganizaci profilu, pridam delku platnosti cookie, spokojen? :-)

    podle ankety to vypada, ze dost lidi ma zakazane cookie a po serveru se pohybuje pomoci URL rewrite. Skoda. Mam s tim problemy a chtel jsem to zrusit. Budu muset najit jine reseni.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.6.2002 20:20 Josef Vršanský
    Rozbalit Rozbalit vše Platba za obsah
    Linux používám občas,ale jsem s ním velmi spokojen.Na tento server jsem naložil náhodou a velmi se mi zalíbil jeho obsah i jeho vzhled reklama mi tu nevadí.Placení za obsah částka 300 kč za rok se mi zdá přiměřená.Byl bych ji ochoten platit jde jen o to aby kvalita byla zachována a neklesala.
    CIJOML avatar 4.6.2002 20:32 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Platba za obsah
    Paklize bude zavedeno placeni, kvalita tohoto webu se zvedne. Mesicne mi Leos odmitne tak 2 clanky z duvodu ne, ze by to byl spatny napad, ale proto, ze z reklamy to nezaplati. Bylo by vice clanku a kvalita by take sla rapidne vzhuru.
    4.6.2002 21:04 hal
    Rozbalit Rozbalit vše a co email pro cleny klubu?
    Byl bych ochotnej zaplatit tak 300 rocne.Pro cleny klubu by byla vpoho treba emailova adresa *@abclinuxu.cz A archiv celeho sjatu by se taky hodil.
    4.6.2002 22:12 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše a co email pro cleny klubu?
    Nejsem si jist, že 300 ročně je dost pro provoz emailové schránky. Buďto by byla úplně miniaturní nebo těch 300 nemusí stačit. Pokud by byl větší provoz mailů, tak by se opět musela zvýšit konektivita a je jen na přesném výpočtu, zda ty tři stovky nezmizí v tomhle navýšení, takže potom by nic neřešily.
    4.6.2002 22:13 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše a co email pro cleny klubu?
    Jinak proti mejlu nic nemám.
    5.6.2002 07:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše a co email pro cleny klubu?
    emailova adresa - zajimavy napad. ale free emailu je tu uz dost a kdyz na lupe ctu, jake mivaji problemy, tak se mi do toho nechce. a pak je tu zase problem s prenosy. staci, aby se jeden clovek prihlasil z ni do linux@linux.cz a 1 GB mesicne je pryc :-))
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.6.2002 00:08 Petr Duchon
    Rozbalit Rozbalit vše placeni
    Jsem pro oblecky s tucnakem, popr. jinym Linux-OSS orientovanym designem. + priplatek.

    - Tricko s adresarovou strukturou linuxu vzadu a vystup z kompilace jadra vpredu... - 300 kc

    - Mikina s Tuxem/BSD dablikem - 600 Kc

    - Slusive spodni pradelko pro pritelkyni s malymi tucnacky... - 800

    - Samolepky s Tuxem a 30-100 kc...

    Bude to taky prispevek komunite. Navzajem se lepe pozname. I ti nejstereotypnejsi windowsari a klikosi se zacnou ptat: Co to ten linux vlastne je? Pubertaci prestanou delat frajery a zacnou se ucit linux, protoze pochopi, ze jedine C0mmand L1n3 hardc0re je to prave!! Zacnou se ptat svych otcu: Tati? a proc na svem pocitaci nemas nainstalovan legalni OS Linux?

    5.6.2002 07:18 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše placeni
    obleceni si muzete koupit i na rootovi. mozna to tricko by jeste slo, ale ja nemam zivnostak na nakup/prodej. vpredu na prsou logo AbcLinuxu, vzadu ta adresarova struktura. Nemuselo by to byt spatne, pokud by byl zajem. Dik za tip.

    Otazkou ale je, jake jsou vyrobni naklady. Ve firme jsme si nechali delat bavlnene dresy (tricka) a jedno prislo na 500 ..

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Petr Krčmář avatar 5.6.2002 07:36 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše placeni
    Ahoj,
    taky bych to videl spis na neco podobneho. Takze ne klub a tak, ale treba to CD za 300 Kc, ze ktereho by pak cast sla jako prispevek na provoz. Podobne to funguje s prodejem nejakeho BSD (aspon co jsem slysel). Ja myslim, ze by si to vetsina z nas koupila.

    Ty jo....co takhle to dat klukum z linux-cd, aby to prodavali a cast penez ti sla Leosi (je to sice polo-komercni projekt, ale treba by se do toho pustili).

    Tod napad ode mne.

    Peter

    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    6.6.2002 17:52 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše placeni
    huraaaaa, tricka s linuxem, nalepky, odznacky. Ja jsem absolutne pro.

    Abych pravdu rekl, nelibi se mi myslenka, ze bych mel byt ochuzen o neco z ABCLinuxu jen proto, ze na to nemam. Pochopil jsem, ze obsah by zustal zachovan zdarma tak, jak je, ale ja bych stejne urcite chtel i ty dalsi veci, pripadne clenstvi, a nektere castky, ktere tu padly bych opravdu neunesl.

    Myslim si, ze pokud ma tento server navstevnost 1000 denne, jiste se zde najde plno lidi, kteri by si radi koupili nejake to tricko nebo nalepku a pokud byste zaridili nejake zavazne objednani predem a pote se domluvili treba se zminenymy kluky z linux-cd, kteri na to maji zivnostnak...

    ... to je podle me spravna free linux cesta

    5.6.2002 13:50 Jiri Bajer | skóre: 34 | blog: Sarimuv koutek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše placeni
    Podle me je triko s Linuxovym motivem za 300 opravdu skousnutelne a pokud by se vyrobni naklady stahly (napriklad vetsi objednavkou - to by asi vyzadovalo od ctenaru objednavat trika predem a zavazne), mohlo by to pomoct. Urcite bych nepodcenoval samolepky s tucnakem. Kdo by si nechtel na svuj milovany Linuxovy stroj (hlavne kdyz jede ve firme, kde na nej kouka X lidi a netusi, ze vevnitr muze bejt neco jinyho nez wokna) nalepit neco jako Powered by linux - a pokud mozno pekne velkym pismem. Kamos takhle ukoristil na Invexu tucnaka od IBM (velkyho cca 20x25 cm) a mam ho doma v obyvaku. Navstevam se docela libi. ;-) Akorat uvazuju o novy case a je mi lito o nalepku prijit. (po odlepeni urcite pujde do haje B-( ) Plysaci jsou hnusni, takze ty bych po zkusenostech z lonskeho Installfestu nedoporucoval. Docela fajn je taky malej odznacek (na Linux expu ho SuSe prodavali za 30,-). Pokud jde o PDA verzi, necekam, ze jsou Palmici a spol. v nasich koncinach tak rozsireni (i kdyz uz jsem jim taky propadl) a navic z offline verze se snadno pomoci ISiloX nebo neceho podobneho offline verze vyrobi.(ale vysledek bude asi drobet vetsi, takze si podle me lidi rozmysli do Palma cpat cca 0.5M neceho, co maji po ruce na netu). To spis opravdu to CD s kompletnim obsahem. Reklamy mi osobne nevadi (ve stavajicim mnozstvi), na podporu serveru bych byl coby normalni ctenar ochoten dat cca 300,- rocne, aniz bych si myslel, ze na tom nejak tratim. Spise bych videl sanci na pomoc serveru v kvalitnich prispevcich a clancich. Pokud kvalita poroste, budou lidi ochotnejsi serveru pomahat.

    PS: Jak se tu pred casem nekdo snazil abc mirrorovat - nema nahodou moznost nejak pomoct s hostingem?

    JB

    5.6.2002 01:07 Petr Slansky | skóre: 30 | blog: slansky
    Rozbalit Rozbalit vše Linux hardware shop
    A co vyuzit vasich znalosti hardwaru a Linuxu. Vydelavat by se dalo na prodeji hardwaru, ktery zarucene funguje pod Linuxem. Take by se dalo vydalavat na clancich a recenzich hardwaru (platila by firma, recenze na objednavku). Pripadne certifikace hardwaru pro Linux, snad i podpora... Neni to snadna cesta, ze?

    Mobil server taky zacal prodavat hardware... :-)

    5.6.2002 07:27 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Linux hardware shop
    tady je problem, ze
    1. nerozumim hardwaru :-)))
    2. delam to ve svem volnem case

    Sanci by bylo, kdyby nejaky existujici e-shop mel zajem o spolupraci. Pak by se daly delat hezka kouzla. Treba v sekci graficke karty rovnou ramecek s cenikem aktualnich grafickych karet na sklade apod.

    Pri premene na pravnickou osobu by sla urcite udelat nejaka smlouva a nabrat partnery.

    Podpora - kdyby byly dostatecne prijmy, aby uzivily nekoho aspon na castecny uvazek, daly by se delat skvele veci. A asi by to docela prospelo linuxu. Mas problem? Neco nejede? Zeptej se v diskusnim foru nebo si tam zaplat podporu ..

    Urcite by sla udelat nejaka sit z lidi ochotnych pomoci a treba prijet k zakaznikovi mu to nastavit. Meli byste zajem stat se takovou technickou podporou?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.6.2002 11:32 Jiri Kratochvil | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Linux hardware shop
    Ja bych byl pro-clovek si rad privydela a kdyz Tim jeste pomuze dobry veci ... ;)
    5.6.2002 05:50 charon
    Rozbalit Rozbalit vše Co za penize?
    Tezka otazka. ABC podle meho nazoru poskytuje skoro vsechno co mne momentalne napada a uz ted je to bezplatne k disposici. Jak uz ted nekdo podotknul v jinem prispevku - v zajmu udrzeni projektu v chodu bych klidne byl ochoten platit nejakou rozumnou sumu (nekolik set Kc rocne ev. nekolik desitek Kc mesicne podle toho co by lepe vyhovovalo.

    Prouzkova reklama v zahlavi stranky mi nevadi - jedna se obvykle stejne o reklamu na projekty souvisejici s linuxem a myslim, ze by tam mela zustat.

    Napada mne jeste jedna moznost: na trhu je obecne nedostatek tricek, kravat, odznaku atd. s tucnakem nebo demonem freeBSD - kdyby chtelo ABC vyvyinout nejakou aktivitu v tehle oblasti skoro urcite by nezustala viset ve vzduchu. Uz jenom proto, ze tricko nevydrzi vecne :)
    5.6.2002 08:02 Václav Halík
    Rozbalit Rozbalit vše Hosting
    Nejak tomu nerozumim, ale co je to za hosting, kdyz je tam omezeny prenos a za dalsi data musite platit. Ja mam kuprikladu hosting u www.anoweb.cz a sem s tim docela spokojen. Platim jako stary zakaznik cca 2200 za rok za 200 MB diskovy prostor/50 schránek/podpora mySQL,CGI,PHP,Perl atd. a hlavne NEOMEZENY PRENOS DAT A SERVERY NA RYCHLEM PRIPOJENI.

    Mozna mi neco uniklo nebo sem neco nepochopil ale nechapu o co de.

    5.6.2002 08:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Hosting
    a cvs a hlavne tomcat pro javu?

    ty neomezene prenosy by byly fajn, ale otazkou je, kolik lidi ma u nich prenosy 7 GB mesicne. Pokud jeden ci dva, tak si to mohou dovolit dotovat z penez ostatnich. Tomas me ale takto dotovat nemuze :-(

    navic budouci sluzby budou vyzadovat customizace treba MTA (postfixe) apod a to mi takova webhostingova sluzba neposkytne.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.6.2002 09:45 BlueBear
    Rozbalit Rozbalit vše Hosting
    7GB mesicne mi neprijde zase tolik...

    Na www.sweb.cz nabizeji webhosting za 3000 rocne s 50MB, PHP, MySQL a deseti mailovych adres, coz by samozrejme pro tenhle projekt nestacilo, ale videl jsem i dalsi hostingove nabidky a jsou zhruba v te relaci. Nikde nebylo ani slovo o placeni za datovy tok - leda, ze by si to nechavali jako sladke tajemstvi a rikali to zajemcum az pri uzavreni smlouvy :]

    CIJOML avatar 5.6.2002 10:06 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Hosting
    Stejne budeme muset v nejblizsi dobe udelat vlastni server ne na hosting, ale na serverhosting
    6.6.2002 23:08 lada
    Rozbalit Rozbalit vše Hosting
    zkuste www.levny-hosting.cz (provozuje to NetHost s.r.o.), nabizi 25GB za rozumnou cenu... popr. podporu pro zajimave projekty
    5.6.2002 09:56 Josef Vařílek
    Rozbalit Rozbalit vše Podpora po n-né
    Ahoj lidi (a tučňáci),

    Možná opakuji nějaký předchozí příspěvek, možná je to nesmysl, je to prostě jen nápad... Co třeba trochu dotáhnout tu myšlenku s podporou formou téměř-emailové-konference? Dle diskuze vypadá uživatelská oblast celkem početná a dobře naladěna. tak co si třeba pomoci navzájem (+ peníze pro abclinuxu?) Udělat konferenci jako je např. linux@linux.cz s tím rozdílem, že za odeslaný dotaz by se platilo např. 10 Kč (just example) za dotaz a někdo by odpověděl. Bylo by možné si předplatit např. 100 dotazů a vyfasovat účet. (login+heslo) + to třeba vylepšit že za konstruktivní odpověď (např. potvrzeno tázajícím ) bude odměna 5 Kč např.) Nebo nějaké jiné ohodnocení - např. reference na stránkách etc.

    S přáním zavřených oken, PepaPes

    5.6.2002 09:56 JB
    Rozbalit Rozbalit vše rychla a pomala linka
    V idealnim svete by za tohle meli platit vyrobci hardwaru (za certifikaci dobreho behu pod Linuxem, plus dokumentaci jak ho rozchodit).

    Protoze u nas asi zadni vyrobci hw nejsou, udelal bych to nasledovne :-) :

    Dal bych to za QoS a omezil rychlost na nejakych 128Kbps, tim se snizi mnozstvi dat za mesic, bude to furt zadarmo, ale lidi ta pomalost bude vytacet :)

    Za nejakou rozumnou cenu dostanou login a po prihlaseni je to presmeruje na jinou IP bez QoSu. Ta by si na sebe mela vydelat rocnima poplatkama.

    --
    Platit by to ale meli vyrobci hw a ne chudaci uzivatele, kteri zaplati jeste za ten hw.

    Petr Krčmář avatar 5.6.2002 10:23 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše rychla a pomala linka
    Hele, ale to je dobrej napad s tema linkama.

    Proc ne.

    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    5.6.2002 10:56 Jan Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Serverhousing
    Kdyz jsem se dival na ruzne serverhousingy, tak asi nejlevnejsi byla Casablanca, ktera umoznuje umistit server za 2000 Kc/mes bez omezeni prenosu dat... Akorat jim nefunguje prezentace na http://www.serverhousing.cz, tak se tam musi jit pres http://www.casablanca.cz At ziji prezentace ve Flash-i ;-)))

    Honza

    5.6.2002 14:42 Misu
    Rozbalit Rozbalit vše Serverhousing
    Casablanca je najlacnejsi housing v cr/sr a verim, ze 2000 kc mesacne je fakt mizeran cena... Co sa tyka platenia za sluzby, myslim si ze do 500kc rocne za nejake to cd alebo tricko (teda vsetko mimo vyrobne naklady by slo na prevadzku servera) je dost v pohode...
    5.6.2002 16:37 Tom Hlava | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Serverhousing
    1) Mate nekdo s Casablancou zkusenosti?

    2) Mozna je vic takovych - treba ja ;) - kteri nejsou spokojeni s virtualnim hostingem a uvazuji o vlastnim serveru - pri nejake rozumne urovni duvery je mozne se na serverhousing slozit ...

    Co si o tom myslite?

    Tom

    6.6.2002 19:36 Pavel Ježdík | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Serverhousing
    Mam u Casablancy server vic nez rok a pul a jsem spokojenej Pavel J.
    5.6.2002 22:02 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše 100 rocne
    Ja se rad podivam na docela dost serveru a kdybych mel za kazdy platit 50 kc mesicne, bylo by to hodne penez. Co treba 100 kc rocne prez ILIKEQ? Vim ze je to malo, ale zase bych pak nad tim vubec nepremyslel a zaplatil. A kdyz uz si jednou zvyknu platit, pak si mozna casem zvyknu platit i vic. Pristup bez reklam neni velka vyhoda, reklamy na Mandrake a pod. mne zrovna neobtezuji. Klidne bych mel reklamy i u placeneho pristupu.
    5.6.2002 22:11 Jan Ostry
    Rozbalit Rozbalit vše No zadarmo nic neni dobre se musi podporovat
    Pokud jde o mne tak zastavam nazor ze dobre projecty se musi podporovat proto pokud jde "jen o penize" tak klidne poslu na takovyto project penize za nic jen za dobrou existenci techto stranek nijak moc se nepredam ale 100-200Kc klidne dam takze mi prosim poslete na muj email cislo uctu kam to mam odeslat a ja to udelam muj mail j.ostry@seznam.cz "jo vsichni neproste dobrociny ustav take nejsem :-)
    6.6.2002 06:18 vanous
    Rozbalit Rozbalit vše komercni server
    nevim, nechapu k cemu je tady tato debata kdyz: abclinuxu preslo od nekomercniho modelu k modelu komercnimu, tedy snahou je vydelat penize. Na tom neni nic spatneho, o to se dneska snazi kazdy. Ja jen nechapu, proc se tady bavime o preziti serveru, kdyz o tom to neni. Server bezel nekolik let v pohode na Penguinu, kde mohl bezet dale a jak se tady v debate psalo, jsou tady i dalsi nabidky akademicke sfery, tzn. hostingu zadarmo. Tedy _neni_ to o preziti. Kazdy podnikatelsky zamer ma i sva rizika a v tomto zameru neni zadny rozdil. Je mi jen lito, ze se tady dostava na tenky led snaha _uzivatelu_ o vybudovani databaze zaznamu o hw a je to hnano az tak daleko, ze uzivatele jsou neprimo psychologicky natlaceni ke zdi k tomu, aby platili za svou vlastni praci. to je muj osobni nazor a za tim si stojim.
    6.6.2002 07:25 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše komercni server
    tedy snahou je vydelat penize. Na tom neni nic spatneho

    to jsem rad, ze jsi zmenil nazor. zatim jsi me parkrat dost urazil a uvazoval jsem o tom, zda se nemam odstrelit, aby takova zruda jako ja nechodila po svete (nadsazka).

    Server bezel nekolik let v pohode na Penguinu, kde mohl bezet dale

    nebudu komentovat sve duvody verejne, ted k nim pribyly i osobni

    Tedy _neni_ to o preziti. uzivatele jsou neprimo psychologicky natlaceni ke zdi k tomu, aby platili za svou vlastni praci.

    mas pravdu, neni to o preziti. je to o rozvoji serveru a jeho sluzbach. databaze hardwarovych zaznamu bude rust dal, klidne i beze mne. ale ja si myslim, ze soucasna verze je pro navstevniky mnohem lepsi, nez ta minula. a porad je co zlepsovat.

    jenze kdyz na to kazdy mesic budu doplacet z vlastni kapsy 2000 Kc, prestanu prijimat clanky a naopak volny cas budu travit vydelavanim penez na provoz serveru, misto abych jej zlepsoval. kolik novych funkci mohlo byt uz hotovo, kdybych nestravil desitky hodin shanenim reklamy?

    a jak si urcite racil vsimnout, nejedna se zde o to, ze bych chtel znepristupnit databazi lidem. pokud to chces tvrdit (je tam ten naznak), tak jsi demagog.

    puvodni projekt pocital s prijmy z reklamy a priznavam, ze pres varovani jsem je precenil. a naopak jsem podcenil vydaje na webhosting. proto hledam alternativni zdroj prijmu. kdy navstevnici za sve penize ziskaji nejakou sluzbu nebo produkt. napriklad tricko nebo CD s offline verzi databaze. co je na tom spatneho?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    6.6.2002 10:02 BlueBear
    Rozbalit Rozbalit vše komercni server
    Doufam, ze osamostatneni ABCLinuxu nebylo mysleno jako zpusob, jak vydelat tezke prachy. Pokud ano, pak se obavam, ze L.L. vsadil na spatneho kone :o)
    6.6.2002 10:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše komercni server
    spise nez o osamostatneni se jednalo o zmenu znacky a hostingu. vanous si to ale bere osobne jako zradu ci podraz penguina a nemuze mi to odpustit.

    tezke prachy na linuxu? to jde? jak? :-))

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    6.6.2002 13:56 vanous
    Rozbalit Rozbalit vše komercni server
    ne, neberu to jako zradu nebo podraz a osobne je mi jedno, kde se abclinuxu nachazi.
    6.6.2002 10:11 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše komercni server
    Hardware Penguinu se nedá s ABC vůbec srovnávat.
    6.6.2002 11:26 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše tricka
    Ahoj,

    zacnu pomalu pracovat ne tech trickach, je tu ale jeden problem. Budu potrebovat dalsi zivnostak :-(, takze to bude nejakou dobu trvat.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    6.6.2002 13:45 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše tricka
    A taky to ostatni... Jak jinak primet pritelkyni k tomu aby mela rada Linux (nema rada zadny pocitac) nez kalhotkama s tucnakem...

    Pavel

    6.6.2002 14:26 hardwired
    Rozbalit Rozbalit vše větší věc
    Nejsem si jistý, zda tu můj názor už nezazněl, ale přesto se podělím ;-) Přemýšlel jste o větší provázanosti s root.cz, linuxzone.cz, reboot.cz? Zpoplatnění společně? Za download článků všech těchto webů zhruba po čvrt roce zaplatit cca. 200,- Kč? Přímé odkazy na všech čtyřech webech křížově na ostatní články; trička už má, pokud se nepletu, root, tak by jen změnil logo a přihodil další do výroby :-) V rámci spojené finanční agendy těchto webů by se imho uživilo (a spíše i vydělávalo) i již zmiňovaná linux-hotline za levný peníz. Potom by šlo přihodit k tomu vypalování distribucí za přijatelný peníz (+ malý kopírovaný návod, třeba...), etc...Nastává boom linuxu, ať si o tom myslí kdo chce co chce, a stálo by za zamyšlení více provázat nejlepší české informační zdroje o něm...přes peníze i přes obsah. S tímto případným modelem spolupráce by se jistě našlo více nápadů, ale ty už se mi během těchto tří minut nepodařilo popsat ;-) Pokud je to nesmysl, nekamenujte mě, please. Já osobně to vidím jako velmi životaschopný model dalšího rozvoje...
    6.6.2002 18:24 BlueBear
    Rozbalit Rozbalit vše větší věc
    Boom Linuxu jsem zatim moc nezpozoroval :o), ale zvedam ruku pro myslenku propojit zminene ctyri servery, pripadne i dalsi, pokud to pujde technicky a socialne. Urcite by to usnadnilo zivot jejich uzivatelum, zvlast pokud by se vybudovala jednotna databaze pro hledani v clancich.
    7.6.2002 01:35 Pavel 'Goldenfish' Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše fakta
    dobry den vsem,
    kazdopadne bych chtel podporit Leose Literaka. At uz jako clen tymu ABCLinuxu anebo jako clovek, ktery (snad) normalne uvazuje.
    mam par duvodu proc ma Leos pravdu :
    1)je sice hezke delat neco jako konicek, ale clovek na tom nesmi prodelavat.a 2000,- mesicne uz je castka pri ktere clovek zacina uvazovat o tom , zda ma neco smysl delat ci ne
    2)bral bych osobne prispevky od uzivatelu jako moznost rozsireni kvality ci jako castecne nutne zlo. jinak server nelze udrzet.
    3) lide asi tezko budou sami psat od sebe, myslim tim clanky. sam osobne nemam ted posledni dobou, co rikat. vytahuju svoji firmu z dost krutych cervenych cisel. a pokud pisete clanek, stravite na tom klidne den. a to mi nikdo nezaplati. za jeden den muzu vydelat misto toho 800-1200 Kc. malokdo si uvedomi, ze je to pro nej reklama, ze neco umi a zna.
    4)urcite bych dal pristup ke vsem informacim na tomto serveru. jenom, ten kdo chce neco rychleji a kvalitneji, at si priplati.
    5) osobne si myslim, ze tento server by mohl byt dobra reklama pro nejakou firmu, ktera chce neco v linuxovem svete znamenat. zde by mne zajimal nazor nekoho linuxove firmy, zda se pletu.
    6)nejsem proti, aby server prosperoval. ale priorita cislo 1 je, aby vubec existoval.
    7)k nazoru Vanouse z penguin.cz : nechci vyvolavat nejakou slovni prestrelku a ani spory. fakt nemam zajem. jen bych porovnal jak vypada abclinuxu.cz a vypadalo hardware.penguin.cz . jine servery nechci porovnavat.
    zatim nashledanou
    kysilka pavel
    7.6.2002 10:29 kolisko | skóre: 21 | blog: prace
    Rozbalit Rozbalit vše penez neni nikdy dost
    Pros jsi nezustal na penguinovi? nebylo ti tam dobre? Vse zdarma, tomcat v debianu je. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.