abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    16.12.2004 01:16 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Alsa, SBLive! a 5.1
    Doufam, ze v pokracovani clanku bude popsano, jak nakonfigurovat alsu, aby s SBLive! a 5.1 reproduktory fungovala nejak rozumne.... Pokud to neni v planu, primlouvam se za zacleneni, jedna se (podle mne) o docela mainstreamovy HW :)
    16.12.2004 07:20 Petr Jakubec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    VYBORNY clanek - jsem rad, ze mam vas server! :) tesim se na dalsi pokracovani...
    Doufam, ze v pokracovani clanku bude popsano, jak nakonfigurovat alsu, aby s SBLive! a 5.1 reproduktory fungovala nejak rozumne....
    apropos, pokud na to hodne spechas, vyslo to v linux+ posl. cislo.

    PS: pokud pouziji tl. "Cituj" text celeho prispevku jiz napsaneho se prepise! a to me dost prekvapilo...zaskocilo... (a malicko nastvalo :) ale verte tomu, zatim je to jedina vecicka co jsem nasel na novem kabate ABC, - osobne si myslim, ze mate opravdu jeden z nejlepsich designu.
    16.12.2004 08:10 Tomáš Tichý | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    Akorat ze ten navod na 5.1 z Linux+ nefunguje. Nemam sice SB, ale Zoltrixe, nicmene pokud to chapu spravne, mel by ten postup byt v alse obecny. S OSS ovladaci jsem provozoval 5.1 zvuk v pohode (s mplayerem), ale s alsou ani tuk.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.12.2004 16:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    Já jsem chtěl rozjet 5.1 zvuk na zvukovce Audigy, ale narazil jsem na problém s drivery pro OSS - konkrétně s nástrojem emu-script. Ať jsem v emu-scriptovém konfiguráku nastavil cokoliv, vždy mi po spuštění emu-script přestal jít zvuk. Vypnou a zapnout zvukový procesor přes emu-config jsem zkoušel...

    Tak používám ALSA...
    16.12.2004 18:08 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    Na co návod ? Vždyť to funguje out of the box. Jenom se to musí vysvětlit aplikaci, například (konkrétně u zoltrixe, respektive čehokoliv s CMI8738 čipem) u mplayeru přepínače "-ao alsa1x:surround51 -channels 6".
    16.12.2004 23:37 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    Ano, apliakce mi funguji bez problemu, problem je prave v tom mixeru, ktery predvadi doslova psi kusy: obsahuje asi 100 ruznych soupatek (vetsinou pro nastavovani internich veci karty, jako treba routing), ale hlavne nefunguje master volume, predni a zadni reproduktory se ovladaji zvlast apod.... Proste nepouzitelne :(
    21.12.2004 00:29 Hobitt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    Taky bych se primlouval k reseni praktickych otazek kolem nastaveni 5.1 karet. Mam CMI3878 (ja vim, ze to neni to prave, ale ve Win funguje bez problemu) Doposud jsem si nechal jen zdat o 5.1 v linuxu, protoze jsem se uz nekolikrat snazil nastavit ALSu ale vzdy bezvysledne. Mplayer s parametrem "-ao alsa1x:surround51 -channels 6" je dobra volba, ale bohuzel po tomto nastaveni bas jen huci a normalni zvuk skoro nejde, zadni repro mlci uplne.

    Tak prosim kdo, jestli vubec nekdo, mate funkcni ALSu s 5.1 zvukem v linuxu tak sem napiste Vasi konfiguraci a pripadne Vase postrehy, pomuze to spouste lidem. Podle me a jak jsem prochazel hodne diskuzi, ma s tim hodne lidi problem ale jen velmi malo lidi to ma rozchozene.

    Mne to nejde ani v mplayeru, ani nikde jinde. A doposud jsem na to neprisel. Uz jsem nad tim stravil spousty probdelych noci hledanim po internetu, ctenim diskusi, louskanim navodu (aj, neni moje silna stranka, tak to jde pomalu) a stale nic. Nekdy si k tomu opet sednu, az budu mit volny vikend, ale vubec se na to netesim, ale chci to rozchodit, protoze chci 5.1 zvuk, kdyz mam takovou kartu.

    Pripadne kdyby mohl nekdo doporucit jakou kartu poridit, ktera si nejlepe rozumi s ALSA ovladaci a umi 5.1?

    Diky za vsechny ne-genialni programatory, ale normalni uzivatele.

    Hobitt.
    17.12.2004 11:33 Tomáš Tichý | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    No u mě právě jakmile dám v nějaké aplikaci surround51, tak je ticho. Možná to bude nějakou špatnou kombinací těch klikátek v alsamixeru, můžete mi prosím napsat Vaši konfiguraci?
    17.12.2004 11:51 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    V zásadě mám úplně všechno zamutovné až na PCM, Master a S/PDIF IN (protože tam mám něco připojenýho - není tudíž podstatné).
    16.12.2004 10:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    pokud pouziji tl. "Cituj" text celeho prispevku jiz napsaneho se prepise!
    to bude asi tim, ze nejsem zbehly v javascriptu. Proto jsem natvrdo priradil tlacitku Cituj prirazeni nove hodnoty do textarea. Lepsim resenim by bylo pripojit dany text na konec, ale to nevim, jak se v javascriptu dela :-) Mate-li nekdo fix, poslete mi jej a nespadne-li mi do te doby pocitac, rad jej zaradim.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    16.12.2004 11:45 F.Augusztin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    Jednoducho :

    document.forms['formular']['input'].value = document.forms['formular']['input'].value + 'pridavany text';

    ;-)
    Josef Kufner avatar 16.12.2004 21:47 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    a protoze programator je tvor neobycejne liny, tak pouzije operator '+=' ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.12.2004 14:33 kapo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    je to sice OT, ale ta Vase signature me dostala, jsem malem spad ze zidle :o)
    19.12.2004 14:22 Štěpán Svoboda | skóre: 4 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    a nebo: document.getElementById("textarea_id").value .= citovany_text;
    Chce to opravdu pevné odhodlání, to vám teda řeknu.
    16.12.2004 08:53 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alsa, SBLive! a 5.1
    Mixer pre SB Live je v alse nedokonceny - funguje, ale nie je dokonceny. Pokial ho niekto nedokonci, tak bude taky aky je. Kedze sa to nestalo doteraz za poslene 4 roky, tak predpokladam ze sa to uz nestane.
    16.12.2004 09:14 poi
    Rozbalit Rozbalit vše sequencer
    velmi dobry clanek, ale muze mi nekdo vysvetlit co je to sequencer? diky
    16.12.2004 09:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sequencer
    Google... define: sequencer.
    ALSA Sequencer.
    16.12.2004 10:52 digri | skóre: 12 | blog: digri
    Rozbalit Rozbalit vše alsaconf
    proc o nem neni v clanku ani zminka? ja jsem jeste alsu nikdy ani jinak nezprovoznoval :-)
    Jiří Svoboda avatar 16.12.2004 14:59 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alsaconf
    Prvni dotaz, ktery me napadl po precteni. :-)
    17.12.2004 10:33 aubi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alsaconf
    Jo, jo, taky se tesim na pokracovani
    16.12.2004 22:35 Martin Beranek
    Rozbalit Rozbalit vše .asoundrc
    byl bych rad, kdyby v pristim (nebo jinem dalsim) pokracovani byla popsana prace s asoundrc (a treba s dmix). podle me je to docela zajimava problematika (a me se to jevi zatim jako jedinej zpusob jak rozchit 5.1 zvuk pro vice aplikaci soucasne...)
    Tomáš Bžatek avatar 20.12.2004 12:14 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .asoundrc
    Taky bych rad priste uvital popis .asoundrc, nejlip s dmix pluginem nebo kompletni popis, jak rozchodit SW mixovani vice zvuku najednou.
    Koupim litajiciho tucnaka
    18.12.2004 12:34 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše SBLive! na ALSA
    Drive jsem naprosto bez problemu leta pouzival specialni ovladace pro SBLive! jako jaderne moduly a nebyl problem, naucil jsem se pracovat s emu-script a SBLive! assemblerem a naucil se routovat signaly atd, a nastavil si jak mixer tak kartu na 4 nebo 5.1 kanalu jak jsem presne chtel. Od doby 2.6 jadra tyhle moduly nativne nejdou (lze je fintou do 2.6 nacpat, ale ma to sva jina uskali) takze pouzivam ALSU, nicmene je to celkem tragedie. Kanaly ovladam zvlast, master volume jde jen na analog output, digital surround se bud dela jako mirror kanalu nebo virtual Sigmatel algoritmem,... no prsote dost spatne. Nejhorsi je, ze jsem ani po mnoha vecerech stravenych konfiguraci nebyl schopen to rochodit tak, abych byl plne spokojen. Jestli se tato problematika alespon lehce probere v pristim dile,tak skvele, dekuji predem.
    19.12.2004 16:30 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SBLive! na ALSA
    Alsa a její mixer kopíruje ovládací prvky, které jsou skutečně v té kartě k dispozici. Z toho může plynout právě uživatelská nepřívětivost (není možné jednou "šavlí" ovládat synchronně všechny kanály multikanálu) nebo zdánlivá absence některých featur. Například někoho překvapuje, že nemůže nastavovat hlasitost u s/pdif výstupu, což je technicky vzato nesmysl a znamená to přechroustat ty data nějakým DSP algoritmem ještě než se na ten S/PDIF dostanou. Stejný případ je mixování zvuků z několika aplikací i když to HW karty nepodporuje. Alsa je prostě "lowlevelová" a tohle všechno by měla řešit nějaká vrstva běžící nad tím. A čím je karta blbějc navržená, tím chytřejší bude muset bejt ta vrstva nad tím.
    19.12.2004 19:28 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SBLive! na ALSA
    Kazdy problem sa da riesit (aj problem z mixerom sb live), ale nevyriesite ho tym, ze o nom budete len pisat.
    19.12.2004 23:26 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SBLive! na ALSA
    No tak pardon, že vůbec něco říkám :/
    20.12.2004 14:37 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SBLive! na ALSA
    Stazovat by pomohlo u normalneho vyrobcu. U linuxu sa clovek moze stazovat kolko chce (pokial si zrovna nekupim suse, alebo redhat el), ale pokial sa nenajde niekdo, co to spravy ostava mu len jedna moznost a to spravit si to sam.
    20.12.2004 14:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SBLive! na ALSA
    Vůbec jsem nepochopil, proč se do Ctirada navážíš... Vždyť on si nestěžoval. Naopak - vysvětlil, jak a proč funguje ALSA v daném případě tak, jak funguje.
    20.12.2004 16:27 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SBLive! na ALSA
    Sorac, tie komentare neboli myslene konkretne ctiradovy ale celkovo ALSA vs SB Live. Ak som sa ho tym dotkol, tymto sa mu ospravedlnujem.

    Ta karta dokaze to hodne - napriklad i to ovladanie hlasitosti spdif, ale niekto to musi do tych driverov spravit, a nepomoze len o tom rozpravat. Ta karta je hodne stara, a ak to za tie roky nikto nespravil, tak to uz asi nik ani nespravi.

    A aby "SBLive! a 5.1 reproduktory fungovala nejak rozumne" treba zmodifikovat drivery.
    22.12.2004 14:52 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SBLive! na ALSA
    Re příspěvek se "šavlí"] Ovládat třeba 4 kanály jedním šoupátkem je dle mého názoru možné už na úrovni karty. Dříve v OSS jsem toto také neměl, ale nedal jsem se odradit a naučil jsem se programovat pro SBLive assembler a naučil se používat signal routing přímo na kartě přes emu utility. Nastavení takové, jaké jsem přesně chtěl (ovládání každého kanálu jedním šoupátkem plus jedno hlavní na všechny a další věci), mě sice stálo mnoho dní a mnoho hodin, ale vyplatilo se. Poté jsem do všech linuxů, které kde používám, vždy akorát přenesl svůj vyladěný config, lehce upravil na konkrétní situaci a paráda, fungovalo jak na CBLive player tak 5.1, ale od doby, kdy v kernelu OSS je jen bokem, že tam jako je a později nebude vůbec, od doby, kdy se provedla zásadní změna struktury jádra 2.4 > 2.6 a stím spojené věci jako jiný proc atd., tak luxusní moduly už do jádra nefungují a je nutné chtíc nechtíc použít alsa moduly. Ty ovšem zdaleka neobsahují tolik věcí, které hardware umí. Pouze jej umí "nějak" obsluhovat a umožňují základní funkce.
    Stále se přesto domnívám, že ALSU autoři snad navrhli tak, aby pomocí svých config scriptů umožňovala routování signálu obecně a zpřístupňovala layer mezi kartou a aplikací a tedy vhodnou konfigurací ALSY se dle mého názoru dá dosáhnout efektu, který mnoho lidí požaduje, ale jen najít tu správnou konfiguraci. Já jsem se o to nějakou dobu snažil, ale po několika dnech, kdy jsem trochu prokoukl do jazyku ALSY, který používá práve ve svých scriptech, jsem si o outorech pomyslel nejednu nepěknou věc a šel od toho. Nastavil si to do té míry, co jsem zvládl a co estě nehraničilo s naprostou prasárnou a tak funguji. Není to ideální, ale prozatím to funguje v mezích co na to mám čas a chuť. Věřím tedy, že se najde nějaký odhodlaný šťoural a nebude se bát do ALSY proniknout dále a po pochopení její vnitřní struktury bude umět napsat takový script, který i na dosti "univerzální" jaderné moduly bude umět nasadit routování signálu, jaké je třeba a které by jen s malými úpravami mohl použít co možná každý, nehledě na distribuci.
    22.12.2004 15:17 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SBLive! na ALSA
    http://ld10k1.sourceforge.net

    Tam sa daju pridat "supatka" tiez. Problem je, ze v alse sa par veci zmenilo (v drivery pre sb live) a uz to na sb live nefunguje (na audigy to chodi bez problemov), a uz nemam moc chut v tom pokracovat.
    corwin78 avatar 18.12.2004 14:49 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Live 5.1
    Také se přimlouvám za konfiguraci 5.1 u SB Live.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    elviin avatar 19.12.2004 17:54 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše a52
    Nevite nekdo, kde je k mani a52 kodek jako plug-in do xmms spolu s vystupnim pluginem pro alsu?

    diky

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.