Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
V lednu měl premiéru (zprávička) třetí díl krátkometrážního animovaného seriálu Caminandes vytvořeného pomocí Blenderu, GIMPu, Krity a dalšího open source softwaru. Úvod tohoto dílu byl ve vývojové verzi Blenderu vyrendrován do včera zveřejněného videa virtuální reality (360° 3D video) Caminandes VR Demo (YouTube).
Tiskni Sdílej:
Pokud jde o "consumer-grade" virtuální realitu, VFX1 tu byla už před 20 lety. Nefungovalo to, a nebude to fungovat ani teď. Zajímavé čtení: https://www.quora.com/How-big-an-issue-is-the-nausea-problem-for-Virtual-Reality-products/answer/Steve-Baker-9Ten jeho argument je docela zajímavý, má jen jeden problém - je jeden z mála, kdo něco takového píšou. Oculus už není žádná novinka, jsou lidi, kteří ho mají a používají celé roky, přesto jen málokomu se z toho dělá takhle blbě. Sám znám lidi, co si s ním (DK2) hráli celé dlouhé hodiny a nic z toho co tam popisuje nezažili. Osobně jsem to taky zkoušel, sice jen krátce, ale nic podobného jsem taky nezažil. Tudíž k jeho názoru zůstávám silně skeptický. Ne že bych mu nevěřil, ale imho procento populace, které s tím má problém bude podstatně menší, než si myslí.