Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Ahojte kóderi, všimli sme si, že mnohí z vás chcú ísť aj na Rubyslavu, ktorá sa koná v rovnakom termíne ako sme pôvodne zvolili aj my. Aby ste nič nezmeškali, rozhodli sme sa posunúť termín prednášky. Radi vás všetkých uvidíme na prednáške AMD: Alebo ako som sa prestal báť a naučil milovať JavaScript 11. marca o 19:00 v Spote.
Potvrďte svoju účasť prostredníctvom Facebook eventu alebo meetup.com.
Tiskni Sdílej:
Ahojte kóderiZdar developere…
Chodi na takoveto geeky a nerdy seslosti vubec nekdo?Já jsem byl ve středu na Prague Lambda Meetupu, ten byl dost fajn. Lidí tam bylo asi 30, z toho jedna nebo dvě ženské.
Tiež by som bol trochu confused keby som písal v takomto jazyku:
Number.MIN_VALUE < 0 // false [] + [] // "" [] + {} // "[object Object]" {} + [] // 0 {} + {} // NaN [7, 3, 5, 11].sort() // [ 11, 3, 5, 7 ] ",,," == Array((null,'cool',false,NaN,4)) // true typeof NaN // number (nie je to skratka pre Not a Number?) 10000000000000000 == 10000000000000001 // true
Number.MIN_VALUE < 0 // false
Tohle je způsobeno tím, že Number.MIN_VALUE
je nejnižší absolutní/kladná hodnota daného float typu, tj. je to kousíček nad nulou. Název je matoucí. Pokud člověk potřebuje číslo menší než jakýkoli jiný, chce to Number.NEGATIVE_INFINITY
.
[] + [] // ""
[] + {} // "[object Object]"
{} + [] // 0
{} + {} // NaN
Tohle jsou vlastnosti jazyka. Dost divný, ale v zásadě je to jedno, protože člověk stejně obvykle nepotřeuje sčítat pole a objekty...
[7, 3, 5, 11].sort() // [ 11, 3, 5, 7 ]
Řazení je lexikografické, ne numerické. Neintuitivní výchozí chování.
",,," == Array((null,'cool',false,NaN,4)) // true
Může být zjednodušeno na:
",,," == [undefined, undefined, undefined, undefined] // true
Což je prostě vlastnost operátoru == pro string a pole, viz třeba:
"1,2" == [1, 2] // true
Není to zrovna dvakrát intuitivní.
typeof NaN // number (nie je to skratka pre Not a Number?)
Tohle je naprosto v pořádku. "Not a number" se vztahuje k hodnotě, ne k typu. Viz třeba nan v C++, taky je to číselný typ. NaN je součástí definice IEEE 754 (resp. tam jsou dokonce dva NaNy ).
10000000000000000 == 10000000000000001 // true
JS používá double
pro reprezentaci čísel. log2(10000000000000000) ≈ 53.151, což o kousek víc, než velikost mantisy double
(53 bitů).
Tohle mi nepřijde jako problém, respektive na problém s konečnou přeností float-like typů a/nebo s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...
na problém s konečnou přeností float-like typů a/nebo s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...Viz třeba podobný problém v C.
Tohle jsou vlastnosti jazyka. Dost divný, ale v zásadě je to jedno, protože člověk stejně obvykle nepotřeuje sčítat pole a objekty...
U jazyka kde mi funkcia môže vrátiť čokoľvek je toto dosť podstatná vlastnosť. Stačí nedopatrením vrátiť pole kde som si myslel že vracia číslo, spočítať to s niečim a chyba sa prejaví o kilometer ďalej. Kým ju nájdem budem mať vytrhané vlasy
Může být zjednodušeno na:
",,," == [undefined, undefined, undefined, undefined] // true
Ešte doplním, že výsledok (null,'cool',false,NaN,4) je 4, preto vytvorí pole 4 undefined
Ešte doplním, že výsledok (null,'cool',false,NaN,4) je 4, preto vytvorí pole 4 undefinedTo mi nepřijde nijak divný, to je prostě comma operator z C/C++... Ale je pravda, že někomu, kdo nepracoval s C/C++, by to asi neintuitivní přijít mohlo.
s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...Python 3? Nekonečná kapacita samozřejmě fyzicky neexistuje, ale nepřekonatelným omezením je pouze velikost paměti a ne nějaké takové směšně malé číslo.
Dost divný, ale v zásadě je to jedno, protože člověk stejně obvykle nepotřeuje sčítat pole a objekty...Jeden z důvodů, proč mít typový systém, pak by se to nemuselo vůbec řešit.