abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Fairphone 5

    Společnost Fairphone spustila předprodej telefonů Fairphone 5 s odesláním 14. září. Telefon má pětiletou zárukou a slíbené softwarové aktualizace do roku 2031. Po Androidu 13 minimálně 5 dalších verzí Androidu. Cena telefonu je 699 eur. Předchozí Fairphony jsou podporovány mobilním operačním systémem Ubuntu Touch.

    30.8.2023 12:55 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 30.8.2023 13:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Jakou má certifikací krytí? Stále IP54, nebo má už podobně jako konkurence IP68?
    Jinak mi přijde, že výbavou je oproti konkurenci dost chudý :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 13:25 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    DURABILITY
    
        IP 55
        Drop Test: ICE 60058-2-31 was passed 1.8m
        Military test MIL-810H was passed 1.5m
    Max avatar 30.8.2023 13:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Hmm, je to smutný :-/. Prostě ne, další telefonu bude Samsung S23 nebo S24.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 13:56 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Jak to? U linuxu ti nedokonalosti nevadi a u telefonu ano? Bud charakter maxi a jdi do fairphone.
    Max avatar 30.8.2023 14:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Já chci to nejlepší (latence UI, foťák a i krytí), takže buď znovu iPhone, nebo Samsung S23 / S24 (pokud i v S24 budou mít Snapdragon a né zalagovanou konkurenci).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 14:51 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Okrem nahanania bodov v testoch je pre bezneho pouzivatela nejaky rozdiel? Mi to pride, ze pozeram net a riesim ci mam 16 jadrovy intel alebo amd.
    Max avatar 30.8.2023 15:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Co sem pleteš Intel s AMD? Proč myslíš, že Samsungy typu A54 apod. mají microlagy? Protože tam mají dost často Exynos, nebo něco jiného. Proč myslíš, že S22 nebyl dobrý telefon? Protože pro EU tam byl Exynos. A byl tam problém v tom, že to UI mělo občas divné odezvy. Chápu, že někteří to nedokáží poznat, ale pak je i spousta lidí, která to pozná, která prostě microlagy vidí. Proto se s S23 vrátili i pro EU trh se Snapdragonem.
    Pokud jsi slepej, tak budeš spokojený s čímkoli. Pokud máš aspoň trochu cit, tak s A54 apod. zabrečíš (a to se bavíme o telefonu za 9-10kkč).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 15:55 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ako dlhorocny pouzivatel S samsungov mi teda nikdy neprislo, xe ten telefon nestiha. Pravda ak niekto rozpozna, ze ze zrovna nema 120hz ale len 119 a animacia dobehla o 30ns neskor tak chapem. Pre beznych ludi co nemaju dna flasha ai dovolim tvrdit, ze je to hlavne honenie ega.
    30.8.2023 16:04 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Max ma pravdu, exynos je u samsungu zlo ale v EU lidi koupi cokoliv tak to tam prodava. V US ho s tim poslali do prdele.
    30.8.2023 16:27 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Kolko mas rozdiel v %? Nech prezeniem 10%? Hociktory moderny apu ma dostatocny vykon na hocijaku beznu cinnost. Ci ako sa ti prejavovalo?. Myslim realne, nie ze celu svoju znalost cerpas z youtube. Ja ako majitel s10e, s20 a s23 si dovolim povedat, ze povacsine najvacsi dovod prejst dalej bol fotak.
    30.8.2023 16:42 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Spust si 20 aplikaci na exynosu a pochopis. Ja tohle resil v minulosti s firmou co dela bankovni aplikace kde pokud mel uzivatel pustenych x aplikaci tak ta jejich bankovni aplikace viditelne lagovala na exynosu a uzivatele si stezovali.
    30.8.2023 17:33 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Tieto urban legend... takze bola vyvinuta specialne len pre 8 jadra? Ludia co mali 4gb alebo 4 jadro ju prepokladam ani nespustili vsakze? V realite to bol flutter ale neprekvapil by ani elektron.
    30.8.2023 23:01 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    A pak proc maji lidi slovaky za kokoty…
    31.8.2023 15:20 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Zato clovek co spamuje posledny mrsiac kazde vlakno je co? Placas o vecuach ktorym nerozumies a ked nemas co dodat tak to akoze skusis cez taketo trapnosti. Mas samsung? Nemas tak o xom tu preboha tocis...
    31.8.2023 15:28 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Problem se ctenim, problem s pochopenim psaneho textu, slovak, no proste kokot
    Max avatar 30.8.2023 17:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Prosím tě, nejdříve si o tom něco zjisti a nečum jen na čísla benchmarků.
    A pokud nejsi schopen rozpoznat rozdíl v latencích mezi iPhone / Samsungem S23 vs Samsung A52 s Exynos, případně Samsung S22 s Exynos, tak jsi prostě slepej a pro tebe jedině dobře, že takové věci tě nemusí trápit.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 17:39 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Co jev tazke na chapani vety, ze som mal/mam s10e, s20, s23. S23 porovnavas s a52 a iphone? Neni to trocha cudne?
    Max avatar 31.8.2023 09:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Jednak jsi se ztratil v threadu, dále jsi to zjevně nepochopil.
    Tak ještě jednou, pokud argumentuješ, že to dnes není o CPU, tak proč je A52 tak ucukaný? A proč jsou uckaný jiný telefony, klidně i dražší?
    Jak už jsem řekl, buď to vidíš, nebo jsi slepej a tím pádem spokojenej se vším.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2023 15:30 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ty pises ze chces ist do S rady ale, ze ich equinox pu je bieda. S rady su top takze kolko je realny rozdiel medzi equinox a snapdragon v s rade? A rada je cosi ine. Takze stale nechapem kde tam vidis realny problem v pouzivani? Ja som tie 2 rady s equinoxom realne pouzival 4 roky,teraz rok s23. Nic take co spominas tam nebolo. Pravda bixby islo hned prec. Spytam sa jasne, mal si nejaky s telefon s equinox?
    Max avatar 31.8.2023 15:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Opravdu nemám možnost porovnat S22 s Exynos a S22 se Snapdragonem, pokud se ptáš na toto :D. Ale co mám možnost porovnat jsou jiné modely v podobné cenové hladině (nad 10kkč) a počíst si hejty na Exynos na netu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 16:32 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Já chci to nejlepší (latence UI, foťák a i krytí)…

    Tedy jinými slovy, Samsung jednoznačně NE.

    Když budu chtít problémy s lokalizací (ano, ve 20. letech 21. století skutečné a nefalšované problémy s lokalizací!) — v těch Samsung skutečně vyniká.

    Když budu chtít sice solidní optiku, ale jednu z nejhorších Camera aplikací, která kvalitu fotek degraduje 5 let do minulosti — jednoznačně Samsung, jasná volba.

    Když budu chtít tučnou nálož bloatware, který se nedá odinstalovat, knock-off aplikace na kalendář, mail a všechno možné, včetně telefonu, hrozně vypadající, nepříliš funkční, ale zato neodinstalovatelné a propojené s povinným účtem Samsung — no jasně, Samsung, ten vždycky splní očekávání.

    Když budu chctít telefon za $2000, který vzhledem a celkovou kvalitou menu a grafiky působí dojmem telefonu za $200 — Samsung, jedině Samsung něco takového dokáže.

    (A mimochodem, nic z toho↑ nemá ani náznak souvislosti se Snapdragonem nebo s typem procesoru obecně.)

    30.8.2023 16:43 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    No a proto mam iphone.
    Max avatar 30.8.2023 17:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Blbý zase je, že když chceme ve firmě, aby uživatelé měli volnější ruce, tak iOS zase háže klacky pod nohy správcům :-/. Tj. full managed device není takový problém, ale mít jen work profile v iOS, to je voser. Naproti tomu v Samsungu to je cajk a easy.
    Odzkoušeli jsme si i full managed na Samsungu a super, ale nechceme uživatele moc omezovat, takže jen work profile.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 18:24 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ios totiz neni nic pro ovce. Abych byl konkretni pro ovce v korporatu, kterym nekdo ukaze, kde budou zrat, kde budou srat, kde si vyberou, koho sukat, kde si nechat "omenezovat telefon", a da jim nejakou almuznu, aby do duchodu zvladli platit hypoteku. Ios je pro svobodny lidi.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 31.8.2023 09:05 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    iOS pro svobodné lidi. Díky, takhle upřímně jsem se dlouho nezasmál. Hláška jak od Holzmanna. iOS je fajn, pokud člověk jede nalinkovanou čáru používání v uzavřeném ekosystému. Ale pokud budeš chtít dělat věci po svém, mimo tuto linii, tak narazíš na tolik překážek, že buď zařízení raději prodáš, anebo to uděláš podle navržené linie. Sečteno, podtrženo, iOS je pro jiný druh ovcí, které spíše připomínají oslíčky, aneb oslíčku otřes se.
    Max avatar 31.8.2023 09:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Full managed iOS není problém, tak co to blábolíš? :D. Má stížnost byla, že to neumožňuje pořádně work profile, aby uživatel mohl mít jeden telefon pro práci i pro privát a netahat sebou další.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2023 10:10 Evik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Half managed taky neni problem pokud mate Office365 infrastrukturu pres Intune.
    Max avatar 31.8.2023 10:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    To používáme a je to voser, na Samsungu je to o x levelů úplně někde jinde. A na to si právě stěžuji.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.9.2023 12:18 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    No a proto mam iphone.

    „Proto“ je podivné slovo v tomto kontextu.

    Apple představuje béčkový hardware, sice v lesklém obalu, ale pořád bídné béčko. Jednak odolností proti nárazu a mechanickou odolností celkově, která prakticky neexistuje, dvak anti-featurami jako speciálně „kódovanými“ displeji a čtečkami otisků prstů, které se nedají vyměnit jinak než u Apple — dokud servis typu Louis Rossmann nepřijde na nějaký chytrý trik, jak tu sprosťárnu obejít —, třeťak chybějícím úplně základním a standardním vybavením — NFC chyběl snad 10+ let, než jim to konečně docvaklo —, a čtvrťak béčkovým, hnusným, na USB 2.0 omezeným zoufalo-konektorem s odhalenými kontakty, místo normálního USB C, které dá aspoň USB 3.0 + DisplayPort k tomu, leč iPohone se na DP beztak nezmůže a to USB-C se koná jenom díky totalitnímu politickému tlaku a až teprve u iPhone 15.

    Software je rovněž smutný případ. Vypadá to, vzhledem a ergonomií, jako displej od CNC stroje ve fabrice v roce 2005. Funguje to podobně „elegantně“. Ale budiž, to už je věc názoru, co komu vyhovnuje.

    Zkrátka, pokud chci mít všechno takové pomalé, béčkové, nedodělané, včerejší, nenastavitelné a nevolitelné a až do verze 15 s trčícími USB 2.0 kontakty — „volím“ iPhone.

    17.9.2023 11:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    A co teda používáš ty?
    Max avatar 30.8.2023 17:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ano, Samsung má v sobě to dementní Bixby a další hlouposti. Na druhou stranu má nejlepší sw support ze světa Androidu (tedy až na Fairphone), má popsané různé standardy (ohledně wifi, ale i dalších věcí), má IP na slušné úrovni (myslím, že ani Xiaomi nemá slušné krytí), dodává vlastní app na mail apod., což bylo dlouhou dobu super (nemít vše v gmail app). V crash testech také slušně drží.
    Proto ve firmách, kde jde o bezpečnost, letí hlavně iPhone a Samsung a vše ostatní je na blacklistu. Prostě Android Enterprise má Samsung dotažen nejlépe.
    Ze světa Androidu je prostě Samsung nejlepší, tak to prostě je. Bixby a další blbosti vyžadují snahu, ale jde to buď odinstalovat, nebo povypínat. Lenovo, Asus, Sony apod. jsou odpad. Google si necertifikoval svoje telefony pro VoLTE a 5G, takže minimálně u nás nepoužitelné. Huawei je mimo hru (opět, 5G a VolTE u nás je asi problém + navíc ten workaround na google apps). Xiaomi je dobrý, ale sw support má horší než Samsung a když jsem před rokem kupoval nejvyšší model pro ženu, tak nevládlo moc nadšení ani z foťáku.
    Proto Samsung S23+ se Snapdragon, nebo iPhone.

    Jinak pokud jde o Samsung účet, tak je pořád nepovinný, ale proč ho nevyužít. Je to další úroveň zabezpečení, kde lze využít fce hledání telefonu apod. To samé má Xiaomi i iPhone. Pro menší firmu lze využít i MDM od Samsungu ve verzi zdarma, který je propojen na Knox.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 18:26 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Pls no. Android a suport v jedny vete. To je jako linux a desktop v jedny vete. Proste z toho bolej oci i usi.
    Max avatar 31.8.2023 09:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Fairphone support máš ve zprávičce. Záruka na hw je 5 let a sw support minimálně současná verze Androidu + 5 upgradů. To se bavíme o sw supportu 5-7 let.
    To je v obou případech víc, než umožňuje Apple (ten hw lze řešit AppleCare, ale né u nás, aspoň to tak ještě nedávno bylo).
    Pokud jde o Samsung, tak ten jede sw support 5 let, přesněji 4r feature upgrade a 1r fix. To je podobné, jako má Apple u iOS.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    k3dAR avatar 31.8.2023 10:00 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    BTW: u FP5 je security support oznamen na 8let (to souvisi s 8let security supportem od Qualcomu na pouzity (industrial) SOC), moznaa bude 10let (Fair chce pak vlastnima silama pridat dalsi 2 roky)...
    u FP2 oznamily 5let a nakonec to bylo 7let...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    31.8.2023 16:02 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    hele bezi tam Android = pustis tam normalni Android aplikace a vyrobci techto aplikaci se nezastavi na miste, oni budou paralelne s tim, jak budou vyrobci hw dodavat silnejsi a silnejsi hw, dodavat narocnejsi a narocnejsi aplikace (to se tyka i webu)

    8 let je naprosta utopie, 2 roky je ve svete Androidu naprostej normal, kdy se to da pouzivat, pokud clovek nekoupi levnou sracku (v tom pripade se to neda pouzivat ihned)

    ten telefon bude daleko driv nez v horizontu 8 let na vyhozeni z uplne jinejch duvodu
    Max avatar 31.8.2023 16:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Nejvyšší řady jsou na tom podobně jako nejvyšší řady iPhone. Já sám mám Huawei Mate 10 Pro 5 let a je to ok. Ano, cítím horší latence, origo baterie mi vydrží tak den a půl, ale stále mi ukočíruje mé potřeby. Nicméně kvůli bezpečnosti a upgrade hw (hlavně foťáku) bych rád zase něco novějšího.
    Nicméně zatím se k tomu stavím laxně, takže je dost možné, že si ještě rok počkám na S24, či něco jiného.
    Pak je tu bazar, kde může lidem sloužit telefon dále, podobně jako je to s PC.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.9.2023 08:27 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    to prave je rozdil, u Iphone ma tu peci jakejkoli Iphone, u Androidu fakt musis koupit neco, co je vyrazne napred, aby to vubec bylo pouzitelny
    Max avatar 1.9.2023 08:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Samsung Galaxy A54 a Galaxy A34 (velký lowcost) mají stejný support jako nejvyšší modely, tj. 4r feature + 1r fix.
    Pokud si chceš stěžovat, že A34 nemusí být po 4 letech dostatečně výkonný, tak mi ukaž nový iPhone za 5500,-Kč, který to dokáže.
    Pokud chceš mávat iPhone 14, tak já mohu mávat Galaxy S23 a nebojím se, že by za 5 let byl problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.9.2023 08:45 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    pointa je, ze u Iphone neresis

    koupis cokoli soucasnyho a jedes, vykon bude ok, aktualizace budou ok

    s Android smejdama je to kazdej pes jina ves, nalesteny lifestylovy sracky, nefunkcni, zabugovany
    1.9.2023 08:47 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    ano, to je asi nejvetsi rozdil

    Iphone je pracovni nastroj, neco, na co se clovek muze spolehnout jako na kladivo treba

    Android telefony jsou hracky
    1.9.2023 10:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    To je prostě pouze jiný obchodní model, kde Apple je schopen zajistit celkem dobrou stabilitu/spolehlivost a aktualizace díky velmi omezené nabídce zařízení.

    Taky mám iPhone a ano, ta spolehlivost mi přijde dobrá, asi lepší než u Androidu, ale je to také určitý kompromis. Například v poslední řadě se Apple vykašlal na mini verzi, takže je možné, že lidi, kteří nechtěj v kapse obrovskou placku, budou mít smůlu.

    iOS má taky svoje problémy. Třeba správa fotek je v porovnání s Androidem dost retardovaná.
    1.9.2023 14:15 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Co mate “vsichni” s malyma telefonama? Nikdo to za tu samou cenu jako velky telefon nekoupi. Miniaturizace stoji prachy navic. Kdyz se zeptas jako cenu chteji lidi platit za maly telefon tak se v CR dostanes na castku 2-5tis Kc. Kdyz se zeptas co kdyby to byl maly iphone tak se dostanes na castku 5-8tis. Z tohodle by mel apple prd zisk. V cem je sprava fotek retardovana? Me naopak prijde skvela, mohu mit sve alba, mohu vyhledavat dle objektu/osob/mist/tagu/dat/… mohu fotit rovnou do rodinneho alba ktere sdilim se zenou… zatim z toho android nabizi co? Upravu fotek a hledani?
    1.9.2023 15:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Co mate “vsichni” s malyma telefonama? Nikdo to za tu samou cenu jako velky telefon nekoupi.
    No však také stál o $100 méně. Ale lidi v US to z pohledu Applu kupovali málo (~5%), tak to zařízli. Údaje o prodejích v Evropě jsem nenašel.
    V cem je sprava fotek retardovana? Me naopak prijde skvela, mohu mit sve alba
    Ano, alba nějakým způsobem existují, ale 1) zobrazení je druhořadé, neumí to z nějakého důvodu takové to zobrazení rok-měsíc-den jako v Camera Roll.

    2) Na Androidu jsem běžně na začátku akce/výletu/dovolené přejmenoval DCIM na DCIM_ nebo tak něco, takže nově vytvořené fotky se ukládaly do nové prázdné DCIM složky. Po návratu domů stačilo přejmenovat nově vytvořený DCIM na "Dovolená XY" (a starý DCIM zpátky), a rovnou tím pádem byly fotky z dovolené ve svém vlastním albu. Tohle na iPhone nejde, nové fotky padají vždy do Camera Roll a musí se pak třídit ručně. Jasně, fotky se dají vyfiltroval podle data/času/lokace atd., jo, ale furt je to práce navíc...

    3) Nejde třídit fotky na iPhonu z PC. Asi to jde - předpokládám - z Macu přes iCloud, ie. vytřídíš to na iCloudu a do telefonu se to nasyncuje, což ale vyžaduje mít veškeré fotky nasyncované na iCloud.

    4) Fotky roztříděné do alb v Camera Roll zůstávají, nedají se skutečně přesuout, fotky v albech jsou jen reference. Takže není možné mít rozstříděné fotky a zbytek, nikde jsem tam nenašel žádné zobrazení pouze fotek, které nejsou v albu.

    Tam je prostě celkově špatně ten model, že Camera Roll je to hlavní/specielní a alba jsou druhořadý občan. Správně by to mělo být tak, že Camera Roll by bylo pouze jedno z alb, ne něco speciálního, a ideálně by si člověk mohl nastavit, kam mají aktuálně padat nové fotky, aby je pak nemusel ručně přesouvat, é, totiž vytvářet reference...
    1.9.2023 16:43 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ja na fotky ktere nejsou v albu mam dynamicke album. To same u importu z fotek nastavuji cilove album. Nedelam to na iphone ale na macu (fotky importuji z fotaku), fotky focene na iphone presouvam rucne dle akce do sveho alba. Co me nejvice sere je nemoznost tagovat automaticky fotky treba s lidma. Ono to sice priradi jmeno k obliceji ale ja u toho chci mit jeste dalsi tag a to automaticky neumi.
    Max avatar 1.9.2023 08:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Stěžuješ si tedy, že je nabídka telefonů příliš široká a nemáš inteligenční kapacitu si vybrat ten správný pro tvé potřeby. Ok, to je ale tvůj problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.9.2023 11:11 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    ja nejsem holka z HR, ktery prichazis zapojit mys / nastavit Outlook, cili inteligencni kapacitu pouzivam k jinym vecem, nez k vyberu, zda koupit vyrobek A nebo vyrobek B..

    kdyz vidim kupu sracek, tak neberu s nadsenim do rukou hrabe a nezacinam hrabat, matlat se v tech hovnech a doufat, ze tam nekde bude neco, co bude aspon trochu drzet pevnej tvar

    neni duvod, kdyz mi inzenyri z Apple v limuzine privezou domu a po cervenym koberecku donesou vybrouseny diamant
    Max avatar 1.9.2023 11:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Lol, ty o tom mluvíš, jako by člověk musel být při výběru telefonu raketový inženýr :D. Podobné argumenty slýchávám u socanů, když si stěžují na velký výběr potravin v obchodě a jejich kvalitu. Nejraději by měli zpět komunisty a nechali se vodit za ručičku :). Ještě, že máš ten Apple :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    k3dAR avatar 31.8.2023 20:10 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    tva teorie je mimo ;-) z praxe vim ze 5let starej Android telefon (Nokia 7 Plus - unor 2018) kterej v dobe porizeni mel na svou dobu v stredni tride nizsi radu CPU (Snapdragon 660 - kveten 2017) bych dnes porad mohl pouzivat, ale uz 2 roky ho nepouzivam protoze security aktualizace mel na 3roky... proc to vim? protoze dalsi telefon co mam aktualne (Motorola Moto G Pro - cerven 2020) ma skoro stejne CPU (Snapdragon 665) ktere ve sve dobe uz byl v podstate lowend - presto mi jeho vykon (ve spojeni (dnes) jen 4GB) bohate na vse co pouzivam staci... je to dano castecne i tim ze oba telefony meli cisty Android (resp. Android One) oba po tech 3letech mel/ma zivotnost/kapacitu baterie 90% a vydrzi mi +- 3 dny pri obcasnem (neomezujicim pro me) pouziti...

    takz si dokazu bez problemu predstavit ze Fairphone s CPU co je +- 3x rychlejsi a na dnesni dobu slusnej skoro "high" end, spojen s 2x tolik 8GB RAM, bude i za 8let vykonem dostacovat...

    podobne s NB, jeste pred par dny sem jel s primarnim/hlavnim pracovnim NB na Thinkpad T430s s i7 3gen coz je 11let starej model HW... a v odhafem v 90% (pracovniho, ne idle) casu bylo zatizeni CPU do 10%, s bezicim WWW prohlizecem (Vivaldi) s ~300 tabama (nepouzivane uspane), Clementine na net radio, Signal/Telegram/Skype, nekolik terminalu, Remmina VNC... a nemenil sem kvuli nedostatku vykonu...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    1.9.2023 08:29 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    hm, hele neverim ti ani slovo, protoze to tvoje zehleni reality na ruzovo

    moje zkusenosti s Androidem jsou takovy, ze musis koupit nabusenej / drahej a pak ti mozna vydrzi o neco dyl, ale znacna cast tech telefonu je zastarala jiz v dobe uvedeni na trh a to uplne pomijim, ze Android jako system je peklo na pouzivani
    k3dAR avatar 1.9.2023 14:11 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    ja nic na ruzovo nezehlim, jde o vlastni praxi, naopak ty malujes na cerno to z cim konkretne zkusenost vubec nemas ;-)
    to ze model telefonu co jsi s Androidem ty mel spatnou zkusenost, byl asi nejake smecko (at uz HW, nebo "jen" bloatwarovani vyrobcem) je tvuj problem...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    31.8.2023 14:24 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    za 5 let ta spolecnost nebude existovat..
    Max avatar 31.8.2023 14:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Vaše křišťálová koule je nějaká poróchána, pane sejčku :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2023 14:34 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ja bych tomu veril. Prodeje nic moc. Leda ze to bude sponzorovat EU s nejakym backdoorem.
    31.8.2023 21:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ta firma existuje přes 10 let. V tomhle bych problém neviděl.

    Výroba je v Číně, takže v zásadě dotace nejsou nutné. Pokud by chtěli vyrábět na západě, pravděpodobně by to bez dotací nešlo...
    1.9.2023 08:30 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    tak snad to montujou decka v nejaky fair robotarne
    k3dAR avatar 30.8.2023 14:53 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    pokud nedelas na stavbe, nechces se s nim potapet, nebo ho nechces mejt wapkou, tak v tom nevidim problem ;-)
    je potreba si uvedomit ze jedna z hlavni prednosti Fairphone je nelepena zada ani displej pro snadnou rozebiratelnost...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Max avatar 30.8.2023 15:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Já vím, o čem Fairphone je. Každopádně rozdíl IP55 oproti IP68 není jen o wapce, ale i prachu a dalších věcech. Co by mě zajímalo je, jak dobře prochází Fairphone drop/crash testy.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2023 04:43 :D :D :D ;D
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    IP55 oproti IP68 není jen o wapce, ale i prachu a dalších věcech.
    Bud si troll nebo si lzes sam sobe Zdar Maxi
    Max avatar 31.8.2023 09:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Myšleno jako příklady, kde si ti zvýšené krytí může hodit. Příklad s wapkou je prostě hodně divný. Prostě nechceš mít vyšší krytí pro případ, že na to namíříš wapku. Chceš mít vyšší krytí pro mnoho jiných scénářů, i pro ty, kde nefiguruje jen voda, ale i prach.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2023 09:53 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ono stačí aj keď sa človek šmykne v prírode, a padne do potoka. Pre bežného človeka je to relatívne bežná vec. Človeku z hardcore IT sa to ovšem stať nemôže, a preňho je vyššie krytie zbytočný luxus ktorý ho oberá o µS pri odozve v hre (alebo sa mu rozsynchronizuje čas v appke pre banku).
    Max avatar 31.8.2023 10:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Už ty drogy neber.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2023 13:39 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Relativne bezna vec? Do prirody chodim skoro kazdy vikend a ze bych nekdy skoncil s telefonem v potoce se mi za poslednich 40let nestalo. Ale asi mate hodne potoku na slovensku, jdes do prace a co krok to potok, co druhy krok to reka…
    31.8.2023 20:53 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Potokov tu máme dosť, a nevyhýbam sa ich prekračovaniu keď idem napríklad na huby. Takže drobné nehody na vratkých kameňoch sú častejšie ako raz za 40 rokov.

    Dnes to bolo síce slabé, len cca pol kila. Holt, tu nám toľko nepršalo.
    k3dAR avatar 31.8.2023 10:07 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    wapka byl extrem, protoze IP55 je odolnost proti desti/potu/slabemu_proudu_vody, u tve IP68 je to navic odonost proti silnemo_proudu_vody/tlakove_vody/ponoreni_do_vody...
    a prachova odlost 5 Vs 6 je o castecene ochrane proti prachu Vs uplne ochrane proti prachu... proto sem uvedl priklad stavby kde bude hodne prasno, mozna i truhlarska dilna by chtela 6...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    30.8.2023 14:10 vgy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Dúfam, že Google prestane držať zákazníka ako rukojemníka a objaví, že túžba po Androide je nepriamoúmerná túžbe šmariť ho do koša ak by bola možnosť normálnych aplikácií(aj od Googlu) priamo v Linuxe, teda možno aj v nejakom tom telefóne s GNOME/KDE a kvadrliónom možných distribúcií(a hlavne, že bude fungovať aj nejaká podstatná appka, ktorá je teraz Android only a bude to tak dovtedy, kým nebude nad 30% market share niečoho, na čom sa bude dať aj ľahko vyvíjať)...
    30.8.2023 15:42 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Muzete mi to nekdo prosim prelozit a shrnout do jedne vety co chtel autor rict?
    Max avatar 30.8.2023 15:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Je to prosté, milý Watsone. Slabá medikace.. :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2023 18:27 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    ja grepuju "android" a "tuzba hodit ho do kose"

    cili za me error code 0
    31.8.2023 10:13 $
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ze chce otevreny mobilni operacni system s 30% market share.
    31.8.2023 11:24 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ubuntu Touch?
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    31.8.2023 12:08 Trolltech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    Ubuntu Touch je takovy kocko-pes postaveny nad QT. To uz radeji Plasma Mobile. Kazdopadne market share u obou neni 30% ale spis 30 uzivatelu :-D
    31.8.2023 13:40 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fairphone 5
    30 vcetne vyvojaru? Mozna…

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.