abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 160 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Fedora Atomic Desktops

    Vývojáři Fedora Linuxu oznámili, že budou používat společný název Fedora Atomic Desktops pro své neměnné systémy s atomickými aktualizacemi. Aktuálně se jedná o 4 spiny: Fedora Silverblue, Fedora Kinoite, Fedora Sway Atomic (dosud Fedora Sericea) a Fedora Budgie Atomic (dosud Fedora Onyx).

    9.2. 19:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.2. 01:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Proč tak skromně? Proč ne Fedora Chaos, nebo Fedora Ultra Chaos? Ale jo, aha. Ono to tyhle release teprve dojde.
    11.2. 13:04 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    výstižné!
    11.2. 15:57 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    a dalsich padesat atomic spinu od uhrousu a budeme tam kde jsme dnes....
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    10.2. 08:42 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    znamena neco z tech buzzwordu, ze to prestane stat za vylizprdel? ze to bude normalne k pouziti a nebude to zabugovany ad absurdum?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.2. 09:23 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Absolutně nic takového to nenamená, četl bych to spíše jako: "Pokud to do dneška bylo rozjebané, nastal čas to dojebat úplně."
    10.2. 19:02 ( . )( . )
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    tak
    10.2. 09:59 Pája
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Vy ten silverblue nechapete.

    Pro macisty - je to stejny jako macOS - zaklad nerozjebes a apky doinstalujes jen do userspace. I kdyby nahodou nejaky novy release OS mel bug tak se klidne rollbacknes o verzi zpet (to nema ani mac).

    Pro tucnaky - casy roota jsou pryc! Se s tim smir :-) Zadne deb ani rpm, s tim je konec. Se s tim smir :-) Appky jen pres flatpak a konzolarny jen do kontejneru. Se s tim smir :-)

    Zahodte prdsudky a zkuste s tim mesic zit. Vam garantuji ze do deb/rpm/arch chaosu se jiz NIKDY nevratite.

    P.S. Bavime se o desktopech aby bylo jasno.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.2. 10:18 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Smajlíky máš rozestavěné na špatných místech.
    10.2. 14:22 molekula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Vyhod sve starozitne kramy a za zvuku Blondie - Atomic si nainstaluj atomickou fedoru boomere! Balickovani je mrtve. Se s tim smir :-)
    10.2. 14:36 Břečka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    On nebude boomer. Ale mladší generace. Ty sněhová břečko. Když už chceš používat tyhle dementní termity, tak si to nastuduj.
    10.2. 16:50 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    "si to nastuduj" - dalsi boomer! Kdo dnes co studuje? Si to snad vybingujes ne? Ale co se tady budu bavit s kmetem co instaluje SW pres apt.
    11.2. 11:50 Břečka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Neznáš, nevíš. Boomerovino mozková.
    10.2. 12:06 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Doufám, že se to časem prosadí.

    Pro uživatele to bude superstabilní základní systém s možností doinstalovat si cokoliv, jakýkoliv software v jakékoliv verzi.

    Pokud si koupím placenou verzi, ten, komu budu platit mi vyrobí a bude udržovat jakoukoliv verzi softwaru, kterou budu potřebovat.

    Zmizí jakékoliv závislosti na balíčcích, vše bude jen na týmu, který bude udržovat software.
    10.2. 15:02 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    to zni jako reklama EU na EV...
    10.2. 18:51 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Vis o tom, ze skepse zkracuje zivot a urychluje erektilni dysfunkci? V tomhle bych freetardum veril. Atomicka fedora je jedina sance na rok linuxoveho desktopu.
    10.2. 12:33 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Jak někdo zmiňoval jinde v komentářích, těším se na edici Fedora Atomic Plasma :-)
    11.2. 09:09 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    spin
    10.2. 17:50 lentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Ľudia nebrečte kto chce klasicky unix like system si nahodi FreeBSD. O nič neprídeš ani o baličkovač "pkg", ani o klasické rc skripty a ani o konzolu kto ma uši nech počúva a kto rozum nech sa zamysli nad tým kedy linux prestal byť tým čo sme znali pod pojmom linux a inač ZFS je cool.

    "Many users assume that their advanced filesystem is better than UFS because they have so many features--snapshots, checksums, compression, sophisticated caching algorithms, and so on--while all UFS has ever done is muck about putting data on disk. But, conversely, UFS users believe their filesystem is better for exactly the same reasons."

    --Hitchhikers Guide to OpenBSD
    10.2. 18:57 Pája
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Proc to nejhorsi FreeBSD? Proc ne NetBSD? Nebo rovnou OpenBSD?! Nebo kdyz mas koule tak DragonflyBSD. A kdyz mas koule tri tak GhostBSD!

    A kdyz koule neresis tak proc ne Darwin/macOS/BSD :-)

    Se s tim smir :-) (Desktopovy) Linux dospel a jde po kvalite a stabilite. Nejvetsi problem byl nekonecne rozjebavani po upgradech, Archiste by umeli vypravet (jen mlzi a metou pod skrin). To je uz za nama - mame atomicke Fedory! yay!
    10.2. 20:53 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Ja temhle recim uverim az si vemu random notebook, nainstaluji linux a bude mi bez problemu fungovat zvuk, kamera, bt sluchatka a budu moci normalne notebook zavrit at hibernuje.
    10.2. 21:11 Jeli.to
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Tak moment, bud sluchatka nebo hibernaci. Snad nechces od OS zdarma vse!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.2. 21:21 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    To neumí žádný systém.
    11.2. 00:05 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    kterykoliv apple notebook s macos to dokaze...
    k3dAR avatar 11.2. 00:10 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    prehrava pres BT sluchatka kdyz je hybernovanej?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    11.2. 00:14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    trolling

    Zobrazit komentář
    11.2. 10:06 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    zalezi od toho co beres...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 08:40 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    ... apple notebook není random notebook, takže asi tak. Na to, že si navrhují os i hardware, tak mívají poměrně dost problémů. O zpětné kompatibilitě nemá ani smysl psát.
    11.2. 09:19 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    hm

    a zakaznici jsou tak hloupi, ze to navzdory vsem tem zasadnim chybam neustale kupuji a kupuji a kupuji, az je Apple jedna z nejhodnotnejsich firem na planete

    linux ma kolik procent na desktopu?

    smrdi hovno? je lepsi, kdyz ho splachnes do zachodu nebo kdyz ho nechas uprostred svetnice?

    celkem zakladni reality checky, jestli se moje mysleni ubira spravnym nebo nespravnym smerem..
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 10:04 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    A k snídani se prodá více pečiva, nebo zeleniny? Takže asi tak. Lidé mají právo své peníze utrácet za cokoliv. Drtivá většina stejně využije pouhý zlomek potenciálu toho zařízení. Apple podvědomě cílí na sociální zařazení jedince. A o tom to z velké části celé je. Ale tím, že člověk bude vlastnit jeho zařízení neznamená, že bude mít doma nějaký šperk, neznamená že bude lepším člověkem, neznamená že patří do vyšší třídy, neznamená že bude technicky gramotnější. Je úsměvné jak se jednotlivci bijí za značku firmy, které jsou absolutně u zadku. Samozřejmě, že to Applu generuje další zisky, ale co z toho budete mít? Větší matice na utahování šroubů automatického zastarávání zařízení? Klidně dál vše ostatní hejtujte, oblepujte svět samolepkami nakousnutého jablka. Za sebe však mohu napsat, DÍKY NECHCI!
    11.2. 10:14 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    co mam z apple produktu? Neseru se se zavislostma na linuxu, neseru se s kompatibilitou jestli mi v dane verzi linuxu pojede web kamera, nemusim resit debilni windows aktualizace ktere jednou za pul roku neco rozjebou, hodim si schuzku do kalendare a notifikaci k odjezdu z domu dostanu tak abych na schuzku dorazil vcas s ohledem na dopravni situaci, atd... nejake logo nebo socialni zarazeni jedince je mi u prdele, apple produkty mi setri cas a misto reseni kokotin mam cas na to co me bavi. co z toho umi linux? na desktopu nic poradne neumi.
    Fluttershy, yay! avatar 11.2. 10:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    co mam z apple produktu?

    Evidentně ropuchu osobnosti.

    apple produkty mi setri cas a misto reseni kokotin mam cas na to co me bavi

    To vidíme.

    Touch grass.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.2. 16:32 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    furt lepsi mit cas na troleni na abicku nez byt ruzovej student gender studies... ;)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 11:10 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Je docela možné, že až mi bude na linuxu něco scházet, tak zmigruji někam jinam. Zatím jsem za čtvrt století tu potřebu neměl. Jak je na tom současný linuxový desktop netuším, neboť já si ho sestavuji z jednotlivých aplikací. Komplexnosti typu LXQt,XFCE, Gnome, KDE a jiné nevyužívám.
    11.2. 16:31 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    nikam nechodis na schuzky? nemas online meetingy? nemenis hw za novejsi? Pak ti linux staci.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 16:50 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Skutečně na záznam do kalendáře a meeting nepotřebuji měnit hardware za novější. A jestli někdo kvůli těmto věcem mění hardware, pak dělá něco hodně špatně.
    11.2. 22:46 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    takze jedes 286 a T6602? Gratuluji! Ja pouzivam mam schuzky v kalendari s nastavenym casem odjezdu tak abych dle dopravni situace stihnul schuzku. Umi to linux? Neumi. macos:linuxovy desktop - 1:0.
    11.2. 23:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Evidentně po takové funkcionalitě žádný uživatel linuxového desktopu netouží, tak si nastav odjezd z tohoto serveru a hlavně ho nezaspi!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.2. 11:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Jistě, že to umí a dokonce to sesynchronizuje se všemi telefony, včetně toho od applu. Ale na to opravdu není potřeba žádný výkon. Pokud potřebuješ výkon notebooku na zadávání schůzky do kalendáře, pak tě upřímně lituji.
    12.2. 09:56 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    na to prave my lide, kteri se s necim podobnym nechceme srat, protoze si uvedomujeme, ze jediny tvrdy platidlo je cas a ten chceme travit necim, co dava smysl vs nastavovani si picovinek, aby fungovaly elementarity typu wifi apod., nemame ten cas

    produkty Apple se vuci memu na tomto svete omezenemu casu chovaji s respektem a nejenze mi ho nekradou, jeste mi ho setri, linux na desktopu je presnej opak..
    Fluttershy, yay! avatar 12.2. 09:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    jediny tvrdy platidlo je cas a ten chceme travit necim, co dava smysl

    OK? Ještě se tím řídit, že jo.

    Touch grass.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    12.2. 13:36 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    osveta ma vzdy smysl, treba si to predstavuj tak, ze jsem misionar, co vysvetluje deckam nekde na vychode Slovenska, ze fetovat toluen prestava bejt v urcitym veku in
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.2. 15:25 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Teď už to konečně dává smysl. Máš dobrej matroš.
    12.2. 03:07 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Mám kamaráda, fotříka od rodiny, který si fakt hlídá rozpočet (rozuměj, smrdí korunou).

    Potřebuje PC, na přehrávání videa (je to součástí jeho práce) a nějaké drobné účetnictví. Občas tam namaluje manželka nějakej mail, etc.

    Starej Mac přestal sloužit. A tak řešil co teď. Nějakou dobu používal můj půjčenej, ale nakonec koupil nějaký aktuální model. Řekněme druhý nejnovější, ne úplně špičkově vybavený, ale přeci jen dost. Prostě, ne, on ty prachy nemá.

    Přesto kupoval Mac.

    Mám ještě jiné mekaře. Některé i v rodině. Takže vím, jak vypadá Jablečná ovce. Tohle ale není jeho případ.

    Jak si vysvětlit jeho chování?

    Moje teorie je, že jedná o klasický vendor-lock-in. On není ajťák. Počítač má jako nástroj. On ten Mac jako nástroj je možná dražší, ale funguje výborně. Zná ho a umí ho používat. A tak, když potřebuje PC, tak koupí jej. Windows by sice bylo levnější, ale rozhodně horší. Na Linux by to s jeho technickým vzděláním a na druhou stranu nároky taky nešlo.

    IMHO není moc na výběr.
    12.2. 10:01 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Na vyber je uplne jako vsude jinde. Muzes mit kvalitni vec, drazsi. Muzes mit bastl, kterej vyzaduje bejbysitovani, levnejsi. Make your choice. Pokud pracujes v IT sektoru a produkty Apple ti prijdou drahe, tak tvuj nazor neni relevantni, protoze jsi zjevne prislusnikem stada neschopnych nul.
    12.2. 18:49 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Existuje takové rčení o muslimech (od muslimů): že nečtou, a když čtou, tak blbě chápou.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.2. 19:01 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Tobě už tak ani nejde o trolling linuxu, jako o nadávání všem. To musí být pěkně smutný život.
    13.2. 08:12 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    no tak se sebou neco udelej, at mas na trhu prace nejakou hodnotu, nulo
    11.2. 10:10 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    tak jinak Pavle - vemu random notebook od Apple za poslednich 5 let a vse co od nej ocekavam mi funguje. Vemu random notebook od Lenovo nebo HP nebo DELL, nainstaluji kterykoliv linux a polovina veci nefunguje. Ukaz mi jednu linuxovou distribuci ktera bude fungovat na kteremkoliv notebooku nejake zname znacky... zpetna kompatibilita uzivatele apple produktu nezajima, nevidim duvod proc bych mel pouzivat aplikaci napsanou pro macintosh 128k... linuxove distribuce taky upousteji od ruznych 32bit verzi, o 16bit verzich ani nemluvim...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 10:26 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Já bych na pět let starém notebooku od Apple očekával i funkčnost aktuálního macOS. Ale domnívám se, že vzhledem ke změně architektury to dost možné nebude. A o té nové architektuře by se dalo psát více. Leč postrádám k tomu sebemenší důvod. Random notebooky nemůžeš rozlišovat podle značek, ale jejich řad. Jsou totiž řady, na kterých nebude fungovat nic dobře, ale vyrábějí se. Proč? Tak na to odpověď opravdu neznám.
    11.2. 11:59 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Aktualni macOS mas i na 6let starym a i 8 let stare dostavaji alespon bezpecnostni aktualizace v posledni podporovane verzi. Po 9 ti letech tam muzes dat linux a asi za minutu "uzivani" pochopit proc jsi tucnaka poslednich 9 let na desktopu radeji nemel :-D
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 13:47 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Teď jsem si hodinu hrál s Venturou a prostě ne, ten systém mi nesedí. Klidně ho přenechám těm druhým. Nebo pokud chtějí být první, tak těm prvním. Je mi to fuk.
    11.2. 14:10 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Tak aspon chapes ze 98% lidstva nesedi linux a sedet nikdy nebude. Bylo by lepsi ho utnout.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 14:24 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Chápu, nechť si každý používá, co mu vyhovuje víc. Ale nenapadlo by mne chodit na server se systémem, který nepoužívám a komentovat jej. Zas tak rozhozenou osobnost opravdu nemám.
    11.2. 16:33 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    njn, nekdo to ma jinak a chce lidem pomoct...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 16:52 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Což rozhodně není tvůj případ.
    11.2. 22:47 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    mam tady brecet v diskusi nad tim ze mi pod linuxem nefunguje web kamera? Nebo radsi ze mi nefunguje ctecka prstu?
    k3dAR avatar 11.2. 23:24 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    me pod Linuxem funguje Webcamera, i ta druha Infra,
    funguje mi ctecka prstu i treba smartcard ctecka...
    funguje mi interni LTE WWAN modem...
    a nemam potrebu s tim zasirat Apple fora...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    12.2. 10:06 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    medaili
    12.2. 17:51 kevlar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    A stalo to jen 365clovekohodin!
    k3dAR avatar 12.2. 23:24 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    spis 36.5 clovekohodin + ~50.000Kc (3x T480, 2x T25 Klavesnice+Palmrest, 4TB NVMe, AX Wifi, LTE WWAN, touchpad/panty/fingerprint/smardcard/nfc, atd...) a ano stalo to za to ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.2. 11:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    No jo, to nesmíš mít macbook!
    11.2. 18:22 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Cely cas se bavime o a hejtime DESKTOPOVY linux. Kdyby v kebuli nemel vylizano tak ti to uz davno dojde. I ti nejvetsi freetardi uz davno pochopili ze linux na desktop nepatri. Tak nevim proc se tato davno vyrizena zalezitost porad vytahuje. Je jenom jeden povedenej desktop - macOS. Pouzivat neco jineho je iRacionalni.
    12.2. 10:08 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    rekl bych to lip
    12.2. 13:08 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Pominu teď ten fakt "se bavime a hejtime" což očividně zní tak že jsi prostý prachmizerný "hater". Výše to bylo řečeno. Někdo chce nějaké zařízení jako nástroj a nezajímá ho jak pracuje uvnitř, někdo věci rád rozebírá a naopak ho frustruje když na něm standardní šroubky nejsou.

    Představ si, že jsou na světě lidi, co mají rádi rozebírání aut, různé "tunění", zvyšování nebo snižování podvozku, extrémní úpravy interiéru a exteriéru. A teď si představ, že na jejich stránky přijde trouba, co říká "ježiš ty vaše (snížená upravená BMW|zvýšené offroad trucky) s hromadou úprav, to je k ničemu. Já bych nechtěl řešit vaše problémy s odpružením/výfukem/časováním ventilů atp.. jsem si tuhle koupil tohle z autosalonu a jezdí to skvěle z bodu A do bodu B, s malou spotřebou a potichu a hlavně - hlavně se nemusím o nic starat!"

    Já jsem byl vždycky rád za to že je tu výběr a svoboda. Naprosto se děsím toho že bude jedna firma diktovat, co budeme se svými počítači dělat, a dálkově nám bude snižovat výkon nebo blokovat upgrade softwaru abychom byli nuceni počítače vyhazovat, i když by ještě sloužily, nebo třeba když bychom mohli "ze 3 rozbitých, nefunkčních strojů mít 1-2 funkční". Jak už tu někdo zmínil, Applu jsme všichni ukradení. Jim jde jen o zisk, a jestli to znamená uměle zkracovat životnost (a plnit skládky ještě nedávno vyrobenými počítači) nebo omezovat interoperabilitu s čímkoliv jiným na co nejhlubší úrovni (ani Microsoft si netroufl vyvinout vlastní čip s vlastní instrukční sadou jen pro své výrobky, pokud vím), oni se nezastaví. A až se mince otočí a z dobrého sluhy se stane zlý pán, bude se setsakra hodit že existuje někdo kdo se ve věcech rád vrtá a vytvořil alternativu která, paradoxně, v tomhle případě bude "prostě fungovat" ;-)
    12.2. 03:13 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Před měsícem jsem silou mocí reinstaloval cca takto starého Maca. Ne, normální člověk to nedá. A je to tak schválně: Apple přinutí dotyčeného aby si koupil novej stroj. Úspěšně.

    Nemám to Applu za zlé. Je racionální zneužívat svého monopolu. Od toho máme stát, aby je krotil. Ale taky proto potřebujeme Fedoru. Protože rozbití původního MS monopolu na dva MS + Apple, je málo. Čím více hráčů, tím líp pro nás uživatele.
    xxxs avatar 10.2. 22:38 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    nastastie to macos dokaze. dokaze?
    11.2. 00:06 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    vyuzivam x krat mesicne.
    xxxs avatar 11.2. 01:02 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    takze ho nainstalujes na lubovolny notebook a vsetko funguje?
    11.2. 10:17 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    jak jsem psal vys, na kteremkoliv macu za poslednich 5 let mi dana funkcionalita bude fungovat. Vemu nahodny notebook od DELL/HP/Lenovo a vetsina linuxovych distribuci bude mit problem. Ukaz mi klidne znamou znacku notebooku kde vemu kterykoliv notebook za poslednich 5 let, doporuc mi linuxovou distribuci a pravdepodobnost ze neco nebude fungovat je bych rekl 100%.
    11.2. 10:32 Deke Slayton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    To je zajímavý, já třeba používám Ubuntu už od verze 5.10. Nevyhovoval mi ale přechod na Unity, ani Gnome mě nepřesvědčil, tak jsem nakonec přešel na Kubuntu. Jedinej problém, co jsem kdy měl, byla někdy u Breezyho zvukovka a tu a tam blbla wifi (+- Dapper nebo Edgy). Ale od tý doby, poměrně dlouho, nemám problém žádný. Řekněme 15 let. Pár kompů a notebooků už jsem taky vyměnil. A musím říct, že docela slušně mi frčel i KDE Neon, na to, jak se říká, že není zrovna stabilní.
    11.2. 18:26 Prvni Trolici s.r.o
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Tak zas kdy nepouzivas bluetooth, scanner, tiskarnu, garmin, iphone, kindle, gamepady a jine bezne prislusenstvi, taktez te netrapi ze notas neumi spat (a kdyz nahodou umi tak se neprobere) a jednou mesicne mas religiozni zazit s modlenim aby update systemu vse nerozjebal tak ti ten lihnus moh i stacit...
    12.2. 03:16 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Laeli, jsi to ty?

    Linux nemá problém, že by nic nefungovalo. Má problém, že funguje cca na úrovni Windows. Což si přiznejme je ještě málo (myslím tím z uživatelského hlediska, pro nás inženýry je to dost jiné).
    xxxs avatar 11.2. 11:36 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    na inych ako mac strojoch to funguje tiez? tusim si take podmienky urcil pre lin. "uverim az si vemu random notebook".
    11.2. 14:09 Bistrousak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Se nevymlouvej a se stim smir :-) a kup Macika :-)
    k3dAR avatar 11.2. 11:44 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Zase ten iVyplach... Nelze srovnavat random AppleHw+AppleOS s random Dell/Lenovo/HP+3rdOS..

    Pokud ale z toho random druheho, vezmu skupinu bezproblemovych, v absolutich cisle jich bude mnohonasobne vice bez tech Apple,..
    Nebo lze brat random Dell z tech Dell co jsou dodavane oficialne s Linuxem...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    11.2. 14:08 4ntik3dAR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Srovnavat lze. Ale to bys musel neco z toho mit v ruce! Tam ale koncis protoze neumis nic pouze se ptas googla, ha! Jsem te dostal fantomasi!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 15:56 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Ano srovnávat lze cokoliv i naprosté nesmysly. Ovšem to pak jsou srovnání bez jakékoliv užitné hodnoty.
    11.2. 16:34 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    jo, naposled jsem cetl jednu recenzi na rootu. Nefunkcni ctecka otisku, blbli monitory, blblo uspavani,... no to chces...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.2. 18:09 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Schází ti tu odkaz.
    11.2. 23:02 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    sorry, uvedu z clanku presne co blblo na Dell XPS 13 Plus, ostatni veci si muzes dohledat v diskusi:
    • "K velkému překvapení jsem zjistil, že nefunguje webkamera, což je v dnešní době podstatná funkce notebooku."
    • "Dalším nemilým překvapením bylo, že nefungoval mikrofon."
    • "Ve výchozím stavu mě trápila spotřeba ve spánku. Notebook prostě víkend uspaný na baterce nevydržel."
    https://www.root.cz/clanky/dell-xps-13-plus-podpora-linuxu-tentokrat-s-nekolika-mezerami/

    Prekvapive tam byla Fedora... :D

    Na rozdil od linuxoveho desktopu mam vsechny veci po rozbaleni apple notebooku funkcni...
    k3dAR avatar 11.2. 23:22 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    z ze zminovaneho clanku, vse co si vytahl nasleduje i reseni
    "K velkému překvapení jsem zjistil, že nefunguje webkamera, což je v dnešní době podstatná funkce notebooku."
    kolega udělal balíčky do RPMFusion, takže to je o instalaci několika balíčků
    "Dalším nemilým překvapením bylo, že nefungoval mikrofon."
    Na to stačily příkazy:
    "Ve výchozím stavu mě trápila spotřeba ve spánku. Notebook prostě víkend uspaný na baterce nevydržel."
    stačí přepnout v BIOSu režim disku z výchozího RAID na AHCI


    po rozbaleni Apple mas sice funkcni vse co potrebujes ty, ale uzivatele Linuxu po rozbaleni Apple musi stejne provest reinstalaci na Linux... a me by ani reinstalace nepomohla, protoze Apple HW nema mnou vyzadovanej Trackpoint, interni LTE modem, ani 7radou Thinkpad klavesnici, takze naprosto nepouzitelnej Apple HW i OS pro me ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    vlk avatar 12.2. 00:18 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    .... po rozbaleni Apple musi stejne provest reinstalaci
    ano, reinstalujem, prepinam hlavny disk z case insensitive na case sensitive
    na Linux...
    to snad nemyslis vazne, menit Unix na Linux?
    a me by ani reinstalace nepomohla, protoze Apple HW nema mnou vyzadovanej Trackpoint
    skusil si niekedy pracovat s touchpadom na macu? ver ze od toho je uz lepsia len klasicka mys (a nie, dotykova obrazocka nie, ta nieje tak presne ak nemas stylus)
    interni LTE modem
    mam mobil v kapse aj s datami,,, naco riesit dalsiu SIM ?
    ani 7radou Thinkpad klavesnici, takze naprosto nepouzitelnej Apple HW i OS pro me ;-)
    si vtipny ,-)
    You don't exist, Go away !
    k3dAR avatar 12.2. 04:07 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    ja ani ne tak Unix na Linux, ale Aqua na Xfce ;-)

    verim ze klasicka mys je lepsi nez touchpad na macu, ale ver ze Trackpoint je pro me lepsi nez mys, pouzivam ho jak na NB tak u PC ;-)

    take mam v kapse mobil s datama, ale NB chci WWAN nezavisle na nem, stejne jako v Autoradiu mam LTE modem s vlastni SIM ;-)

    chapu ze ti to prijde vtipne, ale vtip to nebyl, daval sem narocne Thinkpad 7radou i do Thinkpad T480, mam Thinkpad 7radou i u PC ;-) [1:1 rozlozeni jako v NB]
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    12.2. 10:06 Tim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Thinkpad Keyboard II funguje v pohode s Macem. A pres Karabinier si ji dokazes ohnout jeste lepe nez v linuxu.
    k3dAR avatar 12.2. 16:06 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    tak jednak je to externi ;-) ale take to je 6rada, ja pouzivam 7radou ;-)
    delal sem celkem narocnou prestavbu Thinkpad T480 (kde byla ta co pises), abych tam mel prave tu 7radou ;-) externi u PC mam predchudce te tve, tedy take 7radou...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    12.2. 10:18 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    "reseni" veci, co nefunguji out of the box po zapnuti

    to je mineny vazne? utratis penize, ocekavas usetreni casu a starosti a .. ceka te "reseni" picovin typu nefunkcni touchpad / wifi / zvukovka / whatever?

    jinej kmen, nechces mi prijit na zahradu udelat nejaky prace? podekoval bych ti
    12.2. 10:13 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    A proc by to neslo srovnavat? Ja preci zduvodneni, ze "neni fer, aby tohle mohlo byt tak kvalitni, protoze duvody", nebudu pouzivat pro sve rozhodnuti, co pouzivat na seriozni praci, to bych byl jak nejakej posahanej jehovista, ja si proste vyberu to, co je technologicky superiorni..

    Jestli to delas jinak, tak jsi zaslepena ovce hnana nejakou virou a fundamentalismem.
    12.2. 11:40 iTard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    .., tak jsi zaslepena ovce hnana nejakou virou a fundamentalismem.
    Prohlásila iKoroptev. ROFLMAO
    12.2. 13:03 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    Atomic OS je dost sracka, zvlaste pokud potrebujes kupu nastroju, ktere tam proste nemas - mi staci posrany pithhon, kde kupa veci uz ani nema baliky, eeeh kde byla ta doba, kdy jsme vse meli v linux a pres pax musim pak vse zase upgradovat - ehmmm pockat to nejde, ono to crashuje - jo aha, musism to smazat a nainstalovat uplne znova, by python a novy pithon a uz ma jinde adrsare a do starcyh logicky neleze - takze mam v linuxu uz de fakto 2 systemy - nastesti vim, ze kdyz upgraduji, tak to mam smazat, pak otevrit tiket na veci, kde to vyvojari tak skurvily, ze v novem 100% kompatibilnim pythotu to nejde prekopilovat - jo rekl jsme vam ze se to kopiluje ze ?

    MacOS je taky na hovno, nebot se tam taky musi modifikovat system, nebo davat vse do home a taky kde co prestane s novo edici fungovat - treba mate BT klavesnci, no tak to mate blby - bude se vam odpojovat, jo predtim to nedelal - je to vase chyba, pak aha mame tam chybu, opravime, porad to dela, jen timeout je delsi - aha proc mi kurva setrite el. energii kdyz to nechci - mam kurva nastaveno, ze neuspavat BT zarizeni, kdyz neuspim notebook - to je jedno - proste pises, na chvili se zactes, pak nepises, klapes za za 5 sec mas klavesnici zpet a stupidni klasku, co ti rekne, ze ji pripojil ;-)) - ahaaaa MacOS v praxi a to nehovorim o faktu, ze mi tam nefungoval magament barev a nastaveni LID diplaye ovlivnovalo extreni monitor .... to je tan vas skvely MacOS ahaaa

    Atomic desktop je mozna dobry pro lidi, co v tom linux maji jen browser, email klient, teams a VPN - pro nas co tam mame tisice balicky a devel prostredi to fakt neni - mit vse v nejhakem chrootu je na hovni - i flatpack je na hovno, nebot se nedopstanes na 99% mountpointu, vidi jen tvuj home, nic co jis pripojil nevidi, jo jde to asi nastavit, ale jen tak, uzivetel chtel SW, byl jen ve fklatopacku, rikam OK, nainstaluje a pak s tim nic neotevrel, nebot chtel otevrit data z USB disku ;-) - ale nebyla to fedora, ja flatpack jen testuji, nic mi to nerika, nebot je to pomalejsi nez instalovane apky, to uz si ji radeji zkopiluji, kdyz nemam balicek - jeste Appimage snesu, to je ala Apple, jen je vse v jednom archivu a nerozbaluje se to ani neistaluje jako na MacOS - sice je to tez pomalejsi, ale aspon to funguje sparvne ;-)

    Co se tyce navratu, RHEL/Fedora umio revert, umi se vratit v case + muzes mit vse na BTRFS a tam da subvolumu na / --- a tam si muzes delat snapshoty, menit subvol a tak - ne ze bych to potreboval,v produkci se to nejdrive testuje, kde se to netestuje je lepsi problemy vyresit, nez revertovat - jo jeden SW na Androidu jsem revertoval, dostal jsme SW od vyrobce hifi komponenty, dal jsme si tam google play - a Android Music bezel skevle - pak se zacal upgradovat, porad OK, pak zacal blbnout, pak zacal padat a nakjonec prestal cokoliv hrat, po restartu zase hral, pak zase nic, clovek dal play a nic --- a treba za 20 min duz zase jo - smazani a revert, vse nastavit znova a jedu tam na stare apce ... na mobilu mam novou, tam to jede, ale na hifi komponente je stary android a ten tam zustane --- oni tam maji svuj store, kde jsou verze apke, co bezi bez probelmu - takze u nekterych starsi verze ;-)) - ale to je komrcni SW vyrabeny komernima fimam, takze spise bordel ;-)
    12.2. 17:55 vvv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    mel jsi to v ruce nebo jedna pani povidala? v silverblue muzes mit pythonu treba i deset verzi naraz a nijak se neovlyvni protoze kazda ma svuj shell-container
    13.2. 13:06 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Atomic Desktops
    No to muzu mit v beznem linuxu taky, nebot plno projektu uz Python v OS vubec nepodporuje, takze pax a jine nastroje na vyrobu adresare, contejneru etc - a bud tam nainstaluji i verzi celeho pythonu, nebo pouziju link na OS python ale vse ostatni tam dotahnu - ale pak musim rict pres source= kde to ma ten jeho chroot .... jeste vzpominam na squashfs, kdy jsem mel fs a kdyz jsme jako ze neco prepsal, relne neprepsal nic, dohral do a puvodni soubor nahradil vnitrne mapou bloku tim novym

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.