abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 153 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník

    Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix

    Na konferenci Flock To Fedora 2023 bylo oznámeno, že vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix. Přednášky na konferenci lze sledovat na YouTube. Odkazy na streamy vedou také z programu.

    2.8.2023 19:11 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.8.2023 22:45 Tim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Jeste by to chtelo vypiplat desktop jako ma macOS aby ten prechod na linux az Apple M1 posoudi jako vintage moc nebolel.
    2.8.2023 22:51 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    krom vypiplani tech vizualnich picovin by to tez chtelo akcelerovat video, aby ta baterka v macbooku neco vydrzela a rovnez nejak zprovoznit zvuk z built-in repraku, to nemaj ani v planu momentalne

    vlajkova lod

    2.8.2023 23:25 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Muzete zacit posilat patche, samo se to neudela.
    3.8.2023 00:53 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Patche do 5ti uzivatelske distribuce? To se vyplati.
    3.8.2023 05:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Tak predpokladam ze Fedoru programuji placeni profici se zkusenostma. Amateri by jim do zeli jit nemeli. Ale muzeme pomoct s betatestingem, to obvykle v linux desktopu neexistuje ci pokulhava.
    David Heidelberg avatar 3.8.2023 07:19 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Málokterá korporace odmítne příspěvek v podobě kvalitního kódu za cenu jednoho či dvou review.

    Ještě bych chtěl připomenout, že Fedora se v podstatě skládá z softwaru, který z velké části vyvinuli amatéři ve svém volném čase.
    3.8.2023 07:54 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    ten open source software, ktery za neco stoji, opravdu nevyvinuli amateri a je jedno zda ve volnem nebo placenem case
    3.8.2023 08:29 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Amatér není amatérem pokud je za svou činnost placen. Z hlediska odborné způsobilosti jsou amatéři, kteří v daném oboru schopnostmi převyšují řadu profesionálů a samozřejmě také naopak.
    3.8.2023 08:58 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    jezismarja, semantic nazi, ten tu chybel
    3.8.2023 08:56 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Fedoru betatestuji uzivatele ...

    Proboha, vzdyt je to celou dobu chytrej tah Redhatu, jak mit armadu fanatickejch testeru zdarma.
    3.8.2023 09:38 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Jenze je rozdil mit domaci klikaci opici a profi QA engineera. Kdyz mas nejaky vizualni bug, neco ujede o par pixelu tak domaciho amatera s hlasenim takove chyby poslou do prdele nebo vymluvou "neco delas spatne, u developera to funguje". Kdyz ale takovy bug nahlasi interni QA tak se to resi a jestli by developer zkusil vymluvu tak ho ta testerka chyti za koule a tyden to bude rozdychavat :-D

    Jinak aby mel AsahiFedora sanci tak by to rozhodne nemelo byt uspechane distro ale spise zazdene immutable Fedora Silverblue podobne jak to dela macOS. A samozrejme apky zadne rpm ale hezky flatpaky.
    3.8.2023 11:30 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    hm, predstav si, ze mas 10 000 opic, co ti hlasej vsechny problemy, mas problem x, kterej ti nahlasi 1000 opic, mas problem y, kterej ti nahlasi 100 opic a mas problem z, kterej ti nahlasi 1 opice

    vyresis x, za rok mozna y, na z se vyseres, +- takhle to delaj

    3.8.2023 11:32 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Praveze nedelaj, pozadaji te o patch kdyz ti to tak vadi :-D
    3.8.2023 12:11 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Vyjimecne s fakeJ souhlasim. Bezny zpusob jak vydrbat s uzivatelem opensource hlasivim chybu je rict mu at to opravi. Uz vidim jak moje mrtva babca pise nejaky patch jenom kvuli tomu ze ji nevo nefunguje.
    3.8.2023 12:28 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Kamo, jsme na stejne lodi, jen mne nekdy seres.
    3.8.2023 07:51 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    proc bych to mel delat? dyt na tom macu jde normalne provozovat mnohem lepsi system "zdarma" out of the box - macos
    3.8.2023 09:07 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    MacOS stojí za hovno, co se týče výkonu CPU operací. Linux je v některých operacích i násobně rychlejší. Když na tom něco většího pravidelně kompilujete v rámci vývoje, může hrát dost podstatnou roli, jestli se to kompiluje 15 nebo 30 minut. Otázka je, jestli si na tento typ práce vůbec kupovat Macbook... Pokud ale člověk dělá primárně pro ARM, výkonnější hardware asi nesežene.
    3.8.2023 09:16 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    yeah, sure https://www.jeffgeerling.com/blog/2021/apple-m1-compiles-linux-30-faster-my-intel-i9

    "vykon CPU operaci" je nezavisly na OS, ty idiote, kdyz je to CPU operace..
    3.8.2023 09:57 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Tak se podívejte na benchmarky Asahi Linux vs MacOS na tom samém hardwaru. Jsou operace využívající CPU, u kterých je Linux až 6 rychlejší. Srovnání MacOS na Apple Silicon vs na Intelu je v tomto případě úplně irelevantní.
    3.8.2023 11:06 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    hod link, dost pravdepodobne s tvym chapanim co je "cpu operace" nebo "operace vyuzivajici cpu" nejsi schopnej sam sobe prebalit plinu aka pochopit, co ten benchmark vlastne meril..
    3.8.2023 11:13 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    ale no offense, treba mas obe ruce a nohy
    3.8.2023 12:14 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    To ze nejaka single operace je na cpu pod asahi rychlejsi nez pod macos znamena uplne hovno. Kdyz si napisu v asm funkci a budu to srovnavat s necim v c++ tak to taky bude rychlejsi. Podivej se na to z pohledu uzivatele-mas vymazleny system ktery umoznuje treba prevzeti probihajiciho hovoru z telefonu vs system ve kterem tohle neudelas a ve kterem obecne jde ve srovnani s macos udelat leda tak hovno (rozumej internet, open office nebo co ted frci a par dalsich nezajimavych veci).
    3.8.2023 12:45 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    To není single operace, to je téměř vše, co využívá čistě procesor. Komprimace/dekomprimace souborů, kopírování... To se celé projevuje třeba u rychlosti kompilace. Já se tady nebavím o uživateli, který si chce na notebooku přijímat hovory z matlafounu, ale o někom, kdo to chce mít jako pracovní nástroj pro své specifické workloady a pro koho může být sakra rozdíl, jestli to má provozovat na systému, který je pro to neoptimalizovaný, nebo na systému, který ty věci zvládne i násobně rychleji. Pro ukázku třeba příspěvek od Hectora Martina, který někdo dával před časem na Rootu.
    3.8.2023 14:30 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    aha, presne, jak jsem si myslel, idiot neschopnej vnimat, co se vlastne merilo

    vsiml sis ty idiotku, ze tar na macosu byl na apfs a na linuxu na ext4? does it ring a bell now? uplne stejnej problem ma vicero veci a pricina je, ze jejich implementace predpokladala, ze neco je inherentne rychly (napr. nejakej konkretny syscall na linuxu) na systemu, pro kterey to bylo vyvinuty a tento predpoklad neplati pro napr. ... yes, wait for it .. macos

    cili jedna z odpovedi muze byt "macos je pomalejsi" a druha "aplikace spoleha na to, ze tahle konkretni vec je implementovana rychle a povazuje to za samozrejmost a ona to samozrejmost neni"

    jo a abych nezapomnel - nema to nic spolecnyho s cpu optimalizaci..
    3.8.2023 14:44 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Je to marny, je to marny, je to marny,… test preci rika ze je to rychlejsi tak to musi byt pravda. Sice to stoji za hovno ale pry je to rychlejsi.
    3.8.2023 14:49 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    vsiml sis ty idiotku, ze tar na macosu byl na apfs a na linuxu na ext4?
    Tak on tam píše, že to pouštěl i na btrfs, což je s apfs srovnatelnější, a pořád to bylo "jen" 2,7x rychlejší. :)
    3.8.2023 15:31 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    no to tvoje domnely srovnatelnejsi nijak neadresuje muj argument s tema syscallama

    ten muzes prohlasit za lzivej / chybnej apod., ale pokud na nej odpovis "ale on na linuxu pouzil btrfs", tak jsi idiot
    4.8.2023 20:23 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Pokud je syscall pomalejsi na masoxu a rychlejsi na linuxu, tak proste linux vyhrava. Co je na tom k nepochopeni ?
    6.8.2023 11:21 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    analogickej problem v kodu, kterej produkuje Go a vysvetleni proc:

    "one possible cause of this is the go runtime cgo usage on darwin, even though you can build your golang project with CGO_ENABLED=0 (cgo disabled) on darwin, go runtime still calls C functions via internal ABI0 (due to lacking of proper syscall support on darwin), these are cgo calls with about 60ns overhead on m1 mac."

    "The only modern operating system with a stable system-call interface is Linux. It's a trait it shares with ancient microcomputer operating systems like MS-DOS, but not with any other modern OS.

    Everything else expects you to dynamically link with system libraries (libc, Windows system DLLs, etc) and use those to make system calls. This is completely at odds with Go's statically-link-everything design. Apparently Go was never meant to run on anything other than Linux."

    = ne, kdyz tvym design predpokladem je, ze svet = linux, tak vsude jinde, kde tohle nebude platit, muze nastat problem
    6.8.2023 16:31 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    No tak to vidite, vzdyt my spolu vlastne souhlasime. Chyba je na strane masoxu a tam je to potreba opravit.
    3.8.2023 09:18 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    S celých šest let trvající podporou nových verzí OS?
    3.8.2023 11:09 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    k cemu mi je "podpora" na systemu, kterej ode dne 1 neumi pouzivat pul hw, co v tom stroji je? "dobry den, neslysim zvuk" "vydrzte, aha, zvuk nepodporujeme, ale vas touhle informaci podporime"
    4.8.2023 21:23 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Nekteri zvuk na praci nepotrebuji, potrebuji kvalitni OS. Co je na tom k nepochopeni ?
    4.8.2023 22:02 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Takovy slepec nepotrebuje ani zobrazovani na monitoru, takze KDE si skrtame se seznamu potrebnych aplikaci, ano? Naprosta vetsina uzivatelu zvuk potrebuje a vymlouvat se na to ze system bez zvuku je jaksi lepsi je proste debilni.
    4.8.2023 22:04 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Pokud je potreba specialni hardware, lze ho pripojit pres USB.

    Je mi uplne jedno co kdo potrebuje, zajima me co potrebuji ja.
    5.8.2023 00:14 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    To co potrebujes ty zajima tebe ale vyvoj se nedela dle tebe ale obvykle dle toho co potrebuje vetsina. Takze hodne stesti k vymazlenemu OS bez podpory zvuku.
    5.8.2023 23:10 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    To už je na úrovni (sarkastickej!) frázy "OS je na to, aby bežal", ktorou si pred rokmi u nás v korporáte SAP aplikačný support tím doberal platformákov...
    6.8.2023 11:23 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    jj, presne tak, kavovar? hlavne ze to bootuje
    6.8.2023 11:22 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    nekteri nepotrebuji ani webku ani mikrofon

    a proto si koupi laptop..

    k3dAR avatar 6.8.2023 18:43 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    nepotrebuju ani Webku ani mikrofon a mam uz XY let pouze NB (s GNU/Linuxem a na vsech teda WebCam+Mic bylo funkcni, jen sem to nepouzival ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    6.8.2023 19:09 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    k3dAR, vyjimka potvrzuje pravidlo. Mam kamarada ktery si poridil homestead, nema tam vodu, elektrinu, kadit chodi za budku ve ktere bydli, vodu si vozi z walmartu, notebook si nabiji ve Starbucksu odkud pracuje remote. Ma slepice, malou zahradku. Vypada stastne i kdyz je podle me magor.
    7.8.2023 06:56 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    a myslis ze jsi v dnesnim postcovid svete ve skupine lidi ktere se rika "mainstream" nebo spis mimo (nejen mainstream)?

    na vsech NB to fakt funkcni neni, napr. na Macbooku s Asahi..
    k3dAR avatar 9.8.2023 20:22 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    nepsal si ze si vetsina koupi NB kvuli Webcam/Mic, ale narazkou se vsichni, nicmene nejsem v mainstream skupine, nepouzivam Windows, nechodim na Facebook/Instagram/X@Twitter/WhatsApp a z domova sem pracoval i pred covidem ;-)

    kdybys umel cist, nepsal sem ze to funguje na vsech obecne, ale vsech mejch NB...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    3.8.2023 09:30 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    To je jasné že tam budeš mít macOS. Ale po 5-6 letech tam už nedáš nejnovější, a pak už ani security updates starších. To je ten čas kdy si tam dáš Asahi/Fedoru a mašinka poslouží nadále. Já mám doma dekádu staré macy a pořád slouží a nejsou to žádné ořezávátka, ten HW je celkem kvalitní.
    3.8.2023 11:12 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    kdyz tam necham macos, tak budu mit celou dobu skvele vyladenej system, kde funguje vsechno a za par let mozna nebudu moci nainstalovat nejnovejsi os, coz me mozna nejak marginalne ovlivni v uzivani..

    kdyz tam dam fedoru/asahi, tak ode dne jedna jsem za stejnou cenu najal kripla, co ma jednu ruku, jednu nohu a ja mu musim prebalovat pliny..
    3.8.2023 11:31 korouhev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Varis z vody :-) Dnes je Asahi alpha a pouzitelny, az bude v1.0 tak bude vytunenej do posledniho pixla a bajtu i pro BFU! :-D Ono toho apple hw neni mnoho a tak je to jednoduche supportovat, navic z kernelu muzou vyhazet tuny retro balastu.
    3.8.2023 11:34 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    tyvole ja nikdy nevarim z vody https://github.com/AsahiLinux/docs/wiki/Feature-Support

    si to precti, pokud jsi toho schopnej
    3.8.2023 11:54 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Vždyť skoro vše je již podporováno. Třetina v mainstreamu, třetina v jejich forku a zbytek v edge vývoji. To co není je vesměs WIP. Problém vidím jen v touchpadu, což je jen notebooková záležitost. Klobouk dolů, rek bych ze si tam meloucháři i vývojáři z Apple :-)
    3.8.2023 11:59 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Myslis treba webkameru na macbooku s M1? status TBA cituji z linkovaneho "Active work on this feature is not being undertaken at this time"

    jsi idiot
    4.8.2023 00:04
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    jsi idiot
    Bacha, ať ti nepraskne cévka.
    3.8.2023 12:04 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    ne, tys urcite myslel mikrofon, aby se ty videokonference nedaly delat ani bez obrazu, kterej by stejne moc zral baterku, nebot hw akcelerace videa je tez TBA.., vono i kdyby ten mikrofon fungoval, tak repraky jsou stale jeste WIP, cili by to bylo speak only..
    3.8.2023 12:18 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Ale prd. Podivej se treba na root, clanek o dellu ktery se hodne snazi ale by default ve fedore nefunguje webkamera, nefunguje zvuk, po uspani to by default nevydrzi vikend,… fedora je tady nejakou dobu a takove zakladni nefunkcni veci u linuxoveho desktopu ktery je oficialne dodavan s linuxem. Asahi je experimentalni a za 6 let mu treba bude fungovat zvuk ale cekat ze bude na urovni macos je hodne naivni.
    3.8.2023 12:32 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Podívej se na to tak, že RedHat teď u komunity nemá moc dobré jméno. Tak se chytil Asahi, že ukáže jaké to je když práci nadšenců zastřeší korporátní profíci. Nezdaru bych se nebál, je třeba mít VIZI!
    3.8.2023 14:43 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Vizi? Komunita ma vizi linuxoveho desktopu. Realne se za poslednich 25let nic nezmenilo. Linuxovy desktop stoji za starou backoru. Nefunguji zakladni veci ktere jako uzivatel od desktopu ocekavas - uspavani, veci kolem baterky, wifi management (v korporatu) stoji za hovno, btrfs porad umira a reseni je obnovit data ze zalohy,… jo, za 25let jsme presli od ext3 pres reiserfs k btrfs ale osobne mam pocit ze je to z pohledu uzivatele spise horsi.
    3.8.2023 14:16 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Ta podpora u Linuxu má možná porodní bolesti, ale jak jednou je, tak ji tam člověk většinou najde i za 10+ let, zatímco Tim Cook po šesti letech zachrastí měšcem, abys do něj přisypal za nové zařízení, protože tomu stávajícímu právě zařízli podporu. To se bude najednou ten Asahi Linux hodit.
    3.8.2023 14:32 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    myslis tu podporu pro 32bit systemy, kterou nyni odstranuji z kernelu?
    3.8.2023 14:53 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    MacBook Air 2017 snad není na seznamu podporovaných zařízení MacOS Ventura (vydaného v 10/2022).
    3.8.2023 15:33 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    a?

    bud si koupis novej stroj, nebo ... dal pokracujes v pouzivani toho, cos pouzival a akorat nemas nejnovejsi system :/

    pro linuxtardy, kterejm nedela problem celozivotne pouzivat stable distro, ktery ma roky stary balicky oproti mainstreamu, by to nemel bejt problem
    3.8.2023 16:09 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Je to zvláštní, že Windows může být podporována na daleko pestřejším HW po delší dobu a Apple se svým značně unifikovaným HW tohoto není schopen. Nebo toho spíše schopen je, ale není to v jeho zájmu.
    3.8.2023 16:44 Tim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Telemetrie jim proste rekne kdy je jiz cas ukoncit podporu pro konkretni model pocitace. Obvykle az pocet aktivnich kusu vs prodanych kusu padne pod 5%. Proto nektere modely maji support 10 let, jine jen 5. Zavisi od uzivatelu. Mnohdy je ta ukoncena podpora jenom umela (obvykle se da novejsi instalacka hacknout a pobezi i na nepodporovanem hw), proste uz ten model nebyl testovan (ale to neznamena ze to tam nepojede).
    3.8.2023 17:10 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    realita je takova, jaka je

    je to na zvazeni, zda chces zaplatit vic penez a mit kvalitu nebo zda chces usetrit (JEN) penize a byt bitej a fackovanej zleva zprava a mrdanej u toho zezadu do zadku (linux / windows, windows s kondomem, linux bez)
    3.8.2023 19:15 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Řekl zákazník po odchodu ze S&M salónu.

    Kdo ví, třeba je to důvod, proč jsou iStores prosklené. Aby nemohlo dojít k záměně.
    4.8.2023 08:59 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    4.8.2023 09:04 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    tak si vem, jak hroznej svet to musi bejt, ve kterym linuxtardi zijou, ze za nejspolehlivejsi cestu povazujou stroj, na kterym nefunguje zvuk, webka, mikrofon, akcelerace videa..

    predstavuju si cloveka, co se mlati kladivem do hlavy a vysvetluje mi, ze je to fajn a ze jsem uplne divnej, kdyz to tez nepodstupuju
    k3dAR avatar 4.8.2023 11:46 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    [...] nefunguje zvuk, webka, mikrofon, akcelerace videa.. [...]
    - zvuk = tady jen lzes, nic takoveho tam nepise
    - webka = ovladac je od Intelu, ktery ho ale nedostal zatim primo do jadra, a je potreba ho doinstalovat
    - mikrofon = stacilo ho aktivovat
    - akcelerace videa = tady opet jen lzes, nic takoveho tam nepise
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.8.2023 16:42 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    zvuk = repraky

    webka = maji tam TBA, verim vic jejich TBA nez tobe

    mikrofon = opet maji tam TBA

    akcelerace hw en/de/kodovani videa = maji tam TBA ...
    k3dAR avatar 4.8.2023 17:42 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    uz to vidim, nevsiml sem si ze jde o vlakno s Apple M1, myslel sem ze slo o ten Dell XPS...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    5.8.2023 10:14 4nTIk3dAR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Hele, nebavime se o Lenovu tak zalez smrade.
    4.8.2023 09:22 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    https://www.root.cz/clanky/dell-xps-13-plus-podpora-linuxu-tentokrat-s-nekolika-mezerami/nazory/

    dalsi takova vlajkova lod

    z diskuze, citace: "Takže já už s Lenovem končím a příští notebook budu hledat u jiné značky."

    z diskuze, citace (tyka se Dellu): "Detekce zavřeného víka notebooku je obvykle pomocí Halova senzoru v těle a magnetu rámu okolo displeje. Pro tento případ by mohl pomoci malý magnet, který umístíš nad senzor. Tím „zavřeš“ víko notebooku a notebook samotný můžeš nechat pootevřený..."

    linuxove vlajkove lode, vic vetru jim do plachet!
    k3dAR avatar 4.8.2023 11:54 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    ten "workaround" s magnetem je v kontextu FnKey/Media rada klaves neni fyzicka ale dotykova a se zavrenym vikem se mu obcas nahodni mackaj = jde o HW problem nesouvisejici s Linuxem (tedy s Windows by byl stejny) a pokud ti jde o Vs Apple tak on snad nemel/nema problemy s touchbarem nebo spatnej HW navrh butterfly klavesnice z 2015?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.8.2023 12:46 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Apple samozrejme ma obcasne problemy s HW, ja tady ale vnimam jeden rozdil. Pokud se u Apple vyskytne problem tak ho uzivatele poslou do prdele a Apple resi jak napravit situaci. V pripade toho notebooku uzivatele linuxu ochotne akceptuji problem a hledaj reseni ve forme magnetky nebo jineho workaround na jejich strane. Proc proste neposlou DELL s timhle do prdele?
    4.8.2023 13:43 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Apple resi jak napravit situaci
    Spatne to drzis!
    4.8.2023 13:45 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Vazne vytahnes neco z roku 2010? Ja myslim, ze mas na vic.
    4.8.2023 23:58 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Rok 2010 nemá cenu zmiňovat, to ještě nebyla storage pájená. https://www.youtube.com/watch?v=0qbrLiGY4Cg
    7.8.2023 10:54 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    k3dAR avatar 4.8.2023 17:51 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    [...] V pripade toho notebooku uzivatele linuxu ochotne akceptuji problem a hledaj reseni ve forme magnetky [...]
    1. slo o 1 cloveka co to tam psal, nikdo nevi zda je to problem 1ks (na netu nic podobneho sem za chvilku nenasel), zda to reklamoval (nepise tam), ani zda nema treba prosedle viko ;-)
    2. ten magnet byl jen tip od nekoho jineho, ze nez to "resit" otevrenym vikem s aktivnim LCD, muze otevrenemu viku zhasnout LCD magnetem, stejne tak mohl nekdo poradit at si v nastaveni Display ten interni vypne, mimo to je ale logicka prvni cesta jit s tim na reklamaci, proti te ale muze byt treba nutnost ten stroj pouzivat a ne cekat 30dni na vyrizeni, takze nedelej z toho nejake obecne pravidla pro vsechny ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.8.2023 17:58 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Ale jo, mas pravdu… je sice zvlastni ze korporat jako RH mu proste neda jiny notebook a ten puvodni nereklamuje ale klidne to v clanku muze chybet, takze jo, mas pravdu.
    k3dAR avatar 4.8.2023 18:05 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    je to jeste jinak :-) to ze se mackaji sami ta touch tlacitka pri zavreni vika, nepsal autor clanku = zamestnanec RH, ale nekdo jiny co koukam ma na root.cz 1 jediny (=tento) prispevek a ucet zalozil par minut pred tim :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.8.2023 20:28 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Zajimave.
    5.8.2023 09:19 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Jakože si někdo koupí MacBook, něco se mu na něm nelíbí, tak ho zahodí a koupí si něco jiného? Tak takovou ovečku jsem ještě nepotkal, naopak jsou mistři v logické ekvilibristice, jak to všechno dává smysl, i když se to tak nemusí na první pohled zdát. :)
    6.8.2023 16:23 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    skutecne jsi narazil na vyvojare, ktery se zabyva vyvojem sw a zaroven by nebyl schopnej narovinu rict plusy a minusy reseni, ktere zvolil (at uz je to treba jeho pracovni laptop)?

    tak to byl idiot, protoze ta tvoje ekvilibristika nefunguje
    3.8.2023 18:01 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Co je na tom zvlastni? Apple si zaklada na tom ze prodava premiovy hardver s premiovym ekosystemem. Apple nema zajem podporovat tisice kombinavi hardveru. A zatim jim to vychazi. Apple ma hodnot pres $3triliony zatimco MS ma hodnotu pres $2.44trilionu.
    3.8.2023 20:01 Bill
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Apple na OS nevydelava, bere to jako samozrejmost ze tam dostanes vyladeny system na miru usity pro HW. Vydelava se na HW a AppStore. U MS je tretina prijmu z Azure, tretina z Xbox a tretina z Win+Office. I kdyz ten Win by klidne v OEM verzi mohli balit zadara protoze se legalne da sehnat za 10€. Hw maji jen na paradu, nevydelava to nic.
    3.8.2023 11:42 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    "jednoduche supportovat" .. urcite "myslis" ten reverse engineerovany hw, ktery se jim navic s novejsima generacema tech cipu bude menit pod rukama, ok, tak sis tu oficialne zmeril svoje iq
    3.8.2023 15:21 korouhev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Od kdy je IQ nejaka smerodatna velicina? Muzes mit 150 a neumet vymenit zarovku. I prumerne inteligentni freetard je v Linuxu mnohem sikovnejsi nez ty v macOS co si ani nevis zapnout ve Finderu zobrazeni skrytych souboru :-D
    3.8.2023 15:35 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    predpokladam, ze ty casti tela, ktere ma sikovnejsi, jsou prsty a zada (to aby se mu dobre ohybala)
    3.8.2023 18:05 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    V linuxu? V podstate mas pravdu, na to aby jsi byl schopen pouzivat linux nesmis byt uplny debil zatimco u macos se pocita s tim ze vetsina uzivatelu je blbych jako tago. Zacina to instalaci kdy se te linux bude ptat na to jak chces mit rozdelen disk zatimco macos ti to nastavi sam. Uz vidim jako moje mrtva babca instaluje linux a pta se me kurva co to po ni chce nejake /usr a nejaky btrfs…
    3.8.2023 20:08 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    V linuxu na servru jasne ze chces mit partitionig pod kontrolou. Na desktop si koupis KDE Slimbook a mas to se stejnym luxusem jako macOS. To ze zdejsi socky si skladaji garazove ryzeny ktere pokropi krvi obetovaneho krecka aby jim tam vubec bezel Archpicus s tim nesouvisi.
    3.8.2023 20:44 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    oh wait, dalsi urban legend o bajne distribuci, ktera je jina nez vsechny ostatni a na ktere uz to opravdu funguje

    a ktera se prsi KDE

    to je tak retardovany, az to boli
    3.8.2023 21:51 Jakub Długosz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Recenze na starsi model, vhodny i pro babicky!

    After over 3 years of usage I can say that the product is simply on a premium level.

    It is easily upgrade-able.

    It is super light for a 15" laptop ~1,5kg

    It is very fast (2 NVMe disks).

    It is very powerful (can play all the games I want).

    It is very portable (battery for almost 10 hours).

    I want to buy a new laptop for my mom in the next month. My choice is very obvious - Slimbook.

    Everyone with doubts, forget about them. You won't regret if you buy one for yourself :)
    4.8.2023 08:43 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    uvedomujes si, ze

    1.) soulad hw se sw

    2.) nejakej vykon

    jsou veci, ktery jsou jak ve win tak mac svete naprosta samozrejmost?

    a ze to, co ti tu davaj jako "vyladenej stroj" neni nic jinyho nez nalesteny hovno a lez? protoze neexistuje vesmir, ve kterym by KDE nebylo zabugovany ad absurdum
    4.8.2023 09:46 $
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Opet varis z vody, v zivote si tu masinu v rukou nemel. Ma vydrz 10h, mac da stezi 8h a widle tak 2-3h :-D Ale abych byl spravedlivy, tohle je vycuc z jedne odpovedi od Slimbooku nasranymu zakaznikovi:
    but due to the nature of the GNU/Linux based OS's there will always be some problems that will be out of reach for us no matter how hard we try to fix them.

    As you may be aware of, we have no control over what updates are pushed by the developers of all Linux distributions out there. Those may break things every now and then, specially major Kernel updates that may come with newer yet not better firmware that might cause problems for all hardware devices.

    GNU/Linux is a constantly evolving system that requires their users to have some knowledge of its innards and small maintenance every now and then to keep everything in shape and working smoothly.
    4.8.2023 10:22 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    jsi na fetu? to bych si mel jako kupovat kazdou sracku o ktery tu nejakej zoufalec napise ze to je vlajkova lod linuxu abych nevaril z vody?

    v cem se proboha ten software, o kterym tu sam postujes citaci, ze je "out of (their) reach" lisi od toho uplne stejnyho softwaru, kterej ma kazda jedna linuxova distribuce? vzdyt to jsou ty uplne stejny hovna, tady je to jen zabaleny do hezky nadizajnovanejch webovek a pravdepodobne hlinikovyho nalestenyho sasi..
    4.8.2023 11:19 Pastyr trolu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Co to ma s fetem? Je jasne ze jediny KDE ke kteremu si cichl byla tvoje amaterska instalace a podle toho to taky dopadlo. Tuhle masinku tunili profici od Neonu i Silverblue a vsechno bezi out-of-the-box, to je ostatne jejich salepoint. 98% recenzi bylo 5* a par 1* - coz je ta mnozina patlalu a vseznalku co si to rozmrdali vlastnima rukama.

    Zakladni pravidla troleni je, ze musis vychazet z faktu a zkusenosti a pak vypichnes neco co vzbudi emoce freetarda. Jinak te zfleku prekuknou, ze jen placas. Troleni je umeni, gracie a lehkost. Ty jsi sel desne dolu vodou v tomhle threadu a nechavas se unest emocemi jako vytrolenec. Jsi upad :-)
    4.8.2023 13:46 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    A jo, to jsou ty vymazlene stroje kde nejsou schooni dodat ani klavesnici dle pozadavku? Tak jo.
    4.8.2023 16:35 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Ne, to si s necim pletes. Dodava se asi 6 klavesnic + moznost custom konfigurace (na tu se ale ceka).

    Kdyz uz jsme u te schopnosti dodat klavesnici dle pozadavku, tak ja chtel v Cesku koupit Macbook s americkou klavesnci, koukali na mne jak na mimozemstana, jak v iStyle tak v iStores. Tak jsem jim vysvetlil ze proste chci CTOcko a je mi jedno, ze se ceka mesic. Zkouseli mi stejne asi 3x nanutit nejakou skladovou sunku s ceskou klavesnici atd. Nakonec prodavac naklikal konfiguraci na apple.de s dodanim do jejich prodejny... Tolik tedy k vyberu klavesnice u vymazleneho stroje... Ale po mesici jsem ho mel :-D
    4.8.2023 17:27 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Protoze jako fakeJ jsi kokot a kupujes u prekupniku misto v apple store online. Kdyz jsem naposled v CR objednaval macbook pro s us klavesnici tak za 3 dny byl u me doma. Ale jak rikam, kupujes u prekupniku a pak se divis.
    5.8.2023 10:18 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Protoze chci zaruku. Apple store ti da kulovy a s reklamaci online je vopruz jeste vetsi.
    5.8.2023 14:18 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Tak zaruku mas v EU snad dva roky. A jestli chces lepsi zaruku tak jed do Mnichova nebo do Drazdan, kup si to tam v apple store a dej si k tomu apple care.
    5.8.2023 15:16 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    A to resi jako co? Stejne to budu muset nejak zabalit a nekam posilat a cekat buhvijak dlouho. Proste tvoje reseni nejsou resenim pro mne. Kamenny obchod za rohem je kamenny obchod za rohem, prijdu tam, z batohu vysypu notas, ukazu uctenku a tim to pro mne hasne. Jednodussi reseni neni.
    5.8.2023 15:37 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Na jednu stranu rikas ze budes mesic cekat na nejakou klavesnici, na druhou stranu rikas ze je to pro tebe to nejlepsi reseni. Tak jsem rad ze jsi spokojenej
    5.8.2023 17:51 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Ja myslel ze mas asociativni mysleni a logicke souvislosti pochopis i kdyz ti je nedam na lopate.
    5.8.2023 18:42 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Tak jo…
    4.8.2023 16:48 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    sry, not buyin this, klidne pripustim, ze idiocie freetardu me obcas nechava v nemem uzasu, ale super vyladena masinka s potunenym KDE, nezmrvenym prackama matlalu?

    toluen
    4.8.2023 17:50 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Ja bych chtel nejaky link na tu vyladeniu masinku… treba nahradim sve apple zarizeni KDE…
    k3dAR avatar 4.8.2023 17:59 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    ja bych chtel link na nejaky Apple NB, co ma nechickletovou klavesnici, s dedikovanejma Ins/Del/Home/End/PgUp/PgDown, stejne vysoke Up/Down jako Left/Right, TrackPoint s tlacitky, interni slot na WWAN, vymenitelne SO-DIMM... a aby tam bezel GNU/Linux s Xfce prostredim, macOS mi fakt nevyhovuje... ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.8.2023 20:28 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    To jsi ale v risi snu. Apple dela par kousku hw a diky tomu ma hodnotu 3biliony dolaru. MS ma hodnotu 2.4bilionu a podporuje kazdou sracku.
    k3dAR avatar 5.8.2023 01:21 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    ne, jen sem naznacil jiny uhel pohledu popsanim meho pracovniho NB kterej mi vyhovuje ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    5.8.2023 03:44 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Tomu rozumim ze ti neco vyhovuje, ja jenom konstatoval ze to apple nedela a patrne nebude. Ja treba klasicke PC/notebook nepouzivam snad 10+ let a naprosta spokojenost. Jednou za cas jsem nucen pouzit nejaky notas s win a vzdy si rikam jak tohle nekdo muze pouzivat kazdy den.
    5.8.2023 04:13 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Protoze jeste neobjevili GNU/Linux ...
    5.8.2023 10:24 4nTIk3dAR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Ty nepracujes! Ty cely den patchujes to svy semenem potrisnene lenovo aby vubec jelo! Takze tu nezvan tragede!
    5.8.2023 14:17 stinkpad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Příloha:
    Nasel jsem fotku jeho NB :-D
    6.8.2023 11:27 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    jenze argument je o tom, ze ten hw je pul pribehu

    druha je o tom, ze jejich proklamace o vyladenym sw jsou proste jen marketingovy zvasty a bezi jim tam to uplne stejny KDE, ktery je mozna "poladeny" nastavenim hezkyho background image, jako vsude jinde, cili naprosta nepouzitelna zabugovana sracka
    6.8.2023 12:03 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Od vareni z vody si klesl k vyslovenym lzim. Dokud tu nedas 10 screenshotu bugu dokazujicich srackovost KDE tak si jen ZVANIL.
    6.8.2023 13:26 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    To je jako dodavat 10 fotek hovna ze se jedna o hovno. Dodej link na vymazleny funkcni notebook s KDE a ja ti najdu minimalne 10 recenzi ve kterych budou uzivatele popisovat jak nefunkcni to je. Najit 10 bugu v KDE je otazka 2 minut. Jinak tohle je seznam 273 bugu KDE reportovanych za poslednich 7 dni.
    6.8.2023 14:35 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Nenene. Takhle ta hra nefunguje. Ty a koroptev si nahodite KDE Neon na opravdove zelezo (zadny srackovy virtual v macos kde je to spomaleny adabsurdum) a napisete do blogu recenzi :) Login jiz mas :)

    Anebo az jste liny tak se muzem dohodnout ze uz v zivote nevezmete do huby KDE a budem predpokladat jeho paritu s macOS?
    6.8.2023 14:49 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Za takovou recenzi bych tady dostal ban. Zertovat o nekonecnem mnozstvi bugu v KDE je jedna vec, napsat recenzi ve ktere narazis na jeden KDE bug za druhym je druha vec. Pokud ti KDE vyhovuje tak ho klidne pouzivej, soudruzi vyvojari z KDE budou mit radost.
    6.8.2023 16:49 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Ti u ponika vybavime vyjimku ze ban nebude. Proste takovy pohled z jine strany ktery freetardum trosku otevre oci na co se taky soustredit a ze vyvoj nekonci uspesnou kompilaci. Normalne takovou tu instalacni recenzi a pak postrehy z uzivani. Dokud se zdrzis vulgarnich slov a nahradis je kreativnimi opisy, tak to muze byt celkem zabava. Ja pamatuji recenzi Open Office od Radka Hulana kde byly perly typu: "a pak jsem ten smejd spustil", "vrazit sosku Stallmana do prdele az po sandaly" a podobne :) Bude to dilo, uvids. Aspon neco po tobe ostane (na rozdil od tych zvratku co placas ve Wordprcu).
    6.8.2023 16:35 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    hele jedna klasika, co se tam drzela priserne dlouho x let - konsole, kde emulator terminalu, komponenta, ktera vykreslovala obrazovku, nechavala garbage pri scrollingu na tusim nvidia kartach nebo neco takovyho, kdyz jsem ten konkretni bug dohledal, reportovano uzivateli zde napr. https://www.reddit.com/r/Kubuntu/comments/jl4xku/kubuntu_2010_konsole_graphical_artefacts/

    vsadim se, ze to tam je doted, rozhodne to tam bylo na plose radove let https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=373232 reportovano 2016 a opravy se tam objevujou 2023..

    6.8.2023 16:25 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    pardale, naposledy, kdyz jsem evaluoval KDE, tak stacilo zmacknout ten jejich ekvivalent tlacitka start a v tu chvili se odehral prvni bug..

    prosimte tohle je priserna bolest, prokousavat se tou selektivni slepotou, co tu exhibujes tvari v tvar zkusenostem, co mam
    3.8.2023 22:08 zal a patos a smutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    Dopyce, zas ta schedule na https://flock2023.sched.com/ dela 500 Internal Server Error... Ale ja se nevzdal a proklikal jsem ty streamy na jutubu, tudiz ten zaznam o Asahi Fedora Remix je https://www.youtube.com/watch?v=bD2R4Yt8m88&t=23115s

    PS: pulka prednasejicich mela Macbooky, Fedoraci je miluji a tak je inklinace k Asahi zrejma.
    5.8.2023 14:13  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    pulku Fedoraku zamestnava Red Hat, kde si muzou vybrat macbook nebo thinkpad

    frikulini si vyberou macbook
    7.8.2023 07:00 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    jestli ten hobby projekt asahi linux spolecne s tou betatestovaci redhati srackou fedorou povedou v konecnym dusledku k tomu, ze linuxtardi budou kupovat vic macbooku, aby si tam pousteli zabugovany kde, tak za me jen dobre

    7.8.2023 08:31 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flock To Fedora: Vlajkovou lodí Asahi Linuxu bude Fedora Asahi Remix
    No slava ze ti to doslo. Apple je uplne jedno jestli si na tom hw poustis macOS nebo neco jineho. Dulezite je proste linuxaky navnadit ke koupi Apple. Klidne i bazaroveho, protoze kdyz ovecka proda starsi Mac v bazaru tak si hned koupi novy. Win-win. Jako ja pusobim celkem uspesne, v mem okoli ma jiz tretina linuxaku nejaky mac a aktivne je pouzivaji.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.