abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1042 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:31
    Rozcestník

    Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux

    Mezi vývojáři Gnome se objevil návrh, aby bylo Gnome cíleno čistě na linuxové systémy, tedy ignorovalo Solaris a systémy založené na BSD. Lennart Poettering, tvůrce systemd, totiž navrhl, zavést právě systemd jako závislost pro Gnome-Shell. Systemd je přitom přímo závislý na linuxovém jádře a jeho porty pro BSD a ostatní platformy nejsou plánovány. Jon McCann z Red Hat rozvádí myšlenku ještě dále a budoucnost Gnome vidí v podobě Gnome OS na bázi Linuxu.

    25.5.2011 08:45 | Migi | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.5.2011 09:00 dmesg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    No jasne! Zacneme hned vsichni psat neportabilni aplikace! To urcite pomuze mnoha vecem...
    vain avatar 25.5.2011 09:13 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Obecně souhlasím. Tohle mi začíná připomínat strategii nějaké firmy, jen si teď nemůžu vzpomenout, jaké.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.5.2011 09:13 P.P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    zadna skoda po tom co posledni dobou provadeji
    25.5.2011 09:16 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    By me zajimalo co je posedlo. Systemd je mozna libova vec, ale zahodit kvuli tomu porty?
    m1c4a1 avatar 25.5.2011 09:21 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Desktopová prostředí přicházejí a odcházejí. Gnome se vrhne do slepé větve a komunita se zaměří na něco jiného (beztak Xfce, když už ne KDE).
    25.5.2011 13:34 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Xfce 4.8 je tabu release notes
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
    25.5.2011 09:22 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    to je kokotsky napad. no kdyztak se nekdo treba forkne.
    Bedňa avatar 25.5.2011 09:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Fňukny čo tu všetci vyplakávate :-) Píšu že do budúcna je v pláne vlastný OS, s ohľadom na to v akom stave je Xserver, by som to uvítal už teraz.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pushkin avatar 25.5.2011 10:05 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Mno, docela si fandí, stačí vzít v úvahu třeba následující věci:
    • vývoj desktopového prostředí je něco jiného než vývoj vlastní ditribuce (nebo "OS," chcete-li to tak nazvat), na to bude třeba získat řadu dalších vývojářů
    • pokud se zmenší cílová skupina uživatelů (GNOME nebude možné provozovat pod BSD a dalšími), určitě se zmenší i uživatelská základna - důsledkem pak bude zmenšení samotné komunity kolem GNOME, úbytek vývojářů a zpomalení vývoje
    • Canonical přijde o Ubuntu :-)
    Osobně mi to tedy nepřijde jako příliš dobrý nápad. Kdyby za GNOME stála nějaká hooodně bohatá společnost, pak to dejme tomu můžeme brát jako experiment, který prostě nemusí vyjít a jede se dál. V případě komunity to ale může být poslední krok do propasti.
    Shadow avatar 25.5.2011 10:11 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Canonical snad nepřijde o Ubuntu když má Unity, ne? Spíš by mohlo vzniknout Gubuntu. :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.5.2011 11:38 jelcin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Osobně mi to tedy nepřijde jako příliš dobrý nápad. Kdyby za GNOME stála nějaká hooodně bohatá společnost, pak to dejme tomu můžeme brát jako experiment, který prostě nemusí vyjít a jede se dál. V případě komunity to ale může být poslední krok do propasti.
    Já to vidím přesně naopak. Velká firma peníze jen tak nevyhodí. Komunita bude fungovat vždycky. Když to nevyjde, tak lidi od GNOME budou dělat něco jiného. Já bych šel ještě dál a když už vytvářet vlastní OS, tak bych nepoužil linux. Přece jenom na desktopu nefunguje úplně ideálně (viz. problémy s latencí při vysokém IO, problémy s graf. ovladači atd.) a konkurence by prospěla. Akorát je to běh na hodně dlouhou trať.
    pushkin avatar 25.5.2011 12:01 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Přece jenom na desktopu nefunguje úplně ideálně (viz. problémy s latencí při vysokém IO, problémy s graf. ovladači atd.)
    Pak přeji hodně štěstí při psaní grafických ovladačů, protože tipuji, že výrobcům hardware se do toho moc chtít nebude.
    25.5.2011 13:35 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    A který OS (kromě Windows) má tedy lepší podporu HW než Linux?
    25.5.2011 13:44 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Otázkou je, kolik lidí používá Gnome na jiném OS než Linuxu. Solaris je v podstat mrtvý OS, BSD se používá jako desktop minimálně, takže možná se to týká míň než 1% uživatelů Gnome.

    V tom případě by dávalo smysl odstříhnout 1% uživatelů a výrazně zlepšit funkcionalitu pro zbývajících 99%.

    Samozřejmě nevím, kolik % lidí používá Gnome na jiných OS než Linuxu a jak výrazné zlepšení by to znamenalo. Ale obecně mi to nepřijde jako apriory špatný nápad.
    25.5.2011 14:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Souhlasim, pokud v nekterych oblastech vytvari portace na dalsi OSy signifikantni zbytecnou praci navic (napr. tvorba ruznych wrapperu nad odlisnymi nativnimi rozhranimi), pak je to kvuli par procentum uzivatelu zcela zbytecne.
    25.5.2011 15:34 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    A už někdo někde napsal, co by to vlastně mělo přinést? Protože GNOME je pořád jen grafický prostředí, který jako takový nemá co kecat do toho co běží pod PID 0. Když už tak by tohle měl řešit jejich DM, a ten by neměl být problém nahradit. Teda - tohle je ta nejrůžovější varianta, GNOME se bohužel o nějakou kompatibilitu s ostatními moc nesnaží.
    26.5.2011 09:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Protože GNOME je pořád jen grafický prostředí, který jako takový nemá co kecat do toho co běží pod PID 0.
    Nemyslím, že by měl být problém používat systemd jako správce relací a nechat /sbin/init jako PID 1. Jelikož systemd nebude od současného upstreamu na tuhle situaci nijak připravený a otestovaný, případné hrany takového nastavení bude muset vyřešit dotyčný distributor sám.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    pushkin avatar 25.5.2011 16:25 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Podívej se na to ale z druhé strany - kolik uživatelů různých distribucí používá GNOME. Tím, že GNOME OS se izoluje do jediné distribuce nebude možné GNOME zařadit do jiných - co pak udělají uživatelé? Přejdou na GNOME OS nebo změní grafické prostředí? Tipuji, že daleko více jich změní grafické prostředí než by měnili celou distribuci. A to by potenciálně znamenalo obrovský odliv uživatelů.
    michich avatar 25.5.2011 18:24 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Tím, že GNOME OS se izoluje do jediné distribuce nebude možné GNOME zařadit do jiných
    To sis vymyslel.
    pushkin avatar 25.5.2011 20:14 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Lennart Poettering, tvůrce systemd, totiž navrhl, zavést právě systemd jako závislost pro Gnome-Shell.
    Tady je to nepřímo řečeno - pochybuji, že by všechny distribuce kvůli závislosti gnome-shell na systemd zařadily systemd.
    25.5.2011 23:33 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Řekl bych, že to bude o dost víc než 1%, BSD na desktopu není zas tak úplně nevyužívaný a nabídka softwaru je dost velká (včetně např. posledního KDE4) a dokonce i nvidia poskytuje proprietární ovladače pro FreeBSD. A také je zde např. PC-BSD, který je s FreeBSD 99% kompatibilní.
    Vykook avatar 25.5.2011 10:07 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux

    Mor na ne!

    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    xvasek avatar 25.5.2011 10:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Přátelé, přecházím zpět na Afterstep. Možná to není nejperspektivnější desktop, ale aspoň je celkem jistota, že takové nápady, jako má v poslední době Gnome, tak nikdo implementovat nebude.
    25.5.2011 10:48 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Ze by se z GNOME stalo neco jako android -- (relativne) sjednocena a odladena zakladna pro vyvoj aplikaci, ktera funguje a odstini vyvojare aplikaci od toho co je pod ni, a ktera se da rovnou nasadit misto reseni spousty dalsich veci?

    No ja bych se nezlobil.
    Bedňa avatar 25.5.2011 13:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Presne tak to vidím aj ja, škoda že si budeme ešte dlho počkať. Vyhodiť Xká a nahradiť ich uceleným grafickým prostredím je môj sen :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.5.2011 21:35 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux

    bez na widle nebo macos ... pekne do basy .....

    USE="-gnome -kde";turris
    Vykook avatar 26.5.2011 22:46 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Proc do basy? :)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Bedňa avatar 2.6.2011 14:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Jail, closed source :) Myšlienka Xiek je fajn, len nevidím dôvod ich používať na domácich desktopoch, tam to len znižuje výkon grafiky.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2011 11:23 mrf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Navrhuji integrovat GNOME přímo do kernelu. Ve zdrojácích kernelu bude adresář "gnome", někde mezi /fs a /include. Gnome tak pojede v RING 0, odpadnou zbytečné syscally která stejně všechno jenom brzdí ..
    25.5.2011 11:47 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Už sem nikdo nepište o Gnome, mně to vždycky znervózní :-(.
    A přemýšlím, že je to jak s frameworky, nejlepší je mít svůj a závislý na minimu ostatních věcech.
    No nic, dal jsem si do 'TODO' „Napsat vlastní grafické prostředí, které bude 42let vypadat stejně“.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    25.5.2011 16:27 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Ja uz to v TODO mam nejakou dobu :-D. Vlastne od chvile, kdy jsem zjistil, ze Patrick uz dal do Slacka taky KDE4.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Rezza avatar 25.5.2011 18:13 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Na kde-packager uz porvavaji, ze vyhodi ze Slacku i KDE :)
    26.5.2011 12:11 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Hezky, tak me to konecne donuti mrknout na XFCE :-) Teda zatim mam zkompilovane KDE3 a premyslel jsem o Trinity, ale na to, ze z toho vyuzivam minimum funkci, prejit k necemu "lehcimu" by nemuselo byt od veci...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Tomáš Bžatek avatar 25.5.2011 11:56 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Zda se mi to, nebo se z abicka pomalu stava senzace-chtiva zumpa? Konvergence k zive.cz a idnes.cz je znat.
    Koupim litajiciho tucnaka
    25.5.2011 12:07 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Zda se ti to :-D.
    25.5.2011 16:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Ano, ve skutečnosti to jde dost rychle...
    25.5.2011 13:13 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Je otazka jestli uz se to nestalo. Napriklad Gnome 3 potrebuje 3d akceleraci a ta na BSD moc nefunguje.

    25.5.2011 23:35 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    opravdu? Mě na nvidii funguje akcelerace perfektně (s proprietárními ovladači) .. a svobodný ovladače jsou dostupný všecky kromě posledního nouveau a poslední verze inteláckých ovladačů (to potřebuje KMS, který bude implementovaný už ve FreeBSD 9 který má vyjít v létě)
    25.5.2011 14:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Ackoliv konkretne tento krok (pozadavek na systemd) mi rozumny neprijde, obecne me prijde smysluplne pri vyvoji software se zamerit na jeden OS (a porty pro ostatni maximalne trpet). Tady by spis vyvojari tech OS se meli dohodnout se na rozhranich a zapracovat na vzajemne kompatibilite. (tedy ma na mysli zejm. Linux, jednotliva BSD a pripadne Solaris, kompatibilitu ci portabilitu Windows/UNIXy ani neuvazuju). Nechapu, proc i takove letite a zakladni rozhrani jako sockets obsahuje spoustu vyznamnych odchylek v chovani mezi Linuxem a jednotlivymi vetvemi BSD, zrejme jen proto, ze jim to programatori aplikaci toleruji a klidne udelaji duplicitni kod pro jednotliva jadra. O dalsich rozhranich (notifikace zmen souboru, zvukovy vystup) se ani nezminuju.
    25.5.2011 15:39 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Unix philosophy?
    Podle me to jde proti filozofii Unixu. Spojit GUI se systemd do jednoho molochu bude tezko udrzovatelne(ve vice verzich, na vice distribucich, pri relativne malem poctu uzivatelu). Posledni dobou se na linuxu objevuji tendence, ze si vyvojari ukroji vetsi krajic nez dodazou zkousnout. Namatkou me napada treba pulseaudio nebo network-manager. Seznam vlastnosti obou je ohromujici, autori na tom odvedli soustu prace, ale porad to jeste neni hotove/pouzitelne.

    Osobne bych privital odklon k jednodussim a odladenejsim navrhum.
    25.5.2011 16:57 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    Já tomuhle směru říkám Lennartismus. Nechci upírat Poetteringovi jeho schopnosti nebo nadšení, ale jeho smysl pro krásu a eleganci technických systémů se s tím mým zcela míjí. Za většinou věcí kolem Linuxu, které se v poslední době vůbec nezdají, stojí jeho jméno.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    Solitary avatar 26.5.2011 00:53 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    S filozofii unixu mas samozrejem pravdu. Na druhou stranu, je opravdu tak dobra, aby se za ni za kazdou cenu bojovalo? Sice tim ziskavame urcitou flexibilitu, kdy neni problem si mrknutim oka menit desktopova prostredi, window managery, atd. Jenze v tom je i pak ten problem, kazda ta vec dela jen to co ma, protoze musi byt univerzalni a nezavisla, takze nejaka vetsi integrace funkci a nove vlastnosti pak uz nepripadaji v uvahu.
    Vicemene podobnym stylem jde vyvoj Ubuntu, ktery si vsechno patchuje a resi po svem, ikdyz ve znacne omezene mire.
    26.5.2011 12:21 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    Podle mě má smysl dělat integraci funkcí tak, aby se neztrácela modularita. Když se to celé splácá do jednoho celku, kde všechno závisí na všem, je to špatné, už se pak nedá říkat, že jsou to nezávislé moduly. Není to jenom proti filozofii Unixu, je to proti filozofii modulárního programování.
    michich avatar 26.5.2011 14:43 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    Modulární programování přece neznamená, že musím umožnit vyměnit kterýkoliv modul za jiný, který se chová jinak a neposkytuje stejné rozhraní ani funkčnost.
    26.5.2011 19:52 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    To neznamená, máš pravdu.
    26.5.2011 09:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    Tak zrovna v případě PulseAudio se problém dost často jmenuje jmenuje ALSA [1]. Lennart se dokonce někde zmiňoval, že v dávné minulosti se ALSA ovladače psaly stylem přehraje to zvuk == je to hotové. Co6 se p5esunulo do polohy fungují v PulseAudio == je to hotové. Důvodem je, že PA je dost citlivý na správnou implementaci věcí jako práce s buffery, časování a s nekorektním ovladačem prostě nepracuje.

    [1] http://pulseaudio.org/wiki/AlsaIssues
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2011 10:54 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    Tohle ja vim. Jako programatora me muze uchvatit uzasny koncept jaky pusleaudio ma a dovedu si predstavit kolik prace na tom bylo udelano. Jako uzivatel vidim, ze mi pulseaudio zere 100% at prehravam cokoliv a cimkoliv a vim ze s tim nemuzu nic delat. Muzu maximalne reportovat verzi kernelu, distribuce a seznam HW. Nebo muzu zkusit novejsi kernel ale s tim mi zase nebude fungovat CiscoVPN. Prechod z OSS na ALSA byl relativne dlouhy a bolestivy a taky jsem nechapal proc se neco co funguje nahrazuje necim, s cim jsou jen problemy. A sotva zacaly programy samy prehravat pres ALSA, tak se zaclo s migraci na PA.
    17.6.2011 00:24 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    jj .. typicke utrpenie open-source .. :-/
    17.6.2011 00:36 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix philosophy?
    mam pocit, ze spusta dnesnych uzivatelov aj vyvojarov nevyrastla na / nepochopila / nedocenila skutocne unixove principy .. linux, ktory je dnes hlavna platforma, proste nie je tradicny unix .. myslim, ze tento vyrok to vcelku vystihuje ..

    "BSD is what you get when a bunch of Unix hackers sit down to try to port a Unix system to the PC. Linux is what you get when a bunch of PC hackers sit down and try to write a Unix system for the PC."

    .. a netyka sa to iba linuxu, samozrejme, ale mnoheho sucasneho softvare :-/
    25.5.2011 17:35 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Proboha, dyk ta zpráva už je snad tejden stará a jestli se nepletu, tak už to tady bylo... Navíc, Gnome bude možné používat na BSD, Solarisu a dalších v klidu, jen se bude muset implementovat nějaká část D-Busu nebo něco ze systemd, rozhodně ale ne celý systemd. A ta orientace na Linux spočívá prostě v tom, že v základním Gnome bude jen ta linuxová implementace a ty další si budou muset udělat ostatní. Tedy aspoň tohle jsem slyšel z více zdrojů.
    Tomáš Bžatek avatar 25.5.2011 18:48 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Implementace v GNOME bude stejna, samotne sluzby se poskytuji na well-known d-bus jmenech, v pripade Linuxu to budou soucasti systemd.

    Ono totiz Phoronix i OSNews, potazmo dalsi zpravodajske servery, jen predhodi verejnosti prechroustane vlakno z mailinglistu. Musi se pockat, nez se diskutujici k necemu doberou :-)
    Koupim litajiciho tucnaka
    25.5.2011 20:23 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Tak já jen píšu to co jsem četl a jak jsem to tak nějak zjednodušeně pochopil...
    25.5.2011 20:05 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Trochu se začínám obávat, že za pár let bude desktopový linux úplně stejně nepřehledný zaplevelený moloch jako windowsy. Stačí si přečíst ty důvody Lennarta http://mail.gnome.org/archives/desktop-devel-list/2011-May/msg00427.html . Systemd je pěkně komplikovaný, odklon od elegantní jednoduchosti původních startovacích skriptů.

    Dovedu si představit, že za pár let se v detailech desktopového linuxu vyzná jenom pár lidí na světě. Už dnes nastavit v archu desktop s rozsahem funkcí jako v gnomáckém ubuntu (neřeším unity a podobné úlety) je boj na hodně dlouho. Snad podobná mánie nezachvátí i serverové distribuce.
    26.5.2011 09:36 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    JJ, to je presne ten problem. Kdo a jak tohle cele bude fixovat a udrzovat. Pamatuju, ze pred lety jsem vyresil nejakou (trapnou) chybu v MC, poslal jsem patch a cely mi to nezabralo vic nez dve hodiny. Nedavno jsem hledal chybu v network-manageru a po trech dnech jsem to vzdal. Ani jsem neprisel na zpusob jak to reportovat nebo reprodukovat. AP u nas v praci se identifikoval takovym zpusobem, ze nekde v nm dochazelo k buffer overflow. Tahle chyba asi zustane navzdy nevyresena.
    27.5.2011 08:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    No jo, ale ta vnitřní jednoduchost a elegance jde na úkor vnější elegance - viz první díl mišákova seriálu.
    26.5.2011 00:12 wosambo | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gnome v budoucnu možná jenom pro Linux
    Že by blýskání na lepší časy? To by znamenalo, že Gnome nebude vyvíjeno pro myriádu platforem a nebudou se tříštit síly a případně aj prachy.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.