abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 21:44 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 1
    včera 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    včera 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    GNU GPLv3 přichází

    Dnes vyšla licence GNU GPLv3. Vydání předcházely čtyři koncepty, přičemž první byl zveřejněn už v lednu 2006. Zároveň se změnil vzhled webu Free Software Foundation, na kterém probíhal přibližně čtvrthodinový přímý přenos Richarda Stallmana ohlašujícího novou licenci.

    29.6.2007 16:00 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Martin Ždila avatar 29.6.2007 16:32 Martin Ždila | skóre: 10 | Košice, Slovensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    A pred chvilkou vyslo aj Eclipse Europa :-)
    michich avatar 29.6.2007 16:45 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Tak o tom napiš zprávičku. Tady je to irelevantní.
    29.6.2007 16:54 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Už jenom hodina. To je tak vzrušující a báječné. Svět bude o tolik krásnější.
    29.6.2007 17:32 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    … a možná to už konečně docvaklo i Linusovi ;-)
    In the garden sleeps a messenger ·
    29.6.2007 18:38 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    ano, ano, jednou budu vyprávět dětem, že jsem žil v době, kdy vyšlo GPL3
    3.7.2007 16:58 Martin Landa | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    neni nekde zaznam toho vystoupeni??
    29.6.2007 18:15 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    UZ JE TO TADY!

    Pri vydani novej licencie sa mierne zmenil vzhlad stranok FSF aj GNU (cervena, predtym modra) a na mieste starej licencie sa objavila nova (http://www.gnu.org/licenses/gpl.txt), zaroven na SF vysiel prvy projekt pod GPL 3 (sf.net/projects/ghost)
    29.6.2007 18:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    pdp7 avatar 29.6.2007 18:53 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    To je divny! Zdrojak stranky je v ISO8859-2 a v hlavice je taky uvedeno ISO kodovani. Presto to prohlizec vyhodnoti jako UTFko. :-(
    29.6.2007 19:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Divného na tom není nic. Stránka je v iso8859-2, v metadatech stránky je iso8859-2, ale v HTTP hlavičce, která má nejvyšší prioritu, se posílá UTF-8.
    pdp7 avatar 29.6.2007 19:14 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    30.6.2007 04:51 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    ad gnu.org: Co tam sakra dělá to Bad Vista? Má snad Microsoft na stránkách banner Bad Linux?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.6.2007 10:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Ne, má tam ještě horší věci.

    V poslední době jejich "expert" zase vydával studie, ve kterých je podle grafů Vista i XP několikanásobně bezpečnější než Linux. Byla to zase klasika: do Windows se nezapočítávalo ani IE, do Linuxu se započítávalo všechno možné.
    1.7.2007 11:18 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází

    To, že Microsoft používá v propagandě zkreslené informace, není důvod k tomu, aby se k podobnému chování snižovali i lidi kolem GNU.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.7.2007 11:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    U FSF mi nepřipadá, že by ty informace byly zkreslené. Ani trochu.
    1.7.2007 19:21 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází

    Hláška "Bad Vista" přímo na úvodní stránce mi přijde nekorektní až až.

    Netvrdím, že Visty jsou nějaký zázrak, ale takhle paušálně je odsuzovat jenom proto, že to jsou Billova Okýnka, se mi nelíbí. Já bych si je sice nekoupil, ostatním v klidu řeknu svoje argumenty proč považuju jiné varianty za vhodnější, ale rozhodnout se musí každý sám. Spoustě lidí poslouží. A některým i dobře.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.7.2007 19:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Hláška "Bad Vista" přímo na úvodní stránce mi přijde nekorektní až až.
    Možná tak "politicky nekorektní".
    Netvrdím, že Visty jsou nějaký zázrak, ale takhle paušálně je odsuzovat jenom proto, že to jsou Billova Okýnka, se mi nelíbí.
    A kdo je tady paušálně odsuzuje? Ten web jasně zdůvodňuje, proč je Vista "bad".
    1.7.2007 20:55 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Hláška "Bad Vista" přímo na úvodní stránce mi přijde nekorektní až až.
    Možná tak "politicky nekorektní".

    Neřekl bych, že jenom politicky. Ale to je věc názoru. ;-)

    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.7.2007 21:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Ten systém je šmejd, a to uznávají i Windowsáci. Z pohledu FSF je to šmejd zanášející DRM do útrob systému...
    pdp7 avatar 1.7.2007 21:03 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    3.7.2007 01:01 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    muzu dostat odkaz na tu studii? dik
    Shadow avatar 6.7.2007 09:08 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Kolega má patrně na mysli tuto záležitost.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    6.7.2007 15:42 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    jestli myslel tuhle, tak dost ustrelil. ie chyby tam zapocitane jsou a autor se i celkem snazil priblizit mnozinu aplikaci na windows te linuxove - porovnaval rekudovane sady balicku jak na redhatu tak na novel linuxu.

    ale to nic nemeni na tom, ze hodnotit bezpecnost OS (nedejboze to pouzit pro srovnani dvou OS) podle poctu vydanych oprav je kravina.
    29.6.2007 18:24 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Nezbyva nez dodat ... WOW:)))
    pdp7 avatar 29.6.2007 18:28 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Na to jsem celou dobu cekal, KONECNE! :-)
    29.6.2007 18:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Teda jak to tady pozoruju, bude při vydání GPLv4 pobíhat Stallman po pódiu a křičet „developers, developers, developers“ :-(
    pdp7 avatar 29.6.2007 18:41 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Hehe. Stallman je inteligentni clovek, narozdil od toho paka Ballmera.
    29.6.2007 19:46 Mr.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Mezi inteligentem a bláznem je jen malá hranice :-)
    30.6.2007 00:12 pepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    ono stacilo napisat, ze je clovek, balmer je opicka ;-)
    2.7.2007 14:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    "Pako" Ballmer má se svými vystoupeními úspěch, závidíš?
    Quando omni flunkus moritati
    29.6.2007 19:55 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Teda jak to tady pozoruju, bude při vydání GPLv4 pobíhat Stallman po pódiu a křičet „developers, developers, developers“ :-(
    To by vypadalo nějak takhle:
    „Join us now and share Free Software.“ … „GPL, GPL, GPL, version 4.“ ... „Don't buy from ATI. Don't use Vista.“ … „Free as in speech.“ … „It's important for our society, in which we can live, and it's even more important than having a quality software.“
    Jinak nic proti Stallmanovi, ačkoliv mám raději (dle mého mínění) svobodnější licence typu BSD atd.
    29.6.2007 20:02 hehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Je nekde to video? Nemohl jsem se koukat...
    29.6.2007 20:42 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází

    A kdy tak můžeme očekávat, že přejde jádro pod GPLv3? ;-)

    30.6.2007 00:57 Mr.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    no až každý, kdo do aktuálního jádra kdy přispěl, povolí, aby jeho kód přešel pod GPLv3. Nebo by mohla být půlka GPLv2 a druhá půlka GPLv3. To by možná šlo, nebo se musí jádro licencovat jako celek?
    30.6.2007 19:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Pevně doufám že nikdy. A že se najde dost dalších projektů, jejichž autoři se zachovají stejně.
    1.7.2007 13:23 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Proc, v cem by to konkretne kernelu, popr. dalsim projektum, ublizilo (to vazne neni snaha o flame, jenom se ptam) ?
    1.7.2007 22:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Konkrétní důvody už jsem tady podrobně rozebíral mnohokrát, takže jen stručné shrnutí. GPL (v2) je licence, která jde proti myšlenkám open source (tj. sdílení kódu a spolupráce mezi projekty) tím, že dělí open source projekty na vyvolené (GPL), které smějí brát i dávat, a ostatní (ostatní open source licence), kterým je povoleno jen dávat. U GPL není primární otevřenost a sdílení kódu (ten je dán k dispozici pouze vyvolenům projektům, tedy těm pod Jedině Správnou Licencí), ale něco na způsob "třídního boje", kde kdo nejde s nimi, je automaticky nepřítel a je hoden jim pouze poskytovat svůj kód, na oplátku nedostane nic. GPLv3 jde bohužel v tomto boji za "svobodu" dosaženou omezováním ještě o notný kus dál.
    pdp7 avatar 1.7.2007 23:41 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Jen takova malinka otazka (vim ze to stim primo nesouvisi), ale jakou volite politickou stranu kdyz jdete k volbam? Za pripadnou odpoved dekuji.
    2.7.2007 03:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Takovou (z reálně volitelných), která je v té době nejblíž mým názorům a představám. Při posledních volbách do sněmovny to byla ČSSD. Pokud by se volby konaly teď, bylo by to stejné.
    kyknos avatar 2.7.2007 10:59 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    eek
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.7.2007 01:17 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Pokud tedy spravne chapu, tak jste priznivcem svobodne, ale ne-copyleftove licence.

    Souhlasim s tim, ze GPL neni open source licence, ale free software licence, jsou to dva podobne i kdyz odlisne pristupy, je na kazdem ktery z nich mu lepe vyhovuje. Take si clovek diky temto rozdilum muze obcas paradne zaflamovat.

    Kdybych mel ze sveho pohledu vybrat dva prakticke duvody pro free software, tak jeden z nich bude moznost dualniho licencovani (MySQL, Qt), ktera umoznuje fungovani byznysu za, pro me osobne, velmi "cestnych" podminek oproti normalu (nevim o tom, ze by takovy obchodni model fungoval na non-copyleft licenci, rad se ale necham poucit). Druhy prikladem je pozdejsi uzavreni drive open source projektu xwindow na nekterych platformach, takova vec by se s copyleft licenci nestala.

    Jinak diky za odpoved.
    2.7.2007 03:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Pokud tedy spravne chapu, tak jste priznivcem svobodne, ale ne-copyleftove licence.

    Přesně tak.

    Kdybych mel ze sveho pohledu vybrat dva prakticke duvody pro free software, tak jeden z nich bude moznost dualniho licencovani (MySQL, Qt), ktera umoznuje fungovani byznysu za, pro me osobne, velmi "cestnych" podminek

    Právě duálně licencované projekty považuji za velmi názorný příklad toho, jak se GPL zvrhává proti myšlenkám open source: třeba vámi zmiňovaná MySQL může vesele používat cokoli z Firebirdu nebo PostgreSQL, ale těmto nehodným projektům je znemožněno čerpat ze zdrojáků MySQL - nebo jen používat knihovny, které jsou podle doporučení FSF licencovány GPL místo LGPL. Sdílení a otevřenost si představuji úplně jinak.

    Druhy prikladem je pozdejsi uzavreni drive open source projektu xwindow na nekterych platformach, takova vec by se s copyleft licenci nestala.

    Ano, toto je oblíbený strašák zastánců GPL jako jediné cesty. Takže především je třeba si uvědomit základní fakt: je-li určitá verze určitého projektu k dispozici pod jakoukoli open source licencí, je pod touto licencí k dispozici i nadále a není možné ji "uzavřít" v tom smyslu, že by najednou open source nebyla. Jediné, co vám hrozí, je to, že autor přestane budoucí verze vydávat jako open source a začne je vydávat pod closed source licencí. Pravda, u GPL tohle sice možné není, ale všimněte si, že GPL brání pouze druhé polovině problému (autor to začne vydávat jako closed source), ne té první, podstatnější (že to přestane vydávat jako open source). Tedy GPL nezajistí (ani nemůže) další vývoj open source projektu, ale pouze "potrestá" autora tím, že mu zakáže, aby sám pokračoval pod jinou licencí. Pokud by ale byl projekt licencován duálně (chápu-li dobře váš příspěvek, považujete duální licencování GPL+komerční za dobrou věc), pak nezabrání ani tomu.

    U GPL, stejně jako u svobodnějších open source licencí vám ale pořád zůstane ta poslední open source verze, na níž se dá dále stavět. Ostatně i případ "uzavření", který uvádíte, pokud jsem dobře pochopil, co máte na mysli, svědčí spíš o tom, že non-GPL open source licence nejsou zdaleka takovým zlem, jak se někteří snaží tvrdit. Projekt se ukázal životaschopným a pokračuje dál jako open source, pouze pod jiným názvem. A není to zdaleka jediný případ.

    2.7.2007 10:09 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Tedy GPL nezajistí (ani nemůže) další vývoj open source projektu, ale pouze "potrestá" autora tím, že mu zakáže, aby sám pokračoval pod jinou licencí.
    Toto nie je pravda. Zavisi od toho, kto je copyright holder. Ak na projekte pracoval jediny clovek a uvadza (c) svoje meno, tak moze licenciu pre dalsi release zmenit. Avsak ktokolvek iny musi licenciu zachovavat.
    pdp7 avatar 2.7.2007 10:21 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Spravne! Konecne nekdo kdo tomu rozumi!
    2.7.2007 11:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Předpokládal jsem mlčky, že je tu řeč hlavně o trochu větších projektech, kam přispívá větší více vývojářů než jeden. Proto jsem tuto konkrétní situaci nezmínil. Ale žádná škoda - protože i tato situace vypovídá ve prospěch toho, co jsem napsal (není tu mezi GPL a non-GPL licencí žádný rozdíl).
    4.7.2007 11:03 Petr Gajdůšek | skóre: 13 | blog: Úlomky | Znojmo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    GPL je licence, která jde proti myšlenkám ostatních licenci (ano i open source) tím, že znemožňuje omezování svobody. GPL je (by měla být) licencí otevřenou (ve smyslu sdílení kódu a spolupráce mezi projekty) v nejvyšší možné míře, ve které stále ještě lze zaručit neomezování svobody. Takže jediné její omezení je, že neumožňuje omezit svobodu někoho jiného. Vše ostatní vyplývá z existence svobodu nezaručujících licencí (např. často zmiňovaný virový charakter), NIKOLIV z existence GPL.

    Není pravda, že projekty pod GPL smí brát i dávat - na rozdíl ode všech ostatních smí GPL projekty kód jen dávat!

    Ano u GPL není primární otevřenost a sdílení kódu, ale umožnit programovat tak, aby měl KAŽDÝ vývojář možnost udržet si čisté svědomí, aniž by se musel během práce od ní duševně distancovat. To ostatní licence, které nemají omezení jako GPL, neumožňují. Vím, že jsem odpovědný za vše co udělám, a klausulí v licenci, že nemám žádnou odpovědnost, to nezměním. Používám GPL licenci, ze stejného důvodu, z jakého zavírám dveře do domu, zamykám kolo a nenechávám peněženku při nákupu ležet v košíku - a NENÍ to proto, že bych se bál, abych nepřišel o něco ze svého vlastnictví. A u software je zodpovědnost minimálně znásobena počtem kopií. Nechci, aby můj kód vedl k tomu, aby se někdo dopustil něčeho, čeho se já sám dopustit nechci, protože vím, že je to všestranně škodlivé. GPL je pro mnoho odpovědných lidí jedinou možností, která jim umožňuje programovat.

    Na druhou stranu je chyba používat GPL licenci z pragmatických důvodů. Za současné situace GPL nepodporuje a neurychluje vývoj software. Ostatní open source licence ano. To ovšem opět není zákonitým důsledkem GPL licence, ale vyplývá ze stavu společnosti a za tohoto stavu je myslím dobře, že je technický vývoj brzděn.

    GPL licence není vhodná pro ty, kdo požadavky, které na ně klade, již předtím dobrovolně a nezávisle na GPL nepřijali jako morální hodnoty svého myšlení. Z nedobrovolného akceptování této licence skutečně mohou vzniknout a vznikají negativní společenské jevy (např. i onen v uvozovkách "třídní boj"), protože morálka klesá se vzrůstajícím množstvím vynucených omezení (např. zákonů). Takový vývoj ovšem není důsledkem GPL, ale případného lnutí lidí ke zlu.

    Naopak lidem dobrovolně ji přijímajícím a s jejími ideály souhlasícím, umožňuje chovat se podle svých ideálů i skutkově, aniž by byly případně napadáni lidmi zlými. Zdaleka ne každý člověk je od narození dostatečně inteligentní a flexibilní, aby se dokázal bránit zlu, aniž by se ho sám dopouštěl.

    GPL licence není vhodná pro každého. Vypadá to, že pro většinu programátoru naopak vhodná není, bohužel.

    A že GPL není dostatečně svobodna? Pokud o nějakém státu řekneme, že je svobodný, většinou jsou všichni jeho občané svobodní. Nedělí se na svobodné a nesvobodné. A nikdo nemá právo svobodu někomu upírat.

    Petr Gajdůšek
    Shadow avatar 6.7.2007 09:12 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Moc hezky napsáno. Souhlas.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.7.2007 13:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Myslíš OpenSolaris?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.6.2007 23:20 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Nenajde se nekdo, kdo by ji prelozil? Prece jen s anglictinou nejsem na tak vysoke urovni :)
    the.max avatar 29.6.2007 23:45 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    taky bych se pripojil k zadosti;-) cim driv to bude v cestine, tim lip
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    1.7.2007 23:21 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    A pak jeste jednou z te cestiny do nejakeho lidskeho jazyka, ktery zvladne i ne-pravnik? :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    freshmouse avatar 29.6.2007 23:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    V čem bylo to video? Ve Flashi? ))
    30.6.2007 00:33 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    Ogg Theora, co jiného? :o)
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    1.7.2007 00:56 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU GPLv3 přichází
    w00t w00t

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.