abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 0,83 %. V katalogu této distribuční platformy je 2601 her pro SteamOS a Linux.

    2.9.2016 09:30 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.9.2016 10:36 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Pekne je na tom videt predevsim to, ze drtiva vetsina hracu ma spis lowend HW. A pak taky to, ze celych ... 0,2% uzivatelu steamu "ma" jeden z detekovanych VR (radove 30k lidi).

    Tudiz je to mrvola, jako to mrtvola byla uz nekolikrat.

    2.9.2016 10:40 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Smutne cislo. Cekal bych vice, protoze v mem okoli presla na GNU/Linux spousta lidi diky prichodu win10.
    2.9.2016 13:35 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Proc smutny ... na linuxu se hry proste nehrajou, protoze na nem zadny nefungujou*.

    * Pod nefungujou si predstav netrivialni mnoztvi znalosti a prace, abys to rozjel - rekneme na urovni DOSu a potreby vsemozne prehazovat poradi nacitani vseho moznyho, abys dostal tech 10kB RAM navic, ktery ti chybej k uspesnymu spusteni vytouzeny hry.

    A mezi nami, i kdyz ty znalosti mas, tak si to vyzkousis jednou, reknes "mno, funguje" a prebootujes do widli. Me osobne treba vazne nebavi resit 2-3 hodiny jak neco rozjet, kdyz mam hodku cas si neco zahrat. Navic je bohuzel pomerne bezny, ze to wine patchnes ... a polovina z toho co tam mas (specielne prave hry) prestane fungovat.

    Az to bude fungovat tak, ze das emerge/apt/rpm/... install a za 10 minut to spustis, tak naprosto zmizi duvod mit widle.
    2.9.2016 13:50 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Navic je bohuzel pomerne bezny, ze to wine patchnes ... a polovina z toho co tam mas (specielne prave hry) prestane fungovat.
    Proto existuje PlayOnLinux.
    Václav 2.9.2016 14:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Asi tak. A na zbytek Steam. Windows který jsem měl na hry jsem už z druhého oddílu smazal dávno. Nabootoval jsem tam naposled před 3 lety.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bedňa avatar 4.9.2016 00:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Ešte je otázka ako sa tie údaje zbierajú. Pretože ak je to na otázku, či chcem alebo nechcem zdielať údaje o systéme, dávam automaticky nie v každej aplikácií a podobne zodpovedných je väčšina linuxákov, fakt si už nespomínam, či sa ma na to Steam pýtal, ale keby áno dal by som nie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    skunkOS avatar 5.9.2016 12:04 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Jo, nicméně pravda je taková, že velká většina her jede na Linuxu prostě pomalej/húře než na Windows. A to se týká i nativních her, například CS GO (NVidia GTX 750 atd atd). V některých hrách je rozdíl ve FPS alfou a omegou úspěchu či neúspěchu.
    http://martinrotter.github.io
    Václav 8.9.2016 11:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Celkem paradoxně v tomhle začínají excelovat AMDGPU PRO drivery od AMD a NVIDIA přestává stíhat. Co jsem koukal na benchmarky, v kvalitních portech je to na i nad úrovní Windows (a to občas i čistě OSS drivery).

    Nekvalitní porty jsou ovšem průšvih. Každopádně už kvůli hrám a obecně driverům jdu příště do AMD.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.9.2016 18:59 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Netreba mne poucovat. ;-) Pod wine mi funguji vsechny hry, ktere obcas hraji. Funguji mi pod distribucnim wine bez jakehokoliv patche a funguji kompletne od instalace z cd az po bezproblemove hrani. ;)
    2.9.2016 23:52 hmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    No ja nevim, nainstalujes steam, vyhledas hru kterou chces a kliknes na instalovat. Chvili pockas a hrajes.

    Takhle mi to funguje v linuxu od te doby co je tam steam. Pokud nepouzivas gentoo nebo podobne distro, tak by to melo tak nejak fungovat dlouhodobe.
    3.9.2016 00:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Smutne cislo. Cekal bych vice, protoze v mem okoli presla na GNU/Linux spousta lidi diky prichodu win10.
    Mně to nepřijde jako malé číslo, vzhledem k tomu, že Steam na Linuxu nejspíš používá relativně dost málo lidí...
    3.9.2016 12:50 Love_Dali | skóre: 24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Smutne cislo. Cekal bych vice, protoze v mem okoli presla na GNU/Linux spousta lidi diky prichodu win10.
    Mně to nepřijde jako malé číslo, vzhledem k tomu, že Steam na Linuxu nejspíš používá relativně dost málo lidí...
    Mno já v podstatě triplebootuju. Protože prostě Widle potřebuju. Takže bych si dovolil předpokládat, že se hromada lidí po upgradu na Win10 vrátila na W7..
    3.9.2016 13:32 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Mne príde ako malé číslo zastúpenie SteamOS ktorý sa do tej tabuľky ani nedostal. Ale počet hier pre Linux mi zas nepríde až taký malý.
    2.9.2016 11:55 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Zajímavá čísla. Uživatelé Linuxu mají oproti Windows o dost více RAM, výrazně více VRAM a hodně zaplněné disky :-)
    2.9.2016 12:07 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    A víc jader. 0,03% s 16 fyzickými jádry. To jsou věci, jsem si myslel, že v této kategorii budu téměř osamocen ;-)
    5.9.2016 09:19 krocan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    tri desetiny promile je myslim pouzitelna definice samoty
    2.9.2016 14:57 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Gratuluji k růstu v mezích statistické chyby :D
    2.9.2016 18:02 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Čemu se diví. Dnešní hry stojí většinou za starou bačkoru. Porty na linux často trpí ztrátou FPS kvůli OpenGL, se kterým se nedá ani pořádně objektově programovat (každý objekt by musel předpokládat nějaký globální stav) a právě i kvůli globálnímu stavu je pomalé. A programovat s OpenGL vícevláknově, to udělá snad jen macochysta (nebo jak se to píše). Navíc když vyšel Steam, tak 64bit Linux byl jakýmsi standardem, 32bit šmejďárny mělo minimum uživatelů a přesto vydali Steam jako 32bit šmejďárdnu. A teď aby vás nešpehovali, tak si pro každou hru musíte založit nový účet s jiným falešným jménem a přes jinou proxy.
    5.9.2016 04:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Steam není jen 32bit šmejďárna, on potřebuje knihovny z obou platforem (aby mohl spouštět 32bit i 64bit hry).
    3.9.2016 00:43 jira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Myslím, že je to celkem logický. Až na vyjímky hrajou počítačový hry děti, a ty s linuxem nepřijdou tolik do styku
    Conscript89 avatar 3.9.2016 07:46 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    lol
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    3.9.2016 18:56 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    kek
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    Conscript89 avatar 4.9.2016 06:58 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    For the Alliance!
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.9.2016 11:08 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    <kolibac>Kaboom</kolibac>! :-D
    5.9.2016 16:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Jo, ještě barrens chat a už tady nebude chybět vůbec nic...
    Quando omni flunkus moritati
    5.9.2016 04:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    Pche a můj slackware se ani neobtěžovali vypsat? :-( Jinak zaplněnosti disku jsem určitě přispěl i já, resp. steam sám :-D.
    Selmi avatar 6.9.2016 08:36 Selmi | skóre: 17 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarový a softwarový průzkum Steamu - 08/2016
    vacsina hier co hram v linuxe chodi (civilizacia 5, xcom...), ale nejake chybaju. a ked uz prebootujem do windows tak sa mi vacsinou nechce vracat spat ked si tu hru mozem spustit rovno aj tam. tiez este nie su doriesene nejake veci, napriklad ked si v civilizacii 5 odlozim sejv do cloudu vo windows tak v linuxe ho nevidi. takze musim mat rozohratu inu hru v kazdom systeme. takze co sa mna tyka linuxovy steam pouzivam stale viac a viac

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.