Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.
Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Byla vydána verze 5.0.0 svobodného integrovaného vývojového prostředí KDevelop. Provedena byla refaktorizace kódu. Vylepšena byla jak podpora programovacích jazyků C/C++ (využíván je Clang), tak i Python, PHP a QML/JS. KDevelop byl naportován na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Vyzkoušet lze binární balíček s KDevelopem 5.0.0 vydaným ve formátu AppImage.
Tiskni Sdílej:
Především je potřeba si položit otázku, jestli opravdu obecně je. Pamatuju třeba první verze (tehdy ještě) StarOffice a vůbec nemám pocit, že by byl (na tehdejším HW) nějak pozorovatelně rychlejší než dnešní LibreOffice (na dnešním) - spíš naopak. Totéž třeba pro Firefox nebo GIMP.
Chtít po dnešním software, aby běhal svižně na HW z roku 2000 nebo ještě starším je nesmysl. Požadavky na uživatelský komfort, na objemy zpracovávaných dat i na vizuální stránku jsou někde jinde. A hlavně už naštěstí neplatí socialistický princip, že lidská práce je bezcenná a věci jsou drahé. Je to přesně naopak, takže se u desktopových aplikací nevyplatí věnovat nemalé množství práce do optimalizace na krev. Proto se takové věci píší rychle a neefektivně v Javě nebo ještě pohodlnějších (a neefektivnějších) jazycích - to množství práce navíc by se prostě nevyplatilo. Stačí když bude aplikace rozumně rychlá na běžném dnešním hardware; trvá-li někdo na tom, že 1GB should be enough for everybody, je to jeho boj.
Něco jiného jsou samozřejmě core součásti jádra (memory management, filesystémy, bloková zařízení, síťový stack, …), tam se občas řeší i takové detaily, jako jak uspořádat data, aby se co nejlépe využila cache procesoru. Ale u uživatelského rozhraní desktopové aplikace jsou priority úplně jiné.
Proto se takové věci píší rychle a neefektivně v JavěNevim proc by mela byt Java neefektivni. Ono pro ty enterprise molochy toho moc na vyber neni.
Proto se takové věci píší rychle a neefektivně v JavěNevim proc by mela byt Java neefektivni.
Parser error? Doporučuji přečíst tu větu znovu a tentokrát pozorně.
Hint: neefektivně je příslovce (ne přídavné jméno) a jako takové se vztahuje ke slovesu píší se (coby příslovečné určení způsobu), ne k podstatnému jménu Java (coby přívlastek).
Tí ktorí vedia, ale nechcú na to väčšinou kašlú pretože im to na i7 nič neprinesie.
Odporúčam skúsiť Pokemon Go. Na mojom nie úplne low end telefóne to v menu dá neuveriteľné 1 fps a to zobrazuje 4 štvorce - tomu sa hovorí optimalizácia Doba kedy sa aplikácie aspoň trochu optimalizovali sú dávno preč.
Ako kedy. Väčšinou stačí začať vyvíjať s pomalším zariadením a optimalizovať len tam kde je to nutné. Napríklad taký vývoj pre mobilné telefóny: Stačí mať na testovanie staršiu strednú triedu a hneď vidím, že je niečo pomalé, strávim 5 minút nájdením iného riešenia a ide sa ďalej. Celkovo to zaberie z projektu pár minút, maximálne hodinu a výsledok je neporovnateľný. Optimalizovať až po dokončení projektu keď to konečne vyskúšam na staršom zariadení je fakt náročná a zdĺhavá práca.