abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1007 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…

    Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h… [SoByte].

    28.1.2022 08:00 | Ladislav Hagara | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.1.2022 09:02 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Dole pod tím textem je i odkaz: https://news.ycombinator.com/item?id=24976138
    Je to nějakej ftípek.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    28.1.2022 09:06 Mike
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Což se v linkovaném článku samozřejmě píše (plus kategorie Humor by mohla napovědět ;-)).
    28.1.2022 09:15 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Tak jsem chtěl bejt za chytráka a schytal jsem šíp do kolena :-D
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    28.1.2022 09:19 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Ha. Ha. Puk!
    29.1.2022 00:34 #
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Souhlas, upadek, trapny humor.
    28.1.2022 14:26 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    :D :D :D ja vedel ze torwalds jednou musi dostat dobrej napad a dojde mu to ja asi vim co tam namisto luniksu nahodi a to uz taky davno mam na svem chytrem pc :))))
    28.1.2022 15:10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    BSD?
    28.1.2022 15:52 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    BSOD
    Petr Fiedler avatar 29.1.2022 00:42 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…

    :-D

    28.1.2022 16:21 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    nechci te sklamat............
    28.1.2022 18:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Nebo LSD.
    Petr Fiedler avatar 29.1.2022 00:44 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…

    A možná má i LCD. :-D

    28.1.2022 16:43 Joker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Máš Windows XP, jo? Tak to ti přeju dobrou chuť. HAHAHAHAHAHAHA:-D :-D :-D
    28.1.2022 16:48 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    hele luniksaku to ze tvuj nechytry pc zvladne max windows xp je tvuj neduh i neduh ostatnich luniksaku ale muj zvlada nejnovejsi softwer 2021 a i tento rok se pocita kdyz tak ;)
    28.1.2022 18:53 lol to je ovce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    to je dobre ze pouzivas nove windows. XP totiz jeste nemeli moc telemetrie a Malemu Mekkemu by pak chybela spousta tvych osobnich dat
    28.1.2022 22:17 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    :D :D narozdil vodtebe nemam co skryvat a jo osobni data jsou to co tam vomne vsichni promitaj na velkou vobrazovku ze jo ?D ?D :D .D :D paranoidny strasaku ? :D
    29.1.2022 01:10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    narozdil vodtebe nemam co skryvat
    Správně, soudruhu. Kdo nemá co skrývat, nemá se čeho bát. ;-)
    29.1.2022 11:31 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Preco potom skryvas svoje meno?
    29.1.2022 01:09 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    > to je dobre ze pouzivas nove windows. XP totiz jeste nemeli moc telemetrie

    To byly casy kdy byl jeste MS na koni a Windows byly uspesne. To uz davno neplati. Dneska je situace takova ze Windows uz chteji jen lidi kteri nemaji dost penez na Apple ani dost znalosti na Linux a tak jim zbudou ty widle. MS uz neni schopen inovovat. Jenom prebaluje stale ten samy software. Ne serverech prohral, v telefonech prohral, mozna tak ten cloud. Desktop sice drzi protoze tam ma obrovsky naskok ale je to jen setrvacnost. Je to jen otazka casu. A uz mu tece do bot, viz WSL.
    28.1.2022 22:54 Joker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Ty jsi začal s tím, že používáš Windows XP:-D :-D :-D A nebo neumíš číst. :-D :-D :-D
    hm: vim co tam namisto luniksu nahodi a to uz taky davno mam na svem chytrem pc :))))
    fake torvalds: i deleted linux because i hate it now i think it sucks. you should go use this awesome os its called windows xp i just discovered it its great
    HAHAHAHAHAHAHAHA :-D :-D :-D
    29.1.2022 00:39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    davno
    u tebe?
    29.1.2022 08:27 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    nevim kdo se bude nejlepe smat kdyz se ukaze ze tam nahodi nove win11pro ktere ja mam pamatuj na tyhle slova :)
    29.1.2022 11:28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Ve win11pro nefunguje na klávesnici čárka?
    29.1.2022 12:04 Joker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Kromě jiného. :-D :-D :-D :-D
    29.1.2022 12:41 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    ja bych se radeji ptal jestli ten novy project torwaldsuv kery tam nahodi bude fungovat ne jako posledne kdyz corknul a zmasakroval uniks a udelal z neho luniks mozna to pomenuje lindows11pro necham se prekvapit co to tentokrat bude :D :D ,D
    29.1.2022 13:41 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Micro$oft ukradl moje duševní vlastnictví.

    Má ve zdrojácích Widlí #include <stdio.h> :-)
    29.1.2022 16:16 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    zdrojaky ms jsou tajemne jestli jsi se naboural do systemu pujdes do basy zmetku
    xkucf03 avatar 29.1.2022 16:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Kvalika zdrojáků MS Windows

    Ve skutečnosti zdrojáky několika verzí MS Windows unikly na veřejnost a slovy jako fuck, shit, hack se to tam jen hemží…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.1.2022 16:34 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalika zdrojáků MS Windows
    proc jsi nenapsal celou pravdu brachoooo .... fuck torwalds .... shit luniks .... hack us and we ll got u eshol
    30.1.2022 17:35 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Naboural jsem se do tajemného Micro$oftu:

    https://github.com/orgs/microsoft/repositories

    :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
    30.1.2022 17:54 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    smej se prijde doba kdy nekterym lidem zakazou internety a ty budes prvni zmaz to dokud mas jak
    31.1.2022 13:28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Oprav si laskavě tu nefunkční čárku ve win11pro, jak jsem zmiňoval výše, díky. Ten tvůj hnůj se nedá číst.
    31.1.2022 19:27 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    lidem bez jmena neodpovidam zadnou formou proc schovavas sve jmeno vzduchu
    28.1.2022 18:18 Linus Torvalds
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Ani po dvaceti letech se nám nepodařilo zprovoznit podporu základního desktopového hardware, suspend-to-ram a další věci, tak jsem nad tím konečně zlomil hůl a všecko smazal, no. Omlouvám se, že jsem zbytečně marnil váš čas.
    28.1.2022 19:54 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Ani po tolika letech se nám nepodařilo vytvořit použitelný desktop.Tak jsem nad tím konečně zlomil hůl a všecko smazal, indické soudruhy vyhodím. Omlouvám se, že jsem zbytečně promarnil spoustu vašeho času a peněz.
    Jendа avatar 28.1.2022 23:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Jak vznikla ta fáma o nefunkčním s2ram? Mi prošlo rukama asi 6 notebooků od všech možných značek (thinkpad, asus, hp, acer…) a všude to chodilo.
    29.1.2022 00:06 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Mozna ten system pouzivas prilis kratce, v poslednich par letech se ten suspend hodne zlepsil :-)
    30.1.2022 20:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Suspend není problém už dost dlouho, 10 nebo 15 let? Monáž víc? Už se nepamatuju.

    Žádám trolly, aby si zjistili, kde jsou ty skutečné problémy a trolili trochu relevantně. Číst tohle amatérské trolení není žádná zábava...
    30.1.2022 21:15 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    A funguje uz aj suspend to cloud, alebo stale len ram a disk?
    30.1.2022 22:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Nevim, ale doufám, že ne...
    31.1.2022 02:08 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Preco? Pre mna by bolo idealne, ak by som doma uspal svoj desktop a v praci si zapol svoj pracovny laptop a resumol to presne do toho stavu, v akom bol doma uspany a pracoval dalej. Obmedzovat sa na jeden fyzicky stroj je podla mna dost retro. Samozrejme ako cloud beriem napriklad aj vlastny nextcloud alebo nejaku inu sluzbu prevadzkovanu na svojich serveroch a za svojou vpn.
    Josef Kufner avatar 31.1.2022 14:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    To jde ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.1.2022 17:40 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Jak? Mně to přijde jako hodně sci-fi přenášet uspaný stav z jednoho stroje na druhý (hardwarově rozdílný) stroj.
    Josef Kufner avatar 31.1.2022 19:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Vyrobíš si identické virtuální stroje a budeš synchronizovat jejich stav namísto stavu železa pod nimi (to by bylo obtížné, neboť hardware není identický).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.2.2022 11:23 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Myslel jsem si, že to myslíš za pomocí VM. To je ale velmi omezené, třeba nelze vůbec použít fyzickou GPU.
    1.2.2022 13:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Tak obecně ve VM může jít fyzickou GPU použít, GPU passthrough se tomu říká.

    Nicméně zrovna v tomhle případě by to jaksi popřelo smysl použití VM...
    Jendа avatar 1.2.2022 13:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Třeba by to šlo.

    Jakože co se stane když máš úplně identický HW, na jednom uděláš s2disk, ten image zkopíruješ po síti na druhý, a tam ho probereš? To by mohlo najet včetně té GPU, ne?
    1.2.2022 14:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Tak principielně asi jo, takhle koneckonců funguje VM live migration ... specifika GPU neznám, asi by to taky mělo fungovat, pokud by byly identický? Nevim, jestli můžou haprovat nějaký serial IDs nebo něco...
    1.2.2022 16:22 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Jakože co se stane když máš úplně identický HW, na jednom uděláš s2disk, ten image zkopíruješ po síti na druhý, a tam ho probereš? To by mohlo najet včetně té GPU, ne?
    Nebude to fungovat. Možná někdy v budoucnu, ale za současného stavu by se stalo to, že po probuzení VM (s VGA-passthrough) na novém stroji by VM rozpoznala, že se jedná o jinou GPU a VM by spadla (resetovala se).
    1.2.2022 19:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Proč?
    1.2.2022 19:59 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Protože i kdyby na novém stroji byla GPU se stejným názvem jako na starém stroji, tak se bude v mnoha identifikátorech lišit. Mám zkušenost, že když je hostOS Linux a guestOS je Win10 a dám ve Win10 možnost uspat do RAM a pak Win10 probudím, tak v obraze jsou artefakty a při spuštění některého programu/hry celá VM spadne. Funguje jen když se ve Win10 zvolí uspání na disk. Uspání hostOS (do RAM i na disk) nefunguje už vůbec. Takže z těchto zkušeností si dovoluji tvrdit, že přenesení VM (ve které je Win10 a používá VGA-passthrough) na jiný stroj nebude fungovat. Větší šance je pokud by guestOS byl Linux, ale taky tomu nevěřím.
    1.2.2022 15:54 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    GPU passthrough
    Znám a používám, ale to by právě u přenosu VM na jiný stroj použít nešlo.
    Josef Kufner avatar 1.2.2022 20:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    VirtualBox má nějakou HW akceleraci grafiky. Co jsem si s tím posledně hrál, docela to pomohlo, ale výkon asi nebude úplně dobrý a možná to také nebude fungovat. Nicméně u těchto věcí by mohlo jít tu grafiku před uspáním odpojit a pak zas připojit. Tím pádem nebude v uspaném systému přítomen problematický hardware a po probuzení se znovu inicializuje. Teoreticky.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.2.2022 21:06 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    VirtualBox má nějakou HW akceleraci grafiky. ... ale výkon asi nebude úplně dobrý
    Přesně tak, stojí to za houby.
    Nicméně u těchto věcí by mohlo jít tu grafiku před uspáním odpojit a pak zas připojit. Tím pádem nebude v uspaném systému přítomen problematický hardware a po probuzení se znovu inicializuje. Teoreticky.
    Ano, to by fungovalo, kdyby šla GPU za chodu odpojit, což nejde. Alespoň tedy u Windows guestů.
    30.1.2022 23:43 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    To je prece stejne jako suspend-to-disk, jenom v ramdisku ulozis image a uploadnes do cloudu.
    30.1.2022 23:42 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    > Suspend není problém už dost dlouho, 10 nebo 15 let? Monáž víc? Už se nepamatuju.

    2005 jsme se jeste nemohli dohodnout, jestli se suspend bude delat jako suspend2, suspend3, tuxonice, uswsusp nebo jak to teda vlastne bude.

    2010 se to zacalo zlepsovat.

    Ted uz se to jakz-takz dalo dokupy, ale mozna je to i tim, ze se suspend-to-disk pouziva mene.

    > Žádám trolly, aby si zjistili, kde jsou ty skutečné problémy a trolili trochu relevantně. Číst tohle amatérské trolení není žádná zábava...

    Souhlasim.

    Nicmene bych take pozadal nezamenovat dlouhodobe zkusenosti s trollenim.
    Jendа avatar 30.1.2022 23:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Předřečník mluvil o suspend to RAM.
    Nicmene bych take pozadal nezamenovat dlouhodobe zkusenosti s trollenim.
    Z předřečníkova komentáře nevyplývalo, že by si stěžoval na stav před 10+ lety (kdyby tady někdo ukazoval jak byly špatné Windows Vista, tak se mu taky vysmějí).
    31.1.2022 06:18 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Jenze v te dobe (cca. 2005) bylo rozbite ACPI standard, takze suspend-to-ram byl spis suspend-to-hang. Proto suspend to disk byl rozumny workaround.

    Ty jsi se prece ptal, jak vznikla ta fama o nefunkcnim suspend-to-ram, ne ?
    Jendа avatar 31.1.2022 08:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Jo, to je pravda, spíš jsem se měl zeptat jaktože se ta fáma i po 10 letech furt drží :)
    31.1.2022 11:29 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Mozna proto, ze ten hardware s rozbitym ACPI porad funguje a porad se pouziva. To nebylo jak dnes, kdy hardware mele z posledniho uz z vyroby a chcipne mesic po zaruce.
    28.1.2022 22:07 mln
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Najvyzsi cas upgradnut na Plan 9.
    Petr Tomášek avatar 29.1.2022 08:57 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Plan 9 je zastaralý, raději Plan XP...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    29.1.2022 11:18 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    tento Plan9 ?
    29.1.2022 22:13 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    https://www.sobyte.net/post/2022-01/linus-play-a-trick-of-github-vulnerability/

    Takže asi tak.
    xkucf03 avatar 30.1.2022 15:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Chyby v Gitu a GitHubu
    Příloha:

    1) To, že jde zfalšovat jméno a adresu autora, je chyba (vlastnost) Gitu, za což si může vlastně Linus sám tím, jak ho navrhl. Je to podobné jako u e-mailu, kde lze taky falšovat adresy. Některé verzovací systémy řeší podepisování už v základu (např. Monotone), u jiných je potřeba to řešit nějakou nadstavbou, typicky v podobě GPG podpisů (např. Mercurial nebo Git).

    2) Zajímavější mi přijde ta druhá část – jestli jsem to správně pochopil, tak cizí člověk bez práv k tomu repozitáři může na GitHub nahrát verzi, která je pak vidět pod projektem někoho jiného. Tohle je chyba GitHubu. Zřejmě to souvisí s tím, jak GitHub dělá deduplikaci napříč forky. Když se na ten 8bcab0346d podívám v historii (https://github.com/torvalds/linux/commit/8bcab0346d4fcf21b97046eb44db8cf37ddd6da0) místo ve stromu, tak to aspoň vypisuje varování:

    This commit does not belong to any branch on this repository, and may belong to a fork outside of the repository.

    To by asi měli přidat i do toho pohledu na strom souborů: https://github.com/torvalds/linux/tree/8bcab0346d4fcf21b97046eb44db8cf37ddd6da0

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    31.1.2022 12:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Když už se tady protežuje windows, zeptám se na pár věcí, protože ten OS už jsem nějakej pátek nepoužíval (nebo tak max ve VM na nějakou jednorázovou věc):
    • Ještě pořád ten systém neustále bobtná na disku?
    • Ještě pořád se stává, že aktualizace na předem neznámý čas zablokují přihlášení uživatele nebo reboot?
    • Ještě pořád se státá, že se windows update dostane do nějaký smyčky a snaží se furt dokola instalovat stejnou aktualizaci?
    • Už to má víc než jednu plochu? (Iirc někde jsem četl, že jo, ale nevim, jak moc to je použitelný.)
    • Už to má nějakou reálnou podporu pro odinstalaci software (ie. lepší než random prográmek kterej udělá se systémem random transformaci)?
    31.1.2022 13:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Ještě pořád se stává, že aktualizace na předem neznámý čas zablokují přihlášení uživatele nebo reboot?
    Zřejmě jo, rofl ...
    31.1.2022 13:44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Když už se tady protežuje windows, zeptám se na pár věcí, protože ten OS už jsem nějakej pátek nepoužíval (nebo tak max ve VM na nějakou jednorázovou věc):
    • Ještě pořád ten systém neustále bobtná na disku?
    • Ještě pořád se stává, že aktualizace na předem neznámý čas zablokují přihlášení uživatele nebo reboot?
    • Ještě pořád se státá, že se windows update dostane do nějaký smyčky a snaží se furt dokola instalovat stejnou aktualizaci?
    • Už to má víc než jednu plochu? (Iirc někde jsem četl, že jo, ale nevim, jak moc to je použitelný.)
    • Už to má nějakou reálnou podporu pro odinstalaci software (ie. lepší než random prográmek kterej udělá se systémem random transformaci)?

    ad 1. Ano.

    ad 2. Ano.

    ad 3. Ano.

    ad 4. Ano a kupodivu je to docela použitelné.

    ad 5. Je k dispozici MSIX, které řeší distribuci softwaru způsobem co není hnůj, krom toho je k dispozici i standardní MSI. Jenže ani jedno téměř nikdo (včetně samotného Microsoftu) nepoužívá, namísto toho se software (nově i ten v MS Store) nadále instaluje z nestandardních binárních .exe blobů a je to stejný bordel jako za dob Windows 9x.

    31.1.2022 15:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    31.1.2022 18:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    On ani ten MSI formát není žádný zázrak. V podstatě se při instalaci do registrů zaregistruje spustitelný program pro odinstalaci a při odinstalovávání se prostě ten program dohledá a spustí. Pokud ale ten program selže, tak se systém dostane do nedefinovaného stavu, kdy půl systému si myslí, že balík nainstalovaný je, druhá půlka že ne, a balík nelze ani přeinstalovat ani odinstalovat, ani upgradovat. Prostě stále tomu chybí taková obyčejná věc, kdy systém měl deklarativně v evidenci, které soubory a klíče do kterého balíku patří, aby jeho odinstalace znamenala jejich pouhé smazání. Je to jako kdyby v linuxové distribuce měl každý balík vlastní odinstalační skript a ten byl zodpovědný za smazání souborů svého balíku.
    Ruža Becelin avatar 2.2.2022 09:34 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    Jo, s MSI internals jsem chvilku delal v .NETu - zajimave vzpominky :-D

    S MSIX jsem uz nedelal, ale vypada, ze tam par veci spravili...
    4.2.2022 01:04 Glee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linus Torvalds na GitHubu smazal Linux, protože je na h…
    ad 1. Ano.

    ad 2. Ano.

    U 1. se to imo hodne zlepsilo a od Win10 jsem nic zasadniho nezaznamenal a to ho hazim na mini (60GB) partice, a i tak prolezlo vsude kde je na to HW upgrade na Win11. Jedine markantni bobtnani je, pokud si clovek necha predchozi verzi v zaloze (Windows Old).

    2. To sice jo, ale u SSD je to uz minimalni problem (vic jak minutu jsem zazil jen u povyseni na Win11, jinak je to cca 10-30 secs) a to i i3 prvni generace na notasu, co jsem kupoval ve 2011. S klasickejma plotnama je to ale o dost horsi i na silnym zeleze.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.