abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    OLPC News píše, že učitelé v Etiopii nejsou z laptopů OLPC zrovna nadšení. Zakazují jejich používání při hodinách, protože je nepovažují za učební pomůcku, ale za hračku. A ani všichni rodiče nemají pochopení: myslí si, že počítače děti drží od učení.

    18.6.2009 08:03 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.6.2009 08:38 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    njn, asi maji vic rozumu nez ti, co se jim to tam snazi mermomoci posilat

    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    18.6.2009 08:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Za lidmi s podobně bludnými názory není nutné jezdit do Etiopie. Doma mám hned dvě takové.
    Josef Kufner avatar 18.6.2009 11:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Doporučuju nevštívit libovolnou přednášku prvního ročníku na FELu. Počítač tam má každý a pozor nedává skoro nikdo. Při pohledu na displeje je vidět snad všecko kromě přednášené látky. A z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že otevřít notebooka a odejít z přednášky vyjde nastejno.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.6.2009 13:16 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Narážel jsem na něco zlehka jiného: "Ani všichni rodiče nemají pochopení: myslí si, že počítače děti drží od učení."

    Můj názor na věc je poměrně benevolentní - chceš si hrát s počítačem? Hrej si. Pořád mi to přijde lepší než nechat prcka čučet od rána do večera na Minimax.

    Přitom proti televizi také v zásadě nic nemám, pokud v ní běží i něco jiného než čím dál tím víc pomatené animované filmy. Sám jsem v dětství u ní strávil docela dost času. Viděl jsem co jsem vidět chtěl, ale od mých dvanácti co jsem začal jezdit ven už na ni prostě nebyl čas.
    18.6.2009 13:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Jinak na tohle bych měl jednoduché řešení. Odstřihnout jim v učebně přístup k netu. ;-)

    Dalším krokem který je v tomto směru podle mě velmi nápomocen jsou nepovinné přednášky a cvika. Kdo nechce, chodit nemusí, pokud se to naučí, nebo si to udělá někde jinde.
    18.6.2009 15:21 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Pristup k netu nepotrebujes, ja som na jednej "kvalitnej" prednaske hral DOOM :D
    18.6.2009 17:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Jinak na tohle bych měl jednoduché řešení. Odstřihnout jim v učebně přístup k netu

    Podle mých zkušeností ze školení (která tímto morem trpí v nemenší míře) to nepomůže. V učebně wi-fi síť není (přesněji řečeno je, ale taktně se o ní nezmiňuji), ale notebookářům je to jedno, protože stejně mají vlastní CDMA/UMTS modem.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.6.2009 14:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Přednášky jsou nepovinné, tak v čem je problém.
    18.6.2009 17:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    V tom, že notebookář ruší ostatní. I kdyby byl naprosto zticha (což není), stejně poblikávající obrazovky v zorném poli odvádějí pozornost od přednášejícího. Navíc to má vliv i na morálku - člověk podvědomě nechce vypadat jako trapný šprt, když vidí, jak na to ostatní kašlou.
    Nicky726 avatar 18.6.2009 20:26 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Je fakt, že když při přednášce o ERP, CRM a dalších třípísmenných zkratkách někdo v mém zorném poli hrál nějakou střílečku, tak jsem sledoval spíš jej než přednášejícího. Nemyslím ale, že to je jen tím hráčem, nezáživnost látky má také svůj vliv.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    20.6.2009 19:01 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Od zprávičky, že etiopské děti místo počtů ťukají do blikátka, se to nějak dost posunulo...
    19.6.2009 14:06 NaiL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    ak si prednasajuci, zabal to tvoja, pridana hodnota ako ucitela stoji za prd, ak si posluchac, povedz prednasajucemu nech to zabali ze z toho nema nikto nic

    19.6.2009 17:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Zbožňuji tyhle radikální názory od lidí, kteří o problematice vědí… pardon… nevědí zhola nic.
    18.6.2009 09:03 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Situaci v Etiopii neznam, ale docela si dokazu predstavit, ze tam z OLPC nejsou nadseni. Proc by taky meli?

    Pro vyuku muze byt efektivni projekce a pocitac u ucitele. Ale jakmile se nacpou laptopy detem, ceka snad nekdo, ze si s tim nebudou neustale hrat misto aby se venovali uceni?
    18.6.2009 09:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    A říká vám něco pojem "škola hrou"?
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.6.2009 11:42 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    A jak byste si jako vyuku s OLPC predstavoval? A vynechte prosim fraze typu "skola hrou" (ktera mimochodem nemusi mit vubec nic spolecneho s ideologicky spravnym milodarem na vyuku africkych deti). Ja myslim jako opravdu. Ucil jste nekdy neco male dite na pocitaci? Nekdy neni mozne naucit ani dospeleho tady v Evrope, kde mame pocitace vsude okolo. On takovy pocitac nakonec muze byt opravdu prekazkou a nekdy s tim i nejlepsi ucitel tezko neco zmuze.

    Procetl jsem diskusi a pripadam si jak v blbem politickem flamewaru. Nerozumim, proc do tematu nekdo taha ozbrojene konflikty v africe a proc tu nekdo hazi spinu na ucitele, kteri klidne muzou svoji praci delat velmi dobre, ale holt odmitli nas milodar (spolu s hromadou problemu, ktere ma kazde udrzovani techniky a na ktere nekde nejsou lidi a cas), ktery jsme se jim jako zapadni civilizace rozhodli milostive poskytnout. Nekdo vymysli nejaky levny laptop a hned je to ta nejlepsi jedina cesta pro vyuku (TM)? Zpravicka na me pusoby ublizene a propagandisticky (jako obcas vic linuxovych zpravicek).

    Ja se ani nedivim, kdyz zapadni civilizaci nektere staty posilaji na ona mista. Pri te aroganci, kterou mi "na vyssi urovni" projevujeme.
    kyknos avatar 19.6.2009 02:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Mam malou neter takze o uceni deti a pocitacich neco vim. Ucili jsme se spolu na pocitaci pismenka a spoustu dalsich veci. Nekdy ji proste pocitac pujcim at si s nim krome hazeni dela co chce. A nekdy mam pocit, ze toho vi o pocitacich v cele nasi familii nejvic hned po mne. Takze ano, deti se hranim s pocitaci uci. Stejne tak si pamatuji na jeste mensi dceru jedne nejmenovane ceske IT celebrity ktera mi shodou okolnosti zustala onehda na krku ("ja nemuzu domu, je tatinek tam ma jinou maminku" ... "mas tu dceru" ... "kolik ti mam poslat penez?" :)- a jak si hrala a co umela s pocitaci. Krom toho nejde jen uceni se, jak zachazet s pocitacem - pocitac s pristupem na internet je knihovna vetsi nez ta alexandrijska, kterou jsme tam vypalili. Kdyz si vzpomenu, kolik jsme se toho naucil z tehdy jestetemer vyhradne papirovych knich z kamennych knihoven a jak malo jsem se toho naucil ve skole... na zakladni skole jsem se nenaucil vlastne vubec nic, mozna par stupidnich basnicek a jak namalovat auroru

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.6.2009 19:07 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Hm, Ty, neter a pismenka. A co takhle Ty a 20 deti, ktere pocitac a spoustu dalsich "vymozenosti" videly jen zdalky, pokud vubec. Ted se pust do tech pismenek.

    Pocitace ano, ale s rozumem.
    kyknos avatar 20.6.2009 19:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    kdybych mel k dispozici pocitac bez ucitele misto povinne dochazky na zakladni skolu naucil bych se vic :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.6.2009 22:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    No, z oborů, které mne zajímají, nepochybně ano. Třeba z matematiky jsem se za dvanáct let základky a gymplu ve škole nenaučil vůbec nic (bez přehánění). Na druhou stranu mne ale trochu děsí představa, že bych na tom z hlediska sociální přizpůsobivosti a schopnosti fungovat v kolektivu byl ještě hůř, než jsem.
    kyknos avatar 20.6.2009 22:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Z oboru, ktere me nezajimaly, jsem se stejne nenaucil nic. Zakladka je tak lehka, ze ji lze uspesne proplouvat aniz by clovek neco vedel :) To snad jedine ty socialni vztahy. Ale to u me moc nefungovalo. Na zakladkach co jsme poznal byl vzdycky naprosto debilni kolektiv. Tohle spis fungovalo v zajmovych krouzcich a pak na gymnaziu. V zakladni skole jsem se v tomhle smeru naucil akorat sebeobrane, kdyz jsem presel v seste tride do jine skoly a zkouseli me sikanovat. Casem zjistili, ze se nenecham, ale to uz jsem byl vedenej jako problemovej rvac, protoze byt jsem se akorat branil, vzdycky ty rvacky byly akorat na me (protoze zkusime nekoho sikanovat a kdyz dostaneme na budku, pujdeme zalovat ze nas bije).
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.6.2009 22:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Tohle bohužel taky znám, akorát jsem si to odbyl už ve čtvrté třídě (dokonce mne třídní poslala na psychiatrické vyšetření). Od páté jsem pak naštěstí chodil do matematické třídy, takže tam už to bylo v pohodě a užíval jsem si toho jen o prázdninách na táborech.
    19.6.2009 10:33 lucorp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    tak, treba na nich pristupom "budes sa ucit kazdy tyzden naspamat minimalne 50 stran hovadin ktore ti v zivote na nic nebudu". Naco by sa mali ucit v skole prakticke veci, preco by mala byt skola zabavou a nie pre niektore deti strasiakom? Ved skola ma ucit poslusnosti voci autoritam a nie samostatnosti a orientacii v problemoch o ktorych povodne nevieme nic. Ci sa vam to paci alebo nie za par rokov si bez znalosti ovladania pocitaca nevystaci nikto. A skola je podla mna dobry institut na to aby sa to tie decka naucili.

    18.6.2009 20:44 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    "škola hrou" je nepřesný překlad jednoho díla J.A. Komenského. On tím totiž myslel "škola na jevišti" - původní myšlenka byla v tom, že studenti by měli předvádět scénky pro ty druhé a tak se vzdělávat...

    20.6.2009 19:13 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Schola Ludus? Ahá.
    thingie avatar 18.6.2009 09:24 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    No tak jistě. Od dětí se nedá čekat nic co nedokáží jejich učitelé, a čeká snad někdo, že ti to dokáží? Ha-ha.

    (Ale to není problém dětí ani OLPC.)
    Růžové lži.
    Grunt avatar 18.6.2009 11:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Situaci v Etiopii neznam, ale docela si dokazu predstavit, ze tam z OLPC nejsou nadseni. Proc by taky meli?

    Moje řeč. Kdyby byly co proto, tak s tím aspoň počítají balistické dráhy řízených střel na sousední kmen.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.6.2009 09:29 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    me se fakt libi, ze se snazime furt nekomu lezt do zadku a pomahat a pritom to ani nechtej, jsme jim spis meli poslat bedny plny AK-47, a pockat az se pobijou, smutne, ale je to tak...

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    18.6.2009 09:31 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Vychazim z faktu, ze kdyz jim posleme jinou pomoc (napr. obili) tak to stejne smenuji za zbrane, takze ocividne je chtej...

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    belisarivs avatar 18.6.2009 09:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Mne se libil zapisek z Dfens brojici proti sbirce na vykopani studny v africe. Bylo to nejak takto:

    Ja bych jim poslal krumpac i s timto navodem:

    Mily Umumbu. To, co prave drzis v ruce neni kalasnikov, ale krumpac. Popadni jej za drevenou cast, zajdi na misto, kde je naplanovana studna a zabor zeleznou cast do zeme.

    Toto opakuj do doby nez narazis na vodu nebo te nekdo nevystrida.

    V Evrope to takto delame uz staleti a funguje to skvele.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Jendа avatar 18.6.2009 10:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    18.6.2009 12:31 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    D-fens je nacek a nebezpecnej demagog, pozor na nej...

    18.6.2009 12:59 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Ale v tom citátu má absolutní pravdu. Kdysi někde psali v čem pomůže OLPC africkým dětem - budou hledět na porno, jak se to pořádně dělá a hledat přílety letadel s humanitární pomocí

    kyknos avatar 19.6.2009 02:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Nekteri, mozna i vetsina, ano. Podobne jako tady. Nekteri se neco nauci. Nekteri se nauci hodne.. A i kdyby to pomohlo jednomu ze sta, stoji to za to.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    18.6.2009 13:16 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    A uhranul krávu, že jo, moulo...


    18.6.2009 13:36 (_x_)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    D-FENS nazyva veci pravymi jmeny. Dneska se ale razi korektnost a kdo nejde s ni je nacek, demagog a nebo (ultra)radikal...

    18.6.2009 14:09 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Nebo aspoň moula :-D

    18.6.2009 16:26 akomano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Nevraviac o tom, že jeho pôvodné články z oblasti teórie "zmrdov" a "vohnoutou" jasne popisujú jeho postoj k osobnej slušnosti a určitej úrovni jednotlivca ako človeka. To, že si servítku nedáva ešte neznamená, že nemá pravdu.

    18.6.2009 15:15 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Proc by mel byt nacek, to neni ani nahodou. Myslim, ze tam ma mnoho zajimavych blogu, ano ne se vsim musi kazdy souhlasit, ale ani jako demagog mi neprijde.

    jedini demagogove, co vidam kazdy den jsou nasi politici, urednci a zpravy ve vsech ceskym televizich a vetsine jinych mediich.

    By me vazne zajimalo, kdo urcuje tema dne, kdyz pokazde vsichni pisou a mluvi o tom samem ;-)) ... to se jako nic jineho v CR nedeje ????
    18.6.2009 15:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Nácek to určitě nebude, ale za namyšleného arogantního blba přesvědčeného o své jediné neochvějné pravdě a nadřazenosti (tedy "zmrda", o kterých sám tak rád píše ;-)) bych ho s klidem označil :-)

    Některé jeho blogy jsou vcelku rozumné, ale u dosti z nich člověk nevěřícně kroutí hlavou...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.6.2009 17:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    nedá se napsat než:

    +1

    ;-)
    19.6.2009 10:51 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Taky mám ten dojem - po přečtení posledního odstavce výše linkovaného příběhu.

    18.6.2009 09:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    To se mi snad zdá... tohle sem vážně někdo napsal? Je mi z vás na blití :-(
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    belisarivs avatar 18.6.2009 09:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Ale proste je blizko pravde. Sam rekl, ze to je smutne, ale je to tak.

    OLPC je jim technologicky proste moc vzdaleno. Nemuzes prece clovickovi, ktery cely zivot pase kozy dat notesa a cekat ze mu naucene vedomosti k necemu budou. Co jako cekas, ze se nauci? Programovat a pak si bude moci vymyslene algoritmy cmarat do pisku?

    Oni potrebuji vzdelani, ale tohle je proste overkill. Je potreba zvolit pomalejsi tempo. Pred nimi je proste jeste dlouha cesta. Vetsina ani neumi poradne cist a psat. Ne tak jeste delat s pocitacem.

    Mela by se zajistit kvalitni vyuka a vzdelani nizsi urovne. Musis vytvorit predpoklady pro to, aby ty OLPC k necemu byly. Takhle stavis na pisku.

    IRC is just multiplayer notepad.
    thingie avatar 18.6.2009 10:17 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    OLPC by bylo úplně nahovno i na běžné české základce. Jo, taky bych to tu někdy prostě vystřílel.
    Růžové lži.
    Jendа avatar 18.6.2009 10:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    OLPC by bylo úplně nahovno i na běžné české základce.
    Občas mi nedocvakne ironie, tak se omlouvám, jestli jsem to pochopil špatně.

    Ano, bylo. Nedokážu si představit, k čemu by se dalo využít. Při hodinách tzv. informatiky vědomosti většiny žáků převyšují učitele (čest vyjímkám, já měl na učitele informatiky celkem štěstí, dokonce jsem se tak dozvěděl o Linuxu) a jindy nevím, k čemu. Možná tak na poznámky místo sešitu.

    autor je nedávným absolventem ZŠ
    M!ky8 avatar 18.6.2009 10:34 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Já zatím zažil 5 učitelů imformatiky, z toho jen jeden věděl víc než lidi ze třídy co se o to zajímají a to to bylo v 7. ročníku ZŠ. O Linuxu nám neřekl ani jeden, zato s posledním jsme dělali grafiku v MS Paint ikdyž měli licence na Photoshop. Když jsem mu říkal alespon o GIMPu, díval se docela nechápavě. 

    thingie avatar 18.6.2009 10:35 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Ne, to je smutná realita. Učitelé nemají ani tušení jak počítač při výuce využít, je to pro ně akorát blbá hračka, a vychovávají další generaci pro kterou tak počítač bude taky jen blbá hračka, a tam kde ho použít budou muset pro ně bude otravný. A tady je to už i vidět. Stejně jako s těmi mobily, třeba. Jak chcete vychovat lidi co budou s nimi umět zacházet slušně a účelně, když to sami učitelé nedokáží a jejich první (a zřejmě i jediná) reakce je tupý zákaz? Hlavně, že se můžeme smát Etiopii s nějakými kalašnikovy. Skvělý.

    (Taková triviální aplikace jako spellchecking. Mohli bychom mít výjimky namísto vyjímek.)
    Růžové lži.
    Jendа avatar 18.6.2009 10:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Učitelé nemají ani tušení jak počítač při výuce využít
    Já taky moc ne. Znáš nějaký inspirující web? Sem s ním.
    Jak chcete vychovat lidi co budou s nimi [mobily] umět zacházet slušně a účelně, když to sami učitelé nedokáží a jejich první (a zřejmě i jediná) reakce je tupý zákaz?
    Dnešní mladá generace neumí zacházet s mobily i bez pomoci učitelů?
    (Taková triviální aplikace jako spellchecking. Mohli bychom mít výjimky namísto vyjímek.)
    Jdu se stydět do kouta :-(. (btw chybí ti tam několik čárek, ale to dnešní spellcheck nepodchytí :)
    thingie avatar 18.6.2009 11:04 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Proč třeba nenahradíme s OLPC všechny (nebo minimálně všechny pro které je to možné) učebnice? Už jenom to, že se z počítače stane samozřejmá věc na školní lavici prostě změní pohled těch dětí a donutí je najít k tomu jiný přístup.

    Zacházet s mobilem není otázka toho umět to zapnout a znát všechny jeho fičury. Zmínil jsem to slušně a účelně. Kolik lidí se umí s telefonem chovat ohleduplně? Kolik lidí je schopno efektivně pomocí telefonu vyřídit co je třeba? A kolik lidí k němu stejně přistupuje více jako k zakázané hračce pod lavicí?
    Růžové lži.
    Jendа avatar 18.6.2009 11:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Proč třeba nenahradíme s OLPC všechny (nebo minimálně všechny pro které je to možné) učebnice? Už jenom to, že se z počítače stane samozřejmá věc na školní lavici prostě změní pohled těch dětí a donutí je najít k tomu jiný přístup.
    Nejsem proti (už jenom fulltext by se hodil). Sleduji, jak to dopadne v Kalifornii.
    Kolik lidí se umí s telefonem chovat ohleduplně?
    Co to přesně je? Fakt nevím...
    Kolik lidí je schopno efektivně pomocí telefonu vyřídit co je třeba?
    IMHO většina.
    A kolik lidí k němu stejně přistupuje více jako k zakázané hračce pod lavicí?
    Asi třetina (co vidím kolem sebe); k tomu, aby nasrali pedagoga. To je zase problém ztráty autority, prosazované volnosti rozvoje atd.
    thingie avatar 18.6.2009 11:20 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Stačí se projet vlakem, nebo i jenom tramvají. To by mělo otázku ohleduplnosti trochu vyjasnit, tuším.

    To je problém absence jakéhokoliv pozitivního příkladu, nebo i jen té blbé výuky. Až se pedagog nasere, tak prostě telefony zakáže a je hotovo. Co by. On sám stejně nejspíš netuší a když pak vyleze ze školy, chová se stejně.
    Růžové lži.
    Stanislav Brabec avatar 18.6.2009 12:40 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Kolik lidí je schopno efektivně pomocí telefonu vyřídit co je třeba?
    IMHO většina.

    Chcete-li si opravit svůj názor, zeptejte soukromě se operátorů na libovolné zákaznické lince.

    18.6.2009 14:23 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Nejsmutnejsi na tom je, ze se to tyka i samotnych operatoru ze zakaznicky linky - hlasej sve problemy stejne neschopne jako ti neschopove jim :(
    18.6.2009 10:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Úroveň učitelů je velmi diferencovaná. Od nadšenců s profesionálními znalostmi, po naprosté tupce. Jenže není divu. V této společnosti totiž stále vládne iluze že se ty zkušenosti a znalosti pro práci s počítačem nalívají do hlavy jaksi samy a zadarmo.
    Jendа avatar 18.6.2009 11:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    V této společnosti totiž stále vládne iluze že se ty zkušenosti a znalosti pro práci s počítačem nalívají do hlavy jaksi samy a zadarmo.
    A podle toho to pak vypadá.
    18.6.2009 12:09 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Souhlasim. Bohuzel nekteri lide takto uvazuji. Tem, co si mysli, ze OLPC je detem k nicemu, doporucuji toto video:

    http://www.ted.com/talks/lang/eng/sugata_mitra_shows_how_kids_teach_themselves.html

    18.6.2009 13:53 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Kdyby ses trochu zamyslel, tak by ti možná došlo, že na tom je, bohužel, víc pravdy než je zdrávo. Sice velmi smutné, ale přesto pravdy.

    Počítač není všelék. Je to nástroj, který se na některé účely hodí perfektně, na některé méně a v tomhle případě je jeho použití naprosto mimo mísu. Dát do ruky laptop děckám na základní škole je pitomost všude. Těm dejte papír, tužku a knihy. Své opodstatnění začínají laptopy získávat nejdříve na části středních škol.
    18.6.2009 15:49 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Na tom žádná pravda není, člověk co napíše "jsme jim spis meli poslat bedny plny AK-47, a pockat az se pobijou" je u mě prostě a jednoduše idiot. Nic jiného jsem netvrdil ani nekomentoval, pouze jsem se pozastavoval nad tím, že i takoví idioti chodí na ABCLinuxu.

    Co se týče počítače jako učebního nástroje pro nejmenší, tak o tom se již dá diskutovat a polemizovat. Já váš názor nesdílím, myslím si naopak že počítač by rozhodně měl patřit do ruky i těm nejmenším na základní škole. Sám jsem si s počítačem hrál a naučil se tak spoustu věcí (mimo jiné i základy programování... a to zcela sám, aniž by mě k tomu kdokoliv vedl, rodiče jsou počítačoví analfabeti) již někdy ve 2. třídě základní školy.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    kyknos avatar 19.6.2009 02:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Pocitac ale je kniha - pocitac s pristupen na net je cela obrovska knihovna. Mozna bys misto pocitacu mohl v africe stavet knihovny, ovsem problem je, ze by to bylo MNOHEM DRAZSI. Pocitac je velka knihovna temer zadarmo.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 19.6.2009 08:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    No jo, jenže to by chtělo buď rozumnou konektivitu, nebo alespoň offline archiv Wikipedie (~560GB). Konektivita bude asi trochu problém a ta Wiki by musela být jako v clusteru na každém OLPC kousek (mají každý asi 1 nebo 2 GB flashky).
    kyknos avatar 19.6.2009 09:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Vsak oni tam pokud vim konektivitu mnohde maji. A i na jednu blbou disketu se veslo textu...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    alblaho avatar 18.6.2009 11:22 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Já se té reakci vůbec nedivím. Ale přesto si myslím, že to celé má smysl. Má smysl dávat těmto lidem technologie, které jsou na Západě běžné, ale pro ně je to everkill. Přece jenom se tím ta propast trochu zmenší.

    Akorát to nebude tak snadné, bude to chtít víc času. Jistěže většina dětí si bude s počítačem hrát, časem ale ti lepší budou louskat wikipedii a pár těch nejtalentovanějších vymyslí něco nového.

    Je to dlouhodobý proces, myslet si, že OLPC něco rázem změní je nesmysl.
    18.6.2009 12:58 Tecik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    +1

    Naprosto s Vami souhlasim. Zazraky a ani pokrok se nedeje na pockani. V tomto pripade se jedna o pokrok v smysleni.
    Kolik z nas si jako male deti hralo na PC ruzne hry? A urcite ne malo;-) Casem ale clovek zjistil, ze se s pocitacem daji delat i jine veci. Wikipedie je hezka, ale moznost rozsirit si obrzory + nazory k nezaplaceni (rozhodne vic nez to, co ziska clovek na cely zivot na jednom mistecku).

    18.6.2009 13:12 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    No obzory... Znám několik teď už mladých lidí, co sedí u počítače od útlého dětství. Začínali na jednoduchých hrách a jejich dovednosti a obzory končí u ICQ a jeho úžasných animovaných smajlíkú (nebo co to je). A neumí a nemají snahu na to přijít, jak se v textovém editoru zapne/vypne kontrola pravopisu...

    18.6.2009 13:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Řekl bych že to je dáno i tím u jakého OS z nich kdo seděl.

    Pokud pro instalaci hry stačí otevřít setup.exe, nebo otevřít browser, tupě odklikat všechno co se objeví a pak už se zaobírat jenom tím jakým způsobem zakillit co nejvíc protivníků, tak to obzory skutečně nerozšíří.

    Já vidím comp jako pomůcku jak se rychleji naučit číst a logicky uvažovat. Čím dříve se to Bobeš naučí, tím dříve si bude moct nejenom přečíst to co ho zaujme ale také si to svým mozečkem přebrat.

    Mnohem víc mě potěší, když mi bude vykládat o tom co si přečetl, než historky z dinosvěta v kbelíku.
    18.6.2009 13:55 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    No treba muj bratr ma pouze Debian. A jedine, k cemu svuj pocitac pouziva, je pousteni si DVD, pripadne hrani flashovych her (protoze ceka, az se mu hry sami do pocitace doinstaluji, on je moc liny na to, aby se tim zabyval).

    Rekl bych, ze to neni nainstalovanym OS, ale osobnosti.
    default avatar 18.6.2009 14:38 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Řekl bych že to je dáno i tím u jakého OS z nich kdo seděl.

    OS na to vliv nemá. Podle mě má na to vliv výchova — patrně předání dítěti žebříčku hodnot… Ale zkušenosti s tím nemám; nikdy jsem žádný dítě nevychovával.

    18.6.2009 14:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    My teda jedno vychováváme. Počítač ho pochopitelně přitahuje a jakmile vidí že běží, tak prudí s tím jestli si na něm může zahrát hry. Tak mu na něm občas pustíme Gcompris - z konzole. S hraním obvykle končí ve chvíli, kdy už je to na něj buď příliš složité, nebo ho to omrzí, což je tak cca do půl hoďky.

    Flashové hry mu nepouštím, v záložkách je nemám a než si je najde sám na internetu ještě nějaký ten čas potrvá.

    Ze zkušeností svých známých však vím, že na ikonky se děti naučí klikat velice rychle - takové malé cvičené opičky. Ovšem překážky je nutí k vynalézavosti. S kamarádem dokonce jeho synové vedou skrytý boj ;-) bohužel jeho asi poslední šancí je bytelná uzamykatelná skříň, protože už šli tak daleko, že resetovali bios.
    18.6.2009 13:12 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Wow! Aspoň někde jim nesmyslnost dávání počítačů dětem na výuku došla. Etiopie předběhla pseudohumanisty a eurosocialisty! Já jsem to zde tvrdil mnohokrát (např.), ale byl jsem označen za zpátečníka a taky nemoderního, hloupého a tmářského člověka... A vůbec.

    Počítače dětem na výuku ano, ale jen pokud se jedná o výuku výpočetní techniky nebo informatiky. Jinak je to jako dávat každému nahatou ženskou jen proto, že mají sexuální výchovu. Je jen otázkou času, kdy se to zvrhne. :-) (Hmm, to vlastně není špatný nápad...)

    18.6.2009 13:50 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Vidno, ze ti ucitelia su tam rovnako retardovani, ako u nas. Ja som nastastie chodil na informaticky gympel, kde si dokonca aj dejepisarka vedela vyhladat informacie na internete a pocitacovych encyklopediach a obohatit nimi vyuku. A na vyske je pocitac nutnost, uz aj najvacsie fosilie bud zomreli, alebo sa s tym naucili aspon ciastocne praovat.

    Keby v etiopii boli co k comu, pripravili by detom do tych pocitacov materialy, aby sa mali z coho doma ucit. A tiez, kto im prikazuje, aby deti mali pocitace stale na stole ? Vsak sa daju schovat a vytiahnut len v patricny cas.

    Kokos, to mi pripomina instruktorov z autoskoly GAMA v Bratislave, ktori mali k mojej taske s notebookom debilne komentare (hracka atd...) a svojimi kuracimi telocvikarskymi mozockami nevedeli pochopit, ze sa na tom zarabam a mam tam studijne materialy. 

    18.6.2009 14:21 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Srovnáváš nesrovnatelné: střední škola se zaměřením na IT a základní škola je obrovský rozdíl.
    18.6.2009 15:36 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    pripravili by detom do tych pocitacov materialy, aby sa mali z coho doma ucit

    Už jste viděl normální dítě, které by se doma samo učilo? Obvykle je do toho musí nutit rodič. Takže když budou mít učebnici v počítači, budete muset nejprve naučit rodiče ovládat počítač.

    18.6.2009 16:58 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Deti se normalne samy uci. Viz muj odkaz vyse v diskusi.

    18.6.2009 17:49 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Uz jsem videl deti, ktere se dost ucily samy na to, aby prosly gymnaziem bez poskvrny. A uz jsem videl deti, ktere tohle nedokazaly a potrebovaly se ucit nucenim. A videl jsem oba typy u tech samych rodicu. Tak, to jen k tomu, co kdo videl :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    18.6.2009 19:20 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Já myslel, že se bavíme o nižším základním školství v Etiopii. Nikoliv o gymnazistech nebo budoucích gymnazistech, kteří se obvykle na prvním stupni základní školy doma příliš učit nemusí, protože si stihnou udělat domácí úkol ve družině nebo o přestávce.
    19.6.2009 02:21 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Tak proc se ptate:
    Už jste viděl normální dítě, které by se doma samo učilo?
    Ta otazka vubec nenasvedcuje tomu, ze mluvite o detech v Etiopii. A nemohu to z ni vykoukat, pokud bych se dival na sirsi kontext. Proc byste se ptal na to, jestli nekdo videl normalni dite v Etiopii? Je velice mala pravdepodobnost, ze nekdo v teto diskuzi mel moznost poznat Etiopske dite v rodine, kde se chova prirozene.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    19.6.2009 09:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Moje chyba s Etiopií. Prostě si ji vyškrtněte. Myslel jsem prostě první stupeň (6–11) let, kam podle všeho OLPC směřují.

    19.6.2009 09:40 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    > Už jste viděl normální dítě, které by se doma samo učilo?

    V tom veku jsem s oblibou cetl encyklopedie. Nechci si radsi ani predstavit, jak by to dopadlo, kdyby uz tehdy byla (me dostupna) Wikipedie.

    19.6.2009 10:02 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Přesně! Encyklopedie byly když jsem byl malý moje nejoblíbenější knihy. Hlavně ty o vesmíru, technice a přírodě. Wikipedia by pro mě v té době byla uplným pokladem! ;-) Tedy pokud by ta česká byla na úrovni té anglické (angličtinu jsem jako malý zrovna moc neovládal). I když na druhou stranu možná o to dříve bych se naučil anglicky :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    kyknos avatar 19.6.2009 10:07 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Ja jsem se anglicky naucil sam v okamziku, kdy kniha, kterou jsem si rozhodne chtel precist, byla k dispozici v anglictine. Myslim, ze by ti stacila anglicka Wikipedie :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.6.2009 10:43 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Já jsem se anglicky dost naučil, když jsem jako malý kluk na 286ce hrál textovou erotickou adventuru Leisure Suit Larry ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    19.6.2009 11:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Textovou? Vždyť tam byla i spousta obrázků (i animací). Textová adventura byl třeba Fukův Podraz na Spectru.
    19.6.2009 12:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    To je pravda, měl jsem napsat "textově ovládanou".
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 18.6.2009 17:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Keby v etiopii boli co k comu, pripravili by detom do tych pocitacov materialy, aby sa mali z coho doma ucit.

    V Etiopii? Víte aspoň kde leží?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.6.2009 19:44 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Tipujem, ze je to pri Prahe odbocka na Kladno a potom este 10 kilometrov. Alebo ste cakalo este hlupejsiu odpoved ? To ze su niekde chudobni, este neznamena, ze su uplne sprosti.

    otasomil avatar 18.6.2009 19:59 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Drive nebo pozdeji to bude same porno. To je to co deti (a nejen deti) zajima nejvic.

    A budou ve slavne Etiopii pro zmenu resit co s tim.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    kyknos avatar 19.6.2009 02:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Ani ja se te reakci nedivim. Umim si zive predstavit ty pologramotne ale autoritativni ucitele (ne neznam je, ale tezko bude uroven ucitelu nekde v rozvojove Africe vyssi nez u nas) kteri najednou vidi, ze deti maji pristup k informacim, kterym on sam nerozumi... Zazil jsem to sam, sice v mnohem mensi mire, ale stacilo mi to.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.6.2009 13:56 JB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii

    Ve vyse zminenem clanku je i uvaha nad tim proc se tak deje. V mnoha ohledech je situace podobna stavu skolstvi v CR v devadesatych letech minuleho stoleti. Nevim jak je tomu nyni, deti nemam, ale pratele hovori o velkych a zajimavych zmenach. Bohuzel tyto zemeny jsou na ukor encyklopedickych znalosti. Deti se pry dnes umi mnohem lepe rozhodovat, bohuzel vsak neznaji hlavni mesto Madarska, prestoze tam o prazdninach stravili cast dovolene s rodici. 

    Pokud je tomu tak i v Ethiopii, nedivim se ucitelum, ze jsou proti. V clanku neprimo zminuji vniknuvsi "zaostalost" ucitelu a nasledne subjektivni reakce a svoji nedostatecnost v oboru pocitacu. Ale je znalost pocitace vse? Je to vsespasne?

    Ma smysl do Afriky valit pocitace pro vyuku a nepridat k nim metodiku prace a vyuky? 

    OLPC mi prijde jako dalsi nepromyslene zaplatovani zapadniho svedomi. Namisto toho abysme tam poslali ucitele co tamni ucitele nauci jak ucit, tak tam nahrneme jakesi pocitacky a myslime si ze je vse vyreseno. 

    Ale kdo by jezdil do Ethiopie, ze..?

    .. a pritom je to tak krasna zeme!

     

    20.6.2009 18:27 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    Bohuzel tyto zemeny jsou na ukor encyklopedickych znalosti.

    Je taky docela možné, že encyklopedické znalosti byly nutností, protože jinak to znamenalo vydat se do většího města do knihovny, tam si nechat ukázat regál s patřičnou literaturou, a pak strávit den listováním v knihách. Takže doplnění znalosti trvalo třeba týden.

    Dneska je mnohem rychlejší informaci nalézt a také množství informací je mnohem větší, tudíž encyklopedický přístup lze do jisté míry považovat za překonaný.

    … neznaji hlavni mesto Madarska, prestoze tam o prazdninach stravili cast dovolene s rodici.

    To znamená, že se to nedozvěděly ve škole, od rodičů, ani na místě. A taky je možnost, že je to vůbec nezajímá, a tak tuto informaci okamžitě zapomněly. Ostatně, co je tak důležitého na hlavním městě Maďarska z pohledu českého dítěte?

    kyknos avatar 20.6.2009 18:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Málo nadšení učitelé a OLPC v Etiopii
    To znamená, že se to nedozvěděly ve škole, od rodičů, ani na místě. A taky je možnost, že je to vůbec nezajímá, a tak tuto informaci okamžitě zapomněly. Ostatně, co je tak důležitého na hlavním městě Maďarska z pohledu českého dítěte?
    Hlavni mesto Madarska je v podstate nedulezite. Ale popravde receno me desi, ze nekdo stravi v nejakem meste dovolenou ci prazdniny, a ani nevi, jak se to mesto jmenuje. Nejde o Budapest. Jde o to ze je to naprosta ignorace a nevnimani okoli - pak nelze cekat, ze takovy clovek prijme jine a mnohem dulezitejsi informace.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.