abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 21:44 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 1
    včera 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    včera 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů

    Podle Microsoftu porušují svobodné programy nejméně 235 patentů Microsoftu. Microsoft prý připravuje strategii, jak začít od uživatelů FLOSS vybírat poplatky. Čtěte CNN.com.

    14.5.2007 07:21 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    clayman avatar 14.5.2007 07:33 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů

    No, to bude ještě zajímavý. Každopádně doufám, že si někdo vlivný v Emerice brzy uvědomí, že softwarové patenty jsou zlo, které nic nepřináší a akorát brzdí vývoj.

    Na druhou stranu si umím představit, že Microsoft by dokázal spoustě lidem zalepit ústa pořádným balíkem peněz. :-(

    14.5.2007 07:36 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    asi tak, koupit se dá všechno a jestli první patent typu: "po zapnutí počítače se rozjede operační systém" tak máme o zábavu postaráno
    14.5.2007 07:41 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    u linuxu to neplati, prvni po zapnuti pocitace se rozjede grub/lilo. operacni system se rozjede az po zapnuti zavadece:-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    the.max avatar 14.5.2007 13:57 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    ..a este pred tim BIOS;-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    xsubway avatar 14.5.2007 07:34 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    "Škit" 8-) ... mám pocit, že na mě někdo myslí (nebo na moje peníze :O)
    14.5.2007 07:43 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    No, zatim je to porad ve stejnym zneni "OSS porusuje patenty", ale ktere, to zatim nerekli. Takze porad vse pri starem.

    Akorat premyslim, jestli mam do M$ napsat, ze pouzivam OSS, at mi daji seznam, ktere patenty co porusuje, abych to mohl prestat pouzivat. Mozna kdyby tohle udelali OSS uzivatele, ze by mel M$ problem, protoze by musel seznam dodat. No a kdyz by pak X let nereagovali, tak bych to prohlasil za promlcene:)
    14.5.2007 09:10 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Do toho. Pridam se.
    m1c4a1 avatar 14.5.2007 09:13 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Hmm, tak to bys nemohl používat nic a nebo jo, ale na úplně jiným konceptu. Nevím, co všecko mají patentovaný, ale bez double-clicku se bude dnes dělat blbě, podobně si budeš muset zvyknout na práci bez více pracovních ploch a dalších trivialitek, který jsou úplně samozřejmý a napadlo by je vytvořit každýho (jde o myšlenku, ne implementaci), akorát M$ si to nechal dřív zpatentovat.
    14.5.2007 09:25 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Myslim ze jde spis o to dostat z nich ten seznam (nebo spis dat najevo, ze nas nezajima jejich BUBUBU a jestli nehodlaj jit s vecma na svetlo, tak se muzou jit bodnout). Takhle furt jenom strasej a sledujou, jak se klepeme a cekame, az nam zakazou pouzivat OSS.
    14.5.2007 12:01 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    ja bych to tak cerne nevidel - mam KDE nakofigurovane na single-click, takze pracuji dvakrat produktivnej nez s double-clickem ;-] ...navic sw patenty zatim neplati v eu, takze jsme zatim v klidu ;-] takze mozna na tom budeme dokonce lip....
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    14.5.2007 17:16 vrabec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Microsof má patentováno vícero ploch? No možná jo, ale já jsem ještě žádný Widle s víc jak jednou plochou (standartně po instalaci) neviděl...
    14.5.2007 17:34 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Stejně jako mnoho dalších lidí děláte zásadní chybu v tom, když předpokládáte, že firmy si patentují něco, co ve svých produktech používají nebo nedejbože dokonce vynalezly. Není to tak. Firmy jako MS (ale i třeba IBM a mnohé další) mají celá oddělení, která nedělají nic jiného, než formulují a neustále předkládají ke schválení nové a nové patenty. Nemá to naprosto nic společného s tím, jestli něco vymyslely nebo se to používá 300 let. Prostě na tom mají dost peněz a právníků, tak to dělají.
    14.5.2007 17:42 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Já nechápu, jak se může dát patentovat něco, co a) vymyslel někdo jiný a za b) se už dávno používá?? To není nějak právně ošetřeno? Vždyť je to holá krádež a zneuctění cizích práv!
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    14.5.2007 18:00 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Já nechápu, jak se může dát patentovat něco, co a) vymyslel někdo jiný a za b) se už dávno používá?? To není nějak právně ošetřeno?
    Je, ale aby to fungovalo prakticky, musela by existovat nějaká silná a bohatá organizace, která by dělala rozbor každého podaného sw patentu a její právníci by potom sporné patenty napadli. To je prakticky nerealizovatelné, takže jediné smyluplné řešení je sw patenty zrušit.
    14.5.2007 18:47 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Mno, já jsem mluvil o patentech obecně... u těch softwarových je samozřejmě jediné rozumné řešení je zrušit...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    14.5.2007 19:00 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Patenty se dají myslím zrušit, pokud dokážeš, že to někdo jiný vymyslel dříve. Rozhodně se dají nějak právně napadnout. Ale dokud jim ty patenty někdo takto nezruší, tak se prostě budou ohánět číslama, kolik těch patentů mají a dělat bububu.
    14.5.2007 12:39 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Buďme rádi, že žijeme v EU, kde (zatím) softwarové patenty neplatí. A aby se z toho "zatím" stalo na dlouho, můžete třeba podpořit FFII.cz
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    14.5.2007 12:45 pok | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Zdravím, myslím že tohle je co hledáte: http://showusthecode.com/ - pokud to dobře chápu, tak to znamená: "Ukaž nám kód který porušuje ty patenty o kterých mluvíš a mi ho přepíšeme."
    clayman avatar 14.5.2007 13:12 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Bohužel imho problém není ani tak v kódu, jako spíše v myšlenkách, které ten kód implementuje.
    14.5.2007 15:19 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Ano myšlenkách typu souborový systém s podporou dlouhých názvů souborů. Jestliže se dá patentovat takováhle kravina, tak nevím, nevím...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    14.5.2007 16:03 Ketling | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Tak si linuxová komunita dá patentovať FS s podporou názvov ešte dlhších :-)
    19.5.2007 17:28 vena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    A ja si necham patentovat volant v aute. to budu bohac :-)
    15.5.2007 04:00 thl | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Bys musel prestat pouzivat dvojklik.I takove veci ma MS patentovane.
    19.5.2007 16:20 Ota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    To zni zajimave.
    NbS avatar 14.5.2007 08:00 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    bla bla bla, zase ta sama stejna pisnicka ..., kdy uz konecne nekdo poda zalobu na M$ ohledne toho ze i oni porusuji patenty ...
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    14.5.2007 08:00 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Mame se na co tesit. Media budou mit o cem psat. A nejenom to.

    Ale probehne to asi tak, ze par velkych firem neco uvolni(aplikace) a tak a bude o zabavu postarano. Pak bude ticho po pesine.

    Pripada mi to asi jako takova sranda ja MS Longhort Server 2008. Nikdo to poradne nevidel stabilni, MS o tom pise jako o prevratne veci, je to akorat beta. No je jaro 2007, snad to v roce 2008/2009 vyjde a nez se to ujme a bude to pouzitelne, tak bude root 2010.

    Doslova toto je ticha podpora marketingoveho tahu s Novellem.

    Jenomze tu mame konecne trochu otevrene formaty. A to xml. Logiky aplikaci jsou a taktez uz je mozno jinak nez binarniho balastu dostat data. Takze v principu staci akorat vyrabet aplikace, ktere nejsou. A integrovat. To je jedna z cest, jak se z tohoto dostat. Doslova jit uz proslapanou cestou.

    Tak nejak microsoftu ujizdi vlak. Sice ma hodne silne nastroje, co se tyce aplikaci, ale problem je s uvedenim a s tim, aby si vetsina planety nakoupila kompletne nove pc.

    Ono se da rici, ze v Microsoftu vedi, ze jim to nevyjde. S.Balmer udela par zajimavych prohlaseni. Ale ta popularita (negativni) si s sebou par zakazniku vezme.

    Ona cesta k dalsimu ziskani prostoru vede tudy, ze si nekdo precte par specifikaci, podiva se, co se u MS vyviji a udela to poradne. A predevsim uvolni nastroje na vyvoj pro normalni vyvojare a mensi tymy. Ono hodne veci tu uz davno je. I opensourcovanych, ale velmi spatne se to zacina ze zacatku pouzivat.

    Sranda zacina. Jste take zlodeji patentu ? A kolik jich nelegane mate ? To vi mozna zeleny raquel nez lide z microsoftu a jeho marketingu.

    bye gf
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.5.2007 08:32 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Dobry pocit z toho nemam, ale pripadne mi to jako takovy ty zaskuby pred smrti...sou desivy, ale posledni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Vojtěch Trefný avatar 14.5.2007 08:34 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    A nejvíc porušují jejich patent nuly a jedničky...
    14.5.2007 08:39 daeltar | skóre: 13 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    hlavně ty jedničky ;)
    14.5.2007 08:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    No já myslím, že všechny číslovky. Zvláště ty, u kterých je nějaký ¤ znak, třeba £, $, nebo € :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.5.2007 08:51 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    citace nejakyho joudy: SW od MS porusuje dva moje patenty. Ted budu vybirat poplatky od uzivatelu SW MS.

    aneb je to kravina. Nejdriv bude muset zazalovat prodejce/vyrobce a ti budou muset zaplatit dle rozhodnuti soudu. Samozrejme soucasti zaloby bude i seznam patentu, jez jsou porusovany (vice ploch na dfesktopu napriklad :)). Jeste pred prvnim stanim budou skutecna poruseni prepsana a nesmyly budou timto soudem alespon zneplatneny.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    andree avatar 14.5.2007 09:50 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    ja im na tie ich americke softverove patenty aj tak mozem... :-P
    Shadow avatar 14.5.2007 09:56 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Kecy, kecy, kecy... ale skutek utek
    OK, takže nejdřív tu bylo "Linux porušuje patenty MS", teď tu je "FS porušuje 235 patentů". Zajímavé je i to, že zmiňují FOSS. Kolikpak projektů tato zkratka zahrunje? Desítky, stovky tisíc? Které konkrétní projekty porušují které konkrétní patenty? Na to tak nějak pořád čekám. Zatím je to stále jen FUD, nic víc.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    14.5.2007 10:12 jarks
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kecy, kecy, kecy... ale skutek utek
    Souhlasím. FUD, FUD a nic než FUD. Prostě mají v kalendáři napsáno "dnešní úkoly: vypustit další FUD". Aby to neusnulo. Aby lehká nejistota neznalých trvala. Aby měli pořád strach, že je to všechno šedá zóna, činnost na hranici zákonnosti proti obecnému dobru představovanému laskavým Microsoftem. Ten je velký, ten to má všechno jistě v pořádku, ten nás neohrožuje. To je ale sajrajt!
    14.5.2007 18:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kecy, kecy, kecy... ale skutek utek
    Prostě mají v kalendáři napsáno "dnešní úkoly: vypustit další FUD".
    Je to velice účinná technika. Spousta (mega)korporací raději přejde z otevřených řešení na něco jiného jen proto, aby měli šéfové klidné spaní.
    14.5.2007 09:59 diplomat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    vypada to, ze MS chce na svy pravidla hry uvazat co nejvic firem. A jelikoz dohoda s novellem je sice vyhodna (dell), prece jenom se v linux svete toci nezanedbatelne penize. A tak zase po pul roce vyplivneme straslivyho strasaka bububu naprosto bez argumentu a trebas nekomu dalsimu se roztresou kolena. A sups s nim k tatovi Balmerovi.

    Desi me, ze jim na to novell skocil, a nynimu slapou po zadech a novell se zmuze jen na bezzuba obojaka prohlaseni.

    mno, a nekdy se mi zda, ze si nekdo v Redmontu uvedomuje neresitelnost situace s aktulanim stavem windows, a tak,po vzoru Steva Jobse se snazi prejit na unixovy jadro. A jelikoz _MS ma kradeze v popisu prace, neni nic jednodusiho, nez narknout kernel komunitu a dalsi z porusovani patentu, a pak jim kuciii od MS udelaj slusivej kabatek.
    14.5.2007 10:11 watcher
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    kernel - 42, GUI (nepisu ktore) - 65, Open Office - 45, "E-mail programs infringe 15, while other assorted FOSS programs allegedly transgress 68 " ...

    Mne to stale cele pripomina toto: Pane, jedna z veci vo vasom dome je ukradnuta ale nepoviem vam ktora, pozadujem od vas kompenzaciu. V opacnom pripade vas dam na sud...
    Ilfirin avatar 14.5.2007 15:27 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    E-mailové programy? Jak proboha? Dyk tu byli dřív než byli vůbec Windows. Jestli on si MS nenechal patentovat něco, co už tu bylo a z čeho všichni vycházejí.
    14.5.2007 16:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    Jestli on si MS nenechal patentovat něco, co už tu bylo a z čeho všichni vycházejí.
    To klidně můžeš.
    Quando omni flunkus moritati
    Ilfirin avatar 14.5.2007 16:38 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    Podle toho, co jsem slyšel o patentovém zákoně, tak právě že nesmíš.
    14.5.2007 16:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    Podle toho, co jsem slyšel já, tak můžeš. Akorát je takový patent, pokud vůbec projde (jako že by neměl), neplatný.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.5.2007 16:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    Zkusit to může a protože úředníci nejsou a nemohou být vševědoucí, je i docela dobře možné, že to projde. V každém případě by měl být (při správně fungujícím soudním systému) pokus vysoudit něco na základě takového patentu odsouzen k nezdaru, pokud protistrana prokáže existenci "prior art", tj. implementace, která předcházela žádosti o udělení patentu.
    24.5.2007 16:32 *
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    Urednici udeli patent cemukoliv.

    Podstatou je, ze za ten patent platis poplatky a o ty tu jde. Proto dostanes patent i na existujici myslenky ktere maji podle US prava "prior act".

    Problem v tomto pristupu je, ze pokud vlastnis patent i neplatny, tak dukazni rizeni neplatnosti je na obvinenem.
    otula avatar 14.5.2007 18:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?

    E-mailové programy? Jak proboha? Dyk tu byli dřív než byli vůbec Windows. Jestli on si MS nenechal patentovat něco, co už tu bylo a z čeho všichni vycházejí.
    Hm, a co samotná „Windows“? Před časem jsem viděl video s prezentací počítače od Xeroxu, rok před prvními MS Windows, a název windows pro programová okýnka tam používali. Náhodička… :-D

    Být od Xeroxu, možná bych zkusil MS žalovat ;-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Ilfirin avatar 14.5.2007 19:58 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    Pokud by jsi viděl film "Piráti ze Sillicon Valey" tak zjistíš, že Xerox si tohoto vynálezu nevážil a vůbec jej nepantetoval. Zadarmo to předal Stevu Jobsovi, od kterého to pak okopíroval velký Bill (alespoň tak jsem to pochopil).
    otula avatar 14.5.2007 20:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    Si tak říkám, jestli vůbec něco z Windows vymysleli přímo v MS? Že by ty omalovánky, se kterými začali v XP? ;-) (Tím nechci MS znevažovat, jejich Office jsou opravdu kvalitní produkt)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    mess avatar 14.5.2007 20:42 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    ...Office jsou opravdu kvalitní produkt
    Až na tu debilní sponku a Word, který si myslí, že je chytřejší, než uživatel a tak přemýšlí za něj. Když jsem se mu půl hodiny snažil vnutit moje formátování a on ho půl hodiny tvrdošíjně předělával na to svoje, tak jsem myslel, že budu vraždit.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    otula avatar 14.5.2007 20:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cital to vobec niekto?
    :-D
    Sponku ani neznám. Vím, že existuje, ale nějak jsem na ni v praxi nenarazil. Jinak ve Wordu vypínám všechnu automatiku, protože je to prostě děs. Chyby neopravuje, ale přidává :-D Word také dělá psí kusy při pokusech o umístění obrázků, ale jinak je fajn :-) Mým tajným přáním je, aby mu jednou KWord (nejlépe komplet KOffice) byl zdatným konkurentem.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.5.2007 10:24 petr072
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Damy a panove, at zije kapitalismus - zkaza lidstva!!! Kde se na nej bere globalni zmena klimatu, stejne nas jednou vyhubi "prachy" a ne zmena klimatu. MS je toho dukazem, rika: "Chci, chci moc, chci jeste vic, co mi krades moje prachy!!"
    14.5.2007 18:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    "Chci, chci moc, chci jeste vic, co mi krades moje prachy!!"
    Tohle ovšem není výsada kapitalismu. Chová se tak většina lidi - bez ohledu na společenské zřízení.
    14.5.2007 18:40 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Ne. Chování MS je přesně důkazem toho, jak nenažranému bolševickému molochu, který byl léta zvyklý na to, mít své jisté, začíná pomalu ale jistě užírat konkurence z korýtka a tak začíná mlátit a kopat kolem sebe.
    14.5.2007 19:50 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    To slovo bolševický vůbec nesedí. MS je přece jen obyčejný monopol + firam dost velká na některé špinavé praktiky.
    15.5.2007 07:40 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Microsoft není monopol. Nebo snad chceš tvrdit, že nejsou alternativy a nemá konkurenci?
    15.5.2007 08:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Microsoft není monopol. Nebo snad chceš tvrdit, že nejsou alternativy a nemá konkurenci?
    hm, jasně, ČEZ před rozdělením také nebyl monopol, vždyť přece existovaly alternativy, každý si mohl doma třít ebonitovou tyč liščím honem ...
    16.5.2007 04:40 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    To ovšem nebyla komerční konkurence, ale svépomoc. ;)
    pol128 avatar 14.5.2007 10:27 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Je to len plané BUBUBU. Pokiaľ by skúsili vymáhať nejaký konkrétny patent, po zistení, že sa tento používal ešte pred zapatentovaním MS, celá ich mašinéria by zhasla.
    14.5.2007 10:49 Michal Kopecny | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Tak ci onak je to nemile. Je jedno jestli je MS v pravu nebo ne, soudni zaloby budou mit dopad na rozhodovani IT manageru a vubec na vnimani Linuxu jako strategicke platformy. Jinymi slovy, pokud se tu tenhle MS FUD bude ve sve nekonkretni podobe povalovat dost dlouho, tak to bude jedine spatne.

    Jina vec, co mne napada je dohoda Novellu a MS. Pokud se nepletu, tak Novell smi Linux distribuovat a soucasne musi dodrzovat GPL. Neni pak vysledny kod tak nejak ocisten ? GPL to preci garantuje, ne ?

    V kazdem prpade je opet patrne, ze MS je proste IT moloch, jehoz inovace spociva ve vykradani napadu Apple a konkurence schopnost lezi na bedrech jeho pravniku :/

    m.
    Shadow avatar 14.5.2007 11:21 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Pokud se nepletu, tak Novell smi Linux distribuovat a soucasne musi dodrzovat GPL. Neni pak vysledny kod tak nejak ocisten ? GPL to preci garantuje, ne?
    Tohle bude IMO zajišťovat až GPLv3. U GPLv2 se žádné "očištění" nekoná. Patentová doložka Novellu se týká uživatelů SUSE, ne uživatelů příslušných GPL komponenet (kteří SUSE nepoužívají). GPLv3 pak specifikuje, že pokud se na daný produkt bude vztahovat nějaká patentová dohoda, bude platit automaticky i pro ostatní uživatele daného GPL produktu.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    14.5.2007 11:49 Michal Kopecny | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Rozumim, ale nechapu ;)

    Nejde mi ani tak o patentovou dohodu. Spise se mi jedna o jednu vec - Novell neco vyda pod GPL (s pozehnanim MS). Ja to neco pouzivam a patentova smlouva se na mne nevztahuje (nejsem zakaznik Novellu) - ale prava dana GPL preci mam. Lze mne tedy zalovat, ze pouzivam neco legalne ziskaneho v souladu se smlouvou, pod kterou je to sireno ? Jde mi proste o ten konflikt GPL vs patentova dohoda.

    Ale nejspis budete mit pravdu. Ostatne, v Americe se da zalovat vsechno ;)

    m.
    14.5.2007 13:43 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Jak jsem to ja pochopil, ta smlouva se netyka toho, ze by M$ nejakym zpusobem ocistoval konkretni produkty/technologie prodavane se SuSE linuxem. Ty produkty/technologie maji patenty porusovat porad, at jsou od RH, Gentoo nebo Novellu, ale dohoda se tyka toho, ze Novell muze prodavat tyhle produkty/technologie a M$ se zavazuje, ze nebude jeho zakazniky zalovat za porusovani tech patentu. Coz ovsem neznamena, ze nebude zalovat ostatni uzivatele jinych linuxu, at uz je produkt pod GPL. V tom je ten hacek. Legalne to sice podle GPL ziskas, ale protoze ten produkt pouziva patentovanou technologii (nedej boze kod), tak je to pruser. Akorat je ted otazka, jestli by to vubec mohl M$ vybirat od uzivatele, kterej to ziskal v dobre vire, nebo spis od autora, ktery to vytvoril a bud tu technologii zkopiroval (to je fakt blby), nebo proste prisel na stejny postup. V pripade stejneho kodu by to byla asi zrejme kopie, ale tady je ten kamen, ze napr. kod na scitani proste zrejme kazdej napise stejne (a+b), takze patentovat ho je kravina.
    14.5.2007 13:01 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Jaké soudní žaloby? To je takové bububu, kdyby riskovali prohru u soudu, tak to bububu lepší neudělají.
    pushkin avatar 14.5.2007 12:50 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    14.5.2007 13:42 Peppa1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Já říkám, že Microsoft má na svědomí stovky lidských životů... ... a ať dokážou že to není pravda!
    14.5.2007 13:50 tony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    pravo tak nefunguje, ty musis dokazat, ze maju, a potom oni sa to mozu snazit vyvratit. ak to len vyhlasis, tak ta zazaluju za ohovaranie a tam je to jasne. necerpal si z realnych podkladov (tj loz, co si povedal za ucelom poskodit) a teda si si to vymyslel.
    14.5.2007 14:36 neurol23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    to je ono. nedal by se ms zazalovat za pomluvu? ;-)
    14.5.2007 15:01 tony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    dal, ale ty musis dokazat, ze MS ocividne klamal, co nedokazes. Totiz ono staci, ked MS proste uvedie na akych zakladoch sa domnieval, ze je to tak a ze si myslel, ze su pravdive.
    Saljack avatar 14.5.2007 16:05 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    V tomhle bordelu jde všechno :-)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Jan Drábek avatar 14.5.2007 14:19 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    třeba box model :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    kotyz avatar 14.5.2007 15:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    vode me neuvidi ani korunu. ani za ten jejich system natoz za nakej jinej ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 14.5.2007 15:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    ani kdyz to budou mit pekne na papire podlozeny. stejne si myslim ze sou tam akorat bejkarny typu dvojklik nebo dialog s tlacitkama ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 14.5.2007 16:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Přestože se k vulgaritím uchyluji málo a velmi nerad, jedinou možnou reakcí na toto je: "To je ale píčovina."
    vogo avatar 14.5.2007 17:33 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    :) jo je a děsná (ještě že jsem to nemusel říct já)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    freshmouse avatar 14.5.2007 17:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    (ještě že jsem to nemusel říct já)
    By sis nevybarvil okénko v modrém životě, no. Jako já. Namísto toho vykonám 200% obvyklého množství pomoci stařenkám. :-D
    14.5.2007 17:44 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    To je nějaká parodie na Rychlé šípy? ;-)
    freshmouse avatar 14.5.2007 17:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Ty plantážníku!!
    14.5.2007 17:47 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Modrém životě? To jsem dělal naposledy asi před deseti lety v rámci ping-pongového odílu, ačkoliv netuším, jaký to mělo smysl (myslím, pro ten stolní tenis, pro život to mělo smysl nesporný, výchovný) :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    freshmouse avatar 14.5.2007 17:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    :-) Já to zkoušel jen tak. Obvykle to bylo ale tak, že jsem si to hned ráno pokazil, když jsem řekl něco jako: "Do hajzlu, to už je zase ráno?" Jindy jsem zase zapomněl vybarvovat políčka. A ještě jindy jsem si je vybarvoval napřed s tím, že je "na 100% splním". :-) Jsem v tom spíš teoretik. :-))
    clayman avatar 14.5.2007 17:24 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Teď jsem si vzpomněl -- nevíte, jak je na tom Alan Cox a jeho idea patentovat DRM? :-)
    freshmouse avatar 14.5.2007 17:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Patentujeme si patenty. A MS si pak patentuje patentování patentování. My si patentujeme patentování patentování patentování a oni patentování patentování patentování patentování. Atd. :-D
    mess avatar 14.5.2007 17:52 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    A MS si pak patentuje patentování patentování.
    Nepatentuje, protože předtím patentovými spory přivedeme MS na mizinu :-D A už nebude MS, kerý by něco patentoval :-D
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    14.5.2007 17:48 JX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Jak to tak vypadá, Ballmer je velký propagátor Linuxu. Z českých stránek našel Google výskyt jeho jména na 19 500 stránkách. Z čehož současný výskyt jména Ballmer a slova Linux je na 12 400 stránkách. Oproti tomu výskyt jména Ballmer a slova Windows je na 11 900 stránkách.
    Tak nějak by se dalo říci, že kde se octne Ballmer, tam se mluví o Linuxu. A to o pár procent více než o Windows. Navrhuji proto:
    - udělit Ballmerovi čestný titul uživatele Linuxu,
    - exemplárně Ballmera zažalovat za přijetí četného titulu ve vztahu k produktu, který porušuje "jeho" intelektuální vlastnictví.
    14.5.2007 18:14 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Navrhuju spíš se střelit pořádným kanónem do hlavy, pardon, do nohy :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    msk avatar 15.5.2007 09:26 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Microsoft je odpad. Nech sa uz prestane predsmrtne zmietat a taha do zabudnutia.
    16.5.2007 13:02 zatvornik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Cetl jsem tyto clanky jen do pulky a rekl bych, ze nejlepsi obrana je neplatit za jediny M$ W1Nd0W$$$ soft a ono se jim to zhrouti. Vzdycky mi bylo lito tech co pouzivaj nelegal Winy a snazil je presvedcit, ze linux umi vic zadarmo. Jen at to tak pouzivaj dal. Ty $Wine z Redmondu si nezeslouzi nic jinyho!
    20.5.2007 12:14 červ | skóre: 10 | blog: cerveny_cerv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft: svobodný software porušuje 235 patentů
    Souhlasím. MS je odpad, který už konečně musí odejít na smetiště dějin.
    KISS - Keep it simply, stupid.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.