abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo

    Bývalí mj. vývojáři Maemo/MeeGo a Nokie N9 (viz např. oznámení drastických změn ve směřování Nokie) založili vlastní firmu Jolla (Twitter, LinkedIn, tisková zpráva), pod jejíž hlavičkou hodlají pracovat na pokračování nadějné série chytrých telefonů s linuxovým systémem (zřejmě na bázi svobodné varianty Mer).

    7.7.2012 15:41 | Fluttershy, yay! | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 7.7.2012 15:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Člověk z Horní Dolní avatar 7.7.2012 16:31 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Pár Linuxáků si to možná koupí. Jinak to proti Androidu a iOS nemá šanci.
    Fluttershy, yay! avatar 7.7.2012 16:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    N9 jsi asi v ruce neměl, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Člověk z Horní Dolní avatar 7.7.2012 17:06 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Ne, viděl jsem video, vypadá to jako celkem hezký a použitelný telefon. Ale vývojáři budou psát aplikace prioritně pro Android a iOS, někdy i pro WP a na tohle už nebudou mít energii. Google / Apple jsou navíc technologicky napřed a pokud nezastaví vývoj, tak MeeGo nemá moc šancí je dohnat. Pro běžného uživatele MeeGo nebude mít přidanou hodnotu.
    Fluttershy, yay! avatar 7.7.2012 17:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    To už tu bylo s iOS, Androidem aj.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 8.7.2012 00:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Davide jak donutíš vývojáře, aby psali své aplikace pro něco takového? A proč by autor úspěšné aplikace pro WP/Android měl přejít někam do neznáma. Pokud půjde stále jen o OS, který poběží na telefonech od Nokie tak to dopadne stejně jako s WebOS. Nevím, rád bych tomu dal šanci, ale nevidím to kladně. Jsou někde specifikace HW na kterém to celé poběží?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 8.7.2012 00:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Jak donutil Apple nebo Google vývojáře, aby psali aplikace pro jejich platformu, nikoliv pro Symbian nebo Windows Mobile?

    Nehledě k tomu, že v Qt nebo na Maemu už je spousta skvělých aplikací. Pravda, nejsou vesměs prdící.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 8.7.2012 00:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    On je NENUTIL, oni rádi přešli na systém, který má perspektivu. Symbian/WM tuto perspektivu neměl.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 8.7.2012 00:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Ou jé.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 8.7.2012 00:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Proč? Symbian i WM šly meziročně s obratem doĺů a spousta vývojářů a SW firem se raději orientovaly na něco co má budoucnost.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kap avatar 7.7.2012 22:38 kap | skóre: 10 | blog: The Bro Code
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    +1 Viděl bych to podobně jako třeba s WebOS. Telefon (byť třeba kvalitní) skončí stejně jen jako hračka pár nadšenců, ale mezi běžné uživatele zvyklé na Android, iOS, eventuelně WP neprorazí.
    8.7.2012 12:52 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Myslim, ze beznym uzivatelum je uplne jedno co za system na tom telefonu bezi. Skonci proste s tim, co jim obchody naserviruji.
    kap avatar 8.7.2012 14:00 kap | skóre: 10 | blog: The Bro Code
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    A ty jim budou servírovat právě ty Androidy, iPhony a WP.
    sroub avatar 7.7.2012 18:52 sroub | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo

    Já mám N9 v ruce každodenně, a tvrdim že je to nejlepší mobil co kdy Nokia vyrobila.

    Lidi si totiž myslej, že mobil s linuxem je něco jako Freerunner, kdy něky funguje to, jindy ono, kompilace, a sestavování systému na míru je soro dennim chlebem, ale N9 je právě v tomhle ohledu výjimka. Prostě funguje, žádný složitý crcání se s nějakym nastavení hluboko v konfigurákách, apřitom stabilita linuxu....

    7.7.2012 19:09 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    ja by som si linuxovy mobil skludom kupil, tda vedel by som ho vyuzit ale som nizsia cenova kategoria, vecsina tych hraciek s linuxom,, mozno raspberry pi je vynimka su cenovo niekolko stoviek eur.. kebyze stal do 180eur tak kupujem., skoda no
    mirec avatar 7.7.2012 19:34 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Raspberry pi je dotovaný pokiaľ sa nemýlim.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    little.owl avatar 8.7.2012 00:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Neni, Broadcom na tom neprodelava a vlastni vyvoj je provaden charitativni organizaci.
    A former Red Hat freeloader.
    7.7.2012 22:28 Peter Šantavý | skóre: 22 | blog: Obcasnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo

    Já mám N9 v ruce každodenně, a tvrdim že je to nejlepší mobil co kdy Nokia vyrobila.

    Súhlas. S N9 som navýsosť spokojný, je to výborný stroj. Vývojári na MeeGo (Maemo+Harmattan) odviedli dobrý kus práce.

    Kaacz avatar 10.7.2012 03:01 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    + 1000
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Tomáš Bžatek avatar 7.7.2012 21:19 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Ja nevim, ja mel nejakou dobu N810 a maly vyber dostupnych aplikaci byl celkem problem. K tomu jeste vicemene uzavreny vyvoj, protoze na trhu uz byla N900, vzajemne nekompatibilni a na N810 az na vyjimky uz nikdo nic noveho nepsal :-(

    Takze jsem ji pak strelil, nenasel jsem zkratka rozumne vyuziti.
    Koupim litajiciho tucnaka
    Fluttershy, yay! avatar 7.7.2012 22:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Vývojové prostředí pro staré Maemo a MeeGo/Harmattan se vůbec nedá srovnávat. Navíc zařízení před N900 se moc neprodávala, N900 byla velký skok a je dosud docela podporována.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Tomáš Bžatek avatar 8.7.2012 21:18 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    No, tady je totiz druhy problem. Kdyz jsem kupoval N810, byla bazarova cena dostatecne nizko, abych si ji mohl dovolit. To same zrejme bude ted s N900. Jenze opet je uz na trhu nastupce, na ktery vsichni soustredi vyvoj, nechavajic starou platformu v udrzovacim rezimu. Bohuzel si nemuzu dovolit investovat 10k+ do dostatecne noveho pristroje, aby byl rozumne podporovany. V prve rade ted potrebuju pracku, mycku, ... :-)

    Jestli v dnesni dobe N9 je jeste N900 dobre podporovana, urcite je to plus. Ale co bude za par let s N9, kdyz Nokia opusti dalsi vyvoj a ja bych se teprve chystal ke koupi (mrtve platformy)? Aneb marketing pracuje dobre...
    Koupim litajiciho tucnaka
    Fluttershy, yay! avatar 8.7.2012 21:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Podpora Nokie a podpora komunity nejsou zcela jedna věc.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Kaacz avatar 8.7.2012 21:45 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Joo, kdyz si vzpomenu, jak jsem kupoval N810 za 13kKc. A jeste porad slape jak hodinky, jen jsem po 3 letech vymenil baterku. Jako bezne PDA to bylo dost nahoubeles (absence poradneho PIM). Ale na cteni webu + RSS, a hlavne psani Jabber (MUC) a Twitter byla bajecna. HW klavesnice je proste HW klavesnice. :)

    N9 se v CR bezne prodava za 8kKc a videl jsem i za 7kKc. Regulerni prodej noveho kusu.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    the.max avatar 8.7.2012 23:13 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    V prve rade ted potrebuju pracku, mycku, ... :-)
    Tak si najdi nejakou babu ne:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Fluttershy, yay! avatar 8.7.2012 23:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Jsou snad baby zadarmo? o.O
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    little.owl avatar 8.7.2012 23:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Tak rozpoctova uvaha na toto tema me rozesmala :-D.
    A former Red Hat freeloader.
    Tomáš Bžatek avatar 9.7.2012 12:11 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Hehe, dobry. No presouvani nakladu mi teda jeste nikdy neproslo :-))
    Koupim litajiciho tucnaka
    little.owl avatar 9.7.2012 14:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Mam stesti, ze ma druha pulka nemluve cesky a nemusel jsem prilis vysvetlovat, proc jsem se vcera nahle zacal smat ... :-D.
    A former Red Hat freeloader.
    the.max avatar 8.7.2012 23:26 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    vstupni naklady jsou nizsi nez na pracku a mycku, Provozni naklady pak uz jsoui vec druha, zalezi co vsechno se jim dovoli.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    9.7.2012 00:09 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    No umyvacka riadu nezvykne pustat kazdy mesiac kvapalinu, tak je podstatne menej narocna na cas, co sa tyka udrzby v prevadzky schopnom stave. ;)
    Rezza avatar 8.7.2012 10:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    U N9 uz ten problem neni. Aplikaci je celkem dost. Chybi spis takove ty s privatnim API, co ma verejne API, to uz vetsinou aplikaci ma :)

    Jinak uvidime co BB10 - to bude taky zalozene na QML - i kdyz s Cascades a ne Qt Components. A kdyz se dodela i Android, tak by pak mohlo byt zajimave - write once, deploy everywhere (s upravama UI).

    Trosku se zajimave zjevili na svete, kdyz ani Lars Knoll o nich nemel tuseni a to chteji delat nad Qt... Proste kdyz se jim podari udelat nejaky pekny phone do 1000 ecek, beru - nejak nechci bojovat s tim, co clovek muze dat do obchodu, co mu telefon dovoli a co uz ne (v tomto je i N9 nahovno...). Kdyz se rozhodnu, ze jedine co pobezi na mem telefonu bude shell, tak proc ne? :))) (PS: znam lidi, co maji jen shell a volaji pres dbus cally :D).
    little.owl avatar 8.7.2012 11:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Jen musi nekdo vyresit problemy s QML. Od lidi z Nokie - Ulm a Berlin - mam nezavisle potvrzeno, ze jeden z duvodu potopeni Meltemi byly memory leaky v QML aplikacich, a to i na urovni systemu. Asi nic, co by se nedalo vyresit behem par mesicu, pokud nasadi zdroje, ale takovych dvou tri mesicnich tasku se jim zacalo kupit plno.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 8.7.2012 14:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Tak ve srackach to bylo urcite, problemu meli vic nez dost, ale pry to zacalo konecne davat smysl. Ala - zrusit nas v breznu, nikdo ani necekne. Na to ze v cervnu mely byt velke akce pro vyvojare... Kazdopadne takhle rychlou smrt asi necekali, znam cloveka, co se ted tyden mel stehovat do Ulmu. Vic toho bylo zavisleho na 3rd party - od paralelne delaneho Qt 5, hw... Druha vec, jestli by Nokia mela silu dostat na Meltemi ty vyvojare. To by bylo taky drahe. Trosku jsem cekal, ze Meltemi melo slouzit jako paka na MS at zmekci pozadavky a muzou jit proti nejlevnejsim Androidum. Ja v nej doufal, ale nechapal jsem proc. I nacasovani bylo spravne - ale vypada to, ze MS jim moc nepomohl. Proste na ty stodolarove Androidy nemaji aktualne. Ono pro Nokii je mozna dobre, ze jim SW napise MS, HW navrhne Compal a oni tomu daji jen nalepku Nokia :) (A pak to zabije marketing a sales kdyz prestreli ceny :D). Jinak finove je asi jeden z duvodu, proc az tak neverim tomuto :)
    little.owl avatar 8.7.2012 17:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Tak ve srackach to bylo urcite, problemu meli vic nez dost, ale pry to zacalo konecne davat smysl.
    Stabilni release v nedhlednu a Meego bylo pred zariznutim v podobnem stavu.
    Druha vec, jestli by Nokia mela silu dostat na Meltemi ty vyvojare. To by bylo taky drahe.
    Na to uz je proste pozde, protlacit treti platformu bude skutecne velmi drahe a pochybuji, ze nekdo krome Microsoftu na to bude mit penize a potrebne lidske zdroje.
    Proste na ty stodolarove Androidy nemaji aktualne.
    Cinani maji v soucasnosti jednocipove levne chipsety, prihodite par periferii a display a beha na tom svizne Android Gingerbread. Cilova cena je $50-$60; Meltemi pro Nokia uz nemelo zadny smysl.
    Jinak finove je asi jeden z duvodu, proc az tak neverim tomuto :)
    Podobne, uz jsem z toho duvodu i pohrbil i Qt.

    Slaba nadeje je ze nekdo prijde s necim postavenym na osekanem jadre Androidu, co bude kompatibilni s androidim hardwarem, jinak moc sanci linuxovemu telefonu nedavam.
    A former Red Hat freeloader.
    Kaacz avatar 8.7.2012 21:03 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Stabilni release v nedhlednu a Meego bylo pred zariznutim v podobnem stavu.
    Nesouhlasim.

    MeeGo bylo ve chvili prodeje N9 vcelku dodelane. Prvni dva updaty toho zas tak moc navic neprinesly, a ted treti update je pouze sada oprav chyb. Mam N9 od unora s PR1.1 a proste to fungovalo. A ovlada se to bajecne.

    MeeGo bylo dokonce mnohem vic dodelane nez WP7 na Lumii. Teprve nadchazejici update na WP7.8 dotahne tu "beta verzi WP" do stavu srovnatelneho s MeeGo. A i tak zustava par veci, ktere N9 umi a WP ne. Jedina vec, co umi WP navic, je (z principu spatny) sync na Otlak .. a sada programu na praci s NESTANDARDNIM formatem Office souboru od MS. Who cares ?? :)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    little.owl avatar 8.7.2012 22:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    MeeGo bylo ve chvili prodeje N9 vcelku dodelane.
    V lepsim stavu nez Meltemi, ale treba problemy s QML meli spolecne.
    Mam N9 od unora s PR1.1
    Kolega tam ma tusim uz PR 1.2 ...
    MeeGo bylo dokonce mnohem vic dodelane nez WP7 na Lumii.
    S tim nelze nez souhlasit, ale jedna vec je aktualni nedodelanost a druha dotahnout veci v rozumnem case a rozpoctu do konce, a to Nokia nema.
    A former Red Hat freeloader.
    Kaacz avatar 9.7.2012 00:46 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Teď tam mám PR1.3, ale myslel jsem tím, že v době koupě tam bylo PR1.1 a prostě to normálně všechno fungovalo. Žádná halda nedodělaných věcí, které by přidávali dodatečně za pochodu jako tomu bylo u WP7.5 na Lumiích. Z nějak zásadních věcí, po update na 1.2, defakto přibyla jen podpora vláken v emailu, SWYPE klávesnice, Face recognition v Camera a podpora DLNA. Jo a podpora videohovoru, ale to mně nezajímá. Jinak vše bylo dodělané již při uvedení telefonu na trh.

    Nějak nevidím tu potřebu dodělávání, to mrtvé MeeGo prostě fungovalo. Nevšiml jsem si nějakých problémů s pamětí. Snad jen s jednou aplikací na statistiku datových spojení, po týdnu mi zabrala celou RAM. Ale to byla chyba té aplikace. Vypnul jsem ji a neviděl jsem rozdíl v používané paměti po 2 měsících uptime. Před pár dny jsem updatoval, což bohužel přineslo restart. :)

    No ono vespod to "MeeGo" je defakto Maemo6 Harmattan, což je docela ověřená zaležitost. Mám N810 s Maemo4 a např. dobrý power management či multitasking byla samozřejmost již tenkrát. Takže jediná nová věc bylo to QML.

    Navíc, kdyby se tomu věnovalo stejný počet placených man-day jako se věnovalo dodělání WP7.5, tak by to už muselo být zlaté...
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Rezza avatar 9.7.2012 09:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Harmattan je vicemene cely psany v MTF, v QML je tam jen par veci. Uz se to nestihlo.
    Kaacz avatar 10.7.2012 02:07 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Prosímtě, co je MTF ? wiki mi moc nepomohla :D

    PS: pokud se nějak kolem MeeGo pohybuješ .. můžu se nějak zapojit ? na větší programování jsem už starý (ASM už není v módě :D ), ale testování s reportingem bych zvládnul :)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    little.owl avatar 10.7.2012 02:13 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    MeeGo Touch Framework, see here. Deprecated, soon unsupported.
    A former Red Hat freeloader.
    Kaacz avatar 10.7.2012 02:40 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Díkec ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Rezza avatar 10.7.2012 13:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    A predtim se to jmenovalo DirectUI a mel na tom byt postaveny i S^4.

    Jen to zilo, kdyz uz nemelo. Ala na MeeGo Conf te doby - MTF je skvele a ma budoucnost (jeden tym), QML je jen hracka naproti tomu QML je skvele a MTF je mrtve (druhy tym Nokie). Proste Nokia :)))
    Rezza avatar 9.7.2012 10:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Problemy s QML nemeli spolecne :) za a) v Harmattanu bylo stare QML, v Meltemi je nove QML napsane from scratch - s OpenGL Scene Graphem, na jinem JS enginu (V8) za b) na N9 je minimum QML v zakladu, cely system je psany v MTF, snad jen Facebook a Twitter jsou QML (mozna par appek), 3rd party veci jsou vesmes QML (fakt se v tom dobre pise, ale bugu je tam opravdu kupa). Proste se to uz nestihlo prepsat do QML (coz byla dalsi z mnoho prepisu...)

    S PR 1.2 uz si opravdu nejde vubec na nic stezovat, v tom stavu to melo jit ven a byl by to mazec. Oproti PR 1.0 obri skok, jiny system skoro.

    Kazdopadne co ma Nokia - Belle, nedodelany system, co prisel pozdej, Harmattan, nedodelany system, co prisel pozde, Meltemi - rozdelane, nikdy neprislo, WP 7.5 nedodelane, taky zazdene. Proste sranda :)))

    little.owl avatar 9.7.2012 14:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    OK, beru to zpet, zil jsem v domneni, ze implementace QML byla spolecna pro obe platformy, lide se kterymi jsem byl v kontaktu pracovali prevazne na Meltemi.

    Ted jsem zvidal zkusenosti kolegy s N9 a v podstate potvrdil vase slova, od PR1.2 je to rock stable a jiz se to neboji pouzivat jako svuj hlavni telefon.
    Kazdopadne co ma Nokia - Belle, nedodelany system, co prisel pozdej, Harmattan, nedodelany system, co prisel pozde, Meltemi - rozdelane, nikdy neprislo, WP 7.5 nedodelane, taky zazdene. Proste sranda :)))
    V podstate nemaji co prodavat, good job Mr. Elop, posledni opravdu velka evropska technologicka firma konci.
    A former Red Hat freeloader.
    Kaacz avatar 10.7.2012 02:56 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Mezi námi, možná je Nokia Belle nedodělaný systém co přišel pozdě, ale osobně znám dost lidí (původně Symbianistů), který se to hodně líbí a jsou rozčarováni ukončením slibného OS.

    Jo, taky mi přijde jako tragedie, když Elop přesvědčil akcionáře, že MeeGo/harmatan je nedodělaný .. a místo toho prosadil WP7 ještě méně dodělané. Nadcházející aktualizací WP7.8 se dostanou na úroveň N9. Teda skoro. Např. trvá absence NFC a pár dalších věcí.

    Kdyby Nokia napřela více peněz a pozornosti dodělání N9, mohla mít update PR1.2 před vánocemi a celý tento rok již chrlit perfektní stabilní foun, to QML pro aplikace by se doladilo dodatečně. A pokud by na podzim přišly founy s např. opravdovým (rpm) MeeGo, stále by pod tím běžely stejné QML aplikace a nebyl by ten problém, co má teď MS s WP7 versus WP8. Prostě to Elop zazdil, vše pro záchranu MS, Nokia je jen otrok, co tomu slouží.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    little.owl avatar 8.7.2012 00:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    V ruce jsem N9 mel, kolega to vlastni, ale souhlasim s vyse uvedenym, je tam stale vice much nez se na prvni pohled zda.
    A former Red Hat freeloader.
    8.7.2012 14:27 nicco | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Ich jedina sanca je, ze ich casom kupi nejaky Samsung.
    little.owl avatar 8.7.2012 17:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Proc by to proboha delal? V UK najmul nektere byvale zkusene zamestnance Nokia, ktere potreboval na vyvoj Androidu pro Galaxy. Typicky korejsky pristup, kontrakty na dobu urcitou na tri/sest mesicu a ted po nokiackem propousteni sly sazby u novych smluv na polovinu. Pritom se vyvoj postupne presouva zpet do Koree, kde si mezitim vychovali sve lidi.
    A former Red Hat freeloader.
    8.7.2012 17:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Pokud na tom pojede Linux, tak na tom pojede i Android ne?
    Kaacz avatar 8.7.2012 21:35 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Jasne, ACL ma verzi Dalvika pro MeeGo, kterou za odpovidajici poplatek poskytne (pouze) OEM vyrobci, cimz Jolla je. :)

    Problem maji uzivatele N9, protoze jim to Nokia nekoupi. Ale jak jsme jiz cetli, ACL slibilo udelat vyjimku a poskytne jim to. :)

    PS: tedy mam na mysli moznost behu Android APLIKACI. Davat tam celeho Androida pozbyva smyslu. A ani bych to nechtel. Schazi mi jen par informacnich closed Apps, ktere existuji pro droida ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    mirec avatar 7.7.2012 18:34 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Ďakujem
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 7.7.2012 23:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vlastikroot avatar 8.7.2012 11:11 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    By byla prdel kdyby meli vetsi prodeje nez nokiacky lumie. I kdyz docela se divim, ze nemeli v smlouve s nokii neco o konkurencni praci po zamestnani, taky ohledne patentu to urcite nebude jen tak. Jinak ja nez nasledovnika N9 bych nejradsi videl nasledovnika N900 s systemem maemo, ale lepsim HW (napr. tegra 3 a dost RAM) a samozrejme s HW klavesnici a rezistivnim displayem. Nejak pro me N900 zatim nema nahradu, stve me ale zastaraly nevykony HW.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    8.7.2012 12:46 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    I kdyz docela se divim, ze nemeli v smlouve s nokii neco o konkurencni praci
    Za takovou dohodu se v EU musi platit po skonceni zamestnani po dobu platnosti toho omezeni, coz skoro urcite Nokia ve sve financni situaci nedela.
    pavlix avatar 8.7.2012 12:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.7.2012 17:07 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Toto mě hodně zajímá. Máte odkaz nebo nějakou identifikaci paragrafů zákona.
    8.7.2012 17:31 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Zkus Google. :-) Jinak to samozřejmě platí i u nás - viz konkurenční doložka

    8.7.2012 21:53 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Díky
    Grunt avatar 8.7.2012 21:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Hele a to je legální?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.7.2012 22:30 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Co jako - Google nebo zákoník práce? :-)
    Grunt avatar 8.7.2012 23:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    No ta konkurenční doložka (když už teda amorální je to na 100%).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 9.7.2012 00:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Je amorální, když dostáváš zaplaceno za to, že chvilku počkáš s nástupem ke konkurenci?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 9.7.2012 12:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    chvilku
    Rok je chvilka?
    Je amorální, když dostáváš zaplaceno za to, že chvilku počkáš s nástupem ke konkurenci?
    A není? Z pohledu „Svobodný trh vše vyřeší“ určitě jo. Podnikateli stačí jen odkoupit místní zdroje (aby se k nim nemohl dostat nikdo jiný), zaplatit je aby radši nic nedělaly a v podstatě jen určovat pravidla (lokálního) trhu. A to ještě zcela legálně. Snad v případě, že nadřízený zadává k práci/vývoji nějaké nesmysly máš vždycky možnost si sbalit svých pět švestek, a jít to udělat lépe ke konkurenci. A to by nad těmi co rozhodují o tom co se bude dělat mělo vyset jako vztyčený prst. Takhle stačí klíčové lidi umlčet penězi a rok je ryba v suchu. To není z pohledu společenské prospěšnosti firem dobré.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2012 12:24 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Já vám vůbec nerozumím - on vás někdo nutil tu smlouvu s konkurenční doložkou podepsat? V tom případě je neplatná. Pokud ne, tak nevím, proč remcáte.
    Grunt avatar 9.7.2012 12:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    WTF?

    Ono se to IMHO většinou dává buď s pracovní smlouvou a slovy „Podepište všechny dodané papíry či běžte hledat štěstí o dům dále“ a nebo při začínání nějakého důležitého projektu, samozřejmě se stejnými podmínkami (v lepším případě neúčast na projektu při odmítnutí). Nebo ne? Jak to vlastně je?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2012 12:56 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Já vám opravdu nevím, pokud jste tak nepostradatelný v oboru a zajímavý pro konkurenci, tak vás asi těžko bude nutit pro vás nevýhodnou smlouvu nebo doložku :-)
    pavlix avatar 9.7.2012 12:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Podmínky se neodvíjí jen od toho, jestli jsi dostatečně zajímavý z profesního hlediska :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.7.2012 13:03 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Smlouva je dvoustranný právní úkon. Pokud vám někdo vnucuje pro vás nepřijatelnou smlouvu, tak ji holt opravdu nepodepisujte a běžte jinam. Vážně nevím, co se tady řeší?!
    pavlix avatar 9.7.2012 13:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Asi jsem se špatně vyjádřil.

    Nabízené podmínky se neodvíjí jen od toho, jestli jsi dostatečně zajímavý z profesního hlediska :).
    Vážně nevím, co se tady řeší?!
    Rozhodně ne to, co řešíš ty :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 9.7.2012 13:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Aha a tak k čemu to teda je? Když jste postradatelný a pro konkurenci nezajímavý, tak mě nutit budou?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2012 13:17 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Konkurenční doložka u pracovní smlouvy je jedna z forem právní úpravy zákazu konkurence. Např. u statutárních orgánů společností tuto problematiku upravuje obchodní zákoník a zakladatelské dokumenty (společenská smlouva, stanovy). U zaměstnanců to logicky upravuje zákoník práce (viz odkaz výše, možná by bylo dobré si ho konečně přečíst?!). Cílem (což bych tedy předpokládal, že snad každý soudný člověk pochopí) je zamezit ve zneužívání informací a vědomostí nabytých při výkonu pracovní činnosti/funkce. Proti zneužívání a nadužívání konkurenčních doložek u zaměstnanců pak slouží jejich omezení pouze na ty případy, kdy "je [sjednání] možné od zaměstnance spravedlivě požadovat s ohledem na povahu informací, poznatků, znalostí pracovních a technologických postupů, které získal v zaměstnání u zaměstnavatele a jejichž využití ... by mohlo zaměstnavateli závažným způsobem ztížit jeho činnost", dále to, že takovouto doložku je možno sjednat pouze na dobu jednoho roku po skončení zaměstnání a za přiměřené peněžité vyrovnání (nejm. však polovinu průměrného výdělku.)

    Grunt avatar 9.7.2012 19:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    zákazu konkurence
    Však o tom mluvím. Jaký je rozdíl mezi tímto a třeba kartelovou dohodou? (Teda samozřejmě krom toho, že jedno je legální a druhé ne)
    Cílem (což bych tedy předpokládal, že snad každý soudný člověk pochopí) je zamezit ve zneužívání informací a vědomostí nabytých při výkonu pracovní činnosti/funkce.
    Ok a co když je chci užít? To se automaticky počítá za zneužití přesně podle hesla „Kdo nesmrdí s námi, ten smrdí proti nám“?
    Jen tak na okraj: Tohle je dle mého názoru přesně ten problém mobilních operačních systémů. Místo aby sloužili pouze jako vrstva pro spouštění SW se z nich stal majetek kohosi a ti je využívají jako páky ve svůj prospěch na úkor rozvoje obyčejných uživatelů. Pro jaký mobilní OS je aplikace psaná? Co to je za kravinu? Vždyť procesor je furt jeden a ten samý a princip systému též. To je holt tak když se konkuruje tím, že zamítneme konkurenci místo snahy konkurenci předehnat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2012 20:26 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Však o tom mluvím. Jaký je rozdíl mezi tímto a třeba kartelovou dohodou? (Teda samozřejmě krom toho, že jedno je legální a druhé ne)
    To je myšleno vážně?
    Ok a co když je chci užít? To se automaticky počítá za zneužití přesně podle hesla „Kdo nesmrdí s námi, ten smrdí proti nám“?
    Užít je (legálně) k výdělečné činnosti můžete poté, co platnost konkurenční doložky skončí.
    To je holt tak když se konkuruje tím, že zamítneme konkurenci místo snahy konkurenci předehnat.
    Obávám se, že "konkurování" tím, že přetáhnu od konkurence klíčové zaměstnance s cílem začerstva (vy/zne)užít klíčové informace asi není to, co by přispívalo k lepšímu fungování trhu.
    Grunt avatar 9.7.2012 21:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    To je myšleno vážně?
    Jsem nevzdělaný. Prosím, klidně mě vzdělejte.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Rezza avatar 9.7.2012 13:09 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Tak pulka moji smlouvy je neplatna i podle zakonu nasich, druha pulka postrada smysl :) Zvlast kdyz mam hackovat na open source a dle smlouvy vse co vymyslim nalezi firme :D
    pavlix avatar 9.7.2012 13:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.7.2012 13:44 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    a dle smlouvy vse co vymyslim nalezi firme :D
    To vyplývá z ustanovení § 58 AZ (viz zaměstnanecké dílo) - přesněji řečeno, zaměstnavatel vykonává svým jménem a na svůj účet autorova majetková práva k dílu. Doporučuji nastudovat. Nic neplatného na tom není. Zda to dává smysl nebo ne, o tom se jistě můžeme dohadovat. Každopádně, pokud to nevyhovuje, lze sjednat jinak, případně se nenechávat za tímto účelem zaměstnat. Nevím, jak přesně to souvisí s open source - zaměstnavatele nic nenutí, aby změny zveřejňoval, např. pokud si nějaký OSS upravuje pro svoji potřebu a nijak ho nedistribuuje...
    pavlix avatar 9.7.2012 14:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Když něco nepochopíš, tak se aspoň při tom netvař jako mistr světa :).

    Zda to dává smysl nebo ne, o tom se jistě můžeme dohadovat.
    Každopádně, pokud to nevyhovuje, lze sjednat jinak, případně se nenechávat za tímto účelem zaměstnat.
    Já bych řekl, že je to v tomto případě dost jedno, tak jako tak je to zveřejněno pod některou veřejnou licencí.

    Jediné, co tím zaměstnavatel získá je možnost účastnit se na relicencování kódu. Ale to je u mnohých projektů prakticky neuskutečnitelné.
    Nevím, jak přesně to souvisí s open source - zaměstnavatele nic nenutí, aby změny zveřejňoval, např. pokud si nějaký OSS upravuje pro svoji potřebu a nijak ho nedistribuuje...
    V tomhle případě vůbec netuším, jak by zaměstnavatel nezveřejnil něco, co zaměstnanec v rámci plnění pracovních úkolů dává do veřejných Git repozitářů projektů.

    Tady se jedná o otevřený vývoj, ne o to, jestli se něčemu interně říká nebo neříká opensource (pokud má něco firma pro interní účely, tak je licence tak trochu irelevantní).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.7.2012 14:08 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    V tomhle případě vůbec netuším, jak by zaměstnavatel nezveřejnil něco, co zaměstnanec v rámci plnění pracovních úkolů dává do veřejných Git repozitářů projektů.
    Ano, a přirozeně každý čtenář je vybaven telepatickým detektorem, a výše uvedenou skutečnost si tudíž snadno zjistí, že. Možná, když už něco řešíte, tak byste se (oba) mohli zkusit srozumitelně vyžvejknout a popsat problém.

    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2012 14:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Netriviálně počet čtenářů tuší, že pánové dělají u Red Hatu a také tuší, co je Red Hat rač.

    BTW jaké to je, když má zaměstnavatel stejné iniciály jako Radeček s modrým ptákem?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2012 14:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Blbá interpunkce…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 9.7.2012 15:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Říkal jsem ti přece, ať to nikomu neříkáš :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2012 15:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Pokud si dobře vzpomínám, časově jsi to omezil. Navíc mám pocit, že už jsi to tu na sebe prozradil v nějakém flejmu o Network Manageru.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 9.7.2012 15:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Vždyť si taky dělám srandu :), přesněji řečeno navazuju na to, jak jsem si dělal srandu v té jiné diskuzi, kde to na mě někdo prásknul.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 9.7.2012 14:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Jak už jsem psal:

    Když něco nepochopíš, tak se aspoň při tom netvař jako mistr světa :).

    Když se budeš chovat jako člověk, tak ti kdokoli z nás nepochopenou věci vysvětlí. Takže pokud ještě něčemu nerozumíš, tak se ptej :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.7.2012 16:02 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Já fakt nevím, na co bych se měl ptát. Tady se někdo ptal na konkurenční doložku, načež po vysvětlení reagoval tím, že to stejně nemá smysl, protože open source a že ho k tomu donutili (?!). No, fakt nevím, co na to tak asi říct. Ať si dotyčný válí rok za půl platu doma šunky a příště nepodepisuje něco, s čím zřejmě bytostně nesouhlasí.
    pavlix avatar 9.7.2012 16:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Já fakt nevím, na co bych se měl ptát.
    Na cokoli, co ti není jasné.
    a že ho k tomu donutili (?!).
    Chybná interpretace.
    Ať si dotyčný válí rok za půl platu doma šunky a příště nepodepisuje něco, s čím zřejmě bytostně nesouhlasí.
    Já nevím, jak to děláš, že čteš věci, které dotyčný vůbec nenapsal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.7.2012 16:07 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Vaše hádanková debata mě nebaví, pánové. Zajděte si k advokátovi a ten vám to třeba za 1500 Kč na hodinu vysvětlí líp. Já se na vás už můžu tak leda zvysoka a vydatně vysrat.
    pavlix avatar 9.7.2012 16:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Zajděte si k advokátovi a ten vám to třeba za 1500 Kč na hodinu vysvětlí líp.
    Proč si nedokážeš přiznat, že jsi něco nepochopil? Vždyť to není zase tak hrozné.
    Já se na vás už můžu tak leda zvysoka a vydatně vysrat.
    Sbohem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 9.7.2012 19:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Tady se někdo ptal na konkurenční doložku, načež po vysvětlení reagoval tím, že to stejně nemá smysl, protože open source a že ho k tomu donutili (?!).
    Aha a že je řeč o dvou zcela odlišných unikátních lidech, to je jen nepodstatný detail, že? Však ona ta sebranka je jak jeden muž.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    little.owl avatar 9.7.2012 22:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Tak nase smlouva je tak komplexni, zejmena diky sekcim pokryvajici NDA zakazniku, ze nam zamestnavatel dava k dispozici pravnika, aby nam vysvetlil co se tam vlastne pise, neb z toho by se poblilo i prase. Clovek muze jen doufat, ze az se neco stane, soudce bude mit rozum.

    Komicke jsou pasaze ohledne bezpecnosti prace, po poslednim updatu smlouvy nam dali kurz noseni krabic a skoleni jak nedychat kour pri pajeni, a po pristim updatu pomalu ocekavam povinnost nosit vystraznou vestu a helmu.
    A former Red Hat freeloader.
    9.7.2012 22:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    jak nedychat kour pri pajeni
    To je naopak um, ten hajzl lítá do xichtu ať jsem nahnutej z jedné nebo druhé strany (i když je fakt, že malej větráček to vyřeší).

    BTW hlavně nezapínat motor při jeho opravě :-D.
    little.owl avatar 9.7.2012 23:06 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Hezke :-D

    Oficialne musime pajet jen v miste, kde je vzduchotechnika - plne odsavani s vyfukem ven, ale vetsinou na to kaslem.
    A former Red Hat freeloader.
    xkucf03 avatar 9.7.2012 20:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    chvilku
    Rok je chvilka?
    Jde o to, na co by se ten zákaz vztahoval, jestli na celé IT/vývoj, nebo třeba jen na konkrétní obor (bankovnictví, telekomunikace atd.). Obor by mi asi nevadil, člověk si aspoň odpočine. Oproti tomu vypadnou z IT úplně (i kdybych po tu dobu bral plat), to už by mi vadilo.

    Ale hlavní je, že ta doložka je ve smlouvě a předem víš, do čeho jde, takže si to rozmyslíš a svobodně se rozhodneš.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.7.2012 20:27 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Legálně sjednat konkurenční doložku lze pouze pro případy činnosti, která je shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele nebo která by měla vůči němu soutěžní povahu.
    9.7.2012 20:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Tak vždycky můžeš dělat něco doma pro sebe a uveřejnit to po skončení lhůty ne? Nebo rozšiřovat nové obzory.
    xkucf03 avatar 9.7.2012 21:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Tak můžeš – ono by bylo celkem fajn třeba rok jen tak procestovat a brát při tom programátorský plat :-) Ale vypadnout na rok z oboru mi přijde už trochu moc. Asi bych musel po večerech v chýši někde v divočině dělat na nějakém svém tajném projektu a minimálně číst novinky z oboru :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 9.7.2012 21:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Přestav si, že by třeba někam „Nástupce Nokie N9 s MeeGo“ spěl a Nokia měla naprosto legální páku jak odstavit vývojáře Qt z vývoje na rok penězama (kdyby nějaké měla). Třeba. Naprosté zvěrstvo. Ale napadá mě mnohem víc příkladů. Jakou má např. vývojář/výzkumník páku na nadřízeného aby za ty peníze nevymýšlel/nevyvíjel cipovinu (dle hesla, „čí chleba…“ – Apple+Microsoft jako jeden příklad za všechny)? Že sbalí kufry a odcestuje ke konkurenci?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 9.7.2012 21:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Přestav si, že by třeba někam „Nástupce Nokie N9 s MeeGo“ spěl a Nokia měla naprosto legální páku jak odstavit vývojáře Qt z vývoje na rok penězama (kdyby nějaké měla). Třeba. Naprosté zvěrstvo.
    Ano, to by byl problém – ale měl se řešit už dříve – ve chvíli, kdy vývojář podepisoval smlouvu.
    Jakou má např. vývojář/výzkumník páku na nadřízeného aby za ty peníze nevymýšlel/nevyvíjel cipovinu (dle hesla, „čí chleba…“ – Apple+Microsoft jako jeden příklad za všechny)? Že sbalí kufry a odcestuje ke konkurenci?

    Zrovna v IT mi přijde, že zaměstnanci mají poměrně dobrou pozici ve srovnání s jinými obory. Samozřejmě záleží na konkrétních lidech, ale v průměru mi to tu přijde lepší než jinde.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 9.7.2012 21:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Ano, to by byl problém – ale měl se řešit už dříve – ve chvíli, kdy vývojář podepisoval smlouvu.
    Jako třeba když odkupuje Nokia Trolltech se slovy: Zde nová pracovní smlouva, zde pár dodatků a zde prosím Váš podpis aneb nezbytná formalita, pokud chcete pokračovat?
    Zrovna v IT mi přijde, že zaměstnanci mají poměrně dobrou pozici ve srovnání s jinými obory. Samozřejmě záleží na konkrétních lidech, ale v průměru mi to tu přijde lepší než jinde.
    Však právě. Ok, tak jinak: Podepsal to už někdo?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2012 22:04 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Jako třeba když odkupuje Nokia Trolltech se slovy: Zde nová pracovní smlouva, zde pár dodatků a zde prosím Váš podpis aneb nezbytná formalita, pokud chcete pokračovat?
    Podle čl. 3/1 směrnice 2001/23/ES (business transfers directive) "práva a povinnosti, které pro převodce vyplývají z pracovní smlouvy nebo pracovního poměru platných ke dni převodu, jsou v důsledku převodu převedeny na nabyvatele." Např. v českém ZP je to implementováno v § 338 takto: "Dochází-li k převodu činnosti zaměstnavatele nebo části činnosti zaměstnavatele nebo k převodu úkolů zaměstnavatele anebo jejich části k jinému zaměstnavateli, přecházejí práva a povinnosti z pracovněprávních vztahů v plném rozsahu na přejímajícího zaměstnavatele".

    Popisovaná situace je tedy evidentně protiprávním počínáním zaměstnavatele. I ve Finsku.
    xkucf03 avatar 9.7.2012 22:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Jako třeba když odkupuje Nokia Trolltech se slovy: Zde nová pracovní smlouva, zde pár dodatků a zde prosím Váš podpis aneb nezbytná formalita, pokud chcete pokračovat?
    V takové situaci mi přijde oprávněné a správné založit* odbory nebo udělat nějakou jinou kolektivní zaměstnaneckou akci – jestliže velká firma využívá svého silného postavení, tak mají zaměstnanci plné právo se sjednotit a vytvořit k tomu protiváhu – firma taky proti nim stojí jednotně.

    A ne, nestal jsem se levičákem :-) Odbory považuji za pravicovou věc – na rozdíl třeba od socialistického pracovního práva (zákona).

    *) nebo je mít preventivně založené už předem
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 10.7.2012 13:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Jak chces zakazat prispivani do open source projektu? I kdyby je ted zamestnal RIM, tak tam muzou proste komitovat z vlastni privatni adresy a rict, ze si to delaji po nocich :)
    9.7.2012 00:21 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Zkus kliknout na ten můj link (příslušný § ZP). Vzhledem k tomu, že znění v podstatě vychází z judikatury ÚS před tím, než to bylo v zákoně upraveno, tak nepředpokládám, že by se ti ho podařilo úspěšně zneplatnit. :-)
    little.owl avatar 8.7.2012 17:31 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    To se lisi stat od statu, ale pokud je soucasti smluvy konkurencni dolozka, musi zamestnavatel za to obvykle platit.
    A former Red Hat freeloader.
    the.max avatar 8.7.2012 23:23 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Moje rec. S vykonem n900 problem nemam, spis mam problem s vydrzi na jedno nabiti.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Rezza avatar 9.7.2012 09:57 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Mam doma uz nepouzivanou Mugenku? Nechces? Sice je z N900 pak cihla, ale vydrzi 3-4 dny.
    the.max avatar 9.7.2012 22:30 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    wtf???
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    9.7.2012 22:35 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    the.max avatar 10.7.2012 14:09 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    kristova noho:-D to uz je fakt asi moc. ja n900 nosim na krku, uz takhle se na me divaji nekteri jak na d*bila. Mit na tom poak jeste tohle, tak nevim. Navic b i to uz asi fakt urvalo hlavu.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Rezza avatar 10.7.2012 16:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    Je to fakt obri, ale za to, ze se clovek nemusi starat o baterku to stoji :D
    Kaacz avatar 10.7.2012 03:22 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možný nástupce Nokie N9 s MeeGo
    By byla prdel kdyby meli vetsi prodeje nez nokiacky lumie.
    Není to nemožné. N9 se nejvíc prodalo v číně, skoro 2 miliony. Číňani se docela děli na ty, co chtějí mít (kopii) něčeho IN a ty, co chtějí něco otevřenějšího a nezávislého. Mám pocit, že Jolla chce použít startup v Číně a pokud pro ně vyrobí levnou variantu, může se toho vyrobit a prodat opravdu víc než Lumií. :D
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.