abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 12:00 | IT novinky

    Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | Pozvánky

    Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.6. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    openSUSE - EULA u alfa a beta verzí

    openSUSE není v alfa/beta verzích tak úplně "open". Na serveru LWN.net byla nedávno zveřejněna drakonická licence openSUSE 11.0b3 EULA. openSUSE EULA zakazuje reverzní inženýrství, šíření a prodej softwaru, zveřejňování výsledků benchmarků a další věci. Po uživatelích je vyžadováno, aby software přestali používat po vypršení licence (90 dní), po vydání nové verze nebo když tak Novell nařídí. Software se navíc může po vypršení licence sám zablokovat. Otázkou je, zda není nasazení takovéto licence na distribuci v rozporu s GPL.

    5.6.2008 17:33 | xm | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    unknown_ avatar 5.6.2008 18:12 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    :-D
    AsciiWolf avatar 5.6.2008 18:13 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Hehe a je to tu! ;-)

    Já to věděl,že smlouva s MS nepřinese dobré věci... :-(

    5.6.2008 19:30 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ale houby, SUSE bylo vzdycky takoveto, ja mu neverim dobry den od te sprostarny kolem lokalizace OpenOffice.org, kdy jeste ani nepatrilo Novellu. A dobre se mi to vyplatilo. Vsem uzivatelum SUSE doporucuji demonstrativne a rozhodne prejit na jinou distribuci a nedovolit zanaset takova zverstva do linuxoveho sveta. Reknete hlasite, tak tohle tedy NE. Jinak se v tom zacas utopime.
    belisarivs avatar 5.6.2008 19:51 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Odrazujes uzivatele taky od vysledku prace Novellu?

    Ano, ja je taky nemusim, smlouva mezi Novellem a MS mi smrdi, a SuSE nepouzivam. Kdyz se ale ptal kamos, jake distro na zkousku, poradil jsem mu prave SuSE. A ne ze skodolibosti.
    IRC is just multiplayer notepad.
    6.6.2008 10:44 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ach jo, že bych migroval z openSUSE na Visty?
    srigi avatar 5.6.2008 19:53 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    A neprejdem ani za toho boha. Je to kvalitne distro s dobrymi repozitarmi. Okrem toho je zypper-package-backed v poslednej verzii pekelne rychly.

    Osobne mi prijde kravina posudzovat SW podla podla toho ci je free ako Debian alebo trocha menej. Posudzujem podla toho ako mi SW vyhovuje. Budem ju pouzivat dovtedy kym pojde legal stiahnut a pouzivat zadarmo.
    Be kind to newbies.
    5.6.2008 19:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Navíc tohle je jen licence k vývojovým sestavením. U rc1 je už jiná licence. Stejná, jako byla u 10.3
    5.6.2008 21:04 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    A to já ho budu posuzovat i podle licence. Jinak se mi může třeba stát, že budu muset nosit na hlavě chobotnici :-D
    5.6.2008 21:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Tak posuzujte. Ale ve vlastním zájmu byste měl posuzovat podle skutečné licence, ne podle nepřesného převyprávění licence patřící k něčemu jinému.
    6.6.2008 07:41 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Vždyť taky jo...
    6.6.2008 00:52 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Mě to nevadí. Ať žije slizký plaz.
    6.6.2008 07:42 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Já myslel, že chameleoni slizcí nejsou.
    belisarivs avatar 6.6.2008 07:55 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Myslels spravne. Nejsou slizci. To ani hadi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    David Heidelberg avatar 5.6.2008 18:15 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Moc pěkné :-) Jsem doopravdy velice rád, že OpenSuSE ani produkty Novellu či M$ nemusím používat :-D
    AsciiWolf avatar 5.6.2008 18:16 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    +1 :-D
    hikikomori82 avatar 5.6.2008 19:12 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    15.12.2008 09:27 Gryffus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA

    -1

    5.6.2008 18:15 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA

    Já vím, proč používám Debian. :-)

    5.6.2008 18:40 Pingu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    No, já bohužel používám openSUSE v práci, takže asi taky překonvertuju na Debian i pracovní PCdlo.
    6.6.2008 04:28 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Já naštěstí používám openSUSE jak v práci tak doma a nikam přecházet nehodlám. Leda tak na 11.0.
    srigi avatar 6.6.2008 11:41 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ano, ano, asi tak.
    Be kind to newbies.
    15.12.2008 09:28 Gryffus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA

    +1

    8.6.2008 22:02 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    +2
    10.6.2008 23:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    To je dobře. Kdybyste ho používal a nevěděl proč, bylo by to… zvláštní. :-)
    5.6.2008 18:19 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    On Suse nekdo po ty smlouve s M$ jeste pouziva?
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    6.6.2008 12:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Neviděl jste ankety? Lépe dotažená distribuce pokud jde o profesionální grafiku/vzhled a kongigurační nástroje neexistuje.
    Heron avatar 6.6.2008 17:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    To se pozná podle anket? To mi připomíná podobnou anketu, kde se zjišťoval downtime serverů pro jednotlivá distra a OS. Tedy věc, kterou lze měřit naprosto přesně, někdo zjišťoval pomocí hlasování.
    7.6.2008 02:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Pokud hlasují stovky lidí v anketě abclinuxu o tom, že používají openSUSE, a nejen na abclinuxu, a podle údajů z připojování na aktualizační servery to jde myslím do statisíců, pak je opravdu hloupé si kopnout, jakoby to nikdo nepoužíval.
    5.6.2008 18:21 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Since the Software is of pre-release quality, You should not use the Software in a commercial or production system.
    To je zákaz využití v produkčním prostředí?
    This benchmark testing restriction applies to You if You are a software vendor or if You are performing testing on the Software at the direction of or on behalf of a software vendor.
    A tak dále. Čtu blbě, nebo je autor zprávičky tak trochu zaujatý?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.6.2008 18:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    To první jsem vyhodil. Benchmarking nechávám - GPL neomezuje podle toho, kdo je uživatelem, EULA zjevně ano.
    5.6.2008 18:56 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Jinak koukám, že třeba ta klauzule o benchmarkování je součástí už licence OS 10.3 (pokud čtu nějakou špatnou licenci, opravte mě) a možná i starších, takže žádná novinka. Ve světě komerčního softwaru je to myslím běžná praktika (teda tam je běžná praktika taková, že zveřejňovat výsledky benchmarků nesmí bez povolení vůbec nikdo), bohužel.

    A inspirován na fóru Archu:
    $ wget http://download.opensuse.org/distribution/10.3/repo/oss/EULA.txt -O license-10.3
    $ wget http://download.opensuse.org/distribution/SL-OSS-factory/inst-source/EULA.txt -O license-11
    $ diff license-10.3 license-11
    1c1
    < openSUSE 10.3
    ---
    > openSUSE 11.0
    
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.6.2008 19:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Srovnáváš licenci k 11.0 final (RC1) a final 10.3 to jen aby někdo nekecal takové hovadiny jako OK!IAS přes jabber... RC1 != beta3. U vývojových verzí je jiná licence, než u final verze.
    David Heidelberg avatar 5.6.2008 19:58 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ale i přesto je licence k betám humus.
    5.6.2008 19:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Blah, blah, blah. Je to jednoduché, nepoužívej je.
    David Heidelberg avatar 5.6.2008 20:09 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Jenom říkám jak mě to připadá... Samozřejmě, že to používat nebudu.
    5.6.2008 20:37 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    No ano, to je snad z toho jasně vidět, co srovnávám. A to je důležité, protože tady v diskusi se už pár horkých hlav vyjádřilo v tom smyslu, že teď si to u nich openSUSE definitivně rozházelo, přitom se vůbec nic nemění.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.6.2008 20:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    No to jasné není. Ty srovnáváš factory. Může nastat stav (a taky nastává), kdy se Factory = 11.0 {alpha,beta}{1,2,3} a pak tam změna licence oproti 10.3 final je.
    5.6.2008 20:43 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    No dobře, špatně řečeno. Tak tedy: prozatím nejsou žádné náznaky, že by v licenci k finálnímu openSUSE 11.0 mělo dojít k nějakým změnám oproti 10.3. Uff :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.6.2008 21:16 merlin111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    should not - neměl bys
    5.6.2008 21:18 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Já vím. Autor zprávičky nevěděl (nebo věděl a balamutil?).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Dent avatar 5.6.2008 18:23 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Tak to je docela mazec. A to jsem se na verzi 11 docela těšil, že jí zkusím. Není to jenom nějaký nepovedený vtip? Nemůže se k tomu vyjádřit někdo ze zdejších lidí od opensuse? Tohle mi přijde jako hodně silná káva.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.6.2008 18:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Je to pre-release agreement.
    5.6.2008 18:28 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    to jako že to ještě vylepšej? :-D
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.6.2008 18:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ne, že se to týká pre-release verzí.
    5.6.2008 18:32 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    ale i tak by tu mohlo být docela živo.. :-D
    Dent avatar 5.6.2008 18:34 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Takže finální 11 bude normálně podle GPL...? To mi docela spadl kámen ze srdce.
    David Heidelberg avatar 5.6.2008 18:40 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    To asi těžko...
    Ilfirin avatar 5.6.2008 22:47 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    To silně lehko ;-). Děláte hon na neexistující čarodějnici.
    5.6.2008 23:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    No, kompletní distribuce těžko může být pod GPL, když obsahuje i closed source software, třeba Acrobat Reader.
    6.6.2008 18:27 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Hm. Stejně tak můžete říci, že kompletní distribuce těžko může být pod licencí nekompatibilní s GPL, když obsahuje GPL software. Ale ono to s doložkou jde.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    5.6.2008 18:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Musíte rozlišovat licenci distribuce jako celku a licence jednotlivých programů a knihoven v ní obsažených.
    Dent avatar 5.6.2008 21:10 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Příznám se, že licenční politika opravdu není mojí silnou stránkou, takže otázka měla znít spíše: "U finálního sestavení bude licence stejná jako vždy? :))".
    Dent avatar 5.6.2008 21:12 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    O pár vláken níže to již bylo zopdovězeno.
    5.6.2008 22:35 NaiL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    este stastie ze gpl nieco take umoznuje ze? zato skoncili vsetky tie live distra co distribuovali negpl kod, ze? sracky, ked je nieco GPL ma tam byt GPL, alebo klavzula ktora hovori ze ked je to GPL je to GPL ked nie tak nie ... a nie nad toto vsetko davat nejaku zastitu .... pojdu do sraciek s tymto.
    5.6.2008 22:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ale vždyť to tak je. Jakýkoli program v té distribuci, který má GPL licenci, můžete používat a dále šířit tak, jak vám to GPL dovolí. Licence k distribuci se týká nakládání s distribucí jako celkem.
    freshmouse avatar 5.6.2008 18:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Hoplá! :-)
    5.6.2008 20:49 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Chápete někdo tu reakci? Já ni zbla.
    5.6.2008 21:03 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Čerstvá myš asi ráda skáče:-) a důvod se vždycky najde:-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    5.6.2008 18:46 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ted jestli je tohle pravda, tak prechazim na asi na Debian.
    5.6.2008 18:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Nebude praktičtější si tu licenci přečíst a rozmyslet si, co opravdu říká? Mimochodem, vy používáte OpenSuSE 11.0 Beta 3 v ostrém provozu? Pokud ne, rozhodujte se spíš podle toho, co říká licence k verzi, kterou používáte…
    5.6.2008 19:08 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Lepsi utect driv nez bude pozde :-)
    5.6.2008 19:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Lepší mi hlavně připadá orientovat se podle toho, co je v licenci, než podle toho, co o ní někde někdo napsal. A také mi připadá lepší nerozhodovat se podle specifických vlastností licence k testovací verzi, ale podle skutečné licence k final.
    6.6.2008 17:52 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Když ono na Internetu vypadá to demonstrování tak krásně silácky... :-)
    5.6.2008 19:06 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Divím se, že to neudělali už dávno, ale doufám že po tomhle už konečně od Novellu většina vývojářů i uživatelů opravdu odejde.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.6.2008 20:33 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Jenže ta licence je tu už poměrně dlouho.
    5.6.2008 21:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    To nevím, ale teď se o tom začíná hodně mluvit, tak doufám, že véce lidem dojde, že Novell je špatný.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.6.2008 21:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    JJ, jdu spáchat sebevraždu! Jak jsem mohl používat tak nečistý software!
    5.6.2008 21:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Otázka je, když jsem jedl pizzu za peníze Novellu... Nejsem taky infikovaný? Hmm...
    5.6.2008 22:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Nemusíš se usmrtit. Stačí když se budeš kát a pět let nesáhneš na nic než gNewSense.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 5.6.2008 22:49 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Tak to už radši tu sebevraždu :-D.
    5.6.2008 23:16 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Nabízím ještě jednu možnost: nauč se hrát na zobcovou flétnu a hraj Free Software Song hodinu denně po dobu deseti let.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.6.2008 23:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Jsou i humánnější způsoby, jak to provést… :-)
    5.6.2008 23:57 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Třeba by mohl poslouchat po dobu deseti let hodinu denně free software song v podání Richarda Stallmana (nahrávka je dostupná na YT).
    6.6.2008 02:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Psal jsem humánnější, ne drastičtější… :-)
    6.6.2008 07:58 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    A co takhle podpořit svobodný software nějakou částkou, prodat pár CD gNewSense nebo vymyslet nějaký ještě lepší způsob, jak zpeněžit GPL software?
    6.6.2008 14:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Zatím dávám svobodnému softwaru to nejcennější co mám: svůj čas. Až budu vydělávat tolik, že nebudu mít pocit že okrádám svou rodinu, tak si zaplatím členství v FSF nebo FSFE. Ale rozhodně souhlasím.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.6.2008 21:45 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    spatny je fanatizmus a hlupost
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    5.6.2008 22:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Stejně špatné je křivé obviňování z fanatismu či hlouposti.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.6.2008 19:09 stick | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Presne takuto klauzulu obsahovali aj bety 10.3. Je to kvoli tomu, ze jeden nemecky magazin dal ako svoju CD prilohu rannu verziu (asi alphu) a vyhlasil to za final, cim samozrejme openSUSE hodne poskodil. Preto sa takato formulacia dostala do EULA, ale nachadza sa iba v pre-releasoch. Finalne verzie tuto pasaz neobsahuju!
    0118 999 881 999 119 725 3
    5.6.2008 19:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Předpokládal jsem, že důvodem bude něco takového. Ale myslel jsem spíš na šikovně provedené "srovnání" ze strany nějakého konkurenta.
    5.6.2008 19:17 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    nastastie =) zlate suse.
    5.6.2008 19:41 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ta zprávička potřebuje opravit a xm by měl dostat pár facek za šíření poplašné zprávy.
    5.6.2008 20:15 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Taky jsem si oddechl, ne že bych ji používal, ale prostě by se tu zase řešilo měsíc, dva to stejné....že....:)
    5.6.2008 20:26 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    +1, tohle spíš patří na root.cz ;-)
    Ilfirin avatar 5.6.2008 22:50 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Spíš si myslím, že je to nedorozumění.
    5.6.2008 23:58 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Pokud je to reakce Novellu na vydávání Beta verzí za final verze a netýká se to final verzí, tak bych to neviděl tak hystericky, jak to zpráva podává a chtělo by to opravit.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    5.6.2008 20:23 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    To se mi snad zdá.

    Ne to, že dal Novell do openSUSE EULA! (Jak už někteří výše poznamenali, EULA je v openSUSE už celkem dlouho) Ale to, že se zřejmě někteří diskutující nepřesvědčili a nepřečetli si onu licenci, a přesto nadávají na Novell, pakt s M$ a přechodu na jinou distribuci. (Nezlobte se, jestli se mýlím - ale tak to na mne prostě působí.)

    A přitom:
    The Software is a modular operating system. Most of the components are open source packages, developed independently, and accompanied by separate license terms. Your license rights with respect to individual components accompanied by separate license terms are defined by those terms; nothing in this Agreement (including, for example, the "Other License Terms and Restrictions," below) shall restrict, limit, or otherwise affect any rights or obligations You may have, or conditions to which You may be subject, under such license terms.

    While the license terms for a component may authorize You to distribute the component, You may not use any Novell marks (e.g., SUSE and SUSE LINUX) in distributing the component, whether or not the component contains Novell marks.
    Takže licence open source / free softwaru platí. V druhém odstavci vám připomínají, že když se rozhodnete ho podle OSS licencí šířit, tak nesmíte bez svolení použít značky Novellu (vzpomínáte na Firefox / Iceweasel?).

    K těm benchmarkům:
    Benchmark Testing. This benchmark testing restriction applies to You if You are a software vendor or if You are performing testing on the Software at the direction of or on behalf of a software vendor. You may not, without Novell's prior written consent not to be unreasonably withheld, publish or disclose to any third party the results of any benchmark test of the Software. If You are a vendor of products that are functionally similar to or compete with the Software ("Similar Products"), or are acting on behalf of such a vendor, and You publish or disclose benchmark information on the Software in violation of this restriction, then notwithstanding anything to the contrary in the Similar Product's end user license agreement, and in addition to any other remedies Novell may have, Novell shall have the right to perform benchmark testing on Similar Products and to disclose and publish that benchmark information and You hereby represent that You have authority to grant such right to Novell.
    Takže nakonec můžete provést benchmark! Ale pokud pracujete pro firmu s podobným zaměřením jako Novell, tak automaticky dáváte a zaručujete Novellu udělat to samé. Což ale už jde trochu mimo GPL (například), že. V užívání softwaru vás to nijak neomezuje. Nebo ano?

    Jediné, co JE divné, je tohle:
    Term. This Beta Agreement becomes effective on the date You legally acquire the Software and will remain in force until terminated as follows. This Beta Agreement shall terminate upon the earlier of: (i) 90 days from the date of installation of the Software, (ii) the next release of a pre-release version, if any, of the Software, (iii) first commercial shipment by Novell of the Software, (iv) written notice of termination by either party, or (v) the date on which You breach any of the terms of this Beta Agreement. Upon termination of this Beta Agreement, You must cease use of the Software, return to an original state any actions performed by the Software, destroy the original and all copies of the Software or return them to Novell, and delete the Software entirely from Your systems.
    Opět se to zřejmě netýká OSS částí, ty mají svou vlastní licenci (případně i NON-OSS, pokud je to explicitně uvedeno). Ale i tak, že to musím "spálit, natřikrát spálit" :-), to moc nechápu.

    Nicméně v RC1 už ta mnou zmiňovaná poslední pasáž není.

    P.S. Vím, asi s tím jdu pozdě (vizte vlákno výše), ale mně to prostě nedalo...
    5.6.2008 20:31 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    a přesto nadávají na Novell, pakt s M$ a přechodu na jinou distribuci
    Fuj, ošklivé spřežení dvou vazeb. Oprava: ...a uvažují o přechodu na jinou distribuci.
    5.6.2008 21:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zavádí EULA
    Ta poslední pasáž je opravdu hodně divná. Kdybych to měl brát doslova, znamenalo by to, že jakmile vyšla Beta 3, byl jsem povinen (mimo jiné) okamžitě smazat Beta 2. Takže bych nejen nemohl porovnávat, co je jinak, ale dokonce ani aplikovat deltu, abych nemusel stahovat celé DVD od Beta 3. Tady bych řekl, že právníkům trochu ujela ruka…
    Jardík avatar 5.6.2008 23:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Nevidím jediný důvod, proč by openSUSE muselo být pod GPL. Jednotlivé GPL programy pod GPL zůstanou. Distribuce nemusí, protože se nejedná o odvozené dílo. Pokud ano, Windows by byl také odvozené dílo, protože spustí GPL aplikaci? Kravina. Ne-GPL program, který nahraje GPL plugin by pak podle vás byl také odvozené dílo? GPL nákaza se šíří ... že se na to nevyserete.
    Věřím v jednoho Boha.
    5.6.2008 23:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Kecy. Tady jde o něco jiného.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.6.2008 13:08 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Souhlas; k upřesnění, co to je odvozené dílo, doporučuju krátký článek.
    Only Sith deals in absolutes.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2008 13:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    openSUSE nemusí být pod GPL, ale tohle je omezování práv ke GPL programům. GPL dává čtyři svobody.
    6.6.2008 13:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Četl si tu licenci? [1] Kde je tedy to omezení práv GPL programů, když k nim můžeš přistupovat podle licence GPL?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2008 13:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Takže mohu vzít nějaké GPL programy, udělat binárky a stanovit si, že je smí lidé používat jen X dnů?
    6.6.2008 13:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Nemůžete. Ale ta licence také nic takového nestanovuje.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2008 13:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    A co tam tedy těmi 90 dny stanovuje?
    6.6.2008 14:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Jak dlouho smíte používat beta verzi distribuce. Když si z ní vezmete nějaký GPL licencovaný program, tak ho klidně můžete používat až do smrti (budete-li mít na čem).
    8.6.2008 11:47 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Problém je, že ta distribuce není (technicky, ne nutně právně) ničím jiným než množinou balíčků, prakticky všech (dneska včetně Yastu) pod GPL nebo jinou svobodnou licencí. Takže pokud jsem oprávněn si každý jednotlivý balíček ponechat, sotva mi někdo zabrání v tom, abych se rozhodl ponechat si všechny, a tedy i celou instalaci systému.
    6.6.2008 10:05 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    No tak jim to holt nebudu testovat, no...
    6.6.2008 13:24 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Není to něco podobného, jako má Redhat už léta, tzn. že redistribuce Redhatu od někoho jiného se nesmí jmenovat Redhat a proto existuje např. CentOS? Jen RH to nemá chráněno EULou, ale pouze ochrannou známkou. Praktická omezení jsou ale tatáž, ne?
    6.6.2008 13:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Tohle je něco trochu jiného, ale dost mi to tu někdejší umělou aféru připomíná. I ty neinformované, ale o to emotivnější výkřiky v diskusi jsou velmi podobné.
    6.6.2008 19:44 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Já si spíš vzpomněl na Firefox a Iceweasel. Omezení jsou tatáž, až na to, co máš udělat po 90i dnech. Ta pasáž, jak už jsem zmiňoval, je fakt podivná.
    7.6.2008 02:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Důvod Firefoxu je jasný. Mozilla si samozřejmě bude chtít chránit jméno svého vlajkového produktu produktu před úpravami Debianu, které ho mohou poškozovat.
    7.6.2008 10:39 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    O tom bezesporu.
    7.6.2008 12:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Pokud se dobře pamatuju, měli chlapci od Mozilly blbý kecy proti Firefoxu v Debianu, ale v Ubuntu jim ani trochu nevadil, ačkoliv ho Ubuntu převzalo včetně všech debianích patchů. Takže tohle je tak trochu pokrytectví, navíc je to v téhle diskusi mírně řečeno off topic.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.6.2008 16:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Pokrytectví je blejt to co vy bez důkazů. Vycucal jste si to totiž z prstu.
    10.6.2008 17:36 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    No jistě, mozillí fanatik. Dej si studenou sprchu a pak si znova přečti tohle a tohle.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.6.2008 20:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    A ty seš blbec. Stačí si přečíst tu diskusi podtím, co je to za trolla. Docela se bavím nad tím, že se ztrapňuješ odkazovním na takovýho trolla. Raději si rozšiř obzory.
    10.6.2008 21:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Super článek, jenom potvrzuje, že v ubuntím Firefoxu byly debianí patche a nikomu to nevadilo. Takže řeči o tom, jak Debian przní úchvatnou kvalitu Mozilly, jaksi nejsou na místě.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 10:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    A taky ta diskuse potvrzuje, že autor se chová jako debil, když za každým názvem píše copyright. Každopádně nějaký čas se to tolerovalo, ale pak už toho Mozilla začala mít dost. Ubuntu spolupracuje důsledně, Debian ne. A taky v tom hraje roli přístup obou projektů a licence. Mozilla má právo chtít, Debian má právo odmítnout. Já myslím, že je to v pořádku. Většina lidí nejsou ideologičtí fanatici, a tak si používají svoje Mandrivy, Ubuntu, openSUSE, Fedory atd., kde se ten produkt může nazývat oficiálně.
    12.6.2008 11:41 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Jak už zaznělo asi milionkrát, důvody proč se v debianu mozilla patchuje nejsou ideologické, ale technické. (Ono tvrdit že všechno je z ideologických důvodů popř. odmítání "jakékoliv" ideologie je taky taková ideologie, že.) Debian je mj. dostupný pro podstatně více architektur než mozilla či tebou vyjmenované distribuce a mozillu patchovat musí. Navíc licence mozilly mu to dovoluje; jistěže mozilla foundation má právo to obejít ochrannou známkou (slovo obejít je na místě, předtím to nikdo nedělal, jen RH ale s distribucí, ne s aplikací a není to standardní), ale lže a všichni její zastánci lžou (a myslím, že bude brzo načase, aby se Debian bránil právní cestou), když tvrdí, že Debian nějak postupuje z ideologických důvodů, Debian dělá svou práci v souladu se svými cíli stejně jako jiné distribuce, jen proto že je nekomerční (a snaží se mj. méně rozšířené architektury podporovat stejně kvalitně jako rozšířenější) je snazší si do něj kopnout za "fanatismus".
    12.6.2008 20:26 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Ačkoliv k debianím patchům do různých programů mám občas ledasjaké výhrady (jako maintainer pciutils bych mohl vyprávět...), postoj Mozilly mi přijde naprosto praštěný. Všude v civilizovaném světě stačí explicitně zmínit, že se jedná o upravený program a že odpovědnost padá na hlavy těch, kdo úpravy spáchali, jen autorům Mozilly to nestačí a raději vyhrožují právníky, než aby na patchích spolupracovali. Není tu cosi shnilého?
    12.6.2008 21:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Jak vidím, pořád je spousta lidí nechápající licence a smysl jejich dodržování.
    12.6.2008 23:41 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Zde není řeč o dodržování či nedodržování licence, nýbrž o tom, že licence sama je pro projekt, který se tváří jako free software, nesmyslná.
    13.6.2008 01:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Byl byste schopen to vysvětlit nebo jste jen plácnul do vody?
    13.6.2008 09:28 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Myslím, že docela stačí přečíst si Mozilla Community Edition Policy, která mimo jiné říká: "pokud distribuujete modifikovanou verzi našich programů, můžeme po vás kdykoliv chtít, abyste je přejmenovali, pokud se nám modifikace přestanou líbit".

    Jiná obskurní záležitost je kombinace toho, že programu nelze říkat jeho pravým jménem, aniž byste použili oficiální logo, jehož použití je ovšem vázáno podmínkami neslučitelnými z GPL/MPL. Viz Debian Bug #354622.

    Pěkný cirkus.
    Jakub Lucký avatar 13.6.2008 09:37 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Já tomu docela rozumím (aspoň doufám)

    Proč musí projekt, který dělá OpenSource program vytvářet nesmyslné podmínky a tím ztěžovat život lidem, kteří se podle nějakých OpenSource zvyků snaží program vylepšit. Přesně jak řekl MJ, chápu, že nechtějí mít s patchema nic společného, že to není jejich práce a nemůžou na ni dohlédnout, ale musí kvůli tomu vyhrožovat právníkama? Nestačí říct: Debian tam má své změny, je to jejich věc, my tam nemůžeme nic garantovat, tak po nás nic nechtějte.
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.6.2008 09:41 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Nestačí říct: Debian tam má své změny, je to jejich věc, my tam nemůžeme nic garantovat, tak po nás nic nechtějte.
    To IMHO hovoria zmenou loga
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    13.6.2008 12:08 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Ne, to nestačí říct, ale chápu, že zdejší komunitě diskutujících to není možné vysvětlit, aby si ty situace dovedli aspoň představit.
    13.6.2008 12:46 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Ale ja tvrdim to iste - zarucuju sa len za produkt, ktory nesie ich logo. Pokial absorbuje nejake externe patche, tak pozadovali zmenu loga
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Jakub Lucký avatar 13.6.2008 13:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Budiž... ale jak jsem se dozvěděli výše (nebo v nějaké jiné diskuzi), Ubuntu používá Debianí patche (což i PT potvrdil svým odkazem na článek)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.6.2008 13:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Ale NE identické patche. To by je Mozilla hnala. A navíc více spolupracují.
    13.6.2008 15:19 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    No, pokud vím, tak celá kontroverze kolem Mozilly a Debianu vznikla proto, že nespolupracovali právě vývojáři Mozilly, konkrétně jim trvalo nekonečně dlouho schvalovat patche.
    14.6.2008 17:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Zajímavé, že bezproblémů spolupracují se všemi ostatními distriburtory.
    Jakub Lucký avatar 10.6.2008 23:23 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Tvůj článek potvrzuje ty původní... Ubuntu používá (byť nějakým způsobem upravené) Mozillou zavržené Debianí patche...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    7.6.2008 10:46 bluemoon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    co tady skoro vsichni zvanite, jak je novell zlej? jestli jste si nikdo z vas za tu dobu nevsiml, tak novell se vypracoval do pozice, kdy je schopny nest za svuj software nasledky, a to dokonce i kdyz jej distribuuje treti strana. tohle by jste meli vykrikovat, kdyz chcete premluvit ostatni na linux. 1. koupite si podporu a nainstalujete beta verzi. dostanete se k nejakemu problemu a zadate vraceni penez nebo dokonce odskodneni za to, ze vam server nebezel (at uz doma nebo ho nejaky blb da do ostryho provozu), kvuli tomu ze ho shodil yast, coz je samozrejme blbost chtit po nekom neco za spatny chod betaverze. 2. na spouste hulanizatorovanych strankach muzete videt srovnavaci benchmarky verzi, ktere poskozuji firmy tim, ze srovnavaji beta verze s ostrymi. a co pak delate vy? brecite tam v diskuzi a winuserove se vam smejou, popripade vam je mazou.
    15.12.2008 10:05 Gryffus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí

    Pod Tvuj komentar bych se sam bez vahani podepsal... 100% souhlas :-)


    8.6.2008 11:43 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE - EULA u alfa a beta verzí
    Mně celá EULA přijde jako docela povedený vtip. Asi nejlepší je toto:
    Upon termination of this Beta Agreement, You must cease use of the Software, return to an original state any actions performed by the Software, [...]
    Jakpak se to má dělat? Pokud jsem betou vypálil CD-čko, jsem povinen vynalézt způsob, jak z něj záznam smazat? Seškrábat toner z papírů? Vyslat internetovou policii, aby zadržela všechny vyslané packety? ;-)

    A asi je také přibližně stejně právně závazná jako většina ostatních vtipů. (Už proto, že z pravidla o upřednostňování licencí balíčků plyne, že se tato licence neaplikuje prakticky na nic.)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.