abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org

    Po převzetí vývoje kancelářského balíku OpenOffice.org společností Oracle došlo k vytvoření jeho forku LibreOffice, o nějž se stará The Document Foundation, do které byl Oracle přizván, leč odmítl. Nyní Oracle chce předat vývoj OOo do rukou komunity a hodlá ukončit vývoj komerčních verzí, jelikož ztrácí proti LibreOffice. Blíže komentuje např. Ars Technica.

    18.4.2011 11:14 | Fluttershy, yay! | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pushkin avatar 18.4.2011 11:18 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    WOW! Tak takhle se to dělá!
    19.4.2011 03:04 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Jako že tak dlouho se nedaří něco prodávat až to přestane firmu bavit a zabalí prodej? Z toho bych se tak neradoval. Ona pak většinou zabalí i vývoj toho produktu.

    V té euforii okolo LO se nějak pozapomnělo, že Oracle stále platí většinu vývoje, a protože LO pilně merguje, tak vlastně i LO! Platí si konkurenci ;) Jesli přestane, tak se vývoj tak 3-10x zpomalí. On už i tak je zoufale pomalý a OOo trpí primárně nedostatkem vývojářů, nikoliv nedostatek forků nebo mediálního humbuku.

    Má někdo představu kolik se těch komerčních OOo prodalo? Ať už jako Sun Start Office nebo Oracle Open Office? Já že pár instalací OOo už jsem viděl, i mimo domácí počítače a Linux, ale placenou verzi - nikdy. Z toho usuzuji, že to nebyla velká sláva a vývoj se komerčně nevyplatil.
    pushkin avatar 19.4.2011 07:45 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Ne, to jako že fandím tomu, že společnost, která se izolovala od komunity zjistila, že bez komunity sama vývoj neutáhne a už po jedné verzi zaostává. Vývoj se tak přenese čistě na komunitu zaštítěnou nezávislou nadací, a máme tu velmi kvalitní open source produkt.
    19.4.2011 08:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Ne, to jako že fandím tomu, že společnost, která se izolovala od komunity zjistila, že bez komunity sama vývoj neutáhne a už po jedné verzi zaostává.
    Já bych to spíše viděl na to, že lidé kolem OpenOffice.org nedokázali přijít s nějakým plánem jak na tom vydělat, tudíž od toho společnost dává ruce pryč. Navíc Oracle začal pracovat na nějakém webovém cloud office, kam údajně alokuje i stávající OpenOffice vývojáře. Takže toto je jenom dokumentace stávajícího stavu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.5.2011 23:17 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    > kam údajně alokuje i stávající OpenOffice vývojáře.

    Tak toho se přesně obávám. Nemáte nějaké odkazy? Zroj?
    1.5.2011 23:15 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    > ..že bez komunity sama vývoj neutáhne a

    bál bych se opaku, že bez příspěvků oné společností to komunita neutáhne :)

    > už po jedné verzi zaostává...

    OOo zaostává primárně v číslování verzí a četnostech releasů a tiskových prohlášení. Většinu nového kódu vyprodukuje stále OOo a v LO pilně mergují.
    Max avatar 18.4.2011 11:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    MLASK
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Heidelberg avatar 18.4.2011 11:43 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    18.4.2011 11:51 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Nejak me to nadsenim nenaplnuje. Je to prusvih, ackoliv Oracle nejspis zadne velke plany s OO od zacatku nemel. Ale po tehle anabazi to nejspis zabali uplne a do vyvoje neda ani vyvojare, ani dolar.
    Fluttershy, yay! avatar 18.4.2011 11:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Vzhledem k tomu, že Sun vývoj spíš brzil a Oracle interní aparát např. pro schvalování změn zdědil...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    18.4.2011 12:06 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Jenze Sun dodaval platil vetsinu vyvojaru. A OpenOffice neni zrovna projekt, ktery se da utahnout jen s dobrovolniky ...
    Fluttershy, yay! avatar 18.4.2011 12:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Až na to, že nemálo těch vývojářů Oracle opustilo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    18.4.2011 16:33 iq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    :-D to myslite tech 33 radoby vyvojaru "OOo DeV" (OpenOffice.org Deutschland e.V.) kteri slouzili jako lokalizatori :-D

    ps netvrdim ze zadnej "opravdickej" vyvojar neodesel ale cele to spise pusobi jako krasna medialni bublina jak je ten Oracle zlej az mu utikaji vyvojari!
    19.4.2011 02:31 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Jména? Namáhal jste si tenhle v diskusích dokola omílaný a nafukovaný "údaj" někdy ověřit? "Stokrát opakovaná lež se stává pravdou" bohužel. Pokud je mi známo, z OOo *vývojářů* neodešel nikdo. Aby taky když jich většinu Oracle platí.

    Prostě kdo byl dříve s komunitou Go-oo, ten přešel (byl přejmenován) na LO a kdo byl primárně s OOo, tam zůstal.

    Abych LO nekřivdil, skutečně se LO podařilo přilákat nějaké dobrovolníky, některé i aktivní, asi tak 2 až 3. Ta hype mediální vlna se přeci jen alespoň trochu vyplatila. Ale stálo to za ten fork?

    Stále platí že drtivá většina kódu na OOo/LO je tvořena placenými full time zaměstananci. Ti co jsou (zatím :) placení Oracle, dělají na OOo, ti co Novellem, dělají na LO.
    18.4.2011 15:08 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Otazka je, co znamena "brzdit vyvoj". U velkych projektu je celkem normalni a snad i treba, ze nekdo hlida kvalitu a koncepci projektu jako celku. Takovych projektu jako OO moc neni - co do rozsahu a komplexnosti. Prirovnal bych mozna ke kernelu, tam se take kazdy patch nedostane, i kdyz to treba i funguje... Vasimi slovy brzdi se vyvoj. Jako jo, ale ne kazdy vyvoj je pozitivni, i pozitivni zmeny muzou mit dlouhodobe katastrofalni dusledky, neni to sranda.
    18.4.2011 19:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Ked nema kto "brzdit vyvoj", tak to dopadne ako KDE 4 a GNOME 3.
    pavlix avatar 19.4.2011 08:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Kéž by to s LibreOffice dopadlo jako s Gnome 3 :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.4.2011 15:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Myslis bez rozmyslu totalne zmenit ovladanie a vsetky bugy tam nechat?
    pavlix avatar 21.4.2011 15:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Max avatar 18.4.2011 12:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Nemyslím si. Komunita aj. firmy vyvíjejí LO. A vzhledem k tomu, že za LO stojí i Novell, tak bych se toho zas tak nebál.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Sešívaný avatar 18.4.2011 14:18 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Vzhledem k tomu, v jaké je teď Novell situaci, kdy sami neví, co bude s nimi, bych se docela bál.
    Max avatar 18.4.2011 15:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Říkal jsem si, zda to někdo vytáhne. Osobně nevím, co bude s Novellem, ale zatím se o něj nijak nebojím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.4.2011 17:28 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    A i tak byl pokud si pamatuju Novell ve vývoji menším hráčem (sponzorem) než Sun.
    19.4.2011 02:38 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Ano a výrazně. Já jsem s pokoušel to alespoň odhadnout z dostupných zdrojů a dlouhodobějším sledováním maillistů. Ty poměry se pohybovali asi tak v rozmezí 3:1 - 10:1 ve prospěch Sun/Oracle/OOo. S nástupem LO se fakticky nic moc nezměnilo.
    18.4.2011 13:01 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Ja bych taky souhlasil, že stagnci OOo to spíš prohloubí. Otázka je, jestli to mohlo být jinak, nebýt toho strašení a hysterie (tedy kdyby LOO nevzniklo nebo aspoň chvíli počkalo)...
    18.4.2011 14:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Fluttershy, yay! avatar 18.4.2011 11:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Nabízí se otázka, jaké to bude mít marketingové důsledky. Když se pohřbí značka OpenOffice.org, bude to dobře? Bude ku prospěchu věci, že u uživatelů LibreOffice začíná od píky, totiž bez pozitivních/negativních zkušeností s OOo?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    skunkOS avatar 18.4.2011 14:36 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    mno takhle

    1. Dá se říct, že co se týče základní funkcionality, tak OO = LO a proto -->>

    -->> jelikož projekt OO zemřel je dobře, že tu je LO, za kterým stojí komunita a Novell.

    A tudíž uživatelé LO určitě nezačínají od piky.
    http://martinrotter.github.io
    Fluttershy, yay! avatar 18.4.2011 14:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Absolutně jsi nepochopil můj komentář. Tak ještě jednou: Myslí si uživatelé, že OOo je sračka, takže bude dobře, že LibreOffice není zatíženo takovými předsudky/názory, nebo má OOo naopak dobré jméno, takže bude škoda, že ho LibreOffice nemůže využít?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    18.4.2011 15:12 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    I kdyby si uzivatele nakrasne mysleli, ze OO je sracka, tak ta znacka ma velkou cenu. Precijen je to zname a to ma svoji hodnotu... Minimalne v tom smyslu, ze OO byl nepochybne nejlepsi kacelarsky balik "zadarmo".
    Fluttershy, yay! avatar 18.4.2011 15:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Jenže v podnikové sféře už to vypadá trošku jinak a pro řadové uživatele jsou na warez fórech a torrentech MS Office taky zdarma.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    18.4.2011 15:57 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Jenomže instalace openoffice je pro nepoučené uživatele o dost jednodušší než hledat něco na warez fórech nebo na torrentech. Před 5 lety se lidé OOo vysmívali a radši instalovali nelegální MSO. Dnes už to tak zdaleka není a spousta "odborníků" už instaluje a doporučuje OOo. Tím nechci říct, že nelegální MSO byl všude nahrazen OOo, ale mezi lidmi už začíná být povědomí, že existuje i něco jiného. Dost z těch uživatelů ani nepozná, že mají nainstalované něco jiného.

    Nemám to podložené žádnými statistikami, je to spíš takový trend co pozoruju u svého okolí.

    Fluttershy, yay! avatar 18.4.2011 16:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Jediné, co pozoruju já, je, že dost lidí zkusilo MS Office 2007 a vyděsilo se, zkusilo OOo, zanadávalo si na taktéž debilitu... a vrátilo se k MS Office 2000/2003. Osobně jsem rád, že žádný takový software nepotřebuju.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    jiri.one avatar 18.4.2011 17:30 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Tak tohle je přesně situace u nás ve firmě. Na MSO 2007 přecházet nebudeme, protože to lidi vyloženě děsí. No a na OOo nadávají, že prý je to nepřehledné. Takže máme MSO 2003 a všichni jsou spokojeni :). Časem asi nastane doba, kdy už MSO 2k3 nebude možné řádně provozovat, pak si myslím, že OOo dostane opět šanci.
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    Fluttershy, yay! avatar 18.4.2011 20:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Pomalé, nepřehledné, tabulkový procesor se prý občas chová idiotštěji než MS Excel (osobně nemůžu posoudit, naštěstí jsem to viděl toliko dvakrát z prndolína), jen velice omezeně kompatibilní se zbytkem světa... Spíš doufám, že tenhle typ software zmizí ze světa.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vain avatar 18.4.2011 13:03 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Nenašel jsem tam nikde, jestli tedy ten trademark OpenOffice.org přenechají Document Foundation, nebo to pohřbí i s ním. Nevíte někdo?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    18.4.2011 17:33 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Vzhledem k vstřícnosti LOO (heh, dobrá zkratka) by mě osobně docela svrběly ruce, kdybych jim měl OO.o dát. Tak hezky si o ní řekli... "Oracle se vyzývá, aby značku přenechal komunitě a pak může gtfo..."
    19.4.2011 00:27 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    v původní zprávě se nepíše nic o opuštění značky OOo nebo předání vývoje LO
    19.4.2011 02:15 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Trademark OOo je to nejmenší. Já bych se hlavně obával jestli budou stále platit vývojáře OOo a tím i LO, protože většina změn v LO je získaná mergováním změn z vanilla OOo. Takže pokud to Oracle zabalí a team OOo v Hamburku rozpustí, bude to znamenat CITLNÉ zpomalení už i tak velmi pomalého vývoje LO/OOo. Už takhle na tom dělá desetkrát méně lidí než by mělo.
    19.4.2011 07:30 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Mno nějak si nedokážu představit, že by zabalili komerční variantu a jen tak platili dál vývojový tým. Trochu drahá sranda.

    Jinak k vývojářům, docela mě štve, že víc nepomáhají univerzity, ty by mohly zadávat vývoj funkcí jako bakalářky/diplomky. Jsou placení z veřejných peněz, a tohle je k obecnému dobru. Lepší než zadávat umělé projekty, které se po obhájení tak akorát zahodí.
    19.4.2011 14:20 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Zkus si něco doprogramovat do OOo, a uvidíš, že tvůj návrh je nerealizovatelný.
    19.4.2011 15:32 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Viem si predstavit aj projekt typu "refaktorizacia kodu". Urcite lepsie ako tie nezmyselne temy na nasich skolach.
    1.5.2011 23:11 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle končí s komerčním využitím OpenOffice.org
    Hmm, univerzity, to jsem trochu skeptický. OOo/LO má codebase 2x větší než Linux, je to největší FOSS projekt, do toho se jen tak dostat, to musí trvat měsíce. Na tak velkých projektech se vývojář měsíce učí, je firmou dotován, aby tak po půl roce začal konečně efektivně pracovat, To nezní jako ideální zadání bakalářky, pokud nejste skutečně skalní nadšenec a nehodláte kvůli jednomu projetu protahovat o rok školu ;)

    A pokud se takový vývojář konečně zapracuje, ideálně ho pár let na projektu udržet, čili ho začít komerčně platit, což na projektu bez koncepce jak na tom vydělat je dost těžké.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.